En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis"![]()
Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie![]()
De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.
En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
Hopen dat we het langer uithouden dan bij de vorige Duitse invasie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
Ze gaan het virus bombarderen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Volgens mij wordt het leger al klaargemaakt. Zag net 2 Apaches overvliegen en woon niet naast de vliegbasis.
Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik merk ook bij mezelf dat het soms even ontschiet hoor. Maar okay.We doen ons best.
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaanquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
"mensen blijf thuis"![]()
Duitsers zijn op weg naar NL voor een paasvakantie![]()
De marechaussee aan de grens adviseert ze om terug te keren, maar velen rijden gewoon door.
En dan verwacht onze regering wel van ons dat wij opgehokt blijven
Brandstof is heel goedkoop momenteel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heeft defensie wel geld voor brandstof dan?
Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
goh dit terwijl rutte nog wel in het Duits aangaf dat iedereen thuis moest blijven, hoe kan dit nou mis gaan
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En maar denken dat je autoriteit uitstraalt....
De grenzen hadden gewoon dit weekend dicht gemoeten
Ik vind het helemaal prima dat mensen hun tijd nuttig besteden terwijl ze thuis zijn, dat is meer dan genoeg concessie. Sterker nog, als we massaal nuttige dingen thuis doen als we niet kunnen werken thuis, bon, redden we een stukje economie (onzichtbaar maar toch) mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de gemiddelde kans en risico; de besmetting in de "samenleving" laag te houden. Het is niet dat één keer even een foutje daarmee alles dus verloren is.
In theorie kan één zo'n 'superspreader', indirect wel oorzaak zijn van een gigantische uitbraak omdat die urgent een schilderijtje wilde ophangen of het raam te repareren dat al sinds een jaar stuk is.
De beste manier om die risico's laag te houden is simpel: wegblijven en je onnodige hobbyklusjes uitstellen tot later.
Natuurlijk moet het individu deze afweging, "mijn bijdrage doet er niet doe" of "ik wil", niet gebruiken als reden zich dan maar niet te hoeven houden aan de bedoeling van maatregelen.
Het zal wel weer tegen het zere been zijn van menigeen: ik vraag mij af waarom moet iemand nu zo nodig naar de bouwmarkt moet ?
Is dat noodzakelijk (stort huis in of zo) of verveelt men zich en wil dan wat constructiefs te doen hebben nu het ledig kan en niet expliciet verboden is ?
Slechte zaak voor Gazpromquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Brandstof is heel goedkoop momenteel.
Valt geloof ik nog best mee:quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke bronnen bevestigen eigenlijk dan dat dit momenteel gaande is?
quote:11:36
De marechaussee heeft vrijdag in de loop van de ochtend bij overgangen aan de Nederlands-Duitse grens al vele Duitse dagjesmensen aangesproken en er bij hen op aangedrongen huiswaarts te keren. Velen geven gehoor aan dat advies, zegt een woordvoerder, een enkeling is 'eigenwijs' of geeft aan 'een essentiële reden' te hebben voor een bezoek aan Nederland.
Alleen al bij Venlo ging het in de ochtend om 'tientallen' auto's. Mensen worden er ook op aangesproken als zij zich niet aan de gedragsregels houden, bijvoorbeeld als zij met meerdere personen in een auto zitten en geen familie zijn. De marechaussee voert een zogeheten ontmoedigingsbeleid, in verband met het coronavirus, er geldt geen inreisverbod.
Heeft net zoveel effect als, helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.
zal wel meevallen dus
Bommetjes droppen op de onzichtbare vijand.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
Dat zijn wel twee flinke pluspunten, goed initiatief.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
Nou dat wordt nog leuk dit weekend dan..quote:
In het filmpje wordt er gezegd dat de meensen doorrijden juist. Er gaan maar een paar terug maar alle beetjes hielpen. Ze staan er gewoon voor gek.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
„Je ziet dat er toch nog wel Duitsers zijn die willen komen, maar als je ze aanspreekt laten de meesten zich overtuigen en draaien om. Dus over het algemeen gaat het goed”, zegt de woordvoerder van de marechaussee.
zal wel meevallen dus
twitter:yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.
"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."
https://t.co/8BDUYPU1py https://t.co/d1tX92beCV reageer retweet
Daar wil ik ook wel 2 weken mee in quarantainequote:Op vrijdag 10 april 2020 13:34 schreef Daarnaast het volgende:
Volgens mij had zij een initiatief bedacht voor het printen van gezichtsmaskers voor verpleegkundigen. Weet iemand iets daarover? Kan het niet meer terugvinden.
Gek hè, als alle shipments naar oa Italië en Spanje worden tegengehouden en ze die spullen zelf houden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie van deze video
Een Fransman loopt een supermarkt in Turkije binnen.
Voordat je de markt ingaat ga je je handen desinfecteren. Hij geeft aan dat maskers en desinfectiespul gratis wordt uitgedeeld en dat er geen tekorten zijn.twitter:yenisafak twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 12:28:10Antalya'da yaşayan bir Fransız, koronavirüs günlerinde Türkiye'deki günlük yaşamı videoya aldı.
"Burada dezenfektanı ve maskeyi ücretsiz veriyorlar. Aradığınız her şey markette var. Belediyeler dahi maske dağıtıyor."
https://t.co/8BDUYPU1py https://t.co/d1tX92beCV reageer retweet
quote:
Voor de video moet je even naar de NOS liveblogquote:36 minuten geleden
Marechaussee praat in op Duitse toeristen
De marechaussee probeert bij de grensovergangen met Duitsland om Duitsers die naar Nederland willen op andere gedachten te brengen. Veel Duitsers geven geen gehoor aan die oproep en rijden toch Nederland binnen, zoals te zien is in onderstaande video:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |