Niet eerlijk? Het is geen wedstrijdje lijkt mequote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook correct, maar daar ging het niet. Betreffende user vond dat België eerlijker telt dan Nederland omdat ze ook niet officieel besmette overleden patiënten meetellen.
Dat lijkt me sowieso niet, maar dat zou je afgaande op dit topic soms wel kunnen denken.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet eerlijk? Het is geen wedstrijdje lijkt me
Sky News Australia = News Corp Australia = News Corp(Murdoch) = Fox Corp = Fox News = Trumpquote:Op donderdag 9 april 2020 11:42 schreef quirina het volgende: Nog meer bewijs dat het virus gewoon uit een laboratorium is ontsnapt. Bewijzen stapelen zich meer en meer op dat China dingen verbergt. Maar goed eten jullie maar lekker ongewassen fruit en groenten, ga lekker met elkaar voetballen. Het is mooi weer.
Ik zou zeggen dien er een TR voor in.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Overigens lijkt me een TT change wel op z'n plek.
Opvallend gezien hun strengere lockdownquote:Op donderdag 9 april 2020 11:59 schreef Confetti het volgende:
283 doden in Belgie. Sorry hoor, we wennen een beetje aan de getallen, maar dit is allemaal vrij schokkend.
Rupert Murdoch media. The Bolt Report van Adrew Bolt, die ook climate change ontkent. Hij is al twee keer veroordeeld voor de inhoud van z'n show (wegens defamation en wegens racisme).quote:Op donderdag 9 april 2020 11:42 schreef quirina het volgende:
<snip>
Nog meer bewijs dat het virus gewoon uit een laboratorium is ontsnapt.
Bewijzen stapelen zich meer en meer op dat China dingen verbergt.
Maar goed eten jullie maar lekker ongewassen fruit en groenten, ga lekker met elkaar voetballen. Het is mooi weer.
Ons bloedbad in de verzorgingshuizen wordt volkomen genegeerd. Dat poetst de cijfers hier natuurlijk wel een beetje op.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend gezien hun strengere lockdown
Meer carnaval, meer verspreid over heel het land en iets lagere volksgezondheid?quote:Op donderdag 9 april 2020 11:59 schreef Confetti het volgende:
283 doden in Belgie. Sorry hoor, we wennen een beetje aan de getallen, maar dit is allemaal vrij schokkend.
Ik ?quote:Op donderdag 9 april 2020 11:57 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.irishtimes.co(...)s-at-stake-1.4224394
Deze link is gepost door Crystal_Meth. Dank daarvoor.
Bloedbad nog wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ons bloedbad in de verzorgingshuizen wordt volkomen genegeerd. Dat poetst de cijfers hier natuurlijk wel een beetje op.
Volgens Jaap gisteren was er in minstens 40% van de verzorgingshuizen ten minste 1 Corona patients...maar het blijft er meestal dan niet bij 1..... Denk dat dit soort dingen wel aangeven dat een behoorlijk aandeel van de bevolking Corona heeft of heeft gehad.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ons bloedbad in de verzorgingshuizen wordt volkomen genegeerd. Dat poetst de cijfers hier natuurlijk wel een beetje op.
Bloedbad ? lol dat is geen Cororna hoor daar ga je niet van bloeden ... zeker niet zo erg dat het een bloedbad wordquote:Op donderdag 9 april 2020 12:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier in Nederland sterven de mensen nu thuis en zien we ze pas later terug in de oversterfte.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat verder gaat daar.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Lees:
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-in-zweden.html
Verspreid zich sneller in huis dan daar buiten.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit ja en ook rood oogwit.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is heel lastig te zeggen, vrijwel alles kan bij zowel de gewone griep als de Chineze. Dat verlies van smaak en reuk schijnt wel heel vaak voor te komen bij Corona.
Denk dat dat wel meevalt. Die verzorgingshuizen zijn helemaal niet voorbereid op dit soort uitbraken. Dus als er één geval is dan verspreid zich dat ontzettend snel onder de rest van de bewoners en personeel. Zegt verder weinig over hoe het buiten die huizen gesteld is met de verspreiding waar mensen wel afstand kunnen nemen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens Jaap gisteren was er in minstens 40% van de verzorgingshuizen ten minste 1 Corona patients...maar het blijft er meestal dan niet bij 1..... Denk dat dit soort dingen wel aangeven dat een behoorlijk aandeel van de bevolking Corona heeft of heeft gehad.
Het kan allemaal. Het zou zelfs hooikoorts kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:52 schreef Eightyone het volgende:
Kan je het ook hebben (eventueel in een heel milde vorm) zonder last van de keel te hebben?
38 graden, beetje wazig gevoel, en branderige, jeukende ogen (schijnt bij corona weleens voor te komen); inmiddels een paar dagen. Niet echt verkouden, dat niet. Vanwege een chronische ziekte ontvang ik jaarlijks de griepprik, en dat verkleint wel de kans op 'normale' griep.
Zoveelste celebrity die zichzelf heel zielig vind.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef RipCity het volgende:
Mag ik een moment van stilte voor Ellen?
https://news.sky.com/stor(...)ing-in-jail-11970796
Maar dat is precies wat je niet wilt. Zwakkeren moeten beschermd worden en jongeren en gezonde mensen moeten snel groepsimmuniteit opbouwen. We bereiken zo dus precies het omgekeerde.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Denk dat dat wel meevalt. Die verzorgingshuizen zijn helemaal niet voorbereid op dit soort uitbraken. Dus als er één geval is dan verspreid zich dat ontzettend snel onder de rest van de bewoners en personeel. Zegt verder weinig over hoe het buiten die huizen gesteld is met de verspreiding waar mensen wel afstand kunnen nemen.
Dat is hooikoortsquote:Op donderdag 9 april 2020 11:52 schreef Eightyone het volgende:
Kan je het ook hebben (eventueel in een heel milde vorm) zonder last van de keel te hebben?
38 graden, beetje wazig gevoel, en branderige, jeukende ogen (schijnt bij corona weleens voor te komen); inmiddels een paar dagen. Niet echt verkouden, dat niet. Vanwege een chronische ziekte ontvang ik jaarlijks de griepprik, en dat verkleint wel de kans op 'normale' griep.
Hij zij toch ook dat ze na 2 besmettingen geen testen meer deden?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens Jaap gisteren was er in minstens 40% van de verzorgingshuizen ten minste 1 Corona patients...maar het blijft er meestal dan niet bij 1..... Denk dat dit soort dingen wel aangeven dat een behoorlijk aandeel van de bevolking Corona heeft of heeft gehad.
Klinkt mij meer als hooikoorts, dat wazige en klachten aan de ogen. Voel me ook lamlendig in de lente daardoor.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:52 schreef Eightyone het volgende:
quote:
Precies waar ik het eerste aan dacht ja. Als ik nu vrolijk onder een berk ga zitten picknicken dan krijg ik precies die symptomen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klinkt mij meer als hooikoorts, dat wazige en klachten aan de ogen. Voel me ook lamlendig in de lente daardoor.
Ik heb ook vaak verhoging met hooikoorts. Nu heb ik zelfs een oogontstekingquote:Op donderdag 9 april 2020 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Precies waar ik het eerste aan dacht ja. Als ik nu vrolijk onder een berk ga zitten picknicken dan krijg ik precies die symptomen.
Alleen die verhoging naar 38 graden is wel verdacht. Het kan natuurlijk ook én én zijn
Er zijn vraagtekens bij hoe sterk de immuniteit is en hoe langdurig. Maar hoogstwaarschijnlijk levert elke besmetting toch wel enige vorm van bescherming op en zal dus (langzamer en minder dan we hoopten) toch meehelpen met het vormen van groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Door alle consternatie om de app, missen we volgens mij de belangrijke boodschap die ze ons voorzichtig proberen te geven...
https://www.nu.nl/coronav(...)etersamenleving.html
De afgelopen paar dagen heb ik meerdere opmerkingen van o.a. Rutte en Van Dissel gehoord die me verbaasden. "Wennen aan een 1,5 meter maatschappij", "Het virus blijft", "Dit gaat nog maanden of misschien wel jaren duren"... En toen las ik dit:
https://www.nu.nl/coronav(...)ijk-niet-immuun.html
Op dit moment druppelen de onderzoeksresultaten binnen over immuniteit. En als dit de conclusie is, als we met milde klachten niet immuun worden, zal groepsimmuniteit dus nooit gebeuren. Men kan dus na lichte klachten gewoon opnieuw besmet worden, net zolang tot we allemaal de zware variant hebben gehad. Bovendien krijgen kinderen veelal alleen lichte symptomen, ouderen moeten ontzien worden, dus hebben we gewoon domweg te weinig mensen om immuun te kunnen worden. Ik vraag me ook af of een vaccin ons in dit geval kan helpen omdat het daarbij juist de bedoeling is dat je een afgezwakte versie krijgt, zodat je niet echt erg ziek wordt.
Als dit zo is, zijn we echt fucked. Is dit de boodschap die ze proberen te vertellen?
Heeft dat aandeel het dan asymptomatisch gehad? Was dat ook niet de strekking van het artikel van de Universiteit van Gottingen (Duitsland) wat Christal Meth hier postte? En als dat zo is...wat voor gevolgen heeft dat dan? Blijven het spreaders? Zijn ze immuun...of blijft het latent aanwezig en krijgen ze het later alsnog...quote:Op donderdag 9 april 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dat is wat ze proberen te vertellen, mogen ze wel wat duidelijker zijn in hun taal. Waarom wordt dit in NL gebezigd terwijl bijvoorbeeld Oostenrijk de maatregelen al gaat versoepelen?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Door alle consternatie om de app, missen we volgens mij de belangrijke boodschap die ze ons voorzichtig proberen te geven...
De afgelopen paar dagen heb ik meerdere opmerkingen van o.a. Rutte en Van Dissel gehoord die me verbaasden. "Wennen aan een 1,5 meter maatschappij", "Het virus blijft", "Dit gaat nog maanden of misschien wel jaren duren"... En toen las ik dit:
Op dit moment druppelen de onderzoeksresultaten binnen over immuniteit. En als dit de conclusie is, als we met milde klachten niet immuun worden, zal groepsimmuniteit dus nooit gebeuren. Men kan dus na lichte klachten gewoon opnieuw besmet worden, net zolang tot we allemaal de zware variant hebben gehad. Bovendien krijgen kinderen veelal alleen lichte symptomen, ouderen moeten ontzien worden, dus hebben we gewoon domweg te weinig mensen om immuun te kunnen worden. Ik vraag me ook af of een vaccin ons in dit geval kan helpen omdat het daarbij juist de bedoeling is dat je een afgezwakte versie krijgt, zodat je niet echt erg ziek wordt.
Als dit zo is, zijn we echt fucked. Is dit de boodschap die ze proberen te vertellen?
Sinds de coronauitbraak heb ik mezelf wel afgeleerd om in de m'n ogen te wrijven, scheelt me ook een boel oogjeuk nu met al die pollen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:19 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak verhoging met hooikoorts. Nu heb ik zelfs een oogontstekingwaarschijnlijk door het wrijven
Iedere lente wrijf ik ook een keer lekker in mijn ogen en dat is precies 10 seconden echt zalig en dan zie ik er de rest van de dag uit alsof ik uren heb zitten janken.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:19 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak verhoging met hooikoorts. Nu heb ik zelfs een oogontstekingwaarschijnlijk door het wrijven
Voor de meeste is het niet meer dan een griepje. Als je dat één keer in de X-jaar oploopt is er niet zo veel aan de hand toch?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Inderdaad. Afblijven is het deviesquote:Op donderdag 9 april 2020 12:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere lente wrijf ik ook een keer lekker in mijn ogen en dat is precies 10 seconden echt zalig en dan zie ik er de rest van de dag uit alsof ik uren heb zitten janken.
Gisteren ook druk bij de Karwei Intratuin hier. Wel deurbeleid met beveiliging en het is een enorm pand dus sowieso al minder mensen per m2 dan de supermarkt.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef LXIV het volgende:
Bij het tuincentrum. Druk! Voor een donderdag niet normaal. Wel mooie magnolia en perzik gekocht.
Schijnt nogal een heks te zijn die mensen graag afbekt.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Ellen Degerenes heeft het ook enorm zwaar zij zit in haar 27 miljoen kostende villa en het voelt voor haar als een gevangenis.
Zoals ik al schreef, vraag ik me af met deze bevindingen of een vaccin ons wel kan helpen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zijn vraagtekens bij hoe sterk de immuniteit is en hoe langdurig. Maar hoogstwaarschijnlijk levert elke besmetting toch wel enige vorm van bescherming op en zal dus (langzamer en minder dan we hoopten) toch meehelpen met het vormen van groepsimmuniteit.
Maar er verandert eigenlijk weinig aan de situatie hoor. Dat proces zou toch al erg lang duren. Het is waarschijnlijker dat we eerder een vaccin hebben dan dat we groepsimmuniteit bereiken.
Dank dat je hebt bijgedragen aan die drukte en daarna even komt melden dat het druk was.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef LXIV het volgende:
Bij het tuincentrum. Druk! Voor een donderdag niet normaal. Wel mooie magnolia en perzik gekocht.
Kopen mensen wat minder vaak een nieuwe smartphone.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik toch:
[..]
Iedereen is afhankelijk van elkaar, dat is de globalisatie die het werk doet. Maar wij hebben china wel gemaakt tot wat het is omdat wij altijd het goedkoopste van het goedkoopste willen hebben.
Denk dat we onszelf best van China kunnen ontdoen of schade kunnen toebrengen als we willen. Over de afgelopen jaren zijn veel fabrikanten vooral naar China gegaan voor de goedkope lonen. Haal die terug, is ook weer goed voor de werkgelegenheid in ons eigen land.
De consequentie is dat vooral elektronica en bende die we niet nodig hebben duurder worden. Nog beter voor het milieu ook omdat je minder zware stookolie schepen nodig hebt.
Ook (of misschien juist) als het niet te stoppen is, zal je mensen weer hun leven moeten laten oppakken natuurlijk. We kunnen moeilijk jaren binnen blijven zitten.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als dat is wat ze proberen te vertellen, mogen ze wel wat duidelijker zijn in hun taal. Waarom wordt dit in NL gebezigd terwijl bijvoorbeeld Oostenrijk de maatregelen al gaat versoepelen?
Ik schaal dit onder bangmakerij en daar zou een overheid zich ver van moeten houden.
Pas op pas op pasop! Staks ga je dood!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef LXIV het volgende:
Sowieso waanzin dat je die iedere 2 jaar zou moeten vervangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kopen mensen wat minder vaak een nieuwe smartphone.
Kijk naar China (de eerst getroffen gebieden) , Z-Korea. Daar is het virus al weg door groepsimmuniteit. Laat je niet bang maken.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Op dit moment druppelen de onderzoeksresultaten binnen over immuniteit. En als dit de conclusie is, als we met milde klachten niet immuun worden, zal groepsimmuniteit dus nooit gebeuren.
Je kan ook gaan voor het alles open houden en de risico groepen beschermen en die 2 maanden in quarantaine stoppen voor de rest, het virus rond laten gaan, groepsimmuniteit opbouwen en weer verder waar we waren.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zijn vraagtekens bij hoe sterk de immuniteit is en hoe langdurig. Maar hoogstwaarschijnlijk levert elke besmetting toch wel enige vorm van bescherming op en zal dus (langzamer en minder dan we hoopten) toch meehelpen met het vormen van groepsimmuniteit.
Maar er verandert eigenlijk weinig aan de situatie hoor. Dat proces zou toch al erg lang duren. Het is waarschijnlijker dat we eerder een vaccin hebben dan dat we groepsimmuniteit bereiken.
Doe je er 3 jaar mee ipv 2. Kosten weer opgeheven.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kopen mensen wat minder vaak een nieuwe smartphone.
juist eerste zelf je spullen halen en dan klagen dat mensen gek zijn om met z.n alle even naar de tuincentrum te gaan ...quote:Op donderdag 9 april 2020 12:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dank dat je hebt bijgedragen aan die drukte en daarna even komt melden dat het druk was.
Vaccins geven sowieso nooit 100% bescherming. Maar dat hoeft doorgaans ook niet. Een vaccin dat bijvoorbeeld 60% effectief zou zijn is waarschijnlijk al meer dan voldoende om het dagelijks leven weer te kunnen hervatten.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, vraag ik me af met deze bevindingen of een vaccin ons wel kan helpen.
Sinds een paar jaar heb ik een neusspray van de apotheek en icm de normale pilletjes in de drogist heb ik eigenlijk bijna geen klachten meer. Een lichte prikkel in de ogen, maar een zonnebril helpt daar ook al tegen en wat niesen voor 1-2 weken als de graspollen echt op het hoogtepunt zijn. Al ga ik nog steeds niet fietsen in de weilanden voor de fun aan het einde vd lente.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad. Afblijven is het devies
Volgens mij wel. Ik geef je er in ieder geval krediet voor. Hopelijk heb je een inhoudelijke reactie op mijn post, mocht je het oneens zijn?quote:
Als iedereen dit even leest hoeven we niet elke dag het verschil tussen het dodental van NL en BE uit te leggen..quote:Op donderdag 9 april 2020 11:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Morgen zijn de CBS cijfers (overlijdens) voor 23 tot 29 maart waarschijnlijk bekend.
In week 12 (16 t/m 22 maart) was het in vergelijking met het gemiddelde van weken 8 t/m 10:
+534 (mannen +352, vrouwen +182)
0-64 jaar: +67 (m +50, v +17)
65-79: +183 (m +146, v +37)
+80: +284 (m +156, v +128)
Het RIVM geeft 285 overlijdens door Covid-19 in die periode.
In China leeft het virus weer opquote:Op donderdag 9 april 2020 12:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk naar China (de eerst getroffen gebieden) , Z-Korea. Daar is het virus al weg door groepsimmuniteit. Laat je niet bang maken.
Ik denk dat als je de eerste keer milde symptomen hebt dat je altijd milde symptomen zult krijgen, dus nooit de zware variant. Alleen blijft het virus in dat geval rondcirculeren wat uiteraard onwenselijk is.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben mijn Samsung galaxy 9 plus ontzettend zat en zit echt te vechten tegen dat kreng te vervangen terwijl ik hem net een jaar heb. Batterij is een absoluut drama.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Sowieso waanzin dat je die iedere 2 jaar zou moeten vervangen.
ja maar dan is er weer een viroloog die zegt dat het virus inderdaad bij ons blijft, maar minder heftig wordt. Omdat het een agressief ding is, en die leven niet zo lang. Dan wordt het uiteindelijk een soort verkoudheidje.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voor de meeste is het niet meer dan een griepje. Als je dat één keer in de X-jaar oploopt is er niet zo veel aan de hand toch?
Geheugenimmuniteit. Mooi woord voor galgje ook.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja maar dan is er weer een viroloog die zegt dat het virus inderdaad bij ons blijft, maar minder heftig wordt. Omdat het een agressief ding is, en die leven niet zo lang. Dan wordt het uiteindelijk een soort verkoudheidje.
Over immuniteit die niet blijvend is:
“Dat klopt. Als je een infectie hebt doorgemaakt, kan het gebeuren dat de antistoffen na een tijd niet meer meetbaar zijn. Gelukkig heb je dan altijd nog je geheugencellen als je opnieuw wordt geïnfecteerd: je afweersysteem weet meteen wat het te doen staat. Daardoor zal je de ziekte waarschijnlijk in een milde vorm krijgen of misschien zelfs helemaal geen symptomen hebben.”
Kan het helemaal verdwijnen?
“Ik vermoed dat we Covid-19 nooit meer kwijtraken. Wel denk ik dat het zijn agressiviteit zal verliezen omdat vrijwel iedereen er de komende jaren mee in aanraking komt en wij onze geheugenimmuniteit hebben. Mede daardoor kan het mogelijk even mild worden als de vier verkoudheidscoronavirussen die we al kennen.”
https://www.parool.nl/ps/(...)n-snel-uit~b1af5408/
Dan is het gewoon een zoveelste griepvirusvariant. Prima inderdaad.
Ach, volgens China waren de recente besmettingen enkel buitenlanders. Lang leve de ccp!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
In China leeft het virus weer op
De officiële coronacijfers staan in China nu op iets meer dan 82.000 besmettingen en ruim 3300 doden. Dat is veel, maar toch nog altijd minder dan 1 procent van de totale bevolking, zegt een professor tegen Bloomberg: "Zo zijn veel mensen in China nog steeds kwetsbaar."
Daarbij komt dat de lockdown in de zwaar getroffen provincie Hubei wordt versoepeld. Op 8 april mogen mensen het epicentrum Wuhan zelfs weer uit. Dat is niet zonder risico. Wetenschappers waarschuwen: als je de maatregelen opheft, kan je in augustus een tweede coronagolf krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lf-officiele-cijfers
Kijk even naar deze paginaquote:Op donderdag 9 april 2020 12:30 schreef mazaru het volgende:
De officiële coronacijfers staan in China nu op iets meer dan 82.000 besmettingen
Ik begreep dat ze inmiddels denken dat de ernst van het ziek zijn afhangt van de hoeveelheid virus die je binnen krijgt. Met die theorie zal je het dus niet altijd even ernstig/mild krijgen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als je de eerste keer milde symptomen hebt dat je altijd milde symptomen zult krijgen, dus nooit de zware variant. Alleen blijft het virus in dat geval rondcirculeren wat uiteraard onwenselijk is.
Yep! Het land met de meest transparante regering en gezonde lucht heeft het al weten te klaren in zeer korte tijd!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk even naar deze pagina
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
Hoogtepunt van het aantal doden was mid-feb. Ik zie geen opleving. Ze hebben al groepsimmuniteit.
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja maar dan is er weer een viroloog die zegt dat het virus inderdaad bij ons blijft, maar minder heftig wordt. Omdat het een agressief ding is, en die leven niet zo lang. Dan wordt het uiteindelijk een soort verkoudheidje.
“Dat klopt. Als je een infectie hebt doorgemaakt, kan het gebeuren dat de antistoffen na een tijd niet meer meetbaar zijn. Gelukkig heb je dan altijd nog je geheugencellen als je opnieuw wordt geïnfecteerd: je afweersysteem weet meteen wat het te doen staat. Daardoor zal je de ziekte waarschijnlijk in een milde vorm krijgen of misschien zelfs helemaal geen symptomen hebben.”
“Ik vermoed dat we Covid-19 nooit meer kwijtraken. Wel denk ik dat het zijn agressiviteit zal verliezen omdat vrijwel iedereen er de komende jaren mee in aanraking komt en wij onze geheugenimmuniteit hebben. Mede daardoor kan het mogelijk even mild worden als de vier verkoudheidscoronavirussen die we al kennen.”
https://amp.scmp.com/news(...)tter_impression=truequote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef Mammietje het volgende:
Bloedbad, je moet het positief bekijken de wachttijden voor verpleeghuizen hebben we in 3 weken weggewerkt.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, ze doen contactonderzoek en isoleren iedereen die met een besmet persoon in aanraking geweest is, net zoals Z Korea doet.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk even naar deze pagina
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
Hoogtepunt van het aantal doden was mid-feb. Ik zie geen opleving. Ze hebben al groepsimmuniteit.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het virus al lang onder alle Chinesen was nog voordat men maatregelen afkondigde. Met andere woorden: het maakt geen ruk uit welke maatregelen men nam, het virus zou sowieso vanzelf uitdoven. Kijk anders even naar z-korea. Die gegevens vind je wellicht betrouwbaarder. Zelfde verhaal, al is de staart wat langer vanwege de social distancing.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:37 schreef influcted het volgende:
Yep! Het land met de meest transparante regering en gezonde lucht heeft het al weten te klaren in zeer korte tijd!
Goed gevonden!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:39 schreef Markesh het volgende:
[..]
https://amp.scmp.com/news(...)tter_impression=true
Natuurlijk was het al langer onder de mensen. Eerste geval was in december al geconstateerd en pas in januari liep het uit de klauwen. Daarna hebben ze snel alles en iedereen daar gecensureerd en plots was het virus 'weg'.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het virus al lang onder alle Chinesen was nog voordat men maatregelen afkondigde. Met andere woorden: het maakt geen ruk uit welke maatregelen men nam, het virus zou sowieso vanzelf uitdoven. Kijk anders even naar z-korea. Die gegevens vind je wellicht betrouwbaarder. Zelfde verhaal
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:20 schreef LXIV het volgende:
Krijg je daar ook lichte 'echte' koorts van?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klinkt mij meer als hooikoorts, dat wazige en klachten aan de ogen. Voel me ook lamlendig in de lente daardoor.
HUMINT voor het Corona topic.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dank dat je hebt bijgedragen aan die drukte en daarna even komt melden dat het druk was.
dan heb je waarschijnlijk corona, want er is geen andere ziekte meer nuquote:Op donderdag 9 april 2020 12:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Krijg je daar ook lichte 'echte' koorts van?
Sowieso slik ik de laatste dagen al, op de gok, hooikoorts-pilletjes (drie stuks gehad inmiddels; je mag er eentje per dag). Om uit te vinden of het dat misschien is. Maar ik merk nog geen effect.
Koorts als in Hooikoorts, jaquote:Op donderdag 9 april 2020 12:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Sowieso slik ik de laatste dagen al, op de gok, hooikoorts-pilletjes (drie stuks gehad inmiddels; je mag er eentje per dag). Om uit te vinden of het dat misschien is. Maar ik merk nog geen effect.
Maar van keelpijn is geen sprake, en van hoesten slechts heel beperkt. Er loopt enkel weleens wat uit de neus, maar ook niet overvloedig.
Eindelijk eens wat realisme zonder bangmakerij en grootspraak.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:32 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan als de experts dat niet eens weten?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als je de eerste keer milde symptomen hebt dat je altijd milde symptomen zult krijgen, dus nooit de zware variant. Alleen blijft het virus in dat geval rondcirculeren wat uiteraard onwenselijk is.
Moet je ook geen Samsung kopen, maar een fatsoenlijk merk.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben mijn Samsung galaxy 9 plus ontzettend zat en zit echt te vechten tegen dat kreng te vervangen terwijl ik hem net een jaar heb. Batterij is een absoluut drama.
Kan me er pittig beroerd door voelen. Energiehuishouding gewoon weg en een duffe kop. Koorts weet ik niet want temperaturen doe ik amper.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Maar van keelpijn is geen sprake, en van hoesten slechts heel beperkt. Er loopt enkel weleens wat uit de neus, maar ook niet overvloedig.
Ik vind dat het woord van het jaar "schijnveiligheid" moet worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Geheugenimmuniteit. Mooi woord voor galgje ook.
All of the above plus jeukend verhemelte.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Koorts als in Hooikoorts, ja
Verder:
Loopneus
Verstopte neus
Niesbuien
Jeuk
Tranende en jeukende ogen
Kriebelhoest
Benauwdheid
Astmaklachten (moeite met ademhalen, piepen of hoesten)
Vermoeidheid
Concentratieproblemen
Slecht slapen
Hoofdpijn
Niet. Het is een aanname van mij; vanwaar ik ook zei: ik denk dat en niet het is zo dat.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan als de experts dat niet eens weten?
Een zoogdier?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:53 schreef Reda074 het volgende:
Ik liep vandaag voor de eerste keer met een mondkapje door de Lidl. Man man man wat werd ik raar aangekeken alsof ik een dier was of iets. Echt even wennen.
Een Marokkaan die zich voorbeeld gedraagt, ik zou ook gelijk denken, die komt de kassa legen.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:53 schreef Reda074 het volgende:
Ik liep vandaag voor de eerste keer met een mondkapje door de Lidl. Man man man wat werd ik raar aangekeken alsof ik een dier was of iets. Echt even wennen.
Alle domme mensen gaan toch naar buiten en dan zijn we daar ook van af.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Geheugenimmuniteit opbouwen dmv intelligente lockdown
Ik denk dat het dan wishful thinking is. Wat ik heel goed kan begrijpen omdat het gewoon een enge tijd is waar we nu in leven. Ik hoop dat je gelijk heb maar ik betwijfel het heel ergquote:Op donderdag 9 april 2020 12:54 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Niet. Het is een aanname van mij; vanwaar ik ook zei: ik denk dat en niet het is zo dat.
Het is eerder een scenario waar ik op hoop dan dat ik daar keiharde bewijzen voor heb. Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat ieder gezond persoon gebonden is om te overlijden of ernstig ziek te worden door corona. Maar nogmaals, dat denk ik. Zeker weten doe ik niet.
Cetrizine zeker?quote:Op donderdag 9 april 2020 12:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is zeker wishful thinking helaas.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wishful thinking is. Wat ik heel goed kan begrijpen omdat het gewoon een enge tijd is waar we nu in leven. Ik hoop dat je gelijk heb maar ik betwijfel het heel erg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |