Zit wat inquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Dat laatste ben ik met je eens. Een pandemie is geen economisch slagveld voor de lange termijn. Geschiedenis leert dat we er heel snel van herstellen en dat het niet overal even heftig is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:16 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo veel met dit soort artikelen.
Het blijft toch koffiedik kijken. In 2012 riepen economen ook dat mijn generatie (30 jaar) gedoemd zou zijn, nooit een vast contract zou krijgen en geen huizen zouden kopen daardoor. Ondertussen wonen de meeste mensen in mijn omgeving op deze leeftijd in mooiere huizen dan hun eigen ouders (de babyboomers) op die leeftijd hadden.
Dit weekend ook een interessant artikel in het Parool, dat elke epidimie / pandemie in NL sinds 1500 ofzo weliswaar gepaard ging met een kort maar diep economisch dal, opgevolgd door ongekende economische bloei en voorspoed. Ik zeg dus niet dat we hier niets van gaan merken, maar grote kans dat we halverwege 2022 weer in een economie zitten die draait als een gek.
En dit is stiekem ook wel een beetje wishful thinking want het laatste wat ik als 30 jarige die net zijn schaapjes een beetje op het droge heeft kan gebruiken is als alles nu weer de soep in draait.
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?quote:
jij noemt landen tegenwoordig bedrijvenquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Denk ik ook. Van generatie op generatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratiosquote:
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?
Niemand wilde zo graag het normale leven terug?
Niemand wilde zo snel mogelijk een vaccin?
Oh really?
Denk jij dat ik namen weet? Dat ik geen leven heb buiten dit forum en een boekje bij hou?
Ik heb het over mensen in het algemeen dus voel je vooral niet aangesproken
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ja ok, maar als een bedrijf al kwakkelt, dan zal dat nu met maatregelen vaak alleen maar erger zijn geworden wegens missende omzet/winst omdat klanten wegblijven, leveranciers niet meer kunnen leveren etc etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratios
Frankrijk lijkt nog steeds het aantal verpleeghuizen te tellen met fatale inhoud?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.
Ja exact dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijna 1500 doden op 1 dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Telt er in 24 uur dik 1400 doden bijquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Pfff.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.
Dat is ongeveer een half procent van de bevolking, dus zoveel is dat nog niet in verhouding.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef banaantjeEE het volgende:
USA al meer dan 2.000.000 testen uitgevoerd
Dat zal niet, want m'n gaat steeds kijken naar de cijfers van het bedrijf voor de corona.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:27 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Ja exact dit.
Leeggezogen bedrijven (Hema als een misschien niet geheel goed voorbeeld) kunnen nog wel eens voordelig worden geherfinancierd met Corona als reden (als moest deze herfinanciering sowieso al gebeuren)
Gruizige PE funds gaan de regelingen misbruiken
Hebben wij er al 85.000 getest?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is ongeveer een half procent van de bevolking, dus zoveel is dat nog niet in verhouding.
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.quote:
Schuldquote naar 60% is niet zo erg. Is stuk hoger geweest in tijden dat de rente vele malen hoger was. Dan voel je dat als land wel. Niet in tijden van bijna gratis geld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu met je vader?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.
Echt bizar veelquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef ondeugend het volgende:
Bestaat er ook een worldometer die hartfalen, griep en kanker wereldwijd telt?
Ik zou zo graag willen relativeren.
Want dat helpt als je je zorgen maakt.
Ik deed mij wel beseffen dat we een hele nieuwe generatie bestuurders hebben vandaag de dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar die apps. Maar ook naar de regels er achter.
Wat gaat men doen. Wordt het binnenblijven een dringend advies? Of toch een verplichting?
Je ging vandaag bellen!!quote:
Zeker interessant om over na te denken. Overbodig te zeggen dat we zoiets natuurlijk nooit hebben meegemaakt in in de moderne westerse geschiedenis, dus geen idee wat voor impact dit gaat hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef _I het volgende:
Dit was een scenario, waarvan ik niet dacht dat het zo snel zo kunnen gebeuren. En als dit kan, wat kan er dan nog meer. Komt er nog wel een luchtvaart? Worden vakanties iets van het verleden?
Jammer dat de meeste mensen het zien als paniek of angst, het is voor mij juist interessant en relevant.
Geen nieuws = goed nieuws. En zuks.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.
Wel een paar jaar lang. Ook gebeurt het net nadat het weer beter begon te worden met de economie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Schuldquote naar 60% is niet zo erg. Is stuk hoger geweest in tijden dat de rente vele malen hoger was. Dan voel je dat als land wel. Niet in tijden van bijna gratis geld.
Deze crisis moet geen jaren duren natuurlijk maar nu enkele tientallen miljarden er tegenaan gooien merk je niet generaties later
Ik schat in dat het verplichting gaat worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar die apps. Maar ook naar de regels er achter.
Wat gaat men doen. Wordt het binnenblijven een dringend advies? Of toch een verplichting?
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef _I het volgende:
[..]
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.
En mocht blijken dat het er veel zijn, dan valt het helemaal mee.
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.quote:
Ja dat ging ff niet vandaag. Wegens dingen. Die niet noodzakelijkerwijs belangrijker waren, maar dat kwam zo uit.quote:
Ik maak me vooral zorgen om de impact die het virus heeft. Over de snelheid waarmee het reist. Over de paniek die het veroorzaakt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef _I het volgende:
[..]
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.
En mocht blijken dat het er veel zijn, dan valt het helemaal mee.
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik schat in dat het verplichting gaat worden.
Teveel mensen anders die weigeren mee te werken
Nouja dan hebben die yanks toch wel al mooi het dubbele van ons getest omgerekend naar het inwonersaantal. Dus waarom je dat niet zo veel noemt weet ik niet; het is 2x zoveel als wat wij getest hebben. In absolute aantallen van ons.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.
Het was economisch al aan het afkoelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wel een paar jaar lang. Ook gebeurt het net nadat het weer beter begon te worden met de economie.
Valt wel mee denk ik. Het besturen wordt er niet anders door. Je moet je vooral goed laten adviseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik deed mij wel beseffen dat we een hele nieuwe generatie bestuurders hebben vandaag de dag.
talking in apps
Meer dan dat 85000.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.
Zeer lastig om landen onderling te vergelijken. Ieder land heeft haar eigen criteria. En zelfs de individuele landen veranderen de testcriteria continu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Maar dan spreek jij dus over een komende hyper-inflatie? Daar geloof ik namelijk niet zo in.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het was economisch al aan het afkoelen.
Komt nog een post corona shake out aan plus op al op handen zijnde recessie.
Hoe vaker je de wc doorspoelt hoe duurder je waterrekening gaat zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe meer je test, hoe hoger dat getal zal zijn.
Nee maar wel een recessie die versterkt wordt door economische uitval van deze crisisquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan spreek jij dus over een komende hyper-inflatie? Daar geloof ik namelijk niet zo in.
Ah die kende ik niet, toch meer dan verwacht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Meer dan dat 85000.
https://www.rivm.nl/coron(...)rologische-dagstaten
Nou ja.. ik ben bijna blij dat er niemand in die orde meer is voor mij. Scheelt weer een stukje zorgen. Ik zie de impact van die zorgen om mij heen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.quote:
Wat bedoel je precies met wat je gaat doen als iemand dichtbij een coronapatient is geweest?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.
Waar ik in dubio sta is de vraag wat je gaat doen als iemand dichtbij een Coronapatient is geweest. Wat doe je dan?
Het gaat nog maar om "duizenden" mensen. Dat zijn er best veel als je er voor moet koken, maar relatief gezien is het natuurlijk verwaarloosbaar. Zo hou ik het op afstand.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.
Wat zit er verder in die duim?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een recessie zorgt ervoor dat valuta wordt gedevalueerd. Als deze ook nog eens aangesterkt wordt door een lopende economische crisis (zoals jij het beweert) zal de euro in zijn waarde zwaar verminderen. Als handelsmunt heeft dat vele nadelen, waaronder inflatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee maar wel een recessie die versterkt wordt door economische uitval van deze crisis
Vooral het NoordOostenquote:
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen om de impact die het virus heeft. Over de snelheid waarmee het reist. Over de paniek die het veroorzaakt.
Als je een signaaltje krijgt van de app dat je mogelijk besmet bent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met wat je gaat doen als iemand dichtbij een coronapatient is geweest?
Gelukkig denk ik niet zo paranoïde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef _I het volgende:
[..]
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.
Hij beschrijft een situatie maanden geleden waarin de FED geld gaat uitdelen. En zie hier een pandemie, waarbij elke Amerikaan 1000 USD krijgt.
Horeca is maar een wieltje in het geheel der raderen. Heel veel mensen zitten thuis en weten dat ze een niet-vitale baan hebben. De hele wereld heeft hier last van. de EU geeft bizar veel geld aan Hongarij en Polen, en niet aan Spanje en Italie.
Het maakt niet uit of die ziekte natuurlijk verloopt of geplaatst is, er is iets groters gaande dat zal bepalen hoe wij de komende jaren ons leven gaan invullen. Niemand weet wat het wordt, maar milieu is ineens geen issue meer, auto's hoeven niet meer gebruikt te worden, export ligt deels stil. Wie gaat Africa redden? Wat gebeurt er met India. Als China hier een leidende rol in gaat spelen zijn ze wel met heel veel mensen verenigd. En zal de US hierin blijven staan.
Of ik wel of niet naar het cafe kan boeit me niet, wat er met de wereld gebeurt. Boh, wat een gebeurtenis. Hoe erg ook, het verandert ook alles wat we kennen.
Totdat het ineens kortbij komt. Dan kan misschien je buurman zijn, of die aardige opa van verderop of je eigen ouders of die collega die tegen zijn pensioen aan zit of etc etc etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat nog maar om "duizenden" mensen. Dat zijn er best veel als je er voor moet koken, maar relatief gezien is het natuurlijk verwaarloosbaar. Zo hou ik het op afstand.
Dat begrijp ik wel dat je daar bijna blij om bent. Je hoeft je dan ook niet meer zulke zorgen te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja.. ik ben bijna blij dat er niemand in die orde meer is voor mij. Scheelt weer een stukje zorgen. Ik zie de impact van die zorgen om mij heen.
Een oom van mij is overleden.. waarschijnlijk geen Corona maar zijn dochter mocht niet bij de al kleine uitvaart zijn omdat ze verkouden is. Een kennis is vanmiddag haar dementerende vader verloren weet ook niet of het Corona is of niet. Maar ze hebben wel te maken met de gevolgen er van. De impact is dus huge.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef _I het volgende:
[..]
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.
Wens je veel rust en gezondheid voor jou en je omgeving.
Exact! Ik dank god op mijn blote knie, dat mijn oude moedertje, inmiddels beginnend dement, op dit moment nog steeds in haar eigen huis woont en niet in de gevangenis, lees verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef _I het volgende:
[..]
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.
Wens je veel rust en gezondheid voor jou en je omgeving.
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef _I het volgende:
[..]
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.
Hij beschrijft een situatie maanden geleden waarin de FED geld gaat uitdelen. En zie hier een pandemie, waarbij elke Amerikaan 1000 USD krijgt.
Horeca is maar een wieltje in het geheel der raderen. Heel veel mensen zitten thuis en weten dat ze een niet-vitale baan hebben. De hele wereld heeft hier last van. de EU geeft bizar veel geld aan Hongarij en Polen, en niet aan Spanje en Italie.
Het maakt niet uit of die ziekte natuurlijk verloopt of geplaatst is, er is iets groters gaande dat zal bepalen hoe wij de komende jaren ons leven gaan invullen. Niemand weet wat het wordt, maar milieu is ineens geen issue meer, auto's hoeven niet meer gebruikt te worden, export ligt deels stil. Wie gaat Africa redden? Wat gebeurt er met India. Als China hier een leidende rol in gaat spelen zijn ze wel met heel veel mensen verenigd. En zal de US hierin blijven staan.
Of ik wel of niet naar het cafe kan boeit me niet, wat er met de wereld gebeurt. oh, wat een gebeurtenis. Hoe erg ook, het verandert ook alles wat we kennen.
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel dat je daar bijna blij om bent. Je hoeft je dan ook niet meer zulke zorgen te maken.
Ik ken sinds gisteren ook ineens 3 mensen met corona.
Het komt dan erg dichtbij
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Totdat het ineens kortbij komt. Dan kan misschien je buurman zijn, of die aardige opa van verderop of je eigen ouders of die collega die tegen zijn pensioen aan zit of etc etc etc.
Iedereen hoopt van niet natuurlijk, maar voor duizenden families/gezinnen inmiddels dus wel realiteit. Die hielden het misschien ook op afstand.
Dat laatste is natuurlijk ook een element bij mij. Blijf positief, het verandert niet de werkelijkheid, maar wel je perceptie hiervan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.
Jij bekijkt het meer op macro niveau en ik op micro niveau. Beiden interessant m.i. De kant waarop de geopolitieke machten zullen verschuiven en welke gevolgen dat dan weer gaat hebben voor bijvoorbeeld het investerings/ ontwikkelingsklimaat heeft zo veel mogelijke scenario's dat het onbegonnen werk is om je nu op een bepaald scenario blind te staren.
Ik moet ook zeggen dat ik er gewoon te pessimistisch van word en het me nerveus maakt. Omdat ik in het grote plaatje toch niets kan veranderen, ben ik toch vooral bezig met wat voor uitwerking dit uiteindelijk op mij en mijn naasten zal hebben, en hoe ik voor mezelf het lek van het zinkende schip toch zo veel mogelijk weet te dichten zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met hozen en weer op oude snelheid door kunt varen.
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef _I het volgende:
[..]
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.
Het is geen naïviteit, het is een manier zien te vinden om iets wat maanden dreiging kan geven, toch een plekje te geven. Het leven gaat wel door. Hoe lastig ook.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.![]()
@:danny @:breuls @:iteejer @:pharkus @:yvonne @:murp HET BESTE FORUM VAN NEDERLAND!!!!![]()
Ow en ondanks mijn geklaag op de mods en FA's, het mag voor zich spreken dat ik jullie gezondheid toewens
Het kan ook positief uitwerken doordat nu de gaten van ons systeem zichtbaar zijn. Hierdoor verkrijgt bijvoorbeeld het ontwikkelingsklimaat het inzicht dat het niet enkel op winst gericht hoeft te worden, maar op duurzaamheid.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.
Jij bekijkt het meer op macro niveau en ik op micro niveau. Beiden interessant m.i. De kant waarop de geopolitieke machten zullen verschuiven en welke gevolgen dat dan weer gaat hebben voor bijvoorbeeld het investerings/ ontwikkelingsklimaat heeft zo veel mogelijke scenario's dat het onbegonnen werk is om je nu op een bepaald scenario blind te staren.
Ik moet ook zeggen dat ik er gewoon te pessimistisch van word en het me nerveus maakt. Omdat ik in het grote plaatje toch niets kan veranderen, ben ik toch vooral bezig met wat voor uitwerking dit uiteindelijk op mij en mijn naasten zal hebben, en hoe ik voor mezelf het lek van het zinkende schip toch zo veel mogelijk weet te dichten zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met hozen en weer op oude snelheid door kunt varen.
Ah zo,quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je een signaaltje krijgt van de app dat je mogelijk besmet bent.
Vraag 1 is al of de overheid weet dat appnummer 1736483 die melding krijgt of dat hij ook weet dat meneer markesh daar achter zit.
Vraag 2 is wat het gevolg is van dat signaal. Mag je dan niet meer naar buiten? Moet je even goed op jezelf passen? Krijg je een dringend advies om binnen te blijven?
Wat wordt het.
Dat weten - met een gecertificeerd APP traceerbaar mogelijk besmet - impliceert dan dat je je dan 14 dagen in quarantaine gaat plaatsen. Of zoiets vaags.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.
Waar ik in dubio sta is de vraag wat je gaat doen als iemand dichtbij een Coronapatient is geweest. Wat doe je dan?
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef _I het volgende:
[..]
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.
Het is geen naïviteit, het is een manier zien te vinden om iets wat maanden dreiging kan geven, toch een plekje te geven. Het leven gaat wel door. Hoe lastig ook.
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ah zo,
De overheid zal vast weten
Dat "mevrouw" Markesh zo'n melding krijgt en ook dat ik achter dat nr zit.
Maar stel dat iemand die melding krijgt zou hij verplicht 2 weken in quarantaine moeten en dit zou ook gecheckt moeten worden
Wij zitten midden in proces van huis verkopen en financiën regelen voor het nieuwe huis en dat loopt inmiddels redelijk tegen de deadline aan. Dus dat geeft wat afleiding zegmaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.
Samen met lichtpuntjes zoeken en vinden red ik het prima. Maar dat moet wel bijgehouden zeg maar.
Vreselijk, gecondoleerd 😔quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).
Dit. Hoe goed het streven ook lijkt. Dit soort data behoort de overheid NIET over te beschikken. En datzelfde zal ik ook zeggen als er hierdoor minder doden zouden vallen. Sterker nog, als was ik zelf een van die doden dan zou ik nog steeds faliekant tegen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.
Hoe zie je het dan voor je?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.
Gecondoleerd. Hopelijk kan je het met de tijd een plekje geven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.![]()
@:danny @:breuls @:iteejer @:pharkus @:yvonne @:murp HET BESTE FORUM VAN NEDERLAND!!!!![]()
Ow en ondanks mijn geklaag op de mods en FA's, het mag voor zich spreken dat ik jullie gezondheid toewens
Een pushmelding sturen aan app 1352834 met het dringende verzoek om goed op te letten en evt contact op te nemen met een arts.quote:
Als dat al zo is, zal dat effect als 'lessons learned' pas in de loop der jaren worden ingewreven in de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het kan ook positief uitwerken doordat nu de gaten van ons systeem zichtbaar zijn. Hierdoor verkrijgt bijvoorbeeld het ontwikkelingsklimaat het inzicht dat het niet enkel op winst gericht hoeft te worden, maar op duurzaamheid.
De zorg krijgt de aandacht die het verdient, er wordt nagedacht over eenzaamheid, we laten gezondheid boven geld gaan en proberen er samen het beste van te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.
Samen met lichtpuntjes zoeken en vinden red ik het prima. Maar dat moet wel bijgehouden zeg maar.
twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @businessinsider reageer retweet
Wat is je leeftijd danquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:55 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Als dat al zo is, zal dat effect als 'lessons learned' pas in de loop der jaren worden ingewreven in de maatschappij.
Maar zelf ben ik wel een beetje op een ''nu of nooit'' leeftijd w.b.t. een gezin stichten etc. En ik heb ergens het gevoel dat deze hele corona bende daar wel eens flink roet in het eten kan gaan gooien. Maargoed dan spreken we dus opeens over persoonlijke belangenUiteindelijk weet je ook nooit hoe dingen uitpakken.
Gelukkig is de grens gesloten met Belgiëquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:57 schreef Fukushima het volgende:
Frankrijk is wel aan de beurt zeg, maar juist dat gebied tegen België aan kan gevaarlijk zijn met besmettingen heen en weer.
de grenswerkers mogen nu nog wel het land in en uit. Dat kan zomaar aan banden gelegd worden
Die man denkt echt dat hij advies kan geven héquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef polderturk het volgende:
Trump had aangeboden Hydroxychloroquine toe te dienen aan Boris Johnson.twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @:businessinsider reageer retweet
Oh da's lief!quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat valt dus nog wel mee, er gaat best nog wat verkeer heen en weer, heb er zelf ook mee te makenquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig is de grens gesloten met België
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een pushmelding sturen aan app 1352834 met het dringende verzoek om goed op te letten en evt contact op te nemen met een arts.
Ja langzaamaan worden we klaargestoomd dat het nog wel gaat duren met een aantal maatregelen tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
de nieuwe norm is de 1.5 meter maatschappij?
Rutte zei iets in die trant
Ik vond dat opvallend
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond dat opvallend
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef polderturk het volgende:
Trump had aangeboden Hydroxychloroquine toe te dienen aan Boris Johnson.twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @:businessinsider reageer retweet
Eigen verantwoordelijkheid en een moreel appel.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?
Het was idd duidelijk dat ze er iets mee wilden zeggen. Ingestudeerd.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja langzaamaan worden we klaargestoomd dat het nog wel gaat duren met een aantal maatregelen tot er een vaccin is.
Gebruikers in het gebied er omheen kunnen dat dan monitorenquote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?
Ja volgens mij ook en geef hem daar helemaal gelijk in maar het had ineens ook een naam zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.
Jep het stukje ervoor en erna was eromheen gebouwdquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het was idd duidelijk dat ze er iets mee wilden zeggen. Ingestudeerd.
Ja, misschien wel blijvend, wie zal het zeggen..quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond dat opvallend
Ja zoals de knvb die denkt dat alles weer doorgaat straksquote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.
Ik denk dat helaas elk excuus goed genoeg zal zijn om belastingen en premies te willen verhogen. Dus ga er maar van uit. Misschien valt het meequote:Op woensdag 8 april 2020 00:03 schreef Kirumba het volgende:
Zorgverzekeringen volgend jaar minimaal +10%?
Zal dit zo zijn.
Of word de premie in bepaalde situaties juist minder, omdat men niet naar de fysio, tandarts of pedicure kan?
Wat denken jullie
Ik mag voor mijn werk de grens in ieder geval niet over. Schijnt niet noodzakelijk te zijn. Als mijn werk al niet noodzakelijk is (wat het in feite ook niet is, maar het is wel belangrijk), vraag ik me wel af wie dan wél de grens mogen passeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat valt dus nog wel mee, er gaat best nog wat verkeer heen en weer, heb er zelf ook mee te maken
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelenquote:Op woensdag 8 april 2020 00:04 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja zoals de knvb die denkt dat alles weer doorgaat straks
Doen ze nu toch ook niet? Je krijgt gewoon een advies.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de overheid hier gewoon tussenuit stapt. App pikt de andere gebruikers op als hij in de buurt is, slaat dat intern op tot een paar dagen en verzend een bericht indien een positieve test is geweest aan de contacten van de afgelopen dagen. Die moeten verplicht in quarantaine en krijgen dus rood schermpie i.p.v. groen. Foon verplicht mee als je op stap gaat, bij controle moet je groen scherm laten zien. Kan niet? Wat zijn uw gegevens? *Pakt bonnenboekje*quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een eigen topic waardig iddquote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelen
Ja ben inderdaad bang dat we daar vanuit moeten gaan.. worden leuke tijden. Tijd voor een corporate tax.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat helaas elk excuus goed genoeg zal zijn om belastingen en premies te willen verhogen. Dus ga er maar van uit. Misschien valt het mee
Dus stel, ik ben besmet en ben in Quarantaine en jij woont 2 straten verderop, dan ben jij 1 van diegenen die mij monitort?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Gebruikers in het gebied er omheen kunnen dat dan monitoren
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelen
Jawelquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
Zo achterlijk zullen ze toch wel niet echt zijn
Dit heeft te maken met FIFA/UEFAquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Ik weet het niet hoor. Er zullen vast veel mensen zijn die de verantwoordelijkheid nemen maar ook een groep die het aan hun laars laptquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid en een moreel appel.
Je zou het wel verwachten, maar het valt toch te betwijfelen,quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Nee, daar hebben ze het ook niet over gehad, dat klopt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.
Apps waarmee te controleren is of iemand de quarantaine/isolatie-regels goed naleeft zijn wel een stuk ingrijpender, dan is de privacy per definitie weg.
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met FIFA/UEFA
Zodat ze later altijd kunnen zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan.
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de overheid hier gewoon tussenuit stapt. App pikt de andere gebruikers op als hij in de buurt is, slaat dat intern op tot een paar dagen en verzend een bericht indien een positieve test is geweest aan de contacten van de afgelopen dagen. Die moeten verplicht in quarantaine en krijgen dus rood schermpie i.p.v. groen. Foon verplicht mee als je op stap gaat, bij controle moet je groen scherm laten zien. Kan niet? Wat zijn uw gegevens? *Pakt bonnenboekje*
Daar zijn ze tot nu toe altijd vanuit gegaan en de cijfers laten zien dat het grotendeels werkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Doen ze nu toch ook niet? Je krijgt gewoon een advies.
Plus die tweede app, waarbij je zelf in contact met een dokter moet treden. Kennelijk gaan ze van de goedwillendheid van mensen uit.
Vanwege concerten van Guus toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.
Er gaat zoveel geld om in die werelden... moeilijk te bevatten denk ik
Nou ja met Guus is niemand echt gered.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vanwege concerten van Guus toch?
FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
Nee omdat hij dan samenscholing van supporters verwacht, in het centrum of op andere plekken als psv speelt. Hij wil het gewoon niet hebben.quote:
Gaat de FIFA niet over. Dan moet PSV maar uitwijken.quote:FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
en mensen die met een smartphone van een ander naar buiten gaanquote:Op woensdag 8 april 2020 00:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.
Mijn moeder heeft bijv geen smartphone en gaat dat niet nemen ook
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.
Dat lijkt het wel op (bühne / verantwoordelijkheid).quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
de directeuren van KNVB en Eredivisie zijn beiden dombo'squote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
twitter:tancredipalmeri twitterde op woensdag 08-04-2020 om 00:24:4390% chances that Serie A won't be completed within august.
Italian football risking to disappear if will waste time on deciding on their options
https://t.co/JTdgVEd3Bt reageer retweet
https://www.omroepbrabant(...)tie-half-juni-hervatquote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.
Wat ik begreep uit de media zijn de financiële belangen van de bond in deze uiterst minimaal. Dat maakt het zo raar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.
Ik ben benieuwd wat daar nog uit gaat rollen dan.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik begreep uit de media zijn de financiële belangen van de bond in deze uiterst minimaal. Dat maakt het zo raar.
Gevaarlijk ook.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef RipCity het volgende:
Kijken jullie ook trump live nu? Weer lekker bezig..
Heeft die aandelen in dat medicijn ofzo?
Hij zegt van wel want hij hoort faaaantastic results! En een vrouw heeft ‘m zelfs al getweet en bedankt dat hij haar leven heeft gered.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gevaarlijk ook.
Hij is geen dokter. Mag iemand in zo'n positie medicijnen aanraden? Legaal gezien?
Je moet het wel voorgeschreven krijgen na overleg met een dokter, volgens Trump.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gevaarlijk ook.
Hij is geen dokter. Mag iemand in zo'n positie medicijnen aanraden? Legaal gezien?
Nee ik krijg standaard jeuk en daarna woedeaanvallen van die man.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef RipCity het volgende:
Nee, kan die vent niet meer aanhoren. Bij hem is alles 'great' en 'terrific', al gaat de hele wereld naar de klote (zo somber zie ik het overigens niet in, gewoon een voorbeeld). In dat opzicht wel een Kapitein die met zijn schip ten onder gaat.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef RipCity het volgende:
Het is allemaal wel erg voorbarig. We moeten wat betreft sport gewoon even afwachten. Voor hetzelfde geld is dit hele gedoe over een maand achter de rug.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)tie-half-juni-hervat
Dit is einde verhaal.
Leeft in een compleet andere wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, kan die vent niet meer aanhoren. Bij hem is alles 'great' en 'terrific', al gaat de hele wereld naar de klote (zo somber zie ik het overigens niet in, gewoon een voorbeeld). In dat opzicht wel een Kapitein die met zijn schip ten onder gaat., maar dat terzijde. Die vent is niet meer voor rede vatbaar.
Zeer onwaarschijnlijk. Bovendien is voetbal verboden tot 1 juni. De competitie loopt maar tot 24 mei. De chaos die je nu creëert slaat nergens op. Gewoon na de zomer opnieuw beginnen,quote:Op woensdag 8 april 2020 00:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is allemaal wel erg voorbarig. We moeten wat betreft sport gewoon even afwachten. Voor hetzelfde geld is dit hele gedoe over een maand achter de rug.
Men kent mijn felheid, hieromtrentquote:Op woensdag 8 april 2020 00:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar zijn ze tot nu toe altijd vanuit gegaan en de cijfers laten zien dat het grotendeels werkt.
Daarom denk ik dat die apps echt niet bedoeld zijn om te monitoren of wij ons aan de regels houden. Rutte is juist constant tegen verboden en overdreven handhaving geweest.
Apps kunnen, mits goed geïmplementeerd, beetje de GGD overnemen. Geen manuren stoppen in contactonderzoek, maar gewoon de app waarschuwingen laten sturen.
Dan hoeft niet iedereen met een kuchje binnen te blijven bijvoorbeeld, maar alleen als je binnen twee weken nadat je in contact bent geweest met een bewezen besmet persoon klachten krijgt.
Als je het maar vaak genoegd verteld begint het vanzelf ineens te werken.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef RipCity het volgende:
De WHO heeft te laat gereageerd maar Trump zelf ontkende het virus 3 weken geleden nog.quote:Trump dreigt Amerikaanse bijdrage aan WHO stop te zetten
De Amerikaanse president Trump heeft in een persconferentie uitgehaald naar de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Volgens hem heeft die te laat gereageerd op de coronapandemie en de organisatie lijkt volgens hem "erg China-gericht". "Ze hadden hiervan moeten weten, en misschien wisten ze er ook wel van", zei hij.
Op de persconferentie zei Trump in eerste instantie dat hij de Amerikaanse bijdrage aan de WHO, ruim 50 miljoen euro per jaar, wil stopzetten. Kort daarna nuanceerde hij die opmerking. "Ik zeg niet dat we het zullen doen, we zullen het onderzoeken."
Trump heeft al vaker uitgehaald naar de WHO. De Amerikaanse president zei vanmiddag nog dat de WHO "het echt heeft verknald". De VN-organisatie heeft China juist geprezen vanwege de openheid die het land gaf over het coronavirus, ook al zijn er signalen dat het Chinese dodental als gevolg van het virus veel hoger ligt dan de officiële cijfers.
Dat is niet waarquote:Op woensdag 8 april 2020 00:53 schreef ondeugend het volgende:
NOS
[..]
Trump zelf ontkende het virus 3 weken geleden nog.
You are a very nasty and dishonest user !!!!quote:Op woensdag 8 april 2020 00:53 schreef ondeugend het volgende:
NOS
[..]
De WHO heeft te laat gereageerd maar Trump zelf ontkende het virus 3 weken geleden nog.
Geloof maar dat die gasten nog steeds op een kluitje staan, al zouden ze weten dat Trump besmet zou zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 01:15 schreef capricia het volgende:
Ik kijk nu die coronavirus taak force van Trump.
Maar die Dr. Birx ziet er ziek uit.
En dan allemaal op een kluitje. Jak.
Stom hè. Na BoJo moeten ze toch wel beter weten.quote:Op woensdag 8 april 2020 01:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geloof maar dat die gasten nog steeds op een kluitje staan, al zouden ze weten dat Trump besmet zou zijn.
Hmmm weinig social-distancing..... wachten over twee weken weer een uitbraak ?quote:bron: nu.nl 08apr20 00u20
In Wuhan, aanvankelijk het epicentrum van de coronacrisis, zijn de reisbeperkingen een paar uur geleden opgeheven en dat is te zien op de wegen van de Chinese miljoenenstad. Ook op het treinstation van de stad is het druk.
Absoluut. Maar in sommige contreien werkt dat niet zo.quote:Op woensdag 8 april 2020 01:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Stom hè. Na BoJo moeten ze toch wel beter weten.
17 januari was de eerste Amerikaanse maatregel tegen het coronavirus van kracht.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:53 schreef ondeugend het volgende:
NOS
[..]
De WHO heeft te laat gereageerd maar Trump zelf ontkende het virus 3 weken geleden nog.
quote:Op woensdag 8 april 2020 01:15 schreef capricia het volgende:
Ik kijk nu die coronavirus taak force van Trump.
Maar die Dr. Birx ziet er ziek uit.
En dan allemaal op een kluitje. Jak.
Erg succesvol geweest.quote:Op woensdag 8 april 2020 01:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
17 januari was de eerste Amerikaanse maatregel tegen het coronavirus van kracht.
CDC to screen travelers for deadly virus from China at three airports
Misschien hebben ze het ECHT onder controle?quote:Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef Vallon het volgende:
Wuhan is weer open om te reizen......
[..]
Hmmm weinig social-distancing..... wachten over twee weken weer een uitbraak ?
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...quote:Waarom is het artikel over dat scholen en gemeentes die geen contact kunnen krijgen met 7.000 kids ..die al in moeilijke omstandigheden zitten verdwenen bij Nu.nl??? ...
Je moet dus aangeven waarom je Frankrijk in wil/moet, geldige redenen: transport/zorg/werk/diplomaten.quote:bron: Franse overheid
A compter de ce mercredi 8 avril, à 0 heure, les voyageurs entrant sur le territoire français sont tenus d'être munis d'une attestation, a annoncé mardi le ministère de l'Intérieur. Une mesure qui entre dans le cadre de l'état d'urgence sanitaire pour lutter contre la propagation du Covid-19.
Heb zoiets gelezen maar heb eigenlijk niet begrepen dat dit kinderen waren 'die al in moeilijke omstandigheden' leefden. Ik begreep dat er veel van verklaard kon worden door dubbele paspoorten?quote:Op woensdag 8 april 2020 01:43 schreef snetje het volgende:
Oke nog een keer hier maar weer ... best lastig met al die Cor postings ...
[..]
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...
Verheug me er nu al op! Mooi Peppi-en-Kokki-muziekje eronder... Frans Bauer die al schaterend ze op afstand interviewt op de eerstvolgende parkeerplaats, prachtformatje!quote:Op woensdag 8 april 2020 01:51 schreef Vallon het volgende:
Grens met Frankrijk feitelijk gesloten voor onnodig verkeer.
Vanaf Vandaag (Woensdag 08apr20 00u00) moet je een verklaring bij je hebben wat/hoe waarom je door/naar Frankrijk reist.
[..]
Je moet dus aangeven waarom je Frankrijk in wil/moet, geldige redenen: transport/zorg/werk/diplomaten.
Dat zal alvast de Nationale reislustigheid met de Paasdagen dans la Sud flink gaan indammen.
#RESTEZalaMAISON en zeker weten dat er flitsende filmples zijn van burgers die hun Caravan bij de grens trachten te keren.
Staat nog gewoon op nosquote:Op woensdag 8 april 2020 01:43 schreef snetje het volgende:
Oke nog een keer hier maar weer ... best lastig met al die Cor postings ...
[..]
Of gaat iedereen maar even de andere kant opkijken? ...
https://www.theguardian.c(...)virus-study-predictsquote:UK will have Europe's worst coronavirus death toll, says study
IHME analysis is disputed by scientists whose modelling is relied on by UK government
World-leading disease data analysts have projected that the UK will become the country worst hit by the coronavirus pandemic in Europe, accounting for more than 40% of total deaths across the continent.
The Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) in Seattle predicts 66,000 UK deaths from Covid-19 by August, with a peak of nearly 3,000 a day, based on a steep climb in daily deaths early in the outbreak.
The analysts also claim discussions over “herd immunity” led to a delay in the UK introducing physical distancing measures, which were brought in from 23 March in England when the coronavirus daily death toll was 54. Portugal, by comparison, had just one confirmed death when distancing measures were imposed.
The IHME modelling forecasts that by 4 August the UK will see a total of 66,314 deaths - an average taken from a large estimate range of between 14,572 and 219,211 deaths, indicating the uncertainties around it.
https://www.theguardian.c(...)ediscover-their-mojoquote:Hong Kong's pandas mate for first time in decade in privacy of coronavirus lockdown
A middle-aged couple of giant pandas in a Hong Kong theme park have mated for the first time in more than 10 years, after finally enjoying a period of privacy thanks to the coronavirus lockdown.
Ying Ying and Le Le have been at Ocean Park since 2007 but, despite the encouragement of zookeepers, they had shown little inclination to have sex while daily hordes of visitors were watching their every move.
Chinese scientists, after losing patience with natural breeding, extracted sperm from Le Le and artificially inseminated Ying Ying, but this resulted in miscarriages. When the pandemic forced the closure of the park on 26 January, the 14-year-olds were halfway through the panda’s average lifespan and almost a decade past the start of sexual maturity.
But, after more than two months of being alone together, the couple have recently shown signs they were in the mood for love. Local reports say Ying Ying – in her oestrogen cycle – spent more time in the water and Le Le left more scent markings around the enclosure.
On Monday morning, the pair were seen cuddling more intensely than usual and then finally did what comes naturally, much to the delight of park managers.
Herkenbaar, ik ben zelf ruim 25 jaar software engineer (nu doe ik momenteel meer cloud dingetjes), maar als ik 1 ding in al die jaren wel geleerd heb is dat als ik software moet bouwen, ik het waarom wil weten, voordat ik ook maar 1 regel schrijf wil ik gewoon een dag bij ze op de werkvloer rondlopen. Dat is niet alleen hartstikke leuk, maar ook nog ontzettend leerzaam. 1 van de mooiste voorbeelden vond ik de bloemenveiling, dat is zo enorm complex, daar gaat je hoofd van tollen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 07:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het vervelende aan dit systeem is dat het live is gekoppeld aan het EPD. Dit staat vol met fouten. Klinkt erger dan het is.
Voorbeeld:
Wij hebben straks maximaal 42 IC-bedden voor corona. Echter hebben we ook nog 10 IC-bedden in het EZ voor ander soort patienten (trauma, etc). Dat kun je niet labelen, dat moet je weten. Daarnaast kunnen we in apparatuur nog opschalen door bijvoorbeeld in de aula bedden neer te zetten. Dit hebben we in het EPD al ingeregeld en zie je daar dus als open bed. Hier is echter geen personeel voor. Dat is voor nu dus geen capaciteit.
Dan hebben we ook nog 'vieze' bedden. In principe is dat bed dus niet beschikbaar. Maar als de druk hoog wordt, dan wordt dat bed net even wat sneller schoongemaakt.
We leveren nu al 3x per dag aan wat de capaciteit is in ons ziekenhuis en hoe vol we liggen. We weten dat precies. Dat kun je niet uit het systeem halen. 2TWNTY4 gaat ervoor zorgen dat de data toch uit het systeem komt waar vervolgens het LCPS overplaatsingen op kan baseren.
Ook nog een ontzettend tijdrovende klus om dit in te regelen. Nou zijn wij nog relatief groot dus het komt hier wel goed (al heb ik totaal geen zin om dit te regelen), maar voor kleinere ziekenhuizen is het helemaal ellende. Daar zal de output data van nog slechtere kwaliteit zijn.
Dat is ook het grootste kritiekpunt vanuit de ziekenhuizen. We leveren al 3x per dag betrouwbare informatie aan. Dit is totaal onnodig en zorg alleen maar voor slechtere data kwaliteit.
Maar hee, waarom zou je naar experts uit het veld luisteren?
Als de overheid over het bouwen van een app heb dan weet je wel hoe laat het is. Reken maar dat er in het vriendjes circuit nu hard gelobbyd wordt wie dat ding gaat bouwen. En ik kan je nu al zeggen dat het een ramp word. Als je het goed wilt doen is het namelijk een extreem lastig te bouwen stuk software. Als ik de overheid was zou ik Google eens heel lief aankijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 03:36 schreef THEFXR het volgende:
1) ik vind het van de regering brutaal om over een app te beginnen, als je de basis nog niet in orde hebt, voldoende tests en beschermingsmiddelen.
ik weet dat andere landen ook een app hebben, maar die hebben de basis dik voor elkaar.
2) als ik die app neem, hoe draag ik dan bij aan een betere maatschappij?
wat doet dan de regering in de tussentijd?
aanpak van het virus, RIVM/GGD is gewoon drama vanaf het begin, controles op schiphol zijn er nog steeds niet !quote:Op woensdag 8 april 2020 04:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als de overheid over het bouwen van een app heb dan weet je wel hoe laat het is. Reken maar dat er in het vriendjes circuit nu hard gelobbyd wordt wie dat ding gaat bouwen. En ik kan je nu al zeggen dat het een ramp word. Als je het goed wilt doen is het namelijk een extreem lastig te bouwen stuk software. Als ik de overheid was zou ik Google eens heel lief aankijken.
Debielenactie inderdaad. Een IT bedrijf (Capgemeni wss) gaat hier weer royaal aan verdienen.quote:Op woensdag 8 april 2020 03:36 schreef THEFXR het volgende:
1) ik vind het van de regering brutaal om over een app te beginnen, als je de basis nog niet in orde hebt, voldoende tests en beschermingsmiddelen.
ik weet dat andere landen ook een app hebben, maar die hebben de basis dik voor elkaar.
ik mag hopen dat CAP dit niet gaat maken, CAP heeft al zoveel verneukt qua projecten ( dat loopt in de miljarden ! ) bij de overheid dat ze op een zwarte lijst horen te staan.quote:Op woensdag 8 april 2020 05:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Debielenactie inderdaad. Een IT bedrijf (Capgemeni wss) gaat hier weer royaal aan verdienen.
Ipv te focussen op maskers focust het kabinet op een appje verzint het niet
Lol, zo'n vaart zal het wel niet lopen!quote:Op woensdag 8 april 2020 05:42 schreef DonDruiper het volgende:
In de US 1 op de 1000 besmet.
Plus nog de asymptotische gevallen.
Kans zit er dik in. Op Geenstijl is er wekelijks een update over de overheid en IT. Zoveel faal, en men doet het ook bewust. Men betaald toch wel (afkopen van een project dat 25miljoen ging kosten voor 160miljoenquote:Op woensdag 8 april 2020 05:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik mag hopen dat CAP dit niet gaat maken, CAP heeft al zoveel verneukt qua projecten ( dat loopt in de miljarden ! ) bij de overheid dat ze op een zwarte lijst horen te staan.
maarja ( corrupte ) vriendjes politiek
400.000 vastgestelde besmettingen.quote:Op woensdag 8 april 2020 06:13 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Lol, zo'n vaart zal het wel niet lopen!
Dat is een pak meer besmettingen dan pakweg in Italië, Nederland of België.
Zelfde geldt voor Nederland - wat is je punt?quote:Op woensdag 8 april 2020 06:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
400.000 vastgestelde besmettingen.
Reken zelf maar uit.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef ondeugend het volgende:
Misschien weten ze dat het merendeel van de bevolking het inmiddels heeft gehad (of dood is).quote:Op woensdag 8 april 2020 01:21 schreef Vallon het volgende:
Wuhan is weer open om te reizen......
[..]
Hmmm weinig social-distancing..... wachten over twee weken weer een uitbraak ?
Griep en kanker houden ze bij. Scroll even helemaal door naar 'Health': https://www.worldometers.info/.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef ondeugend het volgende:
Wordt hij/zij ook vast opgewekter van.quote:Op woensdag 8 april 2020 07:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dat slaat toch helemaal nergens op
Classic internetreactie, het is nooit goed he.quote:Op woensdag 8 april 2020 03:36 schreef THEFXR het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 8 april 2020 07:43 schreef wpor het volgende:
[..]
Classic internetreactie, het is nooit goed he.
Dit kan prima tegelijkertijd, en hoe eerder ze er bij zijn hoe beter. Wanneer ze dit pas zouden doen nadat de beschermingsmiddelen voor elkaar zijn (waar gewoon hard aan gewerkt wordt) dan had jij gezeurd dat het veel te laat was.
Verder, 'wat doet de regering in de tussentijd'. Jij denkt dat ze niks doen?
Veel mensen hebben een beetje gebrek aan inlevingsvermogen. Op mijn werk merk ik dat ook, met name bij jonge mensen en productiepersoneel. Altijd zeuren op de baas, het is nooit goed. Dat is geen oordeel, puur een constatering. Men kan er zelf ook niks aan doen (gebrek aan ervaring of gebrek aan inlevingsvermogen). Maar probeer op z'n minst eens in de schoenen van de baas te gaan staan.
Omdat ik honger heb, betekent niet dat ik poep eet.quote:Op woensdag 8 april 2020 07:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dit.
Eerst loopt men te klagen dat de overheid niet genoeg doet. Nu lopen ze te klagen dat de overheid teveel wil doen.
Het is gewoon nooit goed bij zulke mensen.
Zulke mensen? Hij reageert ook op THEFXR, die zeurt om te zeuren. Die was niet aan het vechten voor privacyquote:Op woensdag 8 april 2020 07:57 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat ik honger heb, betekent niet dat ik poep eet.
Niet elke handeling is de juiste. Zulke mensen vechten voor jouw privacy. Het is allemaal noodzakelijk om de angst in te dammen, totdat jij niet meer een winkel in mag tot je getest bent.
Geen idee welk algoritme er voor zorgt dat je nergens meer in mag, je bent al weken je huis niet uit geweest, maar ja, software zegt -nee-.
Het is prima dat jij je zonder weerstand wilt laten sturen door een black box app, maar ga anderen niet afvallen die hier moeite mee hebben.
We hebben ook Centric nog, waar Dian Rijbroek inmiddels een hoop in de melk te brokkelen heeftquote:Op woensdag 8 april 2020 05:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik mag hopen dat CAP dit niet gaat maken, CAP heeft al zoveel verneukt qua projecten ( dat loopt in de miljarden ! ) bij de overheid dat ze op een zwarte lijst horen te staan.
maarja ( corrupte ) vriendjes politiek
Goh zeg, wie zou gedacht hebben dat wegens chronische sloomheid uitstervende beesten in een te kleine omheining en onder constante overprikkeling door de massale aanwezigheid van mensen niet gelukkig zouden zijn tot het punt dat het libido naar de vaantjes gaat.quote:Op woensdag 8 april 2020 04:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ediscover-their-mojo
Zeurt om te zeuren? En dat bepaal jij?quote:Op woensdag 8 april 2020 07:59 schreef wpor het volgende:
[..]
Zulke mensen? Hij reageert ook op THEFXR, die zeurt om te zeuren. Die was niet aan het vechten voor privacy
Want de overheid kan maar op 1 aspect focussen? Lekker zuur ben jij altijd.quote:Op woensdag 8 april 2020 05:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Debielenactie inderdaad. Een IT bedrijf (Capgemeni wss) gaat hier weer royaal aan verdienen.
Ipv te focussen op maskers focust het kabinet op een appje verzint het niet
Feit is dat er nog niks bekend is over deze app, maar deze wordt bij voorbaat al afgeschoten. DAAR heb ik moeite mee. Overigens vind ik het knap dat jij er klakkeloos vanuit gaat dat ik het allemaal prima vind. Vooringenomenheid is ook niet prima.quote:Op woensdag 8 april 2020 07:57 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat ik honger heb, betekent niet dat ik poep eet.
Niet elke handeling is de juiste. Zulke mensen vechten voor jouw privacy. Het is allemaal noodzakelijk om de angst in te dammen, totdat jij niet meer een winkel in mag tot je getest bent.
Geen idee welk algoritme er voor zorgt dat je nergens meer in mag, je bent al weken je huis niet uit geweest, maar ja, software zegt -nee-.
Het is prima dat jij je zonder weerstand wilt laten sturen door een black box app, maar ga anderen niet afvallen die hier moeite mee hebben.
Ja, dat heeft hij. Niet zo gek veel, maar wel een klein deel.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:34 schreef RipCity het volgende:
Je kunt erop wachten dat het één van die bedrijven wordt en ik zet mijn geld inderdaad op Cap. Vrij letterlijk, want die worden uiteindelijk altijd afgekocht met belastinggeld om aub niet meer schade aan te richten.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
We hebben ook Centric nog, waar Dian Rijbroek inmiddels een hoop in de melk te brokkelen heeft
Ik ben niet aangesteld om plannen te maken. En heb ook geen alternatieven gehoord.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Feit is dat er nog niks bekend is over deze app, maar deze wordt bij voorbaat al afgeschoten. DAAR heb ik moeite mee.
Maar goed, prima als jij een beter idee hebt, ik hoor hem graag.
ja, Trump is niet voor niks boos op de WHO.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:06 schreef Coppi het volgende:
De staat New York heeft inmiddels meer cases (142000) dan Spanje en Italië. Gaat lekker daar.
Wat voor app, eigenlijk?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, we gaan het zien hoe het uiteindelijk zal lopen.
Ik ga mij iig niet laten dwingen om al dan niet verplicht zo'n overheids tracking app te installeren. Hell no.
Dat creëert niet eens meer een hellend vlak, maar een steile afgrond.
Orwelliaanse praktijken.
Maar waarschijnlijk/hopelijk zal de soep niet zo heet worden opgediend, want sommigen hebben bijvoorbeeld nog Windows Phone, of een oude versie van Android/IOS, of zelfs helemaal geen smartphone.
Volgende stap is een geel kroontje op je kleding bordurenquote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af als we straks verplicht zijn zo'n app te nemen op de telefoon om corona te traceren, werkt zo'n app dan ook als je de smartphone helemaal uit zet als je de deur uit gaat om je privacy te waarborgen. Ik denk dat heel veel corona patiënten dit gaan doen als dat werkt.
Ik zit te denken om mijn smartphone uit te zetten als ik naar buiten ga als men mij zo'n app verplicht.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, we gaan het zien hoe het uiteindelijk zal lopen.
Ik ga mij iig niet laten dwingen om al dan niet verplicht zo'n overheids tracking app te installeren. Hell no.
Dat creëert niet eens meer een hellend vlak, maar een steile afgrond.
Orwelliaanse praktijken.
Maar waarschijnlijk/hopelijk zal de soep niet zo heet worden opgediend, want sommigen hebben bijvoorbeeld nog Windows Phone, of een oude versie van Android/IOS, of zelfs helemaal geen smartphone.
Dan laat je je telefoon toch gewoon thuis?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af als we straks verplicht zijn zo'n app te nemen op de telefoon om corona te traceren, werkt zo'n app dan ook als je de smartphone helemaal uit zet als je de deur uit gaat om je privacy te waarborgen. Ik denk dat heel veel corona patiënten dit gaan doen als dat werkt.
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;quote:
Zo begint dit inderdaad wel steeds meer te voelen. Ik vind de wereld dood eng worden. Ouderen opsluiten zonder enige vorm van proces. Als het aan Baudet ligt ouderen opsluiten zodat gezonde mensen strak zijn feestjes mogen hebben met een lock in. Big brother wil ons in de gaten houden als we ziek zijn. Ik durf straks geen hoest of een nies meer te laten, want dan staat oom agent voor mijn deur. Dit lijkt zo langzamerhand wel een horrofilm.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgende stap is een geel kroontje op je kleding borduren
Dank je welquote:Op woensdag 8 april 2020 08:11 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;
- track & trace; waarbij jouw telefoon contact maakt met een ander en in retrospect 48 uur terug gaat in de tijd en iedereen een melding geeft die in contact is geweest met een positief geval.
- Consultatie app; Hiermee kan je contact leggen met een arts die je op afstand in de gaten houdt. Zo kan je je gegevens doorgeven en kan je weer gezond worden verklaard.
De ene helft denkt dat het DE oplossing is en zou de app gisteren nog downloaden, de andere helft twijfelt aan de intentie en is bang dat men met algoritmes toegang zal verbieden tot restaurants, omdat je scherm niet groen is.
(Leuk dat je er weer bent!)
Zaten we maar in WIDM, daar heeft je groene scherm nog écht waarde...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:11 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten apps waar men naar kijkt;
- track & trace; waarbij jouw telefoon contact maakt met een ander en in retrospect 48 uur terug gaat in de tijd en iedereen een melding geeft die in contact is geweest met een positief geval.
- Consultatie app; Hiermee kan je contact leggen met een arts die je op afstand in de gaten houdt. Zo kan je je gegevens doorgeven en kan je weer gezond worden verklaard.
De ene helft denkt dat het DE oplossing is en zou de app gisteren nog downloaden, de andere helft twijfelt aan de intentie en is bang dat men met algoritmes toegang zal verbieden tot restaurants, omdat je scherm niet groen is.
(Leuk dat je er weer bent!)
Die is al in gebruik (test fase) in de UK.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je wel
Die eerte app lijkt me heel erg ingewikkeld om te bouwen.
Gelukkig zijn er al wat voorbeeldjes vanuit China en omgeving waar ze vast e.e.a. van af kunnen kijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je wel
Zo zal elke controlepost voelen als ze je telefoon controleren.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zaten we maar in WIDM, daar heeft je groene scherm nog écht waarde...
quote:Op woensdag 8 april 2020 08:15 schreef _I het volgende:
[..]
Die is al in gebruik (test fase) in de UK.
Dat is dan wel goed nieuws.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er al wat voorbeeldjes vanuit China en omgeving waar ze vast e.e.a. van af kunnen kijken.
En gezien de track record (ha, hij zei track) van de overheid met ICT is dat ook nog een weinig hoopgevend.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
quote:Op woensdag 8 april 2020 08:16 schreef _I het volgende:
[..]
Zo zal elke controlepost voelen als ze je telefoon controleren.
Is mn scherm groen....
Is vooral een garantie dat het verdomd veel geld zal gaan kosten.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En gezien de track record (ha, hij zei track) van de overheid met ICT is dat ook nog een weinig hoopgevend.
Ik rij dagelijks over een viaduct over de snelweg, en de afgelopen anderhalve week is het autoverkeer beduidend toegenomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:14 schreef Kalgoorlie het volgende:
Wat zit de NOS trouwens vreemd en suggestief bericht te geven soms.
Ik word wakker, en het eerste waar ik op stuit is een artikel over ''Je zou verwachten dat door de afvlakking van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames meer mensen de auto zullen pakken omdat ze het zat zijn om thuis te werken, maar dat is niet het geval''.
Zo veel mensen lezen die app, en dat kan, komend van min of meer de staatsomroep, dan toch worden opgevat als : oh, we mogen dus kennelijk weer? Terwijl we gewoon nog drie weken aan maatregelen voor de boeg hebben en het officiele devies gewoon blijft ''blijf zo veel mogelijk thuis''.
Daarnaast heeft het ook totaal geen nieuwswaarde. Het bericht insinueert dat er iets veranderd zou zijn m.b.t. de maatregelen afgelopen dagen, maar niets is minder waar. Zo helpt de NOS niet echt mee natuurlijk.
Ze kunnen het vast wel digitaliseren en dat je een scherm krijgt met een spannend muziekje...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou Rik je dan ook zo achtervolgen? Dat zou het wel ietsjes draaglijker maken.
Als je dr John zo hoort is verspreiding via de wind ook dus gewoon mogelijk.quote:
En mijn principes betekenen dat ik pas oordeel over iets als ik er genoeg vanaf weet.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:07 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ben niet aangesteld om plannen te maken. En heb ook geen alternatieven gehoord.
Elke manier die ze proberen door jouw privacy, zonder eerst uitgebreid naar de alternatieven te hebben gekeken, zou je af moeten wijzen. We leven in een democratie en aan dit hele gebeuren is niets democratisch. Principes. Hou ze hoog. Juist in deze tijd.
Niet als iedereen die ook maar een klein beetje risico heeft gelopen een rood scherm heeft en thuis moet blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je dr John zo hoort is verspreiding via de wind ook dus gewoon mogelijk.
We zouden in ieder geval allemaal een masker moeten dragen in publieke ruimtes.
Het limiteert de uitstoot van het virus dmv uithaling al meteen qua afstand.
Dan is dat hele "social distancing" eigenlijk ook onzin. Als dat waar is.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb zomaar het vermoeden dat er geen moment meer komt om te oordelen, en er ook geen kans komt dat de 2e kamer het gaat tegenhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En mijn principes betekenen dat ik pas oordeel over iets als ik er genoeg vanaf weet.
En wat is er ondemocratisch aan? Diegene die deze app heeft voorgesteld is democratisch gekozen en de democratisch gekozen Tweede Kamer kan het gewoon tegenhouden.
ja en hier heeft die burgemeester natuurlijk helemaal gelijk in. dit is wel een logisch gevolg van verder spelen zonder publiek.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee omdat hij dan samenscholing van supporters verwacht, in het centrum of op andere plekken als psv speelt. Hij wil het gewoon niet hebben.
[..]
Gaat de FIFA niet over. Dan moet PSV maar uitwijken.
Er is een groot verschil tussen 'ook mogelijk' en 'speelt een aanzienlijke rol in de verspreiding'.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan is dat hele "social distancing" eigenlijk ook onzin. Als dat waar is.
Als je kijkt naar landen die een dergelijke app al gebruiken, kun je wel degelijk al iets weten over het gebruik daarvan.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef Blik het volgende:
Wel grappig dat mensen de huidige situatie van een lockdown verkiezen boven een mogelijke versnelling in het terugverkrijgen van hun vrijheid dmv het installeren van een app.
Zonder ook maar iets te weten over die app!
Niet als het via een ministeriële regeling gaat.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En mijn principes betekenen dat ik pas oordeel over iets als ik er genoeg vanaf weet.
En wat is er ondemocratisch aan? Diegene die deze app heeft voorgesteld is democratisch gekozen en de democratisch gekozen Tweede Kamer kan het gewoon tegenhouden.
Alles is mogelijk maar de hoeveelheid deeltjes neemt kwadratisch af met de afstand tot de bron. Dat je in mensenmassas dan een mondkapje draagt oké, maar als ik in de natuur wandel toch echt niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Plus dat de werking/het effect van zo'n app steeds kleiner wordt naarmate je het vrijblijvend(er) maakt. Dat gaat ons ook niet echt helpen..quote:Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb zomaar het vermoeden dat er geen moment meer komt om te oordelen, en er ook geen kans komt dat de 2e kamer het gaat tegenhouden.
Heb je de debatten gezien de afgelopen weken? Het is net lullen tegen een muur.
Het idee is verwerpelijk, in elke vorm. Maar als je dat al niet zo ziet, maakt het elk gesprek overbodig. Ik hoop dat jij gelijk krijgt en dat de app suggesties doet en alleen voor jouw ogen is.
Maar mij lijkt het sterk dat het zo vrijblijvend zal zijn. Nu al.
Die overigens wel door een rechter getoetst kan worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet als het via een ministeriële regeling gaat.
ergens begrijp ik die weerstand wel met app's/ict en de overheid, dat is nooit echt een succes.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef Blik het volgende:
Wel grappig dat mensen de huidige situatie van een lockdown verkiezen boven een mogelijke versnelling in het terugverkrijgen van hun vrijheid dmv het installeren van een app.
Zonder ook maar iets te weten over die app!
Dan komt het dus goed uit dat die nu gesloten zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die overigens wel door een rechter getoetst kan worden.
ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als je kijkt naar landen die een dergelijke app al gebruiken, kun je wel degelijk al iets weten over het gebruik daarvan.
Remember de ICT puinzooi bij de Belastingdienst. Laten ze dat eerst goed op orde krijgen voordat ze met een app beginnen over tracken van burgersquote:Op woensdag 8 april 2020 08:29 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ergens begrijp ik die weerstand wel met app's/ict en de overheid, dat is nooit echt een succes.
Maar om nou de huidige situatie beter te vinden is ook weer zoiets inderdaad.
Urgente zaken gaan wel door.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan komt het dus goed uit dat die nu gesloten zijn.
Ware het niet dat wij iets andere regels hanteren op het gebied van privacy dan China.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.
Vaak wil de overheid zijn eigen sausje over heen gooien, zie uitrol van ov-chipkaartquote:Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja dat ook, we hoeven toch het wiel niet opnieuw uit te vinden. zou in principe gewoon uit te rollen moeten zijn hier.
Op 20 miljoen inwonersquote:Op woensdag 8 april 2020 08:06 schreef Coppi het volgende:
De staat New York heeft inmiddels meer cases (142000) dan Spanje en Italië. Gaat lekker daar.
De stad New York heeft 4000 overledenen op 9 miljoen inwoners. Dat is wel ff schrikken hoor.quote:
Ja.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:27 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen 'ook mogelijk' en 'speelt een aanzienlijke rol in de verspreiding'.
Als je middels social distancing 80% besmettingen voorkomt, is dat toch maar mooi meegenomen. Dat er dan toch mensen besmet raken via andere routes waar je mogelijk minder invloed op hebt, doet daar niks aan af. Toch?
ik weet het en ik heb vroeger in het project gezeten van de implementatie van de OV chipkaart, dat ging ook al zo feilloos.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:30 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Remember de ICT puinzooi bij de Belastingdienst. Laten ze dat eerst goed op orde krijgen voordat ze met een app beginnen over tracken van burgers
Dan nog moet zo'n regeling aan de wet voldoen. Doet hij dat niet, dan treedt hij niet in werking.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet als het via een ministeriële regeling gaat.
Italië heeft 60m inwoners en Spanje 47m. Dat is toch een aanzienlijk verschil.quote:
Nou ja, dat virus is er nog steeds. Ik vind 4000 mensen-levens wel veel.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:32 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De stad New York heeft 4000 overledenen op 9 miljoen inwoners. Dat is wel ff schrikken hoor.
Dat zeg ik toch ook, Tes? Sterker nog; in vergelijking met NL (met het dubbele inwonersaantal) heeft NY gewoon dubbele hoeveelheid aantal doden (2000 om 4000) Dat is bijna net zoveel als Engeland op dit moment heeft (4000 op 6000) op een inwonersaantal van 50 miljoen tegenover 9 miljoen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ja, dat virus is er nog steeds. Ik vind 4000 mensen-levens wel veel.
mwa niet koppelen aan je social credit score systeem of hoe het daar ook heet.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ware het niet dat wij iets andere regels hanteren op het gebied van privacy dan China.
Nu de VN nog ontmantelen en mooi verder.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:33 schreef Grishenko_ het volgende:
Eindelijk wordt het WHO op het matje geroepen![]()
Boeit me ook niet meer door wie.
Ik hoor het belastinggeld al rollen. Het liefst naar duur ingehuurde ICT'ers.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
mwa niet koppelen aan je social credit score systeem of hoe het daar ook heet.
Gewoon een ID nummer wat niet gekoppeld is aan een persoon maar gewoon aan het toestel, dan zou je weer met bluetooth en gps/geocaching een redelijk goed overzicht kunnen krijgen.
hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het idee heb dat ze dit nooit van de grond gaan krijgen
ADquote:Het aantal nieuwe besmettingen in China is de afgelopen 24 uur bijna verdubbeld. Gisteren werden er 32 gemeld. Vandaag zijn het er 62, volgens de gezondheidsdienst. Het is de grootste stijging sinds 25 maart. Volgens de Chinese autoriteiten zijn de nieuwe besmettingsgevallen personen die terug zijn gekeerd uit het buitenland.
Ja dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 8 april 2020 08:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Italië heeft 60m inwoners en Spanje 47m. Dat is toch een aanzienlijk verschil.
Owh ik dacht dat je sacrastisch was, excuus.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, Tes? Sterker nog; in vergelijking met NL (met het dubbele inwonersaantal) heeft NY gewoon dubbele hoeveelheid aantal doden (2000 om 4000) Dat is bijna net zoveel als Engeland op dit moment heeft (4000 op 6000) op een inwonersaantal van 50 miljoen tegenover 9 miljoen.
Oh..quote:
Wat ik eigenlijk zo schrijnend vind aan het WHO, is dat zij China de lucht in prijzen vanwege hun zgn transparantie. Tegelijkertijd weet inmiddels iedereen op deze wereld dat China aan googelen doet, waarbij iedere organisatie er in hun gemakzucht ingetrapt is. Dat verdient daadwerkelijk een berisping.quote:
Als de Tweede Kamer geen kans krijgt om het tegen te kunnen houden, dan hebben we met zijn allen een veel groter probleem.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:26 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb zomaar het vermoeden dat er geen moment meer komt om te oordelen, en er ook geen kans komt dat de 2e kamer het gaat tegenhouden.
Heb je de debatten gezien de afgelopen weken? Het is net lullen tegen een muur.
Het idee is verwerpelijk, in elke vorm. Maar als je dat al niet zo ziet, maakt het elk gesprek overbodig. Ik hoop dat jij gelijk krijgt en dat de app suggesties doet en alleen voor jouw ogen is.
Maar mij lijkt het sterk dat het zo vrijblijvend zal zijn. Nu al.
De WHO is een onderdeel van de VN.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk zo schrijnend vind aan het WHO, is dat zij China de lucht in prijzen vanwege hun zgn transparantie. Tegelijkertijd weet inmiddels iedereen op deze wereld dat China aan googelen doet, waarbij iedere organisatie er in hun gemakzucht ingetrapt is. Dat verdient daadwerkelijk een berisping.
O ja, trouwens. De VN en de WHO zijn totaal onvergelijkbaar met elkaar.
Ik vraag me af of je dat wel zou moeten doen als je in een brandhaard als Uden omgeving woont en daar een wandeling maakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles is mogelijk maar de hoeveelheid deeltjes neemt kwadratisch af met de afstand tot de bron. Dat je in mensenmassas dan een mondkapje draagt oké, maar als ik in de natuur wandel toch echt niet.
Wat volgens mij niet correct is.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, Tes? Sterker nog; in vergelijking met NL (met het dubbele inwonersaantal) heeft NY gewoon dubbele hoeveelheid aantal doden (2000 om 4000) Dat is bijna net zoveel als Engeland op dit moment heeft (4000 op 6000) op een inwonersaantal van 50 miljoen tegenover 9 miljoen.
Overledenen zijn nooit onderwerp van mijn sarcasme. In NY is de hel aan het losbreken + zij staan nog pas aan het begin van alle echte ellende. In vergelijking staan zij al boven Spanje en Italië met hun relatieve cijfers.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh ik dacht dat je sacrastisch was, excuus.
Dat snap ik. Heb je gisteren OP1 gezien met Feike Sijbesma?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Als de Tweede Kamer geen kans krijgt om het tegen te kunnen houden, dan hebben we met zijn allen een veel groter probleem.
Overigens zie ik echt het probleem van deze app wel, zit zelf normaal gesproken 24/7 achter een VPN bijvoorbeeld, maar aangezien ik nu nog te weinig over deze app weet, geef ik het (misschien tegen beter weten in) het voordeel van de twijfel.
O, dat wist ik niet. Ik dacht dat de WHO onafhankelijk was. Maar goed, de VN heeft uiteraard meer zeggenschap dan de WHO + de VN kan zich roeren in militaire en politieke kwesties.quote:
ja, tijdens elke "Trump-briefing" hoor je eigenlijk alleen maar hoeveel nieuwe " ventilators" ze kunnen produceren.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Overledenen zijn nooit onderwerp van mijn sarcasme. In NY is de hel aan het losbreken + zij staan nog pas aan het begin van alle echte ellende. In vergelijking staan zij al boven Spanje en Italië met hun relatieve cijfers.
Inwoners New York : 19,54 miljoen (2018)quote:Op woensdag 8 april 2020 08:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
het zal echt wel getest gaan worden tochquote:Op woensdag 8 april 2020 08:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Als de Tweede Kamer geen kans krijgt om het tegen te kunnen houden, dan hebben we met zijn allen een veel groter probleem.
Overigens zie ik echt het probleem van deze app wel, zit zelf normaal gesproken 24/7 achter een VPN bijvoorbeeld, maar aangezien ik nu nog te weinig over deze app weet, geef ik het (misschien tegen beter weten in) het voordeel van de twijfel.
dat is een gevaarlijke ontwikkeling, ik zie als eind resultaat dan die ene aflevering van black mirror voor me; nose dive.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:43 schreef _I het volgende:
[..]
Dat snap ik. Heb je gisteren OP1 gezien met Feike Sijbesma?
Die zat glimlachend te vertellen hoe restaurants in sommige landen mensen weigeren bij de deur als je de app niet hebt. Daar draaide mijn maag van om.
Dit soort zaken gaan langzaam, zonder dat je er erg in hebt.
Zolang jij niet weet hoe de data beheerd wordt, wat het algoritme doet, wie er kan hacken en wat er met de uitkomsten gedaan wordt, zou alles in je tegen moeten zijn. Men moet je overtuigen, het zou niet als een feit gepresenteerd moeten worden.
Nee, het gaat om NYC ofwel New York City, hoofdstad van de staat New York. Boston en New Jersey worden namelijk apart geteld.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat volgens mij niet correct is.
Het dodental van New York gaat toch over de STAAT New York, niet alleen over de stad New York?
De staat heeft bijna 20 miljoen inwoners.
Ik ben in ieder geval blij dat ik in een piepklein dorpje woon, waar ik in 200 meter óf in de uiterwaarden sta, of de andere kant op tussen de weilanden loop.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dat wel zou moeten doen als je in een brandhaard als Uden omgeving woont en daar een wandeling maakt.
In je eentje in een bos is er niet zo veel aan de hand maar bij een hoestende buurman in de tuin of hijgende jogger die jou passeert op hetzelfde pad loop je denk ik wel meer risico.
Het voelt nu in ieder geval niet alsof je buiten compleet safe bent tenzij iemand in je gezicht hoest.
Dat is de staat, niet de stad. Mijn hemel, moet iedereen nog wakker worden ofzo?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef Coco. het volgende:
[..]
Inwoners New York : 19,54 miljoen (2018)
Boston ligt niet in de staat New York.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:45 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, het gaat om NYC ofwel New York City, hoofdstad van de staat New York. Boston en New Jersey worden namelijk apart geteld.
Inwoners NYC: Bevolking: 8,623 miljoen (2017)quote:Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef Coco. het volgende:
[..]
Inwoners New York : 19,54 miljoen (2018)
Ja, dat meen ik.quote:
Eens. Alles wat het RIVM in het begin communiceerde, was informatie van de WHO. Die deden alsof er niets aan de hand was. Die lieten zich buitensluiten in China en deden toch alsof China het ei van Columbus had uitgevonden.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
O, dat wist ik niet. Ik dacht dat de WHO onafhankelijk was. Maar goed, de VN heeft uiteraard meer zeggenschap dan de WHO + de VN kan zich roeren in militaire en politieke kwesties.
Dat gezegd hebbende, wil ik me liever focussen op een googelende China die door het WHO geprezen werd als transparant en goedwillend. Iedereen kan nu zien dat het allemaal een farce is geweest.
Spanje 505.990 km²quote:Op woensdag 8 april 2020 08:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Italië heeft 60m inwoners en Spanje 47m. Dat is toch een aanzienlijk verschil.
Bedankt Hansquote:Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Inwoners NYC: Bevolking: 8,623 miljoen (2017)
had dat niet te maken met die speciale pandemie bonds die zouden moeten uitbetalen als er een pandemie uitgeroepen zou worden vóór 1 juni.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:47 schreef _I het volgende:
[..]
Eens. Alles wat het RIVM in het begin communiceerde, was informatie van de WHO. Die deden alsof er niets aan de hand was. Die lieten zich buitensluiten in China en deden toch alsof China het ei van Columbus had uitgevonden.
De grootste engnek die ik de afgelopen weken heb gezien is wel die dude van het WHO. Met zijn hele pandemie is ineens geen bestaande term meer en we wachten tot het overal is.
Ben zeker geen Trump fan, maar zijn uitspraken zijn op dit moment de enige die hout snijden. En geloof me, kan zelf niet geloven dat ik het tiep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |