Zit wat inquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Anderzijds kunnen alle maatregelen al kwakkelende bedrijven mogelijk wat lucht geven.
Dat laatste ben ik met je eens. Een pandemie is geen economisch slagveld voor de lange termijn. Geschiedenis leert dat we er heel snel van herstellen en dat het niet overal even heftig is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:16 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo veel met dit soort artikelen.
Het blijft toch koffiedik kijken. In 2012 riepen economen ook dat mijn generatie (30 jaar) gedoemd zou zijn, nooit een vast contract zou krijgen en geen huizen zouden kopen daardoor. Ondertussen wonen de meeste mensen in mijn omgeving op deze leeftijd in mooiere huizen dan hun eigen ouders (de babyboomers) op die leeftijd hadden.
Dit weekend ook een interessant artikel in het Parool, dat elke epidimie / pandemie in NL sinds 1500 ofzo weliswaar gepaard ging met een kort maar diep economisch dal, opgevolgd door ongekende economische bloei en voorspoed. Ik zeg dus niet dat we hier niets van gaan merken, maar grote kans dat we halverwege 2022 weer in een economie zitten die draait als een gek.
En dit is stiekem ook wel een beetje wishful thinking want het laatste wat ik als 30 jarige die net zijn schaapjes een beetje op het droge heeft kan gebruiken is als alles nu weer de soep in draait.
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:19 schreef Kirumba het volgende:
Ben benieuwd wanneer de eerste grotere faillisementen zich zullen aantreden.
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?quote:
jij noemt landen tegenwoordig bedrijvenquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Denk ik ook. Van generatie op generatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid lijkt geen faillissementen te tolereren. Ook inherent zwakke bedrijven worden gered. Dit is een bailout die we nog decennia gaan terugbetalen.
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratiosquote:
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niemand wilde het virus indammen wil je zeggen?
Niemand wilde zo graag het normale leven terug?
Niemand wilde zo snel mogelijk een vaccin?
Oh really?
Denk jij dat ik namen weet? Dat ik geen leven heb buiten dit forum en een boekje bij hou?
Ik heb het over mensen in het algemeen dus voel je vooral niet aangesproken
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ja ok, maar als een bedrijf al kwakkelt, dan zal dat nu met maatregelen vaak alleen maar erger zijn geworden wegens missende omzet/winst omdat klanten wegblijven, leveranciers niet meer kunnen leveren etc etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Uitstellen belasting, korten huur, uitstellen aflossing, mogelijk makkelijkere verruiming kredietfaciliteit en waarschijnlijk minder het eeuwige gezeik over niet behaalde EBITDA en solvabiliteitaratios
Frankrijk lijkt nog steeds het aantal verpleeghuizen te tellen met fatale inhoud?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:24 schreef RamboDirk het volgende:
Frankrijk gaat voor de koppositie in Europa
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, voelde me niet aangesproken. En dacht dat je hier bedoelde.
Ja exact dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijna 1500 doden op 1 dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Telt er in 24 uur dik 1400 doden bijquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zeer vreemd wat daar nu aan de hand is...
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers gemist, wat is daar aan de hand nu dan?
Pfff.....quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.
Dat is ongeveer een half procent van de bevolking, dus zoveel is dat nog niet in verhouding.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:26 schreef banaantjeEE het volgende:
USA al meer dan 2.000.000 testen uitgevoerd
Dat zal niet, want m'n gaat steeds kijken naar de cijfers van het bedrijf voor de corona.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:27 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Ja exact dit.
Leeggezogen bedrijven (Hema als een misschien niet geheel goed voorbeeld) kunnen nog wel eens voordelig worden geherfinancierd met Corona als reden (als moest deze herfinanciering sowieso al gebeuren)
Gruizige PE funds gaan de regelingen misbruiken
Hebben wij er al 85.000 getest?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is ongeveer een half procent van de bevolking, dus zoveel is dat nog niet in verhouding.
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.quote:
Schuldquote naar 60% is niet zo erg. Is stuk hoger geweest in tijden dat de rente vele malen hoger was. Dan voel je dat als land wel. Niet in tijden van bijna gratis geld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu met je vader?quote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.
Echt bizar veelquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
224.000 testen uitgevoerd, 109.000 besmettingen, vandaag + 11.000, +1.417 doden vandaag.
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:29 schreef ondeugend het volgende:
Bestaat er ook een worldometer die hartfalen, griep en kanker wereldwijd telt?
Ik zou zo graag willen relativeren.
Want dat helpt als je je zorgen maakt.
Ik deed mij wel beseffen dat we een hele nieuwe generatie bestuurders hebben vandaag de dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar die apps. Maar ook naar de regels er achter.
Wat gaat men doen. Wordt het binnenblijven een dringend advies? Of toch een verplichting?
Je ging vandaag bellen!!quote:
Zeker interessant om over na te denken. Overbodig te zeggen dat we zoiets natuurlijk nooit hebben meegemaakt in in de moderne westerse geschiedenis, dus geen idee wat voor impact dit gaat hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:21 schreef _I het volgende:
Dit was een scenario, waarvan ik niet dacht dat het zo snel zo kunnen gebeuren. En als dit kan, wat kan er dan nog meer. Komt er nog wel een luchtvaart? Worden vakanties iets van het verleden?
Jammer dat de meeste mensen het zien als paniek of angst, het is voor mij juist interessant en relevant.
Geen nieuws = goed nieuws. En zuks.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, niet gesproken vandaag. Morgen bellen.
Wel een paar jaar lang. Ook gebeurt het net nadat het weer beter begon te worden met de economie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Schuldquote naar 60% is niet zo erg. Is stuk hoger geweest in tijden dat de rente vele malen hoger was. Dan voel je dat als land wel. Niet in tijden van bijna gratis geld.
Deze crisis moet geen jaren duren natuurlijk maar nu enkele tientallen miljarden er tegenaan gooien merk je niet generaties later
Ik schat in dat het verplichting gaat worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar die apps. Maar ook naar de regels er achter.
Wat gaat men doen. Wordt het binnenblijven een dringend advies? Of toch een verplichting?
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef _I het volgende:
[..]
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.
En mocht blijken dat het er veel zijn, dan valt het helemaal mee.
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.quote:
Ja dat ging ff niet vandaag. Wegens dingen. Die niet noodzakelijkerwijs belangrijker waren, maar dat kwam zo uit.quote:
Ik maak me vooral zorgen om de impact die het virus heeft. Over de snelheid waarmee het reist. Over de paniek die het veroorzaakt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:30 schreef _I het volgende:
[..]
Waar maak je je zorgen over? We hebben het nog steeds maar over een heeeeel klein % van de Nederlanders die nu ziek lijken te zijn.
En mocht blijken dat het er veel zijn, dan valt het helemaal mee.
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik schat in dat het verplichting gaat worden.
Teveel mensen anders die weigeren mee te werken
Nouja dan hebben die yanks toch wel al mooi het dubbele van ons getest omgerekend naar het inwonersaantal. Dus waarom je dat niet zo veel noemt weet ik niet; het is 2x zoveel als wat wij getest hebben. In absolute aantallen van ons.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.
Het was economisch al aan het afkoelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wel een paar jaar lang. Ook gebeurt het net nadat het weer beter begon te worden met de economie.
Valt wel mee denk ik. Het besturen wordt er niet anders door. Je moet je vooral goed laten adviseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik deed mij wel beseffen dat we een hele nieuwe generatie bestuurders hebben vandaag de dag.
talking in apps
Meer dan dat 85000.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, net de helft ofzo, pas vanaf deze week gaan ze het testen echt een beetje opschroeven.
Zeer lastig om landen onderling te vergelijken. Ieder land heeft haar eigen criteria. En zelfs de individuele landen veranderen de testcriteria continu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Maar dan spreek jij dus over een komende hyper-inflatie? Daar geloof ik namelijk niet zo in.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het was economisch al aan het afkoelen.
Komt nog een post corona shake out aan plus op al op handen zijnde recessie.
Hoe vaker je de wc doorspoelt hoe duurder je waterrekening gaat zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe meer je test, hoe hoger dat getal zal zijn.
Nee maar wel een recessie die versterkt wordt door economische uitval van deze crisisquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan spreek jij dus over een komende hyper-inflatie? Daar geloof ik namelijk niet zo in.
Ah die kende ik niet, toch meer dan verwacht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Meer dan dat 85000.
https://www.rivm.nl/coron(...)rologische-dagstaten
Nou ja.. ik ben bijna blij dat er niemand in die orde meer is voor mij. Scheelt weer een stukje zorgen. Ik zie de impact van die zorgen om mij heen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.quote:
Wat bedoel je precies met wat je gaat doen als iemand dichtbij een coronapatient is geweest?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.
Waar ik in dubio sta is de vraag wat je gaat doen als iemand dichtbij een Coronapatient is geweest. Wat doe je dan?
Het gaat nog maar om "duizenden" mensen. Dat zijn er best veel als je er voor moet koken, maar relatief gezien is het natuurlijk verwaarloosbaar. Zo hou ik het op afstand.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan een klein percentage zijn, dus de zorgen dat je het zelf krijgt zijn hier niet zo heel groot, maar meer de zorgen dat je ouders het krijgen die al op leeftijd zijn zegmaar. Die lijken me wel gegrond, ookal zijn er relatief gezien nog maar "weinig" mensen besmet/ziekenhuis/overleden.
Wat zit er verder in die duim?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een recessie zorgt ervoor dat valuta wordt gedevalueerd. Als deze ook nog eens aangesterkt wordt door een lopende economische crisis (zoals jij het beweert) zal de euro in zijn waarde zwaar verminderen. Als handelsmunt heeft dat vele nadelen, waaronder inflatie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee maar wel een recessie die versterkt wordt door economische uitval van deze crisis
Vooral het NoordOostenquote:
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen om de impact die het virus heeft. Over de snelheid waarmee het reist. Over de paniek die het veroorzaakt.
Als je een signaaltje krijgt van de app dat je mogelijk besmet bent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met wat je gaat doen als iemand dichtbij een coronapatient is geweest?
Gelukkig denk ik niet zo paranoïde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef _I het volgende:
[..]
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.
Hij beschrijft een situatie maanden geleden waarin de FED geld gaat uitdelen. En zie hier een pandemie, waarbij elke Amerikaan 1000 USD krijgt.
Horeca is maar een wieltje in het geheel der raderen. Heel veel mensen zitten thuis en weten dat ze een niet-vitale baan hebben. De hele wereld heeft hier last van. de EU geeft bizar veel geld aan Hongarij en Polen, en niet aan Spanje en Italie.
Het maakt niet uit of die ziekte natuurlijk verloopt of geplaatst is, er is iets groters gaande dat zal bepalen hoe wij de komende jaren ons leven gaan invullen. Niemand weet wat het wordt, maar milieu is ineens geen issue meer, auto's hoeven niet meer gebruikt te worden, export ligt deels stil. Wie gaat Africa redden? Wat gebeurt er met India. Als China hier een leidende rol in gaat spelen zijn ze wel met heel veel mensen verenigd. En zal de US hierin blijven staan.
Of ik wel of niet naar het cafe kan boeit me niet, wat er met de wereld gebeurt. Boh, wat een gebeurtenis. Hoe erg ook, het verandert ook alles wat we kennen.
Totdat het ineens kortbij komt. Dan kan misschien je buurman zijn, of die aardige opa van verderop of je eigen ouders of die collega die tegen zijn pensioen aan zit of etc etc etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:40 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat nog maar om "duizenden" mensen. Dat zijn er best veel als je er voor moet koken, maar relatief gezien is het natuurlijk verwaarloosbaar. Zo hou ik het op afstand.
Dat begrijp ik wel dat je daar bijna blij om bent. Je hoeft je dan ook niet meer zulke zorgen te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ja.. ik ben bijna blij dat er niemand in die orde meer is voor mij. Scheelt weer een stukje zorgen. Ik zie de impact van die zorgen om mij heen.
Een oom van mij is overleden.. waarschijnlijk geen Corona maar zijn dochter mocht niet bij de al kleine uitvaart zijn omdat ze verkouden is. Een kennis is vanmiddag haar dementerende vader verloren weet ook niet of het Corona is of niet. Maar ze hebben wel te maken met de gevolgen er van. De impact is dus huge.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef _I het volgende:
[..]
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.
Wens je veel rust en gezondheid voor jou en je omgeving.
Exact! Ik dank god op mijn blote knie, dat mijn oude moedertje, inmiddels beginnend dement, op dit moment nog steeds in haar eigen huis woont en niet in de gevangenis, lees verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef _I het volgende:
[..]
Heb ook de antwoorden niet. Maar aan het einde van de dag gaat het om liefde en de mensen waar je om geeft. Die basis zal nooit veranderen.
Wens je veel rust en gezondheid voor jou en je omgeving.
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:39 schreef _I het volgende:
[..]
Had nog twee links geplaatst van Ray Dalio; o.a. over de grote schulden crisis en nieuwe wereld orde.
Hij beschrijft een situatie maanden geleden waarin de FED geld gaat uitdelen. En zie hier een pandemie, waarbij elke Amerikaan 1000 USD krijgt.
Horeca is maar een wieltje in het geheel der raderen. Heel veel mensen zitten thuis en weten dat ze een niet-vitale baan hebben. De hele wereld heeft hier last van. de EU geeft bizar veel geld aan Hongarij en Polen, en niet aan Spanje en Italie.
Het maakt niet uit of die ziekte natuurlijk verloopt of geplaatst is, er is iets groters gaande dat zal bepalen hoe wij de komende jaren ons leven gaan invullen. Niemand weet wat het wordt, maar milieu is ineens geen issue meer, auto's hoeven niet meer gebruikt te worden, export ligt deels stil. Wie gaat Africa redden? Wat gebeurt er met India. Als China hier een leidende rol in gaat spelen zijn ze wel met heel veel mensen verenigd. En zal de US hierin blijven staan.
Of ik wel of niet naar het cafe kan boeit me niet, wat er met de wereld gebeurt. oh, wat een gebeurtenis. Hoe erg ook, het verandert ook alles wat we kennen.
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:43 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel dat je daar bijna blij om bent. Je hoeft je dan ook niet meer zulke zorgen te maken.
Ik ken sinds gisteren ook ineens 3 mensen met corona.
Het komt dan erg dichtbij
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Totdat het ineens kortbij komt. Dan kan misschien je buurman zijn, of die aardige opa van verderop of je eigen ouders of die collega die tegen zijn pensioen aan zit of etc etc etc.
Iedereen hoopt van niet natuurlijk, maar voor duizenden families/gezinnen inmiddels dus wel realiteit. Die hielden het misschien ook op afstand.
Dat laatste is natuurlijk ook een element bij mij. Blijf positief, het verandert niet de werkelijkheid, maar wel je perceptie hiervan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.
Jij bekijkt het meer op macro niveau en ik op micro niveau. Beiden interessant m.i. De kant waarop de geopolitieke machten zullen verschuiven en welke gevolgen dat dan weer gaat hebben voor bijvoorbeeld het investerings/ ontwikkelingsklimaat heeft zo veel mogelijke scenario's dat het onbegonnen werk is om je nu op een bepaald scenario blind te staren.
Ik moet ook zeggen dat ik er gewoon te pessimistisch van word en het me nerveus maakt. Omdat ik in het grote plaatje toch niets kan veranderen, ben ik toch vooral bezig met wat voor uitwerking dit uiteindelijk op mij en mijn naasten zal hebben, en hoe ik voor mezelf het lek van het zinkende schip toch zo veel mogelijk weet te dichten zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met hozen en weer op oude snelheid door kunt varen.
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef _I het volgende:
[..]
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.
Het is geen naïviteit, het is een manier zien te vinden om iets wat maanden dreiging kan geven, toch een plekje te geven. Het leven gaat wel door. Hoe lastig ook.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.![]()
@:danny @:breuls @:iteejer @:pharkus @:yvonne @:murp HET BESTE FORUM VAN NEDERLAND!!!!![]()
Ow en ondanks mijn geklaag op de mods en FA's, het mag voor zich spreken dat ik jullie gezondheid toewens
Het kan ook positief uitwerken doordat nu de gaten van ons systeem zichtbaar zijn. Hierdoor verkrijgt bijvoorbeeld het ontwikkelingsklimaat het inzicht dat het niet enkel op winst gericht hoeft te worden, maar op duurzaamheid.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja, ik ga die links even bekijken.
Jij bekijkt het meer op macro niveau en ik op micro niveau. Beiden interessant m.i. De kant waarop de geopolitieke machten zullen verschuiven en welke gevolgen dat dan weer gaat hebben voor bijvoorbeeld het investerings/ ontwikkelingsklimaat heeft zo veel mogelijke scenario's dat het onbegonnen werk is om je nu op een bepaald scenario blind te staren.
Ik moet ook zeggen dat ik er gewoon te pessimistisch van word en het me nerveus maakt. Omdat ik in het grote plaatje toch niets kan veranderen, ben ik toch vooral bezig met wat voor uitwerking dit uiteindelijk op mij en mijn naasten zal hebben, en hoe ik voor mezelf het lek van het zinkende schip toch zo veel mogelijk weet te dichten zodat je zo snel mogelijk kunt beginnen met hozen en weer op oude snelheid door kunt varen.
Ah zo,quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je een signaaltje krijgt van de app dat je mogelijk besmet bent.
Vraag 1 is al of de overheid weet dat appnummer 1736483 die melding krijgt of dat hij ook weet dat meneer markesh daar achter zit.
Vraag 2 is wat het gevolg is van dat signaal. Mag je dan niet meer naar buiten? Moet je even goed op jezelf passen? Krijg je een dringend advies om binnen te blijven?
Wat wordt het.
Dat weten - met een gecertificeerd APP traceerbaar mogelijk besmet - impliceert dan dat je je dan 14 dagen in quarantaine gaat plaatsen. Of zoiets vaags.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het hebben van de app. Hoewel ik daar wat praktische bedenkingen bij heb (ouderen die geen smartphone hebben, kinderen, anderen die om welke reden dan ook niet zo’n geval hebben mogen of willen). Zou ik daar niet tegen zijn.
Waar ik in dubio sta is de vraag wat je gaat doen als iemand dichtbij een Coronapatient is geweest. Wat doe je dan?
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef _I het volgende:
[..]
Tot het werkelijkheid wordt, moet je er niet teveel energie aan verliezen. Angst werkt niet mee.
Het is geen naïviteit, het is een manier zien te vinden om iets wat maanden dreiging kan geven, toch een plekje te geven. Het leven gaat wel door. Hoe lastig ook.
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ah zo,
De overheid zal vast weten
Dat "mevrouw" Markesh zo'n melding krijgt en ook dat ik achter dat nr zit.
Maar stel dat iemand die melding krijgt zou hij verplicht 2 weken in quarantaine moeten en dit zou ook gecheckt moeten worden
Wij zitten midden in proces van huis verkopen en financiën regelen voor het nieuwe huis en dat loopt inmiddels redelijk tegen de deadline aan. Dus dat geeft wat afleiding zegmaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.
Samen met lichtpuntjes zoeken en vinden red ik het prima. Maar dat moet wel bijgehouden zeg maar.
Vreselijk, gecondoleerd 😔quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).
Dit. Hoe goed het streven ook lijkt. Dit soort data behoort de overheid NIET over te beschikken. En datzelfde zal ik ook zeggen als er hierdoor minder doden zouden vallen. Sterker nog, als was ik zelf een van die doden dan zou ik nog steeds faliekant tegen zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.
Hoe zie je het dan voor je?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat mij privacy-technisch te ver. De overheid hoort geen database te hebben van wie met wie contact heeft. Nooit.
Gecondoleerd. Hopelijk kan je het met de tijd een plekje geven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:45 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Ik ook. Diegene is helaas overleden aan Corona icm onderliggende kwalen (overgewicht, diabetes).
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het beste forum van Nederland een apart subforum hiervoor wat voor velen als uitlaatklep dient.![]()
@:danny @:breuls @:iteejer @:pharkus @:yvonne @:murp HET BESTE FORUM VAN NEDERLAND!!!!![]()
Ow en ondanks mijn geklaag op de mods en FA's, het mag voor zich spreken dat ik jullie gezondheid toewens
Een pushmelding sturen aan app 1352834 met het dringende verzoek om goed op te letten en evt contact op te nemen met een arts.quote:
Als dat al zo is, zal dat effect als 'lessons learned' pas in de loop der jaren worden ingewreven in de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het kan ook positief uitwerken doordat nu de gaten van ons systeem zichtbaar zijn. Hierdoor verkrijgt bijvoorbeeld het ontwikkelingsklimaat het inzicht dat het niet enkel op winst gericht hoeft te worden, maar op duurzaamheid.
De zorg krijgt de aandacht die het verdient, er wordt nagedacht over eenzaamheid, we laten gezondheid boven geld gaan en proberen er samen het beste van te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk, maar lesjes relativeren zijn altijd welkom.
Samen met lichtpuntjes zoeken en vinden red ik het prima. Maar dat moet wel bijgehouden zeg maar.
twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @businessinsider reageer retweet
Wat is je leeftijd danquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:55 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Als dat al zo is, zal dat effect als 'lessons learned' pas in de loop der jaren worden ingewreven in de maatschappij.
Maar zelf ben ik wel een beetje op een ''nu of nooit'' leeftijd w.b.t. een gezin stichten etc. En ik heb ergens het gevoel dat deze hele corona bende daar wel eens flink roet in het eten kan gaan gooien. Maargoed dan spreken we dus opeens over persoonlijke belangenUiteindelijk weet je ook nooit hoe dingen uitpakken.
Gelukkig is de grens gesloten met Belgiëquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:57 schreef Fukushima het volgende:
Frankrijk is wel aan de beurt zeg, maar juist dat gebied tegen België aan kan gevaarlijk zijn met besmettingen heen en weer.
de grenswerkers mogen nu nog wel het land in en uit. Dat kan zomaar aan banden gelegd worden
Die man denkt echt dat hij advies kan geven héquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef polderturk het volgende:
Trump had aangeboden Hydroxychloroquine toe te dienen aan Boris Johnson.twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @:businessinsider reageer retweet
Oh da's lief!quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat valt dus nog wel mee, er gaat best nog wat verkeer heen en weer, heb er zelf ook mee te makenquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gelukkig is de grens gesloten met België
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een pushmelding sturen aan app 1352834 met het dringende verzoek om goed op te letten en evt contact op te nemen met een arts.
Ja langzaamaan worden we klaargestoomd dat het nog wel gaat duren met een aantal maatregelen tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
de nieuwe norm is de 1.5 meter maatschappij?
Rutte zei iets in die trant
Ik vond dat opvallend
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond dat opvallend
quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:56 schreef polderturk het volgende:
Trump had aangeboden Hydroxychloroquine toe te dienen aan Boris Johnson.twitter:Syd2231 twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:25:14The UK government has rejected President Donald Trump's offer to help with the COVID-19 treatment of Prime Minister Boris Johnson. https://t.co/QC23uY2bfb via @:businessinsider reageer retweet
Eigen verantwoordelijkheid en een moreel appel.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?
Het was idd duidelijk dat ze er iets mee wilden zeggen. Ingestudeerd.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja langzaamaan worden we klaargestoomd dat het nog wel gaat duren met een aantal maatregelen tot er een vaccin is.
Gebruikers in het gebied er omheen kunnen dat dan monitorenquote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat kan ook maar hoe zou dan de controle moeten gaan dat diegene zich ook aan de regels houd en 2 weken thuis blijft?
Ja volgens mij ook en geef hem daar helemaal gelijk in maar het had ineens ook een naam zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.
Jep het stukje ervoor en erna was eromheen gebouwdquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het was idd duidelijk dat ze er iets mee wilden zeggen. Ingestudeerd.
Ja, misschien wel blijvend, wie zal het zeggen..quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond dat opvallend
Ja zoals de knvb die denkt dat alles weer doorgaat straksquote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hij zei dat volgens mij om aan te geven dat we voorlopig echt nog niet terug gaan naar hoe het voorheen was, ook niet als de maatregelen versoepelen. Om alvast de verwachtingen te temperen van de mensen die denken dat we vanaf juni weer gewoon alles kunnen doen.
Ik denk dat helaas elk excuus goed genoeg zal zijn om belastingen en premies te willen verhogen. Dus ga er maar van uit. Misschien valt het meequote:Op woensdag 8 april 2020 00:03 schreef Kirumba het volgende:
Zorgverzekeringen volgend jaar minimaal +10%?
Zal dit zo zijn.
Of word de premie in bepaalde situaties juist minder, omdat men niet naar de fysio, tandarts of pedicure kan?
Wat denken jullie
Ik mag voor mijn werk de grens in ieder geval niet over. Schijnt niet noodzakelijk te zijn. Als mijn werk al niet noodzakelijk is (wat het in feite ook niet is, maar het is wel belangrijk), vraag ik me wel af wie dan wél de grens mogen passeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat valt dus nog wel mee, er gaat best nog wat verkeer heen en weer, heb er zelf ook mee te maken
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelenquote:Op woensdag 8 april 2020 00:04 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja zoals de knvb die denkt dat alles weer doorgaat straks
Doen ze nu toch ook niet? Je krijgt gewoon een advies.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de overheid hier gewoon tussenuit stapt. App pikt de andere gebruikers op als hij in de buurt is, slaat dat intern op tot een paar dagen en verzend een bericht indien een positieve test is geweest aan de contacten van de afgelopen dagen. Die moeten verplicht in quarantaine en krijgen dus rood schermpie i.p.v. groen. Foon verplicht mee als je op stap gaat, bij controle moet je groen scherm laten zien. Kan niet? Wat zijn uw gegevens? *Pakt bonnenboekje*quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een eigen topic waardig iddquote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelen
Ja ben inderdaad bang dat we daar vanuit moeten gaan.. worden leuke tijden. Tijd voor een corporate tax.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat helaas elk excuus goed genoeg zal zijn om belastingen en premies te willen verhogen. Dus ga er maar van uit. Misschien valt het mee
Dus stel, ik ben besmet en ben in Quarantaine en jij woont 2 straten verderop, dan ben jij 1 van diegenen die mij monitort?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Gebruikers in het gebied er omheen kunnen dat dan monitoren
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk blad voor de kop heeft de KNVB. Werkelijk alle evenementen zijn afgelast en dan denkt de KNVB voetbalwedstrijdjes te kunnen spelen
Jawelquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
Zo achterlijk zullen ze toch wel niet echt zijn
Dit heeft te maken met FIFA/UEFAquote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Ik weet het niet hoor. Er zullen vast veel mensen zijn die de verantwoordelijkheid nemen maar ook een groep die het aan hun laars laptquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid en een moreel appel.
Je zou het wel verwachten, maar het valt toch te betwijfelen,quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk te triest voor woorden inderdaad. Maar ik heb nog het idee dat het een toneelstuk voor de bühne is hoor. Dat er iets achter zit, een of andere aansprakelijkheidskwestie oid.
Nee, daar hebben ze het ook niet over gehad, dat klopt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb niks over controleren gehoord in de persconferentie. Er zouden twee apps gezocht worden, de eerste app om mensen te informeren die contact hebben gehad met een besmet persoon, en een tweede app om contact te onderhouden met een arts.
Apps waarmee te controleren is of iemand de quarantaine/isolatie-regels goed naleeft zijn wel een stuk ingrijpender, dan is de privacy per definitie weg.
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met FIFA/UEFA
Zodat ze later altijd kunnen zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan.
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat de overheid hier gewoon tussenuit stapt. App pikt de andere gebruikers op als hij in de buurt is, slaat dat intern op tot een paar dagen en verzend een bericht indien een positieve test is geweest aan de contacten van de afgelopen dagen. Die moeten verplicht in quarantaine en krijgen dus rood schermpie i.p.v. groen. Foon verplicht mee als je op stap gaat, bij controle moet je groen scherm laten zien. Kan niet? Wat zijn uw gegevens? *Pakt bonnenboekje*
Daar zijn ze tot nu toe altijd vanuit gegaan en de cijfers laten zien dat het grotendeels werkt.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Doen ze nu toch ook niet? Je krijgt gewoon een advies.
Plus die tweede app, waarbij je zelf in contact met een dokter moet treden. Kennelijk gaan ze van de goedwillendheid van mensen uit.
Vanwege concerten van Guus toch?quote:Op woensdag 8 april 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets zal het zijn ja. Maar ik heb begrepen dat de burgemeester van Eindhoven ze al uit de droom heeft geholpen.
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geld en andere belangen zitten er natuurlijk achter.
Er gaat zoveel geld om in die werelden... moeilijk te bevatten denk ik
Nou ja met Guus is niemand echt gered.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vanwege concerten van Guus toch?
FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
Nee omdat hij dan samenscholing van supporters verwacht, in het centrum of op andere plekken als psv speelt. Hij wil het gewoon niet hebben.quote:
Gaat de FIFA niet over. Dan moet PSV maar uitwijken.quote:FIFA is onverbiddelijk, die concerten gaan niet door als PSV dan moet voetballen.
en mensen die met een smartphone van een ander naar buiten gaanquote:Op woensdag 8 april 2020 00:16 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe dat dan moet met ouderen die geen smartphone hebben.
Mijn moeder heeft bijv geen smartphone en gaat dat niet nemen ook
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel. Maar je hebt ook een maatschappelijk verantwoordelijkheid als vereniging met een miljoen leden. Dit is toch naar de maatschappij niet uit te leggen. Ik denk dat de burgemeesters maar even moeten ingrijpen.
Dat lijkt het wel op (bühne / verantwoordelijkheid).quote:Op woensdag 8 april 2020 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
de directeuren van KNVB en Eredivisie zijn beiden dombo'squote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar ben bang dat die belangen nog groter zijn dan wij kunnen inschatten. Net zo als met onze geliefde F1. Uiteindelijk zullen ze wel op een of andere manier buigen maar vast niet zomaar.
twitter:tancredipalmeri twitterde op woensdag 08-04-2020 om 00:24:4390% chances that Serie A won't be completed within august.
Italian football risking to disappear if will waste time on deciding on their options
https://t.co/JTdgVEd3Bt reageer retweet
https://www.omroepbrabant(...)tie-half-juni-hervatquote:Op woensdag 8 april 2020 00:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De F1 vind ik nog anders. Dat is een puur commerciële organisatie. De KNVB niet.
Wat ik begreep uit de media zijn de financiële belangen van de bond in deze uiterst minimaal. Dat maakt het zo raar.quote:Op woensdag 8 april 2020 00:30 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar heeft wel weer te maken natuurlijk met transfers, competities op europees niveau ed. De KNVB zal normaal inkomsten genereren uit dat soort middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |