abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 april 2020 @ 12:12:54 #201
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192512247
De Verenigde Naties zijn de opvolger van de Volkerenbond, die eveneens bedoeld was om het ontstaan van oorlogen te voorkomen. Men had namelijk gezien tot wat voor ellende dat in de moderne wereld zou leiden. Helaas was de Volkerenbond een tijger zonder tanden, en bleek het onmogelijk om Italie of Japan een halt toe te roepen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_192512428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat doel van mondiale eenheid onder een corporatistisch systeem is goed, of slecht, of hoe moet ik dat zien? Krijgen we een soort Brave New World van Aldous Huxley?
Of zo een systeem goed of slecht is kun je moeilijk zeggen. Zo zullen er in China of Rusland ook mensen zij die hun systeem van leven geweldig vinden. Het is ook vaak een kwestie van geboren worden in een systeem zodat je niet beter weet.

Zo neem ik aan dat iemand die nu geboren word straks niet beter weet.

Persoonlijk ben ik van een dusdanige generatie dat ik een mondiale eenheid met coörperaties die de totale macht hebben waar persoonlijke vrijheden geen belang meer hebben zal hekelen omdat ik weet hoe het was.
pi_192512455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat doel van mondiale eenheid onder een corporatistisch systeem is goed, of slecht, of hoe moet ik dat zien? Krijgen we een soort Brave New World van Aldous Huxley?
Ik denk dat het verregaande negatieve gevolgen zal hebben voor onze vrijheden, welvaart, vertegenwoordiging in de politiek, en dat iedereen die zich niet wil aansluiten bij deze eenheid daar onder te lijden zal hebben door middel van economische sancties, straffen, vervolging. Zoals in elk totalitair systeem.

Als je naar een van de speerpunten van de nieuwe wereldorde kijkt, Agenda 21 en Agenda 2030 voor het klimaat, wordt daarin in detail beschreven hoe het leven eruit moet komen te zien. De notie van vrijheid kom je echter niet tegen. Een geforceerde utopie dus, waarin geen rekening wordt gehouden met je persoonlijke wensen, overtuigingen en individualiteit.
pi_192512521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk dat het verregaande negatieve gevolgen zal hebben voor onze vrijheden, welvaart, vertegenwoordiging in de politiek, en dat iedereen die zich niet wil aansluiten bij deze eenheid daar onder te lijden zal hebben door middel van economische sancties, straffen, vervolging. Zoals in elk totalitair systeem.

Als je naar een van de speerpunten van de nieuwe wereldorde kijkt, Agenda 21 en Agenda 2030 voor het klimaat, wordt daarin in detail beschreven hoe het leven eruit moet komen te zien. De notie van vrijheid kom je echter niet tegen. Een geforceerde utopie dus, waarin geen rekening wordt gehouden met je persoonlijke wensen, overtuigingen en individualiteit.
Dus dan is dat toch de cabal die het slechte met de mensen voor heeft en strijd Trump daar tegen? Toch een soort aloude antisemitische fictie van omverwerping en overheersing van de christelijk wereld?
I´m back.
pi_192512641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Of zo een systeem goed of slecht is kun je moeilijk zeggen. Zo zullen er in China of Rusland ook mensen zij die hun systeem van leven geweldig vinden. Het is ook vaak een kwestie van geboren worden in een systeem zodat je niet beter weet.

Zo neem ik aan dat iemand die nu geboren word straks niet beter weet.

Persoonlijk ben ik van een dusdanige generatie dat ik een mondiale eenheid met coörperaties die de totale macht hebben waar persoonlijke vrijheden geen belang meer hebben zal hekelen omdat ik weet hoe het was.
Punt is natuurlijk dat je wel allerlei trends die nu wel (of niet) aanwezig zijn kunt extrapoleren, maar heb je dan ook een valide toekomstbeeld geschetst? Mensen doen dat altijd, maar in de praktijk blijkt daar vrijwel nooit veel van te kloppen. Je kunt nu eenmaal nauwelijks vooruit denken, dat is een gegeven. Misschien 1 tot 5 jaar, maar dan nog wordt het allemaal vrij moeilijk. Die periode kun je een beetje overzien en plannen, maar dan nog zullen er allerlei toevallige zaken of onvoorziene gevolgen van ons handelen kunnen ontstaan die je totaal niet hebt kunnen inschatten. Overigens en onder de huidige omstandigheden door deze pandemie kun je niet eens 3 maanden vooruit denken, 1 maand al bijna niet.
I´m back.
pi_192512715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus dan is dat toch de cabal die het slechte met de mensen voor heeft en strijd Trump daar tegen? Toch een soort aloude antisemitische fictie van omverwerping en overheersing van de christelijk wereld?
Nee, Trump speelt een rol. Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd. Het is een acteur of hij staat onder de druk.
pi_192512740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, Trump speelt een rol. Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd. Het is een acteur of hij staat onder de druk.
En die zit toch in het goede kamp dus? Want tegen de cabal, of dat nu bewust of onbewust is?
I´m back.
pi_192512742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef TitusPullo het volgende:
De Verenigde Naties zijn de opvolger van de Volkerenbond, die eveneens bedoeld was om het ontstaan van oorlogen te voorkomen. Men had namelijk gezien tot wat voor ellende dat in de moderne wereld zou leiden. Helaas was de Volkerenbond een tijger zonder tanden, en bleek het onmogelijk om Italie of Japan een halt toe te roepen.
Ja, je ziet dus hoe geleidelijk aan door middel van conflicten de natiestaat wordt ondermijnd (in de naam van veiligheid en vrede) en wereldeenheid wordt bewerkstelligd.

De vraag is dus hoe die conflicten tot stand zijn gekomen en daar zijn interessante dingen over gezegd. Zoals dat Amerikaanse banken en bedrijven verantwoordelijk zijn geweest voor de financiering en opbouw van zowel communistisch Rusland als nazi Duitsland.
pi_192512761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die zit toch in het goede kamp dus? Want tegen de cabal, of dat nu bewust of onbewust is?
Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.
pi_192512777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.
Hij verenigt kerk en staat niet hoor. Ik weet niet waar je dat uit concludeert.
I´m back.
pi_192512796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij verenigt kerk en staat niet hoor. Ik weet niet waar je dat uit concludeert.
Google.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:00:28 #212
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192512975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In het licht van de rest van de bijbel is het wat mij betreft zeer onwaarschijnlijk dat het Thomasevangelie betrouwbaar is. D.w.z geinspireerd. Het bevat elementen die meer op gnosticisme lijken dan orthodox christelijk geloof.
Of, in het licht van het evangelie van Thomas, kunnen we stellen dat het Nieuwe Testament onbetrouwbaar is.

Nog wat parels uit het evangelie van Thomas.

quote:
Jezus sprak: "Als een blinde een blinde leidt, vallen zij beiden in een kuil."
quote:
Zijn leerlingen zeiden tot hem: "Is de besnijdenis nuttig of niet?" Hij sprak tot hen:" Als de besnijdenis nuttig was, dan zouden hun vaderen hen besneden uit hun moeder verwekken.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:00:46 #213
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192512982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, je ziet dus hoe geleidelijk aan door middel van conflicten de natiestaat wordt ondermijnd (in de naam van veiligheid en vrede) en wereldeenheid wordt bewerkstelligd.

De vraag is dus hoe die conflicten tot stand zijn gekomen en daar zijn interessante dingen over gezegd. Zoals dat Amerikaanse banken en bedrijven verantwoordelijk zijn geweest voor de financiering en opbouw van zowel communistisch Rusland als nazi Duitsland.
Hoe wordt de natiestaat ondermijnd? De leden van de Volkerenbond waren soevereine staten, net als de leden van de Verenigde Naties. (Wat is er trouwens, als je uitgaat van de Bijbel, zo geweldig aan de natiestaat?)


Dat Amerikaanse banken en bedrijven zaken deden met Hitler en Mussolini, is geen groot geheim: die beschouwden ze als bolwerk tegen het communisme. Omwille van de oorlog tegen Duitsland hebben ze het nieuwe regime in Rusland gesteund: maar, let op, alleen dat van begin 1917, niet de bolsjewistische staat.

Maar als we de bankiers en ondernemers nu eens buiten beschouwing laten: dat moorddadig nationalisme van Hitler, Mussolini en Tojo, dat miljoenen slachtoffers heeft geëist, hoe is dat ontstaan? Werd het ze allemaal maar ingefluisterd?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_192512996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Google.
Ja, dit decreet dus: executive order on religious liberty?

quote:
In the United States, a religious freedom bill is a bill that, according to its proponents, allows those with religious objections to certain activities to act in accordance with their beliefs without being punished by the government for doing so. This typically concerns an employee who objects to abortion, euthanasia, same-sex marriage,[1] or transgender identity and wishes to avoid situations where they will be expected to put those objections aside. Proponents commonly refer to such proposals as religious liberty or conscience protection.[2]

Opponents of such bills frame them instead as "religious refusal bills", "bigot bills", or as a "license to discriminate";[3] pointing out that the legislation allows individuals and businesses to openly espouse prejudice, especially against LGBT individuals.[4]
Is niet echt het opheffen van de scheiding van kerk en staat imho, maar eerder idd gewoon de mogelijkheid tot het discrimineren van LHBGTI'ers ogv religieuze bezwaren. Handreiking naar zijn fundamentalistisch christelijke achterban voornamelijk. Wordt weer afgeschaft zodra er een Democraat aantreedt.
Als je in de VS de scheiding van kerk en staat wil opheffen dan zul je toch wrs moeten komen met een nieuw amendement op de GW hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 08-04-2020 13:07:25 ]
I´m back.
pi_192513292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eens. 1 wereldregering moet en zal er komen. Hitler approves helaas.
Bedoel je dit?
https://bijbeloptiek.weebly.com/een-nieuwe-wereldregering.html
Ben niet echt bekend met deze materie
pi_192513367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.
Geloven jullie dit?

Draco’s
Bovenste laag in de aardse machtsstructuur. De voorouders van de Illuminati hebben tienduizenden jaren geleden een overeenkomst met de Draco’s gesloten in ruil voor technologie en bescherming. Draco’s zijn enorm grote, krachtige reptiliaanse wezens en staan bekend om hun militarisme en meedogenloosheid. Qua uiterlijk lijken ze op de wezens Tskalikin in de film Jupiter Ascending. De Draco’s zijn inmiddels (grotendeels) van de planeet verwijderd en worden door veel buitenaardse groepen als vijand gezien en als zodanig bestreden. De top van de Illuminati heeft Draco-dna in hun genen.

Bron: https://www.ellaster.nl/2(...)mplete-lijst/#dracos
  woensdag 8 april 2020 @ 13:29:11 #217
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192513425
Ik weet ook niet precies hoe de wereld in elkaar zit, hoor. Maar het geloof dat veel bezoekers van dit forum aanhangen - dat de hoge heren achter de schermen alles bepalen; dat eenvoudige mensen als Hitler of Oswald in wezen maar de speelbal zijn van samenzweerders die ver boven hen geplaatst zijn -, dat geloof lijkt me grote onzin. Daarvoor is de werkelijkheid veel te chaotisch.

Er zijn echt mensen die radicale ideeën hebben en bereid zijn om te moorden om die ideeën kracht bij te zetten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_192513520
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Geloven jullie dit?

Draco’s
Bovenste laag in de aardse machtsstructuur. De voorouders van de Illuminati hebben tienduizenden jaren geleden een overeenkomst met de Draco’s gesloten in ruil voor technologie en bescherming. Draco’s zijn enorm grote, krachtige reptiliaanse wezens en staan bekend om hun militarisme en meedogenloosheid. Qua uiterlijk lijken ze op de wezens Tskalikin in de film Jupiter Ascending. De Draco’s zijn inmiddels (grotendeels) van de planeet verwijderd en worden door veel buitenaardse groepen als vijand gezien en als zodanig bestreden. De top van de Illuminati heeft Draco-dna in hun genen.

Bron: https://www.ellaster.nl/2(...)mplete-lijst/#dracos
Wow, wat is dit, deze site....

Over de cabal:

quote:
De verborgen agenda van de Cabal

De Cabal (de heersende schaduw-elite) wil simpelweg de planeet Aarde voor zichzelf hebben. Door totale controle op de financiële wereld. Door het bezitten van alle grote corporaties. Door de wereld te besturen volgens hun Nieuwe Wereld Orde (NWO), een nieuwe werelddictatuur gebaseerd op een fascistische ideologie. Een deel van de Cabal wil zelfs een groot deel van de mensheid niet op deze planeet. Dat klinkt ongelovelijk hard, maar het is een feit waar sommige Cabal-leden openlijk voor uitkomen. Zij willen 90% van de bevolking uitroeien en de overgebleven 10% gebruiken als slaaf.

Streven naar een eerlijke wereld

De mensheid wil hun vrijheid terug en in vrede en harmonie leven. 99% van de mensheid wil geen oorlog meer. Men wil een herstel van de rechtsstaat en een veroordeling van de grootste criminelen - de drijvende krachten achter alle aanslagen en oorlogen - die tot nu toe boven de wet blijken te staan en vooralsnog vrijuit gaan voor hun oorlogsmisdaden. De mensheid wil een eerlijke wereld. Eerlijke verdeling van de rijkdom. Het armoedeprobleem in de wereld oplossen. Bovendien een einde aan het vernietigen van het milieu en uitputten van de grondstoffen van moeder Aarde.

We staan dus op een keerpunt, of eigenlijk een afslag naar links of naar rechts. Dit betekent dat óf de Cabal gaat zegevieren (de 1% ten koste van de 99% van de wereldbevolking), óf de mensheid wint deze strijd en zal een welvaart en vrijheid krijgen die ongekend is. Het laat zich raden wat de 99% van de wereldbevolking zou kiezen. Dat is dus 7 miljard mensen tegen een (in de kern) kleine groep Cabal-leden. Dat moet de mensheid gemakkelijk kunnen winnen. Toch is het nog geen gelopen race. Waarom is dat eigenlijk?


I´m back.
  woensdag 8 april 2020 @ 14:26:47 #219
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192514453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef TitusPullo het volgende:

[..]
(Wat is er trouwens, als je uitgaat van de Bijbel, zo geweldig aan de natiestaat?)
Om deze vraag ietwat uit te breiden:
In dit soort theorieën draait het altijd om het Westen. Je leest het al in het stukje waarmee Ali de discussie begonnen is: we beleven de ineenstorting van het vrije Westen. Die gebeurtenis is doelbewust georganiseerd. We worden de schuldslavernij ingedreven.

Wat je nooit tegenkomt in dit soort verhalen: mensen die het voor de crisis al niet makkelijk hadden. Zwarte Amerikanen, bijvoorbeeld. Waarom is altijd alles wat er in de wereld gebeurt, bedoeld om een bepaalde groep (Westerlingen) te ondermijnen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_192516392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dit decreet dus: executive order on religious liberty?
[..]

Is niet echt het opheffen van de scheiding van kerk en staat imho, maar eerder idd gewoon de mogelijkheid tot het discrimineren van LHBGTI'ers ogv religieuze bezwaren. Handreiking naar zijn fundamentalistisch christelijke achterban voornamelijk. Wordt weer afgeschaft zodra er een Democraat aantreedt.
Als je in de VS de scheiding van kerk en staat wil opheffen dan zul je toch wrs moeten komen met een nieuw amendement op de GW hoor.
Ik zeg ook niet dat hij het volledig opheft, maar bijdraagt aan de herening ervan. Dat gaat stapsgewijs. Niet alleen via decreten, maar ook door een bepaalde beleidscultuur en een bepaald image te ontwikkelen. Zie ook het Johnson-amendement en het feit dat hij een volledige adviesgroep van leidende religieuzen om zich heen heeft, evenals leden in zijn kabinet met sterke religieuze affiliaties. Dit wordt ook steeds naar voren gebracht (bijv. Mike Pence die bidt met het coronavirusteam).

Om nog even terug te komen op punt 2): ik bedoelde aan te geven dat dezelfde personen (cabal zoals jij ze noemt) die aansturen op eenheid, dezelfde personen zijn die aansturen op grotere verdeling. Dus hoewel Trump zelf voor nationalisme staat, wil dat niet ook automatisch zeggen dat hij niet (bewust of onbewust) voor diezelfde cabal werkt die aanstuurt op eenheid. Verdeling wordt bewust geëscaleerd om aan te sturen op een conflict dat uiteindelijke vereniging rechtvaardigt en wenselijk maakt voor allen. Zonder die escalatie zou waarschijnlijk extreme verdeling en conflict ontstaan.

Je manipuleert dus mensen door naties tegen elkaar op te zetten, om vervolgens de eenheid te implementeren die je wilde (en die soevereine naties juist verhinderden).

Als het niet via conflict kan, dan via supranationale organisaties en verdragen, zoals in de EU. Naties blijven soeverein, maar binden zich aan internationale regelgeving. Dus soevereiniteit bestaat dan eigenlijk alleen nog in de vorm en op papier.

Ik sluit de mogelijkheid dat QAnon gecontroleerde oppositie is niet uit. Door waarheden met extravagante en ongeloofwaardige dingen te mengen, of door op te roepen tot geweld, kan wat wel waar is in diskrediet worden gebracht. Ik moet die movement onderzoeken want eerlijk gezegd was ik er tot voor kort niet eens bekend mee (ik heb me de laatste tijd minder in al deze onderwerpen verdiept wegens andere bezigheden).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-04-2020 16:52:07 ]
pi_192516411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Geloven jullie dit?

Draco’s
Bovenste laag in de aardse machtsstructuur. De voorouders van de Illuminati hebben tienduizenden jaren geleden een overeenkomst met de Draco’s gesloten in ruil voor technologie en bescherming. Draco’s zijn enorm grote, krachtige reptiliaanse wezens en staan bekend om hun militarisme en meedogenloosheid. Qua uiterlijk lijken ze op de wezens Tskalikin in de film Jupiter Ascending. De Draco’s zijn inmiddels (grotendeels) van de planeet verwijderd en worden door veel buitenaardse groepen als vijand gezien en als zodanig bestreden. De top van de Illuminati heeft Draco-dna in hun genen.

Bron: https://www.ellaster.nl/2(...)mplete-lijst/#dracos
Nee, ik geloof dit niet. Ik geloof wel, in overeenstemming met de bijbel, in spirituele entiteiten waarmee je in contact kunt komen en die ook inderdaad bezit van je kunnen nemen. Maar geen fysieke buitenaardse wezens.
pi_192516423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:29 schreef TitusPullo het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe de wereld in elkaar zit, hoor. Maar het geloof dat veel bezoekers van dit forum aanhangen - dat de hoge heren achter de schermen alles bepalen; dat eenvoudige mensen als Hitler of Oswald in wezen maar de speelbal zijn van samenzweerders die ver boven hen geplaatst zijn -, dat geloof lijkt me grote onzin. Daarvoor is de werkelijkheid veel te chaotisch.

Er zijn echt mensen die radicale ideeën hebben en bereid zijn om te moorden om die ideeën kracht bij te zetten.
Overal is geld voor nodig. Ik denk dat je door naar te gaan wie welke bewegingen financiert vaak toch wel interessante trends ziet.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:15:20 #223
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192517047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Overal is geld voor nodig. Ik denk dat je door naar te gaan wie welke bewegingen financiert vaak toch wel interessante trends ziet.
Inderdaad, alles kost geld, maar dat wil nog niet zeggen dat met geld alles beheersbaar is. Ik zou eerder zeggen dat het een soortgelijke illusie die ertoe geleid heeft dat Hitler en Mussolini aan de macht konden komen. De elite dacht hen wel even te zullen gebruiken, maar kwam bedrogen uit.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_192517241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:26 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Om deze vraag ietwat uit te breiden:
In dit soort theorieën draait het altijd om het Westen. Je leest het al in het stukje waarmee Ali de discussie begonnen is: we beleven de ineenstorting van het vrije Westen. Die gebeurtenis is doelbewust georganiseerd. We worden de schuldslavernij ingedreven.

Wat je nooit tegenkomt in dit soort verhalen: mensen die het voor de crisis al niet makkelijk hadden. Zwarte Amerikanen, bijvoorbeeld. Waarom is altijd alles wat er in de wereld gebeurt, bedoeld om een bepaalde groep (Westerlingen) te ondermijnen?
Voor zover ik het begrijp gaat het in de kern om een religieus conflict. Dat is wat ik in de bijbel lees en dat is ik wat ik in de wereld heb geconstateerd.

Als je de geschiedenis erop naslaat zie je dat de soevereine natiestaat ruwweg is ontstaan uit het religeieuze conflict tussen de protestanten en de katholieke kerk en katholieke monarchen. Protestantse volkeren verwierpen de autoriteit van kerk en koningen en streden voor hun onafhankelijkheid. Vast niet alleen om regelieuze redenen, maar ook om financiële redenen. In ieder geval gaf onder meer de reformatie aanzet tot deze verwerping van de katholieke autoriteit en strijd om onafhankelijkheid.

De natiestaat werd daarmee een vorm van bescherming tegen overheersing van buitenaf. Soevereiniteit waarborgt dat een volk zelf de wetten kan bepalen die het wil, in plaats van dat deze van buiten worden opgelegd, dat er allerlei belastingen moeten worden betaald, enz.

Dit vond toevallig in het westen plaats, omdat het religieuze conflict ook in het westen is begonnen,

Dit vond plaats in de tijd van de kolonisatie waarin Europa in principe de hele aarde heeft onderworpen, dus de ontwikkelingen in Europa hebben tot ontwikkelingen wereldwijd geleid.

Uiteindelijk bleef er dus ruwweg een situatie over van 2 machten: protestantse naties, met het Britse rijk als grootste macht (maar ook Nederland speelde een belangrijke rol natuurlijk), en katholieke naties, met voornamelijk Portugal en Spanje als grootste machthebbers. En die twee vochten het onderling uit.

Het 'vrije westen' betekent voor mij de vrijheid van geweten, meningsuiting, geloof etc. Oftewel de vrijheid om te bepalen wat jij gelooft en te mogen spreken en handelen naargelang je gelooft, binnen de grenzen van de wet om anderen te beschermen. De eerste protestanten waren trouwens net zo gewelddaddig en onderdrukkend als de katholieken, maar geleidelijk aan heeft de reformatie wel geleid tot het recht om te kiezen wat je gelooft.

Die vrijheid is geen gegeven: daar is voor gevochten. Wij zijn zo gewend om in een dergelijke vrijheid te leven, dat we denk ik (ik ook niet) geen flauw benul hebben wat het is om in een maatschappij te leven waarin die vrijheid niet bestaat. Echter de gemiddelde bewoner van een voormalig of huidig communistisch land of andere dictatuur kan je dat vast wel vertellen. Oost-Europese landen zijn niet voor niets gemiddeld erg Eurosceptisch, de invloed van het communisme is daar nog veel sterker aanwezig in het collectieve bewustzijn.

Wat er in de wereld gebeurt (de nieuwe wereldorde) is dus wat mij betreft niet specifiek bedoeld om westerlingen te ondermijnen, maar om de principes van de natiestaat die wereldheerschappij in de weg staat, en de principes van vrijheid te ondermijnen, om absolute macht over elk individu te krijgen. Dat uit zich in vervolging van degenen die zich niet onderwerpen aan het heersende regime, die er andere ideeën op nahouden, of die vanwege gewetensbezwaren bepaalde wetten niet gehoorzamen. Terwijl dit in een soevereine natiestaat met een grondwet die rechten van burgers beschermt niet zomaar zou kunnen.

Als je dus via supranationale organisaties en verdragen op de een of andere manier die grondwet kunt omzijlen, kan dat grote gevolgen hebben voor de vrijheden waar in het verleden hard voor is gevochten, maar die essentieel zijn om het menselijk leven uberhaupt waard te maken. Anders ben je niets anders dan een slaaf en wij zijn niet geboren om slaven van een onderdrukkende, autoritaire macht te worden.

Dit is dus alleen in politieke zin. Wat mij betreft zit er ook een spirituele dimensie aan dit hele conflict, maar ik laat het hier even bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-04-2020 17:42:45 ]
pi_192517298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Inderdaad, alles kost geld, maar dat wil nog niet zeggen dat met geld alles beheersbaar is. Ik zou eerder zeggen dat het een soortgelijke illusie die ertoe geleid heeft dat Hitler en Mussolini aan de macht konden komen. De elite dacht hen wel even te zullen gebruiken, maar kwam bedrogen uit.
Ik denk dat ze juist precies hun rol hebben vervuld: dankzij hen is nationalisme uit den boze geworden, wordt het automatisch geassocieerd met antisemitisme, gaskamers, oorlog en dictatuur, en daarmee werd het fundament voor wereldvereniging versterkt. In onze collectieve geest is nationalisme namelijk gevaarlijk, populistisch en eng en om de gevolgen en mogelijke risico's ervan te bestrijden, moeten we allemaal samenkomen.

Wat nu gebeurt met Trump en andere rechtse politici, is dat nationalisme weer opleeft. Ik denk dat dit uiteindelijk opnieuw tot een conflict zal leiden en dat uit dat conflict ware wereldvereniging zal komen. De volkerenbond, de VN en de EU waren slechts bouwstenen en opstapjes naar een universele eenheid. Maar de agenda's liggen al lang klaar (zie bijv. agenda 21 en hoe deze een 'duurzame wereld' voorstelt).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-04-2020 17:39:56 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 17:58:29 #226
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_192517645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk dat ze juist precies hun rol hebben vervuld: dankzij hen is nationalisme uit den boze geworden, wordt het automatisch geassocieerd met antisemitisme, gaskamers, oorlog en dictatuur, en daarmee werd het fundament voor wereldvereniging versterkt. In onze collectieve geest is nationalisme namelijk gevaarlijk, populistisch en eng en om de gevolgen en mogelijke risico's ervan te bestrijden, moeten we allemaal samenkomen.

Wat nu gebeurt met Trump en andere rechtse politici, is dat nationalisme weer opleeft. Ik denk dat dit uiteindelijk opnieuw tot een conflict zal leiden en dat uit dat conflict ware wereldvereniging zal komen. De volkerenbond, de VN en de EU waren slechts bouwstenen en opstapjes naar een universele eenheid. Maar de agenda's liggen al lang klaar (zie bijv. agenda 21 en hoe deze een 'duurzame wereld' voorstelt).
Ali, ik discussieer graag met je. Dat heb ik in het verleden gedaan (misschien wel onder een andere naam- ik heb er een paar versleten), en dat doe ik nu weer. Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen, maar wat je hierboven schrijft geeft goed weer waarom dit soort theorieën mij niet aanstaat.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar ze leiden wel altijd via het Westen. Wat dit soort denken over de geschiedenis oplevert, is een heel onwerkelijke wereld. Hitler en Mussolini hebben een rol vervuld die iemand voor hen bedacht heeft, om het nationalisme in een kwaad daglicht te stellen. De slachtoffers verdwijnen hiermee goeddeels uit beeld. Van een wereld waarin je goeddeels veilig was als je maar tot het juiste ras behoorde en geen gebreken had, belanden we in een wereld waarin de moord op iedereen die niet tot het juiste ras behoorde of niet vrij was van handicaps maar een middel was om het nationalisme verdacht te maken.

Ik weet zeker dat dit niet je bedoeling is, maar het komt er wel op neer. Black Lives Matter is, getuige een zoekopdracht, op dit forum maar een of twee keer ter sprake gekomen, en dan als loopjongens van Soros. Dit valt jou niet aan te rekenen, maar het is een teken van dezelfde neiging die ik in theorieën over de aanval op de natiestaat bespeur. Zwarte Amerikanen - mensen die werkelijk reden hebben om ontevreden te zijn- worden weggezet als huurlingen van Soros. Dit is een gedachtengang die zo uit het brein van een racist uit Mississippi zou kunnen komen: "ze hebben het hier goed. Als ze amok maken, dan zijn ze daartoe opgehitst". De moord op de Joden, de Slaven, de Sinti, de Afrikanen is vooral bedoeld om het nationalisme te kunnen afschaffen.

Het zijn allemaal schimmige complotten, die mensen het zicht op de werkelijkheid ontnemen en aanzetten tot haat of onverschilligheid jegens anderen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 8 april 2020 @ 18:01:30 #227
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192517688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:29 schreef TitusPullo het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe de wereld in elkaar zit, hoor. Maar het geloof dat veel bezoekers van dit forum aanhangen - dat de hoge heren achter de schermen alles bepalen; dat eenvoudige mensen als Hitler of Oswald in wezen maar de speelbal zijn van samenzweerders die ver boven hen geplaatst zijn -, dat geloof lijkt me grote onzin. Daarvoor is de werkelijkheid veel te chaotisch.
De meeste mensen zien door de bomen het bos niet meer.

quote:
Jezus sprak: "Wie de Vader zal lasteren, hem zal vergeven worden. En wie de Zoon zal lasteren, hem zal vergeven worden. Wie echter de Heilige Geest zal lasteren, hem zal noch op aarde noch in de hemel vergeven worden".
99.99% van de christenen geloven niet in de Heilige Geest. Het is een woord dat ze in de mond nemen, maar weten wat het is doen ze niet. De kerk beweert stellig dat ze weten wat de Heilige Geest is, maar als je het NT aandachtig leest kom je er achter dat dit niet het geval is.

De Geest wordt in detail besproken via verschillende raadselen, maar een directe verhulling is er niet.

quote:
Jezus sprak: "Ik zal u geven wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord, en geen hand aangeraakt, en wat bij geen mens in de geest is opgekomen."
Jezus geeft hier duidelijk aan dat hij inzichten geeft die hun tijd ver voorruit zijn. Dus dit maakt het christendom toetsbaar.
pi_192518192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:58 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ali, ik discussieer graag met je. Dat heb ik in het verleden gedaan (misschien wel onder een andere naam- ik heb er een paar versleten), en dat doe ik nu weer. Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen, maar wat je hierboven schrijft geeft goed weer waarom dit soort theorieën mij niet aanstaat.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar ze leiden wel altijd via het Westen. Wat dit soort denken over de geschiedenis oplevert, is een heel onwerkelijke wereld. Hitler en Mussolini hebben een rol vervuld die iemand voor hen bedacht heeft, om het nationalisme in een kwaad daglicht te stellen. De slachtoffers verdwijnen hiermee goeddeels uit beeld. Van een wereld waarin je goeddeels veilig was als je maar tot het juiste ras behoorde en geen gebreken had, belanden we in een wereld waarin de moord op iedereen die niet tot het juiste ras behoorde of niet vrij was van handicaps maar een middel was om het nationalisme verdacht te maken.

Ik weet zeker dat dit niet je bedoeling is, maar het komt er wel op neer. Black Lives Matter is, getuige een zoekopdracht, op dit forum maar een of twee keer ter sprake gekomen, en dan als loopjongens van Soros. Dit valt jou niet aan te rekenen, maar het is een teken van dezelfde neiging die ik in theorieën over de aanval op de natiestaat bespeur. Zwarte Amerikanen - mensen die werkelijk reden hebben om ontevreden te zijn- worden weggezet als huurlingen van Soros. Dit is een gedachtengang die zo uit het brein van een racist uit Mississippi zou kunnen komen: "ze hebben het hier goed. Als ze amok maken, dan zijn ze daartoe opgehitst". De moord op de Joden, de Slaven, de Sinti, de Afrikanen is vooral bedoeld om het nationalisme te kunnen afschaffen.

Het zijn allemaal schimmige complotten, die mensen het zicht op de werkelijkheid ontnemen en aanzetten tot haat of onverschilligheid jegens anderen.
Bedankt dat je hierop wijst, ik heb hier in mijn bijdragen niet bij stilgestaan en het geeft me de mogelijkheid om ook te reageren. Mijn bedoeling is uiteraard totaal niet om het lijden van de joden, mensen van Afrikaanse afkomst of welk ander 'ras' (ik spreek niet graag over rassen, voor mij is er maar 1 ras en dat is het mensenras, dat in allerlei variaties voorkomt) kleiner te maken dan het was of is. Zeer zeker niet. Voor mij is veel van dat leed, maar niet alles, een fenomeen wat gepaard gaat met het hele streven naar een wereldregering, maar niet uitsluitend want er is ook daadwerkelijke haat en menselijke slechtheid. Dat is ook waarom ik mij er tegen verzet, in ieder geval probeer tegen te verzetten, door het aan te kaarten. Het morele kompas bij het realiseren van die wereldregering is volledig de weg kwijt. Mensen worden als vee beschouwd, en ja, met name de joden zijn in de hele wereldgeschiedenis het slachtoffer geworden van haat vanuit het kamp dat juist naar deze wereldorde streeft. Dus " De moord op de Joden, de Slaven, de Sinti, de Afrikanen is vooral bedoeld om het nationalisme te kunnen afschaffen" gaat voor mij niet op, die dingen zijn een uitdrukking van menselijke slechtheid die al dan niet wordt gepleegd in een grotere context. Maar dat leed wordt vervolgens wel geëxploiteerd om het collectieve bewustzijn een bepaalde richting in te duwen. En dat is wat mij betreft pas echt vals, want daarmee profiteer je van andermans leed voor je eigen agenda.

Als ik spreek over wat het fascisme in Europa heeft bereikt, wil ik daarmee dus niet zeggen dat er geen daadwerkelijke jodenhaat is geweest puur om jodenhaat, want die is er wel degelijk. Zo ook jegens Afrikanen, en tegen genoeg andere groepen op basis van hun huidskleur, gedachtengoed, afkomst, of wat dan ook. Er wordt met mensen omgegaan alsof het slachtvee is, kanonnenvoer, en het doel heiligt de middelen. Een miljoen Irakezen, tientallen miljoenen Europeanen, miljoenen Chinezen, er is geen enkel respect voor het mensenleven en mensen worden als pionnen behandeld. Deze mensenhaat is deels mens-eigen, maar in de context van de bijbel zie ik daarachter ook een spirituele reden. Wij hebben een vijand en die vijand haat, bedriegt, manipuleert ons en zet ons tegen elkaar op. Terwijl wij allemaal broeders en zusters zijn. Hij gebruikt mensen om zijn streven naar overheersing over de mens te realiseren. In die zin zijn wij allemaal slachtoffers, want onze zwakheden worden uitgebuit om ons verder van elkaar te drijven en vervolgens door conflicten te onderwerpen.

Dit hele streven naar een wereldregering is dan ook antimenselijk: hij respecteert de mens en zijn integriteit niet, noch zijn individualiteit en zijn door God gegeven capaciteit om na te denken en keuzes te maken. Door middel van misleiding, manipulatie, oorlogen, verschrikkelijk leed en onderdrukking worden we in een denksysteem geperst waaarmee we uiteindelijk om onze eigen slavernij vragen. En daarbij zijn sommige groepen inderdaad ergere slachtoffers dan andere. Ik wil geen enkel menselijk leed ontkennen of bagatelliseren omdat het toevallig ook plaatsvindt in een context waarin wordt gestreefd naar absolute heerschappij.

Wat betreft black lives matter denk ik wel degelijk dat er ook sprake is van manipulatie van bepaalde groepen om die tegen elkaar op te zetten en haat te zaaien. Verdeel en heers dus. Dat wil niet zeggen dat bepaalde claims van die groep (ik ken ze niet allemaal dus kan daar niet over oordelen) niet waar of gerechtvaardigd kunnen zijn.

Ik weet dat racisme in de VS nog veel sterker aanwezig is dan hier in Europa, dus dat die beweging bestaat lijkt me normaal.

Waar echter de schoen wringt is als dergelijke bewegingen vrijheidsbeperkende maatregelen van de overheid eisen, of zelf racistische neigingen krijgen. Dus als mensen aangezet worden tot haat in plaats van broederschap.

Dus samengevat is er sprake van een grotere context, maar die maakt het leed van bepaalde groepen niet meer of minder belangrijk. Ook gaat het me niet om 'het westen' of 'blanke westersen', maar om het ondermijnen van principes die waarborgen dat wij in vrijheid van geweten en beschermd door de wet kunnen leven. Toevallig is dat in Europa begonnen, maar dat maakt Europeanen of westersen niet specialer of belangrijker (het conflict speelde sowieso tussen Europeanen). De kern is geen rassenconflict maar een religieus conflict en helaas maakt rassenhaat ook deel uit van dat conflict, en juist specifiek ten aanzien van joden als het volk van God.

Hopelijk is dit zo duidelijker.

En mocht het nodig zijn om wat kracht bij te zetten: ik heb in ditzelfde subforum een topic geopend over georganiseerde kinderhandel en -misbruik, omdat dit vaak in verband wordt gebracht met dezelfde politieke/religieuze netwerken. Omdat ik dit de ergste vorm van criminaliteit vind die er bestaat en het wat mij betreft aan het daglicht moet worden gebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-04-2020 20:39:13 ]
pi_192518559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat je wel allerlei trends die nu wel (of niet) aanwezig zijn kunt extrapoleren, maar heb je dan ook een valide toekomstbeeld geschetst? Mensen doen dat altijd, maar in de praktijk blijkt daar vrijwel nooit veel van te kloppen. Je kunt nu eenmaal nauwelijks vooruit denken, dat is een gegeven. Misschien 1 tot 5 jaar, maar dan nog wordt het allemaal vrij moeilijk. Die periode kun je een beetje overzien en plannen, maar dan nog zullen er allerlei toevallige zaken of onvoorziene gevolgen van ons handelen kunnen ontstaan die je totaal niet hebt kunnen inschatten. Overigens en onder de huidige omstandigheden door deze pandemie kun je niet eens 3 maanden vooruit denken, 1 maand al bijna niet.
Of je vooruit kunt denken en in welke mate ligt deels aan je interesse, aanleg en of angst. Althans zo zie ik het. Van nature ben ik een pessimist. Maar het heeft mij tot nu toe alleen maar geholpen bepaalde zaken voor te zijn of in ieder geval voor mijzelf een plan B te hebben en ik zelden tot nooit voor verrassingen heb gestaan. Uiteraard is een gezond lichaam van belang want je gezondheid heb je nauwelijks in de hand.

Een voorbeeld:
Als je de technologische vooruitgang bekijkt ga ik er nu vanuit dat elektrische auto's de toekomst hebben. Dat is niet zo moeilijk te begrijpen. Maar als die elektrische auto door software aangestuurd word ga ik er ook vanuit dat je alleen daar mag rijden waar het systeem/overheid het toelaat incluis wegcontroles. Die tweede stap zul je uiteraard nu voor onmogelijk houden omdat je nu nog kunt staan en gaan waar je wilt. Maar als we die auto in het klimaat aspect meenemen en zo weinig mogelijk energie willen verbruiken zul je straks veel voorstanders hebben die dit soort beperkingen in beweging prima vinden.
Kijk ook even om je heen waar de roep om verboden steeds vaker word gebruikt. Kliklijnen, jong personeel dat dusdanig opgeleid word om collega's aan te geven bij het maken van fouten. Het smeken dat een overheid steeds moet ingrijpen. Het beschermen van coöperaties dmv het maken van regelgeving waar een kleine ondernemer niet aan kan voldoen. Diverse puzzelstukjes geven aan welke richting we op gaan.
Maar waar een overheid zou moeten ingrijpen dat gebeurt dan weer niet(denk aan flexwerk voor laag opgeleiden, en het beschermen van het mkb, zorg en basale noodzakelijke huisvesting)


Het is niet zo moeilijk. Kunstenaars/filmmakers zijn daar een meester in om toch een vrij duidelijk beeld te scheppen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 08-04-2020 19:12:27 ]
pi_192519418
quote:
Poetin is meer repressive dan welke vrijmetselaar ook.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  Beste debater 2022 woensdag 8 april 2020 @ 19:57:20 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192519716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:58 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ali, ik discussieer graag met je. Dat heb ik in het verleden gedaan (misschien wel onder een andere naam- ik heb er een paar versleten), en dat doe ik nu weer. Het is niet mijn bedoeling om je te beledigen, maar wat je hierboven schrijft geeft goed weer waarom dit soort theorieën mij niet aanstaat.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar ze leiden wel altijd via het Westen. Wat dit soort denken over de geschiedenis oplevert, is een heel onwerkelijke wereld. Hitler en Mussolini hebben een rol vervuld die iemand voor hen bedacht heeft, om het nationalisme in een kwaad daglicht te stellen. De slachtoffers verdwijnen hiermee goeddeels uit beeld. Van een wereld waarin je goeddeels veilig was als je maar tot het juiste ras behoorde en geen gebreken had, belanden we in een wereld waarin de moord op iedereen die niet tot het juiste ras behoorde of niet vrij was van handicaps maar een middel was om het nationalisme verdacht te maken.

Ik weet zeker dat dit niet je bedoeling is, maar het komt er wel op neer. Black Lives Matter is, getuige een zoekopdracht, op dit forum maar een of twee keer ter sprake gekomen, en dan als loopjongens van Soros. Dit valt jou niet aan te rekenen, maar het is een teken van dezelfde neiging die ik in theorieën over de aanval op de natiestaat bespeur. Zwarte Amerikanen - mensen die werkelijk reden hebben om ontevreden te zijn- worden weggezet als huurlingen van Soros. Dit is een gedachtengang die zo uit het brein van een racist uit Mississippi zou kunnen komen: "ze hebben het hier goed. Als ze amok maken, dan zijn ze daartoe opgehitst". De moord op de Joden, de Slaven, de Sinti, de Afrikanen is vooral bedoeld om het nationalisme te kunnen afschaffen.

Het zijn allemaal schimmige complotten, die mensen het zicht op de werkelijkheid ontnemen en aanzetten tot haat of onverschilligheid jegens anderen.
Dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192520216
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk. Kunstenaars/filmmakers zijn daar een meester in om toch een vrij duidelijk beeld te scheppen.
Tips?
pi_192520374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tips?
Da Vinci, Star Trek die schieten mij nu al direct te binnen.

Ik vul even wat aan. Gisteren had ik een trailer geplaatst van Rollerball een film uit 1975. Als kind(13 of 14 jaar was ik) keek naar die film op een geheel andere wijze dan nu. Heel bizar dat die film over coörperaties en globalisatie ging. Maar ik stond daar als 13 jarige totaal niet bij stil en was het de actie die mij aanspraak.

Vergeet niet als je in de jaren 70 13-14 was, was je daadwerkelijk nog kind. Nu moeten 13 jarigen zich zowaar als volwassenen gedragen.

Nog iets. De geweldige orgels in de katholieke kerk hadden ook een doel om mensen te genezen. Althans dat heb ik ergens gelezen maar kan dat even niet meer snel vinden. Ook een geweldige vorm van kunst die helaas verloren dreigt te gaan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Cherni op 08-04-2020 20:44:06 ]
pi_192520491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Da Vinci, Star Trek die schieten mij nu al direct te binnen.
Tnx. Star wars is ook hevig esoterisch. The Dark Knight ook trouwens. Via films worden esoterische concepten aan het grote publiek onderwezen.
pi_192520611
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tnx. Star wars is ook hevig esoterisch. The Dark Knight ook trouwens. Via films worden esoterische concepten aan het grote publiek onderwezen.
Ik heb nog even wat aangevuld. Bij mijn vorige antwoord.
  Beste debater 2022 woensdag 8 april 2020 @ 21:27:18 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192521450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp gaat het in de kern om een religieus conflict. Dat is wat ik in de bijbel lees en dat is ik wat ik in de wereld heb geconstateerd.

Als je de geschiedenis erop naslaat zie je dat de soevereine natiestaat ruwweg is ontstaan uit het religeieuze conflict tussen de protestanten en de katholieke kerk en katholieke monarchen. Protestantse volkeren verwierpen de autoriteit van kerk en koningen en streden voor hun onafhankelijkheid. Vast niet alleen om regelieuze redenen, maar ook om financiële redenen. In ieder geval gaf onder meer de reformatie aanzet tot deze verwerping van de katholieke autoriteit en strijd om onafhankelijkheid.

De natiestaat werd daarmee een vorm van bescherming tegen overheersing van buitenaf. Soevereiniteit waarborgt dat een volk zelf de wetten kan bepalen die het wil, in plaats van dat deze van buiten worden opgelegd, dat er allerlei belastingen moeten worden betaald, enz.

Dit vond toevallig in het westen plaats, omdat het religieuze conflict ook in het westen is begonnen,

Dit vond plaats in de tijd van de kolonisatie waarin Europa in principe de hele aarde heeft onderworpen, dus de ontwikkelingen in Europa hebben tot ontwikkelingen wereldwijd geleid.

Uiteindelijk bleef er dus ruwweg een situatie over van 2 machten: protestantse naties, met het Britse rijk als grootste macht (maar ook Nederland speelde een belangrijke rol natuurlijk), en katholieke naties, met voornamelijk Portugal en Spanje als grootste machthebbers. En die twee vochten het onderling uit.

Het 'vrije westen' betekent voor mij de vrijheid van geweten, meningsuiting, geloof etc. Oftewel de vrijheid om te bepalen wat jij gelooft en te mogen spreken en handelen naargelang je gelooft, binnen de grenzen van de wet om anderen te beschermen. De eerste protestanten waren trouwens net zo gewelddaddig en onderdrukkend als de katholieken, maar geleidelijk aan heeft de reformatie wel geleid tot het recht om te kiezen wat je gelooft.

Die vrijheid is geen gegeven: daar is voor gevochten. Wij zijn zo gewend om in een dergelijke vrijheid te leven, dat we denk ik (ik ook niet) geen flauw benul hebben wat het is om in een maatschappij te leven waarin die vrijheid niet bestaat. Echter de gemiddelde bewoner van een voormalig of huidig communistisch land of andere dictatuur kan je dat vast wel vertellen. Oost-Europese landen zijn niet voor niets gemiddeld erg Eurosceptisch, de invloed van het communisme is daar nog veel sterker aanwezig in het collectieve bewustzijn.

Wat er in de wereld gebeurt (de nieuwe wereldorde) is dus wat mij betreft niet specifiek bedoeld om westerlingen te ondermijnen, maar om de principes van de natiestaat die wereldheerschappij in de weg staat, en de principes van vrijheid te ondermijnen, om absolute macht over elk individu te krijgen. Dat uit zich in vervolging van degenen die zich niet onderwerpen aan het heersende regime, die er andere ideeën op nahouden, of die vanwege gewetensbezwaren bepaalde wetten niet gehoorzamen. Terwijl dit in een soevereine natiestaat met een grondwet die rechten van burgers beschermt niet zomaar zou kunnen.

Als je dus via supranationale organisaties en verdragen op de een of andere manier die grondwet kunt omzijlen, kan dat grote gevolgen hebben voor de vrijheden waar in het verleden hard voor is gevochten, maar die essentieel zijn om het menselijk leven uberhaupt waard te maken. Anders ben je niets anders dan een slaaf en wij zijn niet geboren om slaven van een onderdrukkende, autoritaire macht te worden.

Dit is dus alleen in politieke zin. Wat mij betreft zit er ook een spirituele dimensie aan dit hele conflict, maar ik laat het hier even bij.
Bullshit.

De echte omwenteling, toen de gewone man en vrouw werkelijk zichzelf bevrijdde van feodale machthebbers, autoritaire koningen en onderdrukkende systemen (inclusief kerken), was de Franse Revolutie, precies datgene wat je verwerpt.

Protestantisme als baken van 'vrijheid' brengen is wel een gotspe; lees even hoe Luther dacht over iets te mondig boerenvolk, of over hoe het calvinisme (juist het calvinisme) in bepaalde gebieden tot een raciaal geïnspireerd kastenstelsel heeft geleid.. . Ja, OOK in soevereine natiestaten ver voor er een volkerenbond was: het Zuiden van de V.S. en Zuid-Afrika, om maar een dwarsstraat te noemen.

Simpele feit is dat de meeste Europeanen, protestants of katholiek, tot de Franse Revolutie arme sloebers waren afhankelijk van al dan niet religieus gedreven instanties.

Daarnaast is dat gedweep met naties ook weer zo'n aberratie in je dogmatiek... Zie Handelingen 10,34-35 en Openbaring 7,9-10. Net als privé-bezit en verregaand individualisme is ook het idee van een natiestaat niet echt iets waartoe de bijbel oproept.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 8 april 2020 @ 21:33:26 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192521565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 20:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tnx. Star wars is ook hevig esoterisch. The Dark Knight ook trouwens. Via films worden esoterische concepten aan het grote publiek onderwezen.
Ja, en als je heavy metal platen achterste voren afspeelt zitten er geheime duivelse boodschappen in.

Want zo werkt dat, kennelijk.

Zo ontzettend machtig is die elite waar je het steeds over hebt, maar i.p.v. dat ze die macht gewoon gebruiken en ons allemaal hun eeuwige slaven maken, gaan ze aan de hand van rockmuziek en batmanfilms een potje subliminaal lopen doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192523917
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, indachtig de grote apocalyptische Bijbelse eindstrijd die president Trump voert tegen de duistere krachten van de cabal en die door de adepten via de Qdrops wordt gevolgd, becommentarieerd, geïnterpreteerd en via yt filmpjes, twitter en fora wordt gedeeld ten einde de Great Awakening te bewerkstelligen, kun je nu één van twee dingen concluderen. 1) Trump heeft die strijd verloren. 2) het is altijd al één grote bullshit geweest. :P.

Dus die vraag wil ik ook hier wel neerleggen.
Verder niemand gereageerd op mijn bericht. Bewijst maar weer hoe hypocriet en bullshitters de complotters zijn. Allemaal delivery boys die zelf niks ondernemen, maar wel anderen aanspreken op hun onwetendheid en inactiviteit. Complotters kunnen beter pizza's gaan bezorgen.
pi_192524382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verder niemand gereageerd op mijn bericht. Bewijst maar weer hoe hypocriet en bullshitters de complotters zijn. Allemaal delivery boys die zelf niks ondernemen, maar wel anderen aanspreken op hun onwetendheid en inactiviteit. Complotters kunnen beter pizza's gaan bezorgen.
Niet iedereen denkt hier in complotten. De Cabal etc. verdiep ik mij niet eens in. Vandaar niet altijd reacties. Ik kijk louter maar de veranderingen in de maatschappij en globalisatie waar ik fel tegen ben zie ik dus ook niet als een complot.

Ondanks dat ik mij niet al te lekker voel lees ik hier wel alles, en veel van het commentaar gaat mij veel te diep juist omdat ik het alles als een verandering zie zoals de industriële revolutie. Je hebt nu de technologische revolutie en zijn daardoor het gevolg van de veranderingen die spontaan plaats vinden waarvan ik wel van mening bent dat de ethiek ontbreekt als het om die technologie gaat.


Onderstaand gesprek is wat mij betreft wel interessant. Ook uitstekend te volgen.


[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 09-04-2020 00:15:02 ]
pi_192525005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verder niemand gereageerd op mijn bericht. Bewijst maar weer hoe hypocriet en bullshitters de complotters zijn. Allemaal delivery boys die zelf niks ondernemen, maar wel anderen aanspreken op hun onwetendheid en inactiviteit. Complotters kunnen beter pizza's gaan bezorgen.
Ik strijd voor mijn idealen en overtuigingen door een topic als dit te openen zodat dingen bespreekbaar worden. En dat doe ik al meer dan tien jaar hier. Ik hoop dat dat een positieve impact heeft gehad. Wapens zal ik niet oppakken want daar geloof ik niet in. Verder heb ik geen zolder en blowen doe ik niet, dus daar kan ik niet echt op reageren nee. Aluhoedjes zijn niet meer verkrijgbaar op het moment.
  Beste debater 2022 donderdag 9 april 2020 @ 02:02:00 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192525084
quote:
Allemaal de schuld van de paus.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192529244
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 01:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik strijd voor mijn idealen en overtuigingen door een topic als dit te openen zodat dingen bespreekbaar worden. En dat doe ik al meer dan tien jaar hier. Ik hoop dat dat een positieve impact heeft gehad. Wapens zal ik niet oppakken want daar geloof ik niet in. Verder heb ik geen zolder en blowen doe ik niet, dus daar kan ik niet echt op reageren nee. Aluhoedjes zijn niet meer verkrijgbaar op het moment.
Welke idealen? Mensen die nu klagen over beperkingen en het steeds hebben over complotten wat ondernemen zij om het tij te keren?

Word kaderlid van een vakbond, mijd grote coörperaties zoals een Ikea, Amazon etc. Dat is mijn instelling. Ik steun de lokale boer, bakker etc. Helaas is dit allemaal duurder maar vaak van betere kwaliteit. Het gevolg is minder luxe of overmatige consumptie dat ik voor lief neem. Ik erger mij dood als mensen nu zogenaamd op komen voor ouderen en het hebben over cultuur maar later roepen dat ouderen geen economisch nut hebben.

Bovendien gebruik ik technologie als hulpmiddel. Niet als vervanger van mijn skills. Cijfers en computermodellen zeggen mij niet alles omdat modellen altijd afhankelijk zijn van de input. Maw ze zijn makkelijk te manipuleren. Stel kritische vragen.
pi_192529401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij het volledig opheft, maar bijdraagt aan de herening ervan. Dat gaat stapsgewijs. Niet alleen via decreten, maar ook door een bepaalde beleidscultuur en een bepaald image te ontwikkelen. Zie ook het Johnson-amendement en het feit dat hij een volledige adviesgroep van leidende religieuzen om zich heen heeft, evenals leden in zijn kabinet met sterke religieuze affiliaties. Dit wordt ook steeds naar voren gebracht (bijv. Mike Pence die bidt met het coronavirusteam).

Om nog even terug te komen op punt 2): ik bedoelde aan te geven dat dezelfde personen (cabal zoals jij ze noemt) die aansturen op eenheid, dezelfde personen zijn die aansturen op grotere verdeling. Dus hoewel Trump zelf voor nationalisme staat, wil dat niet ook automatisch zeggen dat hij niet (bewust of onbewust) voor diezelfde cabal werkt die aanstuurt op eenheid. Verdeling wordt bewust geëscaleerd om aan te sturen op een conflict dat uiteindelijke vereniging rechtvaardigt en wenselijk maakt voor allen. Zonder die escalatie zou waarschijnlijk extreme verdeling en conflict ontstaan.

Je manipuleert dus mensen door naties tegen elkaar op te zetten, om vervolgens de eenheid te implementeren die je wilde (en die soevereine naties juist verhinderden).

Als het niet via conflict kan, dan via supranationale organisaties en verdragen, zoals in de EU. Naties blijven soeverein, maar binden zich aan internationale regelgeving. Dus soevereiniteit bestaat dan eigenlijk alleen nog in de vorm en op papier.

Ik sluit de mogelijkheid dat QAnon gecontroleerde oppositie is niet uit. Door waarheden met extravagante en ongeloofwaardige dingen te mengen, of door op te roepen tot geweld, kan wat wel waar is in diskrediet worden gebracht. Ik moet die movement onderzoeken want eerlijk gezegd was ik er tot voor kort niet eens bekend mee (ik heb me de laatste tijd minder in al deze onderwerpen verdiept wegens andere bezigheden).
Even voor de orde. Ik noem ze geen cabal. QAnon adepten noemen ze cabal en die naam duikt vaker op bij andere samenzweringstheorieën. Ikzelf zie dit allemaal als paranoïde verzinsels aansluitend op een soort reactionare politieke en culturele trend die al begon rond de Franse Revolutie. Marcel Hulspas en Jan Willem Nienhuys noemen dit in hun Een Encyclopedie der Pseudowetenschappen: Tussen waarheid en waanzin: 'De Grote Samenzwering'. Dit is een blauwdruk voor bijna alle ook huidige (antisemitische) samenzweringstheorieën. Die reactionaire neigingen blijken veelal de kop op te duiken en enige mate van populariteit te krijgen in tijden van grote maatschappelijke onrust, economische crises, revoluties etc. waarna ze in rustigere tijden meestal een meer sluimerend bestaan leidden. Alleen door het internet zie je dat die populariteit voortdurend aanwezig is. Vroeger moesten deze mensen naar de bibliotheek om een boekje te gaan lenen, nu hoef je maar één relevant woord in een zoekmachine in te vullen en er verschijnen miljoenen sites, filmpjes, reacties over dit soort onderwerpen.
I´m back.
pi_192529762
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welke idealen? Mensen die nu klagen over beperkingen en het steeds hebben over complotten wat ondernemen zij om het tij te keren?

Word kaderlid van een vakbond, mijd grote coörperaties zoals een Ikea, Amazon etc. Dat is mijn instelling. Ik steun de lokale boer, bakker etc. Helaas is dit allemaal duurder maar vaak van betere kwaliteit. Het gevolg is minder luxe of overmatige consumptie dat ik voor lief neem. Ik erger mij dood als mensen nu zogenaamd op komen voor ouderen en het hebben over cultuur maar later roepen dat ouderen geen economisch nut hebben.

Bovendien gebruik ik technologie als hulpmiddel. Niet als vervanger van mijn skills. Cijfers en computermodellen zeggen mij niet alles omdat modellen altijd afhankelijk zijn van de input. Maw ze zijn makkelijk te manipuleren. Stel kritische vragen.
Goede post dit.
pi_192530638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij het volledig opheft, maar bijdraagt aan de herening ervan. Dat gaat stapsgewijs. Niet alleen via decreten, maar ook door een bepaalde beleidscultuur en een bepaald image te ontwikkelen. Zie ook het Johnson-amendement en het feit dat hij een volledige adviesgroep van leidende religieuzen om zich heen heeft, evenals leden in zijn kabinet met sterke religieuze affiliaties. Dit wordt ook steeds naar voren gebracht (bijv. Mike Pence die bidt met het coronavirusteam).

Om nog even terug te komen op punt 2): ik bedoelde aan te geven dat dezelfde personen (cabal zoals jij ze noemt) die aansturen op eenheid, dezelfde personen zijn die aansturen op grotere verdeling. Dus hoewel Trump zelf voor nationalisme staat, wil dat niet ook automatisch zeggen dat hij niet (bewust of onbewust) voor diezelfde cabal werkt die aanstuurt op eenheid. Verdeling wordt bewust geëscaleerd om aan te sturen op een conflict dat uiteindelijke vereniging rechtvaardigt en wenselijk maakt voor allen. Zonder die escalatie zou waarschijnlijk extreme verdeling en conflict ontstaan.

Je manipuleert dus mensen door naties tegen elkaar op te zetten, om vervolgens de eenheid te implementeren die je wilde (en die soevereine naties juist verhinderden).

Als het niet via conflict kan, dan via supranationale organisaties en verdragen, zoals in de EU. Naties blijven soeverein, maar binden zich aan internationale regelgeving. Dus soevereiniteit bestaat dan eigenlijk alleen nog in de vorm en op papier.

Ik sluit de mogelijkheid dat QAnon gecontroleerde oppositie is niet uit. Door waarheden met extravagante en ongeloofwaardige dingen te mengen, of door op te roepen tot geweld, kan wat wel waar is in diskrediet worden gebracht. Ik moet die movement onderzoeken want eerlijk gezegd was ik er tot voor kort niet eens bekend mee (ik heb me de laatste tijd minder in al deze onderwerpen verdiept wegens andere bezigheden).
Deel 2 van mijn reactie:
Vrij vertaald zeg jij dat 'eenheid' een doel is van de menselijke geschiedenis en dat je dit alleen kunt bereiken door een bepaalde (eind)strijd. En tov dit doel zijn er mensen goed of slecht bezig? De klassieke Grote Samenzwering gaat ervanuit dat er een relatief klein groepje mensen slecht bezig is. Die beheersen tegenwoordig de financiële wereld, de media, de multinationals en die trekken in de hele wereld aan de touwtjes en zetten mensen, landen, volkeren noem maar op tegen elkaar op. Hun doel is de mens tot slaaf maken. QAnon adepten beweren dat Trump bezig is met de (eind)strijd tegen die kleine groep van mensen die slecht bezig is. The Storm betekent dat men inmiddels een kleine 100.000 zogenaamde verzegelde aanklachten heeft verzameld (sealed indictments) en dat op goed moment deze mensen worden opgepakt en berecht, waarna Trump een soort eeuwigdurend militair bewind gaat instellen dat voor die 'eenheid' gaat zorgen. Maar jij zegt dat het je niet duidelijk is of Trump tegen die kleine groep bezig is, het kan ook zijn dat-ie gewoon in dienst van die kleine groep staat (als 'controlled opposition') om de grote groep mensen verder uit elkaar te spelen en dus juist uiteindelijk de (eind)strijd ten gunste van de kleine groep mensen te beslechten. Vat ik dat goed samen?

Punt is natuurlijk het draait in feite allemaal om de vraag: bestaat er een doel in de menselijke geschiedenis?
I´m back.
pi_192531301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Of je vooruit kunt denken en in welke mate ligt deels aan je interesse, aanleg en of angst. Althans zo zie ik het. Van nature ben ik een pessimist. Maar het heeft mij tot nu toe alleen maar geholpen bepaalde zaken voor te zijn of in ieder geval voor mijzelf een plan B te hebben en ik zelden tot nooit voor verrassingen heb gestaan. Uiteraard is een gezond lichaam van belang want je gezondheid heb je nauwelijks in de hand.

Een voorbeeld:
Als je de technologische vooruitgang bekijkt ga ik er nu vanuit dat elektrische auto's de toekomst hebben. Dat is niet zo moeilijk te begrijpen. Maar als die elektrische auto door software aangestuurd word ga ik er ook vanuit dat je alleen daar mag rijden waar het systeem/overheid het toelaat incluis wegcontroles. Die tweede stap zul je uiteraard nu voor onmogelijk houden omdat je nu nog kunt staan en gaan waar je wilt. Maar als we die auto in het klimaat aspect meenemen en zo weinig mogelijk energie willen verbruiken zul je straks veel voorstanders hebben die dit soort beperkingen in beweging prima vinden.
Kijk ook even om je heen waar de roep om verboden steeds vaker word gebruikt. Kliklijnen, jong personeel dat dusdanig opgeleid word om collega's aan te geven bij het maken van fouten. Het smeken dat een overheid steeds moet ingrijpen. Het beschermen van coöperaties dmv het maken van regelgeving waar een kleine ondernemer niet aan kan voldoen. Diverse puzzelstukjes geven aan welke richting we op gaan.
Maar waar een overheid zou moeten ingrijpen dat gebeurt dan weer niet(denk aan flexwerk voor laag opgeleiden, en het beschermen van het mkb, zorg en basale noodzakelijke huisvesting)

Het is niet zo moeilijk. Kunstenaars/filmmakers zijn daar een meester in om toch een vrij duidelijk beeld te scheppen.
Ja, akkoord, je kunt natuurlijk zonder al te veel moeite een dystopisch toekomstbeeld schetsen adhv ontwikkelingen in de technologie en (internationale) politiek, maar dan nog is dat slechts extrapolatie hè, dat bedoel ik. Neem nu de pandemie waarin we nu ineens zitten, er werd al decennia gewaarschuwd voor iets dergelijks, niemand nam dit kennelijk echt serieus, maar wat de gevolgen zullen zijn, is op dit moment nog onduidelijk. Misschien valt dit mee, maar misschien heeft het toch weer een enorme nu nog onvoorziene uitwerking op allerlei toekomstige ontwikkelingen die nog maar kort geleden vrij logisch leken. 9/11 was ook zo'n moment dat een enorme onvoorziene impact kreeg.
I´m back.
pi_192532899
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welke idealen? Mensen die nu klagen over beperkingen en het steeds hebben over complotten wat ondernemen zij om het tij te keren?

Word kaderlid van een vakbond, mijd grote coörperaties zoals een Ikea, Amazon etc. Dat is mijn instelling. Ik steun de lokale boer, bakker etc. Helaas is dit allemaal duurder maar vaak van betere kwaliteit. Het gevolg is minder luxe of overmatige consumptie dat ik voor lief neem. Ik erger mij dood als mensen nu zogenaamd op komen voor ouderen en het hebben over cultuur maar later roepen dat ouderen geen economisch nut hebben.

Bovendien gebruik ik technologie als hulpmiddel. Niet als vervanger van mijn skills. Cijfers en computermodellen zeggen mij niet alles omdat modellen altijd afhankelijk zijn van de input. Maw ze zijn makkelijk te manipuleren. Stel kritische vragen.
Mijn christelijke idealen. Verder geloof ik dat het einde nabij is, dus die boodschap verspreid ik.

Ik heb geen illusies dat je fysiek nog kunt opboksen tegen het monster wat nu zijn tentakels over de aarde verspreid. Dat is ook niet nodig.

Wat wel nodig is, is dat mensen tot geloof komen. Dat is de enige uitweg. Dus daar zet ik mij actief voor in, in de kerk en buiten de kerk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')