Of zo een systeem goed of slecht is kun je moeilijk zeggen. Zo zullen er in China of Rusland ook mensen zij die hun systeem van leven geweldig vinden. Het is ook vaak een kwestie van geboren worden in een systeem zodat je niet beter weet.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat doel van mondiale eenheid onder een corporatistisch systeem is goed, of slecht, of hoe moet ik dat zien? Krijgen we een soort Brave New World van Aldous Huxley?
Ik denk dat het verregaande negatieve gevolgen zal hebben voor onze vrijheden, welvaart, vertegenwoordiging in de politiek, en dat iedereen die zich niet wil aansluiten bij deze eenheid daar onder te lijden zal hebben door middel van economische sancties, straffen, vervolging. Zoals in elk totalitair systeem.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat doel van mondiale eenheid onder een corporatistisch systeem is goed, of slecht, of hoe moet ik dat zien? Krijgen we een soort Brave New World van Aldous Huxley?
Dus dan is dat toch de cabal die het slechte met de mensen voor heeft en strijd Trump daar tegen? Toch een soort aloude antisemitische fictie van omverwerping en overheersing van de christelijk wereld?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat het verregaande negatieve gevolgen zal hebben voor onze vrijheden, welvaart, vertegenwoordiging in de politiek, en dat iedereen die zich niet wil aansluiten bij deze eenheid daar onder te lijden zal hebben door middel van economische sancties, straffen, vervolging. Zoals in elk totalitair systeem.
Als je naar een van de speerpunten van de nieuwe wereldorde kijkt, Agenda 21 en Agenda 2030 voor het klimaat, wordt daarin in detail beschreven hoe het leven eruit moet komen te zien. De notie van vrijheid kom je echter niet tegen. Een geforceerde utopie dus, waarin geen rekening wordt gehouden met je persoonlijke wensen, overtuigingen en individualiteit.
Punt is natuurlijk dat je wel allerlei trends die nu wel (of niet) aanwezig zijn kunt extrapoleren, maar heb je dan ook een valide toekomstbeeld geschetst? Mensen doen dat altijd, maar in de praktijk blijkt daar vrijwel nooit veel van te kloppen. Je kunt nu eenmaal nauwelijks vooruit denken, dat is een gegeven. Misschien 1 tot 5 jaar, maar dan nog wordt het allemaal vrij moeilijk. Die periode kun je een beetje overzien en plannen, maar dan nog zullen er allerlei toevallige zaken of onvoorziene gevolgen van ons handelen kunnen ontstaan die je totaal niet hebt kunnen inschatten. Overigens en onder de huidige omstandigheden door deze pandemie kun je niet eens 3 maanden vooruit denken, 1 maand al bijna niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of zo een systeem goed of slecht is kun je moeilijk zeggen. Zo zullen er in China of Rusland ook mensen zij die hun systeem van leven geweldig vinden. Het is ook vaak een kwestie van geboren worden in een systeem zodat je niet beter weet.
Zo neem ik aan dat iemand die nu geboren word straks niet beter weet.
Persoonlijk ben ik van een dusdanige generatie dat ik een mondiale eenheid met coörperaties die de totale macht hebben waar persoonlijke vrijheden geen belang meer hebben zal hekelen omdat ik weet hoe het was.
Nee, Trump speelt een rol. Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd. Het is een acteur of hij staat onder de druk.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dan is dat toch de cabal die het slechte met de mensen voor heeft en strijd Trump daar tegen? Toch een soort aloude antisemitische fictie van omverwerping en overheersing van de christelijk wereld?
En die zit toch in het goede kamp dus? Want tegen de cabal, of dat nu bewust of onbewust is?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, Trump speelt een rol. Dat heb ik nu al meerdere keren gezegd. Het is een acteur of hij staat onder de druk.
Ja, je ziet dus hoe geleidelijk aan door middel van conflicten de natiestaat wordt ondermijnd (in de naam van veiligheid en vrede) en wereldeenheid wordt bewerkstelligd.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef TitusPullo het volgende:
De Verenigde Naties zijn de opvolger van de Volkerenbond, die eveneens bedoeld was om het ontstaan van oorlogen te voorkomen. Men had namelijk gezien tot wat voor ellende dat in de moderne wereld zou leiden. Helaas was de Volkerenbond een tijger zonder tanden, en bleek het onmogelijk om Italie of Japan een halt toe te roepen.
Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En die zit toch in het goede kamp dus? Want tegen de cabal, of dat nu bewust of onbewust is?
Hij verenigt kerk en staat niet hoor. Ik weet niet waar je dat uit concludeert.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.
Google.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij verenigt kerk en staat niet hoor. Ik weet niet waar je dat uit concludeert.
Of, in het licht van het evangelie van Thomas, kunnen we stellen dat het Nieuwe Testament onbetrouwbaar is.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In het licht van de rest van de bijbel is het wat mij betreft zeer onwaarschijnlijk dat het Thomasevangelie betrouwbaar is. D.w.z geinspireerd. Het bevat elementen die meer op gnosticisme lijken dan orthodox christelijk geloof.
quote:Jezus sprak: "Als een blinde een blinde leidt, vallen zij beiden in een kuil."
quote:Zijn leerlingen zeiden tot hem: "Is de besnijdenis nuttig of niet?" Hij sprak tot hen:" Als de besnijdenis nuttig was, dan zouden hun vaderen hen besneden uit hun moeder verwekken.
Hoe wordt de natiestaat ondermijnd? De leden van de Volkerenbond waren soevereine staten, net als de leden van de Verenigde Naties. (Wat is er trouwens, als je uitgaat van de Bijbel, zo geweldig aan de natiestaat?)quote:Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, je ziet dus hoe geleidelijk aan door middel van conflicten de natiestaat wordt ondermijnd (in de naam van veiligheid en vrede) en wereldeenheid wordt bewerkstelligd.
De vraag is dus hoe die conflicten tot stand zijn gekomen en daar zijn interessante dingen over gezegd. Zoals dat Amerikaanse banken en bedrijven verantwoordelijk zijn geweest voor de financiering en opbouw van zowel communistisch Rusland als nazi Duitsland.
Ja, dit decreet dus: executive order on religious liberty?quote:
Is niet echt het opheffen van de scheiding van kerk en staat imho, maar eerder idd gewoon de mogelijkheid tot het discrimineren van LHBGTI'ers ogv religieuze bezwaren. Handreiking naar zijn fundamentalistisch christelijke achterban voornamelijk. Wordt weer afgeschaft zodra er een Democraat aantreedt.quote:In the United States, a religious freedom bill is a bill that, according to its proponents, allows those with religious objections to certain activities to act in accordance with their beliefs without being punished by the government for doing so. This typically concerns an employee who objects to abortion, euthanasia, same-sex marriage,[1] or transgender identity and wishes to avoid situations where they will be expected to put those objections aside. Proponents commonly refer to such proposals as religious liberty or conscience protection.[2]
Opponents of such bills frame them instead as "religious refusal bills", "bigot bills", or as a "license to discriminate";[3] pointing out that the legislation allows individuals and businesses to openly espouse prejudice, especially against LGBT individuals.[4]
Bedoel je dit?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Eens. 1 wereldregering moet en zal er komen. Hitler approves helaas.
Geloven jullie dit?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want tegelijkertijd doet hij wat ook 'de cabal' (vreselijk woord, ik gebruik dit nooit) wil, namelijk kerk en staat verenigen.
Wow, wat is dit, deze site....quote:Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Geloven jullie dit?
Draco’s
Bovenste laag in de aardse machtsstructuur. De voorouders van de Illuminati hebben tienduizenden jaren geleden een overeenkomst met de Draco’s gesloten in ruil voor technologie en bescherming. Draco’s zijn enorm grote, krachtige reptiliaanse wezens en staan bekend om hun militarisme en meedogenloosheid. Qua uiterlijk lijken ze op de wezens Tskalikin in de film Jupiter Ascending. De Draco’s zijn inmiddels (grotendeels) van de planeet verwijderd en worden door veel buitenaardse groepen als vijand gezien en als zodanig bestreden. De top van de Illuminati heeft Draco-dna in hun genen.
Bron: https://www.ellaster.nl/2(...)mplete-lijst/#dracos
quote:De verborgen agenda van de Cabal
De Cabal (de heersende schaduw-elite) wil simpelweg de planeet Aarde voor zichzelf hebben. Door totale controle op de financiële wereld. Door het bezitten van alle grote corporaties. Door de wereld te besturen volgens hun Nieuwe Wereld Orde (NWO), een nieuwe werelddictatuur gebaseerd op een fascistische ideologie. Een deel van de Cabal wil zelfs een groot deel van de mensheid niet op deze planeet. Dat klinkt ongelovelijk hard, maar het is een feit waar sommige Cabal-leden openlijk voor uitkomen. Zij willen 90% van de bevolking uitroeien en de overgebleven 10% gebruiken als slaaf.
Streven naar een eerlijke wereld
De mensheid wil hun vrijheid terug en in vrede en harmonie leven. 99% van de mensheid wil geen oorlog meer. Men wil een herstel van de rechtsstaat en een veroordeling van de grootste criminelen - de drijvende krachten achter alle aanslagen en oorlogen - die tot nu toe boven de wet blijken te staan en vooralsnog vrijuit gaan voor hun oorlogsmisdaden. De mensheid wil een eerlijke wereld. Eerlijke verdeling van de rijkdom. Het armoedeprobleem in de wereld oplossen. Bovendien een einde aan het vernietigen van het milieu en uitputten van de grondstoffen van moeder Aarde.
We staan dus op een keerpunt, of eigenlijk een afslag naar links of naar rechts. Dit betekent dat óf de Cabal gaat zegevieren (de 1% ten koste van de 99% van de wereldbevolking), óf de mensheid wint deze strijd en zal een welvaart en vrijheid krijgen die ongekend is. Het laat zich raden wat de 99% van de wereldbevolking zou kiezen. Dat is dus 7 miljard mensen tegen een (in de kern) kleine groep Cabal-leden. Dat moet de mensheid gemakkelijk kunnen winnen. Toch is het nog geen gelopen race. Waarom is dat eigenlijk?
Om deze vraag ietwat uit te breiden:quote:Op woensdag 8 april 2020 13:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
(Wat is er trouwens, als je uitgaat van de Bijbel, zo geweldig aan de natiestaat?)
Ik zeg ook niet dat hij het volledig opheft, maar bijdraagt aan de herening ervan. Dat gaat stapsgewijs. Niet alleen via decreten, maar ook door een bepaalde beleidscultuur en een bepaald image te ontwikkelen. Zie ook het Johnson-amendement en het feit dat hij een volledige adviesgroep van leidende religieuzen om zich heen heeft, evenals leden in zijn kabinet met sterke religieuze affiliaties. Dit wordt ook steeds naar voren gebracht (bijv. Mike Pence die bidt met het coronavirusteam).quote:Op woensdag 8 april 2020 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dit decreet dus: executive order on religious liberty?
[..]
Is niet echt het opheffen van de scheiding van kerk en staat imho, maar eerder idd gewoon de mogelijkheid tot het discrimineren van LHBGTI'ers ogv religieuze bezwaren. Handreiking naar zijn fundamentalistisch christelijke achterban voornamelijk. Wordt weer afgeschaft zodra er een Democraat aantreedt.
Als je in de VS de scheiding van kerk en staat wil opheffen dan zul je toch wrs moeten komen met een nieuw amendement op de GW hoor.
Nee, ik geloof dit niet. Ik geloof wel, in overeenstemming met de bijbel, in spirituele entiteiten waarmee je in contact kunt komen en die ook inderdaad bezit van je kunnen nemen. Maar geen fysieke buitenaardse wezens.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Geloven jullie dit?
Draco’s
Bovenste laag in de aardse machtsstructuur. De voorouders van de Illuminati hebben tienduizenden jaren geleden een overeenkomst met de Draco’s gesloten in ruil voor technologie en bescherming. Draco’s zijn enorm grote, krachtige reptiliaanse wezens en staan bekend om hun militarisme en meedogenloosheid. Qua uiterlijk lijken ze op de wezens Tskalikin in de film Jupiter Ascending. De Draco’s zijn inmiddels (grotendeels) van de planeet verwijderd en worden door veel buitenaardse groepen als vijand gezien en als zodanig bestreden. De top van de Illuminati heeft Draco-dna in hun genen.
Bron: https://www.ellaster.nl/2(...)mplete-lijst/#dracos
Overal is geld voor nodig. Ik denk dat je door naar te gaan wie welke bewegingen financiert vaak toch wel interessante trends ziet.quote:Op woensdag 8 april 2020 13:29 schreef TitusPullo het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe de wereld in elkaar zit, hoor. Maar het geloof dat veel bezoekers van dit forum aanhangen - dat de hoge heren achter de schermen alles bepalen; dat eenvoudige mensen als Hitler of Oswald in wezen maar de speelbal zijn van samenzweerders die ver boven hen geplaatst zijn -, dat geloof lijkt me grote onzin. Daarvoor is de werkelijkheid veel te chaotisch.
Er zijn echt mensen die radicale ideeën hebben en bereid zijn om te moorden om die ideeën kracht bij te zetten.
Inderdaad, alles kost geld, maar dat wil nog niet zeggen dat met geld alles beheersbaar is. Ik zou eerder zeggen dat het een soortgelijke illusie die ertoe geleid heeft dat Hitler en Mussolini aan de macht konden komen. De elite dacht hen wel even te zullen gebruiken, maar kwam bedrogen uit.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Overal is geld voor nodig. Ik denk dat je door naar te gaan wie welke bewegingen financiert vaak toch wel interessante trends ziet.
Voor zover ik het begrijp gaat het in de kern om een religieus conflict. Dat is wat ik in de bijbel lees en dat is ik wat ik in de wereld heb geconstateerd.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:26 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Om deze vraag ietwat uit te breiden:
In dit soort theorieën draait het altijd om het Westen. Je leest het al in het stukje waarmee Ali de discussie begonnen is: we beleven de ineenstorting van het vrije Westen. Die gebeurtenis is doelbewust georganiseerd. We worden de schuldslavernij ingedreven.
Wat je nooit tegenkomt in dit soort verhalen: mensen die het voor de crisis al niet makkelijk hadden. Zwarte Amerikanen, bijvoorbeeld. Waarom is altijd alles wat er in de wereld gebeurt, bedoeld om een bepaalde groep (Westerlingen) te ondermijnen?
Ik denk dat ze juist precies hun rol hebben vervuld: dankzij hen is nationalisme uit den boze geworden, wordt het automatisch geassocieerd met antisemitisme, gaskamers, oorlog en dictatuur, en daarmee werd het fundament voor wereldvereniging versterkt. In onze collectieve geest is nationalisme namelijk gevaarlijk, populistisch en eng en om de gevolgen en mogelijke risico's ervan te bestrijden, moeten we allemaal samenkomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Inderdaad, alles kost geld, maar dat wil nog niet zeggen dat met geld alles beheersbaar is. Ik zou eerder zeggen dat het een soortgelijke illusie die ertoe geleid heeft dat Hitler en Mussolini aan de macht konden komen. De elite dacht hen wel even te zullen gebruiken, maar kwam bedrogen uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |