abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 02:49:47 #176
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192507486
Als de overgang naar het nieuwe systeem en de nieuwe wereld orde maar vlekkeloos verloopt, dan heeft niemand problemen.
ADHD-C
  woensdag 8 april 2020 @ 08:15:20 #178
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192508476
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 02:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De waarheid is wat mij betreft Jezus Christus, Gods wet en Gods woord, de rest is onzeker en kunnen we alleen benaderen. Want alles weten doe je toch nooit. En ja, helaas maken mensen daar fouten bij. Maar om op basis van 1 onhandige citatie alles in de prullenbak te gooien, vind ik nogal overtrokken. Al het andere wat ik aanlever wuif je weg als propaganda of negeer je.
http://www.thomasevangelie.nl/

Het evangelie van Thomas is de moeite van het lezen waard. Het bevat de kern van het Nieuwe Testament zonder de verfraaiing.

quote:
79 Een vrouw uit de menigte zei tot Jezus: Gezegend de schoot die u droeg en de borsten die u voedden.
Jezus zei tot haar: Gezegend zijn zij die geluisterd hebben naar het woord van de Vader, zij hebben er waarlijk zorg voor gedragen. Want er zullen dagen komen dat jullie zeggen: Gezegend de schoot die niet ontvangen heeft en de borsten die geen melk gegeven hebben.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:23:50 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192508577
quote:

[..]

De waarheid is wat mij betreft Jezus Christus, Gods wet en Gods woord, de rest is onzeker en kunnen we alleen benaderen. Want alles weten doe je toch nooit. En ja, helaas maken mensen daar fouten bij. Maar om op basis van 1 onhandige citatie alles in de prullenbak te gooien, vind ik nogal overtrokken. Al het andere wat ik aanlever wuif je weg als propaganda of negeer je.
Welke versie?

ik vind religie propaganda.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 8 april 2020 @ 08:51:06 #180
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192508952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
... want waarlijk christen zijn betekent dat je je druk maakt om privé-eigendom en vooral heel veel met jezelf en je eigen rechten bezig bent.
Het Nieuwe Testament is er vrij duidelijk in dat niemand de autoriteit heeft om het Nieuwe Testament te interpreteren voor anderen.

Dat willen mensen die van dogmatisme of zinloze discussies houden natuurlijk niet accepteren, en zodoende de kerk en rel nichten.
pi_192510860
Als er zo'n complot gaande is waarom verzetten de complottheoristen zich niet dan? Blijven ook gewoon op hun luie donder op hun zolderkamer zitten met een joint in hun smoel. Kom in verzet dan! Blijkbaar is een wereldramp toch niet voldoende om deze mensen die de zogenaamde waarheid kennen in beweging te zetten.
pi_192511044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:15 schreef borealist het volgende:

[..]

http://www.thomasevangelie.nl/

Het evangelie van Thomas is de moeite van het lezen waard. Het bevat de kern van het Nieuwe Testament zonder de verfraaiing.
[..]

Vergelijk dit nu met Lukas 11:28 27 En het geschiedde, als Hij deze dingen sprak, dat een zekere vrouw, de stem verheffende uit de schare, tot Hem zeide: Zalig is de buik, die U gedragen heeft, en de borsten, die Gij hebt gezogen.

28 Maar Hij zeide: Ja, zalig zijn degenen, die het Woord Gods horen, en hetzelve bewaren.

In het licht van de rest van de bijbel is het wat mij betreft zeer onwaarschijnlijk dat het Thomasevangelie betrouwbaar is. D.w.z geinspireerd. Het bevat elementen die meer op gnosticisme lijken dan orthodox christelijk geloof.
pi_192511201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:54 schreef Cockwhale het volgende:
Als er zo'n complot gaande is waarom verzetten de complottheoristen zich niet dan? Blijven ook gewoon op hun luie donder op hun zolderkamer zitten met een joint in hun smoel. Kom in verzet dan! Blijkbaar is een wereldramp toch niet voldoende om deze mensen die de zogenaamde waarheid kennen in beweging te zetten.
Nou ja, indachtig de grote apocalyptische Bijbelse eindstrijd die president Trump voert tegen de duistere krachten van de cabal en die door de adepten via de Qdrops wordt gevolgd, becommentarieerd, geïnterpreteerd en via yt filmpjes, twitter en fora wordt gedeeld ten einde de Great Awakening te bewerkstelligen, kun je nu één van twee dingen concluderen. 1) Trump heeft die strijd verloren. 2) het is altijd al één grote bullshit geweest. :P.

Dus die vraag wil ik ook hier wel neerleggen.
I´m back.
pi_192511280
quote:

[..]

Dus de bijbel is geen verzinsel, door mensen gecreëerd?
I´m back.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:25:58 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192511380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:51 schreef borealist het volgende:

[..]

Het Nieuwe Testament is er vrij duidelijk in dat niemand de autoriteit heeft om het Nieuwe Testament te interpreteren voor anderen.

Dat willen mensen die van dogmatisme of zinloze discussies houden natuurlijk niet accepteren, en zodoende de kerk en rel nichten.
2 Thessalonicenzen 2,15
1 Corinthiërs 11,2

Opnieuw, er faliekant naast.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 april 2020 @ 11:26:09 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192511383
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, indachtig de grote apocalyptische Bijbelse eindstrijd die president Trump voert tegen de duistere krachten van de cabal en die door de adepten via de Qdrops wordt gevolgd, becommentarieerd, geïnterpreteerd en via yt filmpjes, twitter en fora wordt gedeeld ten einde de Great Awakening te bewerkstelligen, kun je nu één van twee dingen concluderen. 1) Trump heeft die strijd verloren. 2) het is altijd al één grote bullshit geweest. :P.

Wel grappig, Hoorde zostraks op de Radio, trump trekt de financiele stekker uit de WHO omdat ze volgens zijn zeggen het virus niet serieus genoeg nam en te weinig actie ondernam.
terwijl hij bijna 1,5 maand lang het datgene deed waar hij nu de WHO van beschuldigd.
https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F

Ikn snap niet hoe dat land heeft kunnen stemmen op zo'n mafklapper je zou je gewoon kapot moeten schamen met zo'n staatshoofd.
Ik vond Bush al een rare kwiebus, maar die kon ik nog serieus nemen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_192511484
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Trump is wmb een pion of behoort zelf tot het kliekje. Hij speelt een rol, niet meer en niet minder.
pi_192511486
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus de bijbel is geen verzinsel, door mensen gecreëerd?
Volgens mij niet nee.
pi_192511497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wel grappig, Hoorde zostraks op de Radio, trump trekt de financiele stekker uit de WHO omdat ze volgens zijn zeggen het virus niet serieus genoeg nam en te weinig actie ondernam.
terwijl hij bijna 1,5 maand lang het datgene deed waar hij nu de WHO van beschuldigd.
https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F

Ikn snap niet hoe dat land heeft kunnen stemmen op zo'n mafklapper je zou je gewoon kapot moeten schamen met zo'n staatshoofd.
Ik vond Bush al een rare kwiebus, maar die kon ik nog serieus nemen.
Ik las het idd, maar hij ontkende ook meteen weer dat-ie dat ging doen, nadat er een vraag kwam. Ja, de magisch onoverwinnelijke kwaliteiten die hem door het samenzweringsgilde van QAnon (en anderen) wordt toegedicht, waren, eufemistisch uitgedrukt, natuurlijk altijd al op zijn minst een beetje kwestieus te noemen, maar nu een echt zeer grote crisis zich heeft aangediend blijkt hij idd niet over de kwaliteiten te beschikken die je mag verwachten bij de 'most powerfull man in office'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-04-2020 11:42:04 ]
I´m back.
pi_192511513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij niet nee.
Religie, heilige boeken, het is allemaal door mensen verzonnen en gecreëerd imho hoor.
I´m back.
pi_192511538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Trump is wmb een pion of behoort zelf tot het kliekje. Hij speelt een rol, niet meer en niet minder.
Dus in ieder geval dat QAnon verhaal is altijd al nonsense geweest?
I´m back.
pi_192511649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Religie, heilige boeken, het is allemaal door mensen verzonnen en gecreëerd imho hoor.
Zeker, dat dacht ik ook voordat ik de bijbel ook daadwerkelijk ging lezen.
pi_192511655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zeker, dat dacht ik ook voordat ik de bijbel ook daadwerkelijk ging lezen.
Toen zag je ineens het Licht?
I´m back.
pi_192511748
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus in ieder geval dat QAnon verhaal is altijd al nonsense geweest?
Als je met het 'QAnon-verhaal' bedoelt dat Trump de deepstate zou gaan uitschakelen, ja, dat is wmb grote onzin. Trump speelt wmb 2 belangrijke rollen :1 is het dichter bij elkaar brengen van kerk en staat. 2 is dat hij het nationalisme vertegenwoordigt, het protectionisme. Dit is een soort stuiptrekking die plaats moet vinden om de wereld nog iets meer te verdelen, voordat uit de chaos die uit het conflict tussen de verschillende partijen zal ontstaan daadwerkelijke eenheid kan worden gecreerd. Zoals de Verenigde Naties werd opgericht na nazi-Duitsland, omdat nationalisme vanaf toen in een zeer kwaad daglicht is komen te staan. Dus door de wereld naar uitersten te drijven, kun je uit de clash die daaruit volgt een nieuwe eenheid stichten, met als rechtvaardiging dat niet-eenheid (nationalisme) tot conflicten leidt. Je ziet het constant in de politiek: zodra je nationalistische geluiden laat horen, ben je een 'populist' of gevaarlijk, want je zou nazi-intenties hebben. Er worden dus extremen tegen elkaar gezet om ze vervolgens samen te brengen (these-antithese-synthese). Die extremen moeten groot genoeg zijn om tot conflicten te leiden. Trump speelt hierin een hoofdrol (bewust of niet).

In de VS heerst de neiging om de VS als het land van God te vertegenwoordigen en de president als een messias. Ook hier wordt Trump dus weer als een soort bevrijder van de kwade krachten voorgesteld. Dit speelt in op de alomvertegenwoordigde religieuze sentimenten en de sterk religieuze historisch-culturele context van de VS. QAnon lijkt dat ook te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-04-2020 11:53:16 ]
pi_192511793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen zag je ineens het Licht?
Niet ineens, dat is beetje bij beetje gegroeid.
pi_192511879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je met het 'QAnon-verhaal' bedoelt dat Trump de deepstate zou gaan uitschakelen, ja, dat is wmb grote onzin. Trump speelt wmb 2 belangrijke rollen :1 is het dichter bij elkaar brengen van kerk en staat. 2 is dat hij het nationalisme vertegenwoordigt, het protectionisme. Dit is een soort stuiptrekking die plaats moet vinden om de wereld nog iets meer te verdelen, voordat uit de chaos die uit het conflict tussen de verschillende partijen zal ontstaan daadwerkelijke eenheid kan worden gecreerd. Zoals de Verenigde Naties werd opgericht na nazi-Duitsland, omdat nationalisme vanaf toen in een zeer kwaad daglicht is komen te staan. Dus door de wereld naar uitersten te drijven, kun je uit de clash die daaruit volgt een nieuwe eenheid stichten, met als rechtvaardiging dat niet-eenheid (nationalisme) tot conflicten leidt. Je ziet het constant in de politiek: zodra je nationalistische geluiden laat horen, ben je een 'populist' of gevaarlijk, want je zou nazi-intenties hebben. Er worden dus extremen tegen elkaar gezet om ze vervolgens samen te brengen (these-antithese-synthese). Die extremen moeten groot genoeg zijn om tot conflicten te leiden. Trump speelt hierin een hoofdrol (bewust of niet).
Maar wacht even, het streven is nu dus om tot een groot conflict te komen, waarna er, na een bepaalde strijd, mondiaal gezien eenheid zal ontstaan dus? Een soort wereldregering ook? Maw hetgeen wat samenzweringstheoretici zien in datgene wat de cabal wil bereiken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 08-04-2020 12:02:30 ]
I´m back.
pi_192512039
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wacht even, het streven is nu dus om tot een groot conflict te komen, waarna er, na een bepaalde strijd, mondiaal gezien eenheid zal ontstaan dus? Een soort wereldregering ook? Maw datgene wat samenzweringstheoretici zien in datgene wat de cabal wil bereiken?
Ja, ik ontken niet dat dat plan er is, dat staat wat mij betreft als paal boven water. Door tegengestelde ideologien en systemen op te bouwen dmv financiering en industrie, en ze vervolgens tot conflict te brengen, wordt eenheid bewerkstelligd met steun van de bevolking, terwijl die bevolking zonder dat conflict waarschijnlijk gewoon lekker in hun eigen soevereine natiestaat zouden willen blijven. Het lijkt dus alsof die eenheid een natuurlijke reactie is op een toevallig conflict tussen tegengestelden, terwijl er in werkelijkheid wordt aangestuurd op dat conflict door dezelfde bankiers/corporaties om die gewenste eenheid te krijgen waardoor diezelfde bankiers en corporaties dus uiteindelijk als winnaar uit de bus komen in een corporatistisch/fascistisch systeem. Dit is een oppervlakkige beschrijving van wat er voor zover ik denk te kunnen beoordelen plaatsvindt.
pi_192512043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet ineens, dat is beetje bij beetje gegroeid.
Je begrijpt dat je dan op den duur nog moeilijk kunt discussiëren met mensen die niet onder invloed staan van een geloof of een ideologie hè. Wat Etto ergens hierboven ook zegt: het is moeilijk discussiëren met gelovigen. Waarom is dat zo, omdat ze ieder conflicterend bewijs inpassen in hun theorie. Maw ook al zou iets onomstotelijk, proefondervindelijk uitwijzen dat de oorspronkelijke stelling onjuist is, dan zullen ze die oorspronkelijke stelling nooit aanpassen, maar passen ze de interpretatie van de feiten aan. Enfin Popper legt dit natuurlijk al uitstekend uit in The Poverty of Historicism en The open society and its enemies.
I´m back.
pi_192512071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je dan op den duur nog moeilijk kunt discussiëren met mensen die niet onder invloed staan van een geloof of een ideologie hè. Wat Etto ergens hierboven ook zegt: het is moeilijk discussiëren met gelovigen. Waarom is dat zo, omdat ze ieder conflicterend bewijs inpassen in hun theorie. Maw ook al zou iets onomstotelijk, proefondervindelijk uitwijzen dat de oorspronkelijke stelling onjuist is, dan zullen ze die oorspronkelijke stelling nooit aanpassen, maar passen ze de interpretatie van de feiten aan. Enfin Popper legt dit natuurlijk al uitstekend uit in The Poverty of Historicism en The open society and its enemies.
Volgens mij voeren wij hier een prima discussie en begrijpen we elkaar prima. Misschien denk je bij jezelf 'wat een gekkie', maar dat boeit me dan weer totaal niet. Ik kan me ook prima voorstellen dat mensen geen woord geloven van wat ik zeg, ik ben niet altijd gelovig geweest en heb niet altijd in een complot geloofd. Dus valt allemaal wel mee joh.
pi_192512240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, ik ontken niet dat dat plan er is, dat staat wat mij betreft als paal boven water. Door tegengestelde ideologien en systemen op te bouwen dmv financiering en industrie, en ze vervolgens tot conflict te brengen, wordt eenheid bewerkstelligd met steun van de bevolking, terwijl die bevolking zonder dat conflict waarschijnlijk gewoon lekker in hun eigen soevereine natiestaat zouden willen blijven. Het lijkt dus alsof die eenheid een natuurlijke reactie is op een toevallig conflict tussen tegengestelden, terwijl er in werkelijkheid wordt aangestuurd op dat conflict door dezelfde bankiers/corporaties om die gewenste eenheid te krijgen waardoor diezelfde bankiers en corporaties dus uiteindelijk als winnaar uit de bus komen in een corporatistisch/fascistisch systeem. Dit is een oppervlakkige beschrijving van wat er voor zover ik denk te kunnen beoordelen plaatsvindt.
Maar dat doel van mondiale eenheid onder een corporatistisch systeem is goed, of slecht, of hoe moet ik dat zien? Krijgen we een soort Brave New World van Aldous Huxley?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')