quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
viel me gisteren of eergisteren op bij een item op 1vandaag over begrafenissen in Brabant, er mogen geen mensen bij de begrafenis zijn maar laten ze wel de lokale fanfare? tegen elkaar aanstaan en hun deuntje blazen en langs de weg mensen zij aan zij de rouwwagen uitzwaaien/klappen. Dat schiet lekker op.
En heel belangrijk, ook je flesje handgelquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja en daarna ontsmet je je handen weer. Opgelost
Precies.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Einde van de zomer of begin van de herfst waarschijnlijk. Voor een paar weken, en daarna grijpt het virus weer hard om zich heen en gaat alles weer dicht.
Ja, het is erg verschillend bij landen, ook al is het lastig om op zeer langere termijn te bekijken of het zinvol is om bepaalde buitenlanders niet toe te laten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
in India gaat het pas net los, dus heb ook geen idee hoe men dat gaat aanpakken. Geen indiers toelaten voor 2 jaar? Hetzelfde geldt voor veel landen.
Als je ergens geen anderhalve meter afstand kan bewaren is het daar wel.quote:
Die lelijke tribune is weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Groningen had toch zo'n enorme stellage midden op het plein staan? Of ben ik nu gek?
Heb dat item ook bekeken en mensen stonden daar behoorlijk ver uit elkaar aan de kant van de weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
viel me gisteren of eergisteren op bij een item op 1vandaag over begrafenissen in Brabant, er mogen geen mensen bij de begrafenis zijn maar laten ze wel de lokale fanfare? tegen elkaar aanstaan en hun deuntje blazen en langs de weg mensen zij aan zij de rouwwagen uitzwaaien/klappen. Dat schiet lekker op.
Heel stapsgewijs kan inderdaad wel. Gewoon wekelijks monitoren hoe het alles gaat.... als het slecht gaat kan het weer gesloten worden voor bepaalde tijd... Ik weet dat het veel vervelend is voor alle mensen... vaak kan het niet anders zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet het verstandig aanpakken. Rustig weer beginnen. Eerst de scholen open. Kijken hoe dat gaat. Dan het thuiswerken wat verlichten (ga naar werk indien 1,5 meter afstand mogelijk is en niet per OV), kijken hoe dat gaat. Enzovoort
Maar kinderen spelen volgens het RIVM een zeer beperkte rol in de verspreiding. Verder is het openen van basisscholen ook gewoon een voorwaarde voor verdere heropening. Als ouders verplicht thuisonderwijs geven kunnen ze immers niet naar hun werk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je ergens geen anderhalve meter afstand kan bewaren is het daar wel.
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel stapsgewijs kan inderdaad wel. Gewoon wekelijks monitoren hoe het alles gaat.... als het slecht gaat kan het weer gesloten worden voor bepaalde tijd... Ik weet dat het veel vervelend is voor alle mensen... vaak kan het niet anders zijn.
Daar zit zeker wat in. De meesten vinden het nu al heel erg lastig, laat staan als ze een maand meer vrijheid hebben geproefdquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.
Ja dat is zeker een zeer groot risico, maar ook waarschijnlijk niet te controleren als er geen genoeg politie-eenheden voor is om met deze taak te doen in heel Nederland. We moeten echt zeer voorzichtig mee omgaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.
Straks is Nederland misschien een politiestaat.....liever niet dank u.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is zeker een zeer groot risico, maar ook waarschijnlijk niet te controleren als er geen genoeg politie-eenheden voor is om met deze taak te doen in heel Nederland. We moeten echt zeer voorzichtig mee omgaan.
Genoeg mensen die zich niet aan de regels houden. Zo ook ouders van basisschoolkinderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
Daarnaast zie ik de basisschoolkinderen hier nu ook niet bepaald afstand houden.
Dat wil ik net als jij ook echt niet hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:48 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Straks is Nederland misschien een politiestaat.....liever niet dank u.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat wil ik net als jij ook echt niet hoor.
De straat op gaan is dan ook niet verboden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zich niet aan de regels houden. Zo ook ouders van basisschoolkinderen.
Er zijn echt nog steeds veel te veel mensen op straat. Die zijn echt niet allemaal onderweg naar de dokter of de supermarkt.
Dat mag in principe ook gewoon..quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zich niet aan de regels houden. Zo ook ouders van basisschoolkinderen.
Er zijn echt nog steeds veel te veel mensen op straat. Die zijn echt niet allemaal onderweg naar de dokter of de supermarkt.
Dan is het nog steeds geen goed idee. Dat verbod komt er nog wel.quote:
ik had het hier een paar dagen geleden nog over toen was ik een trol en mijn post was zelfs reported in feedback .....quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hundreds of people are feared to have died in Guayaquil in recent days with hospitals and mortuaries so stretched that corpses have been dumped on the streets or outside homes.
[ afbeelding ]
To give you a sense of the scale of the coronavirus tragedy currently unfolding in Guayaquil, Ecuador. The mayor @:CynthiaViteri6 has just announced creation of two cemeteries for victims totaling nearly 30 acres of land. That’s the size of about 15 football pitches.
Er wordt onderzoek gedaan naar de mate van besmetting onder de groep jonge kids tot 16 jaar. Dat zal bepalen op welke manier de scholen weer openen. Scholen open is echter de eerste versoepeling. Manier waarop en tijd is nog een mysterie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je ergens geen anderhalve meter afstand kan bewaren is het daar wel.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen goed idee. Dat verbod komt er nog wel.
India.. Dat gaat zeker een ramp worden met heel veel doden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
in India gaat het pas net los, dus heb ook geen idee hoe men dat gaat aanpakken. Geen indiers toelaten voor 2 jaar? Hetzelfde geldt voor veel landen.
Hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |