Denk niet ooitquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
758 doden in Engeland. Hoogste ooit denk ik?
https://www.bbc.com/news/live/world-52193858
Einde van de zomer of begin van de herfst waarschijnlijk. Voor een paar weken, en daarna grijpt het virus weer hard om zich heen en gaat alles weer dicht.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
De sociale maatregelen (evenementen, feesthoreca, anderhalve meter, etc.) zullen nog wel ven blijven. Maar de economische belangen worden hoe langer hoe zwaarder dus op dat vlak moet je ooit wel verlichting gaan zien.
En waar geef ik aan dat ik het vervelend vind.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:03 schreef Multatilu het volgende:
[..]
-Nieuwe cases interesseert niemand meer
-Mensen die verplaatst zijn zijn meegenomen in de aantallen
-Het gaat ook beter. Dat jij het vervelend vindt is al treurig genoeg...
Dat moet je coûte que coûte voorkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Einde van de zomer of begin van de herfst waarschijnlijk. Voor een paar weken, en daarna grijpt het virus weer hard om zich heen en gaat alles weer dicht.
Dat is een goed idee man! Zo kunnen we gewoon digitaal contact houden met elkaar, en veel later als het weer normaal is in real life elkaar ontmoeten toch?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:26 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
we moeten gewoon hier op FOK een soort pub avonden, voor mensen van hier die nu nergens naartoe kunnen, met wat muziek luisteren, gewoon wat meer gezelligheid
Ontkenning is de 1e fase van een rouwproces....quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En waar geef ik aan dat ik het vervelend vind.
Dat is wel een grote risico die we nemen dus... De kans is wel groot dat het weer kan gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Einde van de zomer of begin van de herfst waarschijnlijk. Voor een paar weken, en daarna grijpt het virus weer hard om zich heen en gaat alles weer dicht.
Dat klopt, en dus moet je vooral niet zwichten voor de druk van 'oh noes the economy'-roepers.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet je coûte que coûte voorkomen.
Groningen had toch zo'n enorme stellage midden op het plein staan? Of ben ik nu gek?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Groningen
https://www.bouwwebcam.nl/grotemarkt/
Welk rouwproces?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:35 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ontkenning is de 1e fase van een rouwproces....
in India gaat het pas net los, dus heb ook geen idee hoe men dat gaat aanpakken. Geen indiers toelaten voor 2 jaar? Hetzelfde geldt voor veel landen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel een grote risico die we nemen dus... De kans is wel groot dat het weer kan gebeuren.
Je moet het verstandig aanpakken. Rustig weer beginnen. Eerst de scholen open. Kijken hoe dat gaat. Dan het thuiswerken wat verlichten (ga naar werk indien 1,5 meter afstand mogelijk is en niet per OV), kijken hoe dat gaat. Enzovoortquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat klopt, en dus moet je vooral niet zwichten voor de druk van 'oh noes the economy'-roepers.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Tering, dat had je ook haar op moeten aanspreken... Ze houden steeds niet aan de regels he?
viel me gisteren of eergisteren op bij een item op 1vandaag over begrafenissen in Brabant, er mogen geen mensen bij de begrafenis zijn maar laten ze wel de lokale fanfare? tegen elkaar aanstaan en hun deuntje blazen en langs de weg mensen zij aan zij de rouwwagen uitzwaaien/klappen. Dat schiet lekker op.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier was een buurvrouw jarig.
Echt bizar veel mensen op bezoek, allemaal hutjemutje op elkaar in de voortuin en op de stoep.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
viel me gisteren of eergisteren op bij een item op 1vandaag over begrafenissen in Brabant, er mogen geen mensen bij de begrafenis zijn maar laten ze wel de lokale fanfare? tegen elkaar aanstaan en hun deuntje blazen en langs de weg mensen zij aan zij de rouwwagen uitzwaaien/klappen. Dat schiet lekker op.
En heel belangrijk, ook je flesje handgelquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja en daarna ontsmet je je handen weer. Opgelost
Precies.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, het is erg verschillend bij landen, ook al is het lastig om op zeer langere termijn te bekijken of het zinvol is om bepaalde buitenlanders niet toe te laten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
in India gaat het pas net los, dus heb ook geen idee hoe men dat gaat aanpakken. Geen indiers toelaten voor 2 jaar? Hetzelfde geldt voor veel landen.
Als je ergens geen anderhalve meter afstand kan bewaren is het daar wel.quote:
Die lelijke tribune is weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Groningen had toch zo'n enorme stellage midden op het plein staan? Of ben ik nu gek?
Heb dat item ook bekeken en mensen stonden daar behoorlijk ver uit elkaar aan de kant van de weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
viel me gisteren of eergisteren op bij een item op 1vandaag over begrafenissen in Brabant, er mogen geen mensen bij de begrafenis zijn maar laten ze wel de lokale fanfare? tegen elkaar aanstaan en hun deuntje blazen en langs de weg mensen zij aan zij de rouwwagen uitzwaaien/klappen. Dat schiet lekker op.
Heel stapsgewijs kan inderdaad wel. Gewoon wekelijks monitoren hoe het alles gaat.... als het slecht gaat kan het weer gesloten worden voor bepaalde tijd... Ik weet dat het veel vervelend is voor alle mensen... vaak kan het niet anders zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet het verstandig aanpakken. Rustig weer beginnen. Eerst de scholen open. Kijken hoe dat gaat. Dan het thuiswerken wat verlichten (ga naar werk indien 1,5 meter afstand mogelijk is en niet per OV), kijken hoe dat gaat. Enzovoort
Maar kinderen spelen volgens het RIVM een zeer beperkte rol in de verspreiding. Verder is het openen van basisscholen ook gewoon een voorwaarde voor verdere heropening. Als ouders verplicht thuisonderwijs geven kunnen ze immers niet naar hun werk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je ergens geen anderhalve meter afstand kan bewaren is het daar wel.
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel stapsgewijs kan inderdaad wel. Gewoon wekelijks monitoren hoe het alles gaat.... als het slecht gaat kan het weer gesloten worden voor bepaalde tijd... Ik weet dat het veel vervelend is voor alle mensen... vaak kan het niet anders zijn.
Daar zit zeker wat in. De meesten vinden het nu al heel erg lastig, laat staan als ze een maand meer vrijheid hebben geproefdquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.
Ja dat is zeker een zeer groot risico, maar ook waarschijnlijk niet te controleren als er geen genoeg politie-eenheden voor is om met deze taak te doen in heel Nederland. We moeten echt zeer voorzichtig mee omgaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat knipperlichtbeleid moet je voorkomen. Het is economisch slopend. En ik vrees dat mensen zich er ook niet aan gaan houden als ze weer aan de vrijheid hebben geroken.
Straks is Nederland misschien een politiestaat.....liever niet dank u.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is zeker een zeer groot risico, maar ook waarschijnlijk niet te controleren als er geen genoeg politie-eenheden voor is om met deze taak te doen in heel Nederland. We moeten echt zeer voorzichtig mee omgaan.
Genoeg mensen die zich niet aan de regels houden. Zo ook ouders van basisschoolkinderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:42 schreef trein2000 het volgende:
Daarnaast zie ik de basisschoolkinderen hier nu ook niet bepaald afstand houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |