Met 'gewoon de wekelijkse' doel je vast op de vaste wekelijkse persconferentie die Rutte ook al voor corona deed? Op vrijdag? Dat is deze niet, en voor zover ik weet bestaat er ook nog geen standaard persconferentie voor coronatijd?quote:
Je hebt ook virussen die vooral jonge gezonden mensen raken. Ook dan zou alles veel sneller op slot zijn gegaan denk ikquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, je zou dan al snel een incubatietijd van 3 weken, zonder symptomen, waarbij verspreiding wel mogelijk is, moeten hebben.
Normaal is het zo dat hoe gevaarlijker iets is, hoe sneller de massa reageert. Bij 66% doden waren er wellicht alleen in Wuhan al een ~250.000 doden gevallen.
Ze tellen daar nu de verzorgingshuizen mee (waar het gros overlijd aan corona - zonder te testen geloof ik).quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:06 schreef Richestorags het volgende:
Iemand een verklaring voor het hoge dodental van België? Dat was de afgelopen dagen al veel hoger dan dat van NL, maar nu 403
zijn ook allemaal maar kleine beetjes, naar de supermarkt gaan is gewoon een risico, ik ga ook hoor en het lukt redelijk qua contact afstand maar als je dan thuis bent zou je alles wat je gekocht hebt moeten ontsmetten, dat doe ik dan weer niet, ik was m'n handen en that's itquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:59 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Zelf je karretje/mandje schoonmaken betekent zelf die spuitflacon beetpakken, waardoor je risico op besmetting loopt.
https://www.nporadio1.nl/(...)-tot-en-met-28-aprilquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:06 schreef wpor het volgende:
[..]
Met 'gewoon de wekelijkse' doel je vast op de vaste wekelijkse persconferentie die Rutte ook al voor corona deed? Op vrijdag? Dat is deze niet, en voor zover ik weet bestaat er ook nog geen standaard persconferentie voor coronatijd?
De oudere broer is gelukkig wel ontwaakt uit zijn coma.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:06 schreef Revanches het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-overleden-op-ic
Jongste (29) van Brabantse broers aan corona overleden op ic
Heftig wel dit nieuws. Uiteraard zijn jongeren wel uitzonderingen, maar toch, het is weer een leven. Hun vader is nu ook in het ziekenhuis, wellicht een genetisch component.
Dat zijn gewoon vulploegmedewerkers die voor 5 euro p/u daar staan. Die boeit het echt geen fuck wat ze moeten doenquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef KingRadler het volgende:
ik heb wel te doen met de schoonmakers die winkelwagentjes schoon maken.
Je moet eens weten hoeveel doden hun op hun geweten hebben als ze karretjes niet goed schoonmaken.
ja en daarna ontsmet je je handen weer. Opgelostquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:59 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Zelf je karretje/mandje schoonmaken betekent zelf die spuitflacon beetpakken, waardoor je risico op besmetting loopt.
Ik neem alles snel af met een sponsje en afwasmiddel (alle plastic pakken)quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn ook allemaal maar kleine beetjes, naar de supermarkt gaan is gewoon een risico, ik ga ook hoor en het lukt redelijk qua contact afstand maar als je dan thuis bent zou je alles wat je gekocht hebt moeten ontsmetten, dat doe ik dan weer niet, ik was m'n handen en that's it
quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef KingRadler het volgende:
Je moet eens weten hoeveel doden hun op hun geweten hebben als ze karretjes niet goed schoonmaken.
Je kunt nog beter achter de kassa zitten dan dat je moet vakkenvullen...quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef KingRadler het volgende:
twitter:SkyNews twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 15:10:09Coronavirus patient deaths rise by 758 in England https://t.co/WMKYu8wgoj reageer retweet
Het schuift langzaam op van zuiden naar noorden bedoel je?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:10 schreef TheVoice4ever het volgende:
grootste haarden zoals ik het zie in die grafiekjes, noord-holland en zuid-holland, en overijssel begint een beetje te klimmen t.o.v. vorige maand
Vergeet minder mensen opnemen niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
(tip minder testen minder gevallen.... tip mensen verplaatsen naar Duitsland ….tip zeggen dat het steeds beter gaat ondanks stijging doden)
Mensen geloven als wij zeggen dat het beter gaat ons toch wel.
quote:De huisartsenpraktijken in zijn zorggebied (435.000 inwoners) bellen daarom massaal oudere patiënten, ziek of niet ziek.
quote:,,Huisartsen wilden altijd al weten of ouderen bijvoorbeeld gereanimeerd wilden worden. Door het coronavius zijn we die gesprekken nu echt aan het aanjagen. Mensen waarderen het dat ze worden gebeld. Vaak komen zij versneld tot de conclusie dat ze liever thuis blijven.’’
ja, dat bedoel ikquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het schuift langzaam op van zuiden naar noorden bedoel je?
eh nou liever niet he.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het schuift langzaam op van zuiden naar noorden bedoel je?
quote:Nieuw mondmasker klaar voor massaproductie
Het Reinier de Graaf ziekenhuis deelt een ontwerp voor FFP2 mondmaskers met de Nederlandse overheid. Mondmaskers die volgens dit ontwerp worden gemaakt, beschermen zorgpersoneel goed tegen het coronavirus. Volgens het ziekenhuis kan er met dit ontwerp een massaproductie opgezet worden, zodat er snel een einde komt aan het tekort aan veilige mondmaskers.
Door de coronacrisis is er wereldwijd een tekort aan beschermende mondmaskers. Ook het Reinier de Graaf ziekenhuis kampt met schaarste. Het eigen ontwerp is getest en voldoet aan alle veiligheidseisen van een FFP2 mondmasker.
Het wordt nog wel spannend maar ik vind het nog wel ongepast dat sommige mensen nu al juichen dat het beter gaat.... en anderen willen dat de overheid de maatregelen gaat versoepelen na 28 april. echter gaat het niet lukken om na 28 april versoepeld worden... lijkt mij. 6 weken semi-lockdown is te kort om het virus te bedwingen, ik schat op 3 maanden of zoiets. Kijk, in China deden ze 2,5 maanden over met lockdown in Hubei... maar vind nog te vroeg dat ze nu opgeheven worden. De virus is zeer verraderlijk en gevaarlijk... ze gaan echt nooit weg in een zeer korte tijd.quote:
Friesland heeft nu nog niet veel besmettingen zie ik daar, maar hoop dat jullie gemeentes al goed voorbereidingen treffenquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
eh nou liever niet he.Groetjes uit Fryslân
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |