Belangrijk punt is ook nog dat de crisis hier komt door een buitenmenselijke vijand als een virus. Dat maakt oplossen politiek gezien ook veel minder complex.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de crisissen niet te vergelijken. Pas over enkele maanden zou je daar iets over kunnen zeggen, maar in 2008 was met name de economie verrot van binnen (Goldmann Sachs) en nu ligt dat iets anders.
Vergeet ook niet dat in Amerika iedereen binnen 2 weken op straat gekieperd wordt, met een mooie doos en een plant. Ze hebben daar geen arbeidsovereenkomsten zoals wij die kennen. Alle bedrijven in Amerika gooien er net zo makkelijk mensen uit voor de komende 2 maanden en nemen deze mensen over 2 maanden weer aan als de boel weer gaat draaien.
Ik zou werkeloosheidscijfers van Amerika met een paar scheppen zout nemen en er eind 2020 pas eens naar kijken.
https://www.1limburg.nl/a(...)ntext=latestarticlesquote:Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. In dit geval dus vooral Limburg die zwaar achterliep in de rapportage.
Dus een lijn zonder context vertrouw je wel, maar als ze de datapunten geven waarop dat model (deels) gebaseerd is vertrouw je het niet?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die datapunten hadden ze wel weg kunnen laten. Dit zegt niet zoveel zo.
Behalve dan dat het model juist een correctie is op eerdere modellen o.b.v. echte data, maar oké.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Maar niet gecorrigeerd en ook niet actueel, dus dat zegt niet zo gek veel over de werking van het model.
Correct.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus een lijn zonder context vertrouw je wel, maar als ze de datapunten geven waarop dat model (deels) gebaseerd is vertrouw je het niet?
Zie de caveats rechts:quote:Op donderdag 2 april 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het model juist een correctie is op eerdere modellen o.b.v. echte data, maar oké.
Zeker, je mist bijvoorbeeld de discussie of bank X of bedrijf Y wel of geen steun moet krijgen. In 2008 was dat dagelijkse kost, want een bank die verrotte hypotheken nog meer verrot maakte kon op weinig steun van de overheid en bevolking rekenen.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Belangrijk punt is ook nog dat de crisis hier komt door een buitenmenselijke vijand als een virus. Dat maakt oplossen politiek gezien ook veel minder complex.
Heb jij daar een bron van?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:04 schreef polderturk het volgende:
Er zijn artsen en verpleegkundigen die diensten van 24 uur draaien. Dit land is jullie dankbaar.
Ja, was vorige week al in het nieuws. Dit zijn wel dingen die tot een volksopstand kunnen leiden.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:12 schreef Maikuuul het volgende:
De Thaise koning maakt er maar het beste van
https://nypost.com/2020/0(...)virus-with-20-women/
In jouw beleving is Corona ook nog enkel in Wuhan? Nieuws van meer dan een week oudquote:Op donderdag 2 april 2020 15:12 schreef Maikuuul het volgende:
De Thaise koning maakt er maar het beste van
https://nypost.com/2020/0(...)virus-with-20-women/
Je denkt dat ze in Thailand de koning verachten? Dat komt niet eens bij ze op.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, was vorige week al in het nieuws. Dit zijn wel dingen die tot een volksopstand kunnen leiden.
Uit eerste hand kan ik je vertellen dat er in ziekenhuizen op dit moment personeel naar huis wordt gestuurd omdat er geen werk voor ze is.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb ik al verschillende keren gelezen en gehoord. Volgens mij gisteren nog op het RTL Nieuws.
Dat is minder percentueel als Nederland en Belgie.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:18 schreef Toefjes het volgende:
Poeh, Engeland 569 mensen overleden en 4244 besmettingen.
Zag ik op de YT live tracker voorbij komen. Weet niet of dit al gedateerd nieuws is.
Dat mag niet eens. En wie wil nou verzorgd worden door iemand die 24 uur achtereenvolgend werkt. Baarlijke nonsens dus.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb ik al verschillende keren gelezen en gehoord. Volgens mij gisteren nog op het RTL Nieuws.
Neeee, beter he!quote:Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is minder percentueel als Nederland en Belgie.
Ongeveer gelijke cijfers als gisteren. Dus zo schokkend is het niet. UK lijkt ook richting de piek te gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:18 schreef Toefjes het volgende:
Poeh, Engeland 569 mensen overleden en 4244 besmettingen.
Omdat bepaalde afdelingen gesloten zijn, als je daar toevallig assistent bent, kun je niet zomaar even naar een Corona afdeling bijspringen.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uit eerste hand kan ik je vertellen dat er in ziekenhuizen op dit moment personeel naar huis wordt gestuurd omdat er geen werk voor ze is.
Die 24 uurs diensten, daar geloof ik geen barst van. Leuk als de struiken dit in je oren gefluisterd hebben, maar kom eens met een echte bron.
Een 24-uursdienst is nota bene conform cao:quote:Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mag niet eens. En wie wil nou verzorgd worden door iemand die 24 uur achtereenvolgend werkt. Baarlijke nonsens dus.
Hep toevallig op facebook stoan?
Het begin is er wel , had een artikel gelezen waarin stond dat een hashtag erg populair is. Weet m niet precies uit mn hoofd, maar het kwam er op neer: waarom hebben we een koningshuis nodig.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat ze in Thailand de koning verachten? Dat komt niet eens bij ze op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |