abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192418220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nee, heb alleen het geluid van de stream aanstaan, meestal staat dat soort info onderin het beeld.

Maar het is vrij logisch ook natuurlijk, er zijn gewoon ontzettend veel van die middelen nodig momenteel en die voorraad word er in versneld tempo doorheen gejaagd en als er ook geen nieuwe binnen komt, dan is het op zeker moment gewoon op.

De VS is gewoon een logistieke nachtmerrie momenteel.
Ik weet niet hoe logisch dat per se is. Het is natuurlijk een gigantisch land en als er in bv. New York een tekort is aan propofol, wat in Nederland gebruikt wordt om patiënten op de IC in coma te houden, dan zou dat misschien elders, uit een staat waar het nog niet zo nijpend is, ingevlogen kunnen worden.

Althans, dat roept wel een aantal vragen op. In hoeverre kan de federale overheid hier directief optreden? In hoeverre zijn private ziekenhuizen hier verplicht om mee te werken of wat is de verhouding tussen staat(sziekenhuizen) en private ziekenhuizen in een crisis als deze?

Ik liep zo tiepend trouwens tegen dit artikel aan wat dit probleem beschrijft: https://www.statnews.com/(...)ents-on-ventilators/

Verder vraag ik me af of we in Nederland hier ook tegenaan dreigen te lopen?!
pi_192418295
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:46 schreef KI1234 het volgende:
Is het iemand opgevallen dat Trump nooit meer persco's geeft voor 17.30 u? Omdat tegen die tijd alle financiële markten gesloten zijn en niet kunnen crashen in reactie op zijn uitspraken?
Hij wil gewoon op prime time zitten met zijn persconferentie...
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_192418381
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:46 schreef kladderadatsch het volgende:
Je pleit de facto dus voor staatsbedrijven.
[..]

Bijzonder...
Hoe rijm je belastingvoordeeltjes en importtarieven met het nationaliseren van een bedrijf? Die vergelijking ontgaat mij even.
pi_192418459
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

America first!

NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:15:05 The government has yet to curtail exports by US companies, however--roughly 280 million masks in US warehouses were purchased by foreign buyers on Monday alone, per Forbes. FEMA told us it "has not actively encouraged or discouraged U.S. companies from exporting overseas." reageer retweet
KEY MEDICAL SUPPLIES WERE SHIPPED FROM U.S. MANUFACTURERS TO FOREIGN BUYERS, RECORDS SHOW
Lijkt me een gevalletje realpolitik. Ga je met exportverboden rondstrooien dan ga je ook slachtoffer worden van exportverboden van andere landen. En dat is niet handig als het om apparatuur gaat met honderden onderdelen van tientallen leveranciers uit tientallen landen.
pi_192418734
kylegriffin1 twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:00:06 NYT: As companies nationwide look for coronavirus relief, the Trump Organization has talked with Deutsche Bank and a Florida county about delaying payments on some loans and other obligations. https://t.co/WBMoBjsX56 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192418772
quote:
4s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Hij wil gewoon op prime time zitten met zijn persconferentie...
Nope dat is niet het enige wat meespeelt. Hij schold zelfs de markten een keer uit omdat ze altijd daalden toen hij sprak. En gaf aan dat het kunstmatige paniek was.
pi_192418792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lijkt me een gevalletje realpolitik. Ga je met exportverboden rondstrooien dan ga je ook slachtoffer worden van exportverboden van andere landen. En dat is niet handig als het om apparatuur gaat met honderden onderdelen van tientallen leveranciers uit tientallen landen.
Sterker nog, wij hebben hier toch ook beademingsapparatuur die door Philips in de VS is geproduceerd?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192418893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sterker nog, wij hebben hier toch ook beademingsapparatuur die door Philips in de VS is geproduceerd?
idd.

In een geglobaliseerde wereld zoals we die nu hebben zijn dit soort wetten imho maar een beetje spierballentaal voor de buhne.
pi_192418910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:17 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nope dat is niet het enige wat meespeelt. Hij schold zelfs de markten een keer uit omdat ze altijd daalden toen hij sprak. En gaf aan dat het kunstmatige paniek was.
Er is ook nog zoiets als after hours trading.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:23:40 #130
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192418919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:41 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft goed nieuws voor werklozen die binnen moeten blijven: Benzine wordt wat goedkoper.

realDonaldTrump twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:54:55 .....Could be as high as 15 Million Barrels. Good (GREAT) news for everyone! reageer retweet
Benzine goedkoper? Nee, duurder! Minder olie produceren door vriend ( :r ) MBS betekent een hogere prijs en dat betekent dat de oliebedrijven in Amerika weer winstgevend kunnen worden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192418923
quote:

[..]

Jaja...trots en naar Nedl. gebracht.
Kunnen allemaal worden omgebouwd vanwege Amerikaanse aansluitingen. w/
pi_192418945
quote:

[..]

Dat is wel een prettige bijkomstigheid maar ik kan me zo voorstellen dat veel Amerikanen daar niet blij van worden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192419176
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef AnneX het volgende:

[..]

Jaja...trots en naar Nedl. gebracht.
Kunnen allemaal worden omgebouwd vanwege Amerikaanse aansluitingen. w/
Bij moderne voedingen is dat een kwestie van een schakelaartje omzetten
pi_192419264
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is wel een prettige bijkomstigheid maar ik kan me zo voorstellen dat veel Amerikanen daar niet blij van worden.
Tja, ik weet het niet. Is die nou dat moment om alle supply chains door te knippen? Het zou me niets verbazen als veel van de onderdelen uit allerlei landen komen. Als iedereen overal maar export lamlegt produceert niemand meer wat.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:53:16 #135
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192419525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nonsense, tijdens zijn campagne was het constant America first. Hij hamerde al heel lang op het idee dat de VS te afhankelijk was van China. Het is juist Biden die op dit moment niets anders kan dan wijzen naar Trump. Echt serieuze plannen om productie terug te halen naar de VS heb ik hem nog niet op kunnen betrappen.
Zijn campagne draait meer op terug grijpen naar de jaren onder Obama. Iets met fatsoen etc maar geen woord over China en de afhankelijkheid van de westerse wereld op de Chinezen.
Je weet dat al die MAGA-merchandise in China gemaakt wordt hè?
pi_192419539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je weet dat al die MAGA-merchandise in China gemaakt wordt hè?
Wat is je punt?
pi_192419665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Is die nou dat moment om alle supply chains door te knippen? Het zou me niets verbazen als veel van de onderdelen uit allerlei landen komen. Als iedereen overal maar export lamlegt produceert niemand meer wat.
Maar het gaat niet alleen om dat soort supply chains. Deze adminsistratie was echt volkomen de weg kwijt:

Pence task force freezes coronavirus aid amid backlash

The review came after officials discovered that aid to foreign countries wasn't being coordinated with U.S. requests.
quote:
Last week, a Trump administration official working to secure much-needed protective gear for doctors and nurses in the United States had a startling encounter with counterparts in Thailand.

The official asked the Thais for help—only to be informed by the puzzled voices on the other side of the line that a U.S. shipment of the same supplies, the second of two so far, was already on its way to Bangkok.

Trump aides were alarmed when they learned of the exchange, and immediately put the shipment on hold while they ordered a review of U.S. aid procedures. Crossed wires would only confuse our allies, they worried, or worse—offend them. And Americans confronting a surging death toll and shortages of medical equipment back home would likely be outraged.

Vice President Mike Pence soon realized another step was needed: After a phone call asking a foreign leader’s help with key supplies, he ordered his staff to make sure the review process wasn’t holding up coronavirus-related aid to countries that were assisting the United States.

The incidents have spurred the Pence-led coronavirus task force to scrutinize all of USAID’s deliveries to countries requesting personal protective equipment (PPE) needed to fight the outbreak, according to people directly involved in the discussions, causing tensions between aid officials and task-force members.

The administration has also placed a moratorium on overseas shipments of USAID’s stockpiles of protective gear and is asking that the equipment be sent to the U.S. instead, other officials said.

[..]
  donderdag 2 april 2020 @ 22:01:12 #138
39333 Zelva
pi_192419721
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

America first!

NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:15:05 The government has yet to curtail exports by US companies, however--roughly 280 million masks in US warehouses were purchased by foreign buyers on Monday alone, per Forbes. FEMA told us it "has not actively encouraged or discouraged U.S. companies from exporting overseas." reageer retweet
KEY MEDICAL SUPPLIES WERE SHIPPED FROM U.S. MANUFACTURERS TO FOREIGN BUYERS, RECORDS SHOW
Het is zelfs zo erg dat ze Thailand hebben gebeld om te bedelen voor medisch spul. Hoogstverbaasd werd daar de telefoon opgenomen want er was juist een lading van dat spul onderweg naar Thailand uit de VS.

Pence daarna in paniek vrachten stilgelegd :')

Edit: oh je had hem zelf ook al gevonden :D
pi_192419761
Het is toch om te janken.
De Wet van Murphy in alle geledingen.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:03:38 #140
39333 Zelva
pi_192419773
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Wat denk je zelf?
pi_192419785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daarom realpolitik
pi_192419894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Goedkoop scoren?
  donderdag 2 april 2020 @ 22:11:49 #143
39333 Zelva
pi_192419930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Goedkoop scoren?
Klopt helemaal, goed gezien. Trump scoort goedkoop met zijn America First, maar in de praktijk...
pi_192419988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Klopt helemaal, goed gezien. Trump scoort goedkoop met zijn America First, maar in de praktijk...
Blijkt het toch dat hij redelijk gelijk had dat afhankelijk zijn van China verre van ideaal is?
pi_192420185
En hier zit men in de U.S. niet op te wachten.

https://amp.cnn.com/cnn/2(...)tter_impression=true

4 major hurricanes are predicted as part of an above-normal 2020 Atlantic hurricane season.

Wat een rampspoed. :X
pi_192420281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Blijkt het toch dat hij redelijk gelijk had dat afhankelijk zijn van China verre van ideaal is?
Maar waarom laat hij de MAGA petjes dan niet in de VS maken?
pi_192420410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Hij hoopte waarschijnlijk dat het aantal besmettingen wel zou meevallen.
Hij downplayde het virus omdat het hem electoraal niet goed uitkwam, niet omdat hij zich zorgen maakte om panikerende Amerikanen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192420620
NBCPolitics twitterde op donderdag 02-04-2020 om 22:36:54 BREAKING: US Navy is expected to announce that it has relieved the captain who sounded the alarm about a coronavirus outbreak aboard the USS Theodore Roosevelt, according to two US officials. https://t.co/GQ0E5Qwk44 reageer retweet
pi_192420692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat je bij Trump altijd moet kijken naar wat hij doet en niet naar wat hij zegt. Hij roept dat hij de productie terug naar de VS wil omdat dit electoraal scoort. Maar hij doét bar weinig er tegen. Een klein beetje symboolpolitiek. Dit is een bewuste keuze. Zijn werkelijke beleid is helemaal niet om Amerikaanse productie terug te krijgen. Zijn beleid is er vooral op gericht Amerikaanse corporaties rijker te maken en zichzelf natuurlijk. Dat zie je overal in terug.

Als hij Amerikaanse bedrijven terug naar de VS had willen halen, dan was hij bij zijn eigen familie-toko's enzo begonnen en niet uit China geimporteerd maar het goede voorbeeld gegeven immers.

Maar gezien het hem om geld gaat doet hij dat niet. China is goedkoper.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192420901
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:26 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Maar waarom laat hij de MAGA petjes dan niet in de VS maken?
Om dezelfde reden waarom mensen geen kaas bij de kaasboer maar bij de Jumbo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')