Ik weet niet hoe logisch dat per se is. Het is natuurlijk een gigantisch land en als er in bv. New York een tekort is aan propofol, wat in Nederland gebruikt wordt om patiënten op de IC in coma te houden, dan zou dat misschien elders, uit een staat waar het nog niet zo nijpend is, ingevlogen kunnen worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:40 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee, heb alleen het geluid van de stream aanstaan, meestal staat dat soort info onderin het beeld.
Maar het is vrij logisch ook natuurlijk, er zijn gewoon ontzettend veel van die middelen nodig momenteel en die voorraad word er in versneld tempo doorheen gejaagd en als er ook geen nieuwe binnen komt, dan is het op zeker moment gewoon op.
De VS is gewoon een logistieke nachtmerrie momenteel.
Hij wil gewoon op prime time zitten met zijn persconferentie...quote:Op donderdag 2 april 2020 20:46 schreef KI1234 het volgende:
Is het iemand opgevallen dat Trump nooit meer persco's geeft voor 17.30 u? Omdat tegen die tijd alle financiële markten gesloten zijn en niet kunnen crashen in reactie op zijn uitspraken?
Hoe rijm je belastingvoordeeltjes en importtarieven met het nationaliseren van een bedrijf? Die vergelijking ontgaat mij even.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:46 schreef kladderadatsch het volgende:
Je pleit de facto dus voor staatsbedrijven.
[..]
Bijzonder...
Lijkt me een gevalletje realpolitik. Ga je met exportverboden rondstrooien dan ga je ook slachtoffer worden van exportverboden van andere landen. En dat is niet handig als het om apparatuur gaat met honderden onderdelen van tientallen leveranciers uit tientallen landen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
America first!KEY MEDICAL SUPPLIES WERE SHIPPED FROM U.S. MANUFACTURERS TO FOREIGN BUYERS, RECORDS SHOWtwitter:NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:15:05The government has yet to curtail exports by US companies, however--roughly 280 million masks in US warehouses were purchased by foreign buyers on Monday alone, per Forbes. FEMA told us it "has not actively encouraged or discouraged U.S. companies from exporting overseas." reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 02-04-2020 om 21:00:06NYT: As companies nationwide look for coronavirus relief, the Trump Organization has talked with Deutsche Bank and a Florida county about delaying payments on some loans and other obligations. https://t.co/WBMoBjsX56 reageer retweet
Nope dat is niet het enige wat meespeelt. Hij schold zelfs de markten een keer uit omdat ze altijd daalden toen hij sprak. En gaf aan dat het kunstmatige paniek was.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:52 schreef pullup het volgende:
[..]
Hij wil gewoon op prime time zitten met zijn persconferentie...
Sterker nog, wij hebben hier toch ook beademingsapparatuur die door Philips in de VS is geproduceerd?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lijkt me een gevalletje realpolitik. Ga je met exportverboden rondstrooien dan ga je ook slachtoffer worden van exportverboden van andere landen. En dat is niet handig als het om apparatuur gaat met honderden onderdelen van tientallen leveranciers uit tientallen landen.
idd.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, wij hebben hier toch ook beademingsapparatuur die door Philips in de VS is geproduceerd?
Er is ook nog zoiets als after hours trading.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:17 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nope dat is niet het enige wat meespeelt. Hij schold zelfs de markten een keer uit omdat ze altijd daalden toen hij sprak. En gaf aan dat het kunstmatige paniek was.
Benzine goedkoper? Nee, duurder! Minder olie produceren door vriend (quote:Op donderdag 2 april 2020 20:41 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft goed nieuws voor werklozen die binnen moeten blijven: Benzine wordt wat goedkoper.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:54:55.....Could be as high as 15 Million Barrels. Good (GREAT) news for everyone! reageer retweet
Jaja...trots en naar Nedl. gebracht.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, wij hebben hier toch ook beademingsapparatuur die door Philips in de VS is geproduceerd?
Dat is wel een prettige bijkomstigheid maar ik kan me zo voorstellen dat veel Amerikanen daar niet blij van worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij moderne voedingen is dat een kwestie van een schakelaartje omzettenquote:Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaja...trots en naar Nedl. gebracht.
Kunnen allemaal worden omgebouwd vanwege Amerikaanse aansluitingen.
Tja, ik weet het niet. Is die nou dat moment om alle supply chains door te knippen? Het zou me niets verbazen als veel van de onderdelen uit allerlei landen komen. Als iedereen overal maar export lamlegt produceert niemand meer wat.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is wel een prettige bijkomstigheid maar ik kan me zo voorstellen dat veel Amerikanen daar niet blij van worden.
Je weet dat al die MAGA-merchandise in China gemaakt wordt hè?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nonsense, tijdens zijn campagne was het constant America first. Hij hamerde al heel lang op het idee dat de VS te afhankelijk was van China. Het is juist Biden die op dit moment niets anders kan dan wijzen naar Trump. Echt serieuze plannen om productie terug te halen naar de VS heb ik hem nog niet op kunnen betrappen.
Zijn campagne draait meer op terug grijpen naar de jaren onder Obama. Iets met fatsoen etc maar geen woord over China en de afhankelijkheid van de westerse wereld op de Chinezen.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je weet dat al die MAGA-merchandise in China gemaakt wordt hè?
Maar het gaat niet alleen om dat soort supply chains. Deze adminsistratie was echt volkomen de weg kwijt:quote:Op donderdag 2 april 2020 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Is die nou dat moment om alle supply chains door te knippen? Het zou me niets verbazen als veel van de onderdelen uit allerlei landen komen. Als iedereen overal maar export lamlegt produceert niemand meer wat.
quote:Last week, a Trump administration official working to secure much-needed protective gear for doctors and nurses in the United States had a startling encounter with counterparts in Thailand.
The official asked the Thais for help—only to be informed by the puzzled voices on the other side of the line that a U.S. shipment of the same supplies, the second of two so far, was already on its way to Bangkok.
Trump aides were alarmed when they learned of the exchange, and immediately put the shipment on hold while they ordered a review of U.S. aid procedures. Crossed wires would only confuse our allies, they worried, or worse—offend them. And Americans confronting a surging death toll and shortages of medical equipment back home would likely be outraged.
Vice President Mike Pence soon realized another step was needed: After a phone call asking a foreign leader’s help with key supplies, he ordered his staff to make sure the review process wasn’t holding up coronavirus-related aid to countries that were assisting the United States.
The incidents have spurred the Pence-led coronavirus task force to scrutinize all of USAID’s deliveries to countries requesting personal protective equipment (PPE) needed to fight the outbreak, according to people directly involved in the discussions, causing tensions between aid officials and task-force members.
The administration has also placed a moratorium on overseas shipments of USAID’s stockpiles of protective gear and is asking that the equipment be sent to the U.S. instead, other officials said.
[..]
Het is zelfs zo erg dat ze Thailand hebben gebeld om te bedelen voor medisch spul. Hoogstverbaasd werd daar de telefoon opgenomen want er was juist een lading van dat spul onderweg naar Thailand uit de VS.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
America first!KEY MEDICAL SUPPLIES WERE SHIPPED FROM U.S. MANUFACTURERS TO FOREIGN BUYERS, RECORDS SHOWtwitter:NatashaBertrand twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:15:05The government has yet to curtail exports by US companies, however--roughly 280 million masks in US warehouses were purchased by foreign buyers on Monday alone, per Forbes. FEMA told us it "has not actively encouraged or discouraged U.S. companies from exporting overseas." reageer retweet
Daarom realpolitikquote:Op donderdag 2 april 2020 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Is die nou dat moment om alle supply chains door te knippen? Het zou me niets verbazen als veel van de onderdelen uit allerlei landen komen. Als iedereen overal maar export lamlegt produceert niemand meer wat.
Klopt helemaal, goed gezien. Trump scoort goedkoop met zijn America First, maar in de praktijk...quote:
Blijkt het toch dat hij redelijk gelijk had dat afhankelijk zijn van China verre van ideaal is?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klopt helemaal, goed gezien. Trump scoort goedkoop met zijn America First, maar in de praktijk...
Maar waarom laat hij de MAGA petjes dan niet in de VS maken?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Blijkt het toch dat hij redelijk gelijk had dat afhankelijk zijn van China verre van ideaal is?
Hij downplayde het virus omdat het hem electoraal niet goed uitkwam, niet omdat hij zich zorgen maakte om panikerende Amerikanen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Hij hoopte waarschijnlijk dat het aantal besmettingen wel zou meevallen.
twitter:NBCPolitics twitterde op donderdag 02-04-2020 om 22:36:54BREAKING: US Navy is expected to announce that it has relieved the captain who sounded the alarm about a coronavirus outbreak aboard the USS Theodore Roosevelt, according to two US officials. https://t.co/GQ0E5Qwk44 reageer retweet
Dat je bij Trump altijd moet kijken naar wat hij doet en niet naar wat hij zegt. Hij roept dat hij de productie terug naar de VS wil omdat dit electoraal scoort. Maar hij doét bar weinig er tegen. Een klein beetje symboolpolitiek. Dit is een bewuste keuze. Zijn werkelijke beleid is helemaal niet om Amerikaanse productie terug te krijgen. Zijn beleid is er vooral op gericht Amerikaanse corporaties rijker te maken en zichzelf natuurlijk. Dat zie je overal in terug.quote:
Om dezelfde reden waarom mensen geen kaas bij de kaasboer maar bij de Jumbo.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:26 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Maar waarom laat hij de MAGA petjes dan niet in de VS maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |