Dat is het enige enigszins relevante uit zijn vraag inderdaad. Dat stukje m.b.t. mondkapjes is natuurlijk al dertig keer voorbijgekomen en evident nutteloos.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ik vind het raar dat religieuze bijeenkomsten gewoon door mogen gaan.
Want die biblebelt is best besmet als je die kaarten bekijkt
Ik denk niet dat heel veel oudere kerkgangers weten hoe Zoom werkt en de zwaar gelovigen doen niet aan computer/internet (op zondag)quote:Op woensdag 1 april 2020 10:40 schreef Apotheose het volgende:
die kerkelijke bijeenkomsten hoeft inderdaad niet. Kun je ook via Zoom ofzo doen. Of livestream.
nou je kunt het wel livestreamen en thuis via bijv de lokale omroep laten uitzenden. Zo keek mijn oma vroeger ook vaak een kerkdienst waar ze niet zelf bij kon zijn. En ook de zwaar gelovigen moeten meegaan met de maatregelen. Virus gaat niet denken 'ow hier is een kerkdienst. Ik ga even verder kijken'quote:Op woensdag 1 april 2020 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat heel veel oudere kerkgangers weten hoe Zoom werkt en de zwaar gelovigen doen niet aan computer/internet (op zondag)
Of hij is vager dan hij denkt.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:42 schreef Zorro het volgende:
Wel triest dat v Dissel ieder antwoord zo ongeveer moet beginnen met "Dat hebben we al gezegd"
Letten die figuren daar niet op of zo?
Die mensen hebben voor de presentatie al vragen opgeschreven, waar ze kennelijk niet van af willen wijken.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:42 schreef Zorro het volgende:
Wel triest dat v Dissel ieder antwoord zo ongeveer moet beginnen met "Dat hebben we al gezegd"
Als ie dingen vaak moet herhalen, kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij het in eerste instantie niet goed (of helemaal niet) heeft uitgelegd.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:42 schreef Zorro het volgende:
Hij wijdt wel verder erover uit. Da's op zich wel prettig.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:42 schreef Zorro het volgende:
Ik heb daar m'n twijfels over: andere landen tellen ook enkel de bevestigde gevallen, wie niet getest is komt niet in de statistieken. Maar de bevestigde gevallen worden bijgehouden, en voor zover ik weet zijn er maar drie groepen: ziek, genezen, dood. Lijkt me sterk dat ze in Duitsland overleden bevestigde gevallen als genezen zouden tellen omdat ze aan iets anders stierven...quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Fraudeert Duitsland met hun cijfers? Ik las toevallig dit in een Belgische krant :
"Dat Duitsland veel lagere cijfers voorlegt (8 gevallen per 1 miljoen inwoners of bijna 8 keer minder dan ons land, red.), moeten we eens grondig onderzoeken", zegt Herman Goossens, professor Microbiologie aan de UAntwerpen. "Van collega's heb ik begrepen dat daar niet elke overledene wordt geregistreerd als Covid-19-patiënt. Wanneer zo'n patiënt ook een andere aandoening heeft, kanker bijvoorbeeld, dan wordt die blijkbaar geregistreerd als iemand die overleden is aan kanker en niet aan Covid-19. Je moet dus oppassen met die cijfers."
Bij mijn oma staat nog steeds een kerkradio en die doet t nog steeds, dus tja ze kunnen ook ouwe techniek weer tevoorschijn halenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat heel veel oudere kerkgangers weten hoe Zoom werkt en de zwaar gelovigen doen niet aan computer/internet (op zondag)
twitter:HKWORLDCITY twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 12:40:53‼WOW‼ Bruce Aylward/@WHO did an interview with HK's @rthk_news & when asked about #Taiwan he pretended not to hear the question. The journalist asks again & he hangs up!
She calls back & he said "Well, we've already talked about China."
ENJOY+SHARE THE MADNESS! #CoronaVirus https://t.co/jgpHRVHjNX reageer retweet
Nou ja, nee. Niet hetzelfde.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Een deel van de Nederlandse sekswerkers negeert de maatregelen tegen het coronavirus omdat zij anders in financiële problemen komen. Dat heeft Pointer, het datajournalistiek platform van de KRO-NCRV, uitgezocht samen met het platform voor onderzoeksjournalistiek Investico.
https://www.nu.nl/coronav(...)nciele-noodzaak.html
// Lekker jezelf de Corona neuken....![]()
Zefde waanzin als vroeger (in de aids hoogtijdagen) de hiftie boys die express hiv positieve mensen neukten om besmet te raken en door te geven..
twitter:DeSpeld twitterde op woensdag 01-04-2020 om 10:44:271 aprilgrap RIVM valt verkeerd: cayennepeper snuiven maakt niet immuun voor corona https://t.co/mX2dOoEwbD reageer retweet
ja en 1.5 meter afstand gaat natuurlijk daar niet werkenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:47 schreef Noek het volgende:
Goed punt wb de Thuiszorg. Die heeft het echt heel lastig momenteel.
Welnee, dat is compleet anders.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Zefde waanzin als vroeger (in de aids hoogtijdagen) de hiftie boys die express hiv positieve mensen neukten om besmet te raken en door te geven..
Dat hebben ze echt wel bij RIVM; meest positieve scenario, enz enz. Allemaal wel uitgewerkt maar dat gaan ze niet aan jan en alleman vertellen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:45 schreef Merkie het volgende:
Toch ben ik wel kritisch op deze initiële aanpak. Bij dit soort onzekerheden moet je aan scenarioplanning doen, dus verschillende sets van initiële parameters gebruiken om het verdere verloop te voorspellen. Dan had je direct al gezien dat de ligduur op de IC van grote invloed is op de IC-capaciteit en had je voor een "better safe than sorry"-scenario kunnen kiezen. Nu is in feite de onzekerheid in de beginparameters geaccepteerd zonder daarvan duidelijk de implicaties in kaart te brengen. Niet heel transparant.
quote:Op woensdag 1 april 2020 10:48 schreef Momo het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op woensdag 01-04-2020 om 10:44:271 aprilgrap RIVM valt verkeerd: cayennepeper snuiven maakt niet immuun voor corona https://t.co/mX2dOoEwbD reageer retweet
![]()
Dat is ook een kunst vind ik, goed aan anderen kunnen uitleggen. Ik weet in mijn vakgebied precies hoe alles werkt, maar het uitleggen zodat een ander het ook begrijpt ben ik erg slecht in.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:33 schreef speknek het volgende:
Ben wel onder de indruk van hoe goed Van Dissel uit kan leggen. Ben zelf docent, maar zo soepel en eloquent gaat het niet.
Maar dit is extreem belangrijke informatie, dit geeft de bandbreedte aan van het effect van het (niet) toepassen van maatregelen. Voor beleidsmakers en de Tweede Kamer essentiële informatie lijkt me.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hebben ze echt wel bij RIVM; meest positieve scenario, enz enz. Allemaal wel uitgewerkt maar dat gaan ze niet aan jan en alleman vertellen.
Die grafieken zijn vaak genoeg voorbijgekomen afgelopen weken hoor. Ook in de briefingen daar.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar dit is extreem belangrijke informatie, dit geeft de bandbreedte aan van het effect van het (niet) toepassen van maatregelen. Voor beleidsmakers en de Tweede Kamer essentiële informatie lijkt me.
Dat weet ik wel zeker. Dat doen zoveel mensen zo vaak, dat het gevaarlijk is om echt positiviteit te brengen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat iedereen toe is aan goed nieuws. Maar dat velen het ook weer zouden interpreteren als "zie je wel, niks aan de hand we gaan weer feesten"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |