In de presentatie van vorige week zat hetzelfde model als deze week.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vorige week had men het ook over een IC-piek eind mei, maar dat was niet te rijmen met een ligtijd van 10 dagen. (Stond overigens ook in de slides toen.)
Waarschijnlijk geeft dit een goed beeld weer voor mensen onder de 65 jaar die hard getroffen worden. Het bekende getal van 15 tot 20% is 'vertroebeld' door mensen boven de 60 jaar die het percentage erg omhoog trekken.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:05 schreef Momo het volgende:
Maar 3% ernstig ziek onder medisch personeel. Al zijn die gezonder denk ik dan de gemiddelde Nederlander.
Alleen de opleiding is echt gortdroog. Pff.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:22 schreef Zeroku het volgende:
Dat modelleren klinkt steeds meer als best leuk werk om te doen.
joh!quote:Op woensdag 1 april 2020 10:23 schreef PoezeligDing het volgende:
'We weten ook dat er mensen ontslagen worden op de IC, inmiddels'
Ja, dat mag ik wel hopen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:23 schreef PoezeligDing het volgende:
'We weten ook dat er mensen ontslagen worden op de IC, inmiddels'
Daar zal wel een bepaalde vertragingstijd zitten in in vergelijking met opnamemodel. Ervan uit gaande dat de kwaliteit van de zorg niet achter uit gaat.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:25 schreef Fretwork het volgende:
Benieuwd naar de toelichting en verwachting omtrend de afname in overlijdensgevallen
Zeker. Je moet alleen voor je geestelijke welzijn niet meelezen op Fok! dan.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:22 schreef Zeroku het volgende:
Dat modelleren klinkt steeds meer als best leuk werk om te doen.
Heb jij nog ergens een bericht van die 10 dagen WHO?quote:Op woensdag 1 april 2020 10:18 schreef _I het volgende:
10 dagen uit de berekeningen kwamen van WHO, 21 dagen komt uit NL observaties.
Modellen zijn op 19 maart aangepast, toen wist men dus het nieuwe scenario al.
Dat is in het algemeen best een goed advies als je iets over Corona wilt weten.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zeker. Je moet alleen voor je geestelijke welzijn niet meelezen op Fok! dan.
Als hun IC's niet volliggen, dan lijkt me vrij weinig te frauderenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Fraudeert Duitsland met hun cijfers? Ik las toevallig dit in een Belgische krant :
"Dat Duitsland veel lagere cijfers voorlegt (8 gevallen per 1 miljoen inwoners of bijna 8 keer minder dan ons land, red.), moeten we eens grondig onderzoeken", zegt Herman Goossens, professor Microbiologie aan de UAntwerpen. "Van collega's heb ik begrepen dat daar niet elke overledene wordt geregistreerd als Covid-19-patiënt. Wanneer zo'n patiënt ook een andere aandoening heeft, kanker bijvoorbeeld, dan wordt die blijkbaar geregistreerd als iemand die overleden is aan kanker en niet aan Covid-19. Je moet dus oppassen met die cijfers."
Die is er nooit geweest. Hij is alleen genoemd in een nieuwsartikel door Jacco van het RIVM en net door Jaap.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij nog ergens een bericht van die 10 dagen WHO?
Ik kon 't niet vinden
Ze gaan nu al achteruit volgens de RIVM rapportages, benieuwd of ze die verder zien dalenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar zal wel een bepaalde vertragingstijd zitten in in vergelijking met opnamemodel. Ervan uit gaande dat de kwaliteit van de zorg niet achter uit gaat.
Of uberhaupt.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is in het algemeen best een goed advies als je iets over Corona wilt weten.
Weggepest? Hoe dat dan?quote:Op woensdag 1 april 2020 10:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Interessant.
R0 lijkt verder afgenomen, uitstekend nieuws. RIVM had dus inderdaad vorige keer al een aanname van 23 dagen (constant), nu hebben ze dat veranderd naar een verdeling, zoals al aangegeven dat belangrijk was door de weggepeste Lenny_Leonard.
Ab heeft bij mij compleet afgedaan. Waait lekker met alle winden meequote:Op woensdag 1 april 2020 10:21 schreef Chia het volgende:
Haha Ab Osterhaus die beweert dat hij al vanaf het begin om een lockdown riep terwijl hij dat pas sinds 18 maart deed.
/Radio1
Hun IC's hebben wel sowieso al 3 keer méér capaciteit dan de rest van Europa ...quote:Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als hun IC's niet volliggen, dan lijkt me vrij weinig te frauderen
Inderdaad, we willen liever sensationeel negatief nieuws zodat we weer kunnen kotsen op het RIVM en de paniek hoog kunnen houden. Maar anders gaan we dat nieuws toch op Twitter zoeken zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:30 schreef DustPuppy het volgende:
Lekker theoretisch verhaal weer, Jaap.
Heb je die video gezien met die body bags?!quote:Op woensdag 1 april 2020 10:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, we willen liever sensationeel negatief nieuws zodat we weer kunnen kotsen op het RIVM en de paniek hoog kunnen houden. Maar anders gaan we dat nieuws toch op Twitter zoeken zoals gewoonlijk.
Stel je niet zo aan, zegquote:Op woensdag 1 april 2020 10:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, we willen liever sensationeel negatief nieuws zodat we weer kunnen kotsen op het RIVM en de paniek hoog kunnen houden. Maar anders gaan we dat nieuws toch op Twitter zoeken zoals gewoonlijk.
Het is natuurlijk wel opvallend dat Duitsland veel minder doden heeft t.o.v. alle landen om hun heen. Zonder dat ze veel strengere maatregelen hebben. Cijfers zijn natuurlijk alleen met elkaar te vergelijken mits ze allemaal op dezelfde manier gemeten wordenquote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Fraudeert Duitsland met hun cijfers? Ik las toevallig dit in een Belgische krant :
"Dat Duitsland veel lagere cijfers voorlegt (8 gevallen per 1 miljoen inwoners of bijna 8 keer minder dan ons land, red.), moeten we eens grondig onderzoeken", zegt Herman Goossens, professor Microbiologie aan de UAntwerpen. "Van collega's heb ik begrepen dat daar niet elke overledene wordt geregistreerd als Covid-19-patiënt. Wanneer zo'n patiënt ook een andere aandoening heeft, kanker bijvoorbeeld, dan wordt die blijkbaar geregistreerd als iemand die overleden is aan kanker en niet aan Covid-19. Je moet dus oppassen met die cijfers."
Is Gommers al aan het woord geweest?quote:Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn 1900 IC bedden nu begrijp ik? Hoeveel voor corona patiënten?
Ze streven op niet meer dan de helftquote:Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn 1900 IC bedden nu begrijp ik? Hoeveel voor corona patiënten?
Je bent wel van de 'we."quote:Op woensdag 1 april 2020 10:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Jaap geeft ook al ~20 jaar les op de Universiteit. Echt meer dan prima om naar hem te luisteren inderdaad.quote:
Als de R0 zo laag is maar er wel nog steeds veel besmettingen zijn, kan dat bijna alleen maar als er in februari al heel veel mensen besmet waren.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:33 schreef speknek het volgende:
Ben wel onder de indruk van hoe goed Van Dissel uit kan leggen. Ben zelf docent, maar zo soepel en eloquent gaat het niet.
Afijn R0 al een tijdje onder de 1, maar je zag ook dat nog zeker tot Juli, er meer dan 1000 mensen op de IC liggen.
Ze hebben veel strengere maatregelen dan onsquote:Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel opvallend dat Duitsland veel minder doden heeft t.o.v. alle landen om hun heen. Zonder dat ze veel strengere maatregelen hebben. Cijfers zijn natuurlijk alleen met elkaar te vergelijken mits ze allemaal op dezelfde manier gemeten worden
Scheelt een hele hoop dat hij ook een prettige stem heeft om naar te luisteren en geen accent heeft.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:34 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jaap geeft ook al ~20 jaar les op de Universiteit. Echt meer dan prima om naar hem te luisteren inderdaad.
Duitsers houden wel van sjoemelen, hebben we niet al te lang geleden al gezien in de Duitse autoindustrie met de sjoemelsoftware. Neemt niet weg dat het beide waar kan zijn... sjoemelen met de cijfers én het bovengemiddeld goed doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Stond gister wel een goed artikel in de volkskrant hierover.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel opvallend dat Duitsland veel minder doden heeft t.o.v. alle landen om hun heen. Zonder dat ze veel strengere maatregelen hebben. Cijfers zijn natuurlijk alleen met elkaar te vergelijken mits ze allemaal op dezelfde manier gemeten worden
Strenge maatregelen zijn niet per se effectieve maatregelen. Als zij weten te voorkomen dat de risicogroepen in grote getallen besmet raken scheelt dat al enorm.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dit waar is dan bewijst het nogmaals dat het nu veel te vroeg is om te zeggen welke methode allerbeste is. In Italie met totale lockdown zijn er nog steeds schrikbarende cijfers te zien, in China hebben we ook twijfels met betrouwbaarheid van cijfers.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nou ja, als iemand die een vergevorderde vorm van kanker heeft ook COVID-19 heeft en dan komt te overlijden, is het natuurlijk niet heel simpel om dan per definitie COVID-19 als doodsoorzaak in te vullen.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar in Nederland zijn volgens huisartsen ook volop mensen die thuis overlijden waarbij niet op Corona wordt getest of is getest.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nou ik vind het raar dat religieuze bijeenkomsten gewoon door mogen gaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:38 schreef Zeroku het volgende:
Asscher weer met een domme vraag. Kom eens met wat nieuws joh.
Dat is het enige enigszins relevante uit zijn vraag inderdaad. Dat stukje m.b.t. mondkapjes is natuurlijk al dertig keer voorbijgekomen en evident nutteloos.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou ik vind het raar dat religieuze bijeenkomsten gewoon door mogen gaan.
Want die biblebelt is best besmet als je die kaarten bekijkt
Ik denk niet dat heel veel oudere kerkgangers weten hoe Zoom werkt en de zwaar gelovigen doen niet aan computer/internet (op zondag)quote:Op woensdag 1 april 2020 10:40 schreef Apotheose het volgende:
die kerkelijke bijeenkomsten hoeft inderdaad niet. Kun je ook via Zoom ofzo doen. Of livestream.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |