abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2020 @ 15:10:25 #151
458679 Ruse
Super, man
pi_192392237
ergens hoop ik dat dit de Amerikanen doet inzien wat voor flapdrol ze hebben verkozen, want zonder deze crisis was hij denk ik gewoon herkozen, maar het wordt erg grimmig zo
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 15:12:15 #152
236264 crew  capricia
pi_192392266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

waarom zou je willen plunderen?
Als ik dat in zuid Italië zie, mensen die met 0,0 inkomen thuis zitten en geen eten meer kunnen kopen voor hun gezin.
Dan gaan ze proletarisch winkelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192392351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je wilt plunderen is het ook wel handig.
Precies, maar we gaan even uit van het feit dat je jezelf mag verdedigen met een wapen daar.
Munitie en wapens horen dan gewoon op het lijstje van benodigdheden.
pi_192392497
Ja, om jezelf te verdedigen heb je inderdaad minstens een aanvalsgeweer en 3000 stuks munitie nodig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192392506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Precies, maar we gaan even uit van het feit dat je jezelf mag verdedigen met een wapen daar.
Munitie en wapens horen dan gewoon op het lijstje van benodigdheden.
Eh nee, dat is geen geldige logische gevolgtrekking. Dat je 'jezelf mag verdedigen met een wapen' betekent natuurlijk niet dat wapens tot de essentiële goederen behoren die je tijdens deze crisis moet kunnen blijven aanschaffen in een winkel. Ik mag ook bloemen in mijn woonkamer zitten. Dat maakt de bloemenhandel nog niet tot een essentiële sector die koste wat het kost open moet blijven.
Als je wou impliceren dat het feit dat er in de wet staat dat je een wapen mag bezitten op de een of andere wijze de wapenhandel tot vitale sector zou bestempelen, in de wet staat net zo goed dat er vrijheid van religie is, maar dat betekent ook niet dat daarmee grote bijeenkomsten in kerken doorgang moeten vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192392587
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, om jezelf te verdedigen heb je inderdaad minstens een aanvalsgeweer en 3000 stuks munitie nodig.
Hoho het is een verdedigingsgeweer.
pi_192392609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eh nee, dat is geen geldige logische gevolgtrekking. Dat je 'jezelf mag verdedigen met een wapen' betekent natuurlijk niet dat wapens tot de essentiële goederen behoren die je tijdens deze crisis moet kunnen blijven aanschaffen in een winkel. Ik mag ook bloemen in mijn woonkamer zitten. Dat maakt de bloemenhandel nog niet tot een essentiële sector die koste wat het kost open moet blijven.
Als je wou impliceren dat het feit dat er in de wet staat dat je een wapen mag bezitten op de een of andere wijze de wapenhandel tot vitale sector zou bestempelen, in de wet staat net zo goed dat er vrijheid van religie is, maar dat betekent ook niet dat daarmee grote bijeenkomsten in kerken doorgang moeten vinden.
Cultuurverschil, wapenbezit en de mogelijkheid om het te gebruiken zit er nu eenmaal ingebakken bij die mensen.
Dat gaat er nooit meer uit het enige wat je kan doen is het accepteren.
  woensdag 1 april 2020 @ 15:35:49 #158
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192392683
Ik ben op persoonlijke vlak erg nerveus om mijn familie die er woont. De meeste wonen in staten als Florida en Kentucky. dat kleurt mijn reacties mede.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192392724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Cultuurverschil, wapenbezit en de mogelijkheid om het te gebruiken zit er nu eenmaal ingebakken bij die mensen.
Dat gaat er nooit meer uit het enige wat je kan doen is het accepteren.
Lees nou eens de posts waarop je reageert. Het gaat helemaal niet over cultuur. Het is gewoon ordinair lobbywerk. Feitelijk is 'de Amerikaan' ook helemaal niet zo enthousiast over ongebreideld wapenbezit. Daar zit een duidelijke discrepantie tussen 'Washington' en 'de bevolking'.
Maar daar gaat het hier niet eens om.
Het gaat hier om het feit dat er een aantal staten waren overgegaan tot het sluiten van niet essentiële bedrijven, waaronder wapenhandelaren. Toen is de lobby keihard naar Washington gerend om zich daarover te beklagen. Daardoor heeft de federale overheid nu naast supermarkten, ziekenhuizen en apotheken ook wapenhandelaren en schietbanen tot 'cruciale voorzieningen' gerekend, waardoor de staten die zich op deze richtlijnen baseren deze weer moeten opengooien.
pi_192393316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees nou eens de posts waarop je reageert. Het gaat helemaal niet over cultuur. Het is gewoon ordinair lobbywerk. Feitelijk is 'de Amerikaan' ook helemaal niet zo enthousiast over ongebreideld wapenbezit. Daar zit een duidelijke discrepantie tussen 'Washington' en 'de bevolking'.
Maar daar gaat het hier niet eens om.
Het gaat hier om het feit dat er een aantal staten waren overgegaan tot het sluiten van niet essentiële bedrijven, waaronder wapenhandelaren. Toen is de lobby keihard naar Washington gerend om zich daarover te beklagen. Daardoor heeft de federale overheid nu naast supermarkten, ziekenhuizen en apotheken ook wapenhandelaren en schietbanen tot 'cruciale voorzieningen' gerekend, waardoor de staten die zich op deze richtlijnen baseren deze weer moeten opengooien.
Mijn excuses ik had je reactie niet goed gelezen.
pi_192393550
_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat mensen die vallen over het testen van Trump niet hadden lopen mekkeren als dit onder Obama gebeurd was. De president is in de VS nou eenmaal een cruciaal figuur en zal dan ook gewoon getest worden indien nodig in dit soort situaties.
In dit geval denk ik ook dat het juist gunstiger is voor het verloop van de crisis om Trump een paar weken in een kunstmatige coma te houden, maar dat is een ander verhaal. :P
Dit dus _O-
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192394072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik ben op persoonlijke vlak erg nerveus om mijn familie die er woont. De meeste wonen in staten als Florida en Kentucky. dat kleurt mijn reacties mede.
Oh shut...dat ben jij O+
( ik dacht kladderedatschsomething).

Blijven je familieleden binnen? Houden afstand? etc.
De schellen waren al van de ogen gevallen?
  woensdag 1 april 2020 @ 16:51:39 #163
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192394151
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh shut...dat ben jij O+
( ik dacht kladderedatschsomething).

Blijven je familieleden binnen? Houden afstand? etc.
De schellen waren al van de ogen gevallen?
Ik vrees dat ze in staten wonen waar ze zich weinig van het coronavirus hebben aangetrokken. ja nu wel. maar dat zou al te laat kunnen zijn. vorige week zaten er nog verschillende familieleden in diners voor het ontbijt. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192394320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik vrees dat ze in staten wonen waar ze zich weinig van het coronavirus hebben aangetrokken. ja nu wel. maar dat zou al te laat kunnen zijn. vorige week zaten er nog verschillende familieleden in diners voor het ontbijt. -O-
Florida gaat een drama worden, sorry.
pi_192394346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Owowow.
Willen zij van jou weten hoe het in Nedl. / Europa is?
Kijken zij nu niét naar fox en wél naar een andere zender voor betere info?
pi_192394577
Vraagje: een gouverneur van Florida bijv. is toch geen alleenheerser in de staat?
Er is toch een vorm van een Raad of Kabinet van x medebestuurders?
Hij zal eindbeslisser zijn, en heeft waarschijnlijk toch ook tegenstand?
pi_192394853
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:11 schreef AnneX het volgende:
Vraagje: een gouverneur van Florida bijv. is toch geen alleenheerser in de staat?
Er is toch een vorm van een Raad of Kabinet van x medebestuurders?
Hij zal eindbeslisser zijn, en heeft waarschijnlijk toch ook tegenstand?
Elke staat heeft ook weer gewoon een parlement en een rechterlijke macht. De gouverneur staat slechts aan het hoofd van de uitvoerende macht in een staat.
pi_192394893
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Elke staat heeft ook weer gewoon een parlement en een rechterlijke macht. De gouverneur staat slechts aan het hoofd van de uitvoerende macht in een staat.
Thx.
En blijkbaar is het hele zootje het eens? ( vóor de schermen).
Flor. is toch een swingstate, er zullen toch ook dems in het parlement zitten en “iets” eisen.
pi_192395026
ryanstruyk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 04:24:20 Reported US coronavirus cases and deaths via @CNN:

Beginning of March: 71 cases, 1 death

End of March: 185,469 cases, 3,835 deaths reageer retweet
pi_192395084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:33 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 04:24:20 Reported US coronavirus cases and deaths via @:CNN:

Beginning of March: 71 cases, 1 death

End of March: 185,469 cases, 3,835 deaths reageer retweet
Nu staat de teller rond de 4k/191k.
pi_192395104
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:27 schreef AnneX het volgende:

[..]

Thx.
En blijkbaar is het hele zootje het eens? ( vóor de schermen).
Flor. is toch een swingstate, er zullen toch ook dems in het parlement zitten en “iets” eisen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_House_of_Representatives
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Senate

Beiden een relatief ruime Republikeinse meerderheid.
pi_192395529
quote:
Waarvoor dank.

Nu Pence/cnn. Hope & prayers.
Wolf Blitzer vindt dat hij hele scherpe vragen stelt.
  woensdag 1 april 2020 @ 19:18:18 #173
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192396845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:37 schreef Ulx het volgende:

Nu staat de teller rond de 4k/191k.
Deze wordt een paar keer per dag bijgewerkt: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

New York is China al voorbij :X

[ Bericht 9% gewijzigd door Berkery op 01-04-2020 19:27:55 ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 1 april 2020 @ 19:21:51 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192396922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoho het is een verdedigingsgeweer.
Hoe werkt dat dan en wanneer heb je die nodig?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_192397189
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan en wanneer heb je die nodig?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Semiautomatisch_wapen

Je kan het gebruiken in een situatie van nood, bijvoorbeeld als er bij je word ingebroken.
Op een bijzonder effectieve manier kan je de dreiging uitschakelen en je huis en haard verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')