Als ik dat in zuid Italië zie, mensen die met 0,0 inkomen thuis zitten en geen eten meer kunnen kopen voor hun gezin.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
waarom zou je willen plunderen?
Precies, maar we gaan even uit van het feit dat je jezelf mag verdedigen met een wapen daar.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je wilt plunderen is het ook wel handig.
Eh nee, dat is geen geldige logische gevolgtrekking. Dat je 'jezelf mag verdedigen met een wapen' betekent natuurlijk niet dat wapens tot de essentiële goederen behoren die je tijdens deze crisis moet kunnen blijven aanschaffen in een winkel. Ik mag ook bloemen in mijn woonkamer zitten. Dat maakt de bloemenhandel nog niet tot een essentiële sector die koste wat het kost open moet blijven.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Precies, maar we gaan even uit van het feit dat je jezelf mag verdedigen met een wapen daar.
Munitie en wapens horen dan gewoon op het lijstje van benodigdheden.
Hoho het is een verdedigingsgeweer.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, om jezelf te verdedigen heb je inderdaad minstens een aanvalsgeweer en 3000 stuks munitie nodig.
Cultuurverschil, wapenbezit en de mogelijkheid om het te gebruiken zit er nu eenmaal ingebakken bij die mensen.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, dat is geen geldige logische gevolgtrekking. Dat je 'jezelf mag verdedigen met een wapen' betekent natuurlijk niet dat wapens tot de essentiële goederen behoren die je tijdens deze crisis moet kunnen blijven aanschaffen in een winkel. Ik mag ook bloemen in mijn woonkamer zitten. Dat maakt de bloemenhandel nog niet tot een essentiële sector die koste wat het kost open moet blijven.
Als je wou impliceren dat het feit dat er in de wet staat dat je een wapen mag bezitten op de een of andere wijze de wapenhandel tot vitale sector zou bestempelen, in de wet staat net zo goed dat er vrijheid van religie is, maar dat betekent ook niet dat daarmee grote bijeenkomsten in kerken doorgang moeten vinden.
Lees nou eens de posts waarop je reageert. Het gaat helemaal niet over cultuur. Het is gewoon ordinair lobbywerk. Feitelijk is 'de Amerikaan' ook helemaal niet zo enthousiast over ongebreideld wapenbezit. Daar zit een duidelijke discrepantie tussen 'Washington' en 'de bevolking'.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Cultuurverschil, wapenbezit en de mogelijkheid om het te gebruiken zit er nu eenmaal ingebakken bij die mensen.
Dat gaat er nooit meer uit het enige wat je kan doen is het accepteren.
Mijn excuses ik had je reactie niet goed gelezen.quote:Op woensdag 1 april 2020 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees nou eens de posts waarop je reageert. Het gaat helemaal niet over cultuur. Het is gewoon ordinair lobbywerk. Feitelijk is 'de Amerikaan' ook helemaal niet zo enthousiast over ongebreideld wapenbezit. Daar zit een duidelijke discrepantie tussen 'Washington' en 'de bevolking'.
Maar daar gaat het hier niet eens om.
Het gaat hier om het feit dat er een aantal staten waren overgegaan tot het sluiten van niet essentiële bedrijven, waaronder wapenhandelaren. Toen is de lobby keihard naar Washington gerend om zich daarover te beklagen. Daardoor heeft de federale overheid nu naast supermarkten, ziekenhuizen en apotheken ook wapenhandelaren en schietbanen tot 'cruciale voorzieningen' gerekend, waardoor de staten die zich op deze richtlijnen baseren deze weer moeten opengooien.
Dit dusquote:Op woensdag 1 april 2020 11:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat mensen die vallen over het testen van Trump niet hadden lopen mekkeren als dit onder Obama gebeurd was. De president is in de VS nou eenmaal een cruciaal figuur en zal dan ook gewoon getest worden indien nodig in dit soort situaties.
In dit geval denk ik ook dat het juist gunstiger is voor het verloop van de crisis om Trump een paar weken in een kunstmatige coma te houden, maar dat is een ander verhaal.
Oh shut...dat ben jijquote:Op woensdag 1 april 2020 15:35 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik ben op persoonlijke vlak erg nerveus om mijn familie die er woont. De meeste wonen in staten als Florida en Kentucky. dat kleurt mijn reacties mede.
Ik vrees dat ze in staten wonen waar ze zich weinig van het coronavirus hebben aangetrokken. ja nu wel. maar dat zou al te laat kunnen zijn. vorige week zaten er nog verschillende familieleden in diners voor het ontbijt.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh shut...dat ben jij![]()
( ik dacht kladderedatschsomething).
Blijven je familieleden binnen? Houden afstand? etc.
De schellen waren al van de ogen gevallen?
Florida gaat een drama worden, sorry.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze in staten wonen waar ze zich weinig van het coronavirus hebben aangetrokken. ja nu wel. maar dat zou al te laat kunnen zijn. vorige week zaten er nog verschillende familieleden in diners voor het ontbijt.
Owowow.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze in staten wonen waar ze zich weinig van het coronavirus hebben aangetrokken. ja nu wel. maar dat zou al te laat kunnen zijn. vorige week zaten er nog verschillende familieleden in diners voor het ontbijt.
Elke staat heeft ook weer gewoon een parlement en een rechterlijke macht. De gouverneur staat slechts aan het hoofd van de uitvoerende macht in een staat.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:11 schreef AnneX het volgende:
Vraagje: een gouverneur van Florida bijv. is toch geen alleenheerser in de staat?
Er is toch een vorm van een Raad of Kabinet van x medebestuurders?
Hij zal eindbeslisser zijn, en heeft waarschijnlijk toch ook tegenstand?
Thx.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Elke staat heeft ook weer gewoon een parlement en een rechterlijke macht. De gouverneur staat slechts aan het hoofd van de uitvoerende macht in een staat.
twitter:ryanstruyk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 04:24:20Reported US coronavirus cases and deaths via @CNN:
Beginning of March: 71 cases, 1 death
End of March: 185,469 cases, 3,835 deaths reageer retweet
Nu staat de teller rond de 4k/191k.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:33 schreef Ulx het volgende:
twitter:ryanstruyk twitterde op woensdag 01-04-2020 om 04:24:20Reported US coronavirus cases and deaths via @:CNN:
Beginning of March: 71 cases, 1 death
End of March: 185,469 cases, 3,835 deaths reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_House_of_Representativesquote:Op woensdag 1 april 2020 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Thx.
En blijkbaar is het hele zootje het eens? ( vóor de schermen).
Flor. is toch een swingstate, er zullen toch ook dems in het parlement zitten en “iets” eisen.
Waarvoor dank.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_House_of_Representatives
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Senate
Beiden een relatief ruime Republikeinse meerderheid.
Deze wordt een paar keer per dag bijgewerkt: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/quote:
Hoe werkt dat dan en wanneer heb je die nodig?quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Semiautomatisch_wapenquote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan en wanneer heb je die nodig?
LOL, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een dergelijk wapen geschoten en je weet totaal niet waar je over praat.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Semiautomatisch_wapen
Je kan het gebruiken in een situatie van nood, bijvoorbeeld als er bij je word ingebroken.
Op een bijzonder effectieve manier kan je de dreiging uitschakelen en je huis en haard verdedigen.
Want nu iedereen thuis zit wordt er meer ingebroken?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Semiautomatisch_wapen
Je kan het gebruiken in een situatie van nood, bijvoorbeeld als er bij je word ingebroken.
Op een bijzonder effectieve manier kan je de dreiging uitschakelen en je huis en haard verdedigen.
Leuk idee wel, een condoom beschermt je net als een AR-15. Als je die logica begrijpt dan ben je een Trump stemmer. Een assault rifle heeft maar een doel, iets wat leeft dood maken en daar is niet verdedigends aan. Hooguit kan het een geval zijn van "hij dood of ik dood"quote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan en wanneer heb je die nodig?
Ruim op tijd, Ron.twitter:Acosta twitterde op woensdag 01-04-2020 om 19:46:33CNN: In a press conference this afternoon Florida Governor Ron DeSantis said he will be signing an executive order today directing all Floridians to limit actions outside of their homes. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |