quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat viel mee in het eerste jaar. >1700 bevestigde gevallen en 51 doden. Kwam een jaar later terug, in het 2010-11 seizoen waren 60% van de griepgevallen H1N1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat viel mee in het eerste jaar. >1700 bevestigde gevallen en 51 doden. Kwam een jaar later terug, in het 2010-11 seizoen waren 60% van de griepgevallen H1N1.Ik kan het nog wel voor me halen maar het land ging niet gelijk opslot enzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I will do what i must !!
Volgens mij 2400 in totaal. En ze krijgen de laatste dagen circa 100 COVID-19-patiënten op de IC erbij per dag. Code zwart is dus aanstaande maandag al in zicht als dat zo doorgaat, legde Gommers vandaag uit bij Nieuwsuur:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Van die 2400, zijn daarvan nog steeds 500 gereserveerd voor reguliere acute zorg?
Indien dat het geval is dan is onze max aan corona IC's dus 1900 bedden. En daar liggen na een maand al meer dan de helft van vol en het worden er nog iedere dag meer en meer.
Ik zet alvast in op code zwart.
Tot en met afgelopen woensdag (bij de technische briefing) was Gommers nog in de veronderstelling dat ze tot eind mei de tijd hadden om zich voor te bereiden op die 2400 bedden, met de groetjes van de RIVM-modelleurs.quote:Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten. Eind deze week moeten er 2400 bedden gerealiseerd zijn, maar wat als er op maandag weer 100 coronapatiënten bijkomen op de IC?
"Als blijkt dat dat de grens is, dan gaan we in die zwarte periode aankomen", zegt Gommers. "We gaan eerst bekijken hoeveel rek er nog is, maar ergens zit die grens en als je daarover heen gaat, dan zal je met elkaar keuzes moeten maken over welke patiënten nog behandeld worden."
https://nos.nl/l/2328878
100.0000 in de VS komt overeen met 5000 in Nederland, of 20.000 in Italië.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goede strategie hoor. Eerlijk vertellen hoeveel doden er zouden vallen als ze niets zouden doen. Dan snapt iedereen de ernst van de situatie en is er meteen draagvlak voor de maatregelen.
Hier blijven ze jammer genoeg ver van dat soort prognoses. Het track record van het RIVM kennende zouden ze er makkelijk een factor 100 naast kunnen zitten, misschien daarom.![]()
quote:Trump referenced new data from his task force and said that between 100,000 and 200,000 deaths would represent a victory over the coronavirus.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Tot en met afgelopen woensdag (bij de technische briefing) was Gommers nog in de veronderstelling dat ze tot eind mei de tijd hadden om zich voor te bereiden op die 2400 bedden, met de groetjes van de RIVM-modelleurs.
Uit het ziekenhuis ontslagen is niet hetzelfde als van de IC af hè?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:40 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Eehmz…. wij kwamen eerder in dit topic toch op hele andere aantallen uit qua mensen die levend van de IC afgekomen waren????
Owja. Natuurlijk. Wel weinig nog die weer thuis zijn. En die moeten volgens Gommers nog revalideren dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Uit het ziekenhuis ontslagen is niet hetzelfde als van de IC af hè?Wat hadden we vanochtend, 124? Dan is dat dus 105 nog op een verpleegafdeling en 19 inmiddels thuis.
Ik zou tekenen voor 5000 doden in Nederland hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
100.0000 in de VS komt overeen met 5000 in Nederland, of 20.000 in Italië.
Om dat nu reeds een "good job" te noemen...
[..]
Dat is een licht scenario. En tevens 1 die geld voor als er geen strengere maatregelen komen. Als alles open zou gaan dan verwacht men miljoenen doden in de VS.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goede strategie hoor. Eerlijk vertellen hoeveel doden er zouden vallen als ze niets zouden doen. Dan snapt iedereen de ernst van de situatie en is er meteen draagvlak voor de maatregelen.
Hier blijven ze jammer genoeg ver van dat soort prognoses. Het track record van het RIVM kennende zouden ze er makkelijk een factor 100 naast kunnen zitten, misschien daarom.![]()
Of aan het eind van dit jaar al....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik zou tekenen voor 5000 doden in Nederland hoor.Als het daarbij blijft, het virus echt "uitgeraasd" is? Dan mogen we in onze handjes knijpen.
(Even ervan uitgaande dat we wel immuniteit opbouwen en niet volgend jaar opnieuw aan de beurt zijn.)
Het is eerder dat die arts de keuze maakt; bij code zwart wordt dat op zeker niet meer gevraagd hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:57 schreef Firuze60 het volgende:
stel je voor:
Jij ligt kortademig te hijgen met hoge koorts en je snakt naar adem.
Komt er een arts aan je bed:
"Wilt u wel aan de beademing, of denkt u toch maar, laat maar?"
TE IDIOOT
volgend jaar er is een vaccin...op zeker !quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik zou tekenen voor 5000 doden in Nederland hoor.Als het daarbij blijft, het virus echt "uitgeraasd" is? Dan mogen we in onze handjes knijpen.
(Even ervan uitgaande dat we wel immuniteit opbouwen en niet volgend jaar opnieuw aan de beurt zijn.)
Daarop vooruitlopend zou ik iedereen die een voorraad thuis heeft, willen adviseren die op peil te houden zodat we niet wederom hamster toestanden krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of aan het eind van dit jaar al....
Hebben zij bij AH eigenlijk al een nieuwe reclame? Die hamsterenreclame zal wel door het putje gaan nu lijkt me zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:08 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Daarop vooruitlopend zou ik iedereen die een voorraad thuis heeft, willen adviseren die op peil te houden zodat we niet wederom hamster toestanden krijgen.
Ik denk dat ze er nog wel met een kwinkslag afscheid van zullen nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben zij bij AH eigenlijk al een nieuwe reclame? Die hamsterenreclame zal wel door het putje gaan nu lijkt me zo.
vleermuizen ?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er nog wel met een kwinkslag afscheid van zullen nemen.
Dat de hamsters de laan uit worden gestuurd en dat de muizen er voortaan komen om te 'beknibbelen' ofzo...
Zo gaan die gesprekken ook niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:57 schreef Firuze60 het volgende:
stel je voor:
Jij ligt kortademig te hijgen met hoge koorts en je snakt naar adem.
Komt er een arts aan je bed:
"Wilt u wel aan de beademing, of denkt u toch maar, laat maar?"
TE IDIOOT
Volgens mij heeft Rutte enkele weken geleden in zijn eerste speech ook het eerlijke verhaal verteld toen hij zei dat de meerderheid van de burgers mogelijk besmet zal raken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 01:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En dan dus niet alleen de corona patiënten. Zoals eerder al gepost uit dat pandemieplan vervalt voor best een aantal anderen ook die optie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het verschil met code zwart is dat mensen met weinig kans op een goede afloop die aangeven "Maar ik wil tóch dat alles nog uit de kast wordt getrokken voor mij" die optie niet meer zullen hebben.
Maar op wat voor manier! Hij noemt nu een hoog getal om daarna te kunnen claimen, we have done better than anyone thought possible..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een licht scenario. En tevens 1 die geld voor als er geen strengere maatregelen komen. Als alles open zou gaan dan verwacht men miljoenen doden in de VS.
Gelukkig ziet Trump nu wel de ernst van de situatie in.
https://www.telegraaf.nl/(...)erhaalt-fouten-chinaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:02 schreef Mammietje het volgende:
Wat ik me afvroeg... Met die oudere mensen die nu geen ic meer willen, wordt overlegd of ze dan nog wel naar een ziekenhuis willen. Velen zullen dan kiezen om thuis te blijven, zodat ze met hun geliefden zijn. Zijn er dan niet veel gevallen bij die onnodig sterven omdat ze er met de hulp van wat zuurstof misschien wel gekomen waren?
Of gaan we over een week bedenken dat er een tekort aan zuurstofflesjes bij de huisarts is?
Goh, ik bedoel de situatie nog voordat iemand op een IC dreigt te komen door ernstige klachten als kortademigheid. Niemand wil stikken, maar als je longen het begeven ga je stikken,quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:13 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo gaan die gesprekken ook niet.
Het gaat erom dat het voor die mensen zelf ook lang niet altijd de beste optie is. Bijvoorbeeld als de kans groot is dat iemand na weken op de IC als een kasplantje mag blijven voortleven. In Nederland is het al jaren gebruikelijk om daarover het gesprek aan te gaan, al ruim voordat het aan de orde is. Hele hordes kwetsbaren/ouderen hebben in hun ziekenhuisdossier staan dat ze niet meer gereanimeerd willen worden en/of geen IC-opname meer willen.
Het verschil met code zwart is dat mensen met weinig kans op een goede afloop die aangeven "Maar ik wil tóch dat alles nog uit de kast wordt getrokken voor mij" die optie niet meer zullen hebben.
Zolang ze niet testen, is dat sowieso geen optie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erhaalt-fouten-china
Dus eerst China, daarna Italie, en nu NL dezelfde fout.
en nog steeds amerikanen die hun hoofd in het zand steken....ik heb wat kennissen daar en mocht het er niet over hebben, vrachtwagens die lijken afvoeren, portable mortuariums etcquote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Honderdduizend is laag ingeschat. In 2 dagen is het dodentaal ruim verdubbeld in New York en daar gaan we straks 1000+ doden per dag zien.
Het zou me verbazen als Trump onder zijn bovengrens blijft.
Hangt ervan af, of ze de meeste doden in nursing homes etc meetellen. Maar je kan het geen goed resultaat noemen. Hier in Europa hebben we gefaald, misschien deels omdat niemand veel verder wilde gaan dan de buurlanden. De VS had een kans om het beter te doen, en die hebben ze verspeeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Honderdduizend is laag ingeschat. In 2 dagen is het dodentaal ruim verdubbeld in New York en daar gaan we straks 1000+ doden per dag zien.
Het zou me verbazen als Trump zijn bovengrens haalt.
Ja, maar toen dachten veel mensen alsnog "Oh, kom maar op met dat kuchje dan." Hij heeft het nooit over het mogelijke dodental (met of zonder maatregelen).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:15 schreef FYazz het volgende:
Volgens mij heeft Rutte enkele weken geleden in zijn eerste speech ook het eerlijke verhaal verteld toen hij zei dat de meerderheid van de burgers mogelijk besmet zal raken.
Nou volgens de leader of the free world hebben ze een great job gedaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hangt ervan af, of ze de meeste doden in nursing homes etc meetellen. Maar je kan het geen goed resultaat noemen. Hier in Europa hebben we gefaald, misschien deels omdat niemand veel verder wilde gaan dan de buurlanden. De VS had een kans om het beter te doen, en die hebben ze verspeeld.
Wat heeft Europa verspeeld dan? Tegenhouden was geen optie. Hoe had het volgens jou gemoeten dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hangt ervan af, of ze de meeste doden in nursing homes etc meetellen. Maar je kan het geen goed resultaat noemen. Hier in Europa hebben we gefaald, misschien deels omdat niemand veel verder wilde gaan dan de buurlanden. De VS had een kans om het beter te doen, en die hebben ze verspeeld.
eind febquote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft Europa verspeeld dan? Tegenhouden was geen optie. Hoe had het volgens jou gemoeten dan?
Kijk naar Zuid Korea, China, Indonesië, Hong Kong.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft Europa verspeeld dan? Tegenhouden was geen optie. Hoe had het volgens jou gemoeten dan?
Ik ben verder ook geen fan van Ruttequote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, maar toen dachten veel mensen alsnog "Oh, kom maar op met dat kuchje dan." Hij heeft het nooit over het mogelijke dodental (met of zonder maatregelen).
Boris Johnson zei ook eerlijk wat het volk nog te wachten staat:
"Many more families are going to lose loved ones before their time."
Ik vind dat wel sterk.
(Zowel Trump als Johnson zijn echt brokkenpiloten op andere vlakken hoor, geen fan verder.)
Begrijp ik daaruit dat 'verdachte' gevallen die sterven ook al niet bij de doden gaan tellen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:36 schreef Kyran het volgende:
Die getallen op NICE komen trouwens echt niet met elkaar overeen.
1312 (cumulatief, met bewezen COVID-19) - 148 (overleden met bewezen COVID-19, volgens grafiek) - 24 (hersteld met bewezen COVID-19, volgens grafiek) = 1140
Zouden dus nog 1140 patiënten met COVID-19 moeten zijn, darnaast zijn er nog 48 verdachte gevallen, dus totaal van 1188, terwijl totaal in dat blauwe deel bovenin al de hele dacht rond 1050 blijft hangen.
In het blauwe deel bovenin hebben ze het over 146 patiënten die zijn overleden met bewezen COVID-19 en in grafiek 146.
In het blauwe deel staat 73 IC's met minstens één bewezen COVID-19 patiënt en in grafiek 70, terwijl het ook nooit hoger dan 71 is geweest.
What a mess ....
Volgens mij hebben ze het niet eens serieus geprobeerd. Beetje testje hier/daar voor de bühne. Alleen al die achterlijke eisen. Alleen uit Italië en dan een paar dagen later met de mededeling komen dat goh... de meeste positief geteste mensen in Italië was geweest.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eind feb
RIVM: we doen er ALLES aan om dit virus in te dammen
ja niet dus....
Heb even een edit gedaan, want iets klopte niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Begrijp ik daaruit dat 'verdachte' gevallen die sterven ook al niet bij de doden gaan tellen?
Verdachte overleden patiënten tellen in dit geval niet mee nee.quote:Ah, die hersteld cijfers zijn alleen van IC ontslagen naar huis of van IC naar verpleegafdeling en dan naar huis, dus het zijn echt patiënten die geen ziekenhuiszorg meer nodig hebben. Dan zijn er dus 153 personen al van IC af, maar liggen ze nog ergens in het ziekenhuis. Dat is dan nog best een flink aantal
Ik volg dit topic nu een paar weken en Kyran staat voor duidelijkheid en je hebt alles al voorspelt. Maar waarom moet je dat in ongeveer minimaal 50 posts bevestigen en herhalen, dat je voortdurend al had gezegd hoe het zou gaan lopen en dat je iedereen al gewaarschuwd hebt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:36 schreef Kyran het volgende:
Die getallen op NICE komen trouwens echt niet met elkaar overeen.
1312 (cumulatief, met bewezen COVID-19) - 148 (overleden met bewezen COVID-19, volgens grafiek) - 24 (hersteld met bewezen COVID-19, volgens grafiek) = 1140
Zouden dus nog 1140 patiënten met COVID-19 moeten zijn, darnaast zijn er nog 48 verdachte gevallen, dus totaal van 1188, terwijl totaal in dat blauwe deel bovenin al de hele dacht rond 1050 blijft hangen.
Echt.... ze tellen de doden net als dat ze testen he?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb even een edit gedaan, want iets klopte niet.
[..]
Verdachte overleden patiënten tellen in dit geval niet mee nee.
Daar zit iets in. Maar die mogelijkheden hebben wij volgens mij niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kijk naar Zuid Korea, China, Indonesië, Hong Kong.
Meteen maatregelen nemen en uitgebreid testen: alle contacten opsporen en in quarantaine plaatsen. En contacts ruim interpreteren: ook mensen op dezelfde bus of in het zelfde treinstel, in hetzelfde café...
een stomp op zijn muil kan hij krijgen, wat een faalhaasquote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt.... ze tellen de doden net als dat ze testen he?
Nou, komen we er goed vanaf vermoed ik. Schouderklopje voor meneer van Dissel.
als je maar WIL......quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar zit iets in. Maar die mogelijkheden hebben wij volgens mij niet.
Maak van die 1000 doden maar 5000 tot 10.000 per dag over een week of twee.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ze hebben nooit controle gehad en nog steeds niet, ze zitten er nog steeds naast terwijl alle variabelen gewoon beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:51 schreef Mammietje het volgende:
Duss..... we hebben getest, maar die eisen werden iedere keer anders.
We hadden overzicht in aanmeldingen zkh, maar die eisen worden ook anders.
We hadden overzicht ic, idem.
We hadden overzicht in aantal doden, maar die tellen we niet (allemaal).
Hoe hebben wij maximale controle dan? Over de cijfers bedoelen ze zeker?
Ik geef aan dat de gegevens op die site niet met elkaar overeenkomen en jij begint over riedeltjes herhalen. Hoe dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik volg dit topic nu een paar weken en Kyran staat voor duidelijkheid en je hebt alles al voorspelt. Maar waarom moet je dat in ongeveer minimaal 50 posts bevestigen en herhalen, dat je voortdurend al had gezegd hoe het zou gaan lopen en dat je iedereen al gewaarschuwd hebt?
En nu?
Ga je die riedel blijven herhalen of ga je mee helpen om toch nog iets te gaan doen?
Excuses
Ik ga denken dat het expres gebeurt. Hoeveel moeite is het om de huisartsen op een centraal punt hun 'hoogverdachte' gevallen te laten melden? Al is het eens per week?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 02:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben nooit controle gehad en nog steeds niet, ze zitten er nog steeds naast terwijl alle variabelen gewoon beschikbaar zijn.
een kind kan nog beter tellen op zijn telraam dan het RIVM.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |