abonnement Unibet Coolblue
pi_192365125
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 02:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik geef aan dat de gegevens op die site niet met elkaar overeenkomen en jij begint over riedeltjes herhalen. Hoe dan?

Snap even niet wat je wil. Heb al meerdere keren aangegeven wat wat mij betreft de betere oplossing was geweest. Enige wat er nu nog gedaan kan worden is zoveel mogelijk IC-bedden regelen en hopen dat het past.

Linksom of rechtsom, er moeten meer testen komen, zodat als de maatregelen versoepelt worden sneller getest kan worden, zodat men niet weer na drie dagen controle verliest.
Ok, dus testen moet.

En stel jij bent bestuurder en testen zijn beperkt, wat is dan jouw advies?
pi_192365131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ok, dus testen moet.

En stel jij bent bestuurder en testen zijn beperkt, wat is dan jouw advies?
Die testen zijn inmiddels gewoon te koop.
Ze moeten Ascher het ff laten regelen met Roche, kunnen we morgen iedereen testen! :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 03:04:53 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192365137
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 02:51 schreef Mammietje het volgende:
Duss..... we hebben getest, maar die eisen werden iedere keer anders.
We hadden overzicht in aanmeldingen zkh, maar die eisen worden ook anders.
We hadden overzicht ic, idem.
We hadden overzicht in aantal doden, maar die tellen we niet (allemaal).

Hoe hebben wij maximale controle dan? Over de cijfers bedoelen ze zeker?
RIVM heeft nooit controle gehad.

Het begon allemaal met te weinig testen hebben. Daardoor bleven ze te lang vasthouden aan hun foute case definition en weigerden ze te testen als je niet in een risicogebied was geweest. Dit was heel lang alleen maar China en daarna is Italië toegevoegd. Een patiënt die op 21-02 op een IC was opgenomen is pas 28-02 getest en positief bevonden. Deze patiënt werd niet eerder getest, want volgens het prachtige case definition kon hij geen COVID-19 hebben, want hij was niet in het buitenland geweest.

Incubatietijd van zes dagen, paar dagen thuis ziek, paar dagen in ziekenhuis en dan waarschijnlijk pas op de IC. Als je terugrekent was deze patiënt dus al ergens begin februari besmet geraakt.

Nadat de eerste gevalen waren ontdekt bleef het RIVM vasthouden aan hun case definition en moest je minstens in Italië zijn geweest om getest te worden. Het was toen al duidelijk dat patiënt van 21-02 nooit in het buitenland was geweest en dat er dus besmettingen hadden plaatsgevonden in Nederland, zonder connectie met China en/of Italië. Dit hebben ze gewoon genegeerd.

Begin maart gooide het RIVM de handdoek in de ring toen ze opriepen om aub. niet meer de huisarts te bellen, want die konden het niet meer aan. Dat ze hierdoor geen overzicht meer zouden hebben maakte volgens het RIVM niet uit. Toen was voor mij wel duidelijk dat het niet goed ging komen, want ze hadden na drie dagen al totaal geen overzicht en controle meer.

Daarna takelde het verder af. Eerst werden huisgenoten niet meer getest, daarna alleen nog maar risicogroepen en daarna alleen nog maar als je zo ziek was dat je (waarschijnlijk) opgenomen moest worden. Werkelijke aantal besmettingen ligt waarschijnlijk al ver boven de 100.000.

Dit zijn dan nog alleen de fouten n.a.v. het niet hebben van genoeg testen ..... Zijn nog zoveel andere fouten gemaakt die de situatie hebben verslechterd.
pi_192365139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die testen zijn inmiddels gewoon te koop.
Ze moeten Ascher het ff laten regelen met Roche, kunnen we morgen iedereen testen! :D
HAHAHAHA, alles is te koop, maar weggeven doen we niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 03:06:13 #255
269689 crew  Viv
pi_192365148
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:
Volgens mij hebben ze het niet eens serieus geprobeerd. Beetje testje hier/daar voor de bühne. Alleen al die achterlijke eisen. Alleen uit Italië en dan een paar dagen later met de mededeling komen dat goh... de meeste positief geteste mensen in Italië was geweest. :+
Ik heb me kapót geërgerd die eerste periode, met die casusdefinitie van ze. :( Dat ze verdachte gevallen links lieten liggen (bijvoorbeeld: niet zelf in Noord-Italië geweest, maar wel iemand uit die regio op bezoek gehad), die ervoor zorgden dat het aantal niet-herleidbare COVID-19-patiënten iedere dag verder toenam. En toen is er inderdaad nog wekenlang triomfantelijk geroepen dat er nog steeds grip op de situatie was, want de meeste bevestigde gevallen waren wél herleidbaar. :|W
pi_192365158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

RIVM heeft nooit controle gehad.

Het begon allemaal met te weinig testen hebben. Daardoor bleven ze te lang vasthouden aan hun foute case definition en weigerden ze te testen als je niet in een risicogebied was geweest. Dit was heel lang alleen maar China en daarna is Italië toegevoegd. Een patiënt die op 21-02 op een IC was opgenomen is pas 28-02 getest en positief bevonden. Deze patiënt werd niet eerder getest, want volgens het prachtige case definition kon hij geen COVID-19 hebben, want hij was niet in het buitenland geweest.

Incubatietijd van zes dagen, paar dagen thuis ziek, paar dagen in ziekenhuis en dan waarschijnlijk pas op de IC. Als je terugrekent was deze patiënt dus al ergens begin februari besmet geraakt.

Nadat de eerste gevalen waren ontdekt bleef het RIVM vasthouden aan hun case definition en moest je minstens in Italië zijn geweest om getest te worden. Het was toen al duidelijk dat patiënt van 21-02 nooit in het buitenland was geweest en dat er dus besmettingen hadden plaatsgevonden in Nederland, zonder connectie met China en/of Italië. Dit hebben ze gewoon genegeerd.

Begin maart gooide het RIVM de handdoek in de ring toen ze opriepen om aub. niet meer de huisarts te bellen, want die konden het niet meer aan. Dat ze hierdoor geen overzicht meer zouden hebben maakte volgens het RIVM niet uit. Toen was voor mij wel duidelijk dat het niet goed ging komen, want ze hadden na drie dagen al totaal geen overzicht en controle meer.

Daarna takelde het verder af. Eerst werden huisgenoten niet meer getest, daarna alleen nog maar risicogroepen en daarna alleen nog maar als je zo ziek was dat je (waarschijnlijk) opgenomen moest worden. Werkelijke aantal besmettingen ligt waarschijnlijk al ver boven de 100.000.

Dit zijn dan nog alleen de fouten n.a.v. het niet hebben van genoeg testen ..... Zijn nog zoveel andere fouten gemaakt die de situatie hebben verslechterd.
Maar ik snap het niet goed, want het is toch de laatste regel dat een ziekenhuis zelf maar moet zien of die testen? Wrom? Er zijn toch genoeg testen? 2000 per dag? Dan zou je toch in ieder geval de ic's nog kunnen coveren?
pi_192365159
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

RIVM heeft nooit controle gehad.

Het begon allemaal met te weinig testen hebben. Daardoor bleven ze te lang vasthouden aan hun foute case definition en weigerden ze te testen als je niet in een risicogebied was geweest. Dit was heel lang alleen maar China en daarna is Italië toegevoegd. Een patiënt die op 21-02 op een IC was opgenomen is pas 28-02 getest en positief bevonden. Deze patiënt werd niet eerder getest, want volgens het prachtige case definition kon hij geen COVID-19 hebben, want hij was niet in het buitenland geweest.

Incubatietijd van zes dagen, paar dagen thuis ziek, paar dagen in ziekenhuis en dan waarschijnlijk pas op de IC. Als je terugrekent was deze patiënt dus al ergens begin februari besmet geraakt.

Nadat de eerste gevalen waren ontdekt bleef het RIVM vasthouden aan hun case definition en moest je minstens in Italië zijn geweest om getest te worden. Het was toen al duidelijk dat patiënt van 21-02 nooit in het buitenland was geweest en dat er dus besmettingen hadden plaatsgevonden in Nederland, zonder connectie met China en/of Italië. Dit hebben ze gewoon genegeerd.

Begin maart gooide het RIVM de handdoek in de ring toen ze opriepen om aub. niet meer de huisarts te bellen, want die konden het niet meer aan. Dat ze hierdoor geen overzicht meer zouden hebben maakte volgens het RIVM niet uit. Toen was voor mij wel duidelijk dat het niet goed ging komen, want ze hadden na drie dagen al totaal geen overzicht en controle meer.

Daarna takelde het verder af. Eerst werden huisgenoten niet meer getest, daarna alleen nog maar risicogroepen en daarna alleen nog maar als je zo ziek was dat je (waarschijnlijk) opgenomen moest worden. Werkelijke aantal besmettingen ligt waarschijnlijk al ver boven de 100.000.

Dit zijn dan nog alleen de fouten n.a.v. het niet hebben van genoeg testen ..... Zijn nog zoveel andere fouten gemaakt die de situatie hebben verslechterd.
alweer jouw riedel, beste Kyran, continu gezeur over hoe het allemaal fout is gelopen.

Ik wil heel graag van jou nu horen hoe het beter kan gaan, iets positiefs, iets opwekkends, iets grappigs, iets relativerends.
pi_192365164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ok, dus testen moet.

En stel jij bent bestuurder en testen zijn beperkt, wat is dan jouw advies?
had nooit mogen gebeuren dat ze te laat veel te weinig testen hebben besteld......tegen de adviezen van het WHO in
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192365166
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb me kapót geërgerd die eerste periode, met die casusdefinitie van ze. :( Dat ze verdachte gevallen links lieten liggen (bijvoorbeeld: niet zelf in Noord-Italië geweest, maar wel iemand uit die regio op bezoek gehad), die ervoor zorgden dat het aantal niet-herleidbare COVID-19-patiënten iedere dag verder toenam. En dan inderdaad is er nog wekenlang triomfantelijk geroepen dat er nog steeds grip op de situatie was, want de meeste bevestigde gevallen waren wél herleidbaar. :|W
Als dit voorbij is, mogen ze als het aan mij ligt, zich beperken tot het keuren van het zwemwater.
pi_192365167
Opmerkelijk:

Jan Kluytmans (Amphia Ziekenhuis) zei bij Op1 dat hij van de intensivisten van zijn ziekenhuis heeft gehoord dat de gemiddelde ligduur in het Amphia Ziekenhuis twee weken is.

Zoiets verschilt denk ik per ziekenhuis ofzo? Lagen er in het Amphia relatief veel 50-minners op de IC (carnavalvierders?)?

Uitgaande van een gemiddelde ligduur van 23 dagen en een netto-stijging van 75 bezette bedden per dag, dan zouden wij het met een beetje geluk kunnen redden met 2000 IC-bedden voor coronapatiënten (totaal: 2.500 bedden). Ervan uitgaande dat op 12 april (23 dagen na 20 maart - de dag waarop er 86 nieuwe IC-opnames waren) de instroom wel ongeveer gelijk zal zijn aan de uitstroom.

Als de gemiddelde ligduur meevalt (bijvoorbeeld 18 dagen), dan wordt de piek zelfs 5 dagen eerder bereikt (7 april) en zouden wij genoeg kunnen hebben aan 1.625 bedden voor coronapatiënten (totaal: 2.125 bedden).

Wij moeten hopen dat het aantal bezette bedden de komende 1-2 weken met maximaal 75 stijgt (gemiddeld). Dan zouden wij het kunnen redden!
pi_192365176
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb me kapót geërgerd die eerste periode, met die casusdefinitie van ze. :( Dat ze verdachte gevallen links lieten liggen (bijvoorbeeld: niet zelf in Noord-Italië geweest, maar wel iemand uit die regio op bezoek gehad), die ervoor zorgden dat het aantal niet-herleidbare COVID-19-patiënten iedere dag verder toenam. En toen is er inderdaad nog wekenlang triomfantelijk geroepen dat er nog steeds grip op de situatie was, want de meeste bevestigde gevallen waren wél herleidbaar. :|W
elk land heeft dit geflikt hoor, in Australië werd er alleen maar getest als internationaal gereisd had en/of in contact met een positief persoon.

en dan in de media elke dag verkondigen: 95% van de besmettingen komt vanuit uit het buitenland !

ja logisch als je die alleen maar test !!!
nu word er wel VEEL meer getest in australië dan waar ook ter wereld dat dan weer wel.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 03:13:19 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192365181
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ok, dus testen moet.

En stel jij bent bestuurder en testen zijn beperkt, wat is dan jouw advies?
Al vaker aangegeven. Ik had liever gezien dat ze vol op de rem getrapt hadden begin maart. Qua maatregelen alles wat we nu hebben en zelfs alle niet essentiële winkels ook dicht (bouwmarkten, tuincentra etc.).

Je had maart dan kunnen gebruiken om bijvoorbeeld je zorg voor te bereiden (beademingsapparatuur, mondkapjes, waarborging reguliere zorg etc.). Je had die tijd kunnen gebruiken om het virus beter te snappen, zodat je niet steeds moest hopen dat het niet besmettelijk was zonder klachten of dat kinderen het niet zouden verspreiden. etc. Je had die tijd kunnen gebruiken om testen in te slaan, zodat je na het versoepelen van de maatregelen zo lang mogelijk controle kon houden, zoals ze dat doen in bepaalde Aziatische landen.

Ik val in herhaling, omdat jullie keer op keer naar de bekende weg blijven vragen. Ik kan of weer mijn verhaal doen of jullie negeren, zeg het maar :)
pi_192365182
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

alweer jouw riedel, beste Kyran, continu gezeur over hoe het allemaal fout is gelopen.

Ik wil heel graag van jou nu horen hoe het beter kan gaan, iets positiefs, iets opwekkends, iets grappigs, iets relativerends.
voorlopig valt er niks grappigs, positiefs of opwekkends te melden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192365184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:09 schreef houdafstand het volgende:
Opmerkelijk:

Jan Kluytmans (Amphia Ziekenhuis) zei bij Op1 dat hij van de intensivisten van zijn ziekenhuis heeft gehoord dat de gemiddelde ligduur in het Amphia Ziekenhuis twee weken is.

Zoiets verschilt denk ik per ziekenhuis ofzo? Lagen er in het Amphia relatief veel 50-minners op de IC (carnavalvierders?)?

Uitgaande van een gemiddelde ligduur van 23 dagen en een netto-stijging van 75 bezette bedden per dag, dan zouden wij het met een beetje geluk kunnen redden met 2000 IC-bedden voor coronapatiënten (totaal: 2.500 bedden). Ervan uitgaande dat op 12 april (23 dagen na 20 maart - de dag waarop er 86 nieuwe IC-opnames waren) de instroom wel ongeveer gelijk zal zijn aan de uitstroom.

Als de gemiddelde ligduur meevalt (bijvoorbeeld 18 dagen), dan wordt de piek zelfs 5 dagen eerder bereikt (7 april) en zouden wij genoeg kunnen hebben aan 1.625 bedden voor coronapatiënten (totaal: 2.125 bedden).

Wij moeten hopen dat het aantal bezette bedden de komende 1-2 weken met maximaal 75 stijgt (gemiddeld). Dan zouden wij het kunnen redden!
De piek was toch eind mei??
pi_192365185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dit voorbij is, mogen ze als het aan mij ligt, zich beperken tot het keuren van het zwemwater.
serieus ? zelfs dat vertrouw ik niet aan ze toe
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192365187
Je zal maar met Kyran in een strafkamp zitten om maar even te chargeren, dat geeft hoop, joh, de helft pleegt acuut zelfmoord met dat gebral over "had het maar zo en zo gedaan" .

Daar wordt geen enkel mens blij van en geeft geen moed om te overleven.
pi_192365197
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:14 schreef Firuze60 het volgende:
Je zal maar met Kyran in een strafkamp zitten om maar even te chargeren, dat geeft hoop, joh, de helft pleegt acuut zelfmoord met dat gebral over "had het maar zo en zo gedaan" .

Daar wordt geen enkel mens blij van en geeft geen moed om te overleven.
dat heet realiteit ....volgend jaar kunnen we weer positief en grappig zijn als deze shit over is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192365198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De piek was toch eind mei??
Niet volgens mijn bierviltjes-berekening. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 03:16:21 #269
269689 crew  Viv
pi_192365207
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De piek was toch eind mei??
Nee, die komt binnen 2 weken al. Eind mei/begin juni was een foutje van de RIVM-modelleurs, kan gebeuren:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-intensive-care.html
pi_192365214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat heet realiteit ....volgend jaar kunnen we weer positief en grappig zijn als deze shit over is.
Je hebt realiteit per dag, morgen is het weer anders.
pi_192365216
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:15 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Niet volgens mijn bierviltjes-berekening. :D
Ik vind jouw bierviltje heel optimistisch!
Zou er graag in geloven.
pi_192365246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Al vaker aangegeven. Ik had liever gezien dat ze vol op de rem getrapt hadden begin maart. Qua maatregelen alles wat we nu hebben en zelfs alle niet essentiële winkels ook dicht (bouwmarkten, tuincentra etc.).

Je had maart dan kunnen gebruiken om bijvoorbeeld je zorg voor te bereiden (beademingsapparatuur, mondkapjes, waarborging reguliere zorg etc.). Je had die tijd kunnen gebruiken om het virus beter te snappen, zodat je niet steeds moest hopen dat het niet besmettelijk was zonder klachten of dat kinderen het niet zouden verspreiden. etc. Je had die tijd kunnen gebruiken om testen in te slaan, zodat je na het versoepelen van de maatregelen zo lang mogelijk controle kon houden, zoals ze dat doen in bepaalde Aziatische landen.

Ik val in herhaling, omdat jullie keer op keer naar de bekende weg blijven vragen. Ik kan of weer mijn verhaal doen of jullie negeren, zeg het maar :)
En?

Denk je werkelijk dat je met die maatregelen nu beter zou snappen hoe dit virus werkt?
pi_192365257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, die komt binnen 2 weken al. Eind mei/begin juni was een foutje van de RIVM-modelleurs, kan gebeuren:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-intensive-care.html
RIVM maakt een foutje?! Ik denk dat er nog wel één bij kan en dat de groei voorlopig nog niet stopt. Ook niet half april. Tenzij ze 50+ers misschien nu ook alvast even een belletje geven misschien...
pi_192365264
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

RIVM maakt een foutje?! Ik denk dat er nog wel één bij kan en dat de groei voorlopig nog niet stopt. Ook niet half april. Tenzij ze 50+ers misschien nu ook alvast even een belletje geven misschien...
met die halve maatregelen in nederland is het nog lang niet voorbij, ik denk dat iedereen zijn zomervakantie wel gedag kan zeggen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192365269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 03:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind jouw bierviltje heel optimistisch!
Zou er graag in geloven.
Haha ik weet het. Maar mijn redenering is niet onlogisch toch? Netto-stijging 75 per dag.

Stijging de afgelopen dagen:
27/3: 59
28/3: 49
29/3: 22
30/3: 22
De cijfers zijn niet compleet, maar ik denk dat wij sinds afgelopen vrijdag niet meer boven de +75 per dag zitten (gemiddeld).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')