In de eerste mail had hij wel aangegeven voor de 27ste. Maar daar had ik geen tijd voor.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, dan moet men maar specfieker zijn hoor. Wil je voor vrijdag antwoord? Dan vraag je 'graag voor vrijdag antwoord'. 'Op korte termijn' is zo multi-interpretabel
Ja, dat klopt wel. Maar die collega komt altijd met dingen die hij snel moet hebben in de drukste periode van het jaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
maar als iemand een mail stuurt om te vragen om op een vorige mail te reageren wil hij/zij eigenlijk zeggen: dat antwoord had ik al moeten hebben
zonder inhoudelijk vraag te kennen, noem ik dit gewoon een slap excuus van jouw kant..quote:Op maandag 30 maart 2020 12:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel. Maar die collega komt altijd met dingen die hij snel moet hebben in de drukste periode van het jaar.
Dan wordt het wel andersquote:Op maandag 30 maart 2020 12:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In de eerste mail had hij wel aangegeven voor de 27ste. Maar daar had ik geen tijd voor.
Andere collega's klagen hier ook altijd over, dus ik ben niet de enige.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:26 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zonder inhoudelijk vraag te kennen, noem ik dit gewoon een slap excuus van jouw kant..
Nee, gelukkig nietquote:Op maandag 30 maart 2020 12:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je je vanmorgen voorgesteld tijdens een video-call? Dan zou je het zomaar kunnen zijn.
quote:Op maandag 30 maart 2020 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Andere collega's klagen hier ook altijd over, dus ik ben niet de enige.
Je had ook kunnen reageren dat je dat niet ging halenquote:Op maandag 30 maart 2020 12:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In de eerste mail had hij wel aangegeven voor de 27ste. Maar daar had ik geen tijd voor.
Praktische oplossingen als iemand gewoon ff wil zeiken. Je gedraagt je als een man tov een vrouw.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:30 schreef Debsterr het volgende:
[..]
[..]
Je had ook kunnen reageren dat je dat niet ging halen.
Omgekeerde mansplaining zitten we hier inderdaad niet op de te wachten.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Praktische oplossingen als iemand gewoon ff wil zeiken. Je gedraagt je als een man tov een vrouw.
Weten jullie ook eens hoe het voelt!quote:Op maandag 30 maart 2020 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omgekeerde mansplaining zitten we hier inderdaad niet op de te wachten.
Wel.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik klaag graag over mensen inderdaad.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Je bent wel een beetje een mopperkontje hoor Luctor
Heet dat dan womansplaining?quote:Op maandag 30 maart 2020 12:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Had gekund, maar niet gedaan. Zal later vanmiddag wel even kijken of ik al een antwoord kan maken of dat ik er later op terug kom.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:30 schreef Debsterr het volgende:
[..]
[..]
Je had ook kunnen reageren dat je dat niet ging halen.
Ik zal jou es voelenquote:Op maandag 30 maart 2020 12:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Weten jullie ook eens hoe het voelt!
Dat jij dit durft te zeggen. Respect.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vrees dat womansplaining de standaard is al
quote:Op maandag 30 maart 2020 12:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vrees dat womansplaining de standaard is al, en er daarom geen apart woord voor is![]()
Dit voel ik. Diep in mijn hart.quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 12:48 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dit voel ik. Diep in mijn hart.Zonder jouw consent.
Nu al minder leuk dan 5 minuten geleden.quote:
Wel he? Sorryquote:Op maandag 30 maart 2020 12:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nu al minder leuk dan 5 minuten geleden.
Hier erover posten heeft je meer tijd gekost dus waar ben je nou eigenlijk mee bezig?quote:Op maandag 30 maart 2020 12:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Had gekund, maar niet gedaan. Zal later vanmiddag wel even kijken of ik al een antwoord kan maken of dat ik er later op terug kom.
quote:Op maandag 30 maart 2020 12:52 schreef rival het volgende:
[..]
Hier erover posten heeft je meer tijd gekost dus waar ben je nou eigenlijk mee bezig?
quote:Op maandag 30 maart 2020 12:52 schreef rival het volgende:
[..]
Hier erover posten heeft je meer tijd gekost dus waar ben je nou eigenlijk mee bezig?
Met belangrijkere zaken.quote:Op maandag 30 maart 2020 12:52 schreef rival het volgende:
[..]
Gewoon hier even uitloggen en vanmiddag weer terugkomen. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:
haha.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:19 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Gewoon hier even uitloggen en vanmiddag weer terugkomen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Thuiswerken in tenslotte ook werken. Ik denk ik maak de inkopper maar even.
Dan vul ik altijd minimaal 10 uur per dag in en vraag wanneer de overuren uitbetaald gaan worden.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
haha.
Onze werkgever vertrouwde ons zo goed dat wij 2 dagen onze uren en werkzaamheden moesten bijhouden.
Waarschijnlijk kwamen ze erachter dat iedereen gewoon netjes 8 uur per dag werkt en het niet nodig was
Als zoiets vanuit wantrouwen wordt gevraagd gaan mensen juist strikt die 8 u werken en zullen ze geen pas harder meer lopen.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
haha.
Onze werkgever vertrouwde ons zo goed dat wij 2 dagen onze uren en werkzaamheden moesten bijhouden.
Waarschijnlijk kwamen ze erachter dat iedereen gewoon netjes 8 uur per dag werkt en het niet nodig was
Slim, had ik moeten doen!quote:Op maandag 30 maart 2020 13:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan vul ik altijd minimaal 10 uur per dag in en vraag wanneer de overuren uitbetaald gaan worden.
Geen idee wat de reden is, maar je krijgt op deze manier natuurlijk niet inzichtelijk hoeveel men daadwerkelijk doet.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Als zoiets vanuit wantrouwen wordt gevraagd gaan mensen juist strikt die 8 u werken en zullen ze geen pas harder meer lopen.
Wij hebben altijd al uren boeken in verband met projectadministratie. Sinds Corona is er een speciale urencode voor tijd die je niet kan werken vanwege zorg voor de kinderen of een groot project dat is komen stil te leggen (bijv. detacheringsopdracht) waardoor je plotseling niet voldoende werk hebt om je uren te maken.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:34 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen idee wat de reden is, maar je krijgt op deze manier natuurlijk niet inzichtelijk hoeveel men daadwerkelijk doet.
Ja met openheid van zaken heb je nog kans dat men wel eerlijk is.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Wij hebben altijd al uren boeken in verband met projectadministratie. Sinds Corona is er een speciale urencode voor tijd die je niet kan werken vanwege zorg voor de kinderen of een groot project dat is komen stil te leggen (bijv. detacheringsopdracht) waardoor je plotseling niet voldoende werk hebt om je uren te maken.
Het doel is om inzichtelijk te krijgen welke gevolgen de organisatie ondervindt en of er bijvoorbeeld werktijdverkorting aangevraagd moet gaan worden. Dus als mensen uren boeken alsof ze nog volop aan een project werken werkt dat tegen en er is ook opgeroepen realistisch te boeken.
Hebben jullie nog veel kantoorverkoop dan?quote:Op maandag 30 maart 2020 13:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja met openheid van zaken heb je nog kans dat men wel eerlijk is.
Dit kwam gewoon uit het niks.
en ik werk in de verzekeringen dus in principe loopt de omzet gewoon door dus kunnen ze bijna niet in aanmerking komen voor de werktijdverkorting want geen terugloop in omzet.
Alleen er is geen nieuwe verkoop die ze wel hadden ingecalculeerd.
Ik zit in een onderdeel met alleen zakelijke verzekeringen.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:56 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Hebben jullie nog veel kantoorverkoop dan?
Is dat niet gewoon internet geworden en afsluiten n.a.v. kopen woning of auto of overlijden wat allemaal toch nog steeds gebeurd?
Ah, helder.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik zit in een onderdeel met alleen zakelijke verzekeringen.
Veel bedrijven zitten nu dicht of draaien op een laag pitje. Er is nu dus vooral geen geld en aandacht voor een verzekering.
Ja snap ik, juist nu zullen particulieren wel willen overstappen om geld te besparen enzo.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:08 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ah, helder.
Ik kan mij nog voorstellen dat juist particulieren nu vaker thuis zitten en klusjes als administratie wel doen. Vandaar mijn verwarring.
Maar voor bedrijven is dat inderdaad heel anders natuurlijk.
ben je zelf dan niet een babyboomer?quote:Op maandag 30 maart 2020 13:33 schreef Q. het volgende:
Toch fijn dat iedereen in de supermarkt afstand houdt van elkaar BEHALVE DIE FUCKING BABYBOOMERS.
Ik ook schijnbaarquote:
die maken altijd zo'n bende.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:56 schreef Yvie_lu het volgende:
Ik ben moed aan het verzamelen. Zo aan de grote schoonmaak in de woonkamer beginnen waar ik geen zin in heb. De stukadoors zijn net klaar.
Het avondeten is straks toch wel op tijd klaar he?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:56 schreef Yvie_lu het volgende:
Ik ben moed aan het verzamelen. Zo aan de grote schoonmaak in de woonkamer beginnen waar ik geen zin in heb. De stukadoors zijn net klaar.
Ja.Nja kunnen ze ook niets aandoen natuurlijk.quote:
Jij hoop alleen maar dat ik zeg van niet zodat je dan de lokale ondernemers weer wilt steunen. I see what you are doing.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:58 schreef STING het volgende:
[..]
Het avondeten is straks toch wel op tijd klaar he?
Stroom uitgezet voor de stuccer?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:59 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Ja.Nja kunnen ze ook niets aandoen natuurlijk.
Ik wilde eerst moed indrinken door een smoothie met aardbeien te maken maar krijg de blender niet aan de praat
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik heb wel het beste met ze voorquote:Op maandag 30 maart 2020 14:59 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Jij hoop alleen maar dat ik zeg van niet zodat je dan de lokale ondernemers weer wilt steunen. I see what you are doing.
86quote:Op maandag 30 maart 2020 14:54 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik ook schijnbaarwat is je bouwjaar?
quote:De millennials (Generatie Y) zijn een demografische generatie, volgend op de generatie X. Hoewel er geen eenduidige definitie van millennials is, wordt deze meestal gehanteerd als geboren tussen 1981 en 2000. Hun ouders zijn veelal van de babyboomgeneratie (1945-1960) of van de generatie X (1961-1981).
Waarom zit er enige overlap tussen deze twee generaties?quote:Generatie Z is de eerste generatie die zich geen leven meer zonder internet kan voorstellen. Dit zijn de jongeren geboren tussen 1995 en 2010.
88quote:
Omdat niet iedereen per 1 exact aanwijsbaar moment diezelfde toegang had tot internet en/of bepaalde technologie.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Waarom zit er enige overlap tussen deze twee generaties?
Te lang geleden om nu nog trots op te kunnen zijn.quote:
Nee.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Te lang geleden om nu nog trots op te kunnen zijn.
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 15:08 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Te lang geledenüberhaupt geen reden om nu nog trots op te kunnen zijn.
Verwarrend. Als tiener was ik nog generatie X, nu ben ik millenial.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Waarom zit er enige overlap tussen deze twee generaties?
Nee, andere generatie.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die in 96/97 tel je niet mee?
Het hoogtepunt was 9 maanden eerder, vermoed ik.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Hoogtepunt uit mijn geboortejaar:
Mijn geboorte.
Oudjequote:Op maandag 30 maart 2020 15:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Deze stond op nummer 1 tijdens mijn geboorte
jeetje, zijn wij even oud? wat heftig.quote:
zo zie je maar, er worden altijd fouten gemaaktquote:Op maandag 30 maart 2020 15:23 schreef Elvi het volgende:
Oeh 1983 was ook de geboorte van de McNugget.
niet zo streng voor jezelf zijnquote:Op maandag 30 maart 2020 15:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zo zie je maar, er worden altijd fouten gemaakt
ik begon pas veel later met kapitale fouten te makenquote:
doe mij dan maar een maestro burgerquote:
quote:
Oehquote:Op maandag 30 maart 2020 15:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja verdorie, wilde je net uitnodigen voor een etentje
Lekkere Creme brulee als dessertquote:Op maandag 30 maart 2020 15:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja verdorie, wilde je net uitnodigen voor een etentje
En drinken?quote:
quote:
Mijn goede daad weer gedaan voor vandaag; wingman gespeeld voor Faxie.quote:
Goed bezig.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn goede daad weer gedaan voor vandaag; wingman gespeeld voor Faxie.
Iemand moet het doen.quote:
Goed gedaan hoorquote:Op maandag 30 maart 2020 15:55 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn goede daad weer gedaan voor vandaag; wingman gespeeld voor Faxie.
Dankquote:
Ik ben een wingman, geen tovenaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:00 schreef Yvie_lu het volgende:
Onzin, pas als er vanavond iemand naast hemzelf aan de eettafel zit is het goed gedaan.
Veelgehoorde reactie als ik je probeer te wingen.quote:
Dit jaar mag dat niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:58 schreef CherryLips het volgende:
Een jaar geleden was ik op het strand volgens FB
You could say this is not a....quote:Op maandag 30 maart 2020 16:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Veelgehoorde reactie als ik je probeer te wingen.
oh snap.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2020 16:08 schreef HeatWave het volgende:
You could say this is not a....
wing-wing situation!
Ba-dum.....you know the rest.
Mij hoor je niet klagen.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:06 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar zijn de reacties idd anders. Daar hoef je geen tovenaar voor te zijn.quote:
quote:
Als dit een blijvend succes is, verwacht ik dat je mij als getuige vraagt voor jullie bruiloft. Evt. wil ik je ook wel weggeven.quote:
Weggeven mag, toch geen vader meerquote:Op maandag 30 maart 2020 18:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als dit een blijvend succes is, verwacht ik dat je mij als getuige vraagt voor jullie bruiloft. Evt. wil ik je ook wel weggeven.
Ik wil bruidsmeisje zijnquote:Op maandag 30 maart 2020 18:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Als dit een blijvend succes is, verwacht ik dat je mij als getuige vraagt voor jullie bruiloft. Evt. wil ik je ook wel weggeven.
quote:
Ok.ok. eerst die dubbel date dan!quote:Op maandag 30 maart 2020 18:48 schreef Californium het volgende:
[..]jullie zijn nu al lekker de bruiloft aan het plannen ja
quote:
Alvast oefenen voor de spiegel met CE indringend aankijken terwijl ik hem het volgende toebijt: als je haar maar ooit een moment verdrietig maakt dan timmer ik je volledig in elkaar. En dan dump ik je in een greppel. Nadat ik je in 7 stukken heb gezaagd. Met een botte zaag. En ik ben een verdomd slechte klusser.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:48 schreef Californium het volgende:
[..]
Weggeven mag, toch geen vader meer
Ik voorzie nu de roddels al.quote:
Dat laatste hoorde ik inderdaad van Miss.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alvast oefenen voor de spiegel met CE indringend aankijken terwijl ik hem het volgende toebijt: als je haar maar ooit een moment verdrietig maakt dan timmer ik je volledig in elkaar. En dan dump ik je in een greppel. Nadat ik je in 7 stukken heb gezaagd. Met een botte zaag. En ik ben een verdomd slechte klusser.
Nee, 1 april is afgelast.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:03 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me af of 1 april nog doorgaat dit jaar.
Geen vlekken maken op je feestjurk is toch ook netjes gedragen?quote:Op maandag 30 maart 2020 19:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als vader van de bruid dien je je te gedragen
Dat zou wel verklaren waarom ik Harman nooit meer zie.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat laatste hoorde ik inderdaad van Miss.
Ergens maak ik me mee zorgen dat Cali me in mijn slaap injecteert met een of ander goedje dat ze ontvreemd uit het ziekenhuis en dat ik dan niet meer wakker ga worden.
Pak waarin ik trouw moet niet te uitbundig zijn als ik het ook op mijn uitvaart nog aan moet.
Morgen tijdens de persconferentiequote:Op maandag 30 maart 2020 19:03 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me af of 1 april nog doorgaat dit jaar.
Dan is ie wel een dag te vroeg.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Morgen tijdens de persconferentie
Rutte: weten jullie nog, die maatregelen die tot 6 april zouden duren? 1 APRIL!!!!!!einz11!!!1
quote:Op maandag 30 maart 2020 18:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Alvast oefenen voor de spiegel met CE indringend aankijken terwijl ik hem het volgende toebijt: als je haar maar ooit een moment verdrietig maakt dan timmer ik je volledig in elkaar. En dan dump ik je in een greppel. Nadat ik je in 7 stukken heb gezaagd. Met een botte zaag. En ik ben een verdomd slechte klusser.
Eens!quote:Op maandag 30 maart 2020 19:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als vader van de bruid dien je je te gedragen
Wow! Je kent mij nu al te goedquote:Op maandag 30 maart 2020 19:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat laatste hoorde ik inderdaad van Miss.
Ergens maak ik me mee zorgen dat Cali me in mijn slaap injecteert met een of ander goedje dat ze ontvreemd uit het ziekenhuis en dat ik dan niet meer wakker ga worden.
Pak waarin ik trouw moet niet te uitbundig zijn als ik het ook op mijn uitvaart nog aan moet.
quote:Op maandag 30 maart 2020 19:07 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom ik Harman nooit meer zie.
quote:Op maandag 30 maart 2020 19:18 schreef Californium het volgende:
[..]
Eens!
[..]
Wow! Je kent mij nu al te goed
Doe het anders voor hemquote:Op maandag 30 maart 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Elk moment kan Dino nu langskomen met een kotssmiley
Cali heeft wel mensenvlees in de vriezer.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:24 schreef DrMarten het volgende:
Vergeten vlees uit de vriezer te halen. Oftewel, tijd om naar de Mac te rijden
Smiley posts voegen al weinig toe. Posters die smiley posts gaan aankondigen is een nieuw dieptepunt qua nutteloosheid.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Elk moment kan Dino nu langskomen met een kotssmiley
Ja logisch.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:24 schreef DrMarten het volgende:
Vergeten vlees uit de vriezer te halen. Oftewel, tijd om naar de Mac te rijden
Worsten zijn mijn favoquote:Op maandag 30 maart 2020 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Cali heeft wel mensenvlees in de vriezer.
Heb ijsje nuquote:Op maandag 30 maart 2020 19:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet wat gezonder eten maat.
Straks?quote:Op maandag 30 maart 2020 19:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geen Faxie meer maar Fax straks
Faxig wordt het nieuwe vadsig.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geen Faxie meer maar Fax straks
quote:Op maandag 30 maart 2020 19:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wij hebben geen snoepjes, koekjes en chipjes in huis. Dunner worden is het doel.
Fuck her sideways, goed bezig jullie.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wij hebben geen snoepjes, koekjes en chipjes in huis. Dunner worden is het doel.
Hoest met vriendin?quote:Op maandag 30 maart 2020 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Fuck her sideways, goed bezig jullie.
Goed ideequote:Op maandag 30 maart 2020 19:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
Niet vandaag natuurlijk, maar later deze week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van flinke naar milde koorts. Gisteren helemaal weg en nu weer een beetje koorts. Ze gaat het wel redden.quote:
Ik heb vandaag gesport met een appquote:Op maandag 30 maart 2020 19:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]![]()
Deze week ga ik ook het sporten weer een beetje oppakken.
Denksport?quote:Op maandag 30 maart 2020 19:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]![]()
Deze week ga ik ook het sporten weer een beetje oppakken.
quote:
De tekst klonk als een slechte A-team intro.quote:Op maandag 30 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
Probleem met aanranding en verkrachtingen door illegalen in je land? Politie niet welwillend om in te grijpen? Deze mensen hebben DE oplossing! (nee, geen grapje, echt niet!):
https://reclaimthenet.org/finland-no-no-square/
Vroeger waren dit woeste vikingsquote:Op maandag 30 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
Probleem met aanranding en verkrachtingen door illegalen in je land? Politie niet welwillend om in te grijpen? Deze mensen hebben DE oplossing! (nee, geen grapje, echt niet!):
quote:Op maandag 30 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
Ja, zou goed kunnen. Ik verwijder ze allemaal gelijk.quote:Op maandag 30 maart 2020 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie krijgt er ook 30 mailtjes per dag van leveranciers hoe ze met corona omgaan?
al die bedrijven nemen zichzelf ook zo serieus hequote:Op maandag 30 maart 2020 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie krijgt er ook 30 mailtjes per dag van leveranciers hoe ze met corona omgaan?
Nee ze denken allemaal dat ze een unieke aanpak hebben ofzo.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:12 schreef Ruse het volgende:
[..]
al die bedrijven nemen zichzelf ook zo serieus he
Welke?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ben een optreden van vorig jaar terug aan het luisteren. Helemaal nuchter is het toch net iets anders
een opname is toch ook altijd anders hequote:Op maandag 30 maart 2020 22:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ben een optreden van vorig jaar terug aan het luisteren. Helemaal nuchter is het toch net iets anders
Probeer TDS.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:43 schreef Ruse het volgende:
ik probeer een omschrijving te vinden die Trump en Corona recht doet. to zover;
- shitshow
- shitstorm
- trainwreck (of absolute trainwreck)
- clusterfuck
het komt allemaal nog niet echt in de buurt
Je bedoelt het negatief?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:43 schreef Ruse het volgende:
- shitshow
- shitstorm
- clusterfuck
Weer wat geleerd.quote:
quote:.TDS is an acronym for Trump Derangement Syndrome, a term applied to people who express deep loathing and fear of President Donald Trump. It's usually used by Trump supporters for liberals.
Ik las ergens Agolf Twitlerquote:Op maandag 30 maart 2020 22:43 schreef Ruse het volgende:
- shitshow
- shitstorm
- clusterfuck
Flatten the curve is waarschijnlijk beter...quote:Op maandag 30 maart 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoeld het negatief?
Trump is tot dusver de enige die durft te roepen dat de maatregelen de problemen omtrent corona overstijgen.
Hij zegt dat hij koste wat kost weer op 30 april het land wil laten draaien en zou me niet verbazen dat NL braaf volgt met een hoop poldergedraai vooraf.
Een pianoconcert met Thom Yorke als gastartiest in Barbican Center London. Hoop dingen werden daar in 1x afgevinkt.quote:
Je moet (mag) eens meer de wetenschappelijke publicaties lezen denk ik.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:55 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik las ergens Agolf Twitler
[..]
Flatten the curve is waarschijnlijk beter...
In Amerika gaan de besmettingen exponentieel en in NY zijn er nu al ziekenhuizen waarbij de doden met vrachtwagen worden weggebracht. En ze zijn daar nauwelijks begonnen. Jij wil dat hier ook graag zien? Ik ben ervoor om iedereen te laten besmetten, maar wel geleidelijk...
Omg! So jellyquote:Op maandag 30 maart 2020 22:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een pianoconcert met Thom Yorke als gastartiest in Barbican Center London. Hoop dingen werden daar in 1x afgevinkt.
quote:Op maandag 30 maart 2020 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet eens meer de wetenschappelijke publicaties lezen denk ik.
Je eerste homo erotische ervaring?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een pianoconcert met Thom Yorke als gastartiest in Barbican Center London. Hoop dingen werden daar in 1x afgevinkt.
quote:Op maandag 30 maart 2020 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet (mag) eens meer de wetenschappelijke publicaties lezen denk ik.
Nee, anders had ik die er wel bij vermeld.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je eerste homo erotische ervaring?
Volg het draadje op LinkedIn van Laurens Knoops maar eens op linkedin.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:57 schreef Californium het volgende:
[..]![]()
![]()
Komt u maar. Morgen wel tijd voor
Klinkt heel wetenschappelijk onderbouwd en peer reviewed, dat draadje op LinkedINquote:Op maandag 30 maart 2020 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volg het draadje op LinkedIn van Laurens Knoops maar eens op linkedin.
Dat is de directeur van de school of filosofie in Amsterdam.
Daar reageren CEO's van grote bedrijven en vooraanstaande artsen op.
Het is me steeds meer duidelijk dat dit een crisis in de zorg is en niet zozeer de pandemie zelf.
https://www.linkedin.com/(...)909222303678465-VLQCquote:Op maandag 30 maart 2020 23:03 schreef Californium het volgende:
[..]
Klinkt heel wetenschappelijk onderbouwd en peer reviewed, dat draadje op LinkedIN
Oke prima. Ik zal het morgen lezen maar Hou je dan wel even op met je wetenschappelijke publicaties als je schijnbaar niet weet wat dat zijnquote:Op maandag 30 maart 2020 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)909222303678465-VLQC
heatwave was je al voor, maar goed voorbeeldquote:Op maandag 30 maart 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoelt het negatief?
Trump is tot dusver de enige die durft te roepen dat de maatregelen de problemen omtrent corona overstijgen.
Hij zegt dat hij koste wat kost weer op 30 april het land wil laten draaien en zou me niet verbazen dat NL braaf volgt met een hoop poldergedraai vooraf.
word je wel weer wakker dan?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:08 schreef Californium het volgende:
Oke. Opening gelezen en daar ben ik het mee eens idd. Sterker nog, dat doen we in Nederland vaak niet eens en ook als medisch bioloog geloof ik dat wij als mens gedoemt zijn uit te sterven en heb ik mijzelf allang neergelegs bij mij eigen sterfelijkheid en die van anderen.
Dat zouden meer mensen moeten doen idd...
Maar zullen we dan maar ophouden om mensen op een ic te behandelen. Voor niets? Klaar
Tot zover mij eerste mening nu slapen
Hoe verder je leest hoe leuker die draad word. Vind ik dan.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:08 schreef Californium het volgende:
Oke. Opening gelezen en daar ben ik het mee eens idd. Sterker nog, dat doen we in Nederland vaak niet eens en ook als medisch bioloog geloof ik dat wij als mens gedoemt zijn uit te sterven en heb ik mijzelf allang neergelegs bij mij eigen sterfelijkheid en die van anderen.
Dat zouden meer mensen moeten doen idd...
Maar zullen we dan maar ophouden om mensen op een ic te behandelen. Voor niets? Klaar
Tot zover mij eerste mening nu slapen
Misschien niet. En dat is ook goedquote:
Het is veel meer een moreel filosofische kwestie (tot nu toe).quote:Op maandag 30 maart 2020 23:22 schreef Ruse het volgende:
Om even de kosten baten discussie kort te houden zou ik zeggen dat een andere aanpak beter was geweest, namelijk rigoureus testen en indammen. Dan had je echt het virus klein kunnen houden en had de economie gewoon door kunnen draaien. Ik denk ook nog steeds dat we dat moeten doen, want dan kan 3/4 van het land min of meer weer voorzichtig normaal gaan doen, maar schijnbaar is testen lastig.
Los daarvan is natuurlijk een president als Trump, Bolsonaro, reli-gekkies en meer van dat episch catastrofaal. Een virus wat echt weinig impact hoeft te hebben loopt daar volledig uit de hand, puur door de gekozen strategie. Daar zoek ik dus een mooie omschrijving voor. Een epic shitstorm is wel het minimum.
Ook benieuwd hoe het Zweden zal vergaan, die krabbelen over een week of twee ook wel terug denk ik
en waardoor is dat, dat er nog niet zo heel veel aan de hand is, denk je?quote:Op maandag 30 maart 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is veel meer een moreel filosofische kwestie (tot nu toe).
Op het geheel van de absolute doden in de EU is de eerste helft van 2020 juist behoorlijk laag en eind 2019 stukken hoger (door andere griepsoorten).
Moeilijk te beseffen en inderdaad drukt dit enorm op de zorg. Maar absoluut gezien is er niets aan de hand (nog).
Zie:
http://www.euromomo.eu/index.html
[ afbeelding ]
Niets aan de hand qua absolute sterftecijfers en niet in zijn algeheel. Natuurlijk is de overbelasting van de zorg het grootste issue.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:38 schreef Ruse het volgende:
serieus, heb je niet door dat het hier om een potentiële catastrofe gaat, niet eentje die al uitgekomen is en die je dan pas kunt vergelijken met andere jaren..
denk je echt dat de economie blijft draaien als je niet ingrijpt? dat het maar een theoretisch probleem is?
Trump denkt van wel. Dat zegt genoeg.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:38 schreef Ruse het volgende:
denk je echt dat de economie blijft draaien als je niet ingrijpt? dat het maar een theoretisch probleem is?
Verfrissend, eindelijk iemand die zich niet als voetbalcoach of viroloog gedraagd, maar als premier.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niets aan de hand qua absolute sterftecijfers en niet in zijn algeheel. Natuurlijk is de overbelasting van de zorg het grootste issue.
Erg interessante tijd dit. Gaat enorm veel opleveren.
Ik verwacht dat de les is dat we bij een volgende pandamie veel beter voorbereidt (moeten) zijn.
- altijd 3000-5000 IC bedden op voorraad te bedienen door aangestelde reservisten (uit bestaande zorg).
In hiervoor gereserveerde gebouwen en nood installaties.
- snellere lockdown. Deze kort toepassen met een betere en effectieve afscheiding van de zwakkeren in de samenleving.
- medicijnen en apparatuur tegen hogere (loon) kosten toch volledig autonoom in de EU fabriceren
- altijd grote reserves houden van bescherm middelen. Eigen fabricage van mondmaskers (en wapens).
- kant en klaar plan voor sociale lockdown, bedrijven nemen protocollen op voor thuiswerk.
- heel veel discussies over de huidige stand van ouderenzorg. Zelfs moeilijke kwesties of we mensen met veel kwalen wel 100 moeten proberen te laten worden.
Ons hele systeem in het algemeen mag wel wat robuuster in plaats van een optimalisatie race to the bottom. Maar ja, dat hangt weer sterk samen met het hedendaagse kapitalisme.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niets aan de hand qua absolute sterftecijfers en niet in zijn algeheel. Natuurlijk is de overbelasting van de zorg het grootste issue.
Erg interessante tijd dit. Gaat enorm veel opleveren.
Ik verwacht dat de les is dat we bij een volgende pandamie veel beter voorbereidt (moeten) zijn.
- altijd 3000-5000 IC bedden op voorraad te bedienen door aangestelde reservisten (uit bestaande zorg).
In hiervoor gereserveerde gebouwen en nood installaties.
- snellere lockdown. Deze kort toepassen met een betere en effectieve afscheiding van de zwakkeren in de samenleving.
- medicijnen en apparatuur tegen hogere (loon) kosten toch volledig autonoom in de EU fabriceren
- altijd grote reserves houden van bescherm middelen. Eigen fabricage van mondmaskers (en wapens).
- kant en klaar plan voor sociale lockdown, bedrijven nemen protocollen op voor thuiswerk.
- heel veel discussies over de huidige stand van ouderenzorg. Zelfs moeilijke kwesties of we mensen met veel kwalen wel 100 moeten proberen te laten worden.
17 miljoen premiers!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Verfrissend, eindelijk iemand die zich niet als voetbalcoach of viroloog gedraafd, maar als premier.
Hier was het ook niet optimaal. Tussendoor dan maar dutje doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
![]()
Zo ongeveer de hele nacht wakker gelegen. Dit gaat een lange dag worden.
Sterkte vandaag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
![]()
Zo ongeveer de hele nacht wakker gelegen. Dit gaat een lange dag worden.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:25 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Verfrissend, eindelijk iemand die zich niet als voetbalcoach of viroloog gedraagd, maar als premier.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nieuwe laptopEn papa weer thuis
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nieuwe laptopEn papa weer thuis
In het ziekenhuis na een beroertequote:
Jaaquote:
Je zou ook kunnen concluderen dat juist welvaart zorgt voor het steeds zwakker worden van de bevolking.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Ons hele systeem in het algemeen mag wel wat robuuster in plaats van een optimalisatie race to the bottom. Maar ja, dat hangt weer sterk samen met het hedendaagse kapitalisme.
Net als overbevolking trouwens, want vanaf een bepaald welvaartsniveau stabiliseert de omvang van een bevolking. Dus een iets gelijkere verdeling van de welvaart globaal gezien zou al veel verschil kunnen maken.
quote:Welke kracht verliezen we als mensheid, door structureel zelfgekozen zwakte te beschermen?
Wat gaat er precies verloren, als we er zo definitief in slagen om de wetten van natuurlijke selectie te negeren?
Natuurlijke selectie filtert zwakte er uit.
Zodat de betreffende diersoort kan blijven bestaan.
Alleen de snelste antilopen, de sociaal slimste apen en de meest gezonde vogels kunnen hun genen doorgeven.
Zwakte wordt er uit geselecteerd.
Om te voorkomen dat de diersoort als geheel steeds zwakker wordt.
Hoe de natuur selecteert?
1. Met weerstand
2. Met testen
3. Met examens
Weerstand in de vorm van kou of hitte bijvoorbeeld. Maar wij hebben er voor gezorgd dat waar we ook zijn, het 21 graden is.
Testen in de vorm van voedsel waar je competent voor moet zijn om het te vinden, vangen en bereiden. Maar bij ons ligt alles voorgesneden in de supermarkt.
Examens, in de vormen van bijvoorbeeld een virus. Wie haalt de eisen?
80% van de Nederlanders die nu op de IC ligt ivm Corona is te zwaar. 99% van de doden had minstens 1 welvaartsziekte.
Maar er overlijdt maar een fractie van de mensen die zou overlijden als het aan de natuur zou liggen.
Door het geweldige werk van de mensen in de zorg.
Dus ook dat is ons gelukt: zelfs tijdens de examens spelen we vals en komen we er mee weg.
Prachtig op individueel niveau. Papa die een bende heeft gemaakt van zijn gezondheid en besmet raakt, kan het tóch overleven.
Dodelijk op het niveau van onze mensheid.
Wat sterft er precies af door zelfgekozen zwakte koste wat kost te beschermen?
Alles waar de natuur op selecteert:
1. Kracht
2. Competentie
3. Intelligentie
4. Weerbaarheid
5. Wendbaarheid
6. Gezondheid
En dat is dan ook de toekomst die voor ons ligt als we dit pad blijven volgen:
1. Zwakte
2. Incompetentie
3. Domheid
4. Weerloosheid
5. Logheid
6. Ziekte
Dat is de prijs die we als groep betalen, om op individueel niveau zelfgekozen zwakte in leven te houden.
Ik zeg: geen goede deal.
In welk gedeelte kun je je vinden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen concluderen dat juist welvaart zorgt voor het steeds zwakker worden van de bevolking.
Dit las ik net op LI en kan me er wel (deels) in vinden:
[..]
Het liefst dat ze 'sterker' worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In welk gedeelte kun je je vinden?
Een groot deel van de mensen in Nederland behoort tot de "zwakkere" groep; wat wil je met die mensen doen?
Wat is de consequentie als dat niet gebeurd? Want juist door de vrijblijvende en de zesjescultuur in Nederland zijn we zo geworden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het liefst dat ze 'sterker' worden.
Of de dat de hierop volgende generatie 'sterker' word.
je moet je bs-filter ff na laten kijken, hij doet het nietquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of je kan de zwakkeren even 'helpen' zodat er alleen maar superieure mensen overblijven. Een soort "übermenschen". Damn! Dat nog niet iemand eerder op dat idee is gekomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb al geen kinderen hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb verzameld, is makkelijker.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga even een ontbijtje bij elkaar jagen.
Slim! Jij mag blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb verzameld, is makkelijker.
Of sterf ik nu ook uit want zwak?
Vraag maar gelijk om een spuitje. Aan zwakkeren hebben we niks in deze samenleving, aldus los.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb iets verrekt in m'n rug en durf m'n bed niet uit
Voor niks binnen gebleven dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vraag maar gelijk om een spuitje. Aan zwakkeren hebben we niks in deze samenleving, aldus los.
Heb je dat nodig ja? Wat zwak!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:27 schreef Barbusse het volgende:
Wat lees ik nu, gaan we weer eens aan onnatuurlijke selectie doen? Laat me eerst even wat koffie drinken joh.
Buurmeisjequote:
De Happy Camps worden al opgezet!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:27 schreef Barbusse het volgende:
Wat lees ik nu, gaan we weer eens aan onnatuurlijke selectie doen? Laat me eerst even wat koffie drinken joh.
Niks mis met wat zwakte. Het gaat er dan ook helemaal niet om dat je de sterkste of slimste moet zijn om te overleven, maar dat je het beste aanpassingsvermogen hebt.quote:
Toe aan vakantie, ook al kan ok nergens naartoequote:
Gewoon lekker kunnen uitslapen zou al lekker zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toe aan vakantie, ook al kan ok nergens naartoe
Ook niet mogelijkquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gewoon lekker kunnen uitslapen zou al lekker zijn.
Heb je het zo druk op werk?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daarom zou een vakantie wel even fijn zijn, inderdaad.quote:
Als deze ellende voorbij is en het weer minder druk is dan ga ik ook een paar weken verdwijnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Alsquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als deze ellende voorbij is en het weer minder druk is dan ga ik ook een paar weken verdwijnen.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
Een leverancier geeft aan dat ze het probleem on-site op komen lossen. Moeten alleen even wachten totdat "the situation calms down". Die kunnen tot na de zomervakantie dus niets doen
Welk jaar?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:28 schreef Q. het volgende:
Alles is na 6 april toch weer zoals het vroeger was? Toch? Toch? Toch?
Ja dat hebben ze beloofd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:28 schreef Q. het volgende:
Alles is na 6 april toch weer zoals het vroeger was? Toch? Toch? Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |