abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 19:55:45 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192342253
en verder...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192342417
Luna dat is ook een zorg, ook al is je opa 'al' in de 80.

Ik ben zelf nog steeds verkouden, van snot in de neus is het gezakt naar de luchtwegen. Niet heel erg ofzo, lekker hoestje heb ik. Dus blijf nog steeds ver uit de buurt van iedereen.
pi_192342988
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ah nee toch :{ , hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
Niet zo intensief als voorheen (sinds alle maatregelen), maar het is een heel klein dorp, ons kent ons en alles en iedereen loopt bij elkaar binnen en helpt elkaar indien nodig met boodschapjes etc. Het was dus best even schakelen voor ze daar. En opa en oma hebben dus ook thuiszorg, die is ook gewoon blijven komen.. Dus ja..
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:35:39 #4
5428 crew  miss_sly
pi_192343188
Och sillie, wat naar en onzeker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2020 @ 20:43:56 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192343390
Ach Luna, bij jullie ook al zulke zorgen... :{

Sterkte beiden!
***
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:46:17 #6
5428 crew  miss_sly
pi_192343441
Och Luna, ik had je post gemist. Wat verdrietig!

Sterkte, allebei 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 maart 2020 @ 20:48:03 #7
269689 crew  Viv
  zondag 29 maart 2020 @ 20:48:59 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192343530
Sterkte sillie en luna :*.
KuikenGuppy
pi_192343534
Och dames wat een zorgen, veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192343663
Vicky en luna sterkte
  zondag 29 maart 2020 @ 20:54:22 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192343685
Sterkte :*
  zondag 29 maart 2020 @ 22:47:25 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192346181
Sterkte dames...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192346534
Sillie, Vicky en Luba. Sterkte :*
pi_192349032
Sterkte dames. Veel zorgen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.
Los van alle regels is het ook nog even overlegd met huisarts en arts infectieziekten. Als we namelijk moeten wachten tot man niet meer hoest wordt het september ofzo want chronische hoest door oa hooikoorts. Al klinkt het huidige hoestje heel anders dan het corona hoestje.

Ik hou me overigens in de winkel ook braaf aan de 1,5 meter. Want stel dat ik het nog niet gehad heb of zo licht dat het niet herkenbaar was, loop ik nog steeds risico om te besmetten en op te lopen. Al denk ik dat ik het allang gehad heb, maar goed.

Om ons heen hoor je heel veel verhalen van bosjes ouderen die omvallen. Als er in dorpjes van nog geen 1000 inwoners 4 ouderen in een week overlijden, dan is zo'n dorp in rouw terwijl ze er niks mee kunnen. In mijn directe omgeving weet ik nu van twee vitale ouderen uit de regio Uden die overleden zijn, eentje in Groningen en de ander in Doetinchem. Dan mag je hopen dat daar familie bij geweest is, zo sneu. Overigens liggen er uit een dorp verderop ook 3 van rond de 30 op de IC, het gaat echt niet alleen om ouderen.
Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Wat fijn dat het goed gaat met je man en vader! Ik hoop dat ze snel opknappen.
Ik hoor dat het zo veel vraagt van je lichaam en dat het enorm lang duurt.

En hier in het dorp 3 jonge mensen op IC, waarvan twee broers. Plaatst dingen wat in perspectief. Hier is ook echt niemand die zich niet aan de richtlijnen houdt. Ik woon aan een drukke straat en iedereen rijdt altijd veel te hard, maar had dit weekend zelfs het idee dat mensen gewoon 30 rijden. Echt bizar.

Ik was gisteren ook aan de krant begonnen en na drie artikelen was ik er al weer klaar mee. 1 over verstandelijk beperkte kinderen die in deze crisis vergeten worden, 1 over daklozen in Italië en 1 over de angst dat het virus in de vluchtelingenkampen in noord Syrië en lesbos gaat komen. Pffff
pi_192349126
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.

Wat ik wel weer interessant vond en wat ik toevallig net daarvoor zelf bedacht is de Corona koeriers in NY. Mensen die daar zonder baan of opdrachten zijn komen te zitten, zijn met de fiets actief als koerier voor anderen die niet meer naar een winkel kunnen of mogen.
Ik heb 5 jaar lang een massagepraktijk gehad, 2 jaar geleden ben ik daarmee gestopt. Ik ken uit die tijd nog best veel masseurs die nu allemaal zonder inkomen zitten. Ik bedacht gisteren dat ik me in dat geval denk ik ook zou aanbieden als koerier of zo op de fiets.

Gisteren BZV gekeken met videochat met meerdere vrienden, heerlijk. 1 vriend van ons is huisarts in Brabant. Die had expres een deel van zijn Corona proof pak aan. Die maakt uren waar je van omvalt, dus even samen lachen was fijn.
pi_192349741
Luna, Vicky, sillie en iedereen die het nodig heeft: sterkte en :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 maart 2020 @ 11:27:54 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192351616
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:49 schreef exode het volgende:
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
pi_192351654
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!
[..]

Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Ja....daar is het allemaal nog wat anders natuurlijk. Wij hebben het in Nederland wat betreft behoorlijk goed.

Ook wel bizar om te zien hoe het nu in Zweden is, onze bestemming voor komende zomer. Scholen nog open etc.
pi_192351714
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
pi_192351728
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
  maandag 30 maart 2020 @ 11:36:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192351750
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!
[..]

Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Dat komt vooral omdat bijna alles daar maakbaar is als je maar geld hebt (toen wij in 2009 besloten te proberen een kindje te krijgen ging ik daar meelezen op een forum voor oudere vrouwen die nog graag een kind wilden, 50+ en donor-eitjes kwam zo vaak voor in die verhalen dat ik het bizar begon te vinden), maar dat is dus die maakbare wereld waarin alles kan als je maar geld hebt...

Behalve genezen van zaken waar ze geen grip op hebben, en dat freakt ze out.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192351766
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
Ik kan me voorstellen dat je dan liever even je focus op werk wilt houden. Als een soort bubbel.
pi_192351970
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192353115
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
Geen idee, wij hadden nog niks geboekt en ik denk dat we dat ook niet gaan doen.
Dat zou vooral mijn man jammer vinden, die wil wel graag weg. Maar goed, eerst maar afwachten hoe het zich verder ontwikkeld...

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad maar het beste van hopen...
Och je schoommoeder, wat naar :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 maart 2020 @ 13:29:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192353315
En in het kader van klein leed :@ kan ik het niet uitstaan dat ik sinds de verhuizing (1jr alweer) mijn nagel-manicure-dinges kwijt ben. Geen idee waar ik dat ding gelaten heb.
Heb het ook niet nodig normaal, want nagelstyliste, maar daar kan ik nu niet heen dus ik zou graag mijn apparaatje gebruiken om mijn gelnagels een beetje bij te werken.

-O-

#alsdatallesis
***
pi_192353341
Ik verwacht voorlopig ook nog geen echte zomervakantie. Zou leuk zijn als het wel kon, maar ik behoed mezelf maar vast voor weer een teleurstelling. :P

Met mijn opa gaat het gelukkig alweer beter, ze verwachten dat hij over 2-3 dagen naar huis mag, mits het vocht achter zijn longen dan weg is.
pi_192354096
Wij hebben dus Zweden geboekt, op 29 juli staat gepland om met de Stena Line naat Goteburg te gaan. We hebben 2 keer een huisje geboekt voor een week, totaal dus 2 weken. En hebben nog 5 nachten open tot de terugvaart.
De boot kunnen we kosteloos omboeken, de huisjes doen net alsof er geen virus is totnogtoe. Ik ga er vanuit dat dat nog wel wijzigt.

Ik hoor uit meerdere hoeken het gerucht dat tot 1 september reizen tussen landen niet toegestaan zal zijn als het voor vakantie is. Zou me inderdaad niets verbazen. Indien de situatie hier wel weer goed is, kunnen we altijd met onze vouwwagen in Nederland gaan kamperen. We zien wel.

Wat fijn Luna.
Ai wat naar om te lezen Deepfreeze. Het zijn verwarrende tijden voor iedereen maar voor ouderen nog net wat meer denk ik.
pi_192354276
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef BE het volgende:
En in het kader van klein leed :@ kan ik het niet uitstaan dat ik sinds de verhuizing (1jr alweer) mijn nagel-manicure-dinges kwijt ben. Geen idee waar ik dat ding gelaten heb.
Heb het ook niet nodig normaal, want nagelstyliste, maar daar kan ik nu niet heen dus ik zou graag mijn apparaatje gebruiken om mijn gelnagels een beetje bij te werken.

-O-

#alsdatallesis
Ik ben 1 nagel kwijt.. de rest gaat nog net..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 maart 2020 @ 14:28:53 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192354351
Ik heb net nog een keer alles op zijn kop gezet en vond hem op een zeer voor de hand liggende plaats maar had een andere vorm/kleur dan ik verwachtte. :’) :@

@Deepfreeeze wat moeilijk...
@lunapunella Fijn om te horen. :Y
***
pi_192354657
Goed dat je hem gevonden hebt BE!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192354857
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:14 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus Zweden geboekt, op 29 juli staat gepland om met de Stena Line naat Goteburg te gaan. We hebben 2 keer een huisje geboekt voor een week, totaal dus 2 weken. En hebben nog 5 nachten open tot de terugvaart.
De boot kunnen we kosteloos omboeken, de huisjes doen net alsof er geen virus is totnogtoe. Ik ga er vanuit dat dat nog wel wijzigt.

Ik hoor uit meerdere hoeken het gerucht dat tot 1 september reizen tussen landen niet toegestaan zal zijn als het voor vakantie is. Zou me inderdaad niets verbazen. Indien de situatie hier wel weer goed is, kunnen we altijd met onze vouwwagen in Nederland gaan kamperen. We zien wel.

Wat fijn Luna.
Ai wat naar om te lezen Deepfreeze. Het zijn verwarrende tijden voor iedereen maar voor ouderen nog net wat meer denk ik.
Dat is toch nog veel te vroeg om iets over te zeggen?

Wij gaan naar een huisje de andere kant op (NL) reizen met de auto. Ik ga er voorlopig nog maar van uit dat het doorgaat.
pi_192354954
Mijn zus en haar man gaan rond 14 april richting Denemarken en Zweden. Zij hoopt dat dat nog wel door kan gaan. Voor nu zijn die grenzen dicht dus ik geloof nooit dat dat doorgaat.
Over positief gesproken. :P Of naïef. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 30-03-2020 15:37:02 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 15:11:40 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192355045
Dat vind ik echt behoorlijk naïef inderdaad. :Y

En over de zomermaanden zou ik ook niet al te optimistisch zijn.
***
  maandag 30 maart 2020 @ 15:13:49 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_192355089
Ik ben blij dat wij nooit vakanties plannen. :')
disclaimer
pi_192355210
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat wij nooit vakanties plannen. :')
Wij wilden toevallig dit jaar voor het eerst gaan maar we besloten toch de zolder deze zomer te laten verbouwen.
Dat komt dan nu wel goed uit. :)
pi_192355419
Ik heb de afgelopen 20 jaar nooit vooruit gepland. Tot afgelopen zomer. We zaten in Italië vlakbij Venetië op een geweldige camping en wisten zeker: dat willen we volgend jaar weer. Wij zouden begin augustus die kant op gaan, maar ik denk ook dat het niet doorgaat.

Ik heb al even contact opgenomen met de reisorganisatie en die gaan er gewoon nog vanuit dat het doorgaat. :')
Als ik zelf op tijd annuleer kost het me alleen de aanbetaling. Annuleren zij dan krijgen we een voucher, maar dat doen ze vast pas ná het moment dat we het gehele bedrag verschuldigd zijn. :')
  maandag 30 maart 2020 @ 15:34:31 #37
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192355421
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:07 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus en haar man gaan rond 14 april richting Denemarken en Zweden. Zij hoopt dat dat nog wel door kan gaan. Voor nu zijn die grenzen dicht dus ik geloof nooit dat dat doorgaat.
Over positief gesproken. :P Over naïef. :')
Oh wow. Dat vind ik naïef wel een beetje voorbij.

Ik hoop wel heel erg dat ik oudste zelf op haar studentenkamer kan gaan afleveren :{ En onze ouders zien zou natuurlijk ook wel fijn zijn. Een keer per jaar is op deze leeftijd al wel wat. Mijn moeder heeft mij sinds mijn diagnose ook niet gezien. Nou ja..... wie dan leeft....
pi_192355480
wij hebben voor t eerst iets geboekt.. een reis naar ijsland..meestal gaan we op de bonnefooi..
ach we zien wel hoe het loopt..
pi_192355523
https://www.nu.nl/politie(...)end-tot-wanneer.html

Heel nuttig nieuwsbericht dit, maar goed. :X

Wij boeken normaal rond januari onze zomervakantie al. Dit jaar niet, want we wilden afwachten hoe baby het doet voor we zouden boeken (en of we dan met een kleine van een maand of 3 vakantie zouden zien zitten). Zijn we nu wel dubbel blij mee; want met dit gedoe gaan we echt niet weg.
pi_192355575
Nja, als je zeker wil weten dat je naar een specifieke bestemming kan, moet je wel :D

Maargoed, mij zul je dan ook nooit op een all inclusive of op Kreta of zo aantreffen :P
pi_192355905
Room, ik annuleer toch ook niets. Ik regel verder ook niets. We zien het wel, ik hoop dat het door kan gaan, maar ik betwijfel het.

Legoland in de meivakantie is door Tui al geannuleerd in ieder geval.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:12:48 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192355978
We hebben zojuist bericht gekregen: alle scholen in de VAE leren tot het einde van het schooljaar online. Ter vergelijking: wij begonnen twee weken voor jullie met gesloten scholen.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:27:17 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_192356160
Morgen horen wij meer over scholen, ik ga inmiddels zelf uit van 1 juni. En dan zou het nog 5 weken zijn tot de grote vakantie. Vooral voor mijn eigen jongens een verloren jaar, voor mijn studenten komt de nadruk op hen die examen gaan doen.

Ik vind het vooral lastig voor mijn eigen jongens omdat oudste nu naar groep 8 zou gaan, maar ik twijfelde er zelf al over. En de jongste loopt sowieso vast op school, daar is deze periode al helemaal niet handig voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192356228
Hier vakantie in schotland (2xweek huisje, plus overtocht) gepland voor juli.. We wachten komend weekend nog af. Kijken hoe het dan gaat en iets beslissen..

Gao, loopt het bij jullie ook tot onze zomer? (juli)
hier horen we morgen weer wat de nieuwe plannen zijn. Het zal wel verlengen worden, maar tot wanneer? Ik gok op de meivakantie, met optie voor verlenging..
  maandag 30 maart 2020 @ 16:36:39 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192356267
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat wij nooit vakanties plannen. :')
Wij ook niet, maar gebonden aan schoolvakanties wordt de urgentie daartoe wel groter ;(.
Wij zouden in de meivakantie naar de zon, nu gaan we ws een midweekje weg naar een (alleenstaand) huisje in Nederland. Even een andere omgeving zal ons goed doen.
KuikenGuppy
  maandag 30 maart 2020 @ 16:38:38 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_192356296
Ik weiger Frankrijk in augustus al uit mijn hoofd te zetten, dat is ook al geboekt en betaald in januari en ik ken de eigenaren van de camping. Dat komt vast goed. Mei vakantie was ik mee bezig toen deze pleuris uitbrak, nog niet geboekt gelukkig. Als het mooi weer is en er zijn campings open ben ik geneigd de vouwwagen op te halen en te gaan kamperen. Tegen die tijd zitten we al dik 9 weken thuis.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192356301
Normaal gesproken boeken wij altijd al in oktober, maar omdat we willen verhuizen hebben we nog niks geboekt.

Eerst binnenkort het huis maar eens in de verkoop zetten, al voelt dat toch ook wel een beetje gek in deze tijd. Paar huizen naast ons staat een zelfde huis als ons te koop en die is nu onder bod.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:51:01 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192356436
Het plan was pas eind augustus naar een camping en die boeken we nooit dus we zien wel.
Al hoop ik heel erg toch wel even weg te kunnen tegen die tijd.

De mei reis naar de VS is op de vluchten en wat event tickets na al geheel geannuleerd en (aan)betalingen zijn terug gestort. Wij kijken naar de volgende meivakantie voor een nieuwe poging.
Nog geen zin gehad om het voucher verhaal bij KLM uit te zoeken maar de voorwaarden zijn nu zo ruim dat ik nog lang de tijd daarvoor heb.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 maart 2020 @ 16:54:47 #49
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_192356485
Wij hadden, omdat het de laatste keer was dat we buiten de schoolvakantie konden, een reis geboekt die we normaal nooit zouden boeken, 2 weken Mexico O+ in april. Maar die is al geannulleerd door TUI. We krijgen een voucher, maar als ik nu kijk naar de prijzen van dezelfde reis zijn die echt al met honderden of zelfs 1000 euro gestegen -O- En dan kunnen we ook niet meer buiten de schoolvakantie dus ik vrees dat Mexico er niet meer inzit. Erg jammer, maar goed, laten we eerst de komende maanden maar zien te overleven.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_192356487
lama, het was gisteren :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 30 maart 2020 @ 16:59:53 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192356557
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vakantie in schotland (2xweek huisje, plus overtocht) gepland voor juli.. We wachten komend weekend nog af. Kijken hoe het dan gaat en iets beslissen..

Gao, loopt het bij jullie ook tot onze zomer? (juli)
hier horen we morgen weer wat de nieuwe plannen zijn. Het zal wel verlengen worden, maar tot wanneer? Ik gok op de meivakantie, met optie voor verlenging..
Ja 25 juni was onze laatste schooldag geloof ik.

De kinderen zouden de 28e samen vliegen. Ik zou mij pas, met het oog op chemo, last minute boeken.
pi_192356831
Wij hebben een stacaravan op een camping in Nederland en daar ben ik nu wel heel erg blij mee. We gaan daar gewoon tijd doorbrengen en misschien kunnen we hem nog een weekje of wat verhuren.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:21:52 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192356901
Zodra het weer mag & kan, zal iedereen wel willen, en zullen de prijzen denk ik de pan uit rijzen :X.
KuikenGuppy
pi_192357082
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:59 schreef Gaoxing het volgende:
Ja 25 juni was onze laatste schooldag geloof ik.

De kinderen zouden de 28e samen vliegen. Ik zou mij pas, met het oog op chemo, last minute boeken.
Dat is dan nu ook nog afwachten hoe dat gaat lopen?
pi_192357217
Wij zijn altijd last minute boekers, dus dat scheelt voor nu.

Even klagen, dan ben ik het kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 30-03-2020 17:50:56 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 18:18:02 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192357729
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:41 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn altijd last minute boekers, dus dat scheelt voor nu.

Even klagen, dan ben ik het kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adem in adem uit. :)
Ouders zullen ook frustratie voelen. Zoeken misschien een zondebok. Je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192357737
Hupje, mijn vriendin geeft een +1 op je spoiler, erg herkenbaar dus.

Wij boeken onze zomervakantie meestal rond januari/februari omdat we al 15 jaar aan het hoogseizoen vastzitten. Dan heb je tenminste nog keuze ook in prijs.
Nu hadden we vooral geboekt omdat we een aanbieding hadden voor de boot wat ¤ 400 scheelde met de normale prijs. Best de moeite dus.

Ja...dat dus ook Burdie, de reisorganisaties kunnen wel wat geld gebruiken dus de prijzen zullen lekker verdubbelen in de zomervakantie vrees ik.
pi_192357819
ach, je doet t als leerkracht niet gauw goed geloof ik..
In onze klasse-app kwam ook al t een en ander voorbij.. bijv dat het toch echt de taak is van de leerkracht om de kinderen met schoolwerk aan de gang te houden en dat t niet handig is met thuiswerken als t kind al na 1 uur klaar is..
joh, relaxe denk ik dan..(betreffende kind is ook hoogbegaafd, dus heeft sowieso wat extra s nodig, maar kom op.. de juf is 59 en doet t hardstikke goed heeft al veel digitaal beschikbaar, maar inderdaad nog niet op alle 10 individuele niveaus en verder is het een rare tijd en kun je niet verwachten dat de juf op afstand ook nog alle kinderen de héle dag aan de gang gaat houden omdat jij thuis moet werken.. sommige ouders hebben niet erg veel inlevingsvermogen ofzo)
pi_192357857
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
  maandag 30 maart 2020 @ 18:28:10 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192357904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
Leuk dat je dat hebt gedaan.
Het is een beetje eigen aan onze maatschappij hè, wel meteen met een klacht op de stoep staan, maar als er van alles voor je geregeld wordt is dat maar heel normaal. Jammer is dat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192358034
De eerste thuiswerkdag stuurde de schoolleider van onze school een collage rond van de complimenten die ze hadden gekregen vanuit de verschillende klassenapps ,met daarbij hoe blij ze hier als team mee waren. Ik vond het fijn dat er zoveel mensen (net als wij) heel tevreden waren met hoe alles geregeld werd en ook dat ze daar zoveel energie uit haalden. Wij krijgen inmiddels een wekelijkse nieuwsbrief vanuit de schoolleiding waarin ook regelmatig staat dat het team best snapt dat het voor ons als ouders ook zwaar is. Misschien kun je je schoolleider vragen wat algemene aandacht te besteden aan de stemming en sfeer Hupje? Zodat niet alles bij individuele leerkrachten terecht komt. Verder loop je denk ik vooral aan tegen de onmacht van ouders en hun eigen frustraties en onvermogen. Alsnog niet netjes. Lastig dat mensen ook maar moeilijk kunnen inschatten dat niet een pakket werkzaamheden passend is voor alle kinderen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192358036
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
Ik prijs onze juffen ook de hemel in, diep respect voor hun inzet :Y

Ik heb dan wel een makkelijk lerend kind, ik kan me voorstellen dat het bij kinderen met een hoger of lager niveau lastiger is thuis.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192358078
@Moonah Je hebt gelijk, hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu is het gerelativeerd, dus kind naar bed en door naar de volgende werkronde voor vandaag!

De school van mijn kind stuurde een enquête over de bevindingen van de ouders nu en gaan daar komende week mee kijken hoe/wat ze aan kunnen passen. Ook heel prettig.
pi_192358082
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
Dat is wel een goed idee. Ik vind dat we het van alle kanten bekeken goed doen. De juffen en meesters doen wat ze kunnen, wij als ouders ook en de kinderen net zo goed. O+ Ik vind overigens dat je als ouder ook prima dingen kunt regelen om je kind extra werk te laten doen als dat nodig is. Er is nu online zoveel vrijgegeven dat vervelen echt niet nodig is voorlopig.

En nee het hele gebeuren is geen goede combi met thuiswerken, daar is denk ik elke ouder het wel mee eens, maar leg de lat niet te hoog. Niet voor jezelf qua school en werk en niet voor de kinderen. Het is voor iedereen een spannende tijd en dat maakt dat het voor niemand makkelijk is. Ik probeer thuis alles en iedereen enigszins in een ritme te houden, maar ook als dat dan even niet lukt is het prima. Blijkbaar is dat dan wat we op dat moment nodig hebben.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2020 @ 18:42:43 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192358104
School hier is gewoon vanaf het begin goed bezig, vind ik. En vrijdag hebben we de puber haar wiskundeleraar een bedankje laten sturen omdat hij na vijf uur voor haar op Skype kwam om een huiswerkopdracht die ze niet begreep, uit te leggen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2020 @ 18:45:59 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192358161
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:41 schreef Hupje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ Oké, goed bezig dus. Meer kun je niet doen, dus heeft het niet met jou te maken maar met de ander. :*
quote:
Maar nu is het gerelativeerd, dus kind naar bed en door naar de volgende werkronde voor vandaag!
Niet te lang doorwerken hoor. ;) Geniet van je avond.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:49:41 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192358220
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is dan nu ook nog afwachten hoe dat gaat lopen?
Ja. Geen idee hoe de wereld er dan uitziet. Onze zomer is natuurlijk vreselijk, dus iedereen trekt eind juni weg, en komt begin september terug. Maar ik moet maar zien of het tegen die tijd voor mij veilig genoeg is om te reizen. En veilig genoeg in Nederland. En veilig genoeg bij terugkomst in Dubai, als mensen uit de hele wereld terugkomen met aanhangende virussen. Ik hoop dat we tegen die tijd meer kunnen controleren met een supersnelle test. En ik hoop snel op een vaccin.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:55:59 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192358311
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:41 schreef Hupje het volgende:
De school van mijn kind stuurde een enquête over de bevindingen van de ouders nu en gaan daar komende week mee kijken hoe/wat ze aan kunnen passen. Ook heel prettig.
Hier ook. Kunnen ouders lekker lozen wat ze kwijt willen, en de leerkracht krijgt wat meer afstand.
  maandag 30 maart 2020 @ 19:28:51 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192358928
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:08 schreef exode het volgende:
Room, ik annuleer toch ook niets. Ik regel verder ook niets. We zien het wel, ik hoop dat het door kan gaan, maar ik betwijfel het.

Legoland in de meivakantie is door Tui al geannuleerd in ieder geval.
was dat vanuit de anwb? die wilden wij ook boeken. Uiteindelijk niet meer gedaan.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2020 @ 19:29:15 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192358939
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja. Geen idee hoe de wereld er dan uitziet. Onze zomer is natuurlijk vreselijk, dus iedereen trekt eind juni weg, en komt begin september terug. Maar ik moet maar zien of het tegen die tijd voor mij veilig genoeg is om te reizen. En veilig genoeg in Nederland. En veilig genoeg bij terugkomst in Dubai, als mensen uit de hele wereld terugkomen met aanhangende virussen. Ik hoop dat we tegen die tijd meer kunnen controleren met een supersnelle test. En ik hoop snel op een vaccin.
Wat een onzekerheid allemaal Gaoxing, ik zou soms willen dat ik met een toverstokje over het forum kon gaan en voor iedereen die het nodig heeft wat geluk kon strooien 🍀
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192359184
Zojuist weer een update-mailtje gestuurd naar de juf.
O.a hoe het met A. gaat en complimenten over hun aanpak.
Ze hadden vandaag weer een pakketje aan de deur gehangen voor de komende weken. Juf zet ook dagelijks een nieuwe opdracht online, als extraatje. Ze vragen ook elke paar dagen een mailtje te sturen over hoe het gaat. Mag ook foto’s meesturen.
Morgen gaan ze live online met de klas.
Vorige week had ze ook gebeld.
Voor mij voelt het dus wel alsof ze echt moeite doen en betrokken zijn. :)
  maandag 30 maart 2020 @ 19:42:54 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192359231
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
Onze directeur stuurt bijna alle complimenten die hij krijgt door.... super fijn om te lezen.
Maar we krijgen ze ook van ouders rechtstreeks. Als ik eerlijk ben tot nu maar 1 of 2 minder positieve reacties gehad.
Vanmorgen nog op de gang aangesproken door een vader die zn kind kwam brengen. Leuk compliment gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192359401
Amaranta en Hupje, mega herkenbaar. Erg veel positieve reacties en veel waardering. Maar zowel man als ik hebben ook al wat minder fijne mails binnen. De mail die mijn man kreeg gingen je oren echt van klapperen. Gelukkig pakt het team het goed op.
En fijn om te lezen dat er zo veel wederzijds begrip is van ouders naar leerkrachten en andersom.
En wat iemand ook al zei: de mail wordt vaak gevonden voor kritiek. Juist een compliment zou zo veel goed doen in deze dagen :)
  maandag 30 maart 2020 @ 19:59:33 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192359546
Mijn zoon is op het moment erg boos en opstandig als het om school gaat, maar had zijn wiskundeleraar toch een mailtje gestuurd om hem te bedanken voor een youtube-les. Dat vond ik ook wel heel netjes van hem.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192359593
S. werd vandaag uitgenodigd voor videobellen met de juf, komende woensdag. Hij was meteen gelukkig O+

Ik heb net lekker wat energie kwijt kunnen raken. Met een paar collega’s alle tafels op het werk geschuurd en voor de eerste keer in de lak gezet. Zijn van die klusjes waar we normaal niet aan toe komen (want altijd maar maximaal 1 dag dicht) en dat kan nu wel een keer.

Wij hebben wel veel luxe qua zomervakantie, we gaan namelijk altijd naar het vakantiehuis van mijn schoonouders in Hongarije. Dit jaar wilden we via Noord-Italië kamperend die kant op. Dat zal dan wel niet gebeuren :')
Maar ik heb goede hoop dat met de auto naar Hongarije eind juli wel moet gaan lukken. Besmettingsgevaar daar is als we willen een stuk kleiner dan hier, in een dorp met 100 inwoners :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192359603
Ik heb niks dan lof voor de school van W. De directrice is mega attent, ze belde vandaag hoe het mij ging en dat ik zeker W. nogmaals mag brengen als ik het fysiek even niet kan (hij is vorige week ook een dag geweest).
Als ze op voorhand weten dat hij komt, is zijn eigen juf op school en vangt zij hem op, zo is het zo vertrouwd mogelijk.

Ik kreeg vorige week na dat ene dagje zo’n blij kind terug. Hij vond “gewoon school” heerlijk. Gezondheid voorop hoor, maar dit kan ook niet gezond zijn voor kids zelf. Die hebben net zo goed sociaal contact nodig. Ik merk het zelfs aan mn dreumes, die plakte bijna aan haar vaste KDV juf vast vorige week (ook daar zetten ze zoveel
mogelijk de “vaste juffen” van de kids in).
pi_192359627
Ik luisterde vorige week mee naar een les die mijn moeder online gaf (sowieso 1000 respect, 61 en dan nog even in 3 dagen leren hoe je online les kunt geven _O_ ). Was super leuk om te horen, leerlingen (1 VMBO-kader) deden eigenlijk best goed mee en toen ze afscheid nam zei eentje: ‘Bedankt mevrouw!’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192359742
Hier had ik als ouder vandaag een zware dag waar kind en ik elkaar helemaal in de weg zaten.
Ik moest werken. Dochter moest wat voor school doen waar ze geen zin in had en was dwars.
Dus mijn ochtend was alles behalve gezellig.
pi_192359818
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

was dat vanuit de anwb? die wilden wij ook boeken. Uiteindelijk niet meer gedaan.
Nee Tui, wij wilden in Lalandia dat bood de ANWB niet aan.
  maandag 30 maart 2020 @ 20:15:34 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192359850
Wat we in ieder geval van deze situatie leren is hoe belangrijk en waardevol school eigenlijk is voor alle leerlingen.
Ergens wist ik dat wel, maar het wordt nu wel echt 'pijnlijk' duidelijk. En dat is misschien ook een opsteker voor alle leerkrachten. Jullie worden zeer gewaardeerd _O_
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 maart 2020 @ 20:17:27 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192359891
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:04 schreef LeSage het volgende:
(sowieso 1000 respect, 61 en dan nog even in 3 dagen leren hoe je online les kunt geven _O_ ).
_O_ _O_ _O_
pi_192359911
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:02 schreef LeSage het volgende:
S. werd vandaag uitgenodigd voor videobellen met de juf, komende woensdag. Hij was meteen gelukkig O+

Ik heb net lekker wat energie kwijt kunnen raken. Met een paar collega’s alle tafels op het werk geschuurd en voor de eerste keer in de lak gezet. Zijn van die klusjes waar we normaal niet aan toe komen (want altijd maar maximaal 1 dag dicht) en dat kan nu wel een keer.

Wij hebben wel veel luxe qua zomervakantie, we gaan namelijk altijd naar het vakantiehuis van mijn schoonouders in Hongarije. Dit jaar wilden we via Noord-Italië kamperend die kant op. Dat zal dan wel niet gebeuren :')
Maar ik heb goede hoop dat met de auto naar Hongarije eind juli wel moet gaan lukken. Besmettingsgevaar daar is als we willen een stuk kleiner dan hier, in een dorp met 100 inwoners :D
Tenzij Orbán allerlei rare fratsen uit gaat halen ;) Ik vind dat best verontrustend, die onbeperkte macht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192359952
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tenzij Orbán allerlei rare fratsen uit gaat halen ;) Ik vind dat best verontrustend, die onbeperkte macht.
Dikke kans eigenlijk wel zelfs :')
Maar ik wil gewoon zo graag. 3 weken buiten leven, de kinderen onbeperkt opa en oma om zich heen, ik kijk daar zo naar uit.
Maar goed, wat niet is is niet, kan ik ook wel mee leven hoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192359964
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:04 schreef LeSage het volgende:
Ik luisterde vorige week mee naar een les die mijn moeder online gaf (sowieso 1000 respect, 61 en dan nog even in 3 dagen leren hoe je online les kunt geven _O_ ). Was super leuk om te horen, leerlingen (1 VMBO-kader) deden eigenlijk best goed mee en toen ze afscheid nam zei eentje: ‘Bedankt mevrouw!’ O+
Nou. Ik moest opeens ook digitaal les gaan geven en kreeg daarvoor een digitale cursus. Dan merk je weer hoe prettig het is om dertiger te zijn die opgegroeid is in het digitale tijdperk, er zaten zoveel mensen in dat clubje voor wie het een enorme worsteling is. Het lijkt me helemaal niets om zo vlak voor je pensioen nog eens al die nieuwe dingen te moeten leren (voor een karig salaris, naast je gewone baan ook nog eens, in dit geval).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192359986
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tenzij Orbán allerlei rare fratsen uit gaat halen ;) Ik vind dat best verontrustend, die onbeperkte macht.
En het is al zo'n engerd, die Orban..

Ik ben eigenlijk best trots op ons, we zijn echt een ritme aan het vinden in de lockdown. Hebben we wel het voordeel dat we beiden minder werk hebben, maar goed, we werken allebei wel minstens 6 uur per dag...
pi_192359999
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dikke kans eigenlijk wel zelfs :')
Maar ik wil gewoon zo graag. 3 weken buiten leven, de kinderen onbeperkt opa en oma om zich heen, ik kijk daar zo naar uit.
Maar goed, wat niet is is niet, kan ik ook wel mee leven hoor.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik hoop ook van harte dat het dan genormaliseerd is, ik zou ook graag weggaan in de zomer. We wachten het maar af.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192360008
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En het is al zo'n engerd, die Orban..

Ik ben eigenlijk best trots op ons, we zijn echt een ritme aan het vinden in de lockdown. Hebben we wel het voordeel dat we beiden minder werk hebben, maar goed, we werken allebei wel minstens 6 uur per dag...
Ik volg de Hongaarse politiek niet zo, maar mijn insteek is dat als je zoiets verzint dat je dan per definitie wel een engerd moet zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192360021
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:15 schreef livelink het volgende:
Wat we in ieder geval van deze situatie leren is hoe belangrijk en waardevol school eigenlijk is voor alle leerlingen.
Ergens wist ik dat wel, maar het wordt nu wel echt 'pijnlijk' duidelijk. En dat is misschien ook een opsteker voor alle leerkrachten. Jullie worden zeer gewaardeerd _O_
dat hier dan eigenlijk niet persé..
ondanks dat ik vind dat school het heel goed doet zie ik de kinderen helemaal opbloeien met wat minder druk van school en wat meer hun eigen plan kunnen trekken.. terwijl ze vriendjes en zo heus wel missen..
pi_192360042
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij hebben voor t eerst iets geboekt.. een reis naar ijsland..meestal gaan we op de bonnefooi..
ach we zien wel hoe het loopt..
IJsland is wel heel erg bijzonder... wanneer zouden jullie gaan?

School van de oudste heeft het op zich goed voor elkaar qua digitaal lesgeven.
Maar ik ben ook teleurgesteld, maar dat heeft niet zoveel met de huidige situatie te maken, meer met een kind wat niet zo lekker loopt en waar we al van begin van het schooljaar aan de bel trekken en we na veel pappen en nathouden eindelijk iets concreets hadden afgesproken en dat nu niet kan door de huidige situatie.

School van de jongste is sinds vorige week donderdag begonnen met een vragenuurtje via videobellen. Is leuk en geeft de jongste ook weer iets meer motivatie.
Juf probeert er ook wat van te maken en de andere juf stak vanmorgen ook haar hoofd even in beeld, waarop de kinderen gelijk begonnen te roepen dat ze wel 1,5 meter afstand moesten houden ;) .
En de jongste heeft ontdekt dat ze via dat videobellen natuurlijk ook met vriendinnetje samen huiswerk kan maken, er wordt wel veel geteut, maar het grote voordeel is dat ze samen heel veel kunnen oplossen zonder dat "mama" er steeds aan te pas komt _O_ .

Heel netjes wat ze zo hebben opgezet.
De jongste heeft mooi een weekplanning per dag. Duidelijk!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 maart 2020 @ 20:28:43 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192360050
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

dat hier dan eigenlijk niet persé..
ondanks dat ik vind dat school het heel goed doet zie ik de kinderen helemaal opbloeien met wat minder druk van school en wat meer hun eigen plan kunnen trekken.. terwijl ze vriendjes en zo heus wel missen..
Ik dacht dat dat hier ook wel een beetje zou gebeuren, maar ik zie nu dat de druk eigenlijk veel groter is, nu ze niet de bijbehorende structuur hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192360138
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

IJsland is wel heel erg bijzonder... wanneer zouden jullie gaan?

eind Juli, met de boot..super zin in, ook al lang naar toegeleefd.. alvast warme kleren in de volgende maat ingeslagen voor de kinderen, warme slaapzakken enzo..
zitten we straks met winterjasjes in zo n snikhete nieuwnederlandse zomer :(
ach ja, we schakelen wel om hoor als t nu niet kan dan volgend jaar maar..
pi_192360163
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hier ook wel een beetje zou gebeuren, maar ik zie nu dat de druk eigenlijk veel groter is, nu ze niet de bijbehorende structuur hebben.
de mijne (en wij ook) gedijen eigenlijk alleen goed op een licht chaotische structuur.. echte structuur zet alleen aan tot verzet en ongelukkig zijn..
pi_192360502
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hier ook wel een beetje zou gebeuren, maar ik zie nu dat de druk eigenlijk veel groter is, nu ze niet de bijbehorende structuur hebben.
Idem, vooral bij de oudste. Deze periode konden ze volgens de mentor mooi werken aan achterstanden wegwerken, maar ook de gewone lessen gaan ook gewoon door, online.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:33 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

eind Juli, met de boot..super zin in, ook al lang naar toegeleefd.. alvast warme kleren in de volgende maat ingeslagen voor de kinderen, warme slaapzakken enzo..
zitten we straks met winterjasjes in zo n snikhete nieuw nederlandse zomer :(
ach ja, we schakelen wel om hoor als t nu niet kan dan volgend jaar maar..
Gaaf! Wij waren jaren geleden in juli, 1 middag in korte broek kunnen lopen en verder waren we ook blij met onze jassen en truien.
Ik ga duimen dat het kan eind juli en anders volgend jaar, het is echt een heel bijzonder land, IJsland.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2020 @ 22:18:49 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192361880
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hier ook wel een beetje zou gebeuren, maar ik zie nu dat de druk eigenlijk veel groter is, nu ze niet de bijbehorende structuur hebben.
Niet alleen door het ontbreken van structuur hier, maar ook omdat docenten min of meer proberen om het lestempo op hetzelfde niveau te houden als normaal. Waardoor er toch harder gewerkt moet worden in mijn ogen. Maar dat is wellicht een verschil tussen middelbaar en basisonderwijs.

*spuit elf :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2020 @ 23:15:55 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_192363324
Ik heb ook collega docenten die zelfs het rooster aanhouden. Dat is ook voor mbo4 niet te doen joh. Bovendien zijn onze studenten de vakkenvullers en pakjes bezorgers, die zijn veel te hard nodig O-) dus logisch dat school geen prio 1 heeft. Dat is normaal niet zo en nu al helemaal niet. Wij hebben doeners, die gaan niet braaf zelf studeren. Dus, ook daar lat op enkelhoogte en er andere dingen voor bedenken. Hopelijk morgen duidelijkheid over hoe lang en wat we met de examens doen. De onzekerheid is echt niet leuk voor onze examenkandidaten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192363559
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 23:15 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb ook collega docenten die zelfs het rooster aanhouden. Dat is ook voor mbo4 niet te doen joh. Bovendien zijn onze studenten de vakkenvullers en pakjes bezorgers, die zijn veel te hard nodig O-) dus logisch dat school geen prio 1 heeft. Dat is normaal niet zo en nu al helemaal niet. Wij hebben doeners, die gaan niet braaf zelf studeren. Dus, ook daar lat op enkelhoogte en er andere dingen voor bedenken. Hopelijk morgen duidelijkheid over hoe lang en wat we met de examens doen. De onzekerheid is echt niet leuk voor onze examenkandidaten.
Dit inderdaad! Ik gaf van de week aan dat het niet alleen voor ons een gekke tijd is, maar ook voor onze studenten. Ik heb collega's die het gek vinden dat onze jongens en meiden op niveau 2 niet allemaal heel braaf aan een samenwerkingsopdracht gaan werken uit zichzelf. Dat doen ze op school al met moeite en nu verwacht je dat ze dit uit zichzelf zonder begeleiding eventjes regelen? _O-
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 01:26:05 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192364599
In de wandelgangen wordt nu gesproken van 10 mei als datum tot wanneer de beperkingen zijn. Dat valt geloof ik meteen na de meivakantie.

Wij hadden nog geen vakantieplannen voor de zomer omdat we in afwachting waren van een eventuele zwangerschap. Nu dit het geval is willen we sowieso niet ver weg. Een weekje Waddeneiland is ook al prima :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 31 maart 2020 @ 04:28:10 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192365481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 01:26 schreef MaJo het volgende:
In de wandelgangen wordt nu gesproken van 10 mei als datum tot wanneer de beperkingen zijn. Dat valt geloof ik meteen na de meivakantie.

Wij hadden nog geen vakantieplannen voor de zomer omdat we in afwachting waren van een eventuele zwangerschap. Nu dit het geval is willen we sowieso niet ver weg. Een weekje Waddeneiland is ook al prima :)
Hier eindigt de meivakantie op zondag 3 mei, en dan hebben ze 4 en 6 mei als studiedagen (en 5 mei uiteraard vrij).
Donderdag 7 mei zou de eerste schooldag na de meivakantie zijn.

Maar idd legio scholen hebben gewoon 2 weken vakantie, en dan zou maandag 11 mei idd weer de eerste dag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192365967
Ik zou het voor de kinderen wel leuk vinden als ze een paar dagen vakantie konden meepikken waarin ze wél wat mochten doen, om een beetje uit te razen voor ze weer naar school moeten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_192366120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 01:26 schreef MaJo het volgende:
In de wandelgangen wordt nu gesproken van 10 mei als datum tot wanneer de beperkingen zijn. Dat valt geloof ik meteen na de meivakantie.

Wij hadden nog geen vakantieplannen voor de zomer omdat we in afwachting waren van een eventuele zwangerschap. Nu dit het geval is willen we sowieso niet ver weg. Een weekje Waddeneiland is ook al prima :)
Nou ik hoop voorlopig op na de meivakantie (dus 10 mei) en niet direct tot juni of de zomervakantie ofzo hoor. :{
pi_192366126
Hier is 11 mei de eerste schooldag na de meivakantie. Ik hoop ook wegens wel dat we daarvoor nu iets kunnen doen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:06:44 #102
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192366356
Als alles nog steeds dicht is in de meivakantie, wat heb je er dan aan? Is het gewoon nog 2 weken dat je thuis moet zitten met niks te doen... kan je beter alles tot 30 april verlengen en de meivakantie afschaffen.
Maargoed, ik zie het sowieso niet zitten, nog meer dan een maand thuis... het huilen staat me nader dan het lachen momenteel :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192366444
Wat je eraan hebt is dat je zelf niet hoeft te werken (althans, ik had de halve meivakantie vrijgenomen) en de kinderen geen schoolwerk hoeven te maken. Dat vind ik toch beduidend rustiger dan alles proberen te combineren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 31-03-2020 08:21:45 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:17:14 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192366451
Kinderen die niks hoeven te doen voor school, daar is voor zowel ouders als kind zeker wel wat aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192366520
Mijn vriendin heeft 1 week meivakantie en dan in juni nog een week. Onze zoon heeft 2 weken meivakantie. Normaal zouden we die 2e week regelen met logeren bij oma etc. Ik hoop nu vooral dat mijn vriendin ook 2 weken heeft. Het voelt raar als een school in juni weer een week dicht is, maar goed.

Ik heb wel zin in de meivakantie, inderdaad even echt met zijn 4en en vooral wat adem voor mijn vriendin. Die werkt zich een slag in de rondte momenteel.
pi_192366530
sja, ik moet helaas de meivakantie gewoon werken.. maar hier loopt t prima..
zou wel fijn zijn als we op zijn minst weer lekker naar het bos mogen of het strand..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:46:20 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192366684
Bos en strand mag gewoon mits je maar genoeg afstand houdt en geen klachten hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:56:38 #108
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192366778
Hier loopt het op zich nu wel, het scheelt wel dat het zonnetje schijnt, dan is het ook wel lekker om even in de tuin te zijn. En lijkt alles letterlijk minder donker. Dus ja, die periode tot na de meivakantie redden we ook wel.
Ik vind het wel erg jammer van alle vrije dagen rond deze periode. Daar heb ik nu vrij weinig aan, behalve dat ik die dag geen poging hoef te doen om te werken.
Ik sta er trouwens van te kijken hoeveel uren sommige van jullie kunnen werken op een dag. Hier is 4 uur echt de max, en dan ben ik denk ik effectief 3 uur echt aan het werk. Ik werk 32 uur normaal gesproken dus dat is een flinke terugschaling. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192366812
Ik maak nog redelijk mijn gewone uren (24 uur per week), maar heb ook wel de mazzel dat ik kan afwisselen met mijn man - die is docent in het middelbaar onderwijs en werkt nu een paar uur per dag aan overleg, opdrachten en ongeveer eens per week een virtuele les. Ik werk 's ochtends, hij 's middags, en zo sprokkelen we het bij elkaar. En ik had al een goede infrastructuur voor thuiswerken, want deed dat voor corona ook al, dat scheelt denk ik ook. Ik werk nu wel vaker echt vroeg in de ochtend of 's avonds als de kinderen in bed liggen nog even.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:02:34 #110
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192366843
Hier is de infrastructuur ook prima, maar de kinderen om me heen nekt me echt. De oudste die geen 5 seconden zijn klep kan houden en om de minuut een vraag stelt, de jongste die alleen maar aan mijn been hangt en op schoot wilt, pfff. Maar wij hebben ook geen studeerkamer ofzo, dus werken gebeurt hier aan de eettafel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:03:08 #111
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192366850
Qua werk gaat het wel, ik werk wel iets minder uren dan normaal (25 ipv 35). Ik maak me wel zorgen om het werk van mijn man, dat ligt nu echt bijna stil.... dus dat moet niet te lang duren.
Ik vind het vooral zielig voor N; ze mist haar vriendjes echt enorm, dus als ik haar moet vertellen dat het nog een maand duurt, daar zie ik wel tegenop. En ze mist haar clubjes ook, zwemles, dansles en acrobatiek (die bieden ook helemaal geen online lessen aan, nogal een gemiste kans....)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192366859
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:02 schreef Mariposas het volgende:
Hier is de infrastructuur ook prima, maar de kinderen om me heen nekt me echt. De oudste die geen 5 seconden zijn klep kan houden en om de minuut een vraag stelt, de jongste die alleen maar aan mijn been hangt en op schoot wilt, pfff. Maar wij hebben ook geen studeerkamer ofzo, dus werken gebeurt hier aan de eettafel.
O ja, ik heb dus wel een aparte werkkamer (op zolder ook nog, ver weg van het lawaai), dat rekende ik ook onder de infrastructuur. ;) Dat scheelt echt behoorlijk. Wanneer mijn man een overleg heeft en ik mijn werk niet kan pauzeren zit ik met laptop in de woonkamer tussen de kinderen en dat maakt inderdaad een groot verschil voor de productiviteit.
pi_192366860
Mari, het is vooral uren sprokkelen en passen en meten. De weekenden hebben we inmiddels wel heilig verklaard, dan wordt er niet gewerkt.
Degene die werkt zit meestal op de slaapkamer van B, die heeft een bureau dus dat is handig. Soms komt hij gewoon naast je spelen met zijn Lego.

We hebben wel echt een schema gemaakt nu want het was geen doen steeds.

Ik werk: (heb 40 uur contract)
Maandag van 06:30 tot 09:00 en van 19:00 tot een uur of 21:30
Dinsdag van 08:00 tot 17:00
Woensdag van 06:30 tot 09:00 en van 19:00 tot een uur of 21:30
Donderdag afwisselend omdat ik op deze dag ook vaak overleg heb
Vrijdag van 08:00 tot ik er klaar mee ben

Mijn vriendin: (heeft 24 uur contract)
Maandag van 09:00 tot 17:30 en van 19:00 tot iets van 22:00 soms 23:00
Woensdag 09:00 tot 17:30 en van 19:00 tot iets van 22:00 soms 23:00
Donderdag afwisselend met mij, sowieso van 19:00 tot 22:00

We hebben geluk dat mijn werk enorm flexibel is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:05:44 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_192366876
Ik werk mijn uren makkelijk maar normaal werk ik maar drie dagen, nu eigenlijk zeven dagen. Ik zou eigenlijk vakantie hebben vanaf 21 april en dan twee weken, mijn kinderen een week later en die ene week waarin geen overlap was zouden we gaan overbruggen met mijn ouders. Ik hoop eerlijk gezegd dat we wel nog wat vakantie hebben want de weken erna worden zo druk om alles rond te krijgen. Maar de praktijk zal wel zijn dat ik in die tijd ook gewoon aan de slag ben met van alles. En vakantie hebben zonder dat er ook maar iets open is hoeft voor mij ook niet. Zeker omdat ze het nu ook nog over beperken binnenlands toerisme hebben. Dan kan ik net zo goed geen vakantie hebben.
Ik heb natuurlijk nu het 'geluk' dat mijn man nog ziek gemeld is en dat ook nog wel even zo blijft, hij is wel fit genoeg om de kinderen wat aan te sturen. En die twee vermaken zichzelf ook wel goed, dat helpt ook.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 maart 2020 @ 09:11:19 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192366925
Poeh, als ze de maatregelen verlengen tot begin mei, mag wat mij betreft voor de middelbare school komen te vervallen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:17:08 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_192367010
Ik maak écht mijn uren niet hoor. Ik vind het ook wel gezegend :{w uren maken zou wel het laatste moeten zijn wat nu je prioriteit heeft.

Weet je wat écht waarde toevoegt? Kijken naar de dingen die écht belangrijk zijn, daar met je manager/ business partner goede afspraken over maken en dát leveren. En de rest, fuck it. Er is echt ontzettend veel werk wat helemáál niet zo vitaal is. Belangrijk, ja. Vitaal, nee.

Bij ons op het werk zijn er ook van die types die allemaal graag vertellen dat ze al hun uren nog maken. Als dat je enige meerwaarde is moet je toch jezelf eens achter de oren krabben. Liever iemand die 20 uur echte waarde toevoegt dan iemand die 40 uur achter de laptop zit.
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:20:22 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192367053
Ik heb één 9 jarige die een hoop schoolwerk zelfstandig doet en ook zelf kan spelen op zolder.
Laatst met mijn maandelijkse piekweek heeft manlief de begeleiding van kind volledig op zich genomen.
En zo wisselen we het af en moet ik soms nog wat ‘s avonds doen om mijn werk af te krijgen.
Maar mijn gebruikelijke 36 uur haal ik wel. Idem voor manlief. We verspreiden het alleen wat anders over de week hier en daar.

Ik heb morgen bewust een dag vrij gepland met mijn tijd voor tijd uren trouwens.
Ook nu is het prettig even los te komen van werk en de hele dag kind volle aandacht te kunnen geven.
Ik merk namelijk dat door het continue thuiswerken het veel meer in elkaar overloopt en de loskoppeling die je normaal hebt door naar huis te vertrekken er niet is.

Geen files en daardoor later kunnen opstaan is heel prettig maar even hard in de auto mijn eigen muziek draaien ‘s ochtends vroeg zonder meteen 100 vragen blijkt nu toch ook zijn charme te hebben :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192367062
Absoluut SQ :Y Mijn prioriteiten liggen bij het gezondheid van ons gezin, en als ik daarnaast op werkvlak iets bij kan dragen dan is dat mooi.

Ik kijk er wel naar uit als de dagelijkse updates met aantallen sterfgevallen, vrije IC-bedden, hoeveelheid mondkapjes, opschalingsplannen en 1001 toekomstscenario's weg zijn. Dat voortdurende schrapzetten op niemand-weet-wat-precies, dat kost me best veel energie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192367078
SQ, ik maak heel vaak mijn uren niet, Corona of niet. Ik doe dit werk nu 11 jaar overigens. Natuurlijk heb ik drukke weken dat ik ineens veel overwerk. Maar verder haal ik de 40 uur echt niet. Mijn manager zal het aan zijn reet roesten, die stuurt op output, zijn hele team. Ik haal altijd mijn deadlines, lever goed werk en denk niet in werkweken. Dat werkt voor mij het beste en voor mijn functie ook.
Ik heb nu de pech dat ik harde deadines heb en veel overleg. Ik hoop over 4 weken in rustiger vaarwater te komen, dan ga ik even aanzienlijk minder werken (tenzij we weer op kantoor zijn, dan heb ik genoeg te doen).

Voor mijn vriendin is het uiteraard anders, die moet haar klas blijven draaien en ze zit in het managementteam van haar school. Zij gaat dus voor nu.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:26:07 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_192367128
ik was ook niet naar specifieke personen hier aan het wijzen hoor ;)
Het valt me gewoon op, hier, op andere fora en ook met collega's onderling, die urenfocus die sommigen hebben.
En in de avond nog 3 uur gaan zitten, nou nee, dat dus ook niet. Als ik van 7 tot 20 bezig ben geweest in 1 aanhoudende trein van kinderen, werken, kinderen, koken, huishouden, dan is om 20:30 echt de koek he-le-maal op.
Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat we onze mentale gezondheid bewaken. Er zijn al helemaal geen escapes meer nu, van niks. Dus laat los dat je alles moet moet moet.
disclaimer
pi_192367129
Overigens proberen wij er ook op allerlei manieren toch een soort van feestje van te maken thuis. Zo hebben we gisteren de kinderen voor de open haard voorgelezen voor het slapen gaan. Heeft B een step gekregen die hij al heel lang wilde hebben en bestellen we 2x per week eten.
Ik knijp in mijn handjes dat we dit financieel kunnen.
En ik moet bekennen dat beide kinderen vrolijk, gezellig en relaxt zijn. Dat scheelt enorm veel natuurlijk.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:27:50 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192367153
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:11 schreef Sjeen het volgende:
Poeh, als ze de maatregelen verlengen tot begin mei, mag wat mij betreft voor de middelbare school komen te vervallen.
wat bedoel je precies?
in de haak.
pi_192367182
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
ik was ook niet naar specifieke personen hier aan het wijzen hoor ;)
Het valt me gewoon op, hier, op andere fora en ook met collega's onderling, die urenfocus die sommigen hebben.
En in de avond nog 3 uur gaan zitten, nou nee, dat dus ook niet. Als ik van 7 tot 20 bezig ben geweest in 1 aanhoudende trein van kinderen, werken, kinderen, koken, huishouden, dan is om 20:30 echt de koek he-le-maal op.
Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat we onze mentale gezondheid bewaken. Er zijn al helemaal geen escapes meer nu, van niks. Dus laat los dat je alles moet moet moet.
Ik krijg heel vaak vragen over mijn uren, van vrienden en familie. Ik zou niet kunnen werken op basis van uren. Ik heb dat bij 1 werkgever gehad, met klokken en al. Ik werd daar heel opstandig van, ik klokte standaard 5 minuten te vroeg uit om te kijken wat er dan zou gebeuren. Ik was begin 20 toen en had 0 verantwoordelijkheden verder. Ik werd er inderdaad op aangesproken, toen nam ik ontslag.

Ik ben ook een stuk minder ambitieus dan meerdere vrienden en mijn schoonfamilie. Ik wil gewoon een leuk leven, ik heb nu bijvoorbeeld ook veel vakantie omdat ik 25 dagen per jaar mag bijkopen. Ik kon 1 jaar geleden een afdeling opzetten inclusief team en inderdaad ik zou die gaan managen. Mijn antwoord 'ik moet er niet aan denken!' mijn managers reactie 'dan moet je elke dag om 08:30 beginnen en om 17:00 weg, laten we dat inderdaad niet doen' _O-
pi_192367220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:03 schreef SaskiaR het volgende:
Qua werk gaat het wel, ik werk wel iets minder uren dan normaal (25 ipv 35). Ik maak me wel zorgen om het werk van mijn man, dat ligt nu echt bijna stil.... dus dat moet niet te lang duren.
Ik vind het vooral zielig voor N; ze mist haar vriendjes echt enorm, dus als ik haar moet vertellen dat het nog een maand duurt, daar zie ik wel tegenop. En ze mist haar clubjes ook, zwemles, dansles en acrobatiek (die bieden ook helemaal geen online lessen aan, nogal een gemiste kans....)
dat is jammer inderdaad.. hier hebben we van scouting superfilmpjes gehad en opdrachten voor het insigne "thuis".
en van de nso krijgen ze 2x per week een beweegopdrachtje met filmpje..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:35:56 #125
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192367261
Doordat wij beiden geen reistijd meer hebben dagelijks en kind niet naar gitaarles moet waardoor we vroeg moeten eten op sommige dagen voelt het in zijn geheel een stuk relaxter aan wel.
Dat zegt trouwens veel over de bochten waar je als ouder soms in moet wringen om alle ballen in de lucht te houden }:|

We hebben de trampoline opgehaald bij opa en oma en gisteren arriveerde een bestuurbare auto.
O mist zijn vriendinnetjes wel heel erg en zo heeft hij wat andere dingen om zich in de tuin op te richten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:36:03 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_192367262
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef exode het volgende:

[..]

Ik krijg heel vaak vragen over mijn uren, van vrienden en familie. Ik zou niet kunnen werken op basis van uren. Ik heb dat bij 1 werkgever gehad, met klokken en al. Ik werd daar heel opstandig van, ik klokte standaard 5 minuten te vroeg uit om te kijken wat er dan zou gebeuren. Ik was begin 20 toen en had 0 verantwoordelijkheden verder. Ik werd er inderdaad op aangesproken, toen nam ik ontslag.

Ik ben ook een stuk minder ambitieus dan meerdere vrienden en mijn schoonfamilie. Ik wil gewoon een leuk leven, ik heb nu bijvoorbeeld ook veel vakantie omdat ik 25 dagen per jaar mag bijkopen. Ik kon 1 jaar geleden een afdeling opzetten inclusief team en inderdaad ik zou die gaan managen. Mijn antwoord 'ik moet er niet aan denken!' mijn managers reactie 'dan moet je elke dag om 08:30 beginnen en om 17:00 weg, laten we dat inderdaad niet doen' _O-
OMG ja, zo ben ik ooit eens ontslagen omdat ik niet altijd vóór 9 uur binnen was.
Ik had een baan als Marketing Representative - en mijn hele marketingteam was werkzaam in Houston, Texas.
In plaats van aanmoedigen dat ik wat later begon (en dus ook later ophield, wat het makkelijker maakte om daadwerkelijk contact te hebben met die tijdzone), gaf het bedrijf mij de zak. :')

Overigens wordt bij mijn huidige werkgever ook geklokt. Ik protesteer daar hevig tegen, maar men wil er maar niet vanaf, dus tsja, die wereld ga ik niet veranderen in mijn eentje.

We zijn nu trouwens wel allemaal gevraagd om gewoon 8 uur per dag te klokken, ongeacht wat je daadwerkelijk werkt. Dat is wel fijn.
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:37:25 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_192367279
Ik haal normaal mijn uren ook meer dan makkelijk, daar kijk ik ook niet naar. Maar ik zat wel lekker in een ritme waarbij ik, buiten examens nakijken dan, niet in het weekend of op mijn vrije dag werkte. Maar goed, dat is nu gewoon even niet te doen. Het is wat vloerbaar ofzo. Ik heb wel heel bewust geen whatsapp met studenten en ik heb mijn schoolmail niet op mijn telefoon, dus ik zie niet alles. En ik neem ook de vrijheid om in de middag in de zon te gaan wandelen ipv dat pas in de avond te doen. Beetje geven en nemen dus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192367292
SQ, ik heb natuurlijk ook een baan die ik volledig alleen doe. Daar zitten nadelen en voordelen aan. 1 van de voordelen is dat ik zelf mijn uren kan bepalen en waar en hoe. Nadeel is dat ik nooit echt vrij ben. Ik heb tientallen verhalen van issues die net gebeurden in mijn vakantie of als ik in de sauna hing op een vrije dag. Ze doen het erom :D
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:48:24 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192367437
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef exode het volgende:

[..]

Ik ben ook een stuk minder ambitieus dan meerdere vrienden en mijn schoonfamilie. Ik wil gewoon een leuk leven, ik heb nu bijvoorbeeld ook veel vakantie omdat ik 25 dagen per jaar mag bijkopen. Ik kon 1 jaar geleden een afdeling opzetten inclusief team en inderdaad ik zou die gaan managen. Mijn antwoord 'ik moet er niet aan denken!' mijn managers reactie 'dan moet je elke dag om 08:30 beginnen en om 17:00 weg, laten we dat inderdaad niet doen' _O-
Mijn vele vakantiedagen bij deze werkgever zijn me heilig.
Ik heb het nog steeds naar mijn zin maar qua carrière zou ik de stap moeten zetten naar het managen van een team.
Echter vind ik dat veel te veel vragen van de balans privé/werk en doe ik dat dus niet.
Ik werk sommige weken heel veel in mijn huidige baan maar heb ook 8 weken vakantie per jaar om op te nemen en doe dat ook grotendeels.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192367498
Mijn man heeft zijn vakantiedagen weer ingetrokken. Op dit moment hoest hij dus hij moet verplicht thuis blijven en mocht dat straks wel over zijn is er niemand die zijn werk kan overnemen. Voorgaande jaren betekende dat overwerken om op vakantie te kunnen. Overwerken om twee weken thuis te niksen slaat ook nergens op.

Het scheelt bij ons heel veel dat ik thuis ben, dat is nu echt wel een groot voordeel.
Man maakt wel iets minder uren maar zijn computer is een stuk sneller dan de werkpc dus hij krijgt op thuiswerkdagen altijd meer gedaan dan op het werk.
Bij hem op het werk is inderdaad te merken dat sommige mensen hun eigen werk veel te belangrijk vinden. Ging zelfs zo ver dat iemand de werkopdrachten rechtstreeks op de werkvloer ging uitdelen. De druk op de werkvloer is daardoor afgelopen week veel te hoog geweest terwijl juist de bedoeling was dat ze het iets rustiger zouden krijgen want als de pleuris uitbreekt zullen ze omkomen in het werk.
pi_192367525
2 collega's in mijn team hebben het nu wel enorm druk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest zegt eerlijk dat het best stilvalt nu. De reactie van mijn manager 'geniet ervan'.

Dat is overigens niet bedrijfsbreed zo, een vriendin van mijn vriendin werkt bij hetzelfde bedrijf en die moet verlof opnemen nu. Wel 1+1 dus voor elke dag verlof krijg je er 1 van het bedrijf.

En nu ga ik een 'Koetjes en kalfjes' VC in met het team. De zogenaamde koffieautomaat gesprekken.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:07:24 #132
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192367688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:37 schreef mefke79 het volgende:
Ik haal normaal mijn uren ook meer dan makkelijk, daar kijk ik ook niet naar. Maar ik zat wel lekker in een ritme waarbij ik, buiten examens nakijken dan, niet in het weekend of op mijn vrije dag werkte. Maar goed, dat is nu gewoon even niet te doen. Het is wat vloerbaar ofzo. Ik heb wel heel bewust geen whatsapp met studenten en ik heb mijn schoolmail niet op mijn telefoon, dus ik zie niet alles. En ik neem ook de vrijheid om in de middag in de zon te gaan wandelen ipv dat pas in de avond te doen. Beetje geven en nemen dus.
Zolang je werk af is doet het er, deadlines en meetings voorbehouden, in feite ook niet toe wanneer je het doet toch?
Mijn manager zegt wel dat om het ook los te kunnen laten hij liever ziet dat we overdag werken (altijd al op thuiswerk dagen) maar dat is vooral om het onderscheid prive/werk duidelijk te behouden.
Maar ik lunch nu ook lekker in het zonnetje overdag.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192367908
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:35 schreef laziness het volgende:
Dat zegt trouwens veel over de bochten waar je als ouder soms in moet wringen om alle ballen in de lucht te houden }:|
Dit, ja.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:55:18 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192368395
Ik vind het juist ontzettend onrustig. Ik werk veel "tussendoor" en een mailtje op de telefoon beantwoorden, telefoontje, vrij uurtje op de laptop, vaak met tussenpozen met storende kinderen en s avonds nog even 2 uurtjes door. En dat dan 7 dagen per week. Gevoel dat je continu met je werk bezig bent en toch het gevoel houden dat je tekort schiet. Aarvwerkgever, naar kinderen,naar mijn moeder die nu alleen zit, mijn huishouden is een drama terwijl juist hygiëne nu zo belangrijk is.

Helaas is mijn werkgever dus wat mider begripvol. Die zegt gewoon, als je je uren maar maakt. Idem voor de werkgever van mijn man.
pi_192368750
Ha, ik ben even vrij! schoolwerk is af en op mijn werk is er een storing.. kan niet inloggen en kan dan dus ook echt niks..lekker wel (ook al is er wel een deadline eind van de week)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:24:21 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192368912
Ik ben vandaag vrij-vrij, iets met een baby met een commode, vloer, hoofd en wekadvies. Daarbij behorend slaaptekort leek mij verstandig om vandaag maar even niet te werken :X.
Mijn man werkt thuis en daaraan merken we wel wat voor impact zijn reisafstand normaal heeft, het is nu wel een stuk relaxter. Ik werk in de zorg en dat gaat door, ware het niet dat het op het lab nu echt ontzettend rustig is omdat er bijna geen materiaal meer binnen komt.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:36:38 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192369087
In deze tijd ben ik extra blij dat ik thuisblijfmoeder ben. Ik vind het soms al pittig zo, laat staan dat er werk (en onbegripvolle werkgevers!) bij komen. :*.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 maart 2020 @ 11:42:56 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192369172
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:27 schreef trui het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
er mist iets inderdaad... ik bedoelde dat de meivakantie dan voor mij mag komen te vervallen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192369457
Thuiswerk lijkt mij nu ook heel onhandig ja.
En ik ben zelf niet zo stressbestendig dus ik zou gillend gek worden. :P
Ik werk in een bedrijfsrestaurant, 2 nachtdiensten alleen. Ik slaap overdag als mijn 2 jarige dan ook haar dutje doet, wat dan hopelijk voldoende is.
Ik probeer dus overdag mijn bijna 7-jarige zo goed mogelijk te helpen met schoolwerk en het huishouden is nu ook wat minder.

Man werkt als assistent bedrijfsleider en moet dus in de fabriek aanwezig zijn. Die werkt gewoon dagdiensten.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:08:23 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192369561
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben vandaag vrij-vrij, iets met een baby met een commode, vloer, hoofd en wekadvies. Daarbij behorend slaaptekort leek mij verstandig om vandaag maar even niet te werken :X.
Mijn man werkt thuis en daaraan merken we wel wat voor impact zijn reisafstand normaal heeft, het is nu wel een stuk relaxter. Ik werk in de zorg en dat gaat door, ware het niet dat het op het lab nu echt ontzettend rustig is omdat er bijna geen materiaal meer binnen komt.
Darn, gevallen? :o
Sterkte daarmee, wat een schrik moet dat zijn geweest, voor iedereen :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192369587
Ik ben aan het re-integreren en werk deze week 12 uur. En ik vind het pittig. Heb nu al een paar dagen een off day.
En ik krijg maar geen fijn werkend ritme voor elkaar. Komt vast goed.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:18:18 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192369722
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:36 schreef Burdie het volgende:
In deze tijd ben ik extra blij dat ik thuisblijfmoeder ben. Ik vind het soms al pittig zo, laat staan dat er werk (en onbegripvolle werkgevers!) bij komen. :*.
Dit, hoewel het hier door omstandigheden net wat anders loopt dan normaal, want nieuw appartement inrichten/stofferen cq verhuisklaar maken en kleinzoon 3 dagen per week opvangen, dus per saldo regelt N het thuiswerk van Soneal omdat ik of oppasoma ben of aan het "klussen" voor zover ik dat fysiek kan.
Ik ben wel een maandje dood na dw verhuizing en KDV-sluiting :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:25:41 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192369870
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:42 schreef Sjeen het volgende:

ik bedoelde dat de meivakantie dan voor mij mag komen te vervallen.
Nou, alsjeblieft niet! Hoewel ik snap dat sommige
(veel?) ouders balen van nog 2 weken hun kinderen thuis, vind ik het zelf wel fijn om dan 2 weken niets te hoeven. Zoonlief heeft het best druk met schoolwerk, dus die gun ik wel 2 weken lucht, ook al zouden we dan binnen moeten blijven. Plus ik heb zelf ook hard gewerkt voor mijn vakantiedagen. Ik ga ervan uit dat andere ouders die thuiswerken ook niet zomaar 2 weken vakantie in zouden willen leveren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 13:05:12 #144
5428 crew  miss_sly
pi_192370563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, alsjeblieft niet! Hoewel ik snap dat sommige
(veel?) ouders balen van nog 2 weken hun kinderen thuis, vind ik het zelf wel fijn om dan 2 weken niets te hoeven. Zoonlief heeft het best druk met schoolwerk, dus die gun ik wel 2 weken lucht, ook al zouden we dan binnen moeten blijven. Plus ik heb zelf ook hard gewerkt voor mijn vakantiedagen. Ik ga ervan uit dat andere ouders die thuiswerken ook niet zomaar 2 weken vakantie in zouden willen leveren?
Ik begrijp je wel, ik denk dat je je vakantie goed kunt gebruiken.
Ik heb op zich geen problemen met mijn kind nog wat langer thuis. En op zich ook niet met het feit dat het dan vakantie zou zijn en er geen schoolwerk is. Met alles op zijn gat en geen mogelijkheid iets te doen behalve thuiszitten, vind ik het echter ook niet heel aanlokkelijk. Normaal zou ze spelen met andere kinderen, dag opvang, we zouden wat leuks gaan doen, misschien ergens logeren. Nu is er niets. Alleen thuiszitten, en niet eens de structuur van schoolwerk, terwijl het werk van de ouders wel doorgaat. Ik voorzie dus veel televisie kijken, gamen en whatsappen. Niet mijn favoriete manier waarop ze haar tijd vult, maar ik heb ook geen enkele behoefte aan opgehokt zitten met een altijd chagrijnig kind omdat ze nergens heen kan en binnen niets mag.

Hoe dan ook is er denk ik de komende tijd voor niemand een ideale situatie te realiseren, moeten veel mensen teleurstellingen wegslikken en moeten we er maar het beste van maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:06:35 #145
100412 mefke79
komt goed!
pi_192370602
Wat Moonah zegt, je kan ons docenten niet zomaar 2 weken vakantie door de neus boren. Ik ben tegen die tijd op vrees ik. Dus helemaal geen vakantie lijkt me geen strak plan, dan nog liever een week of drie begin mei/eind april waarin we gewoon naar school gaan en dan weer vakantie. Want weet je, dit jaar is toch niet zoals het hoort en dat gaat het ook nooit meer zijn. Maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de vakantie van en kinderen en ouders en docenten
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192370870
Jeetje Douche eend wat een schrik. Hoe lang geldt zo'n wekadvies eigenlijk?

Ik denk dat als de meivakantie vervalt en leerkrachten dus 2 weken vakantiedagen in moeten leveren, we in de toekomst nog meer stakingen gaan krijgen. (nog buiten het feit dat je mijn vriendin dan zo langzamerhand kan wegdragen van de vele uren die ze maakt)

Ik vind het wel erg vervelend dat ons zoontje niet af gaat zwemmen voor de zomer. Heel egoïstisch en een luxe probleem maar zwemles is nogal een issue geweest tussen januari en sluiting zwembad.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:30 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192370994
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:21 schreef exode het volgende:

Ik denk dat als de meivakantie vervalt en leerkrachten dus 2 weken vakantiedagen in moeten leveren, we in de toekomst nog meer stakingen gaan krijgen.
Ik denk niet dat ik ervoor zou gaan staken. Maar ik denk wel dat er collega's zijn die gaan omvallen ivm overbelasting. Ik merk al aan mezelf dat ik het nu veel moeilijker vind om mijn werk los te laten. Ik voel continu de verantwoordelijkheid en ben veel online en aan de telefoon met ouders/hulpverleners en andere betrokkenen. Geef mij maar een gewone werkweek, lekker met de kinderen aan de slag. Vind ik veel leuker en kost me veel minder energie. Ik probeer (sinds ik het in de gaten heb, dat ik te veel met school bezig ben/was) mezelf echt te begrenzen, maar dat is best lastig.
Ik heb straks écht even nodig om bij te tanken, mijn hoofd leeg te maken en afstand te nemen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192372006
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik ervoor zou gaan staken. Maar ik denk wel dat er collega's zijn die gaan omvallen ivm overbelasting. Ik merk al aan mezelf dat ik het nu veel moeilijker vind om mijn werk los te laten. Ik voel continu de verantwoordelijkheid en ben veel online en aan de telefoon met ouders/hulpverleners en andere betrokkenen. Geef mij maar een gewone werkweek, lekker met de kinderen aan de slag. Vind ik veel leuker en kost me veel minder energie. Ik probeer (sinds ik het in de gaten heb, dat ik te veel met school bezig ben/was) mezelf echt te begrenzen, maar dat is best lastig.
Ik heb straks écht even nodig om bij te tanken, mijn hoofd leeg te maken en afstand te nemen.
Ik bedoelde eigenlijk vooral dat leerkrachten al niet tevreden zijn, ze 2 weken vakantie afnemen, gaat niet echt meewerken daarin. Dat is voor iemand die fulltime voor de klas staat ¤ 1.500 salaris.
pi_192372024
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef exode het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk vooral dat leerkrachten al niet tevreden zijn, ze 2 weken vakantie afnemen, gaat niet echt meewerken daarin. Dat is voor iemand die fulltime voor de klas staat ¤ 1.500 salaris.
Krijgt een fulltime leerkracht maandelijks 3000 euro aan salaris? Ik dacht dat dat veel minder was.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:25:18 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192372103
De salarisschalen staan gewoon online hè? ;)

Met een jaar of 5 ervaring zit je op ¤3000 bruto per maand bij fulltime. De schalen gaan door tot trede 15. Dan zit je op zo’n ¤4000,- per maand bij FT. Als je in een hogere schaal zit omdat je bijvoorbeeld LB-er bent liggen de bedragen hoger.

Edit: in het basisonderwijs is dit

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 31-03-2020 14:43:26 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:31:48 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192372228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef exode het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk vooral dat leerkrachten al niet tevreden zijn, ze 2 weken vakantie afnemen, gaat niet echt meewerken daarin. Dat is voor iemand die fulltime voor de klas staat ¤ 1.500 salaris.
Net als het bedrijfsleven moet je niks afnemen maar zou je kunnen denken aan verschuiven.

Overigens begrijp ik helemaal hoor dat het een gekke wereld is en leerkrachten toe zijn aan die vakantie.
Echter zijn er veel meer beroepsgroepen die snoeihard werken en extreme uren draaien en waar het verlof momenteel is ingetrokken.
Ik vind het er aan toe zijn dan ook niet helemaal het juiste argument in deze.
Grote verschil is dat de meesten (ook niet alle sectoren) die vakantiedagen gewoon op een ander moment vrij in kunnen zetten.
Zo werkt het in het onderwijs niet en dat is vooral een reden waarom ik nu niet aan die vakantie zou tornen.
Het recht op de vakantiedagen heeft een leerkracht namelijk gewoon en met verschuiven, verschuif je veelal het probleem. Of de wereld moet opeens weer open gaan en we willen allemaal wel 8 weken zomervakantie maar ook daar zit lang niet iedereen op te wachten denk ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:31:55 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_192372229
Bruto. En bedenk, er zijn niet zoveel docenten die ft werken. Met reden overigens, wij werken 1659 uur per jaar als je ft werkt, maar we doen dan vrolijk in officieel 40 weken, dat is dus meer dan 40 per week.

Salarissen in het mbo liggen wel iets hoger, maar daar is groei ook lastig. Officieel is lb de aanloopschaal en lc zou het gemiddelde moeten zijn maar daar zit geen verplichting op, dus zit bijna iedereen in lb.

Maar het zou me niet eens om het salaris gaan, ik ben gewoon moe tegen de tijd dat het mei vakantie zou moeten zijn en dan wil ik graag een geen school. En als dat niet kan omdat alles nog dicht is dan verplaats die mei vakantie, dan is iedereen blij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192372291
Mooi verwoord lazi, inderdaad verschuiven is verschuiven van het probleem.

Hadden jullie al gehoord van de Koetjes en kalfjes initiatieven? Met name jongeren die geïsoleerde, eenzame oudere bellen om gewoon even te kletsen. Ik vind het zo fijn om over die initiatieven te lezen. Ook van voetbalclubs in bijvoorbeeld Engeland, spelers van Norwich die bellijsten hebben gekregen van oudere seizoenskaarthouders en ze bellen ze elke week even op.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:36:38 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_192372306
O en er was geen 'iedereen tegelijk mei vakantie' . De VO scholen hadden een andere planning ivm de examens, dus er zijn er die eerder vrij hebben, maar ook die later vrij hebben, dus er zit sowieso een spreiding in. Dat is dus al geen harde grens meer om de scholen te laten beginnen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:38:05 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192372327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:36 schreef mefke79 het volgende:
O en er was geen 'iedereen tegelijk mei vakantie' . De VO scholen hadden een andere planning ivm de examens, dus er zijn er die eerder vrij hebben, maar ook die later vrij hebben, dus er zit sowieso een spreiding in. Dat is dus al geen harde grens meer om de scholen te laten beginnen.
Mijn man denkt dat ze misschien de scholen gefaseerd weer zullen gaan opstarten, bijv per regio. Op zich geen vreemd idee.
KuikenGuppy
pi_192372357
Zullen niet juist bewust de meivakanties erin betrekken. Dit om te voorkomen dat iedereen er op uit gaat? Dus dat ze misschien 3 weken zouden verlengen maar vanwege de naderende meivakantie de termijn daarmee verlengen. Dat zou ik iig erg logisch vinden.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:39:44 #157
100412 mefke79
komt goed!
pi_192372360
Trouwens Lazi, mijn verlof is momenteel al ingetrokken want ik werk veel meer dan eigenlijk zou moeten en ik weet nu al dat dat de tijd nadat de scholen weer beginnen ook zo is. Want er is wel een soort van deadline die het nieuwe schooljaar heeft. Ik moet zoveel mogelijk studenten voor die tijd de deur uit helpen. Kan het ook niet doen, maar dan heb ik volgend jaar weer een probleem.

En het is geen wedstrijdje, wie werkt het hardst, ik schrijf mijn overuren niet eens en ik weet dat veel mensen in de zorg dat nu ook niet doen. Maar iedereen heeft behoefte aan rust als dit over is. EN of dat nou mei vakantie, juni vakantie of zomer vakantie is, even niks is ook kei belangrijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192372422
je zou de schoolmeivakantie prima naar voren kunnen halen toch? iedereen minder gedoe met digitaal lesgeven en dan uitgerust weer wat meer in t echie..
wij hebben officieel t/m 5 mei vrij en dan in juni nog een week..
t maakt mij overigens niks uit hoor.. ik maak meniet druk over eventuele achterstanden die de kinderen oplopen.. dat komt vast wel weer goed
pi_192372439
Ja, ik vraag me vooral af wat de school van mijn vriendin met die week in juni doet.
Ik zou het logisch vinden die alsnog achter de week in de meivakantie aan te plakken zodat het 2 weken wordt.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:47:58 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_192372478
ik heb officieel 21 april tot 6 mei, mijn kinderen een week van 27 april tot 9 mei oid. Dus net iets langer. En daarna niks meer tot de zomervakantie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192372522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:45 schreef exode het volgende:
Ja, ik vraag me vooral af wat de school van mijn vriendin met die week in juni doet.
Ik zou het logisch vinden die alsnog achter de week in de meivakantie aan te plakken zodat het 2 weken wordt.
ze hebben die week in juni speciaal omdat ze vonden dat t anders te lang aaneengesloten was tot de zomervakantie.. dat zal niet veranderen gok ik..
pi_192372586
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:39 schreef exode het volgende:
Zullen niet juist bewust de meivakanties erin betrekken. Dit om te voorkomen dat iedereen er op uit gaat? Dus dat ze misschien 3 weken zouden verlengen maar vanwege de naderende meivakantie de termijn daarmee verlengen. Dat zou ik iig erg logisch vinden.
Dit denk ik ook. Het zou nergens op slaan om met zijn allen nog 3 weken braaf binnen te zitten om vervolgens daarna massaal door heel NL te trekken voor vakantieuitjes. Dagje dierentuin. Dagje efteling...Bossen en stranden weer vol. Dat gaan ze echt niet doen. Ze zullen geen schoolvakanties intrekken verder, de maatregelen gaan dan nog gewoon doorlopen.

Ik denk eigenlijk dat ze na de meivakanties maatregelen als scholen dicht en kdv gesloten opheffen, kijken wat dat doet en dan gefaseerd steeds weer iets erbij. We gaan echt niet van niks weer ineens naar alles. Dan ben je zo alle controle weer kwijt.
pi_192372644
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Het zou nergens op slaan om met zijn allen nog 3 weken braaf binnen te zitten om vervolgens daarna massaal door heel NL te trekken voor vakantieuitjes. Dagje dierentuin. Dagje efteling...Bossen en stranden weer vol. Dat gaan ze echt niet doen. Ze zullen geen schoolvakanties intrekken verder, de maatregelen gaan dan nog gewoon doorlopen.

Ik denk eigenlijk dat ze na de meivakanties maatregelen als scholen dicht en kdv gesloten opheffen, kijken wat dat doet en dan gefaseerd steeds weer iets erbij. We gaan echt niet van niks weer ineens naar alles. Dan ben je zo alle controle weer kwijt.
Je weet maar nooit, controle hebben ze nu al niet. ;)
pi_192372664
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:59 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Je weet maar nooit, controle hebben ze nu al niet. ;)
Dat pretenderen ze wel te hebben, dat laten ze echt niet in 1x weer los. Of ze zijn oliedom.
pi_192372675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ze hebben die week in juni speciaal omdat ze vonden dat t anders te lang aaneengesloten was tot de zomervakantie.. dat zal niet veranderen gok ik..
Ja klopt, was voor ons vervelend dat de school van mijn vriendin dat zo doet en die van onze niet. Van de meivakantie tot de (late) zomervakantie is ook net te lang.
(en ik zou stiekem ook wel eens betaalbaar in juni een week weg willen... :@ )
pi_192372687
Eigenlijk zou ik het liefste zien dat we na de meivakantie weer naar school gaan maar dat er in de meivakantie praktisch gezien geen vakantie meer is en er schoolwerk wordt aangeboden. Ook om te voorkomen dat als de maatregelen net voor de vakantie worden versoepeld iedereen er massaal op uittrekt.
De 2 weken meivakantie zou ik dan aan de herfst-of kerstvakantie plakken zodat er dan een mogelijkheid is voor iedereen om wat langer op vakantie te gaan. Iets waar iedereen dan hard aan toe is. Ook vanwege de vele vakanties die nu niet door kunnen gaan.

Maar goed ik ben dan ook geen leerkracht en kan me vanuit hun perspectief heel goed voorstellen dat ze uitkijken naar vakantie.
pi_192372695
Ik zit alleen maar te zeiken op het leven van een leerkracht voor mijn gevoel. Maar mijn vriendin vindt zelf echt dat ze een topbaan heeft, die is volledig in haar element. EN nu we zelf kinderen hebben is het wel erg fijn dat we voor schoolvakanties niets hoeven te regelen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:02:28 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_192372696
Nou ja, als mensen zich in oorlogssituaties, waarbij het écht een kwestie van leven en dood is, zich al niet aan simpele basisregels houden, is het ook altijd een illusie geweest om te denken dat ze dat in corona tijden, waar veel mensen er zelf weinig last van hebben, wel zouden doen :+

Dus, ja, uiteindelijk krijgen we alsnog allemaal de corona, maar hebben we er er gratis burnout bij gekregen :7
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:04:46 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192372741
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:02 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als mensen zich in oorlogssituaties, waarbij het écht een kwestie van leven en dood is, zich al niet aan simpele basisregels houden, is het ook altijd een illusie geweest om te denken dat ze dat in corona tijden, waar veel mensen er zelf weinig last van hebben, wel zouden doen :+

Dus, ja, uiteindelijk krijgen we alsnog allemaal de corona, maar hebben we er er gratis burnout bij gekregen :7
En dat is niet zo erg, uiteindelijk moeten we er toch vrijwel allemaal doorheen, als het maar niet tegelijkertijd is, want een hoop mensen hebben wel medische zorg nodig en dat moet gespreid worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192372742
SQ, dat is ook de discussie die ik veel zie nu. Hoe groot moet het offer zijn, van de economie van alle mensen die hier depressief van worden of volledig opbranden. Ik vind het een interessante discussie eigenlijk.
pi_192372746
.

[ Bericht 98% gewijzigd door BellaaElisa op 31-03-2020 15:23:08 (Al gestopt) ]
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:08:12 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_192372792
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat is niet zo erg, uiteindelijk moeten we er toch vrijwel allemaal doorheen, als het maar niet tegelijkertijd is, want een hoop mensen hebben wel medische zorg nodig en dat moet gespreid worden.
Ja, dat weet ik, dus daarom doe ik ook braaf mee. Maar denken dat je het grootste deel van het volk zich kan laten conformeren is gewoon vrij naïef.

Ik zit momenteel vaak op het bankje voor mijn huis en het valt me echt op hoe facking veel mensen ik bijvoorbeeld zonder autogordels zie rijden. En dan heb ik het niet over 1 op 20 maar over 1 op de 2. Dát kunnen we al niet.
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:08:40 #173
100412 mefke79
komt goed!
pi_192372798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:04 schreef exode het volgende:
SQ, dat is ook de discussie die ik veel zie nu. Hoe groot moet het offer zijn, van de economie van alle mensen die hier depressief van worden of volledig opbranden. Ik vind het een interessante discussie eigenlijk.
op papier kei leuk, tot je eigen geliefden doodziek zijn...dan is het allemaal niet meer zo leuk. Althans, zo voelt het voor mij wel.

Kijk, als ze nou enigszins zicht hadden op wie wel en wie niet ernstig ziek wordt, maar daar is vooralsnog bijzonder weinig van te zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:08:42 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192372799
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:04 schreef exode het volgende:
SQ, dat is ook de discussie die ik veel zie nu. Hoe groot moet het offer zijn, van de economie van alle mensen die hier depressief van worden of volledig opbranden. Ik vind het een interessante discussie eigenlijk.
Zolang we hier geen mensonterende toestanden willen moeten we vooral zorgen dat het nu niet uit de hand loopt qua besmettingen.

En het is een illusie dat de economie beter af zou zijn als je nu wel gewoon door zou gaan, want reken niet dat mensen over 3 jaar nog goed functioneren als hun moeder of broer nu in de gang van een ziekenhuis op de vloer moest liggen creperen tot ze het loodje gelegd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192372858
Oh, ik sta nu ook zeker aan de kant van de discussie dat we vooral moeten zorgen dat de zwakkeren beschermd moeten worden en dus alle maatregelen die er nu zijn volgen. Ik ben al 1,5 week verkouden dus heb mezelf ook al 1,5 week geïsoleerd, no problem.

Ik vind vooral de discussie over de dementerende ouderen een interessante. Die snappen er geen zak van dat familie niet meer komt. Is het niet veel erger? Ik weet het niet eerlijk gezegd.
En van mensen die op de lange termijn juist overlijden door de maatregelen.

Nogmaals ik ben voor de maatregelen maar ik vind de discussie wel interessant tot waar je gaat en wat de lange termijn gevolgen zijn.

En ik hoop vooral dat we op lange termijn de mensen in de zorg meer waarderen, vooral in salaris. De IC bedden opvoeren is wellicht ook iets om op lange termijn serieus naar te kijken.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:20:52 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192373000
Nee, het gaat nu niet alleen om de zwakkeren, iedereen loopt risico slachtoffer te worden als de druk op de zorg nu te groot wordt, niet alleen die buurman van 76 die sowieso 6 keer per jaar door de ambulance wordt opgehaald omdat z'n hart niet meer doet wat het moet doen, ook jij, ik, de buurman van 30 en de juf van je kinderen lopen risico te overlijden als ze wel zorg nodig hebben en die zorg niet geleverd kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:21:07 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_192373005
Maar dementerenden moeten ook verzorgd worden en die mensen lopen zelf dan weer risico. Eigenlijk zou je intern moeten gaan dan, alle verzorging doen en na x tijd als iedereen corona gehad heeft in die afgesloten unit pas weer naar buiten moeten komen. En dat is helaas niet werkbaar. Of, dementerende mee naar huis en daar verder geen extra maatregelen nemen. Vraag is alleen wel of daarmee niet verder schaadt. Die dementerende raakt dan ook van de leg en kan ook daaraan in korte tijd overlijden.
Ik denk dat er geen mooie oplossing is, het is allemaal niks.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192373136
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:20 schreef Leandra het volgende:
Nee, het gaat nu niet alleen om de zwakkeren, iedereen loopt risico slachtoffer te worden als de druk op de zorg nu te groot wordt, niet alleen die buurman van 76 die sowieso 6 keer per jaar door de ambulance wordt opgehaald omdat z'n hart niet meer doet wat het moet doen, ook jij, ik, de buurman van 30 en de juf van je kinderen lopen risico te overlijden als ze wel zorg nodig hebben en die zorg niet geleverd kan worden.
Inderdaad. Dat is zo tricky en daarom het idee van beperkte sociale contacten. Hoe meer mensen die afstand en contacten beperken, hoe meer tijd er gewonnen wordt voor de ziekenhuizen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 maart 2020 @ 15:32:10 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192373157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, alsjeblieft niet! Hoewel ik snap dat sommige
(veel?) ouders balen van nog 2 weken hun kinderen thuis, vind ik het zelf wel fijn om dan 2 weken niets te hoeven. Zoonlief heeft het best druk met schoolwerk, dus die gun ik wel 2 weken lucht, ook al zouden we dan binnen moeten blijven. Plus ik heb zelf ook hard gewerkt voor mijn vakantiedagen. Ik ga ervan uit dat andere ouders die thuiswerken ook niet zomaar 2 weken vakantie in zouden willen leveren?
Ook dat kan ik me voorstellen.

Ik baal niet van mijn kind overigens, ik gun haar een echte vakantie en niet twee weken eenzame opsluiting.
Ik heb geen vrij in de meivakantie, dat maakt natuurlijk ook nog verschil.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192373171
Nogmaals ik ben het eens met deze aanpak en we houden ons er ook zonder twijfel aan.

MAAR ik heb geen dementerende ouder, ik hoef geen keuzes te maken. Ik snap wel dat er discussie is.

Je hebt gelijk hoor Mefke, het is allemaal niets. Er is geen perfecte oplossing.
pi_192373181
Over zwakkere gesproken, hier in Oslo heeft de ehbo verteld dat ze nu 0 meldingen met verdachte schades bij kinderen hebben. Normaal 9 p/w. Mensen zoeken de ehbo niet op, scholen en kdv hebben geen goed dagelijks contact met kinderen meer.

Hoeveel huishoudens zijn er niet waar kinderen het kut hebben, en dus nu nog kutter? Hoeveel kinderen lijden er onder dat hun ouders door deze onstandigheden van het padje raken, veel drinken en miss hardhandig worden?

Ik vind het vreselijke lastige discussie, maar je kan niet alleen aan de fysiek zwakkeren denken.
En een grof dilemma, maar wel actueel: is het eerlijk om het leven van een 86 jarige man te redden (die misschien volgend jaar alsnog had overleden aan een griep) maar dat een kind levenslange trauma’s oploopt?

Ik ben blij dat ik deze keuzes niet hoef te maken, maar het is echt meer genuanceerd dan «we redden veel levens dus dat moet maar».
pi_192373182
Ik had de 1e week van de meivakantie al vrij gevraagd omdat mijn zoon dan 7 wordt.
Voor mij maakt het dan weinig uit. Heb ook geen last van hem thuis ofzo hoor.
Ik merk alleen wel dat het schoolwerk thuis maken voor hem best lastig is.
Snel afgeleid en matige focus vaak. Wat dat betreft werkt hij zelf beter op school.
pi_192373198
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Over zwakkere gesproken, hier in Oslo heeft de ehbo verteld dat ze nu 0 meldingen met verdachte schades bij kinderen hebben. Normaal 9 p/w. Mensen zoeken de ehbo niet op, scholen en kdv hebben geen goed dagelijks contact met kinderen meer.

Hoeveel huishoudens zijn er niet waar kinderen het kut hebben, en dus nu nog kutter? Hoeveel kinderen lijden er onder dat hun ouders door deze onstandigheden van het padje raken, veel drinken en miss hardhandig worden?

Ik vind het vreselijke lastige discussie, maar je kan niet alleen aan de fysiek zwakkeren denken.
En een grof dilemma, maar wel actueel: is het eerlijk om het leven van een 86 jarige man te redden (die misschien volgend jaar alsnog had overleden aan een griep) maar dat een kind levenslange trauma’s oploopt?

Ik ben blij dat ik deze keuzes niet hoef te maken, maar het is echt meer genuanceerd dan «we redden veel levens dus dat moet maar».
Inderdaad. Voor veel kinderen is school toch een uitvlucht voor thuis.
Heel triest als je daar over na gaat denken.
Je moet er thuis wat van maken maar als je thuis al niets hebt als kind, is het allemaal heel moeilijk. -O-
Denk dat de leerkrachten daar ook nogal eens over denken.
pi_192373201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Over zwakkere gesproken, hier in Oslo heeft de ehbo verteld dat ze nu 0 meldingen met verdachte schades bij kinderen hebben. Normaal 9 p/w. Mensen zoeken de ehbo niet op, scholen en kdv hebben geen goed dagelijks contact met kinderen meer.

Hoeveel huishoudens zijn er niet waar kinderen het kut hebben, en dus nu nog kutter? Hoeveel kinderen lijden er onder dat hun ouders door deze onstandigheden van het padje raken, veel drinken en miss hardhandig worden?

Ik vind het vreselijke lastige discussie, maar je kan niet alleen aan de fysiek zwakkeren denken.
En een grof dilemma, maar wel actueel: is het eerlijk om het leven van een 86 jarige man te redden (die misschien volgend jaar alsnog had overleden aan een griep) maar dat een kind levenslange trauma’s oploopt?

Ik ben blij dat ik deze keuzes niet hoef te maken, maar het is echt meer genuanceerd dan «we redden veel levens dus dat moet maar».
Room een vriend van ons is huisarts en die moet nu mensonterende gesprekken voeren. Met ouderen maar ook chronisch zieken met een korte levensverwachting. Wel of niet op de IC als het zover komt, wel of niet beademd worden?

Dat van de kinderen hoorde ik dus ook, ik vind het gewoon heel lastig merk ik. Nogmaals ik snap de aanpak, houd me er 100% aan maar er vallen nu juist ook slachtoffers door deze aanpak.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:38:50 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192373239
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoeveel huishoudens zijn er niet waar kinderen het kut hebben, en dus nu nog kutter?
Je zou maar sociaal gedistantieerd zitten in een onveilige thuissituatie. Misbruik, huiselijk geweld, en dat geldt niet alleen kinderen, maar ook voor volwassenen... ik wil daar echt niet te veel over nadenken ;(.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:40:59 #186
100412 mefke79
komt goed!
pi_192373267
Ik krijg inmiddels signalen dat het besluit van OCW niet zo straight 'dan gaat school open' wordt. Dus reken maar niet teveel op duidelijkheid vanavond...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192373277
Iedereen verliest wel ergens iets.
Vrijheid als je gezond bent, geluk en veiligheid als je een kind bent met een onveilig thuis, een geliefde als je dierbare ziek worden, je leven als je al ongezond bent etc etc.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:42:10 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192373291
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Ik krijg inmiddels signalen dat het besluit van OCW niet zo straight 'dan gaat school open' wordt. Dus reken maar niet teveel op duidelijkheid vanavond...
Lijkt me ook dat de boodschap gaat zijn: "... blijven minstens gesloten tot...", niet "gaan weer open op..."
KuikenGuppy
pi_192373301
Mefke, het wordt toch een minimale verlenging neem ik aan. (als in minimaal tot die en die datum) Ik begreep dat de IC eigenlijk leidend is. Hoe gaat het daar, is er nog ruimte, kunnen ze het nog aan. Dus verlengen steeds met 2 a 3 weken is redelijk.
pi_192373308
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:36 schreef exode het volgende:

[..]

Room een vriend van ons is huisarts en die moet nu mensonterende gesprekken voeren. Met ouderen maar ook chronisch zieken met een korte levensverwachting. Wel of niet op de IC als het zover komt, wel of niet beademd worden?

Dat van de kinderen hoorde ik dus ook, ik vind het gewoon heel lastig merk ik. Nogmaals ik snap de aanpak, houd me er 100% aan maar er vallen nu juist ook slachtoffers door deze aanpak.
Ik vind dat soort gesprekken niet mensonterend eigenlijk, maar juist heel waardevol. Dat het kan en mag in Nederland. Dat je mág kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit en dat je mag beslissen hoe je de tijd die je hebt, mag invullen. Ik vind 90-jarigen die geïntubeerd en buiten bewustzijn in hun piere-eentje na drie weken alsnog overlijden op de IC omdat dat de medische filosofie in je land is echt veel mensonterender dan de manier waarop huisartsen, geriaters en specialisten ouderengeneeskunden in Nederland open en eerlijk met hun patiënten en familie durven spreken. Wij zijn daar echt heel progressief in in Europa (de wereld, vermoed ik). En dan vind ik dat we in Nederland nog veel te vaak kijken naar alles wat er medisch-technisch mogelijk is en niet altijd naar wat patiënten en hun familie eigenlijk wíllen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:43:24 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192373315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:42 schreef exode het volgende:
Mefke, het wordt toch een minimale verlenging neem ik aan. (als in minimaal tot die en die datum) Ik begreep dat de IC eigenlijk leidend is. Hoe gaat het daar, is er nog ruimte, kunnen ze het nog aan. Dus verlengen steeds met 2 a 3 weken is redelijk.
Je kunt idd pas na 2-3 weken het effect zien van een maatregel.
KuikenGuppy
pi_192373336
Hoe het ook loopt: elke dag is er hopelijk 1 dichterbij een betere situatie.
pi_192373338
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:41 schreef vencodark het volgende:
Iedereen verliest wel ergens iets.
Vrijheid als je gezond bent, geluk en veiligheid als je een kind bent met een onveilig thuis, een geliefde als je dierbare ziek worden, je leven als je al ongezond bent etc etc.
Ja....zeker weten.
Ik voel me wel veel meer verbonden met vrienden merk ik, we spreken elkaar veel vaker nu. Domme gesprekken om vooral enorm te lachen, maar ook serieuze gesprekken waarin we onze zorgen uitspreken. Het voelt enorm waardevol.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind dat soort gesprekken niet mensonterend eigenlijk, maar juist heel waardevol. Dat het kan en mag in Nederland. Dat je mág kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit en dat je mag beslissen hoe je de tijd die je hebt, mag invullen. Ik vind 90-jarigen die geïntubeerd en buiten bewustzijn in hun piere-eentje na drie weken alsnog overlijden op de IC omdat dat de medische filosofie in je land is echt veel mensonterender dan de manier waarop huisartsen, geriaters en specialisten ouderengeneeskunden in Nederland open en eerlijk met hun patiënten en familie durven spreken. Wij zijn daar echt heel progressief in in Europa (de wereld, vermoed ik). En dan vind ik dat we in Nederland nog veel te vaak kijken naar alles wat er medisch-technisch mogelijk is en niet altijd naar wat patiënten en hun familie eigenlijk wíllen.
Oh ja zeker daar heb je gelijk in.
Ik vind overigens sowieso dat een huisarts dit soort gesprekken zou moeten voeren. Ook post Corona.
Maar het is voor hem erg heftig, sowieso om nu een huisartsenpraktijk te hebben.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:45:16 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_192373343
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind dat soort gesprekken niet mensonterend eigenlijk, maar juist heel waardevol. Dat het kan en mag in Nederland. Dat je mág kiezen voor kwaliteit boven kwantiteit en dat je mag beslissen hoe je de tijd die je hebt, mag invullen. Ik vind 90-jarigen die geïntubeerd en buiten bewustzijn in hun piere-eentje na drie weken alsnog overlijden op de IC omdat dat de medische filosofie in je land is echt veel mensonterender dan de manier waarop huisartsen, geriaters en specialisten ouderengeneeskunden in Nederland open en eerlijk met hun patiënten en familie durven spreken. Wij zijn daar echt heel progressief in in Europa (de wereld, vermoed ik). En dan vind ik dat we in Nederland nog veel te vaak kijken naar alles wat er medisch-technisch mogelijk is en niet altijd naar wat patiënten en hun familie eigenlijk wíllen.
Nou dat ja, dat is zo waardevol!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:45:18 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_192373344
Och ach, we gaan dapper door hier, af en toe een kleine persoonlijke meltdown maar daar hebben we allemaal last van.
Gelukkig hebben we hier een veilig thuis, heel af en toe een moeder die even verbaal uitvalt maar verder... ;)
disclaimer
pi_192373357
Overigens heb ik een paar ouders die nog beide werken en naar de meubelzaak gaan om te winkelen.
Terwijl ik hen al 3 weken niet zie om verspreiding en besmetting minimaal te houden.
Werken moeten ze maar ze zullen verder niets inbinden ofzo. Jammer maar is ook weer hun keuze.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 15:46:30 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_192373358
nou, ik begreep zelfs dat 'minimaal dicht tot die en die tijd' niet gezegd gaat worden. MBO raad heeft morgenochtend nog extra overleg en pas daarna komt school/werkgever met extra info. Dat was de vorige keren (bij de andere maatregelen) niet zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192373396
Haha SQ, wij hebben een 6 jarige die standaard een meltdown heeft als hij iets 'moet' doen voor school. Mijnheer moet elke dag 2 x een half uur werkjes doen. Dat is dus HEEEEL HAAAARDDDD WERKEEEEEEEEN. Om vervolgens alsnog de werkjes te doen en gewoon 2 x zoveel doen dan 'moet'. Echt mannen.... ;)

Mijn vriendin merkt overigens dat ik veel relaxter ben dan normaal....ik vaar goed bij weinig moeten geloof ik. Yeah voor een kind onder de 2 en 1 die pas in groep 2 zit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:05:18 #199
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192373576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:34 schreef Roomsnoes het volgende:Ik vind het vreselijke lastige discussie, maar je kan niet alleen aan de fysiek zwakkeren denken.
En een grof dilemma, maar wel actueel: is het eerlijk om het leven van een 86 jarige man te redden (die misschien volgend jaar alsnog had overleden aan een griep) maar dat een kind levenslange trauma’s oploopt?
Fysiek zwakkeren hoeven natuurlijk niet 86 te zijn, dat is wel heel erg cliché. Ik denk dat mijn kinderen er ook een redelijk levenslang trauma van oplopen als ik dood ga omdat restricties worden opgeheven terwijl het nog onvoldoende veilig is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:46 schreef vencodark het volgende:
Overigens heb ik een paar ouders die nog beide werken en naar de meubelzaak gaan om te winkelen.
Terwijl ik hen al 3 weken niet zie om verspreiding en besmetting minimaal te houden.
Werken moeten ze maar ze zullen verder niets inbinden ofzo. Jammer maar is ook weer hun keuze.
Ik probeer al twee weken m'n moeder te leren dat het niet alleen om haar gezondheid gaat, maar ook die van de mensen om haar heen. Ik krijg het er echt niet in. Er is nu een patient in de flat waar ze woont waarmee ze indirect in contact is geweest via een vriendin van beiden, maar ik krijg er gewoon niet in dat ze misschien even moet oppassen, een weekje of twee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:49 schreef exode het volgende:
Haha SQ, wij hebben een 6 jarige die standaard een meltdown heeft als hij iets 'moet' doen voor school. Mijnheer moet elke dag 2 x een half uur werkjes doen. Dat is dus HEEEEL HAAAARDDDD WERKEEEEEEEEN. Om vervolgens alsnog de werkjes te doen en gewoon 2 x zoveel doen dan 'moet'. Echt mannen.... ;)
Ik heb rond die leeftijd wel eens het huiswerk van jongste getimed. Want dan was het drama omdat hij weer voor uuuuuhuuuuren werk had. Zette ik de stopwatch aan, bleek het precies 7 minuten te duren. Dramaqueen....
pi_192373620
Ik hoorde vandaag dat er 8 kinderen op school waren. Van de dik 300.. Maar ik weet ook een paar kinderen, die ik eigenlijk ook wel een plekje daar gun. Die het thuis niet makkelijk hebben (of hun ouders). Misschien dat daar iets meer ruimte voor komt. Al zijn het er maar 5 per dag, voor die kinderen scheelt het toch weer. En er lopen toch al 2 leerkrachten rond, die kunnen ze er misschien wel bij hebben.

Gesprekken over het levenseinde zijn wel pittig, maar het is fijn dat iemand de keuze mag aangeven. Ik weet eigenlijk ook niet hoe mijn (schoon)ouders er over denken.

Voor de jongste is dat wel een mooie tijd om aan zijn HB-problemen te werken. Een paar keer per werktijd knalt er een paniekbui voorbij (faalangst/perfectionisme). Die kan ik nu direct takelen, en het levert wel wat op met de vele herhalingen, maar wel pittig elke keer.

En ondertussen is de jongste vandaag ook achter het grote geheim van <O) gekomen :P
pi_192373724
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Fysiek zwakkeren hoeven natuurlijk niet 86 te zijn, dat is wel heel erg cliché. Ik denk dat mijn kinderen er ook een redelijk levenslang trauma van oplopen als ik dood ga omdat restricties worden opgeheven terwijl het nog onvoldoende veilig is.
[..]

Ik probeer al twee weken m'n moeder te leren dat het niet alleen om haar gezondheid gaat, maar ook die van de mensen om haar heen. Ik krijg het er echt niet in. Er is nu een patient in de flat waar ze woont waarmee ze indirect in contact is geweest via een vriendin van beiden, maar ik krijg er gewoon niet in dat ze misschien even moet oppassen, een weekje of twee.
[..]

Ik heb rond die leeftijd wel eens het huiswerk van jongste getimed. Want dan was het drama omdat hij weer voor uuuuuhuuuuren werk had. Zette ik de stopwatch aan, bleek het precies 7 minuten te duren. Dramaqueen....
Ik zeg niet dat ze per sé 86 zijn hoor. Het voorbeeld eronder is ook maar een voorbeeld.

Ik weet ook echt niet of het alternatief beter is, de corona maar laten gaan. Ik weet het echt niet. Maar ik vind de eenzijdige focus op het fysieke te ongenuanceerd.

Ik snap ergens niet dat er geen expertgroep is die heel grondige risicoanalyses heeft gedaan, zowel voor fysieke als mentale problemen. Al die mensen over de wereld dienin onveilige huizen leven, wanneer worst er aan hen gedacht?
pi_192373806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:05 schreef Gaoxing het volgende:

Ik heb rond die leeftijd wel eens het huiswerk van jongste getimed. Want dan was het drama omdat hij weer voor uuuuuhuuuuren werk had. Zette ik de stopwatch aan, bleek het precies 7 minuten te duren. Dramaqueen....
Ik moet zo vaak om hem lachen. Hij moet dus echt alles in huis doen, echt alles. Mijnheer moet namelijk na het eten met de kruimeldief de vloer om de tafel en de tafel afdoen. Hij doet ALLES in huis en wij niets.
Oh dan moet ik me echt zo inhouden om in een schaterlach uit te barsten.

Wij hebben voor schoolwerk een 'toverklok' in huis. Die heeft mijn vriendin van haar school meegenomen. Die staat dan steeds op een half uur. Zo'n klok maar dan dus fysiek:

pi_192373878
nou ja, eerlijk gezegd is het al heel droevig als t alleen net te houden is als je naar school mag..
daar moet dan eigenlijk ook al iets gebeuren en misschien klapt t dan nu zodanig dat er wordt ingegrepen.. voor sommigen dus misschien juist de redding..
het is gewoon echt heel lastig want je weet van een heleboel gewoon niet hoe het uitpakt..
pi_192373932
maar een half uur is ook best lang toch? vooralvoir een kleuter..
mijn groep 4 meisje heeft gister inclusief zeuren en er tegenop zien enzo 1,5 uur aan een blaadje spelling gezeten..
vanochtend had ze een vergelijkbaar blad in 9 minuten af.. mindset scheelt soms wel wat..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 16:35:18 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192373982
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar een half uur is ook best lang toch? vooralvoir een kleuter..
mijn groep 4 meisje heeft gister inclusief zeuren en er tegenop zien enzo 1,5 uur aan een blaadje spelling gezeten..
vanochtend had ze een vergelijkbaar blad in 9 minuten af.. mindset scheelt soms wel wat..
Klopt, mijn zoon wilde de afgelopen weken nauwelijks wat doen, dus ik heb het maar even laten gaan. Op de één of andere manier heeft hij nu het licht gezien, want hij heeft vanmorgen in een half uurtje 3 weken aan taalopdrachtjes ingehaald :o.
KuikenGuppy
pi_192374033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar een half uur is ook best lang toch? vooralvoir een kleuter..
mijn groep 4 meisje heeft gister inclusief zeuren en er tegenop zien enzo 1,5 uur aan een blaadje spelling gezeten..
vanochtend had ze een vergelijkbaar blad in 9 minuten af.. mindset scheelt soms wel wat..
Hij is 6, geen kleuter meer (zijn woorden :D ). Het ding is dat als we er geen tijd aan hangen, mijnheer niets doet. Hij heeft de genen van zijn andere moeder :P ;) Het punt is vooral dat als hij eenmaal start, hij doorgaat, dan tikt ie zo het uur aan. Hij vindt het namelijk eigenlijk heel leuk, alles met woordjes en letters. Squla is nu ook op groep 3 voor hem gezet door school.
En aan school werken, mag ook knutselen en kleuren zijn. We kiezen samen wat hij gaat doen en wat hij zonder al te veel hulp kan aangezien zijn zusje ook nog rondrent.
pi_192374324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze per sé 86 zijn hoor. Het voorbeeld eronder is ook maar een voorbeeld.

Ik weet ook echt niet of het alternatief beter is, de corona maar laten gaan. Ik weet het echt niet. Maar ik vind de eenzijdige focus op het fysieke te ongenuanceerd.

Ik snap ergens niet dat er geen expertgroep is die heel grondige risicoanalyses heeft gedaan, zowel voor fysieke als mentale problemen. Al die mensen over de wereld dienin onveilige huizen leven, wanneer worst er aan hen gedacht?
Ik ben het met je eens. Maar ik denk ook: dit overviel iedereen. Je zal nu maar minister zijn, de afwegingen die zij moeten maken zijn al zeer complex en het moet allemaal zo goed mogelijk geinformeerd en met alle belangen in acht nemend. En je hebt de tijd niet om er lang bij stil te staan. Ik snap best dat ze niet alles overzien hebben bij de eerste stoet aan maatregelen. Wie wel?
Gaandeweg werd er wel steeds bijgesteld, zo kun je je nu ook melden voor opvang voor kwetsbare kids. Daar zie ik ook haken en ogen aan (want oké, mensen moeten zelf ook inzien dat het thuis niet lekker gaat), maar volgens mij proberen ze in alles zoveel mogelijk rekening te houden met alle factoren..
pi_192374408
Tja, heel grondige analyses van alles zouden leuk zijn geweest inderdaad, maar die kosten tijd. En die tijd was er niet. Bovendien is er ook gewoon nog heel veel onbekend over het virus zelf.
pi_192374494
In december hadden ze al kunnen bedenken dat corona hierheen zou komen. En dit soort risicoanalyses zouden toch in een of andere vorm moeten plaatsvinden voor allerlei denkbare scenario’s. Ik geloof best dat er massa’s procedures en draaiboeken zijn voor van alles.
Op mijn werk hebben we procedures voor kidnapping, gijzeling, een bom voor de deur, bosbrand en chemische aanval, bv. Zodat er vantevoren over allerlei scenarios is gedacht, en hoe je dan liefst zou moeten handelen.

Maar ja. Heel Europa is spuit 11 wat dag betreft.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 17:36:58 #210
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192374980
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:39 schreef exode het volgende:

[..]

Hij is 6, geen kleuter meer (zijn woorden :D ). Het ding is dat als we er geen tijd aan hangen, mijnheer niets doet. Hij heeft de genen van zijn andere moeder :P ;) Het punt is vooral dat als hij eenmaal start, hij doorgaat, dan tikt ie zo het uur aan. Hij vindt het namelijk eigenlijk heel leuk, alles met woordjes en letters. Squla is nu ook op groep 3 voor hem gezet door school.
En aan school werken, mag ook knutselen en kleuren zijn. We kiezen samen wat hij gaat doen en wat hij zonder al te veel hulp kan aangezien zijn zusje ook nog rondrent.
Hier een combinatie van veel activiteiten. Vandaag zat er een activiteit bij van zelf Twister maken met stoepkrijt en het draai schijfje erbij.

Gisteren iets met zelf blaas voetbal of een blaas parcourtje maken. Ik vind het erg leuk wat ze allemaal verzinnen. Verder een leuke combinatie van veel dingen.

Wij hebben vanavond een rapport gesprekje voor ons dametje. Ik ben reuze benieuwd. Het ontbreekt hier wat aan zelfvertrouwen, waardoor ze op school dichtklapt bij bepaalde opdrachten. Hier thuis doet ze het meeste nog net niet met twee vingers in haar neus.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 17:40:23 #211
344469 Amsel
zonder t
pi_192375049
Over thuis werken: Ik vind het zwaar. En ik ben jaloers op mensen die hun werkuren vrij makkelijk met hun partner kunnen verdelen, die de helft van hun werk kunnen laten vallen omdat het in deze tijden niet zo belangrijk is, die 's avonds niet hoeven te werken. Het bedrijf waarvoor ik werk staat op omvallen door de coronacrisis, we zijn allemaal keihard aan het werk om te proberen de boel te redden. Maar overdag krijg ik m'n werk niet af, dus moet ik 's avonds echt door. Er is geen moment rust. Behalve in het weekend, dat is heilig O+

En school heeft dus ook even geen prioriteit, vind ik ook niet nodig met een goed presterende kleuter. Ik vind het belangrijker dat de kinderen enigszins relaxed de dag doorkomen en dat ze later niet op deze tijd terugkijken als de periode waarin papa en mama alleen maar chagrijnig waren :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 17:53:24 #212
269689 crew  Viv
pi_192375280
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:11 schreef Roomsnoes het volgende:
In december hadden ze al kunnen bedenken dat corona hierheen zou komen. En dit soort risicoanalyses zouden toch in een of andere vorm moeten plaatsvinden voor allerlei denkbare scenario’s. Ik geloof best dat er massa’s procedures en draaiboeken zijn voor van alles.
Op mijn werk hebben we procedures voor kidnapping, gijzeling, een bom voor de deur, bosbrand en chemische aanval, bv. Zodat er vantevoren over allerlei scenarios is gedacht, en hoe je dan liefst zou moeten handelen.

Maar ja. Heel Europa is spuit 11 wat dag betreft.
Het cluster in Wuhan is op 31 december aan de WHO gemeld, dus in december kon Europa nog niks bedenken hoor. ;)

Maar er waren inderdaad wel draaiboeken voor een grote uitbraak, met name sinds de Mexicaanse griep in 2009.

Ik begrijp alleen niet zo goed hoe jij het voor je zou zien, het behartigen van de belangen van "mentaal kwetsbaren"?

Als we niets zouden doen, zouden we in Nederland op tienduizenden, misschien wel 100.000 doden uitkomen. In de VS hebben ze het zelfs over 2,2 miljoen doden. Dan hebben we toch allemáál een levenslang trauma? Iedereen kent dan wel iemand die het niet gered heeft, en die het mét zorg mogelijk wél gered had. En niet alleen door COVID-19, maar ook door andere levensbedreigende ziekten en letsels waarbij mét zorg een goede kans op herstel was geweest.

In het geval van de kwetsbare kinderen lijkt me dat die zonder veel impact op de volksgezondheid naar school/kdv zouden kunnen (ik las dat het er gemiddeld 2 per klas zijn).
  dinsdag 31 maart 2020 @ 18:01:55 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192375455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
(ik las dat het er gemiddeld 2 per klas zijn).
Dan heb je het al snel over grofweg 100.000 kinderen ;(.
KuikenGuppy
pi_192375795
Op mijn werk hebben we ook zorgen geuit. Wij behandelen mensen met niet-aangeboren hersenletsel en die zitten nu thuis, net als hun kinderen. Onze cliënten worden dus compleet overvraagd, want hun eigen structuur is weg én ze hebben overprikkeling doordat de kinderen thuis zijn. Als de partner dan ook nog moet werken (thuis of op locatie), is het geen goede situatie voor die cliënt en de kinderen. Dus wij gingen kijken of we dan een soort van brief konden maken dat deze kinderen toch naar school/opvang kunnen gaan, in het belang van iedereen.
pi_192376194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Op mijn werk hebben we ook zorgen geuit. Wij behandelen mensen met niet-aangeboren hersenletsel en die zitten nu thuis, net als hun kinderen. Onze cliënten worden dus compleet overvraagd, want hun eigen structuur is weg én ze hebben overprikkeling doordat de kinderen thuis zijn. Als de partner dan ook nog moet werken (thuis of op locatie), is het geen goede situatie voor die cliënt en de kinderen. Dus wij gingen kijken of we dan een soort van brief konden maken dat deze kinderen toch naar school/opvang kunnen gaan, in het belang van iedereen.
Dat geld voor eigenlijk alle KOP kinderen natuurlijk...
  dinsdag 31 maart 2020 @ 18:46:59 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_192376207
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Op mijn werk hebben we ook zorgen geuit. Wij behandelen mensen met niet-aangeboren hersenletsel en die zitten nu thuis, net als hun kinderen. Onze cliënten worden dus compleet overvraagd, want hun eigen structuur is weg én ze hebben overprikkeling doordat de kinderen thuis zijn. Als de partner dan ook nog moet werken (thuis of op locatie), is het geen goede situatie voor die cliënt en de kinderen. Dus wij gingen kijken of we dan een soort van brief konden maken dat deze kinderen toch naar school/opvang kunnen gaan, in het belang van iedereen.
Bij ons kan dit gelukkig al in een aantal gemeentes via het jeugdteam. Zij doen de ‘selectie’, maar bij een ouder met NAH zal het niet zo’n probleem zijn. Je kunt ook rechtstreeks dat contact leggen. Het zal niet om tig kinderen gaan, maar voor sommige gezinnen is het echt nodig, zeker als dit nog weken gaat duren.

Werken, moederen en middelbare schooldocent zijn is pittig, maar ik heb wel geregeld dat ik 36 om 12 uur ga werken. Dan is het wel te doen. Heb inmiddels wel een vitale functie, dus naar school sturen kan altijd nog. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:04:17 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192376608
"Premier Mark Rutte kondigt aan dat de maatregelen tot en met 28 april verlengd worden. Dit betekent dat de scholen, horecagelegenheden en kapperszaken gesloten blijven."
(Van nu.nl)
KuikenGuppy
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:05:17 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192376639
Effectief dus tot aan de meivakantie, minimaal.
KuikenGuppy
pi_192377045
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:05 schreef Burdie het volgende:
Effectief dus tot aan de meivakantie, minimaal.
Zoals verwacht dus eigenlijk
pi_192377102
Tot en met meivakantie scholen in elk geval gesloten, op persconferentie. Meivakantie dus voor wanneer die valt voor jouw kind zijn school. Is in ons geval half mei. Op meivakantie gaan wordt afgeraden, wat logisch is.
pi_192377447
Bij ons begint de meivakantie op 27 april.
T gaat op zn vroegst 11 mei naar school
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:36:09 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192377561
Nou. De scholen gaan niet meer open hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192377616
Juf zei vanmorgen dat de kinderen in principe al ''klaar'' waren met groep 3 en dat alles wat ze nu thuis hebben (huiswerk t/m einde schooljaar, Noorden is eerste dit keer, begin juli) herhaling is.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192377775
Ik verwachtte al dat de scholen gesloten zouden blijven tot na de meivakantie, maar ik denk nu dat de scholen uiteindelijk pas weer open gaan na de zomervakantie.

Ik baal er zo erg van.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:55:35 #226
100412 mefke79
komt goed!
pi_192378070
Ik baal vooral voor mijn jongste, dit is voor hem het einde van het normale onderwijs waarschijnlijk, hij kan nu niet getest op dyslexie, hij wordt niet geholpen en komt alleen maar verder achterop. En dat doet echt pijn vooral omdat je hem zo graag helpt en dat niet lukt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:56:59 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192378095
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef mefke79 het volgende:
Ik baal vooral voor mijn jongste, dit is voor hem het einde van het normale onderwijs waarschijnlijk, hij kan nu niet getest op dyslexie, hij wordt niet geholpen en komt alleen maar verder achterop. En dat doet echt pijn vooral omdat je hem zo graag helpt en dat niet lukt.
Hier loopt alle net in gang gezette hulp gewoon door. Misschien met school overleggen?
***
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:57:03 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192378098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Op mijn werk hebben we ook zorgen geuit. Wij behandelen mensen met niet-aangeboren hersenletsel en die zitten nu thuis, net als hun kinderen. Onze cliënten worden dus compleet overvraagd, want hun eigen structuur is weg én ze hebben overprikkeling doordat de kinderen thuis zijn. Als de partner dan ook nog moet werken (thuis of op locatie), is het geen goede situatie voor die cliënt en de kinderen. Dus wij gingen kijken of we dan een soort van brief konden maken dat deze kinderen toch naar school/opvang kunnen gaan, in het belang van iedereen.
Dat zal waarschijnlijk wel gewoon kunnen :Y het is wel iets wat scholen tot nu toe naar eigen inzicht invullen, het zijn (wat ik tot nu toe gehoord heb) meestal geen volle dagen en op sommige scholen ook niet op alle dagen. Maar alle kleine beetjes helpen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 19:58:24 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192378138
Zo, het liedje bij M net kwam wel even binnen. Ik mis sommige mensen zo ontzettend hard... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192378216
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:37 schreef Declan-Harp het volgende:
Juf zei vanmorgen dat de kinderen in principe al ''klaar'' waren met groep 3 en dat alles wat ze nu thuis hebben (huiswerk t/m einde schooljaar, Noorden is eerste dit keer, begin juli) herhaling is.
Ik hoop dat dit zo is ja.
Qua rekenen zou het volgende blok qua thuisonderwijs teveel instructie vragen dus gaan we de komende weken vooral herhalen.
Ze hopen na de meivakantie wel weer school te hebben en dan alsnog verder te kunnen.
Voor A. is dat nog niet zo gek nu.
pi_192378248
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit zo is ja.
Qua rekenen zou het volgende blok qua thuisonderwijs teveel instructie vragen dus gaan we de komende weken vooral herhalen.
Ze hopen na de meivakantie wel weer school te hebben en dan alsnog verder te kunnen.
Voor A. is dat nog niet zo gek nu.
Wij gaan over op Gynzy ( ? ) zodat de juffen digitaal mee kunnen kijken. Neem aan dat ze dan nog wel wat nieuws leren, maar wbt taal zijn ze klaar en kunnen ze blijven oefenen en herhalen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:04:15 #232
100412 mefke79
komt goed!
pi_192378264
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:56 schreef BE het volgende:

[..]

Hier loopt alle net in gang gezette hulp gewoon door. Misschien met school overleggen?
Hier helaas niet, testen kan sowieso wrs pas na 1 juni. Ik ga er morgen wel achteraan want ik gun hem hulp.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192378383
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:03 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wij gaan over op Gynzy ( ? ) zodat de juffen digitaal mee kunnen kijken. Neem aan dat ze dan nog wel wat nieuws leren, maar wbt taal zijn ze klaar en kunnen ze blijven oefenen en herhalen.
Hier staan zoveel programmaatjes op cloudwise dat ik echt even moet kijken welke Gynzy nu precies is. :')
Ik ga online ook eens wat extra rekenbladen zoeken.
pi_192378667
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je zou maar sociaal gedistantieerd zitten in een onveilige thuissituatie. Misbruik, huiselijk geweld, en dat geldt niet alleen kinderen, maar ook voor volwassenen... ik wil daar echt niet te veel over nadenken ;(.
Dit had ik als kind. Ik weet oprecht niet of ik het dan overleefd had. School was mijn vluchtplek.

Ik ben zo ongelooflijk dankbaar dat mijn leven de goede kant op is gegaan, dat wij onze jongetjes een fijne en veilige plek kunnen bieden.

Evengoed is het ‘balen’ dat het allemaal langer gaat duren, hoewel dat natuurlijk vooraf eigenlijk al wel duidelijk was.
pi_192378717
Wij hebben ook Gynzy. Maar toen we het startte thuis was al het één en het ander gedaan, dus ik gok dat dat klassikaal is geweest aangezien de kleuters geen eigen tablet oid hebben. Dus in hoeverre de juf mee kijkt... ik weet het niet.
pi_192378991
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:43 schreef CaVaBien het volgende:
Ik verwachtte al dat de scholen gesloten zouden blijven tot na de meivakantie, maar ik denk nu dat de scholen uiteindelijk pas weer open gaan na de zomervakantie.

Ik baal er zo erg van.
Hmm. Ik denk dat het ook afhangt wat er vanuit de onderzoeken van het RIVM komt rondom verspreiding onder kinderen etc. En uberhaupt over de verspreiding en het echte aantal besmettingen op dit moment.
Ik zou nog niet direct rekenen op dicht tot de zomervakantie. Daar kan het op uitdraaien ja, maar voor nu steek ik nog even mn kop in het zand.

[ Bericht 4% gewijzigd door silliegirl op 31-03-2020 20:39:57 ]
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:36:31 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192379068
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit had ik als kind. Ik weet oprecht niet of ik het dan overleefd had. School was mijn vluchtplek.

Ik ben zo ongelooflijk dankbaar dat mijn leven de goede kant op is gegaan, dat wij onze jongetjes een fijne en veilige plek kunnen bieden.

Evengoed is het ‘balen’ dat het allemaal langer gaat duren, hoewel dat natuurlijk vooraf eigenlijk al wel duidelijk was.
:* Wat fijn dat je de spiraal hebt kunnen doorbreken met je eigen gezin. Dat lukt lang niet iedereen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:47:11 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192379291
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:43 schreef CaVaBien het volgende:
Ik verwachtte al dat de scholen gesloten zouden blijven tot na de meivakantie, maar ik denk nu dat de scholen uiteindelijk pas weer open gaan na de zomervakantie.

Ik baal er zo erg van.
Even ter vergelijking: in Wuhan hebben ze 10 weken lockdown gehad. Dat zou in ons geval tot ongeveer eind mei zijn.
Ik verwacht eigenlijk nog wel op school te komen voor de zomervakantie.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:02:23 #240
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192379567
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Darn, gevallen? :o
Sterkte daarmee, wat een schrik moet dat zijn geweest, voor iedereen :*
Ja, van de commode :'( .

@exode, 24 uur dus die zitten er nu gelukkig op. Nu hopen op een goede en fijne nacht slaap voor ons 3en O+.

Hier moet alles nog een beetje inzinken aan boodschap 'tot eind april'. Ik baal ook wel een beetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192379833
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Even ter vergelijking: in Wuhan hebben ze 10 weken lockdown gehad. Dat zou in ons geval tot ongeveer eind mei zijn.
Ik verwacht eigenlijk nog wel op school te komen voor de zomervakantie.
Alleen waren de maatregelen daar ook veel strenger. Alle besmette mensen werden apart opgevangen, bijvoorbeeld.... Ik denk dat het hier wel wat lager gaat duren!
pi_192379930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit had ik als kind. Ik weet oprecht niet of ik het dan overleefd had. School was mijn vluchtplek.

Ik ben zo ongelooflijk dankbaar dat mijn leven de goede kant op is gegaan, dat wij onze jongetjes een fijne en veilige plek kunnen bieden.

Evengoed is het ‘balen’ dat het allemaal langer gaat duren, hoewel dat natuurlijk vooraf eigenlijk al wel duidelijk was.
Naast dankbaar mag je ook trots zijn. :*

Zelf hield ik allang rekening met tot na de meivakantie. Dat had ik A. al vertelt.
Hij telt wel echt de dagen af tot school ooit weer begint. Maar goed, this too shall pass.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 maart 2020 @ 21:40:12 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192380388
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, van de commode :'( .

@:Exode, 24 uur dus die zitten er nu gelukkig op. Nu hopen op een goede en fijne nacht slaap voor ons 3en O+.

Hier moet alles nog een beetje inzinken aan boodschap 'tot eind april'. Ik baal ook wel een beetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee Eendje, dat is mij ook eens gebeurd :@
Je voelt je ineens zo waardeloos hè... :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 21:47:40 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192380513
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Naast dankbaar mag je ook trots zijn. :*

Zelf hield ik allang rekening met tot na de meivakantie. Dat had ik A. al vertelt.
Hij telt wel echt de dagen af tot school ooit weer begint. Maar goed, this too shall pass.
Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. We hadden S al gezegd niet meer op schoolkamp (va. 20 april) te rekenen. Echt balen, maar ‘t is even niet anders.
***
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:06:18 #245
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192380878
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Alleen waren de maatregelen daar ook veel strenger. Alle besmette mensen werden apart opgevangen, bijvoorbeeld.... Ik denk dat het hier wel wat lager gaat duren!
Dat inderdaad. Een (Chinese) vriend zat vast in februari: iemand in zijn flatgebouw had positief getest. Hoppa, hele gebouw twee weken in quarantaine. De politie kwam boodschappen voor ze doen.
pi_192381039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Een (Chinese) vriend zat vast in februari: iemand in zijn flatgebouw had positief getest. Hoppa, hele gebouw twee weken in quarantaine. De politie kwam boodschappen voor ze doen.
Daar zit natuurlijk zo'n enorm cultureel verschil, dat zouden wij niet pikken. Al zou ik ook graag willen dat de Nederlandse regering er een score bovenop gooide. In het journaal een groep kinderen in een speeltuin, ja, dan kunnen de scholen eigenlijk ook wel open. Hier zijn de speeltuinen al weken dicht...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 22:16:00 #247
269689 crew  Viv
pi_192381053
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Een (Chinese) vriend zat vast in februari: iemand in zijn flatgebouw had positief getest. Hoppa, hele gebouw twee weken in quarantaine. De politie kwam boodschappen voor ze doen.
Ah dat laatste is dan wel weer liev. O+
pi_192381063
Ja, schoolreis en de Koningsspelen inderdaad. -O-

Ik ben overigens wel trots op A. hoe hij met de situatie omgaat. Alleen rekenen geeft hem weleens frustratie maar verder is hij gewoon vrolijk en doet hij goed zijn best.
Hij kijkt elke avond trouw het Jeugdjournaal en stelt mij veel vragen over Corona en de maatregelen en begrijpt het heel goed.

Nu mag hij elke dag even alleen buiten de poort fietsen, zomaar een blokje om.
Hij weet dat hij alleen mensen mag groeten maar dus niet te dicht in de buurt kan komen.
Hij speelt ook niet met buurtvriendjes ofzo.

Nu was hij vanmiddag alleen met zijn fiets gevallen hij vertelde dat een mevrouw hem overeind hielp. Hij riep nog dat die mevrouw afstand moest houden maar zij zei dat ze hem toch wilde helpen, vandaar.

Vindt het zo knap hoe serieus hij het neemt en daarmee zo verantwoordelijk is.
Hij spreekt zijn buurmeisjes er ook gewoon op aan als hij ze samen tegenkomt. 8-)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:20:16 #249
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192381119
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Daar zit natuurlijk zo'n enorm cultureel verschil, dat zouden wij niet pikken. Al zou ik ook graag willen dat de Nederlandse regering er een score bovenop gooide. In het journaal een groep kinderen in een speeltuin, ja, dan kunnen de scholen eigenlijk ook wel open. Hier zijn de speeltuinen al weken dicht...
Hier ook.

Onze doden zijn wel verdubbeld de afgelopen dagen. Nu hebben we er 6.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 22:26:19 #250
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192381240
Maar ja, hoe lang kunnen de maatregelen duren? Het kan wel een jaar duren voordat er een vaccin is. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe we het leven weer zo normaal mogelijk kunnen laten doorgaan, zonder dat het aantal besmettingen weer gaat oplopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192381672
Las dat onze zuiderburen daar wel een idee over hadden, nl middels testen wie virusvrij is én immuun is:
https://www.ad.nl/economi(...)voor-virus~ad67714f/

Dan zouden die mensen dus weer de straat op kunnen, als ik het goed begrijp iig. En het geeft meteen inzicht in het % mensen die immuun zijn. Bij bepaald % kan men spreken van groepsimmuniteit toch? Dat lijkt me ook een kantelpunt waarop je maatregelen kan versoepelen.
pi_192381818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:26 schreef Mariposas het volgende:
Maar ja, hoe lang kunnen de maatregelen duren? Het kan wel een jaar duren voordat er een vaccin is. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe we het leven weer zo normaal mogelijk kunnen laten doorgaan, zonder dat het aantal besmettingen weer gaat oplopen.
Ik geloof ook niet dat het doel is om geen nieuwe besmettingen meer te hebben, maar vooral om de zorg niet te overbelasten. Ik verwacht dan ook dar de maatregelen die er nu zijn gefaseerd afgebouwd gaan worden. Eerst scholen weer open (als blijkt dat kinderen inderdaad niet voor veel verspreiding zorgen), later weer kappers etc, nog later horeca. Grote evenementen zijn dan (denk ik) het laatste.
Dit een jaar zo doen is denk ik niet haalbaar. Of nahjah, alles kan, maar dan heb je denk ik over een jaar geen horecagelegenheden meer over en is er denk ik een hoop failliet.

Ik hoop op 1 of ander fijn wetenschappelijk inzicht over risicofactoren, of behandeling. Als je die opname tijd op de ic’s significant kunt verkorten ben je hier ook sneller uit.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:27:59 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_192382269
Dat laatste willen ze nu toch proberen door antistoffen uit plasma van donoren die het al gehad hebben te halen.

Overigens begreep ik dat op de IC ook mensen liggen die op zich genezen zijn van corona maar vervolgens een (bacteriële) infectie opliepen omdat de afweer van de longen vernietigd is. Dan kan het dus zijn dat er meerdere organen uitvallen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 1 april 2020 @ 06:40:55 #254
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192384419
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:01 schreef silliegirl het volgende:
Eerst scholen weer open (als blijkt dat kinderen inderdaad niet voor veel verspreiding zorgen)...
Ik begreep dat het voordeel van scholen sluiten is dat je veel meer contact uitsluit dan alleen dat van de kinderen. Met brengers/halers heb je natuurlijk enorm veel verkeer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:16 schreef vencodark het volgende:
Nu was hij vanmiddag alleen met zijn fiets gevallen hij vertelde dat een mevrouw hem overeind hielp. Hij riep nog dat die mevrouw afstand moest houden maar zij zei dat ze hem toch wilde helpen, vandaar.
Ah lief O+ Van hem en die mevrouw.

Toen ik op weg naar m'n eerste chemo was gleed er een mevrouw vreselijk uit in de parkeergarage. Ik had 'r al opgeraapt voor ik erbij nadacht, eigenlijk. Ze was ook best aangeslagen en had moeite met overeind komen op hakken, op dat gladde oppervlak. Ik weet niet wat ik nu, anderhalve week later, zou doen.
pi_192384772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 06:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik begreep dat het voordeel van scholen sluiten is dat je veel meer contact uitsluit dan alleen dat van de kinderen. Met brengers/halers heb je natuurlijk enorm veel verkeer.
[..]

Ah lief O+ Van hem en die mevrouw.

Toen ik op weg naar m'n eerste chemo was gleed er een mevrouw vreselijk uit in de parkeergarage. Ik had 'r al opgeraapt voor ik erbij nadacht, eigenlijk. Ze was ook best aangeslagen en had moeite met overeind komen op hakken, op dat gladde oppervlak. Ik weet niet wat ik nu, anderhalve week later, zou doen.
Dat zal ongetwijfeld ook kloppen, maar dat kun je nog stroomlijnen (ouders niet mee naar binnen, groepen niet allemaal even laat laten starten) om contacten tussen ouders te beperken. Als je alle horeca opengooit heb je veel meer volwassenen bij elkaar voor langere momenten denk ik.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:13:32 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192384900
Maar dan nog is het niet sluiten van scholen vooral gebaseerd op het idee dat kinderen amper besmettelijk zouden zijn, want alleen maar besmettelijk bij symptomen.
En dat geloof ik niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2020 @ 08:16:30 #257
100412 mefke79
komt goed!
pi_192384926
Inmiddels is bewezen dat je ook zonder symptomen besmettelijk kan zijn volgens mij. En dan zou je weer veel meer moeten testen en isoleren om het in te dammen. Is dat niet de manier die Zweden kiest?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 1 april 2020 @ 08:16:34 #258
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192384927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:56 schreef silliegirl het volgende:
Als je alle horeca opengooit heb je veel meer volwassenen bij elkaar voor langere momenten denk ik.
En vooral met minder remmingen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:13 schreef Leandra het volgende:
Maar dan nog is het niet sluiten van scholen vooral gebaseerd op het idee dat kinderen amper besmettelijk zouden zijn, want alleen maar besmettelijk bij symptomen.
En dat geloof ik niet zo.
:Y
pi_192384964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:13 schreef Leandra het volgende:
Maar dan nog is het niet sluiten van scholen vooral gebaseerd op het idee dat kinderen amper besmettelijk zouden zijn, want alleen maar besmettelijk bij symptomen.
En dat geloof ik niet zo.
Dit geloof ik ook niet. Dat is een van de redenen dat mijn kinderen niet meer met andere kinderen mogen spelen. Het zou mij niet verbazen als uit de studie komt dat kinderen gewoon net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
pi_192384990
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit geloof ik ook niet. Dat is een van de redenen dat mijn kinderen niet meer met andere kinderen mogen spelen. Het zou mij niet verbazen als uit de studie komt dat kinderen gewoon net zo besmettelijk zijn als volwassenen.
hier in België is in het weekend een 12 jarig meisje overleden aan het coronavirus. Daar schrok ik echt heel erg van. Ze had verder geen onderliggende condities...
  woensdag 1 april 2020 @ 08:27:00 #261
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192385016
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:53 schreef hetzusjevan het volgende:
Las dat onze zuiderburen daar wel een idee over hadden, nl middels testen wie virusvrij is én immuun is:
https://www.ad.nl/economi(...)voor-virus~ad67714f/

Dan zouden die mensen dus weer de straat op kunnen, als ik het goed begrijp iig. En het geeft meteen inzicht in het % mensen die immuun zijn. Bij bepaald % kan men spreken van groepsimmuniteit toch? Dat lijkt me ook een kantelpunt waarop je maatregelen kan versoepelen.
Ja, maar die groepsimmuniteit is pas vanaf 60%. Zelfs als het virus ongecontroleerd zich zou kunnen verspreiden bereik je die 60% pas na lange tijd. Ik denk dat het huidige percentage van mensen dat het virus heeft gehad nog best wel laag is. Onder de 5% in el geval.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 1 april 2020 @ 08:30:02 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192385045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, maar die groepsimmuniteit is pas vanaf 60%. Zelfs als het virus ongecontroleerd zich zou kunnen verspreiden bereik je die 60% pas na lange tijd. Ik denk dat het huidige percentage van mensen dat het virus heeft gehad nog best wel laag is. Onder de 5% in el geval.
Dat zou wel eens hoger kunnen zijn als er in Italië al een flink aantal mensen besmet was voor de eerste case bekend was.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 03:16 schreef Za het volgende:
Systematic testing in Vó Vecchio, Italy, revealed that 3% of the population were already infected with symptoms when the first case occurred. "We made an interesting finding: at the time the first symptomatic case was diagnosed, a significant portion of the population, about three percent, was already infected - but most of them were completely asymptomatic," said Crisanti and Cassone. Her study brought the valuable insight: " Testing all citizens, regardless of whether they have symptoms or not, offers a way to control this pandemic. " https://www.stern.de/gesu(...)ertrieb-9190976.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192385051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:13 schreef Leandra het volgende:
Maar dan nog is het niet sluiten van scholen vooral gebaseerd op het idee dat kinderen amper besmettelijk zouden zijn, want alleen maar besmettelijk bij symptomen.
En dat geloof ik niet zo.
Daar wordt nu onderzoek naar gedaan dus voordat de scholen open gaan zal daar wel een betere onderbouwing voor zijn dan wat aannames.

Ik geloof het ook niet zo. Oudere kinderen kan je nog afstand laten houden tijdens de les net zoals volwassenen op de werkvloer nu moeten doen en dat lijkt te werken.
Maar hoe doe je dat bij jonge kinderen die niet alleen in de schoolbanken zitten maar ook spelen? Lijkt me best wel onmogelijk.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:35:51 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192385089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:30 schreef Elleska het volgende:

[..]

Daar wordt nu onderzoek naar gedaan dus voordat de scholen open gaan zal daar wel een betere onderbouwing voor zijn dan wat aannames.

Ik geloof het ook niet zo. Oudere kinderen kan je nog afstand laten houden tijdens de les net zoals volwassenen op de werkvloer nu moeten doen en dat lijkt te werken.
Maar hoe doe je dat bij jonge kinderen die niet alleen in de schoolbanken zitten maar ook spelen? Lijkt me best wel onmogelijk.
En wat er aan snot en slijm gesmeerd wordt door dat jonge grut... dat uitsmeren van hun coronaatjes is volgens mij een van de grootste besmettingsbronnen.

Daarbij; als kinderen niet besmettelijk waren konden ze ook wel mee naar de supermarkt, bouwmarkt, opa en oma en was het niet nodig zwemlessen en god weet niet wat stil te leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 april 2020 @ 08:42:04 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_192385150
Ik geloof er ook geen reet van dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn. Dat ze er niet heel ziek van worden, klopt, maar dat is echt compleet anders dan niet besmettelijk zijn.
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 08:43:38 #266
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192385165
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou wel eens hoger kunnen zijn als er in Italië al een flink aantal mensen besmet was voor de eerste case bekend was.
[..]

Dat gaat om 1 dorpje in het hart van de uitbraak, dat is niet echt representatief voor de populatie van een land.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192385203
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat er aan snot en slijm gesmeerd wordt door dat jonge grut... dat uitsmeren van hun coronaatjes is volgens mij een van de grootste besmettingsbronnen.

Daarbij; als kinderen niet besmettelijk waren konden ze ook wel mee naar de supermarkt, bouwmarkt, opa en oma en was het niet nodig zwemlessen en god weet niet wat stil te leggen.
Netjes in de elleboog hoesten en daarna ongegeneerd in de neus peuteren :Y

Kind mee naar de supermarkt zou ik alsnog niet doen als blijkt dat kinderen geen besmettingshaard zijn. Dat is vooral omdat mijn aandacht tijdens het winkelen vooral bij mijn kind is en minder bij mijn omgeving waardoor afstand houden gigantisch zal falen.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:26:50 #268
100412 mefke79
komt goed!
pi_192385767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat gaat om 1 dorpje in het hart van de uitbraak, dat is niet echt representatief voor de populatie van een land.
Hetzelfde hebben ze in IJsland inmiddels ook geconstateerd, daar bleek ook een deel van de bevolking al besmet zonder symptomen. Ik denk dat er een groot verschil is tussen bijvoorbeeld Friesland en het gebied rond Uden, Brabant. In dat laatste gebied zal een veel groter deel van de bevolking inmiddels besmet. Vraag is of en hoe je dat gecontroleerd voor elkaar krijgt in andere delen van Nederland.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ver-het-coronavirus/
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192386228
Ik ben er ook van overtuigd dat er in China al veel langer mensen besmet waren, ze zijn daar niet zo scheutig met informatie delen.

Het zou mij ook nog steeds niet verbazen als ik mijn dochtertje en ik het allebei gehad hebben. Zij had begin februari alle symptomen, koorts, kortademig, droge hoest etc. Heeft een paar dagen geduurd, vervolgens was ik ziek. En voor iemand die echt nooit ziek is (heb nog nooit griep gehad) was dat een rare gewaarwording. Ik was benauwd, doodop, had droge hoestaanvallen en de huisarts hoorde niet echt iets bij mijn longen. Maar aangezien het toen nog niet in Nederland was officieel, heb ik er echt nooit aan gedacht dat het Corona kon zijn. Daar twijfel ik dus nu enorm over.
Hopelijk kunnen we ooit testen, zeker omdat ik zo graag bij mijn moeder langs wil, die is redelijk eenzaam aan het worden inmiddels.

Hier zou B dus 11 mei weer naar school moeten, dan is het nog bijna 2,5 maand tot de zomervakantie. Dat is een hele lange periode om nu al te denken dat de school helemaal niet meer open gaat lijkt mij.
pi_192386353
Ik ga er maar vanuit dat de zomervakantie is begonnen. Dan kan het alleen maar mee vallen :')
  woensdag 1 april 2020 @ 10:27:45 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_192386690
Ik ging online boodschappen bestellen zodat ik niet zelf de winkel in hoef, vergeten ze voor bijna 40 euro aan spullen te leveren. Kan dus alsnog maar de winkel. Ben wel weer klaar met dat bestellen dus. Gelukkig betalen ze wel mijn bezorgkosten terug.
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 10:29:13 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_192386714
En als ze nou mijn rijstwafels, of mijn muesli waren vergeten, maar nee. Ze vergeten mijn spinazie, sperziebonen, en het allerergste, mijn Tony chocolonely :'(
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 10:29:42 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192386727
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef SQ het volgende:
En als ze nou mijn rijstwafels, of mijn muesli waren vergeten, maar nee. Ze vergeten mijn spinazie, sperziebonen, en het allerergste, mijn Tony chocolonely :'(
Welke supermarkt. Dan gaan we die boycotten.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:30:11 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_192386737
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Welke supermarkt. Dan gaan we die boycotten.
Jumbo citycenter :(
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 10:31:19 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192386758
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Jumbo citycenter :(
Sukkels, daar wilde ik dus net naar toe gaan wandelen. Nu ga ik dus niet meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:32:44 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_192386785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sukkels, daar wilde ik dus net naar toe gaan wandelen. Nu ga ik dus niet meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het gewoon doen. Ik denk dat we allemaal tamelijk incompetent zijn momenteel, of ons iig zo voelen :')
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 10:37:06 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192386850
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon doen. Ik denk dat we allemaal tamelijk incompetent zijn momenteel, of ons iig zo voelen :')
Haha, zeker.
En daarna ga ik even naar het industrieterrein bij jou tegenover. Even kijken of de kappergroothandel open is en verf halen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 april 2020 @ 10:37:41 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_192386862
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:27 schreef SQ het volgende:
Ik ging online boodschappen bestellen zodat ik niet zelf de winkel in hoef, vergeten ze voor bijna 40 euro aan spullen te leveren. Kan dus alsnog maar de winkel. Ben wel weer klaar met dat bestellen dus. Gelukkig betalen ze wel mijn bezorgkosten terug.
Wat stom! Komen ze niet naleveren?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 1 april 2020 @ 10:38:42 #279
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192386879
Oh ja, met jumbo heb ik ook zó vaak gezeik met mijn bestelling. Hoe vaak heb ik het niet gehad dat ik begon met koken en op zoek was naar een ingrediënt... dat niet geleverd bleek. Kan je dus het gas uitdraaien en naar de winkel racen. Of ik ben aan het uitpakken en zie allemaal vleesproducten (wij eten geen vlees)... verkeerde tas bezorgd. Of ze komen tussen 18:00 uur en 21:00 uur en staan om 21:10 aan de deur. En dit is nog allemaal voor de coronacrisis, dus het zal nu wel helemaal drama zijn.
Ik heb inmiddels wel een hele stapel aan kortingscodes. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 1 april 2020 @ 10:41:46 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_192386926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wat stom! Komen ze niet naleveren?
Haha. Nee. Die bezorgdiensten zijn compleet overspannen en zitten voor heel april al vol. En ach, het is wel goed zo. Ik ben sterk en gezond, laat ze maar bezorgen bij de zwakkeren. Ik ben wel genezen van het principe :')
disclaimer
pi_192387013
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef SQ het volgende:
En als ze nou mijn rijstwafels, of mijn muesli waren vergeten, maar nee. Ze vergeten mijn spinazie, sperziebonen, en het allerergste, mijn Tony chocolonely :'(
Dat is wel heel erg. Tony is nu ons leven.

Ik kocht gisteren een To goog To go van een chocolaterie. Daar zit lekkere chocolade tussen.
pi_192387027
Wij kunnen vrijdag nog naar een AH pick up point voor een enorme bestelling :@ daarna kon ik geen plek meer vinden de weken erna.
Ik begreep van een collega dat het bij de Sligro en Makro enorm rustig is vroeg in de ochtend, dus wellicht gaan we daar wel heen. Ik heb nog een pasje van beide, maar volgens mij mag iedereen daar nu heen toch?

Ik krijg vandaag overigens een leuke bestelling binnen met planten, potgrond, mestkorrels etc. Normaal koop ik dat in een klein tuinbedrijf hier in de buurt. Dat kan nu dus even niet. Ik had ze wel gebeld of ik een bestelling door kon geven en dat zij die dan zouden bezorgen of klaarzetten zodat ik alleen hoefde te betalen. 'Daar begonnen ze niet aan'. Ook niet als ik daar extra voor betaalde, lijkt mij toch best een goed verdienmodel nu....
pi_192387043
hier nog nooit problemen gehad met bezorgen (ah)..
of toch wel trouwens... fles wasmiddel was gaan lekken..op de pakken sinaasappelsap, die heb ik toen staan afwassen..
  woensdag 1 april 2020 @ 11:01:43 #284
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192387323
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha. Nee. Die bezorgdiensten zijn compleet overspannen en zitten voor heel april al vol. En ach, het is wel goed zo. Ik ben sterk en gezond, laat ze maar bezorgen bij de zwakkeren. Ik ben wel genezen van het principe :')
Is het ipv vergeten niet gewoon niet kunnen leveren? Als ik spul nu bij mijn bestelling mik dan zijn er weer een stuk of 5 dingen niet leverbaar en wordt het of niet geleverd of ik kan dus alternatieven kiezen.

Grote gebrek hierin vind ik dat ze niet vooraf melden wat ze niet kunnen leveren.
Alleen als je de bestelling wijzigt krijg je dit te zien. En dat zegt nog niks over de voorraad van morgen. Zeker omdat iedereen nu zover vooraf (moet) bestelt is het bijna niet bij te houden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192387332
Wij kregen net een uitgebreide update van de school van B. Ze hadden ons maandag een mail gestuurd of iedereen vandaag een foto kon mailen van de haren van je kind. Digitale hoofdluiscontrole, ik heb er eigenlijk geen aandacht aan besteed.....en ja hoor het was een 1 april grap. Er waren blijkbaar ook ouders echt boos geworden om het verzoek _O-

Maar goed, we hebben het schoolrooster voor volgend jaar gekregen en pfoeh....ik geloof niet dat het een 1 april grap is, blij ben ik er niet mee: de lunch is verkort van 12:00 tot 13:15 naar 12:00 tot 13:00...wij moeten nu al enorm haasten om het te halen met heen en weer, Juul die rondrent. Dat is toch echt enorm kort?! Een continurooster komt er de komende 3 jaar niet is een tijdje geleden al bekend gemaakt.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:03:33 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192387361
Wij hadden vroeger ook maar een uur?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192387384
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:03 schreef laziness het volgende:
Wij hadden vroeger ook maar een uur?
Echt? Ik niet hoor, van 12:00 tot 13:30.
pi_192387394
oh, dat lijkt me wel kut ja.. te weinig tijd voor thuis eten, maar dan weer te lang voor overblijven..
wij hebben al jaren continurooster (dwz iedereen blijft op school en de middagpauze is dus iets korter (geen reistijd), maar niet de variant met elke dag dezelfde eindtijd)
(en ik zat vroeger ook op een school met regionale functie dus iedereen bleef met dus ook een kortere pauze en daardoor s middags meer vrije tijd :))
pi_192387462
Wij hadden in de onderbouw 1,5 uur en in de midden- en bovenbouw een uur. Toen Ean nog 1,5 uur pauze had wilde ze daarna niet meer terug naar school.
pi_192387467
Wij zijn geloof ik nog de enige school in de regio die geen continu rooster heeft, vind ik eigenlijk prima, maar niet maar een uur. Wij smeren al voor het ophalen de boterhammen omdat het anders helemaal onmogelijk is.

Sowieso wordt volgend schooljaar weer een uitdaging met opvang etc, mijn vriendin moet waarschijnlijk weer switchen met werkdagen....pffff.
pi_192387586
Ik ben vanmorgen om 08:30 begonnen met schoolwerk en ze zijn nu nog niet klaar. Normaal is de school op woensdag om 12:00 uit. Ze hebben een beetje veel vandaag.

Nu heeft Sac ook wel een beetje een motovatieprobleem ze begint heel goed maar daarna begint het:
-mijn hand zweet ik kan niet schrijven
-even naar mijn tukkie
-ik moet naar de wc
-dikkie dik roept mij
-mijn hand zweet weer
-even de kat knuffelen
Enz enz enz
pi_192387606
Vinden jullie dat online bestellen dan echt zoveel makkelijker? Of is het nood vanwege tijdgebrek en een fulltime baan?
Mijn man opperde ook weleens online bestellen (voor de coronacrisis) maar dat lijkt mij helemaal niks.
Ga liever zelf alles halen want dan weet ik tenminste dat ik (meestal :+ ) niets mis gaat.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:16:51 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192387625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:14 schreef F_r het volgende:
Ik ben vanmorgen om 08:30 begonnen met schoolwerk en ze zijn nu nog niet klaar. Normaal is de school op woensdag om 12:00 uit. Ze hebben een beetje veel vandaag.

Nu heeft Sac ook wel een beetje een motovatieprobleem ze begint heel goed maar daarna begint het:
-mijn hand zweet ik kan niet schrijven
-even naar mijn tukkie
-ik moet naar de wc
-dikkie dik roept mij
-mijn hand zweet weer
-even de kat knuffelen
Enz enz enz
Wat zou de juffrouw in jou doen? :P
pi_192387665
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat zou de juffrouw in jou doen? :P
Het werk behapbaar maken. Maar wel doelen stellen.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:24:04 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_192387779
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:15 schreef vencodark het volgende:
Vinden jullie dat online bestellen dan echt zoveel makkelijker? Of is het nood vanwege tijdgebrek en een fulltime baan?
Mijn man opperde ook weleens online bestellen (voor de coronacrisis) maar dat lijkt mij helemaal niks.
Ga liever zelf alles halen want dan weet ik tenminste dat ik (meestal :+ ) niets mis gaat.
Ik haal altijd zelf boodschappen. Maar vanwege het gedrag van andere mensen kom ik liever niet in winkels nu. Het is geen uitje.
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 11:24:46 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_192387789
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Is het ipv vergeten niet gewoon niet kunnen leveren? Als ik spul nu bij mijn bestelling mik dan zijn er weer een stuk of 5 dingen niet leverbaar en wordt het of niet geleverd of ik kan dus alternatieven kiezen.

Grote gebrek hierin vind ik dat ze niet vooraf melden wat ze niet kunnen leveren.
Alleen als je de bestelling wijzigt krijg je dit te zien. En dat zegt nog niks over de voorraad van morgen. Zeker omdat iedereen nu zover vooraf (moet) bestelt is het bijna niet bij te houden.
Nee het is vergeten.
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 11:25:10 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_192387795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha, zeker.
En daarna ga ik even naar het industrieterrein bij jou tegenover. Even kijken of de kappergroothandel open is en verf halen.
Bakkie doen in de tuin op 3 meter afstand?
disclaimer
pi_192387864
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:03 schreef laziness het volgende:
Wij hadden vroeger ook maar een uur?
Wij 11:45-13:00.
Maar ik woonde tegenover de school. :P

Toen A. in groep 1 begon had hij tot de zomervakantie ook het oude rooster.
Ik denk dat dat ook van 12-13:00 was. Maar goed, ik had toen nog maar 1 kind en vond dat al krap.
pi_192387870
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:15 schreef vencodark het volgende:
Vinden jullie dat online bestellen dan echt zoveel makkelijker? Of is het nood vanwege tijdgebrek en een fulltime baan?
Mijn man opperde ook weleens online bestellen (voor de coronacrisis) maar dat lijkt mij helemaal niks.
Ga liever zelf alles halen want dan weet ik tenminste dat ik (meestal :+ ) niets mis gaat.
Ik vind het vaak wel handig voor de echt grote boodschappen. Maar wij hadden lang ook geen auto en met de fiets krijg je gewoon maar zoveel tegelijk mee. :P Moet zeggen dat we er, sinds we een auto hebben, ook niet zoveel gebruik meer van maken, nu rijd ik zelf wel even heen en weer inderdaad.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:29:28 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192387883
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:15 schreef vencodark het volgende:
Vinden jullie dat online bestellen dan echt zoveel makkelijker? Of is het nood vanwege tijdgebrek en een fulltime baan?
Mijn man opperde ook weleens online bestellen (voor de coronacrisis) maar dat lijkt mij helemaal niks.
Ga liever zelf alles halen want dan weet ik tenminste dat ik (meestal :+ ) niets mis gaat.
Ja, man en ik gooien allebei in het mandje in de app (hij de vaste voorraad en ik het weekmenu) en het kost me geen uur om door de winkel te sjouwen. Dat vind ik zonde van mijn vrije tijd.
Ik denk altijd een weekmenu uit en ipv lijstje maken voor in de winkel selecteer ik het meteen in de app. Ben je er niet 2x mee bezig.
In normale tijden vind ik het aanbod ook groter online.

Ik doe het al ruim 2 jaar zo en heb zeer zelden een issue met incomplete bestellingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192387884
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik haal altijd zelf boodschappen. Maar vanwege het gedrag van andere mensen kom ik liever niet in winkels nu. Het is geen uitje.
WelK gedrag bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')