abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2020 @ 19:55:45 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192342253
en verder...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192342417
Luna dat is ook een zorg, ook al is je opa 'al' in de 80.

Ik ben zelf nog steeds verkouden, van snot in de neus is het gezakt naar de luchtwegen. Niet heel erg ofzo, lekker hoestje heb ik. Dus blijf nog steeds ver uit de buurt van iedereen.
pi_192342988
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ah nee toch :{ , hebben ze normaal gesproken contact met hun buren?
Niet zo intensief als voorheen (sinds alle maatregelen), maar het is een heel klein dorp, ons kent ons en alles en iedereen loopt bij elkaar binnen en helpt elkaar indien nodig met boodschapjes etc. Het was dus best even schakelen voor ze daar. En opa en oma hebben dus ook thuiszorg, die is ook gewoon blijven komen.. Dus ja..
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:35:39 #4
5428 crew  miss_sly
pi_192343188
Och sillie, wat naar en onzeker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2020 @ 20:43:56 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192343390
Ach Luna, bij jullie ook al zulke zorgen... :{

Sterkte beiden!
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:46:17 #6
5428 crew  miss_sly
pi_192343441
Och Luna, ik had je post gemist. Wat verdrietig!

Sterkte, allebei 😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator zondag 29 maart 2020 @ 20:48:03 #7
269689 crew  Viv
  zondag 29 maart 2020 @ 20:48:59 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192343530
Sterkte sillie en luna :*.
KuikenGuppy
pi_192343534
Och dames wat een zorgen, veel sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192343663
Vicky en luna sterkte
  zondag 29 maart 2020 @ 20:54:22 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192343685
Sterkte :*
  zondag 29 maart 2020 @ 22:47:25 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192346181
Sterkte dames...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192346534
Sillie, Vicky en Luba. Sterkte :*
pi_192349032
Sterkte dames. Veel zorgen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:10 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Bij bewezen corona moet je als huisgenoot vanalles. Maar bij onbewezen corona mag je naar buiten als huisgenoot voor boodschappen aldus ggd. En sinds maandag zegt de overheid 'bij koorts blijft iedereen binnen totdat 24 uur koortsvrij'. Het spreekt elkaar dus tegen. We hebben ons braaf aan regel 2 gehouden.
Los van alle regels is het ook nog even overlegd met huisarts en arts infectieziekten. Als we namelijk moeten wachten tot man niet meer hoest wordt het september ofzo want chronische hoest door oa hooikoorts. Al klinkt het huidige hoestje heel anders dan het corona hoestje.

Ik hou me overigens in de winkel ook braaf aan de 1,5 meter. Want stel dat ik het nog niet gehad heb of zo licht dat het niet herkenbaar was, loop ik nog steeds risico om te besmetten en op te lopen. Al denk ik dat ik het allang gehad heb, maar goed.

Om ons heen hoor je heel veel verhalen van bosjes ouderen die omvallen. Als er in dorpjes van nog geen 1000 inwoners 4 ouderen in een week overlijden, dan is zo'n dorp in rouw terwijl ze er niks mee kunnen. In mijn directe omgeving weet ik nu van twee vitale ouderen uit de regio Uden die overleden zijn, eentje in Groningen en de ander in Doetinchem. Dan mag je hopen dat daar familie bij geweest is, zo sneu. Overigens liggen er uit een dorp verderop ook 3 van rond de 30 op de IC, het gaat echt niet alleen om ouderen.
Mijn eigen vader lijkt op te knappen en mijn man is dus genezen. Beide hebben geen enkele conditie meer en hebben nog een lange weg te gaan, maar als dat alles is mogen we in onze handen knijpen.
Wat fijn dat het goed gaat met je man en vader! Ik hoop dat ze snel opknappen.
Ik hoor dat het zo veel vraagt van je lichaam en dat het enorm lang duurt.

En hier in het dorp 3 jonge mensen op IC, waarvan twee broers. Plaatst dingen wat in perspectief. Hier is ook echt niemand die zich niet aan de richtlijnen houdt. Ik woon aan een drukke straat en iedereen rijdt altijd veel te hard, maar had dit weekend zelfs het idee dat mensen gewoon 30 rijden. Echt bizar.

Ik was gisteren ook aan de krant begonnen en na drie artikelen was ik er al weer klaar mee. 1 over verstandelijk beperkte kinderen die in deze crisis vergeten worden, 1 over daklozen in Italië en 1 over de angst dat het virus in de vluchtelingenkampen in noord Syrië en lesbos gaat komen. Pffff
pi_192349126
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.

Wat ik wel weer interessant vond en wat ik toevallig net daarvoor zelf bedacht is de Corona koeriers in NY. Mensen die daar zonder baan of opdrachten zijn komen te zitten, zijn met de fiets actief als koerier voor anderen die niet meer naar een winkel kunnen of mogen.
Ik heb 5 jaar lang een massagepraktijk gehad, 2 jaar geleden ben ik daarmee gestopt. Ik ken uit die tijd nog best veel masseurs die nu allemaal zonder inkomen zitten. Ik bedacht gisteren dat ik me in dat geval denk ik ook zou aanbieden als koerier of zo op de fiets.

Gisteren BZV gekeken met videochat met meerdere vrienden, heerlijk. 1 vriend van ons is huisarts in Brabant. Die had expres een deel van zijn Corona proof pak aan. Die maakt uren waar je van omvalt, dus even samen lachen was fijn.
pi_192349741
Luna, Vicky, sillie en iedereen die het nodig heeft: sterkte en :*
Fake it till you make it...
  maandag 30 maart 2020 @ 11:27:54 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192351616
Aw wat een zorgen dames :-( Sterkte!

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:49 schreef exode het volgende:
Adrian, herkenbaar. Ik koop op zaterdag vrijwel altijd de krant. Nu al 2 weken niet, ik zie en lees al zoveel over Corona als ik nog meer ga lezen, word ik depressief denk ik.
Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
pi_192351654
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Ik moest vooral stoppen met lezen van Amerikaans nieuws in een kankercommunity. Mensen zijn echt doodsbang. Ik begon me zo boos te maken...
Ja....daar is het allemaal nog wat anders natuurlijk. Wij hebben het in Nederland wat betreft behoorlijk goed.

Ook wel bizar om te zien hoe het nu in Zweden is, onze bestemming voor komende zomer. Scholen nog open etc.
pi_192351714
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
hopelijk over een tijdje weer wel..
pi_192351728
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
  maandag 30 maart 2020 @ 11:36:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192351750
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:27 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Dat komt vooral omdat bijna alles daar maakbaar is als je maar geld hebt (toen wij in 2009 besloten te proberen een kindje te krijgen ging ik daar meelezen op een forum voor oudere vrouwen die nog graag een kind wilden, 50+ en donor-eitjes kwam zo vaak voor in die verhalen dat ik het bizar begon te vinden), maar dat is dus die maakbare wereld waarin alles kan als je maar geld hebt...

Behalve genezen van zaken waar ze geen grip op hebben, en dat freakt ze out.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192351766
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik heb een vriendin die op de IC werkt.. die wil juist even helemaal geen contact met de vriendinnengroep. 1 op 1 gaat wel.. maar groter dan komen er ook zulke triviale dingen als kinderknutsels langs en dat kan ze mentaal nu niet hebben..
Ik kan me voorstellen dat je dan liever even je focus op werk wilt houden. Als een soort bubbel.
pi_192351970
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192353115
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ben trouwens benieuwd of we sowieso ergens heen mogen van de zomer..
Geen idee, wij hadden nog niks geboekt en ik denk dat we dat ook niet gaan doen.
Dat zou vooral mijn man jammer vinden, die wil wel graag weg. Maar goed, eerst maar afwachten hoe het zich verder ontwikkeld...

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het contrast tussen de IC en kinderknutsels is ook nogal wat.. Voor de ene helpt de afleiding wel, voor de ander niet. Goed dat ze het aangeeft..

Steeds meer mensen ook die iemand kennen. Dan komt het toch wel dichterbij. Het sluipt op ons af. Ik hoop maar dat de cijfers de goede kant opgaan. Dan hebben ook andere zieken nog een kans (dingen als uitgestelde chemo's, uitgestelde onderzoeken etc). We wachten af, doen ons best, en hopen er het beste van..

Hier net een rondje hardgelopen (nou ja, les 1 van een Friese start-to-run :P )
Kwam amper mensen tegen, maar die ik tegenkwam groeten vriendelijk. Allemaal blij dat we er even uitkonden..
Even mijn gedachten op 0 is ook wel lekker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad maar het beste van hopen...
Och je schoommoeder, wat naar :*
  maandag 30 maart 2020 @ 13:29:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192353315
En in het kader van klein leed :@ kan ik het niet uitstaan dat ik sinds de verhuizing (1jr alweer) mijn nagel-manicure-dinges kwijt ben. Geen idee waar ik dat ding gelaten heb.
Heb het ook niet nodig normaal, want nagelstyliste, maar daar kan ik nu niet heen dus ik zou graag mijn apparaatje gebruiken om mijn gelnagels een beetje bij te werken.

-O-

#alsdatallesis
pi_192353341
Ik verwacht voorlopig ook nog geen echte zomervakantie. Zou leuk zijn als het wel kon, maar ik behoed mezelf maar vast voor weer een teleurstelling. :P

Met mijn opa gaat het gelukkig alweer beter, ze verwachten dat hij over 2-3 dagen naar huis mag, mits het vocht achter zijn longen dan weg is.
pi_192354096
Wij hebben dus Zweden geboekt, op 29 juli staat gepland om met de Stena Line naat Goteburg te gaan. We hebben 2 keer een huisje geboekt voor een week, totaal dus 2 weken. En hebben nog 5 nachten open tot de terugvaart.
De boot kunnen we kosteloos omboeken, de huisjes doen net alsof er geen virus is totnogtoe. Ik ga er vanuit dat dat nog wel wijzigt.

Ik hoor uit meerdere hoeken het gerucht dat tot 1 september reizen tussen landen niet toegestaan zal zijn als het voor vakantie is. Zou me inderdaad niets verbazen. Indien de situatie hier wel weer goed is, kunnen we altijd met onze vouwwagen in Nederland gaan kamperen. We zien wel.

Wat fijn Luna.
Ai wat naar om te lezen Deepfreeze. Het zijn verwarrende tijden voor iedereen maar voor ouderen nog net wat meer denk ik.
pi_192354276
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef BE het volgende:
En in het kader van klein leed :@ kan ik het niet uitstaan dat ik sinds de verhuizing (1jr alweer) mijn nagel-manicure-dinges kwijt ben. Geen idee waar ik dat ding gelaten heb.
Heb het ook niet nodig normaal, want nagelstyliste, maar daar kan ik nu niet heen dus ik zou graag mijn apparaatje gebruiken om mijn gelnagels een beetje bij te werken.

-O-

#alsdatallesis
Ik ben 1 nagel kwijt.. de rest gaat nog net..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 maart 2020 @ 14:28:53 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192354351
Ik heb net nog een keer alles op zijn kop gezet en vond hem op een zeer voor de hand liggende plaats maar had een andere vorm/kleur dan ik verwachtte. :’) :@

@Deepfreeeze wat moeilijk...
@lunapunella Fijn om te horen. :Y
pi_192354657
Goed dat je hem gevonden hebt BE!
pi_192354857
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:14 schreef exode het volgende:
Wij hebben dus Zweden geboekt, op 29 juli staat gepland om met de Stena Line naat Goteburg te gaan. We hebben 2 keer een huisje geboekt voor een week, totaal dus 2 weken. En hebben nog 5 nachten open tot de terugvaart.
De boot kunnen we kosteloos omboeken, de huisjes doen net alsof er geen virus is totnogtoe. Ik ga er vanuit dat dat nog wel wijzigt.

Ik hoor uit meerdere hoeken het gerucht dat tot 1 september reizen tussen landen niet toegestaan zal zijn als het voor vakantie is. Zou me inderdaad niets verbazen. Indien de situatie hier wel weer goed is, kunnen we altijd met onze vouwwagen in Nederland gaan kamperen. We zien wel.

Wat fijn Luna.
Ai wat naar om te lezen Deepfreeze. Het zijn verwarrende tijden voor iedereen maar voor ouderen nog net wat meer denk ik.
Dat is toch nog veel te vroeg om iets over te zeggen?

Wij gaan naar een huisje de andere kant op (NL) reizen met de auto. Ik ga er voorlopig nog maar van uit dat het doorgaat.
pi_192354954
Mijn zus en haar man gaan rond 14 april richting Denemarken en Zweden. Zij hoopt dat dat nog wel door kan gaan. Voor nu zijn die grenzen dicht dus ik geloof nooit dat dat doorgaat.
Over positief gesproken. :P Of naïef. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 30-03-2020 15:37:02 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 15:11:40 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192355045
Dat vind ik echt behoorlijk naïef inderdaad. :Y

En over de zomermaanden zou ik ook niet al te optimistisch zijn.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:13:49 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_192355089
Ik ben blij dat wij nooit vakanties plannen. :')
disclaimer
pi_192355210
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef SQ het volgende:
Wij wilden toevallig dit jaar voor het eerst gaan maar we besloten toch de zolder deze zomer te laten verbouwen.
Dat komt dan nu wel goed uit. :)
pi_192355419
Ik heb de afgelopen 20 jaar nooit vooruit gepland. Tot afgelopen zomer. We zaten in Italië vlakbij Venetië op een geweldige camping en wisten zeker: dat willen we volgend jaar weer. Wij zouden begin augustus die kant op gaan, maar ik denk ook dat het niet doorgaat.

Ik heb al even contact opgenomen met de reisorganisatie en die gaan er gewoon nog vanuit dat het doorgaat. :')
Als ik zelf op tijd annuleer kost het me alleen de aanbetaling. Annuleren zij dan krijgen we een voucher, maar dat doen ze vast pas ná het moment dat we het gehele bedrag verschuldigd zijn. :')
  maandag 30 maart 2020 @ 15:34:31 #37
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192355421
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:07 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus en haar man gaan rond 14 april richting Denemarken en Zweden. Zij hoopt dat dat nog wel door kan gaan. Voor nu zijn die grenzen dicht dus ik geloof nooit dat dat doorgaat.
Over positief gesproken. :P Over naïef. :')
Oh wow. Dat vind ik naïef wel een beetje voorbij.

Ik hoop wel heel erg dat ik oudste zelf op haar studentenkamer kan gaan afleveren :{ En onze ouders zien zou natuurlijk ook wel fijn zijn. Een keer per jaar is op deze leeftijd al wel wat. Mijn moeder heeft mij sinds mijn diagnose ook niet gezien. Nou ja..... wie dan leeft....
pi_192355480
wij hebben voor t eerst iets geboekt.. een reis naar ijsland..meestal gaan we op de bonnefooi..
ach we zien wel hoe het loopt..
pi_192355523
https://www.nu.nl/politie(...)end-tot-wanneer.html

Heel nuttig nieuwsbericht dit, maar goed. :X

Wij boeken normaal rond januari onze zomervakantie al. Dit jaar niet, want we wilden afwachten hoe baby het doet voor we zouden boeken (en of we dan met een kleine van een maand of 3 vakantie zouden zien zitten). Zijn we nu wel dubbel blij mee; want met dit gedoe gaan we echt niet weg.
pi_192355575
Nja, als je zeker wil weten dat je naar een specifieke bestemming kan, moet je wel :D

Maargoed, mij zul je dan ook nooit op een all inclusive of op Kreta of zo aantreffen :P
pi_192355905
Room, ik annuleer toch ook niets. Ik regel verder ook niets. We zien het wel, ik hoop dat het door kan gaan, maar ik betwijfel het.

Legoland in de meivakantie is door Tui al geannuleerd in ieder geval.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:12:48 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192355978
We hebben zojuist bericht gekregen: alle scholen in de VAE leren tot het einde van het schooljaar online. Ter vergelijking: wij begonnen twee weken voor jullie met gesloten scholen.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:27:17 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_192356160
Morgen horen wij meer over scholen, ik ga inmiddels zelf uit van 1 juni. En dan zou het nog 5 weken zijn tot de grote vakantie. Vooral voor mijn eigen jongens een verloren jaar, voor mijn studenten komt de nadruk op hen die examen gaan doen.

Ik vind het vooral lastig voor mijn eigen jongens omdat oudste nu naar groep 8 zou gaan, maar ik twijfelde er zelf al over. En de jongste loopt sowieso vast op school, daar is deze periode al helemaal niet handig voor.
pi_192356228
Hier vakantie in schotland (2xweek huisje, plus overtocht) gepland voor juli.. We wachten komend weekend nog af. Kijken hoe het dan gaat en iets beslissen..

Gao, loopt het bij jullie ook tot onze zomer? (juli)
hier horen we morgen weer wat de nieuwe plannen zijn. Het zal wel verlengen worden, maar tot wanneer? Ik gok op de meivakantie, met optie voor verlenging..
  maandag 30 maart 2020 @ 16:36:39 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192356267
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef SQ het volgende:
Wij ook niet, maar gebonden aan schoolvakanties wordt de urgentie daartoe wel groter ;(.
Wij zouden in de meivakantie naar de zon, nu gaan we ws een midweekje weg naar een (alleenstaand) huisje in Nederland. Even een andere omgeving zal ons goed doen.
KuikenGuppy
  maandag 30 maart 2020 @ 16:38:38 #46
100412 mefke79
komt goed!
pi_192356296
Ik weiger Frankrijk in augustus al uit mijn hoofd te zetten, dat is ook al geboekt en betaald in januari en ik ken de eigenaren van de camping. Dat komt vast goed. Mei vakantie was ik mee bezig toen deze pleuris uitbrak, nog niet geboekt gelukkig. Als het mooi weer is en er zijn campings open ben ik geneigd de vouwwagen op te halen en te gaan kamperen. Tegen die tijd zitten we al dik 9 weken thuis.
pi_192356301
Normaal gesproken boeken wij altijd al in oktober, maar omdat we willen verhuizen hebben we nog niks geboekt.

Eerst binnenkort het huis maar eens in de verkoop zetten, al voelt dat toch ook wel een beetje gek in deze tijd. Paar huizen naast ons staat een zelfde huis als ons te koop en die is nu onder bod.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:51:01 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192356436
Het plan was pas eind augustus naar een camping en die boeken we nooit dus we zien wel.
Al hoop ik heel erg toch wel even weg te kunnen tegen die tijd.

De mei reis naar de VS is op de vluchten en wat event tickets na al geheel geannuleerd en (aan)betalingen zijn terug gestort. Wij kijken naar de volgende meivakantie voor een nieuwe poging.
Nog geen zin gehad om het voucher verhaal bij KLM uit te zoeken maar de voorwaarden zijn nu zo ruim dat ik nog lang de tijd daarvoor heb.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 30 maart 2020 @ 16:54:47 #49
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_192356485
Wij hadden, omdat het de laatste keer was dat we buiten de schoolvakantie konden, een reis geboekt die we normaal nooit zouden boeken, 2 weken Mexico O+ in april. Maar die is al geannulleerd door TUI. We krijgen een voucher, maar als ik nu kijk naar de prijzen van dezelfde reis zijn die echt al met honderden of zelfs 1000 euro gestegen -O- En dan kunnen we ook niet meer buiten de schoolvakantie dus ik vrees dat Mexico er niet meer inzit. Erg jammer, maar goed, laten we eerst de komende maanden maar zien te overleven.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_192356487
lama, het was gisteren :')

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2020 16:57:15 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 16:59:53 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192356557
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vakantie in schotland (2xweek huisje, plus overtocht) gepland voor juli.. We wachten komend weekend nog af. Kijken hoe het dan gaat en iets beslissen..

Gao, loopt het bij jullie ook tot onze zomer? (juli)
hier horen we morgen weer wat de nieuwe plannen zijn. Het zal wel verlengen worden, maar tot wanneer? Ik gok op de meivakantie, met optie voor verlenging..
Ja 25 juni was onze laatste schooldag geloof ik.

De kinderen zouden de 28e samen vliegen. Ik zou mij pas, met het oog op chemo, last minute boeken.
pi_192356831
Wij hebben een stacaravan op een camping in Nederland en daar ben ik nu wel heel erg blij mee. We gaan daar gewoon tijd doorbrengen en misschien kunnen we hem nog een weekje of wat verhuren.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:21:52 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192356901
Zodra het weer mag & kan, zal iedereen wel willen, en zullen de prijzen denk ik de pan uit rijzen :X.
KuikenGuppy
pi_192357082
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:59 schreef Gaoxing het volgende:
Ja 25 juni was onze laatste schooldag geloof ik.

De kinderen zouden de 28e samen vliegen. Ik zou mij pas, met het oog op chemo, last minute boeken.
Dat is dan nu ook nog afwachten hoe dat gaat lopen?
pi_192357217
Wij zijn altijd last minute boekers, dus dat scheelt voor nu.

Even klagen, dan ben ik het kwijt.
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 30-03-2020 17:50:56 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 18:18:02 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192357729
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:41 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn altijd last minute boekers, dus dat scheelt voor nu.

Even klagen, dan ben ik het kwijt.
SPOILER
Adem in adem uit. :)
Ouders zullen ook frustratie voelen. Zoeken misschien een zondebok. Je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken.
SPOILER
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192357737
Hupje, mijn vriendin geeft een +1 op je spoiler, erg herkenbaar dus.

Wij boeken onze zomervakantie meestal rond januari/februari omdat we al 15 jaar aan het hoogseizoen vastzitten. Dan heb je tenminste nog keuze ook in prijs.
Nu hadden we vooral geboekt omdat we een aanbieding hadden voor de boot wat ¤ 400 scheelde met de normale prijs. Best de moeite dus.

Ja...dat dus ook Burdie, de reisorganisaties kunnen wel wat geld gebruiken dus de prijzen zullen lekker verdubbelen in de zomervakantie vrees ik.
pi_192357819
ach, je doet t als leerkracht niet gauw goed geloof ik..
In onze klasse-app kwam ook al t een en ander voorbij.. bijv dat het toch echt de taak is van de leerkracht om de kinderen met schoolwerk aan de gang te houden en dat t niet handig is met thuiswerken als t kind al na 1 uur klaar is..
joh, relaxe denk ik dan..(betreffende kind is ook hoogbegaafd, dus heeft sowieso wat extra s nodig, maar kom op.. de juf is 59 en doet t hardstikke goed heeft al veel digitaal beschikbaar, maar inderdaad nog niet op alle 10 individuele niveaus en verder is het een rare tijd en kun je niet verwachten dat de juf op afstand ook nog alle kinderen de héle dag aan de gang gaat houden omdat jij thuis moet werken.. sommige ouders hebben niet erg veel inlevingsvermogen ofzo)
pi_192357857
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
  maandag 30 maart 2020 @ 18:28:10 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192357904
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik had naar de directeur gemaild dat we erg tevreden waren over hoe het ging.. werd teruggebeld dat hij zo blij was ook een ander geluid te horen.. dus als je tevreden bent is t wel een idee ook iets te laten horen anders horen ze op school alleen de zeikerds..
Leuk dat je dat hebt gedaan.
Het is een beetje eigen aan onze maatschappij hè, wel meteen met een klacht op de stoep staan, maar als er van alles voor je geregeld wordt is dat maar heel normaal. Jammer is dat.
pi_192358034
De eerste thuiswerkdag stuurde de schoolleider van onze school een collage rond van de complimenten die ze hadden gekregen vanuit de verschillende klassenapps ,met daarbij hoe blij ze hier als team mee waren. Ik vond het fijn dat er zoveel mensen (net als wij) heel tevreden waren met hoe alles geregeld werd en ook dat ze daar zoveel energie uit haalden. Wij krijgen inmiddels een wekelijkse nieuwsbrief vanuit de schoolleiding waarin ook regelmatig staat dat het team best snapt dat het voor ons als ouders ook zwaar is. Misschien kun je je schoolleider vragen wat algemene aandacht te besteden aan de stemming en sfeer Hupje? Zodat niet alles bij individuele leerkrachten terecht komt. Verder loop je denk ik vooral aan tegen de onmacht van ouders en hun eigen frustraties en onvermogen. Alsnog niet netjes. Lastig dat mensen ook maar moeilijk kunnen inschatten dat niet een pakket werkzaamheden passend is voor alle kinderen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192358036
quote:
Ik prijs onze juffen ook de hemel in, diep respect voor hun inzet :Y

Ik heb dan wel een makkelijk lerend kind, ik kan me voorstellen dat het bij kinderen met een hoger of lager niveau lastiger is thuis.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192358078
@Moonah Je hebt gelijk, hoor.
SPOILER
Maar nu is het gerelativeerd, dus kind naar bed en door naar de volgende werkronde voor vandaag!

De school van mijn kind stuurde een enquête over de bevindingen van de ouders nu en gaan daar komende week mee kijken hoe/wat ze aan kunnen passen. Ook heel prettig.
pi_192358082
quote:
Dat is wel een goed idee. Ik vind dat we het van alle kanten bekeken goed doen. De juffen en meesters doen wat ze kunnen, wij als ouders ook en de kinderen net zo goed. O+ Ik vind overigens dat je als ouder ook prima dingen kunt regelen om je kind extra werk te laten doen als dat nodig is. Er is nu online zoveel vrijgegeven dat vervelen echt niet nodig is voorlopig.

En nee het hele gebeuren is geen goede combi met thuiswerken, daar is denk ik elke ouder het wel mee eens, maar leg de lat niet te hoog. Niet voor jezelf qua school en werk en niet voor de kinderen. Het is voor iedereen een spannende tijd en dat maakt dat het voor niemand makkelijk is. Ik probeer thuis alles en iedereen enigszins in een ritme te houden, maar ook als dat dan even niet lukt is het prima. Blijkbaar is dat dan wat we op dat moment nodig hebben.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2020 @ 18:42:43 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192358104
School hier is gewoon vanaf het begin goed bezig, vind ik. En vrijdag hebben we de puber haar wiskundeleraar een bedankje laten sturen omdat hij na vijf uur voor haar op Skype kwam om een huiswerkopdracht die ze niet begreep, uit te leggen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2020 @ 18:45:59 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192358161
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:41 schreef Hupje het volgende:

SPOILER
^O^ Oké, goed bezig dus. Meer kun je niet doen, dus heeft het niet met jou te maken maar met de ander. :*
quote:
Maar nu is het gerelativeerd, dus kind naar bed en door naar de volgende werkronde voor vandaag!
Niet te lang doorwerken hoor. ;) Geniet van je avond.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:49:41 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192358220
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is dan nu ook nog afwachten hoe dat gaat lopen?
Ja. Geen idee hoe de wereld er dan uitziet. Onze zomer is natuurlijk vreselijk, dus iedereen trekt eind juni weg, en komt begin september terug. Maar ik moet maar zien of het tegen die tijd voor mij veilig genoeg is om te reizen. En veilig genoeg in Nederland. En veilig genoeg bij terugkomst in Dubai, als mensen uit de hele wereld terugkomen met aanhangende virussen. Ik hoop dat we tegen die tijd meer kunnen controleren met een supersnelle test. En ik hoop snel op een vaccin.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:55:59 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192358311
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:41 schreef Hupje het volgende:
De school van mijn kind stuurde een enquête over de bevindingen van de ouders nu en gaan daar komende week mee kijken hoe/wat ze aan kunnen passen. Ook heel prettig.
Hier ook. Kunnen ouders lekker lozen wat ze kwijt willen, en de leerkracht krijgt wat meer afstand.
  maandag 30 maart 2020 @ 19:28:51 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192358928
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:08 schreef exode het volgende:
Room, ik annuleer toch ook niets. Ik regel verder ook niets. We zien het wel, ik hoop dat het door kan gaan, maar ik betwijfel het.

Legoland in de meivakantie is door Tui al geannuleerd in ieder geval.
was dat vanuit de anwb? die wilden wij ook boeken. Uiteindelijk niet meer gedaan.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2020 @ 19:29:15 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192358939
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja. Geen idee hoe de wereld er dan uitziet. Onze zomer is natuurlijk vreselijk, dus iedereen trekt eind juni weg, en komt begin september terug. Maar ik moet maar zien of het tegen die tijd voor mij veilig genoeg is om te reizen. En veilig genoeg in Nederland. En veilig genoeg bij terugkomst in Dubai, als mensen uit de hele wereld terugkomen met aanhangende virussen. Ik hoop dat we tegen die tijd meer kunnen controleren met een supersnelle test. En ik hoop snel op een vaccin.
Wat een onzekerheid allemaal Gaoxing, ik zou soms willen dat ik met een toverstokje over het forum kon gaan en voor iedereen die het nodig heeft wat geluk kon strooien 🍀
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192359184
Zojuist weer een update-mailtje gestuurd naar de juf.
O.a hoe het met A. gaat en complimenten over hun aanpak.
Ze hadden vandaag weer een pakketje aan de deur gehangen voor de komende weken. Juf zet ook dagelijks een nieuwe opdracht online, als extraatje. Ze vragen ook elke paar dagen een mailtje te sturen over hoe het gaat. Mag ook foto’s meesturen.
Morgen gaan ze live online met de klas.
Vorige week had ze ook gebeld.
Voor mij voelt het dus wel alsof ze echt moeite doen en betrokken zijn. :)
  maandag 30 maart 2020 @ 19:42:54 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192359231
quote:
Onze directeur stuurt bijna alle complimenten die hij krijgt door.... super fijn om te lezen.
Maar we krijgen ze ook van ouders rechtstreeks. Als ik eerlijk ben tot nu maar 1 of 2 minder positieve reacties gehad.
Vanmorgen nog op de gang aangesproken door een vader die zn kind kwam brengen. Leuk compliment gekregen.
SPOILER
pi_192359401
Amaranta en Hupje, mega herkenbaar. Erg veel positieve reacties en veel waardering. Maar zowel man als ik hebben ook al wat minder fijne mails binnen. De mail die mijn man kreeg gingen je oren echt van klapperen. Gelukkig pakt het team het goed op.
En fijn om te lezen dat er zo veel wederzijds begrip is van ouders naar leerkrachten en andersom.
En wat iemand ook al zei: de mail wordt vaak gevonden voor kritiek. Juist een compliment zou zo veel goed doen in deze dagen :)
  maandag 30 maart 2020 @ 19:59:33 #74
37150 livelink
pi_192359546
Mijn zoon is op het moment erg boos en opstandig als het om school gaat, maar had zijn wiskundeleraar toch een mailtje gestuurd om hem te bedanken voor een youtube-les. Dat vond ik ook wel heel netjes van hem.
pi_192359593
S. werd vandaag uitgenodigd voor videobellen met de juf, komende woensdag. Hij was meteen gelukkig O+

Ik heb net lekker wat energie kwijt kunnen raken. Met een paar collega’s alle tafels op het werk geschuurd en voor de eerste keer in de lak gezet. Zijn van die klusjes waar we normaal niet aan toe komen (want altijd maar maximaal 1 dag dicht) en dat kan nu wel een keer.

Wij hebben wel veel luxe qua zomervakantie, we gaan namelijk altijd naar het vakantiehuis van mijn schoonouders in Hongarije. Dit jaar wilden we via Noord-Italië kamperend die kant op. Dat zal dan wel niet gebeuren :')
Maar ik heb goede hoop dat met de auto naar Hongarije eind juli wel moet gaan lukken. Besmettingsgevaar daar is als we willen een stuk kleiner dan hier, in een dorp met 100 inwoners :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192359603
Ik heb niks dan lof voor de school van W. De directrice is mega attent, ze belde vandaag hoe het mij ging en dat ik zeker W. nogmaals mag brengen als ik het fysiek even niet kan (hij is vorige week ook een dag geweest).
Als ze op voorhand weten dat hij komt, is zijn eigen juf op school en vangt zij hem op, zo is het zo vertrouwd mogelijk.

Ik kreeg vorige week na dat ene dagje zo’n blij kind terug. Hij vond “gewoon school” heerlijk. Gezondheid voorop hoor, maar dit kan ook niet gezond zijn voor kids zelf. Die hebben net zo goed sociaal contact nodig. Ik merk het zelfs aan mn dreumes, die plakte bijna aan haar vaste KDV juf vast vorige week (ook daar zetten ze zoveel
mogelijk de “vaste juffen” van de kids in).
pi_192359627
Ik luisterde vorige week mee naar een les die mijn moeder online gaf (sowieso 1000 respect, 61 en dan nog even in 3 dagen leren hoe je online les kunt geven _O_ ). Was super leuk om te horen, leerlingen (1 VMBO-kader) deden eigenlijk best goed mee en toen ze afscheid nam zei eentje: ‘Bedankt mevrouw!’ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192359742
Hier had ik als ouder vandaag een zware dag waar kind en ik elkaar helemaal in de weg zaten.
Ik moest werken. Dochter moest wat voor school doen waar ze geen zin in had en was dwars.
Dus mijn ochtend was alles behalve gezellig.
pi_192359818
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

was dat vanuit de anwb? die wilden wij ook boeken. Uiteindelijk niet meer gedaan.
Nee Tui, wij wilden in Lalandia dat bood de ANWB niet aan.
  maandag 30 maart 2020 @ 20:15:34 #80
37150 livelink
pi_192359850
Wat we in ieder geval van deze situatie leren is hoe belangrijk en waardevol school eigenlijk is voor alle leerlingen.
Ergens wist ik dat wel, maar het wordt nu wel echt 'pijnlijk' duidelijk. En dat is misschien ook een opsteker voor alle leerkrachten. Jullie worden zeer gewaardeerd _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')