abonnement Unibet Coolblue
pi_192294882


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:03:49 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_192294903
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:49 schreef Lavenderr het volgende: [..] Denk dat ik dat maar eens ga doen dan.
Succes, kinderen mogen gewoon buiten spelen. Zijn niet tot nauwelijks vatbaar en verspreiden het ook niet volgens alle modellen
pi_192294914
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gezien de geringe bezetting in het OV denk ik dat het wel meevalt.

Bovendien is het altijd een kwestie van afwegen. Het doel is ook niet om helemaal geen besmettingen meer te krijgen, want dan was wel een complete lockdown afgeroepen. Een supermarkt is ook een potentiële besmettingshaard.
De maatregelen voor supermarkten vind ik ook een beetje raar, aangezien per 10m2 er 1 klant de winkel in mag.

Maar dan zie je mensen alsnog over elkaar heen hangen bij de gesneden groenten. :')
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:04:39 #4
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192294915
rivm twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:06:35 Wat is de rol van kinderen bij de verspreiding van het #coronavirus? En kun je met milde klachten nog naar je werk? 👩‍💼👷🏾‍♂️

Aura Timen, hoofd Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, geeft antwoord op 4 vragen over #COVID19. 👇

Meer info: https://t.co/1eqcKt2Sol https://t.co/l2ooFOtcvZ reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192294928
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
pi_192294931
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Succes, kinderen mogen gewoon buiten spelen. Zijn niet tot nauwelijks vatbaar en verspreiden het ook niet volgens alle modellen
Ze mogen buitenspelen t/m 12 jaar, zolang er maar een volwassene bij is.
Boven de 12 geldt gewoon de regel van niet meer dan drie personen bij elkaar, met 1,5m afstand.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192294938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Sterkte. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:06:12 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192294944
https://www.destentor.nl/(...)rdenkingen~aa209bfe/

Mijn zoon woont dus op dat terrein. Het personeel is echt fantastisch, elke dag word ik gebeld, gemaild en morgen ga ik videobellen als het lukt met hem (verstandelijk zeer beperkt, zwaar autistisch en nu dus zijn routine kwijt en dus onrustig). Het is rot dat ik er niet heen kan maar voor een goed doel, de veiligheid van de cliënten.

Wat opnieuw opvalt: er is enorme behoefte om te testen op het terrein want er wonen veel kwetsbare mensen maar het gebeurt niet genoeg want er zijn niet genoeg tests voorradig.

Ik vind dat dit onze overheid zwaar aangerekend mag worden. Carnaval vier je in kleine groepjes en de voorraad op peil brengen was niet nodig. Er zitten teveel mensen zonder inhoudelijk kennis beslissingen te nemen op hoog niveau die mensenlevens kunnen kosten.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:06:40 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192294954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Heftig... Sterkte :{
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192294957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De Duitsers moeten ons helpen voor de bezuinigingen op de zorg van onze geweldige Rutte Kabinetten _O_
Bezuinigingen? In mijn regio hebben in de afgelopen jaren talloze verbouwingen in ziekenhuizen plaatsgevonden en er is een megalomaan groot nieuw ziekenhuis gebouwd. (waar na korte tijd de kraamafdeling echter alweer wegbezuinigd werd) Er is een ongekende hoeveelheid geld in vastgoed gestoken, maar niet in de daadwerkelijke core business van ziekenhuizen; de gezondheidszorg.

Mijn vriendin is Duits en betaalt in Duitsland een verzekeringspremie die vergelijkbaar is met de mijne in Nederland. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Duitse ziekenhuizen, vergeleken met Nederlandse, wat aftands en versleten zijn, Ik trek dan ook de voorzichtige conclusie dat de zorgkosten bij onze oosterburen inderdaad dat zijn; zorgkosten en geen vastgoedkosten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:08 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192294963
quote:
Omdat er vanwege een gebrek aan coronatests onvoldoende wordt getest in Nederland, is het moeilijk te zeggen of Nederland het in vergelijking met andere landen beter of slechter doet, aldus Van Dissel. Het aantal bevestigde besmettingen kan niet worden vergeleken met dat in andere landen, het dodental door corona wél. Bij overlijden wordt, ook achteraf, gecheckt of er sprake was van een coronabesmetting.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)luiden-noodklok.html

quote:
De artsen concluderen hieruit dat het werkelijk aantal sterfgevallen hoger is dan wat de cijfers vertellen. Het baart ze zorgen dat ze die gevallen, waarbij ze een ernstig vermoeden hebben dat het om corona gaat, nergens kunnen melden.
Bron: https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm

quote:
RIVM: Maatregelen lijken aantal doden te drukken
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)n-zonder-corona.html

Dit kan toch niet .....

Het RIVM rekent zich nogmaals rijk. Je kan de beste modellen van de wereld hebben, maar als je er geen fatsoenlijke data in stopt heb je niks aan die modellen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:11 #12
408813 crew  trein2000
pi_192294964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Wat kut. Veel sterkte.

Zorg voor iets om te doen overdag. Puzzelboekje, computerspelletje, boekje. En ga vooral niet de hele tijd het nieuws lezen. Dan denk je er alleen maar aan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:29 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:32 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192294969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Wat vreselijk. Kan me helemaal voorstellen hoe je je op zit te vreten nu. Sterkte!
pi_192294971
Ik begin me zelf wel zorgen te maken om een recessie. Dit soort artikelen helpen niet: ECB gooit eigen regels overboord om Italië en Spanje te redden
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192294974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ze mogen buitenspelen t/m 12 jaar, zolang er maar een volwassene bij is.
Boven de 12 geldt gewoon de regel van niet meer dan drie personen bij elkaar, met 1,5m afstand.
Hoezo zou er een volwassene bij moeten zijn?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:07:44 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192294976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe weten die huisartsen zo zeker dan dat er niet getest wordt?
Omdat, bijvoorbeeld, als iemand thuis overlijdt en thuis opgebaard wordt en de huisarts de melding van coronaverdenking nergens kan doen, dan is er echt geen andere partij die dat wel doet. :N
***
pi_192294978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Gewoon door het in te ademen. Een veilige afstand bestaat eigenlijk niet. De kans bij het handhaven van 1,5 meter is klein maar zeker niet nul. In het Verenigd Koninkrijk werken ze met 2 meter. Er is aantoonbaar iemand op 4,5 m besmet geraakt. Er is een vermoeden dat mensen soms via ventilatiesystemen besmet raken.
pi_192294980
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Sterkte!!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:08:27 #20
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192294985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Heel veel sterkte, dat is erg moeilijk zeker. Kun je niet videobellen met jouw moeder, is toch leuk?
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:08:40 #21
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_192294988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Sterkte!
Isn't it ironic, don't you think
pi_192294993
Beelden op rtl nieuws zijn wel heftig van New York
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:09:02 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192294995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:56 schreef houdafstand het volgende:
Conclusie: de kritiek op Roche is onterecht. Follow the Money en de Telegraaf verspreiden nepnieuws.

Roche doet juist heel veel. Roche heeft inmiddels 'sneltests' ontwikkeld die momenteel door het RIVM en het Erasmus MC worden getest op betrouwbaarheid. Volgende week of uiterlijk de week daarna zou het onderzoek daarnaar klaar moeten zijn.

Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)geen-zuid-korea.html
Dit dus.
  Spellchecker donderdag 26 maart 2020 @ 22:09:31 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192295001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader ligt sinds gisteren met corona in het ziekenhuis. Het is vreselijk om er niet heen te mogen, ik mag niet naar mijn moeder, ik mag zelf ook nergens heen omdat ik het waarschijnlijk ook heb. Normaal zou ik afleiding zoeken maar nu moet ik alleen thuis zitten terwijl ik me zorgen maar over mijn familie. Dat is ook het kutte aan deze ziekte
Sterkte .... Heb jij nog met meer mensen contact gehad en ga/moet je die nou waarschuwen?
pi_192295009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar komt die volwassene nou weer vandaan?
quote:
Er is ook geen sprake van groepsvorming als kinderen tot en met 12 jaar samenspelen onder toezicht van een of meer ouders of voogden. Mits de ouders en/of voogden onderling 1,5 m afstand bewaren.
https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-23-maart
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')