abonnement Unibet Coolblue
pi_192292236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:56 schreef Faraday01 het volgende:
Dus overmorgen liggen alle IC’s vol? :o
Het ziet er wel naar uit dat die binnen zeer korte tijd wel vol komen te liggen.
Per 1 april wordt het opgeschaald van 1500 max naar 1600 max.
Maar tot en met 31 maart dus is de max dus 1500.
Waarvan er nu nog maar 164 vrij zijn.
Minus wat er eventueel de komende dagen vrijkomt.
En ook met die lichte opschaling per 1 april is de kans zeer groot dat die ook binnen no time vol liggen.

En dan zullen er heel veel mensen overlijden. Niet alleen covid19 patiënten, voor wie geen plek meer is, maar ook alle andere mensen die IC nodig hebben, maar waar geen plek voor is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:08:08 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192292246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:29 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Het klinkt gewoon als een 'goedmakertje'.

Het is geen volledige informatie. Dus dan zou ik zeggen, vermeld het niet of vermeld het helemaal. Wat hebben we aan dat zinnetje? Het is alsof papa tegen zoontje zegt 'maar de 3e prijs is ook heel knap voor een beginner'.

Ik zeg niet dat het RIVM continu dingen verbergt, of dat de overheid alles verzwijgt zoals iemand hierboven zei, maar dit viel me dan wel op. Aangezien ze betaald worden van onze belastingcenten wens ik gewoon volledig en op een volwassen manier geïnformeerd te worden. Ik hoef geen downplayende zoethoudertjes.

Dat doen ze overigens vanaf het begin al. "Het is maar een kleine kans dat het virus ons ook zal bereiken".

Daarna werd het "Als het virus ons bereikt, dan hebben we dat direct onder controle en zal het maar tot enkele gevallen leiden".

Toen kwam "Carnaval wordt doorgaans gevierd in kleine groepjes".

Het is gewoon een feit dat ze het continu downplayen en zo verwoorden dat je zou kunnen denken 'oooh dan, dan valt het wel mee'.

Overigens wordt het nu wel serieus genomen en daar ben ik blij mee. Maar wat mij betreft wel veel te laat.
Geloof het of niet. Het is statistisch echt vette pech dat het virus in a) Italië en later b) Barant opdook.
Bewijs dat het geval is is geen bewijs dat we verkeerd zaten.
Een kans van weet ik veel 1:10.000.000 o plus/min een nul ... en te laag om alles voor uit de kast te trekken.

We hebben dit eerder meegemaakt met SARS1 en MERS (luchtweg virussen) die net zo besmettelijk zijn maar snel uitdoofden. In andere situaties zijn diverse mensen de laan uitgejouwd omdat ze te veel maatregelen hadden genomen, denk aan griepepidemie van 2009 of zo. In Nederland dat veel geld door het riool spoelde vanwege ongebruikte vaccins en Frankrijk opstocken van vergane voorraden.

Ik ben een voorspeller die hiermee gelijk krijgt: we zullen dit steeds weer opnieuw meemaken. Telkens weer zullen we als samenleving een nuchtere en steekhoudende afweging moeten maken die zit tussen de uitersten van "totaal niets" doen en "alles doen" wat omgekeerd evenredig gaat ten koste van ons welzijn/welvaart.

Het best mogelijke maar ook meest onpersoonlijke wapen: "statistiek" mits die onze vrijheid en privacy blijft respecteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192292253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Die rode lijn komt toch op 1600 uit?
1600 Corona-patiënten op de IC betekent 2200 IC-capaciteit. Dat gaat heel lastig worden. En nóg meer gaat onmogelijk worden ivm personeelsbeperkingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Die rode lijn komt toch op 1600 uit?
Maar de capaciteit is maar 1073. Er is ook gewone zorg.
pi_192292256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:04 schreef Confetti het volgende:
Ik ben bang dat de spreiding van patiënten het virus ook gaat verspreiden. Ziekenhuispersoneel gaat massaal uitvallen en hun gezinsleden ook. Wat een drama. We zijn niet bereid geweest om écht onze manier van leven tijdelijk op te offeren. De prijs gaat nu betaald worden want we staan torenhoog in de lijsten van landen die het relatief slecht doen.
Een gedeelte van de bevolking wilde manier van leven niet opofferen en daar betalen we de prijs voor. Een heel groot deel blijft gewoon binnen etc. Klein gedeelte verpest het voor de rest.
pi_192292258
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:05 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja als iedereen zich goed aan de maatregelen houdt (hield eigenlijk, want incubatietijd). En dat gebeurt natuurlijk, hebben we gezien.
Een goed model houdt rekening met het deel van de bevolking dat zich niet aan de maatregelen houdt.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:08:25 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_192292259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:04 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Klopt. Mediaan lijkt 10-12 dagen, waar de range 3 dagen tot 3 weken lijkt. Er zijn ook al patiënten die er langer lijken te gaan liggen. Met name de 'weanignstrajecten' (het wennen aan weer zelf ademen) gaat soms onder verwachting moeizaam.
Is dat laatste IC-werk of kan dat ook op andere afdelingen met andere oplossingen om zuurstof toe te dienen?
pi_192292276
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:06 schreef _I het volgende:

[..]

Die rode lijn is onze richtlijn, zoals vanmiddag genoemd door de minister in het debat.
Niet zozeer de richtlijn lijkt me? Vooral dat daarop voorbereid wordt, maar dat de hoop is dat het toch wel wat minder steil is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292283
Verwachten jullie eventuele extra maatregelen mocht het morgen wederom zo slecht gesteld zijn met de cijfers? Ik denk eigenlijk dat we de maximaal te handhaven maatregelen nu reeds gehad hebben. Er kan nog een stapje bovenop, maar dan moet dat door de autoriteiten ook als dusdanig gehandhaafd worden, en ik vraag mij hardop af of hier wel de capaciteit voor is..
I see peas of green, red roses too....
pi_192292293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat laatste IC-werk of kan dat ook op andere afdelingen met andere oplossingen om zuurstof toe te dienen?
Dat laatste is helaas IC-werk, omdat het begint met korte periode (eerst minuten tot uren) van de beademing af, waarna het weer gestart wordt. Zo bouw je het langzaam uit, maar tussendoor heb je de beademingmachines gewoon weer lange tijd nodig.
pi_192292311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet zozeer de richtlijn lijkt me? Vooral dat daarop voorbereid wordt, maar dat de hoop is dat het toch wel wat minder steil is.
Nou, als paars je uitgangspositie is, is rood wel een richtlijn.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:10:19 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_192292315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

1600 Corona-patiënten op de IC betekent 2200 IC-capaciteit. Dat gaat heel lastig worden. En nóg meer gaat onmogelijk worden ivm personeelsbeperkingen.
Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag gezegd wordt in de pers dat de ic-capaciteit voldoende gaat zijn met 1600. Er een dergelijke rode lijn naar buiten wordt gebracht op 1600 en dat daar niet de normale ic-gevallen in meegenomen zijn... toch?
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 20:10:26 #263
236264 crew  capricia
pi_192292320
Mijn buurvrouw werkt in de IC van het UMCU. Ze voorspellen de top begin mei. Daar.

En alle huidige patiënten zijn al in kaart gebracht. Dus ook jonge mensen die er 'al' vijf weken liggen.

Nee. Mensen van 80 gaan het niet meer worden.
Maar is dat een probleem?
Definitely not CIA
pi_192292321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat laatste IC-werk of kan dat ook op andere afdelingen met andere oplossingen om zuurstof toe te dienen?
Zuurstof toedienen kan op twee manieren, supportive (je geeft extra zuurstof, en iemand ademt zelf) of beademen (je neemt de beademing over). Dat tweede gebeurt op de IC en kan vooralsnog niet ergens anders.
pi_192292324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:09 schreef Greenpeas het volgende:
Verwachten jullie eventuele extra maatregelen mocht het morgen wederom zo slecht gesteld zijn met de cijfers? Ik denk eigenlijk dat we de maximaal te handhaven maatregelen nu reeds gehad hebben. Er kan nog een stapje bovenop, maar dan moet dat door de autoriteiten ook als dusdanig gehandhaafd worden, en ik vraag mij hardop af of hier wel de capaciteit voor is..
Is toch te laat, want de mensen die de komende dagen op de IC gaan liggen zijn nu al besmet.
pi_192292334
Laat ik de laatste zijn die de dood bagatelliseert. De dood is erg. Iedereen heeft wel eens een dierbare verloren. Het is verdrietig, het doet pijn. Je lijdt, je huilt en je zal missen.
Onontkoombaar proces wat iedereen zal meemaken.
Ook ik hoop nog heel lang te mogen genieten van de dierbare om mij heen.
Maar mensen, gun mij alsjeblieft om ook een beetje kritisch te zijn in deze tijden.
De mensheid denkt aan de dood te kunnen ontsnappen door het invoeren van tamelijk bizarre maatregelen.
En ik zeg bizar, omdat de wereld nog nooit dergelijke maatregelen heeft gekend.
Daar moet je je echt eens bewust van raken, wat de impact en omvang van deze maatregelen zijn. Dragen deze radicale maatregelen bij aan het gemak van overeenkomstig toekomstige maatregelen?
En let wel, het ene leed maakt plaats voor ander leed. Denk aan:

• Ondernemers en ZZP'ers gaan failliet waarmee hun toekomstbeeld volledig in duigen valt en het hele gezin in angst, onzekerheid en verdriet achterlaat.
• We zijn ons absolute onvoorwaardelijke recht op vrijheid verloren
• Depressie en onzekerheid neemt toe, en eventueel zelfs geweld.

Het gros van de mensen die overlijden zijn oudere mensen die al kampen met gezondheidsklachten. Ja, die mensen zullen dood gaan als ze in aanraking komen met corona en ja, dat is verschrikkelijk erg voor de nabestaanden. Maar je kan wel stellen dat deze mensen een heel lang en gelukkig leven hebben gehad.

Waarom wordt niet ingezet en wordt de focus niet gelegd op de bescherming van ouderen, en laat je het leven voor de rest gewoon doorgaan?
Geef gewoon nadrukkelijk het advies om je grootouders een half jaar niet te bezoeken, en geef je grootouders op hun beurt het advies om voorlopig binnen te blijven.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:11:10 #267
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192292341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:09 schreef Greenpeas het volgende:
Verwachten jullie eventuele extra maatregelen mocht het morgen wederom zo slecht gesteld zijn met de cijfers? Ik denk eigenlijk dat we de maximaal te handhaven maatregelen nu reeds gehad hebben. Er kan nog een stapje bovenop, maar dan moet dat door de autoriteiten ook als dusdanig gehandhaafd worden, en ik vraag mij hardop af of hier wel de capaciteit voor is..
Ik ga vanuit dat de maatregelen verlengd wordt na 6 april, waar we nog langer thuis moeten blijven.... maar van een volledige lockout is nog niet sprake van.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192292348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:09 schreef Greenpeas het volgende:
Verwachten jullie eventuele extra maatregelen mocht het morgen wederom zo slecht gesteld zijn met de cijfers? Ik denk eigenlijk dat we de maximaal te handhaven maatregelen nu reeds gehad hebben. Er kan nog een stapje bovenop, maar dan moet dat door de autoriteiten ook als dusdanig gehandhaafd worden, en ik vraag mij hardop af of hier wel de capaciteit voor is..
Tis al vaker gezegd, maar die 7 april gaat het hem echt niet worden hoor als ik alle verhalen hoor en lees hier. Wat betreft extra maatregelen zou ik het niet weten. Denk gewoon alles veel langer dicht nog. Het wordt echt een gigantische zooi dan wat het nu eigenlijk al is.
pi_192292349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Een goed model houdt rekening met het deel van de bevolking dat zich niet aan de maatregelen houdt.
Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292383
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

[ afbeelding ]
Tot de verbeelding wel, maar het geschetste beeld is een stuk minder gezellig om over te praten.
pi_192292394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

[ afbeelding ]
Gaaf plaatje, komt deze van het RIVM? Heb je een linkje, ben benieuwd!
pi_192292395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag gezegd wordt in de pers dat de ic-capaciteit voldoende gaat zijn met 1600. Er een dergelijke rode lijn naar buiten wordt gebracht op 1600 en dat daar niet de normale ic-gevallen in meegenomen zijn... toch?
1600 lijkt(!) genoeg voor de korte termijn, maar ook de middellange termijn moet de capaciteit nog verder groeien. Minimaal naar 2000, naar verwachting nog meer.

Vandaar dat er ook 2000 beademingsapparaten besteld zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292411
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:10 schreef capricia het volgende:
Mijn buurvrouw werkt in de IC van het UMCU. Ze voorspellen de top begin mei. Daar.

En alle huidige patiënten zijn al in kaart gebracht. Dus ook jonge mensen die er 'al' vijf weken liggen.

Nee. Mensen van 80 gaan het niet meer worden.
Maar is dat een probleem?
Ja dat is een probleem.
pi_192292414
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:12 schreef _I het volgende:

[..]

Tot de verbeelding wel, maar het geschetste beeld is een stuk minder gezellig om over te praten.
En veel mensen zijn intuïtief heel slecht met schattingen en onzekerheidsmarges waardoor een beeld al sneller pessimistischer overkomt dan dat het o.b.v. kansberekening is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:13 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Gaaf plaatje, komt deze van het RIVM? Heb je een linkje, ben benieuwd!
Dit komt uit de technische briefing van het RIVM.

https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292432
quote:
18s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Geloof het of niet. Het is statistisch echt vette pech dat het virus in a) Italië en later b) Barant opdook.
Bewijs dat het geval is is geen bewijs dat we verkeerd zaten.
Een kans van weet ik veel 1:10.000.000 o plus/min een nul ... en te laag om alles voor uit de kast te trekken.

We hebben dit eerder meegemaakt met SARS1 en MERS (luchtweg virussen) die net zo besmettelijk zijn maar snel uitdoofden. In andere situaties zijn diverse mensen de laan uitgejouwd omdat ze te veel maatregelen hadden genomen, denk aan griepepidemie van 2009 of zo. In Nederland dat veel geld door het riool spoelde vanwege ongebruikte vaccins en Frankrijk opstocken van vergane voorraden.

Ik ben een voorspeller die hiermee gelijk krijgt: we zullen dit steeds weer opnieuw meemaken. Telkens weer zullen we als samenleving een nuchtere en steekhoudende afweging moeten maken die zit tussen de uitersten van "totaal niets" doen en "alles doen" wat omgekeerd evenredig gaat ten koste van ons welzijn/welvaart.

Het best mogelijke maar ook meest onpersoonlijke wapen: "statistiek" mits die onze vrijheid en privacy blijft respecteren.
Die snap ik niet.

China stond in 'brand' en dagelijks kwamen er mensen uit China naar Europa. Het was een kwestie van tijd. En het is natuurlijk nu in heel Europa raak. Niet alleen in Italië en Nederland. En wat dacht je van landen buiten Europa?

Tja, dat het als een lopend vuurtje is gegaan door carnaval, ook dat was te verwachten. Er werd toen zelfs nog gesproken over 'dat het virus niet overdraagbaar is indien je geen symptomen hebt' (was toen al bekend uit China dat dit onwaar is) en Noord-Italië werd nog niet als risicogebied aangemerkt, terwijl er wel al een stijgend aantal gevallen waren.

Door onze populatiedichtheid en het feit dat Nederlanders extreem mobiel zijn is het kinderspel om al deze gevolgen aan te zien komen. Van mijlenver. Ik volg het al sinds januari en heb dit geen seconde onderschat.

Voor de rest is er niks bijzonders aan de situatie in Nederland. We lopen wat achter op Italie en Spanje en wat voor op een aantal andere landen. En dan zijn er nog sociaal-culturele redenen waarom verspreiding bij het ene volk sneller gaat dan het andere. Die kansberekening van jou snap ik dus niet.

We hebben nooit een kans gehad om het niét te krijgen. Tenzij we ons hadden afgeschermd van de buitenwereld nadat het in China bekend werd. Ik zeg niet dat ik daarvoor ben. Ik zeg wel dat het zo klaar als een klontje was dat het hier ook uit de hand zou gaan lopen.
pi_192292438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En veel mensen zijn intuïtief heel slecht met schattingen en onzekerheidsmarges waardoor een beeld al sneller pessimistischer overkomt dan dat het o.b.v. kansberekening is.
Ook dat.
pi_192292455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En veel mensen zijn intuïtief heel slecht met schattingen en onzekerheidsmarges waardoor een beeld al sneller pessimistischer overkomt dan dat het o.b.v. kansberekening is.
Maar goed, je ziet tegelijkertijd dat mensen het RIVM pakken op andere beelden waarbij men doet alsof het RIVM een absolute waarheid vertelt als 'zo en zo zal het verlopen' en daarbij niet de nuances meenemen die het RIVM wel degelijk maakt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:16:15 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192292461
Dus tot zover de afvlakking...

ICs zitten dus binnen 3 dagen aan capaciteit
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:16:37 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192292467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:31 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Vroeger gingen de supermarkten toch ook al dicht om 18 uur: waarom zou dat nu dan niet kunnen? Dan is de supermarkt nog steeds 11 uur geopend. Iedereen heeft dan kans om een boodschapje te doen en daarna, kan gevuld worden.

Dan stel je ook geen medewerkers bloot, want dat word nu wel gedaan: terwijl de rest van Nederland thuis zit te werken, moet het supermarkt personeel zijn gezond riskeren. Puur en alleen voor de omzet en die is nu, hoger dan normaalgesproken.
Je kunt prima 's nachts bevoorraden, deden we bij de Makro ook of even een gang voor 10 minuten afzetten om de vullen. Dat de winkels langer op zijn gegaan is ook om in te spelen op de vraag daartoe. In buitenlanden zijn er supermarkten die soms 24/7 open zijn of bezorgen.
Kwestie van organisatie.
Het enige waar we op moeten letten dat er minimale openingstijden zijn voor winkels zodat er een structuur is.

Ook moeten we oppassen dat we niet doorslaan in gezondsheid/veiligheid. Als straks het virus voldoende wordt beheerst (al of niet door groepsimmuniteit of een vaccin) kunnen we gewoon weer grabbelen en vingeren zonder dat het voor elke klant :P moet worden schoongemaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192292471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:14 schreef merdobach het volgende:

[..]

Ja dat is een probleem.
Wil je als 80'er op de IC terecht komen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2020 @ 20:17:26 #282
862 Arcee
Look closer
pi_192292481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zover ik weet zijn mensen nog niet gemuteerd
We waren ooit lobvinnige vissen...
pi_192292491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hee, das precies wat ik van al mijn patiënten hoor die nu opgenomen liggen in de kliniek, en precies hetzelfde als de literatuur uit China, Italie, Engeland en de artikelen uit de NEJM. Wat toevallig! Je zou haast denken dat het harde wetenschap benadert!
6 dagen, (range 2 - 12)?

Het rapport van de WHO China joint mission zegt 5-6, range 1 - 14.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192292492
Ook opvallend: zelfs met een complete lockdown duurt het zeker nog tot juni alvorens we geen coronagerelateerde patiënt op de IC hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:16 schreef DustPuppy het volgende:
Dus tot zover de afvlakking...

ICs zitten dus binnen 3 dagen aan capaciteit
Een afvlakking in aantal patiënten zie je pas twee weken later terug in aantal IC opnames.
pi_192292508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

[ afbeelding ]
Als men hier al rekening mee houdt dat er weinig van 80+ op het IC belanden, dan wordt het dodental in Nederland sowieso hoog. We worden het Italië van het Noorden. Hopelijk krijgen de Duitsers nog een beetje medelijden en stellen ze tijdelijk wat IC bedden beschikbaar.
pi_192292514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wil je als 80'er op de IC terecht komen?
Ik wil dat die 80’er dat zelf kan beoordelen. En begrijp dat we in een situatie zitten waar dat niet meer kan, dat is een probleem. Kan niet anders blijkbaar, maar zeggen geen probleem is gewoon niet ok.
pi_192292523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

6 dagen, (range 2 - 12)?

Het rapport van de WHO China joint mission zegt 5-6, range 1 - 14.
Kan ook, de precieze getallen zijn natuurlijk niet relevant voor de dagelijkse praktijk. De range in de gerapporteerde literatuur ligt altijd nét wat breder dan in de praktijk in een ziekenhuis, waar de kans het grootst is om patiënten uit het midden van de normaalverdeling te treffen.
pi_192292526
VS gaat echt hard, ik wil de cijfers over 2 weken niet eens weten
pi_192292531
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je kunt prima 's nachts bevoorraden, deden we bij de Makro ook of even een gang voor 10 minuten afzetten om de vullen. Dat de winkels langer op zijn gegaan is ook om in te spelen op de vraag daartoe. In buitenlanden zijn er supermarkten die soms 24/7 open zijn of bezorgen.
Kwestie van organisatie.
Het enige waar we op moeten letten dat er minimale openingstijden zijn voor winkels zodat er een structuur is.

Ook moeten we oppassen dat we niet doorslaan in gezondsheid/veiligheid. Als straks het virus voldoende wordt beheerst (al of niet door groepsimmuniteit of een vaccin) kunnen we gewoon weer grabbelen en vingeren zonder dat het voor elke klant :P moet worden schoongemaakt.
Alleen jongeren mogen niet zo laat werken: in tegenstelling, tot bijvoorbeeld Duitsland. Draaien onze supermarkten vrijwel compleet op minder jarige.....
pi_192292548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

[ afbeelding ]
:'(

:'( :'(

:'( :'( :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192292563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als men hier al rekening mee houdt dat er weinig van 80+ op het IC belanden, dan wordt het dodental in Nederland sowieso hoog. We worden het Italië van het Noorden. Hopelijk krijgen de Duitsers nog een beetje medelijden en stellen ze tijdelijk wat IC bedden beschikbaar.
Geen idee wat het RIVM als "weinig" beschouwt overigens, maar er belanden al relatief weinig 80+'ers op de IC. Dat is niet per se coronagerelateerd, maar heeft ermee te maken dat in NL men kijkt naar de kwaliteit van leven na IC-opname, en die is voor 80+'ers vaak zeer beperkt.

En ik lees continu dat men in Italië veel sneller overgaat tot IC-opname. Een van de redenen waarom hun IC-capaciteit zo snel opliep.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292572
Gisteren tijdens die briefing werd toch gezegd dat ze de piek op de IC eind mei verwachten en niet op 1 mei ?

Hoe dan ook het ziet er slecht uit, opschalen naar 2500 IC bedden zou theoretisch wel kunnen maar dat kan het huidige zorgstelsel niet aan. Dat was wat Gommers zei op de vraag van Asscher... en toen viel het stil.
pi_192292583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Ja, moet deze dagen ook geen andere ziektes/aandoeningen krijgen waar je veel hulp voor nodig gaat hebben.
Ja en net vanavond kregen we een telefoontje dat suoeropa (95) naar het ziekenhuis is afgevoerd met een maagbloeding. Ik ben bang dat we die niet meer levend gaan zien. Nu kan ik dat nog relativeren. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt zonder heftig ziektebeeld verder als kanker o.i.d. o wacht.. hij heeft copd. Maar toch.

Maar het idee dat we niet bij zijn opbaring of begrafenis kunnen zijn vind ik wel een dingetje.

Misschien loopt het allemaal met een sisser af maar ik zie het somber in.
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:22:09 #295
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192292597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zitten ook onzekerheidsmarges op die lijnen. Alleen die plaatjes spreken minder tot de verbeelding:

[ afbeelding ]
Daarin zie je dus dat de r0 veruit het belangrijkste is qua factoren die bepalen of de IC-capaciteit voldoende is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192292616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:18 schreef merdobach het volgende:

[..]

Ik wil dat die 80’er dat zelf kan beoordelen.
Doorbehandelen of tegen beter weten in iemand nog een paar weken langer in leven houden is niet altijd verstandig en soms is het ook gewoon de arts die de knoop daarover doorhakt. Nu zal dat misschien wat eerder gebeuren, maar op die leeftijd op de IC terechtkomen is gewoon onwenselijk, zelfs als diegene een piepkleine kans heeft het te overleven, dan nog komt zo'n iemand er niet beter uit. Hetzelfde geldt voor reanimeren, vanaf een bepaalde leeftijd is dat gewoon niet aan te raden.
pi_192292624
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:21 schreef hiburg het volgende:
Gisteren tijdens die briefing werd toch gezegd dat ze de piek op de IC eind mei verwachten en niet op 1 mei ?
Klopt.

quote:
Hoe dan ook het ziet er slecht uit, opschalen naar 2500 IC bedden zou theoretisch wel kunnen maar dat kan het huidige zorgstelsel niet aan. Dat was wat Gommers zei op de vraag van Asscher... en toen viel het stil.
Ook dit klopt (helaas).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292644
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Doorbehandelen of tegen beter weten in iemand nog een paar weken langer in leven houden is niet altijd verstandig en soms is het ook gewoon de arts die de knoop daarover doorhakt. Nu zal dat misschien wat eerder gebeuren, maar op die leeftijd op de IC terechtkomen is gewoon onwenselijk, zelfs als diegene een piepkleine kans heeft het te overleven, dan nog komt zo'n iemand er niet beter uit. Hetzelfde geldt voor reanimeren, vanaf een bepaalde leeftijd is dat gewoon niet aan te raden.
Maar de 80'er mag het nog steeds zelf bepalen. En daar gaat vooralsnog niets aan veranderen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192292646
Het MECC kan gebruikt worden om patiënten te huisvesten. Dat is vandaag overeengekomen.

Ik denk dat we dat heel hard nodig gaan hebben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192292663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Ook dit klopt (helaas).
Vreselijk ! Hopelijk neem het aantal ziekenhuisopnames snel af zodat er dan uiteindelijk minder mensen op de IC komen, de komende weken echter zal de IC dus overlopen me5 alle gevolgen van dien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')