Wie vertelt hem wat de religie van Jezus was?quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:07 schreef Ulx het volgende:
Gaat lekker.twitter:RightWingWatch twitterde op donderdag 26-03-2020 om 15:57:33Rick Wiles says that God is spreading the coronavirus in synagogues because he is "dealing with those who oppose his son, Jesus Christ." https://t.co/2oNuRyqaqC https://t.co/mTt3YdEuRs reageer retweet
https://www.commondreams.(...)s-punish-poor-peopletwitter:the_vello twitterde op donderdag 26-03-2020 om 02:50:37There is no politician in America who fights harder for the working class than Bernie Sanders.
So proud to work for this man.
https://t.co/OECUH2aFZ6 reageer retweet
niet de VS maar de UK...twitter:RealMattLucas twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 21:06:10A VERY important message https://t.co/8X03czKetu reageer retweet
Het zou me niks verbazen als je er, zeker in geval van de secundaire gevallen waarbij mensen thuis stierven of geen adequate zorg konden krijgen, pas echt achter komt door het af te gaan zetten tegen gemiddelde sterftecijfers over een tijdje.quote:Op donderdag 26 maart 2020 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, zegt allemaal weinig. Hangt af van het stadium waarin het zich bevindt, hoe de ontwikkelingen verlopen en ga zo maar door. En inderdaad relatieve cijfers zijn relevanter dan absolute.
twitter:BarbMcQuade twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:25:11Pres Trump can utilize the Defense Production Act to direct manufacturers to make more medical supplies. He said he would in worst case scenario. What are we waiting for? https://t.co/sJizBIC0uJ reageer retweet
quote:More than 100 current and former national security professionals, including former Defense Secretary Chuck Hagel, urged President Trump to invoke the Defense Production Act (DPA) and direct U.S. businesses to scale up production of critical medical supplies.
In a letter obtained by The Wall Street Journal, Hagel and dozens of other former top military brass and members of the national security community called such an action necessary to support hospitals across the country suffering from shortages of masks, ventilators and other supplies.
"The administration this week utilized the DPA on a narrow and limited basis, but America's public health professionals -- as well as doctors and industry workers -- continue to sound the alarm, citing the increasingly urgent and dire need for ventilators, masks, testing supplies, and other resources," they wrote.
"Beyond questions of supply, the private sector lacks the ability to process incoming requests, prioritize the most urgent needs, and coordinate with other companies absent more concerted government involvement," the letter continues. "That is precisely what the DPA is designed to do."
Several of the signatories were top members of the Obama administration, including National Security Adviser Susan Rice, former Deputy National Security Adviser Ben Rhodes, and former United Nations Ambassador Samantha Power.
Their letter concludes by arguing that using the DPA to expand production of medical supplies is necessary to prevent further deaths from the coronavirus outbreak, which has sickened tens of thousands of Americans.
"If the ultimate objective is to save American lives, there is no alternative to utilizing the DPA immediately and to the fullest extent," they wrote.
The president announced last week that he would invoke the DPA in a limited fashion, though top health experts and congressional Democrats have urged him to use the act beyond its value as leverage in negotiations with private companies.
twitter:brieloskota twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:59:25My sister is doing #covid19 intubations all day at the VA
That means she stands over the sickest patients & puts a tube down their throats so they can be put on ventilators
She has two only masks for todays shift
Hospital said its getting more-hopefully soon
THIS IS CRIMINAL reageer retweet
Want trump pakt de Corona crisis prima aan?quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:24 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik vond het wel interessant dat ze nog steeds dat fake nieuws pushen.
[..]
Aquarium-schoonmaakmiddel
Wat is er mis met twee maskers hebben, als het de hele dienst dekt?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
En nog steeds maakt Trump geen gebruik van de DPA. Deze administratie loopt constant achter de feiten aan.[..]twitter:BarbMcQuade twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:25:11Pres Trump can utilize the Defense Production Act to direct manufacturers to make more medical supplies. He said he would in worst case scenario. What are we waiting for? https://t.co/sJizBIC0uJ reageer retweet
twitter:brieloskota twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:59:25My sister is doing #covid19 intubations all day at the VA
That means she stands over the sickest patients & puts a tube down their throats so they can be put on ventilators
She has two only masks for todays shift
Hospital said its getting more-hopefully soon
THIS IS CRIMINAL reageer retweet
Ga er maar van uit, dat het té weinig is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:36 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Wat is er mis met twee maskers hebben, als het de hele dienst dekt?
En wat is er mis met het idee van Trump om de maskers aan het einde van de dag grondig te reinigen en zo te hergebruiken?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ga er maar van uit, dat het té weinig is.
Officieel hoort het chirurgisch papieren masker iedere keer ververst als het van de neus is geweest voor een slok koffie, of boterham.
#25jaaro.k.
De man heeft ook overal verstand van hè.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En wat is er mis met het idee van Trump om de maskers aan het einde van de dag grondig te reinigen en zo te hergebruiken?
Als je het over papieren maskertjes hebt tenminste? Ik snap dat de N95 een stuk ingewikkelder zijn en dus niet op die manier gereinigd kunnen worden.
Papieren maskers reinigen? Ook de zo belangrijke filterfunctie gaat verloren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En wat is er mis met het idee van Trump om de maskers aan het einde van de dag grondig te reinigen en zo te hergebruiken?
Als je het over papieren maskertjes hebt tenminste? Ik snap dat de N95 een stuk ingewikkelder zijn en dus niet op die manier gereinigd kunnen worden.
In de VS loopt wel een onderzoek om te kijken of N95 maskers na sterilisatie nog te hergebruiken zijn:quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Papieren maskers reinigen? Ook de zo belangrijke filterfunctie gaat verloren.
Wereldvreemd figuur, die nog niet buiten is geweest, en ook niet kán om te golfen.
In Drenthe of ergens zag ik, dat men de redelijk uitziende maskers opnieuw vouwt, in een speciale laminaatzak doet en via gassterilisatie herbruikbaar maakt.
Die zullen niet op de ic gebruikt gaan worden, vermoed ik.
ik gebruik op het moment een slaapmasker die ik bij Delta Airlines heb gekregen, (daar heb ik meerdere van) die schuif ik gewoon over mijn mond en neus. misschien niet optimaal, maar toch nog iets.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de VS loopt wel een onderzoek om te kijken of N95 maskers na sterilisatie nog te hergebruiken zijn:
https://www.umass.edu/new(...)rs-safely-reuse-face
Waarom zouden die aanspraak moeten kunnen maken?twitter:kaylatausche twitterde op donderdag 26-03-2020 om 19:35:57NEW: Cruise industry not confident it could borrow from any of the existing loan programs bc of offshore registration.
Sr. admin official says bipartisan Senate grp working to ensure they can access one of the facilities--or else will seek a legislative fix in the next package. reageer retweet
twitter:ddiamond twitterde op donderdag 26-03-2020 om 05:28:54We’ve now uploaded the full White House pandemic playbook, color-coded rubrics and all. https://t.co/KCkpInN8BP reageer retweet
Je hebt ook veel Nederlandse bedrijven met zo'n constructie. Misschien goed dat ze nu de risico's ervan aan hun broek krijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:32 schreef Ulx het volgende:
Dit is ook een leuke. De cruise industrie. Bedrijven uit Liberia die onder Panamese vlag varen met Filippijns personeel lijken niet tot Amerikaanse bedrijven te worden gerekend. Ondanks dat een van de grotere spelers een vriendje van Trump is.Waarom zouden die aanspraak moeten kunnen maken?twitter:kaylatausche twitterde op donderdag 26-03-2020 om 19:35:57NEW: Cruise industry not confident it could borrow from any of the existing loan programs bc of offshore registration.
Sr. admin official says bipartisan Senate grp working to ensure they can access one of the facilities--or else will seek a legislative fix in the next package. reageer retweet
Internal Emails Show How Chaos at the CDC Slowed the Early Response to Coronavirustwitter:charlesornstein twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:37:56BREAKING: @CDCgov fumbled its communication with public health officials and underestimated the threat of the coronavirus even as it gained a foothold in the United States, according to hundreds of pages of documents @propublica obtained. https://t.co/DLd2Ny2MWB reageer retweet
quote:On Feb. 13, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention sent out an email with what the author described as an “URGENT” call for help.
The agency was struggling with one of its most important duties: keeping track of Americans suspected of having the novel coronavirus. It had “an ongoing issue” with organizing — and sometimes flat-out losing — forms sent by local agencies about people thought to be infected. The email listed job postings for people who could track or retrieve this paperwork.
“Help needed urgently,” the CDC wrote.
This email is among hundreds of pages of correspondence between federal and state public health officials obtained by ProPublica through a records request in Nevada.
During the period in which the correspondence was written, from January to early March, health officials were trying to stay ahead of the coronavirus outbreak underway in China. By mid-February, when the CDC job postings email went out, the virus had a toehold in the United States, where there were already 15 confirmed cases. In another two weeks, the first case of community transmission would be reported in California, followed shortly by cases in Washington.
The documents — mostly emails — provide a behind-the-scenes peek into the messy early stages of the U.S. response to the coronavirus, revealing an antiquated public health system trying to adapt on the fly. What comes through clearly is confusion, as the CDC underestimated the threat from the virus and stumbled in communicating to local public health officials what should be done.
[..]
Flikker toch op.twitter:atrupar twitterde op donderdag 26-03-2020 om 19:02:28Wow. @brikeilarcnn was not having Peter Navarro's whataboutism when she grilled him about the ventilator shortage. https://t.co/fK5CgSH9o8 reageer retweet
twitter:TheDailyShow twitterde op woensdag 25-03-2020 om 16:30:47Fox News is very concerned that this presidential candidate's brain isn't working https://t.co/VGfUgG0tE3 reageer retweet
Ik dacht dat dit een overdrijving was, maar het is een minuut niet eens first world problems, maar het superlatief daar weer van ... first world millionair trophy wife problems, for lack of a better term?twitter:revrrlewis twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:08:42"all my friends are saying you know, this is not a priority, people are dying and i realize that, but they can't get their nails done" https://t.co/UnkqFdvvmp reageer retweet
Waarom willen we in dit topic toch zo graag dat Trump van de DPA gebruik gaat maken? Eerder deze week meldde Philips dat ze bang waren dat de levering van ventilatoren aan de rest van de wereld in de problemen zou komen als de USA de complete productie zou opeisen (Philips maakt ventilatoren in Pittsburg, maar niet alleen voor de Amerikaanse markt). Ik neem aan dat iets dergelijks voor de meeste producten geldt, iedereen die artikelen produceert die tegen corona kunnen helpen doet dat al op volle kracht doet, en die dingen zijn zo'n beetje overal nodig. Als Amerika dat dan voor zich zelf op gaat eisen lijkt me dat op z'n minst 'niet zo netjes'.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
En nog steeds maakt Trump geen gebruik van de DPA. Deze administratie loopt constant achter de feiten aan.
Inderdaad. Ze zijn vaak specifiek in die landen gevestigd om minder belasting te betalen. Dan zouden ze ook niet van de voordelen gebruik mogen maken... maar zo zal het in de praktijk vast weer niet gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je hebt ook veel Nederlandse bedrijven met zo'n constructie. Misschien goed dat ze nu de risico's ervan aan hun broek krijgen.
Nu ineens nummer 1 zelfs: https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:45 schreef Ulx het volgende:
Doen ze snel.twitter:SethAbramson twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:37:37BREAKING: US Now Second Worldwide (After China) in Coronavirus Cases
Source: Worldometers data. https://t.co/qzLNXD8g7H reageer retweet
Niet echt omlaag. Het druppelt langzaam binnen van verschillende staten. Er is een aardige kans dat ze al even eigenlijk nummer 1 waren, maar nu pas er aan toe koment het te melden aangezien ze serieus testcapaciteit tekort kwamen, en misschien nog komen; zie bijvoorbeeld hier voor hoeveel tests er gemeld zijn: https://covidtracking.com/us-daily/quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nu ineens nummer 1 zelfs: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Maar er wordt wel vaker nog wat omhoog en omlaag gecorrigeerd volgens mij met de US-cijfers.
Daarom niet minder verontrustend natuurlijk.
Mja, de overheid die privaat eigendom van bedrijven confisqueert is natuurlijk niet iets waar de GOP voorstander van is. Het zou binnen de "America first" aanpak van Trump kunnen passen om specifiek Philips te pakken onder zo'n regeling, maar ik betwijfel of hij überhaupt op de hoogte is van de mogelijkheid.quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom willen we in dit topic toch zo graag dat Trump van de DPA gebruik gaat maken? Eerder deze week meldde Philips dat ze bang waren dat de levering van ventilatoren aan de rest van de wereld in de problemen zou komen als de USA de complete productie zou opeisen (Philips maakt ventilatoren in Pittsburg, maar niet alleen voor de Amerikaanse markt). Ik neem aan dat iets dergelijks voor de meeste producten geldt, iedereen die artikelen produceert die tegen corona kunnen helpen doet dat al op volle kracht doet, en die dingen zijn zo'n beetje overal nodig. Als Amerika dat dan voor zich zelf op gaat eisen lijkt me dat op z'n minst 'niet zo netjes'.
Waarom Trump het dan niet doet is me overigens ook een raadsel.
Omdat er dan veel efficienter geproduceerd en verdeeld kan worden. Nu vindt er bv. een prijsopdrijving plaats waardoor orders vertragen:quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom willen we in dit topic toch zo graag dat Trump van de DPA gebruik gaat maken? Eerder deze week meldde Philips dat ze bang waren dat de levering van ventilatoren aan de rest van de wereld in de problemen zou komen als de USA de complete productie zou opeisen (Philips maakt ventilatoren in Pittsburg, maar niet alleen voor de Amerikaanse markt). Ik neem aan dat iets dergelijks voor de meeste producten geldt, iedereen die artikelen produceert die tegen corona kunnen helpen doet dat al op volle kracht doet, en die dingen zijn zo'n beetje overal nodig. Als Amerika dat dan voor zich zelf op gaat eisen lijkt me dat op z'n minst 'niet zo netjes'.
Waarom Trump het dan niet doet is me overigens ook een raadsel.
quote:“I’ll contract with a company for 1,000 masks. They’ll call back 20 minutes later and say the price just went up because they had a better offer,” Gov. Andrew Cuomo, D-N.Y., said Sunday. “And I understand that: Other states who are desperate for these goods, literally, offer more money than we were paying.
“The states simply cannot manage it. I’m competing with California and Illinois and Florida. And that’s not the way it should be.”
Bron
Dat vraag ik me af. Als alle productie van bedrijf X wordt opgeëist, gaat bedrijf X dan nog zijn best doen om volle productie te draaien? En gaat een regering, die tot nu toe nog nooit in die tak bezig geweest is, die dingen inderdaad efficient verdelen? En dan bedoel ik nog niet eens als Trump ook nog zijn zegje mag doen over welke staat wat krijgt..quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat er dan veel efficienter geproduceerd en verdeeld kan worden.
Maar je laat het nu helemaal over aan goedwillendheid van de bedrijven zelf. Als je die bedrijven niet de specifieke opdracht geeft de produktie te verhogen/ hun bedrijf aan te passen voor produktie van medische middelen en dat van bovenaf coordineert (ook bij de verdeling) blijft het een chaos. Niet dat ik er ook maar enig vertrouwen in heb dat er in Trump's administratie iemand is die dat kan hoor maar daar is de DPA wel voor bedoeld.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Als alle productie van bedrijf X wordt opgeëist, gaat bedrijf X dan nog zijn best doen om volle productie te draaien? En gaat een regering, die tot nu toe nog nooit in die tak bezig geweest is, die dingen inderdaad efficient verdelen? En dan bedoel ik nog niet eens als Trump ook nog zijn zegje mag doen over welke staat wat krijgt..
Wat Cuomo schreef is overigens op staat-niveau, maar mijn bezwaar ging over wereldwijd. Als een bedrijf als Philips zijn productie alleen nog maar aan Amerika 'mag' afstaan lijkt me dat niet goed voor de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |