Oh. Je kunt die wel terugkijken?! Wat handigquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Nogmaals de link naar de presentatie:
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
Voor die tijd hebben we de capaciteit opgeschroefd verwacht ik, dus dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
die grafiek.. tot Okt overbelastign IC
tering
Maar hoe dan in de volgende winter, als we weer mensen vanuit het buitenland binnen krijgen vraag ik me af. Betekend toch dat de grenzen nog zeker een jaar deels dicht zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Best case lijkt nu eind mei/begin juni klaar en worst case oktober.
de telling ging volgens mij mis onderin.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ja, ga even de lapo verwijderen waardoor de reeks in de war is.
Dus omdat er mensen zijn met onderliggende klachten moet de economie maar geofferd worden zo zou je hem ook kunnen stellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 23:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mensen met onderliggende klachten is het wel dodelijk.
Moeten die geofferd worden tbv de economie?
Ook terecht imo. Dat land neemt allereerst laat maatregelen en vervolgens maatregelen die het probleem niet oplossenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel grappig dat hij eigenlijk India bashed nu
Ik denk dat de tijden dat mensen gewoon lekker spontaan Gambia boekten inderdaad even voorbij zijn tot er een vaccin is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoe dan in de volgende winter, als we weer mensen vanuit het buitenland binnen krijgen vraag ik me af. Betekend toch dat de grenzen nog zeker een jaar deels dicht zijn.
Wij gaan sowieso jarenlang een heel groot probleem hebben vanwege de vernietiging van de economie die ingezet is door extreem overdreven maatregelen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:33 schreef Kyran het volgende:
Dit is wel wat ik bedoel met altijd uitgaan van best case scenario. Hopen dat het uitkomt, maar als het niet gebeurt hebben wij echt nog maandenlang een probleem.
mag ik hopen van wel ja...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar hoe dan in de volgende winter, als we weer mensen vanuit het buitenland binnen krijgen vraag ik me af. Betekend toch dat de grenzen nog zeker een jaar deels dicht zijn.
India. Een land van 1,3 miljard inwoners heeft 10 doden aan corona. Van de 30.000 die er sowieso per dag vallen en gooit de hele boel op slot. Dat is zeer extreem.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook terecht imo. Dat land neemt allereerst laat maatregelen en vervolgens maatregelen die het probleem niet oplossen
quote:In een brief stelt de directie dat ‘het luxeleven’ er tijdelijk opzit. ,,We gaan ons enkel nog focussen op basiszorg: hygiëne en eten geven. Dit in de mate van het mogelijke. Vanaf morgen gaat iedereen die zichzelf nog kan wassen, zelf wassen!!” Mensen moeten daar ‘niet over klagen’, ‘maar help gewoon’. Iedereen wordt verder gemaand om de verzorgers ‘meerdere keren per dag een dankuwel en compliment’ te geven, 'anders houden zij dit niet vol!'
Een oproep met de belknop mag enkel nog ‘in NOOD’, zo staat er in rode (hoofd)letters, ‘NIET om de tv aan te zetten, het raam open te doen, enz.’ En als uitsmijter: ,,Jullie hebben allemaal de oorlog meegemaakt, wat nu komt is minstens even erg, dus a.u.b. heb respect, klaag niet.”
Ik denk dat India gaat voor de eenmalige harde aanpak. Dus 3 weken dicht, dan weer compleet open. Probleem is dat India natuurlijk super groot is, met zoveel toegangspunten, en corruptie (niet te onderschatten). Dus ik denk niet dat het de rest van het jaar gewoon weg blijft.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook terecht imo. Dat land neemt allereerst laat maatregelen en vervolgens maatregelen die het probleem niet oplossen
En ook "slam in the face" voor de aanpak van Singapore...... tracking, tracing en locking geven nu toch weer nieuwe gevallen door herintroductie omdat het virus daar nog niet is uitgebannen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel grappig dat hij eigenlijk India bashed nu
Dat is het ook, dit hele topic zou deze presentatie even moeten zien voordat ze hier los gaan. Dit is gewoon duidelijk geen paniek zaaien maar wel de realiteit vertellen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:41 schreef StruisZVeugelT het volgende:
zo complex mogelijk vertellen
Jaap zn riedel info Tweede Kamer
13 maart ?
Mijn perspectief is dat er een hoop mensen onderliggende ziekten hebben zonder het te weten en ook echt gezonde mensen net pech kunnen hebben om verminderde weerstand te hebben doordat ze zich overwerkt hebben of bijvoorbeeld nu met kleine kinderen zitten en tegelijk moeten thuiswerken, onderwijzen en de boel nog schoon en weldoorvoed houden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:40 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen zijn met onderliggende klachten moet de economie maar geofferd worden zo zou je hem ook kunnen stellen.
Hoeveel is een mensen leven waard daar het veelal ouderen zijn met onderliggende klachten.
Wat het net zo erg maakt daar niet van maar je moet het wel in perspectief zien.
ok, dan stop ik ermeequote:Op woensdag 25 maart 2020 10:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hier staat de hele presentatie.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hier staat de hele presentatie.
Was mij ook eerder niet duidelijk, dat we mee kunnen lezen. Wel handig.quote:
hij kan duidelijk vertellen inderdaad. ik vind het goed te volgenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:46 schreef iBenny het volgende:
Jaap weet het wel fijn uit te leggen eigenlijk
Ja?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja: vanwege de demografie! Dat is ook al tig keer geplaatst.
Als je minder test dan komt er inderdaad een lagere groei uit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:46 schreef StruisZVeugelT het volgende:
resume![]()
JaapGod ziet een positieve trend in Nederland
“De exponentiële groei van de uitbraak is naar alle waarschijnlijkheid tot stand gebracht"
hmm
lineaire groei dan nu?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:46 schreef StruisZVeugelT het volgende:
resume![]()
“De exponentiële groei van de uitbraak is naar alle waarschijnlijkheid tot stand gebracht"
hmm
Inderdaad. Alleen de doden en aantal opnames zijn nog enigszins betrouwbaar.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Als je minder test dan komt er inderdaad een lagere groei uit.
We hebben een van de beste zorgverlening van de wereld. Wel staat het de laatste decennia zwaar onder druk. Tevens wordt de financiële last erg zwaar.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft je mond spoelen of verhuis naar het buitenland!
De maatregelen die genomen zijn, zijn genomen om te voorkomen dat we strak de IC's voortijdig vol hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wij gaan sowieso jarenlang een heel groot probleem hebben vanwege de vernietiging van de economie die ingezet is door extreem overdreven maatregelen.
Veel meer dan het virus ooit zou veroorzaken.
als je niet test, hoe weet je dan of je op een gegeven moment virusvrij bent als land?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen de doden en aantal opnames zijn nog enigszins betrouwbaar.
We testen absurd weinig. Geen capaciteit.
Niet zo boeiend toch. Huis tuin en keuken testen zijn in ontwikkeling en als dat niets wordt dan kunnen ze altijd aan een bloedafname zien of iemand corona heeft gehad. Op dit moment is het helemaal niet nodig om je energie aan testen te besteden. Uitgezonderd de zorgmedewerkers.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen de doden en aantal opnames zijn nog enigszins betrouwbaar.
We testen absurd weinig. Geen capaciteit.
Correct gezien. Die groene lijn zou bij een r0 van 1 heel lang rechtdoor horizontaal naar rechts moeten gaan op de niveau van de zorg. Daarna pas dalen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:49 schreef Plompzakker het volgende:
Wat ik niet begrijp aan de grafiek is dat de oppervlakte onder de groene lijn een stuk kleiner is dan die onder bijvoorbeeld de rode.
Dit zou betekenen dat er in totaal veel minder besmettingen zouden optreden, wat logisch is. Maar dan groeit de immuniteit ook maar matig, hoe kan die groene lijn dan wel naar 0 gaan?
Verwachten ze tegen die tijd medicatie of vaccins te hebben?
Pagina 3 uit de presentatiequote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kutgrafiekje
Mooi nieuws.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:46 schreef StruisZVeugelT het volgende:
resume![]()
hmm
kwam voorbij netquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kutgrafiekje
Dit was de vorige keer ook al. De oppervlakte onder de grafieken zijn niet gelijk, dus geeft een vertekend beeld.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef _I het volgende:
[..]
Correct gezien. Die groene lijn zou bij een r0 van 1 heel lang rechtdoor horizontaal naar rechts moeten gaan op de niveau van de zorg. Daarna pas dalen.
Denk niet dat ze in kaart gaan brengen dat het 18 maanden gaat duren.
om paniek te voorkomen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef _I het volgende:
[..]
Correct gezien. Die groene lijn zou bij een r0 van 1 heel lang rechtdoor horizontaal naar rechts moeten gaan op de niveau van de zorg. Daarna pas dalen.
Denk niet dat ze in kaart gaan brengen dat het 18 maanden gaat duren.
Yep. Dat is de rust bewaren. Maar als het onder controle is, daalt de r0 van 1 niet naar 0. Het wordt dus een marathon, geen sprint.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit was de vorige keer ook al. De oppervlakte onder de grafieken zijn niet gelijk, dus geeft een vertekend beeld.
Ik heb niks gezegdquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:50 schreef iBenny het volgende:
[..]
Pagina 3 uit de presentatie
Dat is appels met peren vergelijken m.i.. Bij griep is de sterfte afgeleid uit oversterfte, bij corona zijn dit overledenen met indicatie van corona als overlijdensoorzaak.quote:
Haha watquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef Vallon het volgende:
Ik krijg het idee dat ik weer op school zit, jammer dat dit voor veel mensen nog te ingewikkeld zal zijn.
Inderdaad. Die vraag kun je in 10s stellen, is ze 2 minuten niks aan het zeggen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:54 schreef Shreyas het volgende:
Kunnen al die bedankjes en complimenten niet gewoon achterwege worden gelaten als de tijd beperkt is? Dit weten we nu wel.
Das dus ook niet volledig waar hoe boek je het af.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken m.i.. Bij griep is de sterfte afgeleid uit oversterfte, bij corona zijn dit overledenen met indicatie van corona als overlijdensoorzaak.
aan de "frontrunners die heel hard aan de bedden staan"quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:54 schreef Shreyas het volgende:
Kunnen al die bedankjes en complimenten niet gewoon achterwege worden gelaten als de tijd beperkt is? Dit weten we nu wel.
Dit is overigens ook één van de universiteiten die betrokken is bij Folding@home.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:54 schreef polderturk het volgende:
Tijdens de Spaanse griep had bloedtransfusies van genezen patiënten naar zieke patiënten in een groot deel van de gevallen geholpen. Het zou nu ook kunnen helpen.
https://medicine.wustl.ed(...)ered-patients-blood/
Ik had zn banden lek gestokenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef Pumpalov het volgende:
Z'n eigen zaak om zeep geholpen. Aan woekerprijzen materiaal verkopen in eigen dorp. Hele dorp woest en gaat daar nooit meer friet kopen. Nu ook nog eens een verbod om dat gerief te verkopen
[ afbeelding ]
Jaap legt de testgroep en controlegroep uit.quote:
Als we dan heel even de diepte in mogen gaan: Ik dacht dat immunoglobulines niet specifiek waren en alleen meten dát iemand een willekeurige infectie heeft gehad, maar Dhr. van Dissel zegt in zijn laatste slide dat er retrospectief gekeken kan worden of iemand COVID-19 gehad heeft door het testen op IgG en IgA. Iemand die hier meer over weet?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef Vallon het volgende:
Ik krijg het idee dat ik weer op school zit, jammer dat dit voor veel mensen nog te ingewikkeld zal zijn.
testen en testbeleid: cellulaire afweer en antistoffen die reageren op de signatuur van het virus.
Beide aspecten kun je detecteren in bloed en speeksel. nadat iemand immuun is, kan je door detectie van antistoffen in bloed (onderzoek Sanquin ?) allerlei conclusies trekken en aannames bewijzen.
Met testen (bloed=lastiger dan via speeksel uitstrijkjes) kun je vaststellen of iemand (al of niet besmet geweest) contact heeft gehad, los of iemand zwaar/mild ziek is geweest. Testen van kinderen in Brabant was/is vertraagd vanwege gebrek aan test middelen.
De wetenschap helpt hier het beleid te toetsen, bij te stellen en te komen tot een exit strategie.
Dat eten ze al jarenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:56 schreef Belg het volgende:
Wat eenheel mooi jaar zou worden valt nu plots allemaal in het water omdat er FUCKING KK Chinees moest beslissen om een Vleermuis/Slang whatever te eten![]()
Ik begin boos te worden
dit komt echt overal voor in Europa, ik denk naïviteit...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:56 schreef -river- het volgende:
Wijkagent zet zes jongeren ’zonder corona-besef’ huis uit
KAAG EN BRAASSEM - Een wijkagent in Kaag en Braassem heeft dinsdagavond zes jongeren een huis uit gezet die volgens hem „totaal geen corona-besef hadden.”
Op Twitter doet agent Hennie Wilthof zijn verhaal. „Een zestal jongeren gesproken, waren bij iemand op bezoek en zaten strak naast elkaar op de bank. Heb ze de woning uitgezet.”
Wilthof spreekt zijn verbazing uit over hoe jongeren met het coronavirus omgaan, want het was niet de eerste keer dat hij in moest grijpen. „Eerder deze week een achttal feestende jongeren op hun verantwoordelijkheid gewezen. Ongelooflijk naïef of gewoon heel dom?”
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-besef-huis-uit
Flatten the curvequote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ongelooflijk die NOS melding![]()
Hoe snel wil je dat mensen weer gaan denken "Oh het gaat de goede kant op, we kunnen weer massaal naar buiten..!"
Hij zou zo de politiek in kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Kyran het volgende:
Antwoord van Jaap is wel heel langdradig nu. Was een relatief simpele vraag en je krijgt een mega antwoord terug waarna je nog niks weet
Ja, maar dat maakt het dus ook geen zuivere vergelijking. Je bedoeld eigenlijk hetzelfde als ikquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Das dus ook niet volledig waar hoe boek je het af.
Als iemand terminaal is en nu corona krijgt zal hij/zij daar aan overlijden.
Maar krijgt hij/zij geen corona zal hij/zij vermoedelijk op hele korte termijn overlijden omdat hij/zei terminaal is.
Maar nu is het dus een corona dode ipv kanker bijvoorbeeld.
Ehh, wat..quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:56 schreef -river- het volgende:
KAAG EN BRAASSEM - Een wijkagent in Kaag en Braassem heeft dinsdagavond zes jongeren een huis uit gezet die volgens hem „totaal geen corona-besef hadden.”
Op Twitter doet agent Hennie Wilthof zijn verhaal. „Een zestal jongeren gesproken, waren bij iemand op bezoek en zaten strak naast elkaar op de bank. Heb ze de woning uitgezet.”
Wilthof spreekt zijn verbazing uit over hoe jongeren met het coronavirus omgaan, want het was niet de eerste keer dat hij in moest grijpen. „Eerder deze week een achttal feestende jongeren op hun verantwoordelijkheid gewezen. Ongelooflijk naïef of gewoon heel dom?”
nee, egoïsmequote:Op woensdag 25 maart 2020 10:57 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit komt echt overal voor in Europa, ik denk naïviteit...
Het mag best genoemd worden dat zelfs met deze afvlakking er nog steeds een groot probleem is op de IC's. Aangezien mensen daar meestal 2-3 weken liggen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Simmertje het volgende:
NOS push bericht, hoop niet dat mensen dit nu zien als vrijbrief om weer alles te gaan doen. Ja MaAr HeT nEeMt tOcH aF!?!?
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe snel wil je dat mensen weer gaan denken "Oh het gaat de goede kant op, we kunnen weer massaal naar buiten..!"
Vind ik mooiquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef Pumpalov het volgende:
Z'n eigen zaak om zeep geholpen. Aan woekerprijzen materiaal verkopen in eigen dorp. Hele dorp woest en gaat daar nooit meer friet kopen. Nu ook nog eens een verbod om dat gerief te verkopen
[ afbeelding ]
Idd. Jaap neemt hier vooral de kans om opnieuw de aanpak te duiden en waarom het allemaal nodig is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Kyran het volgende:
Antwoord van Jaap is wel heel langdradig nu. Was een relatief simpele vraag en je krijgt een mega antwoord terug waarna je nog niks weet
De NOS is er om nieuws te melden, niet om het land te redden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Tgaat best prima allemaal dus?quote:
Ja ik vind het ook niet slim, net zoals ik het niet slim vind om specifiek niet te zeggen: nee, we gaan nu even niet op bezoek een paar weken want dat is dom maar "maximaal 3 personen en dan anderhalve meter afstand maar hoe handhaaf je dat he..."quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:59 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]![]()
![]()
dus dat
..
gelieve niet zelf na te denken
volg uw overheid
\
geen paniek
o wacht
RIVM: groei coronabesmettingen neemt afquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er met een NOS-pushmelding? Die heb ik uitgeschakeld
Dat is wel typisch ja. Eerst ze de nationale propaganda omroep noemen, maar nu komen ze met nieuws en moeten ze propaganda gaan doen?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De NOS is er om nieuws te melden, niet om het land te redden.
AD push hetzelfde, lijkt mij niet verstandig inderdaadquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:58 schreef Simmertje het volgende:
NOS push bericht, hoop niet dat mensen dit nu zien als vrijbrief om weer alles te gaan doen. Ja MaAr HeT nEeMt tOcH aF!?!?
Ik ook, maar blijkbaar pusht de NOS dit bericht https://nos.nl/artikel/23(...)positieve-trend.htmlquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is er met een NOS-pushmelding? Die heb ik uitgeschakeld
De vernietiging van de economie die nu ingezet is (wereldwijd) staat in geen verhouding tot de mortaliteit van dit virus. Dat jij dat niet 'sociaal' noemt zal mij echt aan mijn zitvlak oxiderenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De maatregelen die genomen zijn, zijn genomen om te voorkomen dat we strak de IC's voortijdig vol hebben.
Of het voldoende effect gaat hebben weten we pas vanaf begin volgende week, dus ik zou het sowieso niet "extreem overdreven" noemen.
Dat jij het prima vindt dat we straks 60-jarigen van IC's moeten weren om jongeren nog wel te kunnen helpen is op z'n zachtst gezegd niet sociaal.
Dat is positief, kan dit weekend gewoon weer naar buiten dus?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
RIVM: groei coronabesmettingen neemt af
Was de melding.
Mooi getekend, heb je dat zelf gedaan?quote:
Klopt, maar de titel is te suggestief.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De NOS is er om nieuws te melden, niet om het land te redden.
Japiequote:Op woensdag 25 maart 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mooi getekend, heb je dat zelf gedaan?
Wat is er suggestief aan het feitelijk kloppende RIVM: groei coronabesmettingen neemt af?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar de titel is te suggestief.
Vandaag al weer.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Durmada het volgende:
[..]
Dat is positief, kan dit weekend gewoon weer naar buiten dus?
Kortom zonder bestrijdingen zouden we er 1 juni/juli ook vanaf zijnquote:
Yep, zeiden ze meteen al.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef Belg het volgende:
[..]
Kortom zonder bestrijdingen zouden we er 1 juni/juli ook vanaf zijn
Maar dan heb je wel een pak doden op je geweten
Ik lees daarna: 5150 (=13,8%) positief. Zoveel testen en dan rel. weinig positief??quote:
Dit weekend weer lekker samen naar het park, ja toch?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
"RIVM: Verspreiding coronavirus in Nederland stabiliseert zich momenteel"
RTL Nieuws:
"RIVM: verspreiding coronavirus lijkt af te remmen"
...2 dagen na nieuwe maatregelen
Nu ben ik wel benieuwd wat het RIVM daadwerkelijk gezegd heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Is dat niet als gevolg van maatregelen van vorige week?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Netjesquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC capaciteit wederom uitgebreid hier.
PACU omgebouwd naar IC's.
bron: AD liveblogquote:10:57
Nu patiënten vanuit de overvolle Brabantse ziekenhuizen over het land worden verdeeld, en het aantal besmettingen in de regio verder oploopt, neemt de druk op andere plekken toe. Dat gebeurt onder meer in Amsterdam, meldt Het Parool.
,,We hebben de afgelopen tien dagen de tijd gehad om onze capaciteit op te schalen,” zegt Roos van Nieuwenhuizen, hoofd van het medisch crisisteam van het Amsterdamse ziekenhuis OLVG. ,,Maar de laatste dagen gaat het hard. Wat we in Brabant zien, komt nu ook hier.” De stad heeft ‘de voorsprong’ op het zuiden van het land benut om zich zo optimaal mogelijk voor te bereiden.
Laat maar, je bent weer eens bezig tegen schenen aan te schoppen waar dat kan. Je begrijpt hopelijk mijn (en andere users') punt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er suggestief aan het feitelijk kloppende RIVM: groei coronabesmettingen neemt af?
Media kan er toch niets aan doen dat dit de conclusie van Jaap z'n presentatie is?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Dit klopt toch gewoon?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Geeft behoorlijk wat lucht (hehe). 22 extra IC-bedden. Dat is enorm veel.quote:
Kun je haast wel op wachten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit weekend weer lekker samen naar het park, ja toch?
Dat.... Lijkt behoorlijk op waarheid te berusten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De vernietiging van de economie die nu ingezet is (wereldwijd) staat in geen verhouding tot de mortaliteit van dit virus. Dat jij dat niet 'sociaal' noemt zal mij echt aan mijn zitvlak oxideren
Daarom klopt die r0 van 2 ook wel. Zo besmettelijk als sommigen doen voorkomen is het niet. Met al die verhalen dat het 19 dagen blijft leven op bepaald oppervlakten. Als dat zo was zou de r0 vele malen hoger liggen. Die 5150 waren ook nog eens ziekenhuis medewerkers met klachten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik lees daarna: 5150 (=13,8%) positief. Zoveel testen en dan rel. weinig positief??
Nee nee nee. Dit is incorrect. Ook dit zou als oversterfte geregistreerd moeten worden. Ze sterven immers niet aan Covid-19 maar aan een longontsteking. Zelfde voor griep.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken m.i.. Bij griep is de sterfte afgeleid uit oversterfte, bij corona zijn dit overledenen met indicatie van corona als overlijdensoorzaak.
Om daarmee een prognose te maken is nogal tricky.
En kijk hoe netjes de curve onder de IC capaciteit van 1150 blijft.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Vasilevski het volgende:
Haha geniaal, ze doen het gewoon. Amper testen en dan roepen: dE cUrVe VlAkT aF hEt WeRkT!!!11 En dan iedereen weer naar buiten.
Vanuit NAZB publiceren wij binnenkort wat gegevens hierover.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Systeem heeft geen mogelijkheid om aantal genezen patiënten te registreren? Hoe moeilijk kan het zijn joh ....
Nogmaals, je hebt het weer over mortaliteit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De vernietiging van de economie die nu ingezet is (wereldwijd) staat in geen verhouding tot de mortaliteit van dit virus. Dat jij dat niet 'sociaal' noemt zal mij echt aan mijn zitvlak oxideren
ja zo zat ik ook netquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Systeem heeft geen mogelijkheid om aantal genezen patiënten te registreren? Hoe moeilijk kan het zijn joh ....
Uitgaan van best case scenario. Kan je ook zien in PDF. Er zijn tientallen scenarios, maar RIVM noemt steeds een van de mooiere scenarios.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kun je haast wel op wachten.
Ik snap ook neit zo goed...
Hoe kan het dat elk ander land concludeert dat het nog stijgt en wij -met minder strenge maatregelen- juist zeggen dat het stabiliseert.
Hoe kan dat?
Daarvoor moet je testen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
IK hoop dat er veel "nieuwe" bijkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geeft behoorlijk wat lucht (hehe). 22 extra IC-bedden. Dat is enorm veel.
Hoe ze het met personeel gaan doen weet ik niet.
De stranden lopen alweer vol.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Dat doe ik helemaal niet. Je punt over de NOS is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat maar, je bent weer eens bezig tegen schenen aan te schoppen waar dat kan. Je begrijpt hopelijk mijn (en andere users') punt.
Hier wordt steeds minder getest.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kun je haast wel op wachten.
Ik snap ook niet zo goed...
Hoe kan het dat elk ander land concludeert dat het nog stijgt en wij -met minder strenge maatregelen- juist zeggen dat het stabiliseert.
Hoe kan dat?
Toch is het wat dat de overheid middels politieoptreden kan uitmaken met wie jij in je eigen huis zit. Dit is fout.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:56 schreef -river- het volgende:
Staatskas dan ook ivm bekeuringen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De stranden lopen alweer vol.
Ik vind dat de belangrijkste getallen van de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:07 schreef Remco het volgende:
Daarom klopt die r0 van 2 ook wel. Zo besmettelijk als sommigen doen voorkomen is het niet. Met al die verhalen dat het 19 dagen blijft leven op bepaald oppervlakten. Als dat zo was zou de r0 vele malen hoger liggen. Die 5150 waren ook nog eens ziekenhuis medewerkers met klachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |