Media kan er toch niets aan doen dat dit de conclusie van Jaap z'n presentatie is?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
"RIVM: Verspreiding coronavirus in Nederland stabiliseert zich momenteel"
RTL Nieuws:
"RIVM: verspreiding coronavirus lijkt af te remmen"
...2 dagen na nieuwe maatregelen
Dit klopt toch gewoon?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Geeft behoorlijk wat lucht (hehe). 22 extra IC-bedden. Dat is enorm veel.quote:
Kun je haast wel op wachten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit weekend weer lekker samen naar het park, ja toch?
Dat.... Lijkt behoorlijk op waarheid te berusten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De vernietiging van de economie die nu ingezet is (wereldwijd) staat in geen verhouding tot de mortaliteit van dit virus. Dat jij dat niet 'sociaal' noemt zal mij echt aan mijn zitvlak oxideren
Daarom klopt die r0 van 2 ook wel. Zo besmettelijk als sommigen doen voorkomen is het niet. Met al die verhalen dat het 19 dagen blijft leven op bepaald oppervlakten. Als dat zo was zou de r0 vele malen hoger liggen. Die 5150 waren ook nog eens ziekenhuis medewerkers met klachten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik lees daarna: 5150 (=13,8%) positief. Zoveel testen en dan rel. weinig positief??
Nee nee nee. Dit is incorrect. Ook dit zou als oversterfte geregistreerd moeten worden. Ze sterven immers niet aan Covid-19 maar aan een longontsteking. Zelfde voor griep.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken m.i.. Bij griep is de sterfte afgeleid uit oversterfte, bij corona zijn dit overledenen met indicatie van corona als overlijdensoorzaak.
Om daarmee een prognose te maken is nogal tricky.
En kijk hoe netjes de curve onder de IC capaciteit van 1150 blijft.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Vasilevski het volgende:
Haha geniaal, ze doen het gewoon. Amper testen en dan roepen: dE cUrVe VlAkT aF hEt WeRkT!!!11 En dan iedereen weer naar buiten.
Vanuit NAZB publiceren wij binnenkort wat gegevens hierover.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Systeem heeft geen mogelijkheid om aantal genezen patiënten te registreren? Hoe moeilijk kan het zijn joh ....
Nogmaals, je hebt het weer over mortaliteit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De vernietiging van de economie die nu ingezet is (wereldwijd) staat in geen verhouding tot de mortaliteit van dit virus. Dat jij dat niet 'sociaal' noemt zal mij echt aan mijn zitvlak oxideren
ja zo zat ik ook netquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Systeem heeft geen mogelijkheid om aantal genezen patiënten te registreren? Hoe moeilijk kan het zijn joh ....
Uitgaan van best case scenario. Kan je ook zien in PDF. Er zijn tientallen scenarios, maar RIVM noemt steeds een van de mooiere scenarios.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kun je haast wel op wachten.
Ik snap ook neit zo goed...
Hoe kan het dat elk ander land concludeert dat het nog stijgt en wij -met minder strenge maatregelen- juist zeggen dat het stabiliseert.
Hoe kan dat?
Daarvoor moet je testen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
IK hoop dat er veel "nieuwe" bijkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geeft behoorlijk wat lucht (hehe). 22 extra IC-bedden. Dat is enorm veel.
Hoe ze het met personeel gaan doen weet ik niet.
De stranden lopen alweer vol.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:04 schreef iBenny het volgende:
Die pushmeldingen![]()
Nu.nl:
RTL Nieuws:
Dat doe ik helemaal niet. Je punt over de NOS is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat maar, je bent weer eens bezig tegen schenen aan te schoppen waar dat kan. Je begrijpt hopelijk mijn (en andere users') punt.
Hier wordt steeds minder getest.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Kun je haast wel op wachten.
Ik snap ook niet zo goed...
Hoe kan het dat elk ander land concludeert dat het nog stijgt en wij -met minder strenge maatregelen- juist zeggen dat het stabiliseert.
Hoe kan dat?
Toch is het wat dat de overheid middels politieoptreden kan uitmaken met wie jij in je eigen huis zit. Dit is fout.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:56 schreef -river- het volgende:
Wijkagent zet zes jongeren ’zonder corona-besef’ huis uit
KAAG EN BRAASSEM - Een wijkagent in Kaag en Braassem heeft dinsdagavond zes jongeren een huis uit gezet die volgens hem „totaal geen corona-besef hadden.”
Op Twitter doet agent Hennie Wilthof zijn verhaal. „Een zestal jongeren gesproken, waren bij iemand op bezoek en zaten strak naast elkaar op de bank. Heb ze de woning uitgezet.”
Wilthof spreekt zijn verbazing uit over hoe jongeren met het coronavirus omgaan, want het was niet de eerste keer dat hij in moest grijpen. „Eerder deze week een achttal feestende jongeren op hun verantwoordelijkheid gewezen. Ongelooflijk naïef of gewoon heel dom?”
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-besef-huis-uit
Staatskas dan ook ivm bekeuringen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De stranden lopen alweer vol.
Ik vind dat de belangrijkste getallen van de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:07 schreef Remco het volgende:
Daarom klopt die r0 van 2 ook wel. Zo besmettelijk als sommigen doen voorkomen is het niet. Met al die verhalen dat het 19 dagen blijft leven op bepaald oppervlakten. Als dat zo was zou de r0 vele malen hoger liggen. Die 5150 waren ook nog eens ziekenhuis medewerkers met klachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |