abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192331884
Blij dat ik hier woon, mag ook soms gezegd worden.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:59:13 #102
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192332916
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik in de VS zou wonen, in één van die staten. Zou ik een wapen aanschaffen.

Niet van plan te gebruiken en als het rellen wordt en iemand komt mijn huis binnen, ben ik geen seconden van plan het wapen te gebruiken en mag die persoon alles meenemen. Maar ik wil wel een vuurwapen want de ander draagt ook een vuurwapen.
Het land van de vrijheid en gaan en staan waar je wilt, maar ondertussen wil het overgrote deel ergens bijhoren en gewoon hetzelfde of iets wat beter is dan de buurman.

Vrijheid van het individu, maar wel steeds kijken naar de ander :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192335774
sorry, dubbel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192335821
Over guns gesproken (daar gaat het over in de laatste comments). Deze al gezien? Waarschijnlijk wel, maar nog niet hier geplaatst dacht ik.

John Cleese (die zelf al eeuwen in de US woont).

JohnCleese twitterde op woensdag 25-03-2020 om 19:15:01 It strikes me that it's terribly funny that the response of some Americans to a virus is to buy guns reageer retweet
Krijgt veel reacties (logischerwijs). Veel tegenstanders maar ook mensen die het met hem eens zijn. Hij reageert ook gewoon - erg gevat en grappig - op reacties van mensen die het niet met hem eens zijn. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192349980
quote:
The U.S. death total has doubled in two days. Dr. Anthony Fauci, who has been a leading voice in the effort to curb the outbreak, says 100,000 to 200,000 Americans could die before the crisis is over.
https://eu.usatoday.com/s(...)d-deaths/2918869001/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192351177
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:22 schreef Salina het volgende:

Over guns gesproken (daar gaat het over in de laatste comments). Deze al gezien? Waarschijnlijk wel, maar nog niet hier geplaatst dacht ik.

John Cleese (die zelf al eeuwen in de US woont).

JohnCleese twitterde op woensdag 25-03-2020 om 19:15:01 It strikes me that it's terribly funny that the response of some Americans to a virus is to buy guns reageer retweet
Krijgt veel reacties (logischerwijs). Veel tegenstanders maar ook mensen die het met hem eens zijn. Hij reageert ook gewoon - erg gevat en grappig - op reacties van mensen die het niet met hem eens zijn. :s)
Het zou ook gewoon een Monty Python-sketch kunnen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 19:56:18 #108
236264 crew  capricia
pi_192359488
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En als je dat vergelijkt met de doden in de EU? Wij hebben iets meer inwoners dan de VS.
Ik denk dat wij zo'n 40.000 doden max. gaan krijgen? Mss 50.000.
Ik vind het echt veel doden wat ze daar 'voor lief' nemen. 200.000. Mijn hemel.
Definitely not CIA
pi_192359640
The missing six weeks: how Trump failed the biggest test of his life

https://www.theguardian.c(...)s-us-health-disaster
pi_192359667
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:56 schreef capricia het volgende:

[..]

En als je dat vergelijkt met de doden in de EU? Wij hebben iets meer inwoners dan de VS.
Ik denk dat wij zo'n 40.000 doden max. gaan krijgen? Mss 50.000.
Ik vind het echt veel doden wat ze daar 'voor lief' nemen. 200.000. Mijn hemel.
Ik denk dat Europa grosso modo net zoveel slachtoffers zal hebben als de VS. Alleen de periode waarbinnen deze slachtoffers vallen zal verschillen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 20:08:14 #111
236264 crew  capricia
pi_192359696
Wat de VS overkomt is natuurlijk wel een intelligence misser van de bovenste plank. Een vijand die zo even 100.000 tot 200.000 van je bevolking om legt (wat de schatting is).

Dit is een hele grote inlichtingen fout. Niet op tijd gezien. Niet op tijd op waarde geschat. Niet op tijd op gereageerd.
Definitely not CIA
pi_192359991
quote:
Triest dat Trump nog zulke hoge approval rates heeft. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192360786
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat Europa grosso modo net zoveel slachtoffers zal hebben als de VS. Alleen de periode waarbinnen deze slachtoffers vallen zal verschillen.
De medische voorzieningen in Europa zijn veel meer wijdverspreid, veel uitgebreider en veel efficiënter. Voorzieningen in de VS zitten dichter bij elkaar, zijn kleinschaliger en veel duurder.
Ook kunnen heel veel burgers in de VS het simpelweg niet veroorloven om langdurig ziek te zijn of gecompliceerde behandelingen te betalen.

Het zou mij niet verbazen als het vele malen erger gaat worden in de VS als in Europa.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192360916
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik was afgeleid door je zogenaamde "no offence".

Me dunkt, dat het in Amerika in sommige gebieden wel eens helemaal kan escaleren. Escaleren als in rellen en groepen mensen die zich verenigen.

In zo'n situatie de voordeur openzetten is overdreven, maar volledig weerloos wachten wil denk ik niemand. Ik wil prima meegaan dat het een bijzonder dom idee is, maar wat wel wijsheid is weet ik niet. Nu houd ik mijn mogelijkheden nog open
Hebben ze mooi stukje voor in grondwet: A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 21:49:53 #116
236264 crew  capricia
pi_192361439
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat Europa grosso modo net zoveel slachtoffers zal hebben als de VS. Alleen de periode waarbinnen deze slachtoffers vallen zal verschillen.
Dat denk ik niet.
Maar we gaan het zien. :D
Definitely not CIA
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 21:55:01 #117
8781 crew  Frutsel
pi_192361520
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De medische voorzieningen in Europa zijn veel meer wijdverspreid, veel uitgebreider en veel efficiënter. Voorzieningen in de VS zitten dichter bij elkaar, zijn kleinschaliger en veel duurder.
Ook kunnen heel veel burgers in de VS het simpelweg niet veroorloven om langdurig ziek te zijn of gecompliceerde behandelingen te betalen.

Het zou mij niet verbazen als het vele malen erger gaat worden in de VS als in Europa.
Mij ook niet. Europa zal straks 50000-75000 doden tellen en de VS gaat over de 100000
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 22:00:01 #118
236264 crew  capricia
pi_192361591
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mij ook niet. Europa zal straks 50000-75000 doden tellen en de VS gaat over de 100000
En de VS heeft wel een stukje minder inwoners dan de EU.
Definitely not CIA
pi_192366894
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mij ook niet. Europa zal straks 50000-75000 doden tellen en de VS gaat over de 100000
En dan met name in de republikeinse en arme staten.
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:10:06 #120
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192366913
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Triest dat Trump nog zulke hoge approval rates heeft. :')
Het wordt steeds duurder om hem geweldig te vinden bedoel je?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 09:19:59 #121
8781 crew  Frutsel
pi_192367048
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En dan met name in de republikeinse en arme staten.
https://www.volkskrant.nl(...)&utm_source=copylink
Ik hoop dat ze daar verstandig worden en de vijandigheid eens naast zich neer kunnen leggen maar dat is de afgelopen vier jaar alleen maar versterkt dus ik vrees van niet.

Zelfde geldt overigens voor de EU...deze crisis kan er voor zorgen dat de hele EU omvalt tot groot plezier van Rusland en andere chaggo's
pi_192369302
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mij ook niet. Europa zal straks 50000-75000 doden tellen en de VS gaat over de 100000
Dit virus zal nog jarenlang slachtoffers eisen is de verwachting. Net zoals de huidige influenzapiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192373445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit virus zal nog jarenlang slachtoffers eisen is de verwachting. Net zoals de huidige influenzapiek.
Klopt, alleen is dit dan naast de influenza.

Dus je gaat een corona piek krijgen en een influenza piek....
pi_192375528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:53 schreef Belg het volgende:

[..]

Klopt, alleen is dit dan naast de influenza.

Dus je gaat een corona piek krijgen en een influenza piek....
hoe zat het ook alweer als je griep + corona = virusneuken
geloof me, dit is veel erger dan mierenneuken
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192376497
Chris Cuomo heeft corona
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192376555
quote:
Chris Cuomo positive for coronavirus; Gov. Andrew Cuomo says brother 'is going to be fine'

CNN news anchor Chris Cuomo has tested positive for coronavirus.
The 49-year-old brother of New York Gov. Andrew Cuomo announced in a tweet Tuesday he tested positive for COVID-19 after being exposed to people who are infected. Cuomo has extensively covered the coronavirus pandemic on the cable news network during his show “Cuomo Prime Time.”

"Sooooo in these difficult times that seem to get more difficult and complicated by the day, I just found out that I am positive for coronavirus. I have been exposed to people in recent days who have subsequently tested positive and I had fever, chills and shortness of breath," Cuomo wrote.

"I just hope I didn't give it to the kids and Cristina. That would make me feel worse than this illness! I am quarantined in my basement (which actually makes the rest of the family seem pleased!) I will do my shows from here," he continued.
https://eu.usatoday.com/s(...)covid-19/5094751002/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192382770
Dr Fauci cultheld. :D

https://www.washingtonian(...)-anthony-fauci-swag/

quote:
You Can Now Buy Anthony Fauci Swag
T-shirts, mugs, pillows—and, yes, even a Fauci prayer candle.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192383017
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 21:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mij ook niet. Europa zal straks 50000-75000 doden tellen en de VS gaat over de 100000
Dan kan China toch niet zo achterblijven?
pi_192383132
Outbreak On U.S. Aircraft Carrier 'Accelerating,' Commander Warns Pentagon

https://www.npr.org/secti(...)ander-warns-pentagon
pi_192383472
Dit gaat wel heel hard. 23.000 gevallen erbij in de VS.


worldonalert twitterde op woensdag 01-04-2020 om 01:34:43 Coronavirus in the US:
- 187,321 confirmed cases
- 3,850 confirmed deaths
- 23,533 new cases today
- 709 new deaths today

Worst day in the US since the outbreak has begun. reageer retweet
pi_192383502
Website met de huidige voorspellingen wat betreft hospitalisatie en overlijdens, per staat:

https://covid19.healthdata.org/projections
pi_192383709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:59 schreef MMunkun het volgende:
Website met de huidige voorspellingen wat betreft hospitalisatie en overlijdens, per staat:

https://covid19.healthdata.org/projections
Hadden we dit maar voor elk land beschikbaar.
pi_192385098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 01:59 schreef MMunkun het volgende:
Website met de huidige voorspellingen wat betreft hospitalisatie en overlijdens, per staat:

https://covid19.healthdata.org/projections
Mooie website inderdaad. Wat ik zo even zie vallen me twee dingen al op:

- ze gaan er van uit dat het na juni voorbij is (aantal doden neemt niet meer toe na die periode, en geen nieuwe doden meer). In New York na mei al.

- overal staat:

Not implemented
Travel severely limited

Dat eerste lijkt erg rooskleurig. Dat laatste? Een grote gok, laat ik het zo maar noemen. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192385249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Mooie website inderdaad. Wat ik zo even zie vallen me twee dingen al op:


Wat mij nog meer opvalt is dat er per ic unit 5* meer normale bedden zijn. Daar worden dan volgens mij veel meer mensen opgenomen als in nl.
pi_192398041
Ik zet 'm hier ook even neer:

De broertjes Cuomo.


De eerste 42 seconden. :D _O_ _O-
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192407729
Leuk filmpje! Wist niet dat de broer van Cuomo bij CNN zat.

Ondertussen:

Doodsbedreigingen voor Dr. Fauci


Nation's top coronavirus expert Dr. Anthony Fauci forced to beef up security as death threats increase


(CNN)Dr. Anthony Fauci, the country's top medical expert on the coronavirus pandemic and a member of President Donald Trump's coronavirus task force, is facing threats to his personal safety and now requires personal security from law enforcement at all times, including at his home, a source confirms to CNN.

A law enforcement official told CNN that the Department of Health and Human Services Inspector General, the agency's law enforcement arm, asked the US Marshals Service for assistance following threats to Fauci. The Marshals then deputized HHS officers to act as personal security for the doctor.

The Washington Post first reported the threats to Fauci and the increased security.
A source also confirmed to CNN last week the presence of several members of the Washington, DC, Metropolitan Police Department stationed at all times around Fauci's home in the district. The source added the stepped up visible police presence was a response to growing threats to Fauci's safety, though the source of the threats was not identified.

During the White House coronavirus task force briefing with reporters on Wednesday, Fauci was asked whether he or White House coronavirus response coordinator Dr. Deborah Birx, who also serves on the task force, had received threats of any kind or whether they had been assigned a security detail. He said he was not able to answer.

"Anything that has to do with security detail I would have to have you (ask your question) to the inspector general of HHS," he said, referencing the Department of Health and Human Services.
Fauci's response was quickly interrupted by Trump, who stepped up to the podium to say the nation's most visible infectious disease expert doesn't require protection.
"(He) doesn't need security, everybody loves them," said Trump. "Besides that, they'd be in big trouble if they ever attacked."

However, as Fauci's profile in the pandemic crisis has grown, so has the concern for his welfare. Fauci's guidance to Trump for the country to remain as locked down as possible to help control the virus spread has not earned fans among some fervent right-wing voices.

Fauci was among the health advisers on Trump's team encouraging a continuation of the current guidelines after the President heard from business leaders and some conservative allies that the restrictions were more damaging than the virus itself.

In fact, Trump's decision to extend those guidelines came after Fauci and Birx gave a strong presentation with the new models that showed 100,000 to 200,000 people could die, a source familiar with the President's decision told CNN.


:( :') :'(

Ondertussen is Trump er, empathisch en sociaal als ie is, weer als de kippen bij om de zaken te bagatelliseren (en daarmee onbewust en wellicht onbedoeld Dr. Fauci en Birx voor lul zettend) door te zeggen: "They don't need security, eveybody loves them."

(sic) :')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 2 april 2020 @ 11:19:24 #137
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192407832
Een "bewerkingsfoutje". Verder helemaal niets te maken met #fakenewsmedia

quote:
CBS admits to using footage from Italy in NYC coronavirus report

CBS News has admitted that alarming footage of an overflowing ward used during a report on the coronavirus crisis in Big Apple hospitals was actually shot in Italy.

CBS’ breakfast show, “This Morning,” used the footage of a packed ward last Wednesday just after saying the pandemic’s epicenter was “found right here” in New York.

The same footage had been aired earlier by Sky News — which correctly identified it as one of Europe’s “most hard-hit” hospitals located in Bergamo, Lombardy.

“It was an editing mistake,” a CBS News spokesperson told Fox News. “We took immediate steps to remove it from all platforms and shows.”
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 11:47:43 #138
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192408359
Verificatie van stemmen wordt op deze manier praktisch onmogelijk, dus ga er maar vanuit dat dit in de aankomende weken flink door de Democrats worden opgejut.

"Never let a good crisis go to waste".
quote:
Stacey Abrams: Vote-by-Mail Is ‘Safest Way to Vote’

CRAIG MELVIN: Should we vote by mail in November?

STACEY ABRAMS: Absolutely. Vote by mail is the safest way to vote. And right now, I would say almost every state has the capacity to vote by mail. The challenge is that in a lot of states you have to have an excuse. In fact, Governor Kay Ivey of Alabama, today or yesterday, said that she wasn’t in favor of removing the excuse. The reality is everyone has an excuse — COVID-19. We need to be certain that even if things have tampered down by then, we have to prepare for it not to be so. That means we have to start planning now for the November election.

We need vote by mail, it needs to be postage paid. There needs to be safeguards to ensure that people do not have to provide unnecessary information and we have to make certain that for those who need to vote in person, that they still have the opportunity. The disabled community, people with language barriers, people without addresses, they need to be able to go into a polling place and cast their ballots in accordance with CDC guidelines. But vote by mail should be available to every eligible American, and we have limited in-person early voting.”
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192408633
Ik vraag me af hoe liberalen gereageerd zouden hebben als er een democraat aan de macht was geweest die net zo labiel is als trump. Democraten worden per definitie dan helemaal gefileerd als ze maar een keer van menig veranderen, de flipflop. Hoe vaak trump al niet van mening veranderd is, is al niet meer bij te houden. :D
pi_192408673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Ik vraag me af hoe liberalen gereageerd zouden hebben als er een democraat aan de macht was geweest die net zo labiel is als trump. Democraten worden per definitie dan helemaal gefileerd als ze maar een keer van menig veranderen, de flipflop. Hoe vaak trump al niet van mening veranderd is, is al niet meer bij te houden. :D
Zijn standpunten staan vast totdat Postvak IN opeens dikgedrukt is, dan delen we weer gewoon opnieuw de kaarten, lijkt het.
-nee-
  donderdag 2 april 2020 @ 12:04:46 #141
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192408711
Blijkbaar was de man een volslagen idioot die dacht dat het schip een verhulling was voor een overheidsovername. Dat er zorgen kunnen zijn over overheidsmachtsmisbruik lijkt me zeer legitiem -als je alleen al ziet hoe de FBI hun kont hebben afgeveegd aan de 4th Amendment over FISA- maar dit is totaal anders dan een hysterische conspiracy theorie die wordt aanvaard door een gebrek aan redenatie. Een beetje zoals de Russia collusion delusion.
quote:
Engineer tried to crash train into USNS Mercy in Los Angeles: Feds
The train came about 250 yards from the boat, according to investigators.

Investigators arrested a California train engineer Tuesday after he allegedly derailed a train in a bid to crash into the USNS Mercy, the hospital ship treating non-COVID-19 patients at the Port of Los Angeles to lessen the burden on area hospitals, prosecutors said.

Eduardo Moreno, 44, was expected to appear in court Wednesday for arraignment on train wrecking charges.

Around 1 p.m. Tuesday, Moreno allegedly ran the train at full speed off the end of the tracks near the Navy medical boat, smashing through several concrete and chain barriers, before sliding through a parking lot nearly 250 yards from the Mercy, according to the criminal complaint.

No one was injured and the boat wasn't damaged, however, the train leaked a substantial amount of fuel, the complaint said.

A California Highway Patrol officer caught Moreno as he allegedly tried to escape from the scene, according to the complaint. Moreno allegedly told officers and FBI investigators that he deliberately derailed the train because he was suspicious of the Mercy's intentions and thought it was actually part of a government takeover, the complaint said.

"Moreno stated that he acted alone and had not pre-planned the attempted attack," according to a statement from the U.S. Attorney's Office in the Central District of California. "While admitting to intentionally derailing and crashing the train, he said he knew it would bring media attention and 'people could see for themselves,' referring to the Mercy."

In an interview with FBI agents, Moreno stated that "he did it out of the desire to ‘wake people up,’" according to the complaint.

Investigators are still reviewing surveillance footage from the scene, including inside the locomotive.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 12:29:00 #142
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192409283
China heeft een heel grote (lees; 100%) verantwoordelijkheid in deze pandemie. Ze hadden niet alleen kunnen voorkomen dat de uitbraak hun grenzen verliet als ze hadden gehandeld toen ze voor het eerst ervan hoorden, andere landen hadden veel beter voorbereid kunnen zijn als ze de ware cijfers kenden.

quote:
China Concealed Extent of Virus Outbreak, U.S. Intelligence Says

China has concealed the extent of the coronavirus outbreak in its country, under-reporting both total cases and deaths it’s suffered from the disease, the U.S. intelligence community concluded in a classified report to the White House, according to three U.S. officials.

The officials asked not to be identified because the report is secret, and they declined to detail its contents. But the thrust, they said, is that China’s public reporting on cases and deaths is intentionally incomplete. Two of the officials said the report concludes that China’s numbers are fake.

The report was received by the White House last week, one of the officials said.

The outbreak began in China’s Hubei province in late 2019, but the country has publicly reported only about 82,000 cases and 3,300 deaths, according to data compiled by Johns Hopkins University. That compares to more than 189,000 cases and more than 4,000 deaths in the U.S., which has the largest publicly reported outbreak in the world.

[...]
DailyCaller twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:01:56 Dr. Birx is asked about the government's early response to the coronavirus outbreak.

She says that they thought it would not be a global pandemic and "more like SARS" because "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/nZflg3zmzf reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192410153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:13 schreef Salina het volgende:
In fact, Trump's decision to extend those guidelines came after Fauci and Birx gave a strong presentation with the new models that showed 100,000 to 200,000 people could die, a source familiar with the President's decision told CNN.
Daarom denk ik dat Trump nog spijt gaat krijgen van zijn beloftes dat er minder dan 100.000 doden zullen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 april 2020 @ 13:12:00 #144
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192410154
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:29 schreef dellipder het volgende:
China heeft een heel grote (lees; 100%) verantwoordelijkheid in deze pandemie. Ze hadden niet alleen kunnen voorkomen dat de uitbraak hun grenzen verliet als ze hadden gehandeld toen ze voor het eerst ervan hoorden, andere landen hadden veel beter voorbereid kunnen zijn als ze de ware cijfers kenden.
[..]

DailyCaller twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:01:56 Dr. Birx is asked about the government's early response to the coronavirus outbreak.

She says that they thought it would not be a global pandemic and "more like SARS" because "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/nZflg3zmzf reageer retweet
In verband met de beurskoersen (en vervolgens de reële economie) hebben de westerse landen er alle belang bij om de cijfers laag te houden zodat er geen sell-sell-sell-paniek ontstaat.
Het was ook horen zien zwijgen aan deze kant.
Wie dit leest is gek
  donderdag 2 april 2020 @ 13:18:27 #145
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410274
Enkele artikelen in relatie tot de World Health Organization en de president generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus die een leidende rol heeft in deze pandemie. China heeft achter de schermen flinke inspanningen geleverd om Tedros te helpen om de Britse kandidaat Dr. David Nabarro te verslaan. Tedro's overwinning was ook een overwinning van China, wiens leider Xi publiekelijk zijn ambitie bekend heeft gemaakt om politiek en economisch nummer een grootmacht te zijn.

Candidate to Lead the W.H.O. Accused of Covering Up Epidemics

Another week, another scandal at the United Nations

Taiwan says WHO failed to act on coronavirus transmission warning
Relationship with Beijing blamed for not sharing alert over human-to-human infection


WHO twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 12:18:12 Preliminary investigations conducted by the Chinese authorities have found no clear evidence of human-to-human transmission of the novel #coronavirus (2019-nCoV) identified in #Wuhan, #China🇨🇳. https://t.co/Fnl5P877VG reageer retweet
WHO Chief Urges Countries Not to Close Borders to Foreigners From China

China Silences Critics Over Deadly Virus Outbreak

Excerpt van Tedros speech op 20 februari op Munich Security Conference



WHO expert says China too slow to report coronavirus cases

et cetera
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 13:22:06 #146
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410335
quote:
99s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:12 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In verband met de beurskoersen (en vervolgens de reële economie) hebben de westerse landen er alle belang bij om de cijfers laag te houden zodat er geen sell-sell-sell-paniek ontstaat.
Het was ook horen zien zwijgen aan deze kant.
De insteek van mijn inbreng ging meer over doden die vermeden hadden kunnen worden door transparantie. Ook niet vergeten dat China in het begin aangeboden wetenschappelijke hulp heeft geweigerd. bron

Jouw reactie heeft geen enkele relatie tot mijn inbreng.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 13:34:46 #147
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat Trump nog spijt gaat krijgen van zijn beloftes dat er minder dan 100.000 doden zullen zijn.
De nuance hierin is het model dat deze gegevens produceert zo accuraat en/of niet accuraat is als de vooronderstellingen die men daarin stopt. Het geeft een beeld waarop men moet anticiperen, maar het is geen voldongen feit als in dat men daarin gelaten moet zijn en er geen ambitie moet zijn om dit cijfer zomaar te accepteren en/of proberen lager te krijgen.
quote:
Dr Anthony Fauci, the government's foremost infection disease expert, reiterated on Sunday evening that the United States could experience more than 200,000 deaths and millions of infections from the coronavirus pandemic.

'It’s possible,' Fauci told reporters during a news conference outside the Rose Garden of the White House as he stood next to President Trump.

'What we’re trying to do is not let that happen.'

Fauci added: 'It’s entirely conceivable that if we do not mitigate to the extent that we’re trying to do, we can reach that number.'

'What we’re trying to do is not let that happen, so instead of concentrating on the upper and the lower, we’re trying to push it all the way down,' he said.

Fauci added that social distancing and the shutting down of businesses and crowd gatherings were key to avoid a larger casualty count.

'We feel that the mitigation that we’re doing right now is having an effect,' he said.

'It’s very difficult to quantitate it because you have two things going on at the same time - you have the virus going up and you have the mitigation trying to push it down.'
bron
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 13:54:03 #148
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192410768
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef dellipder het volgende:

[..]

De insteek van mijn inbreng ging meer over doden die vermeden hadden kunnen worden door transparantie. Ook niet vergeten dat China in het begin aangeboden wetenschappelijke hulp heeft geweigerd. bron

Jouw reactie heeft geen enkele relatie tot mijn inbreng.
Bedankt voor je feedback maar ik denk persoonlijk dat het tegendeel waar is.
Wie dit leest is gek
  donderdag 2 april 2020 @ 13:56:51 #149
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410809
Ik snap dat constante (ruim 3 jaar, inmiddels) -gezever helemaal niet, maar whatever. Net doen alsof China geen enkele rol hierin heeft gespeeld en/of geen blaam treft is op zijn minst onverantwoordelijk. Net zoals Chinese cijfers en andere Chinese propaganda napapagaaien.

quote:
Japan’s Deputy Prime Minister Says The WHO Should Change Name To The China Health Organization

Japan’s deputy prime minister lobbed insults Wednesday at the World Health Organization, saying they are parroting Chinese propaganda and should change their name to the China Health Organization.

“People think the World Health Organization should change its name,” Deputy Prime Minister Taro Aso said, according to translators. “It shouldn’t be called the WHO, it should be renamed the CHO.”

The incident comes after reports that China intentionally misled the world by downplaying the number of coronavirus cases and deaths in the country. The WHO sent Assistant Director-General Bruce Aylward on a “fact-finding” mission to China in February, where he resoundingly praised China’s efforts, only for for it to be revealed that China hadn’t been counting mild or asymptomatic cases in its data, among other things.

China has officially reported 82,000 cases and 3,300 deaths, lower than some nations whose outbreaks started later, such as the U.S. Wuhan, where the virus first broke out, reported 2,535 deaths, but over the course of two days during the crisis, just one of the city’s eight mortuaries received shipments of 5,000 urns to carry ashes of the deceased, according to Shanghaiist.

Aylward himself was thrust into the public spotlight last week after he appeared to pretend he couldn’t hear a reporter when she implied Taiwan was a separate country from China. He cancelled the call when she repeated the question.

HKWORLDCITY twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 12:40:53 ‼️WOW‼️ Bruce Aylward/@WHO did an interview with HK's @rthk_news & when asked about #Taiwan he pretended not to hear the question. The journalist asks again & he hangs up!

She calls back & he said "Well, we've already talked about China."

ENJOY+SHARE THE MADNESS! #CoronaVirus https://t.co/jgpHRVHjNX reageer retweet
Taiwan is one of the few Western-style democracies near China, and China’s communist government has long insisted that the international community treat Taiwan as a part of “greater China,” despite having separate governments.

The WHO does not allow Taiwan to be a member state. The reporter asked whether that policy might change during the coronavirus pandemic.

“Will the WHO reconsider Taiwan’s membership?” the reporter asked.

The footage shows that Aylward initially doesn’t react, appearing to pretend he couldn’t hear the question. When the reporter prompts him again, he claims outright he didn’t hear the question, but quickly requests that she “move on to another one.”

When the reporter asks the question again Alyward canceled the call.


[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 02-04-2020 18:49:40 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 13:59:51 #150
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410847
quote:
99s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback maar ik denk persoonlijk dat het tegendeel waar is.
Maar dit is een discussieforum en geen platform waar we naar elkaars gedachten moeten raden, dus kom maar op met jouw (onderbouwde) argumenten en uiteenzettingen! Ik heb een licht vermoeden dat ik dit kan wel handelen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192410871
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef dellipder het volgende:

[..]

De insteek van mijn inbreng ging meer over doden die vermeden hadden kunnen worden door transparantie. Ook niet vergeten dat China in het begin aangeboden wetenschappelijke hulp heeft geweigerd. bron

Jouw reactie heeft geen enkele relatie tot mijn inbreng.
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:29 schreef dellipder het volgende:
China heeft een heel grote (lees; 100%) verantwoordelijkheid in deze pandemie. Ze hadden niet alleen kunnen voorkomen dat de uitbraak hun grenzen verliet als ze hadden gehandeld toen ze voor het eerst ervan hoorden, andere landen hadden veel beter voorbereid kunnen zijn als ze de ware cijfers kenden.
[..]

DailyCaller twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:01:56 Dr. Birx is asked about the government's early response to the coronavirus outbreak.

She says that they thought it would not be a global pandemic and "more like SARS" because "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/nZflg3zmzf reageer retweet
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:29 schreef dellipder het volgende:
China heeft een heel grote (lees; 100%) verantwoordelijkheid in deze pandemie. Ze hadden niet alleen kunnen voorkomen dat de uitbraak hun grenzen verliet als ze hadden gehandeld toen ze voor het eerst ervan hoorden, andere landen hadden veel beter voorbereid kunnen zijn als ze de ware cijfers kenden.
[..]

DailyCaller twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:01:56 Dr. Birx is asked about the government's early response to the coronavirus outbreak.

She says that they thought it would not be a global pandemic and "more like SARS" because "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/nZflg3zmzf reageer retweet
Open dan een topic over China. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 2 april 2020 @ 14:04:56 #152
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192410934
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

[..]

[..]

Open dan een topic over China. :')
Dit gaat over de uitspraken van Dr. Birx en Dr. Fauci. En dat zijn Amerikaanse wetenschappers die onderdeel zijn van de coronavirus Taskforce.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192410952
@dellipder, prima dat je die artikelen post, maar dit is het VS-topic. De meeste artikelen die jij plaatst hebben niets of heel weinig met de VS van doen. Misschien ergens anders plaatsen? Er is ook een China-topic, een algemeen Corona-topic, conspiracy-topics.... ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:13:00 #154
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411075
Het narratief van de coöperatieve mediacomplex is dat "iedereen het al zag aankomen". Dit is op zijn zachtst gezegd boter op het hoofd hebben.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192411181
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef dellipder het volgende:
Het narratief van de coöperatieve mediacomplex is dat "iedereen het al zag aankomen". Dit is op zijn zachtst gezegd boter op het hoofd hebben.

[ afbeelding ]
Als je zegt dat dat 'de narratief van de coöperatieve mediacomplex ' ( :') ) is, dan moet je plaatje daar wel bij passen.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:28:19 #156
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef The_End het volgende:

[..]

Als je zegt dat dat 'de narratief van de coöperatieve mediacomplex ' ( :') ) is, dan moet je plaatje daar wel bij passen.
Ik nam aan dat users in deze topic een soort van basisniveau hebben van politieke en sociaal-maatschappelijke verschijnselen uit de samenleving van de Verenigde Staten. Blijkbaar ten onrechte.

Chart: These 6 Companies Control Much of U.S. Media
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192411417
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:56 schreef dellipder het volgende:
Ik snap dat constante (ruim 3 jaar, inmiddels) Orange man bad-gezever helemaal niet, maar whatever. Net doen alsof China geen enkele rol hierin heeft gespeeld.

Dus omdat ook china ergens schuldig aan is mogen we trump geen ontiegelijke eikel noemen omdat hij bij de komst van deze ziekte wekenlang tegen wetenschappers met onderbouwde adviezen in ging. |:(

Het is jamner dat er nog geen fauci icoontje is die zijn handen voor zijn ogen slaat. :D
pi_192411441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat Trump nog spijt gaat krijgen van zijn beloftes dat er minder dan 100.000 doden zullen zijn.
In zijn voordeel spreekt dat hij een pathologisch leugenaar is, op zijn ellenlange lijst valt deze dus niet op.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:35:20 #159
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411457
De vrouw die onlangs haar man "per ongeluk" vergiftigde met aquariumreiniger is een rijkelijke donor van goede doelen van de Democrats. Ze heeft een geschiedenis van psychische aandoeningen. En overwoog ook om van haar man te scheiden.

Woman Who Ingested Fish Tank Cleaner Is Prolific Donor to Democratic Causes
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192411458
Basp1, we hebben deze nog wel gelukkig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:36:21 #161
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411473
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat ook china ergens schuldig aan is mogen we trump geen ontiegelijke eikel noemen omdat hij bij de komst van deze ziekte wekenlang tegen wetenschappers met onderbouwde adviezen in ging. |:(

Het is jamner dat er nog geen fauci icoontje is die zijn handen voor zijn ogen slaat. :D
Er staat duidelijk maar whatever. Ik social distancing me verre van dit soort mafklappers. Graag zelfs.

En daarnaast is het niet kies en erg onsympathiek om mijn citaat af te kappen om maar een voorgekookt riedeltje af te kunnen draaien.

Dit is de volledige zin:

Net doen alsof China geen enkele rol hierin heeft gespeeld en/of geen blaam treft is op zijn minst onverantwoordelijk. Net zoals Chinese cijfers en andere Chinese propaganda napapagaaien.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 14:44:23 #162
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411586
En voor de volldigheid -en ik herhaal me nu- heeft deze opmerking betrekking op het statement van Dr. Birx en imo het domme narratief.
Filmpje in het Twitterbericht.

RealSaavedra twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:00:21 Pandemic expert Dr. Deborah Birx says U.S. officials initially responded to the coronavirus outbreak the way that they did because they thought it was going to be "more like SARS" and not a "global pandemic" *BECAUSE* "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/yFkzqqDBHh reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 15:06:38 #163
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192411933
Artikel van The New York Times van begin februari waarin nog steeds wordt gedacht dat het een exclusieve Chinese probleem is. Let wel dit is nadat inreis restricties vanuit China kracht waren.
Zowel China en de WHO hebben de boel belazerd met veel slachtoffers als gevolg daarvan.

SARS Stung the Global Economy. The Coronavirus Is a Greater Menace.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192411965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In zijn voordeel spreekt dat hij een pathologisch leugenaar is, op zijn ellenlange lijst valt deze dus niet op.
Als het straks uit de hand loopt en er veel meer doden vallen dan gaat dat opvallen. Lijkt me duidelijk.
En dat gaat ook gevolgen hebben voor de populariteit van Trump.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192411970
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:44 schreef dellipder het volgende:
En voor de volldigheid -en ik herhaal me nu- heeft deze opmerking betrekking op het statement van Dr. Birx en imo het domme narratief.
Filmpje in het Twitterbericht.

RealSaavedra twitterde op woensdag 01-04-2020 om 02:00:21 Pandemic expert Dr. Deborah Birx says U.S. officials initially responded to the coronavirus outbreak the way that they did because they thought it was going to be "more like SARS" and not a "global pandemic" *BECAUSE* "we were missing a significant amount of the data" from China https://t.co/yFkzqqDBHh reageer retweet
Altijd een teken van zwakte om zo verantwoordelijkheden af te schuiven en andere naties de schuld geven omdat ze net zoals andere westerse landen ook niet echt naar het WHO met hun adviezen wilden luisteren. :D
  donderdag 2 april 2020 @ 15:09:03 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192411985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het straks uit de hand loopt en er veel meer doden vallen dan gaat dat opvallen. Lijkt me duidelijk.
En dat gaat ook gevolgen hebben voor de populariteit van Trump.
Van die MAGA-slogan gaat zo niks terecht komt iig. Werkloosheid plus veel Corona-doden gooien bergen roet in dat eten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_192412007
Georgia governor says he didn't know asymptomatic people could spread coronavirus

Georgia Gov. Brian Kemp (R), while announcing a statewide stay-at-home order, said Wednesday that he only recently became aware the coronavirus could be spread by asymptomatic people.

"The reason I'm taking this action, like I've continued to tell people, I'm following the data, I'm following the advice of Dr. [Kathleen] Toomey," Kemp said in response to a reporter's question at a press conference announcing the order.

"Finding out that this virus is now transmitting before people see signs, so what we've been telling people from directives from the CDC for weeks now that if you start feeling bad, stay home ... those individuals could've been infecting people before they ever felt bad,” he added. “But we didn't know that until the last 24 hours. And as Dr. Toomey told me, this is a game changer for us."

Public health officials have long warned the virus can be carried and passed on by people not displaying symptoms, and Sen. Rand Paul (R-Ky.), who became the first senator to test positive for the virus in March, reported that he had not experienced any symptoms before testing positive.

Centers for Disease Control and Prevention Robert Redfield said earlier this week that up to a quarter of all cases do not show symptoms, telling NPR “this helps explain how rapidly this virus continues to spread across the country because we have asymptomatic transmitters and we have individuals who are transmitting 48 hours before they become symptomatic.”

Kemp announced the stay-at-home order Wednesday, saying he will sign it Thursday to be effective through April 13 and he announced all of the state’s K-12 public schools would remain closed for the rest of the school year. He said the state has reported 4,638 cases and 139 deaths statewide as of Wednesday afternoon.

I know you want to return to business as usual, but we must first overcome the obstacles we have in our path,” Kemp said at his briefing.


Ah, America. Zo gefragmenteerd. 8)7
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192412016
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik nam aan dat users in deze topic een soort van basisniveau hebben van politieke en sociaal-maatschappelijke verschijnselen uit de samenleving van de Verenigde Staten. Blijkbaar ten onrechte.

Chart: These 6 Companies Control Much of U.S. Media
Als je niet begrijpt wat ik zeg, dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor. :{w
pi_192412136
Dit is een mooie link voor de statistiek-fans onder ons. Amerikanen zelf zijn er dol op.

https://www.nytimes.com/i(...)cial-distancing.html

In het bovenste plaatje is duidelijk te zien dat vorige week (week van 23-3) het noordoosten van de US al veel minder reisde en zich dus prima aan de beperkingen hield. Vooral het mid-westen en zuidoosten van de VS reisden nog veel tot erg veel.
Wel waren er niet overal stay-at-home orders.

Ben benieuwd wat dit over een aantal weken zegt over de aantallen in de rest van de VS, met name dus midwest en zuidoosten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192412246
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:16 schreef Salina het volgende:
Dit is een mooie link voor de statistiek-fans onder ons. Amerikanen zelf zijn er dol op.

https://www.nytimes.com/i(...)cial-distancing.html

In het bovenste plaatje is duidelijk te zien dat vorige week (week van 23-3) het noordoosten van de US al veel minder reisde en zich dus prima aan de beperkingen hield. Vooral het mid-westen en zuidoosten van de VS reisden nog veel tot erg veel.
Wel waren er niet overal stay-at-home orders.

Ben benieuwd wat dit over een aantal weken zegt over de aantallen in de rest van de VS, met name dus midwest en zuidoosten.
Interessant plaatje. De VS is waarschijnlijk nog in de verste verte niet in de buurt van de piek. Ik ben bang dat ze snel over de 1 miljoen besmettingen heen gaan. Daarnaast wordt het volgens mij op meer dan genoeg plekken niet heel serieus genomen.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:23:06 #171
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192412249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt wat ik zeg, dan mag je dat ook gewoon toegeven hoor. :{w
Jij kan ook proberen beter te communiceren. Als je vindt dat ik iets stel waarmee je het oneens bent, maak dat dan duidelijk. Als je vindt dat ik iets heb ingebracht waarvan jij vindt dat dit niet klopt, geef dan aan waar het niet deugt en wat volgens jou wel reëel, een feit of wat anders is.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192412269
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:23 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij kan ook proberen beter te communiceren. Als je vindt dat ik iets stel waarmee je het oneens bent, maak dat dan duidelijk. Als je vindt dat ik iets heb ingebracht waarvan jij vindt dat dit niet klopt, geef dan aan waar het niet deugt en wat volgens jou wel reëel, een feit of wat anders is.
Ik zei "Je plaatje past niet bij je stelling." En ipv te gaan schelden had je gewoon mijn bericht moeten lezen.
pi_192412332
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik zag het net op NOS liveblog voorbij komen:
quote:
VS: 6,6 miljoen werklozen erbij in week tijd

Afgelopen week zijn er in de Verenigde Staten ruim 6,6 miljoen nieuwe aanvragen gedaan voor een WW-uitkering. Niet eerder waren dat er zoveel in een week tijd. Vorige week explodeerde het aantal WW-aanvragen al met 3,3 miljoen, en daarmee werd het record van 3,1 miljoen uitkeringsaanvragen van juli 2013 verbroken.

Meer dan elf miljoen werknemers zijn inmiddels hun baan kwijtgeraakt. Veel bedrijven liggen stil en winkels en horeca zijn gesloten, wat voor een tsunami aan ontslagen zorgt.
Dit wordt een drama van ongekende proporties in de VS. In dat opzicht is het gewoon een derde wereld land. :N
  donderdag 2 april 2020 @ 15:31:10 #174
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192412394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:24 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik zei "Je plaatje past niet bij je stelling." En ipv te gaan schelden had je gewoon mijn bericht moeten lezen.
Er kwamen twee zaken door. Bij mijn inbreng coöperatieve mediacomplex gaf je een smiley bij en jouw mening dat het plaatje niet klopte. Dat heb ik geadresseerd met de verwijzing naar het artikel, omdat bijvoorbeeld Comcast en AT&T niet alleen kabeltelevisie hebben.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192412418
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:29 schreef dellipder het volgende:
China heeft een heel grote (lees; 100%) verantwoordelijkheid in deze pandemie. Ze hadden niet alleen kunnen voorkomen dat de uitbraak hun grenzen verliet als ze hadden gehandeld toen ze voor het eerst ervan hoorden, andere landen hadden veel beter voorbereid kunnen zijn als ze de ware cijfers kenden.
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:56 schreef dellipder het volgende:
Net doen alsof China geen enkele rol hierin heeft gespeeld en/of geen blaam treft is op zijn minst onverantwoordelijk. Net zoals Chinese cijfers en andere Chinese propaganda napapagaaien.
Er is nogal een levensgroot verschil tussen "China heeft 100% verantwoordelijkheid in deze pandemie" en "net doen alsof China geen enkele rol hierin speelt of geen enkele blaam treft".

Dat China een rol speelt in deze pandemie is duidelijk, maar 100% verantwoordelijkheid lijkt me niet. De tijdsspanne van 6 weken (!) van nietsdoen tussen de eerste cases in de VS en de eerste maatregelen (laten ontwikkelen van tests) die uiteindelijk getroffen worden, zijn echt het gevolg van de Amerikanen zelf, niet van China.
https://www.theguardian.c(...)s-us-health-disaster

Ook de keuze om niet de tests van de WHO te gebruiken maar deze - na 6 weken nietsdoen - zelf te produceren, is eigen keuze geweest en China op geen enkele manier aan te rekenen.

Zelfde kun je zeggen over Nederland. De adviezen die hier door het RIVM en de overheid zijn gebezigd in het begin van de crisis (en die achteraf gezien veel te simplistisch bleken), zijn de keuze en het falen van ons zelf geweest, niet van China.

Er was al genoeg wetenschappelijke info aanwezig, uit China, van de WHO, uit Singapore, Zuid-Korea, Italie...

Ja, China heeft dingen fout gedaan en zaken verzwegen, ongetwijfeld, maar 100% verantwoordelijk voor hoe de pandemie zich verspreid heeft naar andere landen en 100% verantwoordelijk voor het beleid dat andere landen voerden (in de VS is vliegverkeer tussen staten gewoon nog mogelijk bv)?

Neuh. Géénszins.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192412443
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er kwamen twee zaken door. Bij mijn inbreng coöperatieve mediacomplex gaf je een smiley bij en jouw mening dat het plaatje niet klopte. Dat heb ik geadresseerd met de verwijzing naar het artikel, omdat bijvoorbeeld Comcast en AT&T niet alleen kabeltelevisie hebben.
Het klopt nog steeds van geen kant. Je claimt dat de hele media nu het erover heeft dat iedereen het zag aankomen. Dat onderbouw je niet. Je plaatje gaat erover dat ze het (alleen headlines, dus out of context) hebben gedownplayed.)
  donderdag 2 april 2020 @ 15:50:40 #177
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192412692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Het klopt nog steeds van geen kant. Je claimt dat de hele media nu het erover heeft dat iedereen het zag aankomen. Dat onderbouw je niet. Je plaatje gaat erover dat ze het (alleen headlines, dus out of context) hebben gedownplayed.)
Fair enough. Ik heb het over de vragen die de afgelopen dagen zijn gesteld door onder andere CNN, MSNBC en ABC tijdens de coronavirus Taskforce persconferenties en het Twitternarratief. Dus inderdaad heb ik geen hard bewijs van artikelen inclusief context van verschillende media outlets die een vertegenwoordiging kunnen voorstellen van de coöperatieve mediacomplex en ik heb geen zin om clipjes te maken uit de persconferentie.
Echter heb ik een vermoeden dat ik nog de kans krijg mijn punt alsnog te maken, namelijk dit is het narratief. En dat is anti-Trump dus dat zal de aankomende weken opgejut blijven worden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192412726
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:50 schreef dellipder het volgende:

[..]

Fair enough. Ik heb het over de vragen die de afgelopen dagen zijn gesteld door onder andere CNN, MSNBC en ABC tijdens de coronavirus Taskforce persconferenties en het Twitternarratief. Dus inderdaad heb ik geen hard bewijs van artikelen inclusief context van verschillende media outlets die een vertegenwoordiging kunnen voorstellen van de coöperatieve mediacomplex en ik heb geen zin om clipjes te maken uit de persconferentie.
Echter heb ik een vermoeden dat ik nog de kans krijg mijn punt alsnog te maken, namelijk dit is het narratief. En dat is anti-Trump dus dat zal de aankomende weken opgejut blijven worden.
Maar dat is ook helemaal niet waar. De grootste newsoutlet in de VS: Fox is zo goed als een propaganda kanaal voor Trump. Die zijn zelfs nu niet in staat om iets negatiefs te vinden over Trump, terwijl hij een puinhoop heeft gemaakt van de aanpak van deze pandemie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2020 @ 15:55:29 #179
426493 crew  PippenScottie
pi_192412774
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef The_End het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik zag het net op NOS liveblog voorbij komen:
[..]

Dit wordt een drama van ongekende proporties in de VS. In dat opzicht is het gewoon een derde wereld land. :N
Het virus legt genadeloos de systeemfouten in de Amerikaanse maatschappij bloot.

Misschien gaan mensen daar inzien dat het ook anders kan, qua rechten voor werknemers en gezondheidszorg.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:57:29 #180
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192412805
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:32 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Er is nogal een levensgroot verschil tussen "China heeft 100% verantwoordelijkheid in deze pandemie" en "net doen alsof China geen enkele rol hierin speelt of geen enkele blaam treft".

Maar en dat is mijn punt is dat er een verschil is tussen alle informatie meewegen in relatie tot de response en de pandemie dat nota bene in China is ontstaan. En waarin China volledig verantwoordelijk is dat het virus buiten haar grenzen reisde en zij 100% verantwoordelijk is voor het gebrek aan transparantie dat andere landen op het verkeerde been hebben gezet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192412831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef The_End het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar ik zag het net op NOS liveblog voorbij komen:
[..]

Dit wordt een drama van ongekende proporties in de VS. In dat opzicht is het gewoon een derde wereld land. :N
Die hebben binnen 2 weken 10 miljoen werklozen :o Het verbaast mij niks. Ik zit in een internationale discussiegroepje en het lijkt alsof alle Amerikanen daar afgelopen week zijn ontslagen. Vooral als je begin 20 bent, dan ben je blijkbaar de klos. Ze komen daar ook gelijk in grote problemen, omdat ze van paycheck naar paycheck leven.
  donderdag 2 april 2020 @ 16:04:10 #182
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192412920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:52 schreef The_End het volgende:

[..]

Maar dat is ook helemaal niet waar. De grootste newsoutlet in de VS: Fox is zo goed als een propaganda kanaal voor Trump. Die zijn zelfs nu niet in staat om iets negatiefs te vinden over Trump, terwijl hij een puinhoop heeft gemaakt van de aanpak van deze pandemie.
Fox heeft het grootste marktaandeel wat betreft kijkers, beter gezegd. Dat is wat anders dan dat ze de grootste mediacomglomeraat zijn .
Dus het coörpartieve mediacomplex -21st Century Fox daarin niet inbegrepen- zoals Comcast, Walt Dinsey, Time Warner, AT&T hebben een anti-Trump narratief dus dat zal de aankomende weken opgejut blijven worden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192413085
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef dellipder het volgende:
Het narratief van de coöperatieve mediacomplex is dat "iedereen het al zag aankomen". Dit is op zijn zachtst gezegd boter op het hoofd hebben.

[ afbeelding ]
Het narratief van de kritische media is dat toen de hele wereld en zijn moeder doorhad dat het een stuk ernstiger was dan ze aanvankelijk dachten Trump nog steeds de boel aan het downplayen was, waarvan je nu de gevolgen ziet.
pi_192413095
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Fox heeft het grootste marktaandeel wat betreft kijkers, beter gezegd. Dat is wat anders dan dat ze de grootste mediacomglomeraat zijn .
Dus het coörpartieve mediacomplex -21st Century Fox daarin niet inbegrepen- zoals Comcast, Walt Dinsey, Time Warner, AT&T hebben een anti-Trump narratief dus dat zal de aankomende weken opgejut blijven worden.
Nee, ze zijn objectiever dan Fox, daarom zijn ze 'anti-trump' oftewel ze verslaan relatief objectief het nieuws... 8)7

Trump is nou eenmaal een leugenaar en de kranten verslaan dat.
  donderdag 2 april 2020 @ 16:22:14 #185
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192413219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:15 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, ze zijn objectiever dan Fox, daarom zijn ze 'anti-trump' oftewel ze verslaan relatief objectief het nieuws... 8)7

Trump is nou eenmaal een leugenaar en de kranten verslaan dat.
Het punt was dat het narratief dom is, omdat er voldoende informatie beschikbaar is in relatie tot de repsonse, dat meegewogen moet worden. Zelfs de Amerikaanse wetenschappers zijn op het verkeerde been gezet. Maar zoals ik al heb gezegd het boeit mij niet dat mensen blijven hangen in hun O----gezever gedram.

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 02-04-2020 18:47:10 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 16:33:24 #186
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192413428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Altijd een teken van zwakte om zo verantwoordelijkheden af te schuiven en andere naties de schuld geven omdat ze net zoals andere westerse landen ook niet echt naar het WHO met hun adviezen wilden luisteren. :D
Ik weet zeker dat ik hierop heb gereageerd.
Het gaat niet om naties. Meervoud. Het gaat over een natie; China. En het gaat over de WHO.
In China is nota bene de pandemie ontstaan en zij zijn 100% verantwoordelijk dat het virus buiten haar grenzen kon reizen en volledig verantwoordelijk voor het gebrek aan transparantie dat andere landen op het verkeerde been hebben gezet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192413482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:22 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het punt was dat het narratief dom is, omdat er voldoende informatie beschikbaar is in relatie tot de repsonse, dat meegewogen moet worden. Zelfs de Amerikaanse wetenschappers zijn op het verkeerde been gezet. Maar zoals ik al heb gezegd het boeit mij niet dat mensen blijven hangen in hun Orange man bad gezever gedram.
Amerikaanse wetenschappers die zeggen dat ze op het verkeerde been zijn gezet om maar lekker de verantwoordelijkheid af te kunnen schuiven. Sorry maar als wetenschapper haal je data niet uit kranten. En als ze dat wel doen dan snap ik dat ze op het verkeerde been gezet kunnen worden in dat achterlijke mediaklimaat daar, maar zijn ze in mijn optiek niet meer als serieuze wetenschapper aan te merken. :D
  donderdag 2 april 2020 @ 16:39:23 #188
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192413504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Amerikaanse wetenschappers die zeggen dat ze op het verkeerde been zijn gezet om maar lekker de verantwoordelijkheid af te kunnen schuiven. Sorry maar als wetenschapper haal je data niet uit kranten. En als ze dat wel doen dan snap ik dat ze op het verkeerde been gezet kunnen worden in dat achterlijke mediaklimaat daar, maar zijn ze in mijn optiek niet meer als serieuze wetenschapper aan te merken. :D
De data haalden Amerikaanse wetenschappers uit de informatie van Chinese cijfers en gegevens die zij hadden verstrekt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192413543
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik hierop heb gereageerd.
Het gaat niet om naties. Meervoud. Het gaat over een natie; China. En het gaat over de WHO.
In China is nota bene de pandemie ontstaan en zij zijn 100% verantwoordelijk dat het virus buiten haar grenzen kon reizen en volledig verantwoordelijk voor het gebrek aan transparantie dat andere landen op het verkeerde been hebben gezet.
We stonden erbij en keken erna. Wij als de rest van de wereld zijn dan net zo schuldig om niet meteen na die virusuitbraak gewoon china geheel in de reisban te doen en al onze westerse expats hadden we daar lekker moeten laten zitten. :D
  donderdag 2 april 2020 @ 16:44:38 #190
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192413582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We stonden erbij en keken erna. Wij als de rest van de wereld zijn dan net zo schuldig om niet meteen na die virusuitbraak gewoon china geheel in de reisban te doen en al onze westerse expats hadden we daar lekker moeten laten zitten. :D
En dan vergeet je openbaar toegankelijke informatie erbij te vermelden dat er verkeerde adviezen zijn gegeven. Maar O-bad, is natuurlijk gemakkelijker dan werkelijke verdieping.

WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 02-04-2020 18:47:36 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192413829
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:04 schreef dellipder het volgende:

[..]

Fox heeft het grootste marktaandeel wat betreft kijkers, beter gezegd. Dat is wat anders dan dat ze de grootste mediacomglomeraat zijn .
Dus het coörpartieve mediacomplex -21st Century Fox daarin niet inbegrepen- zoals Comcast, Walt Dinsey, Time Warner, AT&T hebben een anti-Trump narratief dus dat zal de aankomende weken opgejut blijven worden.
Tsja, wanneer je als president in februari roept dat het aantal gevallen snel zal dalen tot 0 en vervolgens verklaart dat het virus vanzelf zal verdwijnen, like a miracle, dan is het niet gek dat je kritiek oogst.

Om nog maar te zwijgen over hoe Trump tijdens corona-persco's begint te zwetsen over TV ratings en Facebook-likes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 2 april 2020 @ 17:01:40 #192
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192413870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, wanneer je als president in februari roept dat het aantal gevallen snel zal dalen tot 0 en vervolgens verklaart dat het virus vanzelf zal verdwijnen, like a miracle, dan is het niet gek dat je kritiek oogst.

Om nog maar te zwijgen over hoe Trump tijdens corona-persco's begint te zwetsen over TV ratings en Facebook-likes.
Kijk! Nog meer verkeerde adviezen:

Compliatiefilmpje in het Twitterbericht:

Squill_whispers twitterde op donderdag 02-04-2020 om 05:36:53 🔥Yeah well once again you liberal nuts were wrong, telling people to go out and have a great time, no worries! 🔥Now you want to blame Trump for your carelessness!
🔥You all need to own this
https://t.co/GDk3aUtqT7 reageer retweet
WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192413977
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

Kijk! Nog meer verkeerde adviezen:

Compliatiefilmpje in het Twitterbericht:

Squill_whispers twitterde op donderdag 02-04-2020 om 05:36:53 🔥Yeah well once again you liberal nuts were wrong, telling people to go out and have a great time, no worries! 🔥Now you want to blame Trump for your carelessness!
🔥You all need to own this
https://t.co/GDk3aUtqT7 reageer retweet
WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus
Wat jij en de mensen die dit soort compilaties maken consequent "vergeten" is het benoemen van de tijdlijn. Ja, er zijn verkeerde inschattingen gedaan op bepaalde momenten en daarbij zijn verkeerde adviezen gegeven, maar op enig moment is het besef er bij vrijwel iedereen gekomen. Alleen bij de stable genius duurde het wat langer maar daar mag je niets van zeggen van mensen als jij.
pi_192414081
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

En dan vergeet je openbaar toegankelijke informatie erbij te vermelden dat er verkeerde adviezen zijn gegeven. Maar Orange man bad, is natuurlijk gemakkelijker dan werkelijke verdieping.

WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus
Een 3 februari bericht aanhalen we zijn potjandorie 2 maanden verder en hebben voortschrijdend inzicht. Als die wetenschappers geen nieuwe inzichten meekrijgen is dat dan echt nog steeds de schuld van iemand anders? :D
  donderdag 2 april 2020 @ 17:16:33 #195
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192414112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat jij en de mensen die dit soort compilaties maken consequent "vergeten" is het benoemen van de tijdlijn. Ja, er zijn verkeerde inschattingen gedaan op bepaalde momenten en daarbij zijn verkeerde adviezen gegeven, maar op enig moment is het besef er bij vrijwel iedereen gekomen. Alleen bij de stable genius duurde het wat langer maar daar mag je niets van zeggen van mensen als jij.
En toch kan je hier jouw gejammer de vrije loop laten gaan. En ik heb erbij al gezegd dat het mij niks uitmaakt dat jij de hele dag :X . Ik social distancing me verre van al dit soort :X .

29 januari oprichting Coronavirus Taskforce

31 januari Travel ban China

31 januari Trump Declares Coronavirus A Public Health Emergency And Restricts Travel From China

Een dag later suggereert de belangrijkste presidentskadidaat van de Democrats dat de door het Witte Huis ingevoerde maatregel onnodig en racistisch is.

JoeBiden twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 23:01:00 We are in the midst of a crisis with the coronavirus. We need to lead the way with science — not Donald Trump’s record of hysteria, xenophobia, and fear-mongering. He is the worst possible person to lead our country through a global health emergency. reageer retweet
Weer twee dagen later 3 februari zegt de president-generaal van de WHO er is eigenlijk niet zoveel aan de hand.


WHO chief says widespread travel bans not needed to beat China virus


5 februari Repatriëring van Amerikanen die twee weken in quarantaine worden gezet

Coronavirus: CDC says US is accepting four new planes carrying Americans from Wuhan

6 februari Het Pentagon installeert quarantaine installaties bij de 11 grootste luchthavens
Pentagon to provide military installations near 11 major airports for coronavirus quarantine

8 februari Het Witte Huis vraagt wetenschappers en medische onderzoekers om naar de oorsprong van het coronavirus te onderzoeken
White House asks scientists to investigate origins of coronavirus

quote:
The director of the White House's Office of Science and Technology Policy (OSTP), in a letter to the National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, requested that scientific experts "rapidly" look into the origins of the virus in order to address both the current spread and "to inform future outbreak preparation and better understand animal/human and environmental transmission aspects of coronaviruses."
Het Huis van Afgevaardigden stemt op 12 februari om de restrictiemacht inzake inreizen van de president te beperken.

House committee votes to rescind Trump travel ban


15 februari Evacuatie van Amerikanen op de Diamond Princess

Shifting Ground in Coronavirus Fight: U.S. Will Evacuate Americans From Cruise Ship

12 maart Travel ban van Europa naar de Verenigde Staten is van kracht.

Trump bans travel from Europe to US


16 maart Nieuwe richtlijnen tegen de coronavirus worden ingevoerd (de zogenaamde 15 days to slow the spread) 'This is a very bad one': Trump issues new guidelines to stem coronavirus spread

1 april

Pandemic expert Dr. Deborah Birx says U.S. officials initially responded to the coronavirus outbreak the way that they did because they thought it was going to be "more like SARS" and not a "global pandemic" *BECAUSE* "we were missing a significant amount of the data" from China

Porter_Anderson twitterde op woensdag 01-04-2020 om 01:19:49 Media: #COVID19: @Acosta asks @realDonaldTrump "You weren't just hoping that it would just dissipate?" #Trump: "I want to be positive. I don't want to be negative. Somebody said, 'I wish he'd be more negative.' ... I want to give people hope. I'm a cheerleader for the country." https://t.co/tiASJsDbBy reageer retweet


[ Bericht 2% gewijzigd door dellipder op 02-04-2020 21:30:30 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192414594
Weer een mooi lijstje met halve waarheden die soepel bij elkaar zijn gecherrypickt.
  donderdag 2 april 2020 @ 18:22:52 #197
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192415278
Goede argumenten. Je zou bijna denken enkel emotie, nul feiten een klein beetje een rol speelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door dellipder op 02-04-2020 18:42:37 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 2 april 2020 @ 18:38:59 #198
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192415555
Je hebt het over een timeline en produceert helemaal niets. Holle retoriek verder helemaal niets. Ik produceer een timeline met sourcing en dan is jouw claim zondere enige onderbouwing "halve waarheden".
Imo werkelijk waardeloos.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192415756
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:22 schreef dellipder het volgende:
Goede argumenten. Je zou bijna denken enkel emotie, nul feiten een klein beetje een rol speelt.
Bedankt voor het toelichten hoe je tot je "argumenten" bent gekomen.
pi_192415832
Een Russisch militair vrachtvliegtuig vol met noodhulpgoederen land op
New York JFK.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')