De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Las net dat de Pathe sowieso dicht blijft tot 1 juni (hun eigen woorden), dus dat zal wel voor de gehele horeca het geval zijn. Ik vind 1 juni wel erg extreem; middel (gevolgen) wat erger is dan de kwaal zeg maar.
Daarmee mis je het feit dat veel restaurants nu thuisbezorgen en zo nog steeds omzet behalen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.
inderdaad, dat gaat me nog een feest worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En hoe snel denk je dat die staat die aantallen cijfers en aanvragen kan verwerken en uitbetalen? Gaat allemaal maanden duren, ze kunnen dit helemaal niet. Ze kunnen het in de normale situatie al amper (zie UWV en belastingdienst).
Dat is waar, maar de horeca bestaat uit veel meer dan restaurants en het zal een fractie zijn van de normale omzet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarmee mis je het feit dat veel restaurants nu thuisbezorgen en zo nog steeds omzet behalen.
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.
Maar wel die complete lockdown willen met z’n allen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
inderdaad, dat gaat me nog een feest worden.
De keuze is niet "iedereen blijft thuis; economie kapot" vs "alles weer normaal; niks aan de hand", he. Als het openbare leven te vroeg weer op gang komt, worden de gevolgen van deze epidemie nog veel erger dan wanneer we het nu de kop in weten te drukken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Alsof KLB een serieus forum is en vergelijkbaar met ditquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij komt toch ook altijd met hetzelfde lulverhaal op dit forum? Kijk eens naar je topics in KLB zou ik zeggen. lol
Dit vraag je je nu serieus af?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit vraag je je nu serieus af?
FF zonder dollen?
Iedereen heeft geld over door geen horeca/uitjes/vakantie/benzinequote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit vraag je je nu serieus af?
FF zonder dollen?
Dus jij wilt nu beweren dat jij geen topic hebt geopend in COR (wat ondertussen gesloten is) omdat je elk moment aangrijpt om je lulverhaal op FOK te uiten?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Alsof KLB een serieus forum is en vergelijkbaar met dit
Geen geld is een groot woord, maar met de huurprijzen van nu zullen veel mensen voorlopig weinig overhebben voor luxe dingetjes. Dat gaat de horeca ook raken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?
Dat was voor de crisis toch exact hetzelfde?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen geld is een groot woord, maar met de huurprijzen van nu zullen veel mensen voorlopig weinig overhebben voor luxe dingetjes. Dat gaat de horeca ook raken
Lijkt me niet bepaald een rare conclusie. Helemaal niet met de extra aanscherpingen van gister.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat Pathe zelf besluit tot 1 juni dicht te blijven gaat dat voor de hele horeca gelden.
De conclusies die hier zo soms worden getrokken.
Je vergeet even dat er aardig wat mensen niet of amper doorbetaald worden; op straat worden gezet, etc. Mensen die het geld niet terug krijgen van geannuleerde vakanties, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?
Nee want een uitkering (die nu al massaal aangevraagd wordt) geeft veel minder geld dan een klus/opdracht geeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was voor de crisis toch exact hetzelfde?
Wat is nu precies je bron van Pathe?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me niet bepaald een rare conclusie. Helemaal niet met de extra aanscherpingen van gister.
[..]
Je vergeet even dat er aardig wat mensen niet of amper doorbetaald worden; op straat worden gezet, etc. Mensen die het geld niet terug krijgen van geannuleerde vakanties, etc.
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?
Facebookchatquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is nu precies je bron van Pathe?
Scroll iets naar boven. Niet mijn eigen chat overigens, zag het op FB in de Pathe groep.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is nu precies je bron van Pathe?
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar wel die complete lockdown willen met z’n allen.
zzp-er is ondernemers risicoquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.
Dat ik dit serieus uit moet leggen verbaast me oprecht....
maar ook heel veel mensen die wel gewoon doorbetaald worden, dus stellen dat mensen zonder geld komen te zitten is nogal overdreven (mede door de argumenten reeds gegeven: men gaat nu minder uitgeven).quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.
De horeca doet het pas weer een jaar of 4 goed he? Daarvoor was het jarenlang huilen met de pet op. Ze zullen weinig vlees op de botten hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef raptorix het volgende:
Het merendeel van die Horeca zaken die het slecht hebben zijn vaak van die tenten die toch weinig snappen van Horeca. Goede Horeca mensen weten dat je alleen echt aan Horeca kan verdienen als je een mega goedlopende zaak hebt, een zaak die kan schalen, of een zaak die je kan verkopen.
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee want een uitkering (die nu al massaal aangevraagd wordt) geeft veel minder geld dan een klus/opdracht geeft.
Hadden mensen eerst 3000pm te besteden, nu zal dat voor veel mensen naar minimumloon/uitkering gaan.
Wonen bijna net zoveel mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef KingRadler het volgende:
als Amsterdam zo door gaat dan halen ze straks brabant nog in.
Merendeel van de Fokkers wilt dit wel. Lees alle reacties maar eens naquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.
Niet van de 390 anderen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef -river- het volgende:
Ik ben echt geschrokken van die 63 mensen die zijn overleden de afgelopen 24 uur, het gaat wel erg hard zo
Een zaak die je kan schalen naar 0 voor een paar maanden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef raptorix het volgende:
Het merendeel van die Horeca zaken die het slecht hebben zijn vaak van die tenten die toch weinig snappen van Horeca. Goede Horeca mensen weten dat je alleen echt aan Horeca kan verdienen als je een mega goedlopende zaak hebt, een zaak die kan schalen, of een zaak die je kan verkopen.
Dit is elitair gelul. Heel veel zelfstandigen, zeker kleine, halen dat niet eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.
Ah oke.. vreemd welquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scroll iets naar boven. Niet mijn eigen chat overigens, zag het op FB in de Pathe groep.
gezien in de rest van de EU wel lockdowns zijn, wie gaat er dan voor opdraaien na deze crisis?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.
Je chargeert.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Merendeel van de Fokkers wilt dit wel. Lees alle reacties maar eens na
overhoudt had ik het over he, de meeste mensen houden trouwens helemaal niet zoveel geld over voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.
Is dat een aanname, of heb je daar ook een bron van?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er sterven gemiddeld rond de 440 mensen per dag in NL.
Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Alsof je in loondienst 3000 per maand overhoudtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met schalen bedoelde ik meerdere vestigingen, franchise, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een zaak die je kan schalen naar 0 voor een paar maanden?
En verkopen kan je in deze tijd natuurlijk helemaal vergeten.
Ik zie het overal om me heen. En de regelingen die er zijn, zijn nog helemaal niet aan te vragen. Wij moeten bv gaan bewijzen wat de omzetdaling is over Maart, maar Maart is helemaal nog niet afgelopen!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:47 schreef jroz het volgende:
[..]
Is dat een aanname, of heb je daar ook een bron van?
Bedrijven kunnen nog altijd gebruik maken van de NOW. (voor ZZP'ers heb je denk ik wel gelijk)
Moet je een goede baan hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Alsof je in loondienst 3000 per maand overhoudt.
Dit is ons gestuurd van onze financieel adviseur. Je ziet, veel kunnen nog helemaal niet.quote:NOW
De NOW is de vervanger van de regeling werktijdverkorting. Voor deze regeling moeten we de omzetdaling vanaf 1 maart jl. in kaart gaan brengen. Op basis van deze omzetdaling worden de personeelskosten (deels) vergoed. Op dit moment is deze regeling nog niet aan te vragen.
Tijdelijke overbrugging zelfstandig ondernemer
Met deze regeling kun je via een versoepeld Bbz (Bijstand voor zelfstandigen) traject een uitkering of kleine lening aanvragen bij de Gemeente. Deze regeling moet bij de Gemeente worden aangevraagd, waarschijnlijk op dezelfde manier als het aanvragen van de reguliere Bbz. Dit kan op dit moment nog niet.
Compensatieregeling
Voor de direct getroffen ondernemers zal een compensatie komen. Deze compensatie houdt in dat deze ondernemers 4.000 euro ontvangen. Het gaat om de ondernemers die nu verplicht dicht zijn en ondernemers die door de 1,5 meter afstandseis geen werkzaamheden uit kunnen voeren. Deze regeling is nog niet aan te vragen.
BMKB
Met deze regeling wordt het eenvoudiger gemaakt om een lening bij de bank krijgen of een bestaand rekening courant krediet te verhogen. Dit kun je aanvragen bij je huidige bank. Een voorbeeldbrief voor een verruiming van je rekening courant krediet tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief BMKB’.
Bijzonder uitstel betalen van belasting
Wanneer er belasting betaald moet worden kun je een verzoek indienen voor bijzonder uitstel. In deze brief moet je uitleggen waarom de onderneming last heeft van het Coronavirus. Hiermee krijg je direct 3 maanden uitstel. Later zal de toetsing plaatsvinden. Dit geldt in ieder geval voor de omzetbelasting, loonheffingen, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting. Let op dat je dit pas kunt aanvragen nadat je de aanslag hebt ontvangen! Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Bijzonder uitstel’.
Deze brief verstuur je naar
Belastingdienst
Postbus 100
6400 AC Heerlen
Voorlopige aanslag verlagen
Om op korte termijn meer ruimte te creëren kunnen we de voorlopige aanslagen verlagen. Als je wilt dat ik dit voor je doe hoor ik dat graag!
Uitstel aanvragen voor hypotheek en zakelijke leningen
De banken zijn nu bezig met een plan om partijen met een hypotheek of zakelijke lening meer financiële ruimte te geven. Een aantal banken heeft al aangegeven uitstel van betaling te verlenen voor het betalen van de rente en aflossing. De voorwaarden kunnen per bank verschillen, wanneer je dit wilt moet je dit aanvragen bij je hypotheekverstrekker of bank. Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Uitstel lening’.
Uitstel of coulance aanvragen bij derden
Wanneer je met je bedrijf financiële problemen verwacht door het Coronavirus is het verstandig om direct in actie te komen. Wat je zelf al kunt doen, kan maar geregeld zijn. Mijn advies is daarom om uitstel van betaling of coulance aan te vragen bij derden. Denk hierbij aan je huurbaas, de leasemaatschappij, het pensioenfonds. Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Coulance derden’.
Personeel informeren
In deze bizarre tijd, waarin er veel onrust is, raad ik je aan om je personeel regelmatig te informeren. Denk hierbij aan het informeren over de aangevraagde regelingen, het betalen van salaris, verwachtingen die je van je personeel hebt, etc.
Juist wel, dood is dood, besmet weten we niet want we testen amper.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
aantal doden zegt niks als je niet weet hoeveel mensen er echt besmet zijn.
Ik ben opgegroeid in deze wereld, een goede loodgieter kan 50 per uur verdienen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is elitair gelul. Heel veel zelfstandigen, zeker kleine, halen dat niet eens.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef -river- het volgende:
[..]
Juist wel, dood is dood, besmet weten we niet want we testen amper.
wat boeit dat, hier gaat het over Covid-19, WGR is ergens andersquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is ons gestuurd van onze financieel adviseur. Je ziet, veel kunnen nog helemaal niet.
nee daarom weten we niet of er relatief gezien veel of weinig mensen dood gaan. Dat er mensen dood gaan is inderdaad triest. True.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef -river- het volgende:
[..]
Juist wel, dood is dood, besmet weten we niet want we testen amper.
Iedere zelfstandige is een loodgieter.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in deze wereld, een goede loodgieter kan 50 per uur verdienen.
Stel dat je daar 5 uur per dag effectief werkt dan kom je op 10K per maand uit, daar hou je wel wat meer over dan 3000.
Ja de auto, de gereedschappen, de verzekering, het personeel, het pand. Kost allemaal niets.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in deze wereld, een goede loodgieter kan 50 per uur verdienen.
Stel dat je daar 5 uur per dag effectief werkt dan kom je op 10K per maand uit, daar hou je wel wat meer over dan 3000.
Procentueel zal het best mee vallen gok ik, gezien hoe weinig er getest wordt en hoeveel mensen niet eens weten dat ze het hebben, of hebben gehad. Vrij groot percentage is zelfs zonder symptomen. Heb het idee dat vooral de ergere gevallen opgepakt worden; dan is het percentage wat dood gaat wel hoger ja. Pak je al die milde besmettingen erbij (want bepaalde andere landen wat meer doen) dan is het opeens niet meer zo extreem. Niet minder vervelend natuurlijk. En de langdurige effecten (van mensen die het overleven) kunnen we ook nog weinig over zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
aantal doden zegt niks als je niet weet hoeveel mensen er echt besmet zijn.
Lekker danquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:
WTF
Een man en vrouw uit Dordrecht hebben volgens de politie geprobeerd een slaatje te slaan uit de coronacrisis in het land. Het stel van 27 jaar oud trachtte een ziekenhuis miljoenen euro's te laten betalen voor een grote partij mondkapjes, terwijl er vermoedelijk nooit iets zou worden geleverd.
Geen 1,5 afstand van deze dronken dropjestwitter:regio15 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 15:45:58Aanhouding twee 'dronken dropjes', die in de #GroteMarktstraat in #DenHaag voorbijgangers hadden lastiggevallen. https://t.co/C07TVPtYEH reageer retweet
Het ging over ZZP, een loodgieter in loondienst verdient 2000 euro (volgens google). Persoonlijk denk ik dat het dan wel om ervaren loodgieters gaat.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere zelfstandige is een loodgieter.
Weer wat geleerd vandaag.
Jaartje mondkapjes knutselen in de bajes lijkt me wel een gepaste straf.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:
WTF
Een man en vrouw uit Dordrecht hebben volgens de politie geprobeerd een slaatje te slaan uit de coronacrisis in het land. Het stel van 27 jaar oud trachtte een ziekenhuis miljoenen euro's te laten betalen voor een grote partij mondkapjes, terwijl er vermoedelijk nooit iets zou worden geleverd.
Nou het eerste weekend dat de horeca open is verwacht ik daar wel een topdrukte hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef KingRadler het volgende:
hoe krijg je het vertrouwen terug onder de burgers die bang thuis zitten.
alles dat nu dicht is zoals de Horeca en Bioscoop moeten niet verwachten dat alles vol zit als alles open gaat.
Dat kan nog enige tijd duren.
Dit was een zeer voorzichtige inschatting, daarnaast zijn bedrijfsmiddelen natuurlijk aftrekbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja de auto, de gereedschappen, de verzekering, het personeel, het pand. Kost allemaal niets.
Het werkt voor heel veel mensen niet zo. Zeker niet voor kappers, horeca-ondernemers etc
Aftrekbaar maar nog steeds heel kostbaar!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit was een zeer voorzichtige inschatting, daarnaast zijn bedrijfsmiddelen natuurlijk aftrekbaar.
Ik ben erbijquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou het eerste weekend dat de horeca open is verwacht ik daar wel een topdrukte hoor.
Zeker, maar om te zeggen dat een ZZP loodgieter in deze tijdens slechts 3000 overhoud is onzin.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:54 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Aftrekbaar maar nog steeds heel kostbaar!
Wij hebben bij een aantal restaurants die we frequent bezoeken een voucher gekocht waardoor ze nu in ieder geval iets van geld binnen krijgen en wij, als het weer kan, alvast betaald hebben voor wat maaltijden. Zodra ze weer open gaan, staan we meteen op de stoepquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou het eerste weekend dat de horeca open is verwacht ik daar wel een topdrukte hoor.
Je hoeft me niet te geloven, maar een ZZPer die 3 rooitjes overhoud, doet het heel goed over het algemeen. Beter dan 90% schat ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeker, maar om te zeggen dat een ZZP loodgieter in deze tijdens slechts 3000 overhoud is onzin.
Bovendien werken ze vaak veel meer dan die 40 uur omdat ze ook wel weten dat het in slechte tijden een stuk minder is.
RTV Drenthe liveblogquote:Corona-dreigers'
Het Openbaar Ministerie Noord-Nederland wordt geconfronteerd met enkele zaken van zogeheten ‘Corona-dreigers’; verdachten die dreigen anderen te besmetten met het Corona-virus door te spugen of te hoesten.
Een van de verdachten –een 21-jarige man uit Leeuwarden– werd vanochtend voorgeleid aan de rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland. Die heeft bepaald dat de Leeuwarder twee weken in bewaring blijft. Op 20 maart bedreigde deze verdachte bij de nachtopvang voor daklozen in Leeuwarden een portier met de dood, beet hem en bespuugde hem.
Op het politiebureau snoot de verdachte zijn neus, waarbij het snot belandde op zijn handen en de vloer van een verhoorkamer. Daarbij zei hij: ‘Ga met je mondkapjes voor mij zitten, jongen, ik zal je ziektes geven.’ Een van de politiemensen beet hij in de hand. De Leeuwarder wordt ervan verdacht op 13 maart ook twee medewerkers van GGZ Friesland-Noord te hebben bedreigd met brandstichting en zware mishandeling.
Waarom bestaat er zoveel kansloos volkquote:
Ook gedaan ja. Maar meer een waardebon zodat zij de komende weken af en toe wat kunnen bezorgen ook. Hebben ze toch alvast het geld.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben bij een aantal restaurants die we frequent bezoeken een voucher gekocht waardoor ze nu in ieder geval iets van geld binnen krijgen en wij, als het weer kan, alvast betaald hebben voor wat maaltijden. Zodra ze weer open gaan, staan we meteen op de stoep
NOS live blogquote:Eerste vlucht speciale traumahelikopter voor coronapatiënten
Vanaf vandaag vliegt er een ambulancehelikopter over Nederland, die is omgebouwd om coronapatiënten te vervoeren. De eerste vlucht is van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch naar het Universitair Medisch Centrum in Groningen.
De helikopter zal in heel Nederland inzetbaar zijn. Op deze manier is het mogelijk om patiënten nog sneller in het juiste ziekenhuis te krijgen en het vervoer over de weg te ontlasten. De bemanning bestaat uit een piloot, een gespecialiseerd verpleegkundige en een anesthesist. Het team vliegt in beschermende kleding om niet geïnfecteerd te raken. Na elk transport wordt de helikopter volledig ontsmet.
hopen dat ze niet failliet gaan dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben bij een aantal restaurants die we frequent bezoeken een voucher gekocht waardoor ze nu in ieder geval iets van geld binnen krijgen en wij, als het weer kan, alvast betaald hebben voor wat maaltijden. Zodra ze weer open gaan, staan we meteen op de stoep
Heb weinig (goede) restaurants in de omgeving te zien die nu aan het thuisbezorgen zijn geslagenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja ik snap het nut van kansloos volk ook niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom bestaat er zoveel kansloos volk.
Snel. Gooi ze de zee in!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja ik snap het nut van kansloos volk ook niet.
HAHA, en dan prijsverhoging omdat men schade heeft opgelopen door Corona.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We kunnen het geld anders missen, en we helpen ze er wel mee.quote:
Hier ook niet echt, hoogstens een kwalitariaquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb weinig (goede) restaurants in de omgeving te zien die nu aan het thuisbezorgen zijn geslagen. Gemiste kans wel. Ben wel toe aan wat kwaliteitsvoedsel.
Is die voorbeeldbrief algemeen of speciaal voor jullie gemaakt?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is ons gestuurd van onze financieel adviseur. Je ziet, veel kunnen nog helemaal niet.
Philips moet gewoon een circuitbreaker inbouwen die de apparaten op afstand kan uitschakelen, mochten de Amerikanen dan vervelend worden, dan hebben ze er niets aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)apparaten-in-vs.html
Ik ben corona. Wij zijn corona...
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Philips moet gewoon een circuitbreaker inbouwen die de apparaten op afstand kan uitschakelen, mochten de Amerikanen dan vervelend worden, dan hebben ze er niets aan.
Ik bel ff met de MinPres om je bevindingen te delen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
In Nederland zijn er volgens mijn schattingen meer dan een miljoen mensen besmet.
3k lijkt misschien prima, maar als je in de zomer op vakantie gaat heb je vrijwel niks, als je 2 weken ziek bent krijg je niks, heb je geen werk in tijdens zoals dit, krijg je niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te geloven, maar een ZZPer die 3 rooitjes overhoud, doet het heel goed over het algemeen. Beter dan 90% schat ik.
Ja dat is hem, want je kan zien dat hij inderdaad van Den Bosch naar Groningen is gevlogen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
NOS live blog
Als het de heli is op het plaatje, is ie hier te volgen:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-how
daar zal dan wel een reden voor zijn. Je komt niet zomaar op de iCquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:05 schreef Jojoke het volgende:
Waarschijnlijk ligt het Nederlandse aantal doden zo hoog omdat je in Nederland niet automatisch op de IC belandt.
Ja. Al een week of 2.quote:
Gaan we ook, je hoopt het natuurlijk niet. Maar als je naar de cijfers kijkt... Zeer grote kansquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:06 schreef Jojoke het volgende:
Als buitenstaander in een ander land zou ik met de Nederlandse cijfers wel denken dat Nederland hard op weg is om Italië en Spanje achterna te gaan
Wat dat betreft ziet het er wel degelijk positief / positiever uit juist.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:06 schreef Jojoke het volgende:
Als buitenstaander in een ander land zou ik met de Nederlandse cijfers wel denken dat Nederland hard op weg is om Italië en Spanje achterna te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |