De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Las net dat de Pathe sowieso dicht blijft tot 1 juni (hun eigen woorden), dus dat zal wel voor de gehele horeca het geval zijn. Ik vind 1 juni wel erg extreem; middel (gevolgen) wat erger is dan de kwaal zeg maar.
Daarmee mis je het feit dat veel restaurants nu thuisbezorgen en zo nog steeds omzet behalen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.
inderdaad, dat gaat me nog een feest worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En hoe snel denk je dat die staat die aantallen cijfers en aanvragen kan verwerken en uitbetalen? Gaat allemaal maanden duren, ze kunnen dit helemaal niet. Ze kunnen het in de normale situatie al amper (zie UWV en belastingdienst).
Dat is waar, maar de horeca bestaat uit veel meer dan restaurants en het zal een fractie zijn van de normale omzet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daarmee mis je het feit dat veel restaurants nu thuisbezorgen en zo nog steeds omzet behalen.
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De horeca zet 22 miljard per jaar om, dus even 3 maanden dicht grof gezegd kost al 5,5 miljard aan omzet. En dat is alleen de horeca. En daarna zal het echt niet gelijk aantrekken omdat mensen nog bang zijn en zelf geen geld meer hebben.
Maar wel die complete lockdown willen met z’n allen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
inderdaad, dat gaat me nog een feest worden.
De keuze is niet "iedereen blijft thuis; economie kapot" vs "alles weer normaal; niks aan de hand", he. Als het openbare leven te vroeg weer op gang komt, worden de gevolgen van deze epidemie nog veel erger dan wanneer we het nu de kop in weten te drukken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Alsof KLB een serieus forum is en vergelijkbaar met ditquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij komt toch ook altijd met hetzelfde lulverhaal op dit forum? Kijk eens naar je topics in KLB zou ik zeggen. lol
Dit vraag je je nu serieus af?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit vraag je je nu serieus af?
FF zonder dollen?
Iedereen heeft geld over door geen horeca/uitjes/vakantie/benzinequote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit vraag je je nu serieus af?
FF zonder dollen?
Dus jij wilt nu beweren dat jij geen topic hebt geopend in COR (wat ondertussen gesloten is) omdat je elk moment aangrijpt om je lulverhaal op FOK te uiten?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Alsof KLB een serieus forum is en vergelijkbaar met dit
Geen geld is een groot woord, maar met de huurprijzen van nu zullen veel mensen voorlopig weinig overhebben voor luxe dingetjes. Dat gaat de horeca ook raken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen zelf geen geld meer hebben?
Dat was voor de crisis toch exact hetzelfde?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen geld is een groot woord, maar met de huurprijzen van nu zullen veel mensen voorlopig weinig overhebben voor luxe dingetjes. Dat gaat de horeca ook raken
Lijkt me niet bepaald een rare conclusie. Helemaal niet met de extra aanscherpingen van gister.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat Pathe zelf besluit tot 1 juni dicht te blijven gaat dat voor de hele horeca gelden.
De conclusies die hier zo soms worden getrokken.
Je vergeet even dat er aardig wat mensen niet of amper doorbetaald worden; op straat worden gezet, etc. Mensen die het geld niet terug krijgen van geannuleerde vakanties, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?
Nee want een uitkering (die nu al massaal aangevraagd wordt) geeft veel minder geld dan een klus/opdracht geeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was voor de crisis toch exact hetzelfde?
Wat is nu precies je bron van Pathe?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me niet bepaald een rare conclusie. Helemaal niet met de extra aanscherpingen van gister.
[..]
Je vergeet even dat er aardig wat mensen niet of amper doorbetaald worden; op straat worden gezet, etc. Mensen die het geld niet terug krijgen van geannuleerde vakanties, etc.
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, salarissen worden doorbetaald, mensen geven nu juist veel minder uit de komende tijd (wat slecht is voor de economie, dat klopt), maar daarna..?
Facebookchatquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is nu precies je bron van Pathe?
Scroll iets naar boven. Niet mijn eigen chat overigens, zag het op FB in de Pathe groep.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is nu precies je bron van Pathe?
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar wel die complete lockdown willen met z’n allen.
zzp-er is ondernemers risicoquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.
Dat ik dit serieus uit moet leggen verbaast me oprecht....
maar ook heel veel mensen die wel gewoon doorbetaald worden, dus stellen dat mensen zonder geld komen te zitten is nogal overdreven (mede door de argumenten reeds gegeven: men gaat nu minder uitgeven).quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen worden de salarissen niet doorbetaald, zijn alle 0 uren contracten en uitzendkrachten eruit gegooid, heel veel ZZP-ers zitten op 0 inkomsten nu en er gaan heel veel bedrijven failliet waardoor die mensen dus ook geen of minder inkomsten hebben.
De horeca doet het pas weer een jaar of 4 goed he? Daarvoor was het jarenlang huilen met de pet op. Ze zullen weinig vlees op de botten hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef raptorix het volgende:
Het merendeel van die Horeca zaken die het slecht hebben zijn vaak van die tenten die toch weinig snappen van Horeca. Goede Horeca mensen weten dat je alleen echt aan Horeca kan verdienen als je een mega goedlopende zaak hebt, een zaak die kan schalen, of een zaak die je kan verkopen.
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee want een uitkering (die nu al massaal aangevraagd wordt) geeft veel minder geld dan een klus/opdracht geeft.
Hadden mensen eerst 3000pm te besteden, nu zal dat voor veel mensen naar minimumloon/uitkering gaan.
Wonen bijna net zoveel mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef KingRadler het volgende:
als Amsterdam zo door gaat dan halen ze straks brabant nog in.
Merendeel van de Fokkers wilt dit wel. Lees alle reacties maar eens naquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.
Niet van de 390 anderen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef -river- het volgende:
Ik ben echt geschrokken van die 63 mensen die zijn overleden de afgelopen 24 uur, het gaat wel erg hard zo
Een zaak die je kan schalen naar 0 voor een paar maanden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef raptorix het volgende:
Het merendeel van die Horeca zaken die het slecht hebben zijn vaak van die tenten die toch weinig snappen van Horeca. Goede Horeca mensen weten dat je alleen echt aan Horeca kan verdienen als je een mega goedlopende zaak hebt, een zaak die kan schalen, of een zaak die je kan verkopen.
Dit is elitair gelul. Heel veel zelfstandigen, zeker kleine, halen dat niet eens.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.
Ah oke.. vreemd welquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scroll iets naar boven. Niet mijn eigen chat overigens, zag het op FB in de Pathe groep.
gezien in de rest van de EU wel lockdowns zijn, wie gaat er dan voor opdraaien na deze crisis?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, de economische crisis na deze outbreak gaat erger worden dan corona zelf. Dat betekent echter niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden, maar een lockdown gaat veel te ver en er moet bekeken worden hoe het economische leven zo veel mogelijk draaiende te houden.
Je chargeert.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Merendeel van de Fokkers wilt dit wel. Lees alle reacties maar eens na
overhoudt had ik het over he, de meeste mensen houden trouwens helemaal niet zoveel geld over voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een zelfstandige die 3000 over houd doet iets niet goed. Dan kun je net zo goed in loondienst blijven en af en toe een klusje pakken.
Is dat een aanname, of heb je daar ook een bron van?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er sterven gemiddeld rond de 440 mensen per dag in NL.
Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Alsof je in loondienst 3000 per maand overhoudtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met schalen bedoelde ik meerdere vestigingen, franchise, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een zaak die je kan schalen naar 0 voor een paar maanden?
En verkopen kan je in deze tijd natuurlijk helemaal vergeten.
Ik zie het overal om me heen. En de regelingen die er zijn, zijn nog helemaal niet aan te vragen. Wij moeten bv gaan bewijzen wat de omzetdaling is over Maart, maar Maart is helemaal nog niet afgelopen!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:47 schreef jroz het volgende:
[..]
Is dat een aanname, of heb je daar ook een bron van?
Bedrijven kunnen nog altijd gebruik maken van de NOW. (voor ZZP'ers heb je denk ik wel gelijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |