abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192249200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Alsof je in loondienst 3000 per maand overhoudt :').
Moet je een goede baan hebben.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:49:06 #52
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192249207
hoe krijg je het vertrouwen terug onder de burgers die bang thuis zitten.
alles dat nu dicht is zoals de Horeca en Bioscoop moeten niet verwachten dat alles vol zit als alles open gaat.

Dat kan nog enige tijd duren.
pi_192249217
aantal doden zegt niks als je niet weet hoeveel mensen er echt besmet zijn.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192249223
quote:
NOW
De NOW is de vervanger van de regeling werktijdverkorting. Voor deze regeling moeten we de omzetdaling vanaf 1 maart jl. in kaart gaan brengen. Op basis van deze omzetdaling worden de personeelskosten (deels) vergoed. Op dit moment is deze regeling nog niet aan te vragen.

Tijdelijke overbrugging zelfstandig ondernemer
Met deze regeling kun je via een versoepeld Bbz (Bijstand voor zelfstandigen) traject een uitkering of kleine lening aanvragen bij de Gemeente. Deze regeling moet bij de Gemeente worden aangevraagd, waarschijnlijk op dezelfde manier als het aanvragen van de reguliere Bbz. Dit kan op dit moment nog niet.

Compensatieregeling
Voor de direct getroffen ondernemers zal een compensatie komen. Deze compensatie houdt in dat deze ondernemers 4.000 euro ontvangen. Het gaat om de ondernemers die nu verplicht dicht zijn en ondernemers die door de 1,5 meter afstandseis geen werkzaamheden uit kunnen voeren. Deze regeling is nog niet aan te vragen.

BMKB
Met deze regeling wordt het eenvoudiger gemaakt om een lening bij de bank krijgen of een bestaand rekening courant krediet te verhogen. Dit kun je aanvragen bij je huidige bank. Een voorbeeldbrief voor een verruiming van je rekening courant krediet tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief BMKB’.

Bijzonder uitstel betalen van belasting
Wanneer er belasting betaald moet worden kun je een verzoek indienen voor bijzonder uitstel. In deze brief moet je uitleggen waarom de onderneming last heeft van het Coronavirus. Hiermee krijg je direct 3 maanden uitstel. Later zal de toetsing plaatsvinden. Dit geldt in ieder geval voor de omzetbelasting, loonheffingen, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting. Let op dat je dit pas kunt aanvragen nadat je de aanslag hebt ontvangen! Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Bijzonder uitstel’.

Deze brief verstuur je naar

Belastingdienst
Postbus 100
6400 AC Heerlen

Voorlopige aanslag verlagen
Om op korte termijn meer ruimte te creëren kunnen we de voorlopige aanslagen verlagen. Als je wilt dat ik dit voor je doe hoor ik dat graag!

Uitstel aanvragen voor hypotheek en zakelijke leningen
De banken zijn nu bezig met een plan om partijen met een hypotheek of zakelijke lening meer financiële ruimte te geven. Een aantal banken heeft al aangegeven uitstel van betaling te verlenen voor het betalen van de rente en aflossing. De voorwaarden kunnen per bank verschillen, wanneer je dit wilt moet je dit aanvragen bij je hypotheekverstrekker of bank. Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Uitstel lening’.

Uitstel of coulance aanvragen bij derden
Wanneer je met je bedrijf financiële problemen verwacht door het Coronavirus is het verstandig om direct in actie te komen. Wat je zelf al kunt doen, kan maar geregeld zijn. Mijn advies is daarom om uitstel van betaling of coulance aan te vragen bij derden. Denk hierbij aan je huurbaas, de leasemaatschappij, het pensioenfonds. Een voorbeeldbrief tref je aan in de bijlage, dit document heet ‘Voorbeeldbrief Coulance derden’.

Personeel informeren
In deze bizarre tijd, waarin er veel onrust is, raad ik je aan om je personeel regelmatig te informeren. Denk hierbij aan het informeren over de aangevraagde regelingen, het betalen van salaris, verwachtingen die je van je personeel hebt, etc.
Dit is ons gestuurd van onze financieel adviseur. Je ziet, veel kunnen nog helemaal niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192249228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
Juist wel, dood is dood, besmet weten we niet want we testen amper.
pi_192249236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit is elitair gelul. Heel veel zelfstandigen, zeker kleine, halen dat niet eens.
Ik ben opgegroeid in deze wereld, een goede loodgieter kan 50 per uur verdienen.
Stel dat je daar 5 uur per dag effectief werkt dan kom je op 10K per maand uit, daar hou je wel wat meer over dan 3000.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192249239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef -river- het volgende:

[..]

:|W
Lees dit even, wat feiten die je bloeddruk misschien doen dalen: https://www.volkskrant.nl(...)al-al-ziek~b7e4a192/
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:50:50 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192249240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit is ons gestuurd van onze financieel adviseur. Je ziet, veel kunnen nog helemaal niet.
wat boeit dat, hier gaat het over Covid-19, WGR is ergens anders
pi_192249244
WTF

Een man en vrouw uit Dordrecht hebben volgens de politie geprobeerd een slaatje te slaan uit de coronacrisis in het land. Het stel van 27 jaar oud trachtte een ziekenhuis miljoenen euro's te laten betalen voor een grote partij mondkapjes, terwijl er vermoedelijk nooit iets zou worden geleverd.
pi_192249247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef -river- het volgende:

[..]

nee daarom weten we niet of er relatief gezien veel of weinig mensen dood gaan. Dat er mensen dood gaan is inderdaad triest. True.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192249251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in deze wereld, een goede loodgieter kan 50 per uur verdienen.
Stel dat je daar 5 uur per dag effectief werkt dan kom je op 10K per maand uit, daar hou je wel wat meer over dan 3000.
Iedere zelfstandige is een loodgieter.

Weer wat geleerd vandaag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192249262
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja de auto, de gereedschappen, de verzekering, het personeel, het pand. Kost allemaal niets.

Het werkt voor heel veel mensen niet zo. Zeker niet voor kappers, horeca-ondernemers etc
pi_192249264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef Apotheose het volgende:
Procentueel zal het best mee vallen gok ik, gezien hoe weinig er getest wordt en hoeveel mensen niet eens weten dat ze het hebben, of hebben gehad. Vrij groot percentage is zelfs zonder symptomen. Heb het idee dat vooral de ergere gevallen opgepakt worden; dan is het percentage wat dood gaat wel hoger ja. Pak je al die milde besmettingen erbij (want bepaalde andere landen wat meer doen) dan is het opeens niet meer zo extreem. Niet minder vervelend natuurlijk. En de langdurige effecten (van mensen die het overleven) kunnen we ook nog weinig over zeggen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:51:58 #64
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192249268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:
WTF

Een man en vrouw uit Dordrecht hebben volgens de politie geprobeerd een slaatje te slaan uit de coronacrisis in het land. Het stel van 27 jaar oud trachtte een ziekenhuis miljoenen euro's te laten betalen voor een grote partij mondkapjes, terwijl er vermoedelijk nooit iets zou worden geleverd.
Lekker dan :'). Kansloos volk.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192249288
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lekker dan :'). Kansloos volk.
Meteen 3 jaar vastzetten.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:53:21 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192249295
regio15 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 15:45:58 Aanhouding twee 'dronken dropjes', die in de #GroteMarktstraat in #DenHaag voorbijgangers hadden lastiggevallen. https://t.co/C07TVPtYEH reageer retweet
Geen 1,5 afstand van deze dronken dropjes
pi_192249299
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Iedere zelfstandige is een loodgieter.

Weer wat geleerd vandaag.
Het ging over ZZP, een loodgieter in loondienst verdient 2000 euro (volgens google). Persoonlijk denk ik dat het dan wel om ervaren loodgieters gaat.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:53:46 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192249311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef Vault-Boy het volgende:
WTF

Jaartje mondkapjes knutselen in de bajes lijkt me wel een gepaste straf.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:53:51 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192249312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef KingRadler het volgende:
hoe krijg je het vertrouwen terug onder de burgers die bang thuis zitten.
alles dat nu dicht is zoals de Horeca en Bioscoop moeten niet verwachten dat alles vol zit als alles open gaat.

Dat kan nog enige tijd duren.
Nou het eerste weekend dat de horeca open is verwacht ik daar wel een topdrukte hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192249323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja de auto, de gereedschappen, de verzekering, het personeel, het pand. Kost allemaal niets.

Het werkt voor heel veel mensen niet zo. Zeker niet voor kappers, horeca-ondernemers etc
Dit was een zeer voorzichtige inschatting, daarnaast zijn bedrijfsmiddelen natuurlijk aftrekbaar.
pi_192249331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit was een zeer voorzichtige inschatting, daarnaast zijn bedrijfsmiddelen natuurlijk aftrekbaar.
Aftrekbaar maar nog steeds heel kostbaar!
pi_192249340
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Nou het eerste weekend dat de horeca open is verwacht ik daar wel een topdrukte hoor.
Ik ben erbij *O*
pi_192249355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aftrekbaar maar nog steeds heel kostbaar!
Zeker, maar om te zeggen dat een ZZP loodgieter in deze tijdens slechts 3000 overhoud is onzin.
Bovendien werken ze vaak veel meer dan die 40 uur omdat ze ook wel weten dat het in slechte tijden een stuk minder is.
pi_192249364
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Wij hebben bij een aantal restaurants die we frequent bezoeken een voucher gekocht waardoor ze nu in ieder geval iets van geld binnen krijgen en wij, als het weer kan, alvast betaald hebben voor wat maaltijden. Zodra ze weer open gaan, staan we meteen op de stoep :7
pi_192249368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zeker, maar om te zeggen dat een ZZP loodgieter in deze tijdens slechts 3000 overhoud is onzin.
Bovendien werken ze vaak veel meer dan die 40 uur omdat ze ook wel weten dat het in slechte tijden een stuk minder is.
Je hoeft me niet te geloven, maar een ZZPer die 3 rooitjes overhoud, doet het heel goed over het algemeen. Beter dan 90% schat ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')