We zullen zien wat het in de praktijk gaat betekenen. Ik verwacht er ook niet veel van.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef 0108daniel het volgende: [..] Dat gebeurd niet hoor. Het enige wat gebeurd is dat de ochtendploeg eerder weggaat en de avond ploeg wat later begint zodat we niet met 100 man bij elkaar staan. Het werk gaat dus door met de tientallen mensen bij elkaar ook als een bedrijf niets doet hmm.... 1 voordeel, er zijn een hele hoop zieke mensen die dus ziek thuis zitten. Hierdoor zijn er ook minder collega's op het werk, maar uiteraard veel meer dan 3.
De prognose voor mensen die op de IC komen is niet best, maar het scheelt denk ik wel dat hij gewoon fit en gezond was (wat het eigenlijk nog unieker maakt). Laten we hopen dus van niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:55 schreef -Chakotay- het volgende: [..] Heftig man.. zou hij het jongste corona slachtoffer van Nederland kunnen worden?
Doen we even rustig?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja het zal. Als je op Facebook kijkt heb je ook zulk volk wat op een zelfde toon als jij vanaf de zijlijn staat te blaten.
Als je de hond uit laat wordt je al zowat voor moordenaar uitgemaakt.
Voor iedereen is dit nogal nieuw en zo.
Yep daarom verwacht ik wel dat het verlengd gaat worden tot ook 1 juni. Gaat gewoon niet werken zo.quote:
Had je onlangs nog contact met hem? Was je met hem bevriend?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja. (anders had ik het niet hier gemeld)
Wat is deze?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:00 schreef Arcee het volgende:
[ [url= https://pbs.twimg.com/med(...)ame=large]afbeelding[/url] ]
Sterkte! En zou je ons op de hoogte willen houden hoe het met hem gaat?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De prognose voor mensen die op de IC komen is niet best, maar het scheelt denk ik wel dat hij gewoon fit en gezond was (wat het eigenlijk nog unieker maakt). Laten we hopen dus van niet.
Dit soort berichten zijn altijd reden om alles dicht te doen en naar bed te gaan. Voor mijn eigen mentale gesteldheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik probeer daar toch niet aan te denken.
Zegt niet zoveel vrees ikquote:Op maandag 23 maart 2020 22:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De prognose voor mensen die op de IC komen is niet best, maar het scheelt denk ik wel dat hij gewoon fit en gezond was (wat het eigenlijk nog unieker maakt). Laten we hopen dus van niet.
Zou jij er op zitten te wachten dat je gezondheid real time met wat vreemden op een forum wordt gedeeld?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef Revanches het volgende:
[..]
Sterkte! En zou je ons op de hoogte willen houden hoe het met hem gaat?
hond chinaquote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat dieren niet ziek van worden?
Dat mensen gewoon die regels lezen zonder steeds te paniekerenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk meneer Fretwork, wat wilt u nog meer?
Er zijn honden besmet met corona in Chinaquote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Misschien hebben ze andere, zo direct niet zichtbare symptomenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
En in Nederland?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:02 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Er zijn honden besmet met corona in China
True!quote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit soort berichten zijn altijd reden om alles dicht te doen en naar bed te gaan. Voor mijn eigen mentale gesteldheid.
Geen complete deskundige, maar volgens mij te weinig match met het DNA/RNAquote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maar dan kan je dus ook besmet raken van dieren op straat? Moeten we dan ook niet daar iets aan doen?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien hebben ze andere, zo direct niet zichtbare symptomen
Met het pinapparaat op een stok. Geen grapquote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
Iemand al door de mcdrive gegaan? Hoe gaat dat in deze tijden? WIl mijn kind graag een happy meal halen morgen ofzo...
We hebben hier geen ander virus, dus zo hier wel hetzelfde zijn. Logisch toch.quote:
pinautomaat die met een stok word aangegeven.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
Iemand al door de mcdrive gegaan? Hoe gaat dat in deze tijden? WIl mijn kind graag een happy meal halen morgen ofzo...
Klik op de link in deze tweet:quote:
Gaat over thuiswerken dat gewoon nog steeds tot 6 april is en niet 1 juni.twitter:rivm twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:30:15Tot wanneer gelden de aangescherpte maatregelen in de aanpak van het coronavirus? Bekijk het overzicht.
#coronavirus #COVIDー19 https://t.co/Z3SS4Ke3K1 reageer retweet
Met een paar handschoentjes die ze hun hele dienst aan hebben en in hun eigen gezicht krabben.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
Ik kon gewoon net als normaal door de drive. Was niks anders aan. Bij mij droegen ze ook geen handschoeenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het pinapparaat op een stok. Geen grap
Nee, al lang geen contact meer mee. Vrienden van me wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:00 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Had je onlangs nog contact met hem? Was je met hem bevriend?
Hier kun je bij wijze van uitzondering ook je kind brengen als het niet anders kan (en zij, de KDV/BSO je kennen). Kortom het is niet zwart/wit, nood breekt een menselijke wet. Verschil is dat je hetniet kunt opeisen en dat maakt het ergens prima.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:50 schreef kilon het volgende:
[..]
Als je een cruciaal beroep hebt mag je kind naar de opvang/school. Anders moet jij thuis werken.
Zag er vandaag een rijtje van een auto of 6 staan, volgens mij liep dat gewoon goed, alleen zijn de parkeerplaatsen geslotenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Doublepain het volgende:
Spanje is er ook heftig aan toe als je op nieuwsuur kijkt
Ja door er af en toe eens rustig over te praten kun je ook duidelijkheid scheppen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat mensen gewoon die regels lezen zonder steeds te paniekeren
Zal ik doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:01 schreef Revanches het volgende:
[..]
Sterkte! En zou je ons op de hoogte willen houden hoe het met hem gaat?
Volgens het rivm wel. Bron: een tweet die ik zo niet bij de hand hebquote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar dan kan je dus ook besmet raken van dieren op straat? Moeten we dan ook niet daar iets aan doen?
Haha mooi. Dus veiligheid voorop daarquote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het pinapparaat op een stok. Geen grap
Ik postte laatst al dat ik geen honden meer aai.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Stel we doen nu zo moeilijk met iedereen thuis opsluiten en blijkt later dat dieren grootste bron van verspreiding was 🤷♂️
Ooh. Maar ik ga nog wel gewoon naar kantoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klik op de link in deze tweet:Gaat over thuiswerken dat gewoon nog steeds tot 6 april is en niet 1 juni.twitter:rivm twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:30:15Tot wanneer gelden de aangescherpte maatregelen in de aanpak van het coronavirus? Bekijk het overzicht.
bron ? Volgens dierenartsen zijn huisdieren geen dragers....quote:Op maandag 23 maart 2020 22:02 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Er zijn honden besmet met corona in China
Is volgens mij ontkracht. Was mogelijk overgedragen via de neus maar de hond zelf had het niet.quote:
Wtf. De volgende keer dat een duif te dichtbij komt krijgt je een fatale trap van mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Volgens het rivm wel. Bron: een tweet die ik zo niet bij de hand heb
Misschien bij de Efteling ofzo? Wil je dat?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Even wat anders. Nederland heeft wel echt de meest sombere setting om die toespraken te houden. Kunnen ze hier niet een of andere paleiskamer voor gebruiken met wat statuur erin ipv die grauwe meuk?
Nou ja, er kwamen gewoon antwoorden. Maar kennelijk was dat allemaal belachelijk. Wat wil je dan bereiken? Alleen horen dat je niet meer naar je werk hoeft toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja door er af en toe eens rustig over te praten kun je ook duidelijkheid scheppen.
Dat was überhaupt de reden volgens mij dat ik en die andere gast er samen over begonnen...
Door te praten en dingen zo duidelijk mogelijk te krijgen kun je 'gepanikeer' juist voorkomen mijn inziens.
Ja, als ik daar struikel ik ook.quote:
Ging prima (in de uk, helaas nu gesloten sinds 19.00).quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
Nee, gewoon zakelijk decor.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
Even wat anders. Nederland heeft wel echt de meest sombere setting om die toespraken te houden. Kunnen ze hier niet een of andere paleiskamer voor gebruiken met wat statuur erin ipv die grauwe meuk?
Ja gvd ga niet nog een quotenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, als ik daar struikel ik ook.
Waar liggen welke mensen in de gang? En bron?
Dus je mag met zn 30en in een stinkende zwetende sportschool waar het broeit van de lichaamssappen en waar men elke 5 min een ander sporttoestel aanraakt. Maaaaar je mag NIET met zijn 3en naar de supermarkt, want dan krijg je een boete oplopend tot 400 eurotjesquote:Op maandag 23 maart 2020 22:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ooh. Maar ik ga nog wel gewoon naar kantoor.
Ja, of misschien hebben ze in Rotterdam nog wel een beetje bling bling decor over.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:07 schreef kurk_droog het volgende:
FunFoodShoppen ? lijkt mij nu typisch iets dat je FF de ouder als lichtend voorbeeld gaat zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef Sfancta het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus je mag met zn 30en in een stinkende zwetende sportschool waar het broeit van de lichaamssappen en waar men elke 5 min een ander sporttoestel aanraakt. Maaaaar je mag NIET met zijn 3en naar de supermarkt, want dan krijg je een boete oplopend tot 400 eurotjes
ik zit ook gezellig met 10 andere personen op een kantoor van nog geen 40 vierkante meter dus ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus je mag met zn 30en in een stinkende zwetende sportschool waar het broeit van de lichaamssappen en waar men elke 5 min een ander sporttoestel aanraakt. Maaaaar je mag NIET met zijn 3en naar de supermarkt, want dan krijg je een boete oplopend tot 400 eurotjes
Tja. Vrees dan ook dat opheffing sluiting van o.a. sportscholen op 6 april geen doorgang gaat vinden!quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sportscholen zijn dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja, dat snapt een kind in de leeftijd van een happy meal. Kom nou.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
FunFoodShoppen ? lijkt mij nu typisch iets dat je FF de ouder als lichtend voorbeeld gaat zijn.
PvdD detected ?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:03 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar dan kan je dus ook besmet raken van dieren op straat? Moeten we dan ook niet daar iets aan doen?
Ja tuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 22:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nop. Tot 6 april, daarna mogelijk open.
Vooralsnog jaquote:Op maandag 23 maart 2020 22:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die gaan echt niet open op 6 aprilquote:Op maandag 23 maart 2020 22:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Denk het niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Omdat ze waarschijnlijk aan het bedenken zijn tot hoe lang ze eea gaan verlengen en onder welke voorwaarden.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als dit zo'n onwaarschijnlijk idee was, waarom zeggen ze dan nu nog steeds tot die 6e april?
Nou nee....quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou ja, er kwamen gewoon antwoorden. Maar kennelijk was dat allemaal belachelijk. Wat wil je dan bereiken? Alleen horen dat je niet meer naar je werk hoeft toch?
Met z'n allen in de sportschool is ook een samenkomst. Valt natuurlijk onder een iets andere noemer, maar dat gaan ze vanuit het RIVM natuurlijk niet willen dat dat dan wel doorgang vindt.quote:
Omdat er elke keer maatregelpakketten zijn, die andere bekijken ze binnenkort weerquote:Op maandag 23 maart 2020 22:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als dit zo'n onwaarschijnlijk idee was, waarom zeggen ze dan nu nog steeds tot die 6e april?
Tja je nu druk maken over geld...... tekent wel een stukje schofterige onbehouwen beschaving.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:08 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ging prima (in de uk, helaas nu gesloten sinds 19.00).
Nu in een soort lockdown, alles dicht op essentiele winkels na. Garages dus ook. Gelukkig vandaag de APK van m'n auto gedaan en doorgekomen lol.
Vind het allemaal wel overdreven nu. Als ik de overheid moet geloven hier, zou het neerkomen op zo'n 70.000 doden op 66.44 miljoen mensen mits de overheid geen verdere maatregelen zou nemen zoals ze nu hebben gedaan. Ik bedoel, 70k valt toch reuze mee op een dergelijke populatie?
Wat dat betreft is het eeuwig zonde om de hele economie van de UK te verzieken voor die 70.000 met veelal onderliggende ziektes/aandoeningen/ouderdom.
Met ergste is nog wel dat privé ziekenhuizen ineens gewone belastingbetalers moet gaan toelaten, terwijl ik bovenop mijn belasting nog eens een paar duizend betaal per jaar voor privé verzorging. Zou betekenen dat ik geen verzorging heb terwijl ik er meer voor betaald heb, belachelijk.
School dan ook. Als ik een tentamen maak in de zaal zit er makkelijk 90 man. Maar dat kan dan weer wel ofquote:Op maandag 23 maart 2020 22:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met z'n allen in de sportschool is ook een samenkomst. Valt natuurlijk onder een iets andere noemer, maar dat gaan ze vanuit het RIVM natuurlijk niet willen dat dat dan wel doorgang vindt.
Bij veel bedrijven mogen mensen uit risicogroepen thuis blijven, heeft hij dat al gevraagd?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou nee....
: er zit een hoop onduidelijkheid in deze situatie, wat logisch is.
Een collega van mij die bijvoorbeeld een onderliggende ziekte heeft (diabetes) wil morgen niet naar zijn werk omdat er gewoon veel mensen zijn die in elkaars vaarwater zitten.
Gezien zijn situatie snap ik volkomen dat hij daar even niet op zit te wachten.
Maar het is juist de laatste persoon die 'niet naar zijn werk zou willen'
Ik zal het morgen sowieso even op de bedrijfsvloer gooien. Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij veel bedrijven mogen mensen uit risicogroepen thuis blijven, heeft hij dat al gevraagd?
Nee natuurlijk kan dat ook niet. Alle samenscholingen zijn verboden nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
School dan ook. Als ik een tentamen maak in de zaal zit er makkelijk 90 man. Maar dat kan dan weer wel of
Diabetes staat in ieder geval bij de verhoogde risico'squote:Op maandag 23 maart 2020 22:15 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik zal het morgen sowieso even op de bedrijfsvloer gooien. Bedankt voor de tip.
https://nos.nl/artikel/23(...)ale-eindexamens.htmlquote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
School dan ook. Als ik een tentamen maak in de zaal zit er makkelijk 90 man. Maar dat kan dan weer wel of
Uiteindelijk is het toch een geldkwestie? Als zometeen de “wisselkoers” 100 miljoen economische schade voor elk slachtoffer is, dan moet je wel verdomd sterk in je schoenen staan als beleidsmaker om dat nog te kunnen pareren. Beetje vrijblijvend, je kreet.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja je nu druk maken over geld...... tekent wel een stukje schofterige onbehouwen beschaving.
Ajax wel kampioen dankzij coronaquote:Het is niet uitgesloten dat de Eredivisie volgend seizoen uit twintig clubs bestaat. Dat meldt De Telegraaf naar aanleiding van het overleg tussen de KNVB, Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie over mogelijke scenario's voor het einde van de competitie.
Ajax en AZ hebben evenveel punten, maar het groepsticket voor de Champions League zou vanwege een beter doelsaldo naar Amsterdam gaan. Feyenoord gaat naar de Europa League, terwijl PSV en Willem II de laatste twee Europa League-voorrondetickets pakken.
Kan nog wel doorgaan;quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja je nu druk maken over geld...... tekent wel een stukje schofterige onbehouwen beschaving.
Omdat je de mensen niet wilt ontmoedigen. Je moet ze bij de les houden. Ze duidelijk maken dat de huidige maatregelen passen bij de situatie van nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Onderwijs vinden we belangrijker dan een verbreedingscursus sportschool.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Goh, wat erg.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Kan nog wel doorgaan;
Sky sports die me niet terugbetaald
BT sports die me niet terugbetaald
Slechts tot 2500 pond per maand 80% van het salaris betaald
Maar ondertussen wel betalen voor privé zorg, en dan vervolgens geen recht hebben op een bed. Ik betaal, maar als ik het nodig heb, krijg ik geen zorg, of moet ik wachten?
Dat is onacceptabel. Normaal gesproken in 'normale' tijden, krijg je privé hier dezelfde dag nog een afspraak bij de huisarts, of bij een specialist in het ziekenhuis.
Via de NHS moet je in sommige regio's zomaar 3 weken wachten op een afspraak, doorverwijzing nog eens een paar weken.
Hoe is dat eerlijk?
met de huisarts?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:17 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Kan nog wel doorgaan;
Sky sports die me niet terugbetaald
BT sports die me niet terugbetaald
Slechts tot 2500 pond per maand 80% van het salaris betaald
Maar ondertussen wel betalen voor privé zorg, en dan vervolgens geen recht hebben op een bed. Ik betaal, maar als ik het nodig heb, krijg ik geen zorg, of moet ik wachten?
Dat is onacceptabel. Normaal gesproken in 'normale' tijden, krijg je privé hier dezelfde dag nog een afspraak bij de huisarts, of bij een specialist in het ziekenhuis.
Via de NHS moet je in sommige regio's zomaar 3 weken wachten op een afspraak, doorverwijzing nog eens een paar weken.
Hoe is dat eerlijk?
Dan zou ik alsnog m'n geld terug moeten krijgen, met nog vele anderen. Ik betaal belasting + alle extra's er bovenop.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, wat erg.
Iets met nood breekt wetten enzo.
Jep, als je bij de NHS zit, dan is het al vaak zo dat je 3 weken moet wachten voor een afspraak bij de huisarts.quote:
En zo werkt het nu dus niet...quote:Op maandag 23 maart 2020 22:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dan zou ik alsnog m'n geld terug moeten krijgen, met nog vele anderen. Ik betaal belasting + alle extra's er bovenop.
Iemand die niet alle extra's er bovenop betaald ( zo'n 6.000 pond per jaar), zou niet dezelfde rechten / behandeling moeten krijgen. Nouja, zou best mogen, maar zodra iemand die er voor betaald een bed nodig heeft, zou de "nhs" klant er uit geschopt moeten worden.
Iets met handhaven van 1.5m afstand en gemeld bij de handhaver aka. de Gemeente.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze heeft weddenschappen afgesloten en wil geld zien. En haar scriptie op tijd afhebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoeveel topics blijf je hier nog over doordrammen?
Hoe kom je hier nou weer bij. Is gewoon een samenkomst.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:21 schreef Nielsch het volgende:
Waarom mag je in kerken nog wel met 30 man bij elkaar komen? Doe normaal joh.
Dat is wel extreem karig.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Jep, als je bij de NHS zit, dan is het al vaak zo dat je 3 weken moet wachten voor een afspraak bij de huisarts.
Het klopt voor geen kant. Je kunt niet iemand een boete geven omdat ze met zn 3en boodschappen doen maar wel de sportscholen openflikkeren waar ik weet niet hoeveel man zit te zweten en te broeien. Dat slaat als een tang op een varken en de mens zal dit niet accepteren.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met handhaven van 1.5m afstand en gemeld bij de handhaver aka. de Gemeente.
Ik snap verder niet goed dat mensen regels gaan neuken op punten en komma's van een strekking, terwijl ze doorgaans uiterst slim zijn om hun voordeel daarvan uit te rekenen.
Het volk van: ik snap alles prima behalve nu even niet omdat het mij even niet uitkomt.
Ja. En heftig ookquote:
Laat haar lekker een topic openen ipv dat oninteressante gedram hier.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:22 schreef maily het volgende:
[..]
Ze heeft weddenschappen afgesloten en wil geld zien. En haar scriptie op tijd afhebben.
Hoe zit het daar danquote:Op maandag 23 maart 2020 22:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Meen dat nu Zweden het land is met de soepelste regelgeving/maatregelen rondom Covid-19.
OK, ga jij lekker werken op kantoor op 7 april.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klik op de link in deze tweet:Gaat over thuiswerken dat gewoon nog steeds tot 6 april is en niet 1 juni.twitter:rivm twitterde op maandag 23-03-2020 om 21:30:15Tot wanneer gelden de aangescherpte maatregelen in de aanpak van het coronavirus? Bekijk het overzicht.
Ik denk dat dat voornamelijk mensen waren die en niet naar persco's kijken en als ze er dan daags erna op aan worden gesproken door collega's dat ze iets roepen van "Rutte? Rutte moet opkutte! Het is maar een griepje man!!"quote:Op maandag 23 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
hoop dat de ernst van de situatie vandaag meer is doorgedrongen tot de mensen die afgelopen weekend de hort op waren naar het strand en zo
Kon niet uitblijven natuurlijk. Ben benieuwd hoe die clown van een Trump de boel gaat aanpakken nu.quote:
Alleen kerkelijke bruiloften.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:21 schreef Nielsch het volgende:
Waarom mag je in kerken nog wel met 30 man bij elkaar komen? Doe normaal joh.
Zeker als het helemaal fout gaat. Wie gaat hij dan de schuld gevenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:26 schreef D_A het volgende:
[..]
Kon niet uitblijven natuurlijk. Ben benieuwd hoe die clown van een Trump de boel gaat aanpakken nu.
Als ik me goed herinner geen verplicht gesloten scholen en er wordt geen sociale onthouding of iets dergelijks gepropageerd.quote:
Obama uiteraar. En Bidenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zeker als het helemaal fout gaat. Wie gaat hij dan de schuld geven
Geen idee hoe dat precies werkte, daar ben ik net iets te jong voor. Maar de NHS wordt betaald vanuit de belastinginkomsten. Iedereen draagt een bepaald percentage af vanuit hun inkomstenbelasting en wat dat betreft hoeft dus niemand een zorgverzekering af te sluiten,quote:Op maandag 23 maart 2020 22:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is wel extreem karig.
NHS is te vergelijken met oude ziekenfonds systeem in Nederland?
die jongen is bang om zijn baantje te verliezen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:27 schreef bitterbal het volgende:
werd bij zon bouwmarkt ook zon jongen gevraagd wanneer hij nou wel binnen zou blijven
' als de overheid dat zegt ' zei die...
ramen en deuren gesloten houdenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik heb morgen een afspraak bij de garage. Ben ik de lul nu met de nieuwe maatregelen?
Vrijheid van Godsdienst is een grondrecht...quote:Op maandag 23 maart 2020 22:22 schreef wpor het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij. Is gewoon een samenkomst.
nood breekt wet...quote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vrijheid van Godsdienst is een grondrecht...
Die signaleert over 2 weken mogelijk weer open te gaan, terwijl een aantal staten uit eigen beweging de boel dicht hebben gegooid. Dat gaat een gevecht worden en bovendien eentje met veel slachtoffers als het republikeinse standpunt gaat worden dat veel doden acceptabel is om de schoorsteen te laten roken.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:26 schreef D_A het volgende:
[..]
Kon niet uitblijven natuurlijk. Ben benieuwd hoe die clown van een Trump de boel gaat aanpakken nu.
En nu even niet dus. Nu gaat het op volgorde die door artsen en niet door geld wordt bepaald. Pech dusquote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precies werkte, daar ben ik net iets te jong voor. Maar de NHS wordt betaald vanuit de belastinginkomsten. Iedereen draagt een bepaald percentage af vanuit hun inkomstenbelasting en wat dat betreft hoeft dus niemand een zorgverzekering af te sluiten,
Nadeel is dat je lang moet wachten op een afspraak bij de huisarts, en al helemaal voor een doorverwijzing, bij moet betalen bij de tandarts, paar pond per voorgeschreven medicijn moet betalen etc.
Privé betaal je al zomaar 4 tot 6000 per jaar extra, bovenop je inkomstenbelasting. Huisarts kan je nu bellen en dan kan je er over een uurtje terecht. Specialist nodig? Huisarts regelt nu een afspraak en je kan er dezelfde dag nog terecht.
Ziekenhuis eten is ook beter. NHS krijg je standaard troep. Privé krijg je verse zalm en dergelijke. Moderne ambulances etc als je verplaatst moet worden na een ongeval. Moderne ziekenhuizen ipv jaren 30/40/50 ziekenhuizen. Meer personeel etc.
Ook grondrechten kunnen bij wet worden beperkt. En er is een wet als basis voor deze beperkingen. Dus. Iedere halve gare die hierover een rechtszaak gaat beginnen krijgt over 8 jaar in Straatsburg te horen dat hij geen gelijk had. Ondertussen zal de overheid het gewoon wel afdwingen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vrijheid van Godsdienst is een grondrecht...
Stuur je claim maar in, veel succes en ik garandeer je dat het vergane moeite is.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het toch een geldkwestie? Als zometeen de “wisselkoers” 100 miljoen economische schade voor elk slachtoffer is, dan moet je wel verdomd sterk in je schoenen staan als beleidsmaker om dat nog te kunnen pareren. Beetje vrijblijvend, je kreet.
Ik weet. Maar daar zit wel een zekere proportionaliteitstoets in. Dus zomaar alle kerken sluiten terwijl je de supermarkten bijvoorbeeld nog open laat kan wel eens gedoe opleveren.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ook grondrechten kunnen bij wet worden beperkt. En er is een wet als basis voor deze beperkingen. Dus. Iedere halve gare die hierover een rechtszaak gaat beginnen krijgt over 8 jaar in Straatsburg te horen dat hij geen gelijk had. Ondertussen zal de overheid het gewoon wel afdwingen.
Dat wordt weer tenenkrommend natuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef Felixa het volgende:
Trump/task force persco aanstaande (CNN).
Ga 'm toch even aan doenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wordt weer tenenkrommend natuurlijk
Net als Mitch McConnell vanmiddag. Die liep af te geven op Bill de Blasio. Die schreeuwt om bedden, maskers, beademingsapparatuur voor NYC. McConnell vond het erger dat miljoenen mensen hun baan verliezen. De Blasio moest maar niet zo zeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Alsjeblieft zegquote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Denken jullie dat deze maatregelen (90% lockdown) ook nog worden omgezet in een totale lockdown aankomende dagen/weken?
Het is dat het bakken met mensenlevens kost, maar ik hoop zo ongenadig hard dat Trump met pek en veren uit dat Witte Huis wordt geflikkerdquote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Felixa het volgende:
ur voor NYC. McConnell vond het erger dat miljoenen mensen hun vaan verliezen. De Blasio moest maar niet zo zeuren.
Helaas, wordt een landslide overwinning voor hem, ongekend in de historie van de VS.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is dat het bakken met mensenlevens kost, maar ik hoop zo ongenadig hard dat Trump met pek en veren uit dat Witte Huis wordt geflikkerd
Potentiëel 500.000 doden maken alles proportioneel. Deze discussie is volstrekt zinloos tegen de achtergrond van een een pandemie. Ik heb er geen twijfel over dat er mensen zullen zijn die hem willen voeren, maar ik heb er geen enkele twijfel over dat bij de hoogste rechters ook het sluiten van godshuizen proportioneel wordt geacht.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet. Maar daar zit wel een zekere proportionaliteitstoets in. Dus zomaar alle kerken sluiten terwijl je de supermarkten bijvoorbeeld nog open laat kan wel eens gedoe opleveren.
Het is te hopen, maar misschien beter om deze dagelijkse politieke slowchat in POL verder te voeren?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is dat het bakken met mensenlevens kost, maar ik hoop zo ongenadig hard dat Trump met pek en veren uit dat Witte Huis wordt geflikkerd
Hopelijk gaat hij het weer hebben over het Chinese virusquote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, want dit heeft nagenoeg hetzelfde effect en de economie moet enigzins blijven draaien, anders krijg je de situatie van operatie geslaag maar patient overleden.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Denken jullie dat deze maatregelen (90% lockdown) ook nog worden omgezet in een totale lockdown aankomende dagen/weken?
Zéker niet. Periode 23 maart - 6 april de strengste maatregelen (nu), daarna misschien op bepaalde punten een beetje de teugels vieren.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Lekker die Chinezen pesten.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk gaat hij het weer hebben over het Chinese virus
Ditquote:Op maandag 23 maart 2020 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zéker niet. Periode 23 maart - 6 april de strengste maatregelen (nu), daarna misschien op bepaalde punten een beetje de teugels vieren.
Oh, zo had ik hem nog niet gezienquote:Op maandag 23 maart 2020 22:38 schreef JOHANK88 het volgende:
[..]
gekoppeld met je avatar is die wel erg grappig
Nofi, maar ik begin te denken dat er een ontkenningsfase is waarbij de ernst van de situatie nog niet helemaal is doorgedrongen is. Komt allemaal goed.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precies werkte, daar ben ik net iets te jong voor. Maar de NHS wordt betaald vanuit de belastinginkomsten. Iedereen draagt een bepaald percentage af vanuit hun inkomstenbelasting en wat dat betreft hoeft dus niemand een zorgverzekering af te sluiten,
Nadeel is dat je lang moet wachten op een afspraak bij de huisarts, en al helemaal voor een doorverwijzing, bij moet betalen bij de tandarts, paar pond per voorgeschreven medicijn moet betalen etc.
Privé betaal je al zomaar 4 tot 6000 per jaar extra, bovenop je inkomstenbelasting. Huisarts kan je nu bellen en dan kan je er over een uurtje terecht. Specialist nodig? Huisarts regelt nu een afspraak en je kan er dezelfde dag nog terecht.
Ziekenhuis eten is ook beter. NHS krijg je standaard troep. Privé krijg je verse zalm en dergelijke. Moderne ambulances etc als je verplaatst moet worden na een ongeval. Moderne ziekenhuizen ipv jaren 30/40/50 ziekenhuizen. Meer personeel etc.
ga er niet van uit :pquote:Op maandag 23 maart 2020 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zéker niet. Periode 23 maart - 6 april de strengste maatregelen (nu), daarna misschien op bepaalde punten een beetje de teugels vieren.
Ik heb er geen enkele twijfel aan. Als je de debiele reacties in deze topicreeks ziet op de verscherpte maatregels dan lukt het allen met het leger in de straat dat mensen die naar buiten gaan zonder goede reden doodschiet.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Volledige lockdown is onmogelijk. Dat is vele malen schadelijker dan de kwaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele twijfel aan. Als je de debiele reacties in deze topicreeks ziet op de verscherpte maatregels dan lukt het allen met het leger in de straat dat mensen die naar buiten gaan zonder goede reden doodschiet.
Het is kennelijk te moeilijk voor mensen om te begrijpen dat als je al vindt dat ze niet naar buiten moeten gaan, dat als je er een schepje bovenop doet, dat niet betekent dat je de teugels laat vieren.
Ik zit hier echt te stomen merk ik. Wat voor hersendode zombie moet je zijn om de reactie op wat mensen op het strand te interpreteren als een boodschap dat je wel weer samen kunt gaan klonteren in een kantoorruimte?
Niveautje weer...quote:Op maandag 23 maart 2020 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Hopelijk gaat hij het weer hebben over het Chinese virus
Tweederde van Nederland zijn retards confirmedquote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Maver24 het volgende:
Rijnmond.nl
22:23
Poll: Tweederde is vóór lockdown
Redactie Rijnmond Redactie Rijnmond
Bijna tweederde van de stemmers op onze poll is vóór een lockdown. Dat blijkt uit een poll op Rijnmond.nl. 65 procent wil dat Nederland 'op slot' gaat. De overige 35 procent ziet dat niet zitten. De poll werd ingevuld door in totaal ruim 21.000 stemmers.
Dat valt wel mee toch? Je kunt op de meeste plaatsen een kanon afschieten. Hier op Fok is ook nagenoeg iedereen van mening dat je zo veel mogelijk thuis moet zijn. Die totale lockdown gaat weinig extra brengen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele twijfel aan. Als je de debiele reacties in deze topicreeks ziet op de verscherpte maatregels dan lukt het allen met het leger in de straat dat mensen die naar buiten gaan zonder goede reden doodschiet.
Het is kennelijk te moeilijk voor mensen om te begrijpen dat als je al vindt dat ze niet naar buiten moeten gaan, dat als je er een schepje bovenop doet, dat niet betekent dat je de teugels laat vieren.
Ik zit hier echt te stomen merk ik. Wat voor hersendode zombie moet je zijn om de reactie op wat mensen op het strand te interpreteren als een boodschap dat je wel weer samen kunt gaan klonteren in een kantoorruimte?
dat dusquote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volledige lockdown is onmogelijk. Dat is vele malen schadelijker dan de kwaal.
7 april zit ik jankend in de schoolbanken en kun jij weer gaan sporten in de gym.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, sleutels en je auto wordt eerst ontsmet met lysol........ ik schat een startrekening van ¤650 en je mag niet blijven om er van te genieten.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik heb morgen een afspraak bij de garage. Ben ik de lul nu met de nieuwe maatregelen?
Doe toch normaal joh. We hebben besloten voor het scenario van groepsimmuniteit te gaan. Dat betekent dat het virus sowieso mag rondgaan, maar dan in een beheerst tempo. No wayh dat de boel dus helemaal op slot gaat want dat strookt niet met onze missie.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
+1quote:Op maandag 23 maart 2020 22:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, want dit heeft nagenoeg hetzelfde effect en de economie moet enigzins blijven draaien, anders krijg je de situatie van operatie geslaag maar patient overleden.
Dit moet je wel in het oog houden. Zo'n lockdown als 'stootkuur' kan natuurlijk. Maar langdurig is een drama, dat gaat op zoveel vlakken problemen opleveren, dat moet je niet willen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan in Nederland al lang.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:42 schreef -Chakotay- het volgende:
https://www.thelocal.dk/2(...)ency-coronavirus-law
Ziek
Deens parlement keurt unaniem wetsvoorstel goed die de gezondheidsautoriteiten de bevoegdheid geeft om testen, behandeling en quarantaine af te dwingen met de steun van de politie.
De vergaande nieuwe wet blijft van kracht tot maart 2021, waarna deze vervalt op grond van een vervalbepaling.
Goed idee!quote:Op maandag 23 maart 2020 22:42 schreef -Chakotay- het volgende:
https://www.thelocal.dk/2(...)ency-coronavirus-law
Ziek
Deens parlement keurt unaniem wetsvoorstel goed die de gezondheidsautoriteiten de bevoegdheid geeft om testen, behandeling en quarantaine af te dwingen met de steun van de politie.
De vergaande nieuwe wet blijft van kracht tot maart 2021, waarna deze vervalt op grond van een vervalbepaling.
Dat moet je een week of 2-3 doen om tijd te rekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit moet je wel in het oog houden. Zo'n lockdown als 'stootkuur' kan natuurlijk. Maar langdurig is een drama, dat gaat op zoveel vlakken problemen opleveren, dat moet je niet willen.
We gaan gewoon doorhinken. Op slot gaan heeft geen zin en doe je alleen als de zorgcapaciteit het helemaal niet meer aan zou kunnen. Anders tijger je gewoon door in een tempo wat past bij je draagkracht.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Maver24 het volgende:
Rijnmond.nl
Bijna tweederde van de stemmers op onze poll is vóór een lockdown. Dat blijkt uit een poll op Rijnmond.nl. 65 procent wil dat Nederland 'op slot' gaat. De overige 35 procent ziet dat niet zitten. De poll werd ingevuld door in totaal ruim 21.000 stemmers.
Nee, sowieso niet. Totaal onnodig en economische impact zal veel groter zijn dan de huidige maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:34 schreef Sfancta het volgende:
Republicans will prevail.... het blijft een uiterst vreemde samenleving.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die signaleert over 2 weken mogelijk weer open te gaan, terwijl een aantal staten uit eigen beweging de boel dicht hebben gegooid. Dat gaat een gevecht worden en bovendien eentje met veel slachtoffers als het republikeinse standpunt gaat worden dat veel doden acceptabel is om de schoorsteen te laten roken.
Onmogelijk? Heb je wel opgelet wat ze in Spanje doen?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zoiets zou kunnen. Maar als we over maanden gaan praten komen er zo veel mensen en processen in de knel, dat je het niet moet willen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat moet je een week of 2-3 doen om tijd te rekken.
Geloof ik helemaal niks van, dat wordt echt nog wel langer doorgezetquote:Op maandag 23 maart 2020 22:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
7 april zit ik jankend in de schoolbanken en kun jij weer gaan sporten in de gym.
Nederland is niet Spanje. Politie? Wat is dat?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Onmogelijk? Heb je wel opgelet wat ze in Spanje doen?
En verder is het onvermijdelijk. Als je niet begrijpt dat de kernboodschap was en blijft; blijf thuis, dan ga je niet thuisblijven. En het is mij wel duidelijk dat veel mensen te dom zijn om de boodschap te begrijpen.
Bijna iedereen blijft al zo veel mogelijk thuis. Dat klein beetje winst wat je kunt behalen met een lockdown weegt niet op tegen de nadelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En verder is het onvermijdelijk. Als je niet begrijpt dat de kernboodschap was en blijft; blijf thuis, dan ga je niet thuisblijven. En het is mij wel duidelijk dat veel mensen te dom zijn om de boodschap te begrijpen.
Ik heb mannen in witte pakken achter burgers aan zien rennen en de politie een man zijn fiets af zien plukken en bekeuren, daar wil je toch als land niet naartoe?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
In Spanje is ook geen totale lockdown. Daar mogen mensen nog gewoon boodschappen doen en naar werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 maart 2020 22:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
7 april zit ik jankend in de schoolbanken en kun jij weer gaan sporten in de gym.
QFTquote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niks van, dat wordt echt nog wel langer doorgezet
Dat merken we dan wel weer he.quote:
Nee zeker niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoiets zou kunnen. Maar als we over maanden gaan praten komen er zo veel mensen en processen in de knel, dat je het niet moet willen.
Rechtbanken zijn dicht en behandelen alleen urgente zaken.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet. Maar daar zit wel een zekere proportionaliteitstoets in. Dus zomaar alle kerken sluiten terwijl je de supermarkten bijvoorbeeld nog open laat kan wel eens gedoe opleveren.
Nu valt het wel mee, maar jij ziet niet dat er hier legio mensen zijn die denken dat de verscherpte regels betekenen dat ze op 7 april weer gewoon op hun werkplek op kantoor zitten en dat dan de horeca gewoon weer open is?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? Je kunt op de meeste plaatsen een kanon afschieten. Hier op Fok is ook nagenoeg iedereen van mening dat je zo veel mogelijk thuis moet zijn. Die totale lockdown gaat weinig extra brengen.
[..]
dat dus
Dat is een beetje het probleem. Ik zie veel mensen die zich blind staren op een volledige lockdown (sommige mensen - en dan heb ik het niet over FOKkers hier - weten niet eens wat dat in zal inhouden - en het zijn vaak dezelfde mensen die zich niet eens aan de bestaande regels houden) en die elkaar een beetje na praten (want ja, andere landen doen het ook!), maar er wordt echt veel te weinig stil gestaan bij de lange termijn. Of het effect er van op de economie/maatschappij. Maatregelen van nu zou je misschien 2/3 maandjes kunnen rekken, maar dat is al extreem. Op een gegeven moment moet je ervoor zorgen dat de maatregelen ook een beetje in contrast staan met de gevolgen van de economie en de cijfers van dat moment.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit moet je wel in het oog houden. Zo'n lockdown als 'stootkuur' kan natuurlijk. Maar langdurig is een drama, dat gaat op zoveel vlakken problemen opleveren, dat moet je niet willen.
Euhm gewoon een kort geding?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Rechtbanken zijn dicht en behandelen alleen urgente zaken.
Dit lijkt mij net zo iets dat je nu even bij de rechter zult kunnen voorleggen.
Ma.w. bij wie ga je je beklag doen dat je (vindt dat) grondrechten zijn aangetast ?
Wel interessant in de zin van weten weten hoe dit in tijden van crises werkt.
twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 22:43:24Banner Health in Arizona says a man has died and a woman is seriously ill after taking chloroquine phosphate, in the form of fish tank cleaner, in an attempt to self-medicate against coronavirus. The pharmaceutical drug version has not been approved to treat coronavirus. reageer retweet
Het valt me op dat het derde cijfer in het staatje op https://www.stichting-nice.nl/ wel nu al een paar dagen in de buurt komt van het cijfer dat gecommuniceerd wordt... dan zou de teller nu op 491 staan voor de IC-patienten.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 (+33%)
Za 14-03: 136 (+18%)
Zo 15-03: 162 (+19%)
Ma 16-03: 205 (+27%)
Di 17-03: 314 (+53%)
Wo 18-03: 408 (+30%)
Do 19-03: 489 (+20%)
Vr 20-03: 643 (+31%)
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 (+25%)
Zondag 15-03 was er een stijging te zien van +19%, gevolgd door +27% op maandag en +53% op dinsdag.
Zondag 22-03 was er een stijging te zien van +18%, gevolgd door +25% op maandag. Ben benieuwd of dinsdag weer zo'n mega sprong gaat maken.
Aantal patiënten op IC
Ma 16-03: 96
Di 17-03: 135 (+41%)
Wo 18-03: 171 (+27%)
Do 19-03: 210 (+23%)
Vr 20-03: 281 (+34%)
Za 21-03: 354 (+26%)
Zo 22-03: 405 (+14%)
Ma 23-03: 487 (+20%)
Ook hier zie je weer een daling op de zondag, gevolgd door een stijging op de maandag. Aangezien het niet zo kan zijn dat ze patiënten maar niet opnemen op een zondag zou het haast wel een registratie "lag" moeten zijn.
Ben benieuwd naar de cijfers van morgen. Dat zou wel een duidelijk beeld moeten geven van welke richting wij op gaan.
Juist als iedereen dom is, wat levert een complete lockdown op in vergelijking met de huidige maatregelen?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nu valt het wel mee, maar jij ziet niet dat er hier legio mensen zijn die denken dat de verscherpte regels betekenen dat ze op 7 april weer gewoon op hun werkplek op kantoor zitten en dat dan de horeca gewoon weer open is?
Van die leipo's dus die denken dat op 7 april ze weer gewoon in de trein naar werk moeten stappen met zijn allen. Dat dat op de een of andere magische manier wel moet kunnen met de regels die bedoeld zijn om te voorkomen dat mensen te massaal een wandelingetje buiten te maken?
Serieus, deze Corona crisis maakt me zo volstrekt pessimistisch over mijn medemensen. Ik merk dat de domheid me te erg wordt. Misschien moet ik me maar gewoon afmelden voor deze serie.
Zal wel beter gewerkt hebben dan een fohn in je keel douwen om het virus te vernietigen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:49 schreef wokkelfok het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op maandag 23-03-2020 om 22:43:24Banner Health in Arizona says a man has died and a woman is seriously ill after taking chloroquine phosphate, in the form of fish tank cleaner, in an attempt to self-medicate against coronavirus. The pharmaceutical drug version has not been approved to treat coronavirus. reageer retweet
Die zitten waarschijnlijk nu vuur te spuwen dat hun leven is afgepaktquote:Op maandag 23 maart 2020 22:20 schreef bitterbal het volgende:
hoop dat de ernst van de situatie vandaag meer is doorgedrongen tot de mensen die afgelopen weekend de hort op waren naar het strand en zo
Dat scenario werkt alleen bij serieuze social distancing. Als 20% van de mensen niet de simpele boodschap van thuisblijven snapt, dan faalt social distancing en krijg je een explosieve ontwikkeling. Die zal dan uiteindelijk (tenzij er iets heel raars aan de hand is) leiden tot groepsimmuniteit. Maar dan heb je wel duizenden doden te betreuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Doe toch normaal joh. We hebben besloten voor het scenario van groepsimmuniteit te gaan. Dat betekent dat het virus sowieso mag rondgaan, maar dan in een beheerst tempo. No wayh dat de boel dus helemaal op slot gaat want dat strookt niet met onze missie.
Ik heb eten in huis voor 2/3 maanden wel inmiddelsquote:Op maandag 23 maart 2020 22:48 schreef Tengano het volgende:
Zelfs al blijft iedereen thuis, dan nog moet je er af en toe uit voor je boodschappen, werk of wat dan ook. En dat virus gaat rond als een motherfucker, dat ga je met zo'n lockdown echt niet tegenhouden. Zeker niet met dat stronteigenwijze volk wat we in Nederland hebben.
En is voor de liefhebbers hier te volgen https://www.whitehouse.gov/live/quote:
Ik vrees zelfs dat men hier in Nederland dat risico of verlies wil nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat scenario werkt alleen bij serieuze social distancing. Als 20% van de mensen niet de simpele boodschap van thuisblijven snapt, dan faalt social distancing en krijg je een explosieve ontwikkeling. Die zal dan uiteindelijk (tenzij er iets heel raars aan de hand is) leiden tot groepsimmuniteit. Maar dan heb je wel duizenden doden te betreuren.
Gelukkig is lang niet iedereen zo panisch en zijn de meeste schappen in de supermarkten gewoon weer vol.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb eten in huis voor 2/3 maanden wel inmiddels
Alleen in Nederland? ZIjn wij eigenwijzer dan het volk in andere landen?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:48 schreef Tengano het volgende:
Zelfs al blijft iedereen thuis, dan nog moet je er af en toe uit voor je boodschappen, werk of wat dan ook. En dat virus gaat rond als een motherfucker, dat ga je met zo'n lockdown echt niet tegenhouden. Zeker niet met dat stronteigenwijze volk wat we in Nederland hebben.
Dat land waar ze de bejaarden gewoon laten stikken in het bejaardenhuis?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je een bron van die 20%quote:Op maandag 23 maart 2020 22:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat scenario werkt alleen bij serieuze social distancing. Als 20% van de mensen niet de simpele boodschap van thuisblijven snapt, dan faalt social distancing en krijg je een explosieve ontwikkeling. Die zal dan uiteindelijk (tenzij er iets heel raars aan de hand is) leiden tot groepsimmuniteit. Maar dan heb je wel duizenden doden te betreuren.
Speelt ook mee dat hoe langer je zaken sluit hoe moeilijker het zal gaan zijn om de economie daarvan in de re-boot te laten gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:38 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik heb allerlei potjes groente. Heb 8 flessen siroop. 15 pakken houdbare melk. 8 flessen limonade. Paar trays water met prik. Vriezer ligt vol. Brood in overvloed. Aardappelen, rijst, pasta. I aint going nowherequote:Op maandag 23 maart 2020 22:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig is lang niet iedereen zo panisch en zijn de meeste schappen in de supermarkten gewoon weer vol.
Kom op even je best doen ipv alleen een linkje kopiëren, je komt hier al even.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:55 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/l(...)down?context=default
quote:The UK did the opposite of acting. In an act of what I see as sheer arrogance, they chose to do nothing, per the early stages of their disaster plan. There was some initial contact tracing, but this stopped when it was clear that there was significant community spread and exponential growth. And after this? They did not ramp up testing capabilities. They did not encourage social distancing. They did not boost PPE supply, or plan for surge capacity. They ignored advice from the WHO, public health experts in other country; epidemiologists, scientists and doctors in their own. I can tell you with certainty now that they did not even collect regular statistics for how many COVID patients were being admitted to critical care in the UK. They did nothing.
What were they thinking? Maybe that what had happened in China, and was happening in Italy, couldn't possibly happen in the UK, right? It was impossible. The persisted with the original plan with no modification.
Well COVID-19 is not flu. That is perfectly clear. And it was clear that the UK numbers were following, exponentially, the same trend as Italy. But still the government and their advisers stuck to their guns and put out reassuring messages. I would ask here - why did they still think we would be different?
Finally, a team at Imperial informing the government's response put up-to-date COVID-19 data into the historical models that the UK plan was based on (https://www.imperial.ac.u(...)lling-16-03-2020.pdf), and predicted in a best case scenario 250,000 deaths and excess of 8x surge capacity of UK intensive cares. They concluded that our approach was wrong, and that "Epidemic suppression is the only viable strategy at the current time".
Where are we now?
-The government has instituted a number of measures that they previously called "unscientific", but has not mandated them.
-We are far, far into the exponential curve both in deaths and critical care numbers, and there is at least two weeks more growth until any of the half-hearted measures taken might kick in.
-We do not have sufficient testing capability for even hospital patients, who sometimes wait days for a test result. There are not enough tests for anyone in the community, or any healthcare workers who might have symptoms.
-Hospitals are scrambling to produce surge capacity, and several smaller hospitals in London are now overwhelmed with COVID and out of ventilators.
-There is clearly not enough PPE in the country and we are rushing to secure supplies.
Mensen hebben beelden een druk bos gezien en gelijk houdt niemand zich aan de regelsquote:
Excuses, volgende keer doe ik dat.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Kom op even je best doen ipv alleen een linkje kopiëren, je komt hier al even.
Sterkte daarmee.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb allerlei potjes groente. Heb 8 flessen siroop. 15 pakken houdbare melk. 8 flessen limonade. Paar trays water met prik. Vriezer ligt vol. Brood in overvloed. Aardappelen, rijst, pasta. I aint going nowhere
Als ze weten dat de maatregelen na 6 april zeker verlengd worden, hadden ze dat nu wel al mogen melden tochquote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, wat jullie bedoelen na 6 april dat bijna alles weer open zou gaan is nu een utopie, begrijp mij niet verkeerd, het ziet naar uit dat het alles veel langer gaat duren met deze strenge maatregelen die kabinet vanavond heeft afgekondigd. Realiteit is dat het zeker zowel het virus veel langer bij ons blijft dan we gedacht hebben, weliswaar dat sociale leven na tussen 1 april tot met 1 juni nagenoeg stil blijft. De maatregelen tot 6 april zullen vrijwel zeker worden verlengd, ben ik overtuigd, naar grafiek van getallen per besmetting(per dag) ziet het wel aardig somber uit, gisteren was een lichte daling en vandaag weer een stijging van patiënten op het IC.
Ik zit het niet te bepleiten he? Ik heb alleen maar een commentaar op het gebrek aan denkvermogen bij mensen om niet te kunnen begrijpen dat meer niet minder betekent.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist als iedereen dom is, wat levert een complete lockdown op in vergelijking met de huidige maatregelen?
Behalve dat niemand meer boodschappen kan doen, niet kan werken, niet meer de hond uit kan laten, etc etc, met alle gevolgen van dien?
Getverdemme.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb allerlei potjes groente. Heb 8 flessen siroop. 15 pakken houdbare melk. 8 flessen limonade. Paar trays water met prik. Vriezer ligt vol. Brood in overvloed. Aardappelen, rijst, pasta. I aint going nowhere
Stap voor stapquote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ze weten dat de maatregelen na 6 april zeker verlengd worden, hadden ze dat nu wel al mogen melden toch
Al had je dat x100, als je de sjaak bent, is het gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ben blij dat ik het in huis heb. Zit gebakken
Nee dit wordt een praatje als. DHL (sponsored) is amazing in doing they're jobs and Coca-Cola (sponsored) is amazing in giving sugar to our kids and health care is the best in the world. And buy a car from General Motors (sponsored)quote:Op maandag 23 maart 2020 22:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Einde van Trump. Dit wordt zo’n ramp voor de USA met hun 3e wereld healthcare
Ik vind het nu juist wel lekker om elke dag even naar de supermarkt oid te gaan. Dat thuiswerken is maar saai.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ben blij dat ik het in huis heb. Zit gebakken
Tuurlijk. Met logisch nadenken kunnen sportscholen, horeca etc toch niet open man vanaf 7 april. Dat is een en al sociale plekken en waar veel mensen bij elkaar komen. Nee dit wordt gewoon deze week of volgende week ook verlengd naar 1 juni.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, wat jullie bedoelen na 6 april dat bijna alles weer open zou gaan is nu een utopie, begrijp mij niet verkeerd, het ziet naar uit dat het alles veel langer gaat duren met deze strenge maatregelen die kabinet vanavond heeft afgekondigd. Realiteit is dat het zeker zowel het virus veel langer bij ons blijft dan we gedacht hebben, weliswaar dat sociale leven na tussen 1 april tot met 1 juni nagenoeg stil blijft. De maatregelen tot 6 april zullen vrijwel zeker worden verlengd, ben ik overtuigd, naar grafiek van getallen per besmetting(per dag) ziet het wel aardig somber uit, gisteren was een lichte daling en vandaag weer een stijging van patiënten op het IC.
Nee had ik net al uitgelegd. Daar zijn we nu nog niet klaar voor. In zo'n situatie begeleidt je de mensen die het betreft en maak je stapje voor stapje omdat wij niet zo ver vooruit kunnen kijken, maar leiders wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ze weten dat de maatregelen na 6 april zeker verlengd worden, hadden ze dat nu wel al mogen melden toch
Zal het eens in de gaten houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het valt me op dat het derde cijfer in het staatje op https://www.stichting-nice.nl/ wel nu al een paar dagen in de buurt komt van het cijfer dat gecommuniceerd wordt... dan zou de teller nu op 491 staan voor de IC-patienten.
Darwinisme is een prachtig ietsquote:Op maandag 23 maart 2020 22:49 schreef wokkelfok het volgende:
Ja het is zo'n onzin allemaalquote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen hebben beelden een druk bos gezien en gelijk houdt niemand zich aan de regels
Erg bijzonder allemaal.
Het gaat er niet om wat jij lekker vindt Je moet dat gewoon zo weinig mogelijk doen, moeilijk te snappen hè.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het nu juist wel lekker om elke dag even naar de supermarkt oid te gaan. Dat thuiswerken is maar saai.
Ah dan begreep ik je verkeerdquote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zit het niet te bepleiten he? Ik heb alleen maar een commentaar op het gebrek aan denkvermogen bij mensen om niet te kunnen begrijpen dat meer niet minder betekent.
Ik maak mij over de economische gevolgen van een totale lockdown óók zorgen, maar ik heb er weinig twijfel over dat politici als het erop aankomt altijd zullen kiezen voor een plek in de geschiedenisboekjes die niet in de kolom 'massamoordenaars' zit. Het lukt niet om de boog voldoende af te vlakken als mensen te weinig doen aan social distancing.
Zooooo. Hoeveel kreeg jij betaald voor deze post?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Nee dit wordt een praatje als. DHL (sponsored) is amazing in doing they're jobs and Coca-Cola (sponsored) is amazing in giving sugar to our kids and health care is the best in the world. And buy a car from General Motors (sponsored)
quote:Op maandag 23 maart 2020 23:00 schreef iBenny het volgende:
[..]
Zooooo. Hoeveel kreeg jij betaald voor deze post?
Fijn van ze dat zij stemmen over regeringsmaatregelen. Zie je ook in die achterlijk pupulairteits krantn die het gebruiken als goedkope bladvulling.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:40 schreef Maver24 het volgende:
Rijnmond.nl
Niet verboden. Als ik 2 maanden opgesloten thuis zit word ik zieker dan van corona.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij lekker vindt Je moet dat gewoon zo weinig mogelijk doen, moeilijk te snappen hè.
Ja kom maar op dan? Jij beweert dat 20% van alle Nederlanders zich niets aantrekt van de regels. Niet dat dat al kan omdat er vanalles dicht is, maar goed. Laat dan ook maar zien hoe je aan dat zeer onwaarschijnlijke getal komt.quote:
twitter:RT_com twitterde op maandag 23-03-2020 om 23:00:00#Russian Army deliver medical aid and equipment at airbase near #Rome to help #Italy combat #COVID19. The generosity doesn’t end there. #Moscow has pledged to send 8 brigades of virus specialists – around 100 people – to help fight the #coronavirus
MORE: https://t.co/TV4FgUVubg https://t.co/GuVlOTrvt6 reageer retweet
Nog zo'n specialist.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:55 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/l(...)down?context=default
Interessant, even in de gaten houden die 22. Ik denk dus dat die niet onder Corona overledenen vallen, omdat niet getest. Mensen die via de spoedeisende hulp binnenkomen worden niet getest. Dus als die op IC belanden en overlijden, nog steeds niet getest: geen Corona overledene.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal het eens in de gaten houden.
Wat mij vandaag op viel is dat in het PDFje van NVIC staat dat er t/m 22-03 19 patiënten op IC overleden zijn. Volgens NICE zijn er nu 41 patiënten op IC overleden. Dat is een verschil van 22. Een deel zal bij vandaag in hebben gezeten, maar denk dat ook dat een deel morgen gaat komen, dus verwacht helaas een flinke stijging in het aantal doden morgen.
Verder viel mij op dat NICE zegt dat er 491 verschillende patiënten op IC liggen (of hebben gelegen), dus in totaal 491 aanmeldingen. Daarvan zijn er 41 overleden en liggen er nu nog 422 opgenomen.
Dat zou dus betekenen dat er 28 patiënten van de IC's af zijn gekomen en dat is wel echt heel laag.
Een zwaar zieke COVID-19 patiënt is toch niet met een 'paar daagjes aan de beademing' van de IC af?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal het eens in de gaten houden.
Wat mij vandaag op viel is dat in het PDFje van NVIC staat dat er t/m 22-03 19 patiënten op IC overleden zijn. Volgens NICE zijn er nu 41 patiënten op IC overleden. Dat is een verschil van 22. Een deel zal bij vandaag in hebben gezeten, maar denk dat ook dat een deel morgen gaat komen, dus verwacht helaas een flinke stijging in het aantal doden morgen.
Verder viel mij op dat NICE zegt dat er 491 verschillende patiënten op IC liggen (of hebben gelegen), dus in totaal 491 aanmeldingen. Daarvan zijn er 41 overleden en liggen er nu nog 422 opgenomen.
Dat zou dus betekenen dat er 28 patiënten van de IC's af zijn gekomen en dat is wel echt heel laag.
Oh ja, Rutte heeft een foto van een druk bos gezien en verbiedt elke bijeenkomst in het openbaar van meer dan 3 mensen en belooft boetes van ¤400 als die drie mensen niet anderhalve meter van elkaar afstaan. Het is eigenlijk iets wat helemaal niet bestaat. Ik zie spoken, heel Nederland begrijpt precies wat de regels zijn en iedereen houdt zich eraan.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen hebben beelden een druk bos gezien en gelijk houdt niemand zich aan de regels
Erg bijzonder allemaal.
Ga toch kokenquote:Op maandag 23 maart 2020 22:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan ga je buiten een stuk wandelen. Het gaat er om dat er niet teveel mensen tegelijk in de supermarkten en andere winkels zijn. Moelijk hè? Jij liep zeker ook op het strand dit weekend?quote:Op maandag 23 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet verboden. Als ik 2 maanden opgesloten thuis zit word ik zieker dan van corona.
Nee, goed gedacht. 10 dagen tot drie weken.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:02 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een zwaar zieke COVID-19 patiënt is toch niet met een 'paar daagjes aan de beademing' van de IC af?
Of denk ik nu te simpel?
Het gros wel, ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, Rutte heeft een foto van een druk bos gezien en verbiedt elke bijeenkomst in het openbaar van meer dan 3 mensen en belooft boetes van ¤400 als die drie mensen niet anderhalve meter van elkaar afstaan. Het is eigenlijk iets wat helemaal niet bestaat. Ik zie spoken, heel Nederland begrijpt precies wat de regels zijn en iedereen houdt zich eraan.
Waar bemoeit die Fred van Leer zich allemaal mee johquote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef merdobach het volgende:
Afhankelijk van één leverancier
Landelijk is het beleid om terughoudend te zijn met het testen, onder andere vanwege tekorten die er zijn aan grondstoffen voor de tests. Zorgpersoneel in ziekenhuizen wordt alleen getest als de medewerker cruciaal is voor de zorg, in een risicogebied is geweest of in contact is geweest met iemand met een bewezen coronabesmetting.
Van Leer legt uit waarom in Groningen de problemen van tekorten niet spelen. "Veel ziekenhuizen hebben zich afhankelijk gemaakt van één leverancier die op dit moment niet kan leveren. Dat is problematisch. In Groningen hebben we meer apparaten, meer platforms waarop wij dezelfde test kunnen draaien waardoor wij meer keuze hebben uit leveranciers."
Groningen werkt bovendien nauwelijks samen met de belangrijkste leverancier voor de andere laboratoria in Nederland, zegt Van Leer. "Wij hebben het geluk dat onze leveranciers nog wel voorraad hebben. Ik denk dat andere ziekenhuizen ook langer hadden kunnen doorgaan met testen als ze hadden gespreid over leveranciers."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)urt-het-nog-wel.html
Wat ongelooflijk slecht allemaal weer.
Rusland heeft ook europa bevrijd, maar de credit gaat altijd naar de amerikanen ed.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:02 schreef -Chakotay- het volgende:
Hier word ik wel een beetje emo vantwitter:RT_com twitterde op maandag 23-03-2020 om 23:00:00#Russian Army deliver medical aid and equipment at airbase near #Rome to help #Italy combat #COVID19. The generosity doesn’t end there. #Moscow has pledged to send 8 brigades of virus specialists – around 100 people – to help fight the #coronavirus
MORE: https://t.co/TV4FgUVubg https://t.co/GuVlOTrvt6 reageer retweet
Ja, dat hebben we gezien de afgelopen 2 maanden.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee had ik net al uitgelegd. Daar zijn we nu nog niet klaar voor. In zo'n situatie begeleidt je de mensen die het betreft en maak je stapje voor stapje omdat wij niet zo ver vooruit kunnen kijken, maar leiders wel.
Nee dat niet. Wel nog even wat rondjes hardgelopen in het park. Goedgekeurd?quote:Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan ga je buiten een stuk wandelen. Het gaat er om dat er niet teveel mensen tegelijk in de supermarkten en andere winkels zijn. Moelijk hè? Jij liep zeker ook op het strand dit weekend?
Geen zin in een betje met roos?quote:Op maandag 23 maart 2020 22:56 schreef Ven1972 het volgende:
Dit zijn natuurlijk getallen vanaf het begin, dus die 28 die nu van IC af zijn kunnen best de eerste 28 zijn geweest of de jongere patiënten etc. RIVM gaat uit van gemiddeld 10 dagen op IC.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:02 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Een zwaar zieke COVID-19 patiënt is toch niet met een 'paar daagjes aan de beademing' van de IC af?
Of denk ik nu te simpel?
Nee, en nog eens nee. Ik was vorige week woensdag paardrijden in het bos (zoals elke week) in Brabant nog wel. En het was er megadruk met gezinnen met kinderen en andere wandelaars. In grote groepen en getale. Op een doordeweeksedag nog wel (wel met het warmste weer van de week).quote:Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh ja, Rutte heeft een foto van een druk bos gezien en verbiedt elke bijeenkomst in het openbaar van meer dan 3 mensen en belooft boetes van ¤400 als die drie mensen niet anderhalve meter van elkaar afstaan. Het is eigenlijk iets wat helemaal niet bestaat. Ik zie spoken, heel Nederland begrijpt precies wat de regels zijn en iedereen houdt zich eraan.
En daarnaast KUNNEN die gelegenheden helemaal niet open als ze de verscherpte regels moeten toepassen. Welke bar kan rondkomen van 3 gasten? Die dan ook nog eens anderhalve meter van elkaar en de barman moeten staan.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee had ik net al uitgelegd. Daar zijn we nu nog niet klaar voor. In zo'n situatie begeleidt je de mensen die het betreft en maak je stapje voor stapje omdat wij niet zo ver vooruit kunnen kijken, maar leiders wel.
Top!quote:Op maandag 23 maart 2020 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee dat niet. Wel nog even wat rondjes hardgelopen in het park. Goedgekeurd?
Hoe zou dat in de praktijk werken ? Griffie is toch ook dicht ?quote:
eeehm, jij was daar dus ook, part of the problem.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, en nog eens nee. Ik was vorige week woensdag paardrijden in het bos (zoals elke week) in Brabant nog wel. En het was er megadruk met gezinnen met kinderen en andere wandelaars. In grote groepen en getale. Op een doordeweeksedag nog wel (wel met het warmste weer van de week).
Dat lijkt mij ook heel logisch inderdaad, daarom verbaasde ik me ook over die tekst op de site van het RIVM.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
OK, ga jij lekker werken op kantoor op 7 april.
Het is werkelijk niet te begrijpen dat op een dag dat de maatregels verscherpt worden de helft van het land denkt dat dan de minder strenge maatregels wel zullen worden ingetrokken. Wat voor soort persoon ben je als je dat soort dingen kunt denken?
-taalgebruik-
Dat geldt voor evenementen. Een bar is geen evenement.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
En daarnaast KUNNEN die gelegenheden helemaal niet open als ze de verscherpte regels moeten toepassen. Welke bar kan rondkomen van 3 gasten? Die dan ook nog eens anderhalve meter van elkaar en de barman moeten staan.
Op zich klopt dat. Dat deden ze nadat ze een deal hadden gesloten met de Nazi’s. Die mochten Polen hebben. Pas toen de Nazi’s door trokken begrepen ze belazerd te zijn en gingen ze vechten.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rusland heeft ook europa bevrijd, maar de credit gaat altijd naar de amerikanen ed.
Volgens mij zijn er zelfs meer russen gesneuveld dat van de rest van de geallieerden.
Walgelijk dat jij zo’n drukke plek opzoekt in deze tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, en nog eens nee. Ik was vorige week woensdag paardrijden in het bos (zoals elke week) in Brabant nog wel. En het was er megadruk met gezinnen met kinderen en andere wandelaars. In grote groepen en getale. Op een doordeweeksedag nog wel (wel met het warmste weer van de week).
Zeker. Maar ik was daar zoals elke week. Of eigenlijk drie keer in de week. En normaal is er geen kip. Het ging er om even aan te geven dat het geen onzin is en ook niet 1 foto dat iedereen massaal naar het bos gaat en zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
eeehm, jij was daar dus ook, part of the problem.
Moet nu meteen denken aan dit filmpje van een Italiaans burgemeester.quote:
Nee, niet heel Nederland houdt zich eraan. Rutte hekelt terecht het egoistische gedrag van die mensen die zich er niet aan gehouden hebben. Maar ik geloof niet dat er dit weekend 3,5 miljoen mensen in die parken waren.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waar wedden we om?quote:Op maandag 23 maart 2020 23:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen zin in een betje met roos?
Zij neemt iedere bet aan dat alles weer open is na 6 april.
Moeilijk om er een percentage aan te plakken ja. Alleen is ieder % teveel als straks de IC's vol zijn gelopen.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, niet heel Nederland houdt zich eraan. Rutte hekelt terecht het egoistische gedrag van die mensen die zich er niet aan gehouden hebben. Maar ik geloof niet dat er dit weekend 3,5 miljoen mensen in die parken waren.
Ik en me vriendin zijn al 3 weken niet meer weggeweest. Boodschappen online besteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:58 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Al had je dat x100, als je de sjaak bent, is het gedaan.
So what, niet voldoende. Anders hadden we deze verscherping niet over ons heen gekregen.quote:
Ik heb helemaal geen last van angst. Wat doe ik verkeerd?quote:Op maandag 23 maart 2020 23:07 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik vraag mij oprecht af hoe lang wij dit volhouden en in hoeverre de kosten nu opwegen tegenover de baten. In mijn optiek niet.
Hoe je het wendt of keert, (en dat valt niet te ontkennen), er wordt enorm ingewerkt op ons angstgevoel. Hoe langer deze charade duurt, hoe meer we eraan toegeven, hoe meer we eraan wennen en hoe makkelijk we het accepteren.
Ik ben niet bang om dood te gaan en al helemaal niet bang om dood te gaan aan het corona virus, maar ik ben wel bang dat wij als mensen onze vrijheden verliezen.
Het enige wat ik vind is dat we altijd kritisch moeten blijven en altijd waakzaam moeten zijn
@roos94quote:Op maandag 23 maart 2020 23:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waar wedden we om?
Ik weet echt niet wat mensen verwachten met alles wat er nu al is gebeurd. Dat ze op 6 april gaan zeggen: oké jongens, speelkwartier voorbij, nu als de wiedeweerga weer naar kantoor of we schoppen je ernaartoe. Graag allemaal hutjemutje in het ov en in het kantoor zelf.
Tenzij ze het experiment groepsimmuniteit nog even goed willen versnellen, maar ja, of dat nu zo verstandig is. Het is toch wenselijk dat de meeste mensen het overleven. Anders lijkt het alsof je het niet goed hebt gedaan.
In zijn boek ‘Influence’ beschrijft Cialdini deze truc van iets geven om een automatische respons te triggeren dat de ontvanger iets terug wil geven.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rusland heeft ook europa bevrijd, maar de credit gaat altijd naar de amerikanen ed.
Volgens mij zijn er zelfs meer russen gesneuveld dat van de rest van de geallieerden.
nou, anne frank (je avatar) moest heel wat langer in huis blijven hoor, die kon het ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet verboden. Als ik 2 maanden opgesloten thuis zit word ik zieker dan van corona.
Ik ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen last van angst. Wat doe ik verkeerd?
De rechtbanken zijn gewoon bereikbaar voor spoedeisende zaken.https://www.rechtspraak.n(...)orden-behandeld.aspxquote:Op maandag 23 maart 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe zou dat in de praktijk werken ? Griffie is toch ook dicht ?
Ik vraag het voor een "vriend" die zich afvraagt hoe dit nu werkt.
Kortom waar is het loket om je klacht in te dienen ?
Meh, allemaal part of the plan als je het mij vraagt.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
So what, niet voldoende. Anders hadden we deze verscherping niet over ons heen gekregen.
Sterker nog, dan hadden die NL-alert ook niet gekregen.
Lekker ongemakkelijk die mensen die nu staan te wachten.quote:
Ik liep de laatste weken steeds van 2 tot 4 met mijn hond en kwam dan bijna niemand tegen. Maar dit weekeinde was het plotseling zo druk bij mijn uitlaatplek dat ik de wandeling 2 uur later doe. Nu kom ik weer het gebruikelijke aantal mensen tegen. Een stuk of 50 over twee uur in een landelijk gebied.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:03 schreef Sfancta het volgende:
Het rondje dat ik na het avondeten loop met de hond, is net alsof ik door een spookstad loop. Zo raar... nog geen vier weken geleden kon je over de koppen lopen. Zag ook al wat poitieauto's rijden, dus er zal wel echt gehandhaafd worden...
Dat zijn de zelfde users/mensen die al dagenlang roepen dat er geen strengere maatregelen gaan komen. Nu zijn ze opeens verbaasd en geschrokken en roepen dat het 6 april wel weer open zal gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waar wedden we om?
Ik weet echt niet wat mensen verwachten met alles wat er nu al is gebeurd. Dat ze op 6 april gaan zeggen: oké jongens, speelkwartier voorbij, nu als de wiedeweerga weer naar kantoor of we schoppen je ernaartoe. Graag allemaal hutjemutje in het ov en in het kantoor zelf.
Tenzij ze het experiment groepsimmuniteit nog even goed willen versnellen, maar ja, of dat nu zo verstandig is. Het is toch wenselijk dat de meeste mensen het overleven. Anders lijkt het alsof je het niet goed hebt gedaan.
gaat mij veel te ver VEEL TE VER ditquote:Op maandag 23 maart 2020 23:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Moet nu meteen denken aan dit filmpje van een Italiaans burgemeester.
Dat maakt toch niets uit. Waarom zou dat dan wel in een restaurant mogen. Dat is toch een beetje tegenstrijdig. Ze willen het liefst zo min mogelijk mensen op straat, maar als alles weer opengaat dan gaan de meeste toch echt weer naar restaurants, cafes etc. Dat schiet dan toch ook niet op als het daar dan weer zo vol staat.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat geldt voor evenementen. Een bar is geen evenement.
Ik zie nu al op tegen 45 dagen rijst eten met bonen en stukjes tonijn uit blik.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik heb eten in huis voor 2/3 maanden wel inmiddels
https://www.whitehouse.gov/live/quote:Op maandag 23 maart 2020 23:12 schreef heywoodu het volgende:
Trump's gebrabbel begint, nu live op CNN (oa).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |