twitter:HillaryClinton twitterde op maandag 08-08-2016 om 21:56:04Just imagine Donald Trump in the Oval Office facing a real crisis. We can’t afford that kind of risk. reageer retweet
twitter:MollyJongFast twitterde op maandag 23-03-2020 om 01:52:23@HillaryClinton We got to find out and it was not great. reageer retweet
twitter:HillaryClinton twitterde op maandag 23-03-2020 om 15:53:48@MollyJongFast It really wasn't. reageer retweet
je snapt weinig van cynisme he?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:12 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Hoe lang doe je hier al dit soort voorspellingen?
Nee het is een constatering over je geloofwaardigheid, ik neem je in ieder geval niet serieus en dat heeft vrij weinig met cynisme te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:31 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je snapt weinig van cynisme he?
'Dappere' poging om het 'the Chinese virus' te noemen ten spijt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:39 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kijk, Trump kan zijn "vijand" niet zien. Schelden en vingerwijzen helpt bij deze crisis niet. Hij kan het coronavirus niet politiek uitbuiten.
Het moeras wordt in deze bill ook nog even flink drooggelegd:quote:Democrats want to further plump the direct payments that would go out to Americans under the bill, proposing $1,500 per person, instead of the $1,200 on the table under the Senate measure laid out Sunday. Unlike the latest plan from Senate Republicans, however, higher earners would have to pay back part or all of the assistance over three years if their taxable income is $75,000 or more for a single filer or $150,000 or more for couples filing jointly. The money would be available to anyone with a tax ID number, and to retirees and people who are unemployed, rather than just to people who file taxes for 2019 or get Social Security.
Kleine bedrijven krijgen ook meer:quote:The House bill goes much further than the Senate measure when it comes to limiting executive pay and stock buybacks, as well as imposing lobbying restrictions. For example, the House package would bar such corporations from lobbying the federal government — a move sure to arouse anger on K Street among Democratic and Republican lobbyists alike.
https://www.politico.com/(...)e-coronavirus-145388quote:Democrats are pitching $500 billion in grants and interest-free loans to small businesses, including $300 billion in forgivable loans to cover short-term payroll costs. That compares to $300 billion in loans for small businesses in the Senate bill.
Dat lijkt mij het verstandigstequote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:16 schreef Monolith het volgende:
Ik zeg weg met die politieke spelletjes en gewoon aannemen dit plan, toch?
Na dat de Dems al een politiek spelletje hebben gespeeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:16 schreef Monolith het volgende:
Ik zeg weg met die politieke spelletjes en gewoon aannemen dit plan, toch?
Het was natuurlijk ironisch bedoeld, want je eigen eisen op tafel gooien en dan vreselijk verontwaardigd zijn dat de andere partij er niet mee instemt is het politieke spelletje dat de Republikeinse partij al jaren speelt. Jij gaat net als een paar braaf mee in het Republikeinse verhaaltje.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Na dat de Dems al een politiek spelletje hebben gespeeld natuurlijk.
Leuk dat het bericht focussed op de punten waar de Republikeinen er het mee eens waren en verder gaat dan het originele plan. Maar hoe zit het met het gedeelte waar de Republikeinen zover bezwaar tegen hadden?
Is dat ook aangepast of is dit op slinkse wijze alsnog de plannen van Pelosi erdoor rammen die helemaal niets met de coronacrisis te maken hebben?
Dan gaat er wel meer stuk, vrees ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou echt bijzonder zijn als Trump alsnog wordt herkozen. Dan ga ik stuk.
je kunt puin niet nog kleiner kloppen dan het nu al is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:35 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan gaat er wel meer stuk, vrees ik.
Trump: 'Hold my beer'.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:54 schreef klappernootopreis het volgende:
Je kunt puin niet nog kleiner kloppen dan het nu al is.
Ik heb moeite met het feit dat er zaken in staan die helemaal niets te doen hebben met de schade die het Coronavirus heeft aangericht.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was natuurlijk ironisch bedoeld, want je eigen eisen op tafel gooien en dan vreselijk verontwaardigd zijn dat de andere partij er niet mee instemt is het politieke spelletje dat de Republikeinse partij al jaren speelt. Jij gaat net als een paar braaf mee in het Republikeinse verhaaltje.
Maar vertel, welk plan vind je beter en waarom? Waar hebben de Republikeinen zoveel bezwaar tegen en waarom? Is nu de tijd om daar zo moeilijk over te doen?
Wauw, wat een goede plek om op informatie over deze bill te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:31 schreef Chivaz het volgende:
Op Trumps JR zijn twitterfeed word de bill ontmanteld. Wat een hoop nonsense staat er in. Ik zag dat er hier mensen waren die schande spraken over het politiek bedrijven rond het coronacrisis. Vinden deze mensen nu ook dat maatregelen die helemaal niets met Corona te maken hebben wel in deze bill horen?
Staat vol met nuttige informatie over de bill. Gek genoeg vind ik daar in de geheel onpartijdige media maar verdomd weinig over.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wauw, wat een goede plek om op informatie over deze bill te gaan zoeken.![]()
![]()
![]()
![]()
Wauw.twitter:NikkiMcR twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 00:28:54Wanna watch a highly trained medical professional's soul get slowly squeezed on national television? https://t.co/ejhkb6uA8h reageer retweet
Darwin award voor 2020 toegekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:44 schreef klappernootopreis het volgende:
Ze weten nu waarom die man uit arizona is gestorven en zijn vrouw in kritieke toestand in het ziekenhuis is opgenomen.
Ze kwamen er achter dat ze chloroquine phosphaat hebben ingenomen, en wel het soort wat gebruikt wordt om aquariums te ontsmetten.
*proest*quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Staat vol met nuttige informatie over de bill. Gek genoeg vind ik daar in de geheel onpartijdige media maar verdomd weinig over.
Ja hoor, daar issie weer! Stomme media11!!EINZ!!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Staat vol met nuttige informatie over de bill. Gek genoeg vind ik daar in de geheel onpartijdige media maar verdomd weinig over.
Haha wat val jij hard door de mand zo zeg. Die feed staat vol met gezeur om niets. Oh minder dan 1% gaat richting vluchtelingen. Oh jee er gaat nog minder (iets van 0,1%) naar een of ander cultureel ding. Echt het meest zielige politieke geneuzel waar je opeens over valt terwijl je toch beweert dat het geen tijd voor politiek is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:31 schreef Chivaz het volgende:
Op Trumps JR zijn twitterfeed word de bill ontmanteld. Wat een hoop nonsense staat er in. Ik zag dat er hier mensen waren die schande spraken over het politiek bedrijven rond het coronacrisis. Vinden deze mensen nu ook dat maatregelen die helemaal niets met Corona te maken hebben wel in deze bill horen?
Allemaal heel nuttig en relevant tijdens een crisis.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Haha wat val jij hard door de mand zo zeg. Die feed staat vol met gezeur om niets. Oh minder dan 1% gaat richting vluchtelingen. Oh jee er gaat nog minder (iets van 0,1%) naar een of ander cultureel ding. Echt het meest zielige politieke geneuzel waar je opeens over valt terwijl je toch beweert dat het geen tijd voor politiek is.
Heel nuttig om te vallen over 35.000.000 op een bill van 500.000.000.000? Bij Trump's bill was niet eens duidelijk waar het geld heen ging. Misschien was hij van plan 10x zoveel naar dezelfde zaken te sturen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Allemaal heel nuttig en relevant tijdens een crisis.
Jammer dat de mensen die zo stellig waren dat politiek bedrijven tijdens een crisis not done was oorverdovend stil zijn #hypocrisie.
Je bent wel wanhopig bezig, he?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Allemaal heel nuttig en relevant tijdens een crisis.
Jammer dat de mensen die zo stellig waren dat politiek bedrijven tijdens een crisis not done was oorverdovend stil zijn #hypocrisie.
Wel grotere kans dat hij dan herkozen wordt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:11 schreef klappernootopreis het volgende:
De enige actie die relevant is mbt deze crisis is Trump naar mar-a-lago schoppen en in lockdown zetten zodat hij zich niet meer kan bemoeien met de coronacrisis.
Mar-A-Lago is dicht.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:11 schreef klappernootopreis het volgende:
De enige actie die relevant is mbt deze crisis is Trump naar mar-a-lago schoppen en in lockdown zetten zodat hij zich niet meer kan bemoeien met de coronacrisis.
mooi. nu trump daar nog dumpen en de VS werkt weer naar behoren.quote:
En gelukkig haal je het dan van de geheel onpartijdige Trump JR.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
als hij op zijn golfbaantje een grote rally gaat beginnen zijn we misschien in een keer van een groot oranje probleem af. Zolang ze maar niet van het terrein af komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel grotere kans dat hij dan herkozen wordt.
Dat is de pest hè. Laatst poste jr. ook zo'n filmpje met een hele lijst aan 'facts' van Fox news, waarin een presentator allemaal dingen opnoemde als 'fact: de president did not disband the pandemic task force' etc etc. En nog een stuk of 30 dingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En gelukkig haal je het dan van de geheel onpartijdige Trump JR.
Mooi geformuleerd door NBC. Eens zien of Lt.Gov. Patrick het zo bedoelde.twitter:NBCPolitics twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 08:03:37Texas Lt. Gov. Patrick suggests that he and other seniors are willing to die to get economy going again. https://t.co/GGqHppzPCb reageer retweet
Deze motherfuckerquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:47 schreef Ulx het volgende:
Wauw.twitter:NikkiMcR twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 00:28:54Wanna watch a highly trained medical professional's soul get slowly squeezed on national television? https://t.co/ejhkb6uA8h reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 13:00:33The Defense Production Act is in full force, but haven’t had to use it because no one has said NO! Millions of masks coming as back up to States. reageer retweet
Is dit echt?quote:
De andere punten die er in staan doen er niet zoveel toe zie ik. Liever blijven we vallen over het feit dat er minder controle over dat geld is dan wat de Democraten willen zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent wel wanhopig bezig, he?![]()
Een 500 miljard slush fund zonder enige restrictie of overzicht is geen politiek bedrijven? Hahahaha! Maar goed, als Rand Paul nog een Republikein besmet heeft hebben de Democraten een meerderheid en is het probleem opgelost en kan het land gewoon bestuurd worden, dan willen mensen zoals jij toch zo graag?
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:54 schreef Ulx het volgende:
@:chivaz: waarom moet er geld naar bedrijven als vanaf volgende week de economie dankzij Trump weer gaat knallen?
twitter:Politidope twitterde op maandag 23-03-2020 om 23:55:48Here is the President announcing he would overrule Dr. Fauci and other doctors if they came to him next week saying it's too dangerous to have people going back to work. https://t.co/AtUqyblpeK reageer retweet
Waar heeft hij dat gezegd?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:54 schreef Ulx het volgende:
@:chivaz: waarom moet er geld naar bedrijven als vanaf volgende week de economie dankzij Trump weer gaat knallen?
Als ze het net zo doen als bij Obama's plan. Dus drie verschillende auditors en transparantie zal Trump daar wel blij mee zijn.twitter:Acosta twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 15:24:33WH has agreed to oversight for stimulus deal's $500B fund proposed for companies in urgent need, we have confirmed. reageer retweet
Ik ben benieuwd. Het zou het enige land ter wereld zijn waar het werkt dan. En dat terwijl veel Amerikanen niks van overheidsbemoeienis moeten hebben en zich niet aan 'adviezen' gaan houden.twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 15:16:34Our people want to return to work. They will practice Social Distancing and all else, and Seniors will be watched over protectively & lovingly. We can do two things together. THE CURE CANNOT BE WORSE (by far) THAN THE PROBLEM! Congress MUST ACT NOW. We will come back strong! reageer retweet
Waarom haal je als je controle over het geld niet belangrijk is dan de twitter van Don JR aan waar gehuild wordt over geld richting migranten en een kunst ding. Blijkbaar is controle alleen belangrijk als het uitkomt? Verkiezingen of klimaat zijn alleen belangrijk als het goed gaat?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De andere punten die er in staan doen er niet zoveel toe zie ik. Liever blijven we vallen over het feit dat er minder controle over dat geld is dan wat de Democraten willen zien.
Ik ben maar wat blij dat er aan “eerlijke” verkiezingen en het klimaat word gedacht midden in een crisis.
Ja, op dit moment wel en ze janken ook over "diversity" en gender equality in deze bill, echt heel erg belangrijk op het momentquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom haal je als je controle over het geld niet belangrijk is dan de twitter van Don JR aan waar gehuild wordt over geld richting migranten en een kunst ding. Blijkbaar is controle alleen belangrijk als het uitkomt? Verkiezingen of klimaat zijn alleen belangrijk als het goed gaat?
twitter:juliaioffe twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 16:11:05Liberty University is going back in session. Unreal. https://t.co/wVlObN5p2r reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:50 schreef MangoTree het volgende:
Dus resume, Trump wordt zonder bewijs ervan beschuldigt dat hij quid pro quo handelde met de Oekraïne maar de Dems zelf doen precies dat met de relief bill. Iemand duiding? @:Ulx?
Ik hoop dat je dit niet serieus meent, want het komt niet heel slim over.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:50 schreef MangoTree het volgende:
Dus resume, Trump wordt zonder bewijs ervan beschuldigt dat hij quid pro quo handelde met de Oekraïne maar de Dems zelf doen precies dat met de relief bill. Iemand duiding? @:Ulx?
Een groot deel van Amerika is niet wezenlijk anders dan pak hem beet Iran of Pakistan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:56 schreef Ulx het volgende:
Jerry Falwell gaat voor thoughts & prayers.twitter:juliaioffe twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 16:11:05Liberty University is going back in session. Unreal. https://t.co/wVlObN5p2r reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weinig bipartisan dus en ik ben blijkbaar dus niet de enige die zo denkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit niet serieus meent, want het komt niet heel slim over.
Je snapt toch sowieso wel dat elke bill die door het congres komt een compromis is van de eisen van beide partijen?
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Twitter draadje van de directeur van het John Hopkins Center for Health Security over het idee van Trump en andere Republikeinen dat na 2 weekjes de boel weer open te gooien, omdat anders de economie te hard geraakt zou worden (bold heb ik gedaan):Trump kan roepen wat hij wil, als de Staten besluiten dan de boel dicht blijft dan blijft het dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het mooiste is natuurlijk dat de staten die geen shutdown doen Republikeinse staten zijn dus dat komt mooi uit voor November.
Ik hoorde je daarover nooit klagen toen de Republikeinen een meerderheid hadden en de benoeming van rechters tegenhielden. Waarom was dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:34 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Weinig bipartisan dus en ik ben blijkbaar dus niet de enige die zo denkt.
Ik zie het eerder gebeuren dat het wel langer op slot blijft en dat er dan gedaan wordt alsof het de schuld van de Democraten zou zijn dat de economie op zijn bek is gegaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump kan roepen wat hij wil, als de Staten besluiten dan de boel dicht blijft dan blijft het dicht.
En het mooiste is natuurlijk dat de staten die geen shutdown doen Republikeinse staten zijn dus dat komt mooi uit voor November.
Dat is al vanaf het begin de Trump narrative. Je kan er zijn tweets op nalezen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie het eerder gebeuren dat het wel langer op slot blijft en dat er dan gedaan wordt alsof het de schuld van de Democraten zou zijn dat de economie op zijn bek is gegaan.
Ja super vergelijkbare situatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoorde je daarover nooit klagen toen de Republikeinen een meerderheid hadden en de benoeming van rechters tegenhielden. Waarom was dat?
Dat zijn geen zaken die je erin gooit in een pakket wat moet dienen als verlichting voor de burgers en bedrijven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom haal je als je controle over het geld niet belangrijk is dan de twitter van Don JR aan waar gehuild wordt over geld richting migranten en een kunst ding. Blijkbaar is controle alleen belangrijk als het uitkomt? Verkiezingen of klimaat zijn alleen belangrijk als het goed gaat?
Maar controle en transparantie zijn toch helemaal geen probleem?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn geen zaken die je erin gooit in een pakket wat moet dienen als verlichting voor de burgers en bedrijven.
Maar dit is wat het volk wil. Of zijn verkiezingen alleen geldig en goed als de Republikeinen winnen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn geen zaken die je erin gooit in een pakket wat moet dienen als verlichting voor de burgers en bedrijven.
Niet echt. Wat Trump deed mbt Oekraine was gewoon impeachwaardig, het systematisch blokkeren van rechters was gewoon kinderachtige nijd. Dit in tegenstelling tot een politieke partij die graag hun eigen punten vertegenwoordigd willen zien in een bipartisan billquote:
Wat heeft 35 miljoen dollar voor het JFK performing arts center te zoeken in een voorstel om nu zo snel mogelijk amerikanen een financiele boost te geven?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet echt. Wat Trump deed mbt Oekraine was gewoon impeachwaardig, het systematisch blokkeren van rechters was gewoon kinderachtige nijd. Dit in tegenstelling tot een politieke partij die graag hun eigen punten vertegenwoordigd willen zien in een bipartisan bill
Misschien heb je een punt. Maar het zijn niet de democraten die onder tijdsdruk staan, dat zijn de republikeinen. Trump wil een herverkiezing, en die is op dit moment heel erg ver weg. Dus de democraten zien hun kans schoon om het proces te in hun voordeel te draaien en er dus extra eisen aan te verbinden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat heeft 35 miljoen dollar voor het JFK performing arts center te zoeken in een voorstel om nu zo snel mogelijk amerikanen een financiele boost te geven?
1400 pagina indienen vol randzaken over milieu, diversity en inclusion en weet ik wat nog, terwijl de gemiddelde amerikaan gewoon hulp nodig heeft. Nee, er zit maar 1 partij fout en ze weten het.
Ik snap je punt. Maar "wij" lezen fora etc, de gemiddelde Yank leest alleen "democraten blokkeren jouw geld".quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien heb je een punt. Maar het zijn niet de democraten die onder tijdsdruk staan, dat zijn de republikeinen. Trump wil een herverkiezing, en die is op dit moment heel erg ver weg. Dus de democraten zien hun kans schoon om het proces te in hun voordeel te draaien en er dus extra eisen aan te verbinden.
Een soort koekje van eigen deeg
(en kom nou niet met dat dit ethisch niet te verantwoorden valt, Trump heeft de afgelopen jaren meer dan eens met mensenlevens en carriëres gespeeld omwille van een treurig politiek spel)
Want culturele instellingen hebben er financieel geen last van als er geen bezoekers mogen komen? Bij dat soort instellingen werken ook niet gewoon mensen zoals bij andere bedrijven?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat heeft 35 miljoen dollar voor het JFK performing arts center te zoeken in een voorstel om nu zo snel mogelijk amerikanen een financiele boost te geven?
1400 pagina indienen vol randzaken over milieu, diversity en inclusion en weet ik wat nog, terwijl de gemiddelde amerikaan gewoon hulp nodig heeft. Nee, er zit maar 1 partij fout en ze weten het.
Hangt af van het aantal doden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar "wij" lezen fora etc, de gemiddelde Yank leest alleen "democraten blokkeren jouw geld".
Op wie gaan die stemmen in November denk je?
En dan kan het center niet meer open, of iig niet meer zonder subsidie, so? Tuurlijk kost dat een paar banen, maar een museum (oid) is niet van levensbelang, mensen die in retail etc werken wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Want culturele instellingen hebben er financieel geen last van als er geen bezoekers mogen komen? Bij dat soort instellingen werken ook niet gewoon mensen zoals bij andere bedrijven?
Voor zover ik zie wordt de creatieve sector ongeloofelijk hard getroffen door dit gebeuren, lijkt me dus niet meer dan logisch daar ook geld heen te pompen.
Als de Republikeinen snel iets willen regelen zijn dit soort kleinigheden toch geen probleem? Als ze een absolute meerderheid hadden kunnen ze gewoon hun eigen ding doen. Dat hebben ze niet dus moet er politiek bedreven worden. Natuurlijk in een dictatuur zou dat niet hoeven maar ik denk dat de meeste mensen wel blij zijn dat ze niet in een dictatuur leven hoewel dat voor veel Trump supporters waarschijnlijk niet geldt.
Daar kun je zoals hierboven blijkt over discussiëren. Maar los daarvan, aan de eerdere bill was door Republikeinen ook een stuk toegevoegd om een educatie-programma voor 'onthouding' dat in mei afliep te verlengen, om maar één willekeurig voorbeeld te noemen, en dat is minstens net zo irrelevant.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
https://khn.org/news/as-c(...)es-with-no-icu-beds/quote:Millions Of Older Americans Live In Counties With No ICU Beds As Pandemic Intensifies
Ouderen stemmen gemiddeld vaker republikeins. Mocht het zo zijn dat er veel doden vallen kan het wat dat betreft natuurlijk sowieso al uitmaken. Er staat tegenover dat ze meer op het platteland wonen en dus wat geïsoleerder leven en minder zullen overdragen? Dus in die zin is het dan misschien lastig te zeggen of het van invloed gaat zijn, als je strikt kijk naar de slachtoffers. Overigens pollt Trump vandaag bij Gallup wel positief qua zijn Corona "aanpak", bizar genoeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
Oops
[..]
https://khn.org/news/as-c(...)es-with-no-icu-beds/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://khn.org/about-us/
Je kunt hetzelfde zeggen van ongeveer elke industrie. Kost een paar banen maar van levensbelang is het niet. Waarom werd de auto-industrie in Amerika ondersteund de vorige crisis? Ze maken toch vrijwel uitsluitend auto's die niemand buiten Amerika wil en ze hadden prima uit Europa of Azië kunnen gaan importeren. Grappig dat je Trump zou stemmen als je handouts wilquote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan kan het center niet meer open, of iig niet meer zonder subsidie, so? Tuurlijk kost dat een paar banen, maar een museum (oid) is niet van levensbelang, mensen die in retail etc werken wel.
Om maar te zwijgen over de eisen mbt diversiteit en inclusiviteit, alsof die mensen geen cheque zouden krijgen nu. Het is allemaal onnodig geneuzel in de marge en elke dag waarop mensen geen geld zien gaan er stemmen naar Trump.
Dus een gebouw vol overpriced verfspetters is meer van belang dan een supermarkt of een drogist?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je kunt hetzelfde zeggen van ongeveer elke industrie. Kost een paar banen maar van levensbelang is het niet. Waarom werd de auto-industrie in Amerika ondersteund de vorige crisis? Ze maken toch vrijwel uitsluitend auto's die niemand buiten Amerika wil en ze hadden prima uit Europa of Azië kunnen gaan importeren. Grappig dat je Trump zou stemmen als je handouts wil
Het behoud van cultuur is toch heel belangrijk voor de rechtsen? Of is dat weer anders?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus een gebouw vol overpriced verfspetters is meer van belang dan een supermarkt of een drogist?
Mening genoteerd.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens pollt Trump vandaag bij Gallup wel positief qua zijn Corona "aanpak", bizar genoeg.
Het zou me op zich niet echt uitmaken, maar het is wel ellendig voor de aanpak van internationale problematiek als klimaatverandering en het uitdragen van Westerse liberaal democratische normen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Het is ergens wel triest maar ik vind het oprecht komisch. Die liefde voor Trump heeft de reputatie van Amerikanen over ongeveer heel de wereld bijna onrepareerbaar beschadigt. Zou ook echt een dijenkletser zijn als hij nog 4 jaar mag.
Want het Republikeinse plan gaat alleen geld geven aan supermarkten en drogisten? Lullig dan voor de mensen in andere industriën. Met de hoeveelheid spaargeld die de meeste Amerikanen hebben zullen veel supermarkten dan wel goed gevuld blijvenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus een gebouw vol overpriced verfspetters is meer van belang dan een supermarkt of een drogist?
Mening genoteerd.
Idd, er zijn zoveel rechtse kunstenaars, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het behoud van cultuur is toch heel belangrijk voor de rechtsen? Of is dat weer anders?
Voor klimaataanpak is het niet ideaal nee. Maar voorlopig maakt de rest van de wereld er ook niet echt haast mee. Ik denk dat we eerst onze eigen zaken moeten regelen voordat we anderen boos aankijken. Westerse liberaal democratische normen is mij een te vaag begrip. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt. Ik geloof niet dat Amerika daar de afgelopen decenia iets aan heeft bijgedragen. Hun constante oorlogen zorgen eerder dat die waarden in discrediet worden gebracht. Zo'n IS was nooit mogelijk geweest zonder het Amerikaanse buitenland beleid.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zou me op zich niet echt uitmaken, maar het is wel ellendig voor de aanpak van internationale problematiek als klimaatverandering en het uitdragen van Westerse liberaal democratische normen.
Dus een educatieprogramma voor onthouding dat pas over anderhalve maand afloopt is belangrijker?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mening genoteerd.
Dat vind jij ja, maar veel mensen vinden juist eerst dat anderen wat moeten doen en als de VS, na China de grootste uitstoter, niet meedoet op federaal niveau, ondermijn je de internationale solidariteit bij het verminderen van de uitstoot.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor klimaataanpak is het niet ideaal nee. Maar voorlopig maakt de rest van de wereld er ook niet echt haast mee. Ik denk dat we eerst onze eigen zaken moeten regelen voordat we anderen boos aankijken.
Het is misschien ook wat vaag en ik voel er op zich niet veel voor om dit veel uit te diepen. Ik ben het met je eens dat er natuurlijk veel mis geweest is met hun internationale interventies. Ze waren voor veel mensen wel een voorbeeld om naar te kijken, iets wat ze zelf tot in het absurde nog veel meer vinden natuurlijk. Neem bv. Oekraïne, waar ze samen met Europa optrokken om corruptie aan te pakken, alleen om vervolgens met Trump aan de macht de spiegel voorgehouden te krijgen dat ze hun eigen shit ook niet op orde hebben.quote:Westerse liberaal democratische normen is mij een te vaag begrip. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt. Ik geloof niet dat Amerika daar de afgelopen decenia iets aan heeft bijgedragen. Hun constante oorlogen zorgen eerder dat die waarden in discrediet worden gebracht. Zo'n IS was nooit mogelijk geweest zonder het Amerikaanse buitenland beleid.
Zijn dat de Yanks die anders sowieso ook al op diegene zouden stemmen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar "wij" lezen fora etc, de gemiddelde Yank leest alleen "democraten blokkeren jouw geld".
Op wie gaan die stemmen in November denk je?
Ja precies wat ik bedoel, iedereen kijkt naar elkaar. Amerika doet niet mee want China en Europa. Europa doet weinig want China en Amerika etcetera etcetera.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat vind jij ja, maar veel mensen vinden juist eerst dat anderen wat moeten doen en als de VS, na China de grootste uitstoter, niet meedoet op federaal niveau, ondermijn je de internationale solidariteit bij het verminderen van de uitstoot.
Tja misschien ben ik wat cynisch maar de voornaamste reden van Amerikaanse bemoeienis met Oekraïne heeft voornamelijk te maken met hun strategische ligging. Ik geloof niet dat Amerika erg zijn best doet om Orban's slopen van Westerse liberaal democratische normen te stoppen. Dat gaat eigenlijk altijd zo heb ik het idee, als een land geopolitiek gezien belangrijk is voor Amerika doen ze of ze dat uit altruïstische redenen helpen maar uiteindelijk is het altijd gewoon eigen belang en zijn die waarden niet meer dan een excuus.quote:Het is misschien ook wat vaag en ik voel er op zich niet veel voor om dit veel uit te diepen. Ik ben het met je eens dat er natuurlijk veel mis geweest is met hun internationale interventies. Ze waren voor veel mensen wel een voorbeeld om naar te kijken, iets wat ze zelf tot in het absurde nog veel meer vinden natuurlijk. Neem bv. Oekraïne, waar ze samen met Europa optrokken om corruptie aan te pakken, alleen om vervolgens met Trump aan de macht de spiegel voorgehouden te krijgen dat ze hun eigen shit ook niet op orde hebben.
Romney zit nog twee weken thuis.twitter:MittRomney twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 21:01:49Thankfully I’ve tested negative for COVID-19. Nevertheless, guidance from my physician, consistent with the CDC guidelines, requires me to remain in quarantine as the test does not rule out the onset of symptoms during the 14-day period. reageer retweet
Je kunt geen wereldleider zijn als je je achter muren wil verstoppen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:40 schreef Ericr het volgende:
Straks China de wereldleider terwijl zij de boel in de fik staken. De ironie.
Ik vraag me af hoe dit over een paar weken zal zijn als ze daar duizenden doden hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Overigens pollt Trump vandaag bij Gallup wel positief qua zijn Corona "aanpak", bizar genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |