Hoe gaat het met je din?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[ afbeelding ]
Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Informatie & achtergronden:
• Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
• Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
• Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
• Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
• arcgis kaart van NL
• Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Internationale organisaties:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
Aantallen & Trackers:
• Overzicht JHU
• Overzicht Worldometers
• Overzicht thebaselab
• Overzicht WHO
• Overzicht BNO News
• Alle gevallen, in een lijst
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
• Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Timelapse:
• Flourish
COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
[ afbeelding ]
Hier komt sowieso een film over: The Chinese Virus.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat een bizar jaar dit. Lijkt wel een film.
Ach, maak er een gevecht tussen God en de duivel van, pleur er een verrekte mongol in die alleen zijn naam kan spellen en laat God een kernbom in het kamp van de duivel tot ontploffing brengen en je hebt een all time klassieker!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:17 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat wordt dan een fucking saaie film
Waarin de VS alles goed doet en oplostquote:Op maandag 23 maart 2020 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier komt sowieso een film over: The Chinese Virus.
Directed by: Donald J. Trump.
Wat een aannames.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niet als drie van die personen, die toevallig van dat feestje wilden genieten, over een week al proestend door de supermarkt aan het rennen zijn.
En alle slechteriken zijn gebrekkig Engels sprekende Chinezen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarin de VS alles goed doet en oplost
Torrents zouden tijdelijk legaal gemaakt moeten worden nu iedereen binnen moet blijven!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
En geen enkele goede serie release bij Netflix. Wat een helse toestanden.
Vertel.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
We zijn dus gewoon bereid om de gehele economie over de kling te jagen. De economische crisis van 2008 zal in het niet vallen bij wat ons te wachten staat.
Dat is nu al. Paar dagen geleden een artikel over gelezen. Het is ook slechter dan 9/11.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
We zijn dus gewoon bereid om de gehele economie over de kling te jagen. De economische crisis van 2008 zal in het niet vallen bij wat ons te wachten staat.
2021 zal al helemaal een saai jaar worden, wordt ook niets geproduceerd nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
En geen enkele goede serie release bij Netflix. Wat een helse toestanden.
Zou ook krom zijn. Kleinere evenementen mogen niet en een restaurant dat 1500 couverts heeft mag gewoon open. Ok, je kunt qua tafel-indeling gaan inperken, maar dan moet je rekening houden met rijen (en afstand en x-aantal personen).quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Horeca gaat denk ik echt niet open terwijl de andere regels nog gelden. Maak je het jezelf wel heel moeilijk om te handhaven.
2021 hele jaar coma zuipenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
2021 zal al helemaal een saai jaar worden, wordt ook niets geproduceerd nu.
Net als plunderenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Torrents zouden tijdelijk legaal gemaakt moeten worden nu iedereen binnen moet blijven!
Hier ook, RIP Kreator, Lamb of God en Power Trip alsook Amenraquote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Nu hopen dat mensen het echt beginnen te snappen, zich aan de maatregelen gaan houden en dat er echt gehandhaafd wordt.
Hopelijk kunnen wij de piek aan de komende weken en breiden wij ons daarna goed voor voor de toekomst. Die piek is echt nog niet geweest en door debielen die afgelopen weekend weer voor honderden of duizenden extra besmettingen hebben gezorgd gaat de piek langer duren dan nodig.
2000 beademingsapparaturen die besteld zijn is echt een goede zet. Hopelijk krijgen wij ze ook daadwerkelijk geleverd. Ook mooi dat capaciteit snel naar 925 is opgeschaaldNu hopen dat dat genoeg is voor komende week.
Hopelijk slaan ze ook shitloads aan testen in, zodat als het aantal besmettingen straks echt heel weinig is wij weer terug kunnen naar "search and contain" fase en steeds meer ons dagelijks leven kunnen oppakken.
... .RIP Evanescence & Within Temptation concert trouwensen zelfs Iron Maiden komt in gevaar
Niet een uitgebreide dvd-collectie hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Torrents zouden tijdelijk legaal gemaakt moeten worden nu iedereen binnen moet blijven!
Ik denk serieus dat er mensen zijn die nu denken: oh niet meer dan 3 mensen op bezoek? Dan kan ik met de kids wel even naar opa! Terwijl het advies om de ouderen te ontzien, nog steeds geldt. Maar dat is net niet expliciet verteld, dus ik denk dat er mensen zijn die dit helemaal zelf gaan interpreteren.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:18 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Mensen die roepen dat maatregelen onduidelijk zijn - wat verwachten jullie, een gedragscodeboek van 50 pagina's met alle denkbare scenario's die zich in jouw leven voor kunnen doen?
Kijk naar de maatregelen. Adem eens rustig in en uit, en probeer te extrapoleren wat dit voor jou betekent. Thuiswerken is niks over gezegd? Mooi, dan blijf je in ieder geval nog thuiswerken tot de eerder aangegeven datum, door je werkgever danwel het RIVM.
De grondwet wordt je ook niet je strot in geduwd als scholier, je wordt ook deze immers geacht met redelijkheid te vertalen naar je eigen dagelijks handelen.
Of een modelletje tondeuse / Wilkinson.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Maar kappers dus ook dicht tot 1 juni, de modetrend deze zomer wordt dus een uitgegroeid matje
Twee weken quarantaine na een besmetting biedt geen 100% veiligheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:15 schreef ToT het volgende:
Al een paar linkjes gevonden waarin aangegeven wordt dat kinderen het virus wel kunnen krijgen en er ook mild ziek door kunnen worden, en dat je er echt wel rekening mee moet houden dat ze de ziekte zouden kunnen verspreiden, maar 100% zeker is het nog niet.
Lijkt me niets meer dan logisch dat ze het kunnen verspreiden, al is het alleen maar als een zieke ouder het kind aankleedt, en een ander kind dat kind aanraakt en daarna oma een knuffel geeft.
En kinderen die milde ziekteverschijnselen zouden vertonen, zonden niet besmettelijk zijn?
Het zou mooi zijn als ze 8 personen op 1 beademingsapparaat kunnen aansluiten. Dan hebben we zo voor 20 duizend man beademingsplekken. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is met het Nederlandse materiaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Nu hopen dat mensen het echt beginnen te snappen, zich aan de maatregelen gaan houden en dat er echt gehandhaafd wordt.
Hopelijk kunnen wij de piek aan de komende weken en breiden wij ons daarna goed voor voor de toekomst. Die piek is echt nog niet geweest en door debielen die afgelopen weekend weer voor honderden of duizenden extra besmettingen hebben gezorgd gaat de piek langer duren dan nodig.
2000 beademingsapparaturen die besteld zijn is echt een goede zet. Hopelijk krijgen wij ze ook daadwerkelijk geleverd. Ook mooi dat capaciteit snel naar 925 is opgeschaaldNu hopen dat dat genoeg is voor komende week.
Hopelijk slaan ze ook shitloads aan testen in, zodat als het aantal besmettingen straks echt heel weinig is wij weer terug kunnen naar "search and contain" fase en steeds meer ons dagelijks leven kunnen oppakken.
... .RIP Evanescence & Within Temptation concert trouwensen zelfs Iron Maiden komt in gevaar
Dat hangt er vanaf hoe lang dit aan zal houden. Wanneer het tegen juni allemaal weer terug loopt zal het wel meevallen. Als dit tot voorbij de zomer duurt kon je nog weleens gelijk krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
Er zijn heel veel releases die nu uitgesteld worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heb ik wel, maar alles al een paar keer gekeken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet een uitgebreide dvd-collectie hebben.
Ow, zijn ze niet legaal dan nu?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Pff, inderdaad. Ook al aan gedacht... Al die acteurs met corona...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Was dacht ik een advies, net als die andere contactberoepen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Maar kappers dus ook dicht tot 1 juni, de modetrend deze zomer wordt dus een uitgegroeid matje
Ik ben vorige week nog snel geweest.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Ja millimeteren of een wilde haardosquote:
Wat denk je zelf dat een volledige vraag en aanbod uitval van een half jaar met de economie gaat doen? Er komt sowieso massawerkloosheid aan, grote groepen mensen die niet weten hoe ze de komende maand nog in hun primaire levensbehoeften kunnen voorzien, de huur/hypotheek kunnen betalen, enzovoort.quote:
90's here we come!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Ja dus alles maar op z'n beloop laten?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee weken quarantaine na een besmetting biedt geen 100% veiligheid.
Anderhalve meter afstand is niet 100% veilig.
Pakjes die nog bezorgd mogen worden, is niet 100% veilig
2.000 IC bedden is niet 100% veilig
Mondkapjes, brillen, hoofddoekjes en speciale kleding voor artsen, niet 100% veilig.
Alles en iedereen in quarantaine, niet 100% veilig.
Als kind niet kunnen overlijden aan corona, niet 100% waar.
Zoals je hierboven ziet. Niks is 100% veilig en dat is bij die kinderen ook zo.
Creatief denken. Thuiskappers zouden ook aan de slag kunnen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Iedereen een thuiswerkbaardquote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Van mijn ~300 dvd's moet ik denk ik de helft nog kijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb ik wel, maar alles al een paar keer gekeken.
Met een goede VPN kan je probleemloos alles binnen hengelenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Welnee. Je houdt op die manier geeen 1,5 meter afstand dus dat is not done anymore.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Was dacht ik een advies, net als die andere contactberoepen?
Dat soort dingen zijn leuk op papier, maar echt haalbaar is het toch niet altijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
[..]
Het zou mooi zijn als ze 8 personen op 1 beademingsapparaat kunnen aansluiten. Dan hebben we zo voor 20 duizend man beademingsplekken. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is met het Nederlandse materiaal.
Jongens, beslis dit even vanavond. Dan weet ik of ik woensdag wel of niet naar het werk moet.quote:Onderwijsvakbonden: doorgaan eindexamens ondenkbaar
De AOb vindt het als grootste vakbond van onderwijspersoneel "ondenkbaar en onbestaanbaar" dat de schoolexamens en eindexamens nog doorgaan. "Bijeenkomsten met kleine groepen zijn nu niet meer mogelijk", zegt de vakbond. "Het is dan onbegrijpelijk dat je bij kinderen in grote groepen examens gaat afnemen. Dat kan onveilig zijn voor leerlingen en leraren. We zouden het liefst zien dat de schoolexamens en de centrale eindexamens op dit moment dus niet doorgaan."
Ook een andere grote vakbond, CNV Onderwijs, vindt dat met de aanscherping van de regels nu ook de schoolexamens per direct moeten stoppen. "Wij roepen de minister op dat besluit vanavond nog te nemen. Daar mag geen twijfel over bestaan. De veiligheid en gezondheid van onderwijspersoneel en leerlingen gaan boven alles", aldus de vakbond.
Dat is geen reden om het dan maar niet te doen, want dan kan je ook zegge, ach niks is 100% dus YOLO.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee weken quarantaine na een besmetting biedt geen 100% veiligheid.
Anderhalve meter afstand is niet 100% veilig.
Pakjes die nog bezorgd mogen worden, is niet 100% veilig
2.000 IC bedden is niet 100% veilig
Mondkapjes, brillen, hoofddoekjes en speciale kleding voor artsen, niet 100% veilig.
Alles en iedereen in quarantaine, niet 100% veilig.
Als kind niet kunnen overlijden aan corona, niet 100% waar.
Zoals je hierboven ziet. Niks is 100% veilig en dat is bij die kinderen ook zo.
Dat lukt me ook wel zonder VPN.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een goede VPN kan je probleemloos alles binnen hengelen
Ik hou mijn hart vast inderdaad. Dit hebben we sinds WO2 nog niet meegemaakt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat denk je zelf dat een volledige vraag en aanbod uitval van een half jaar met de economie gaat doen? Er komt sowieso massawerkloosheid aan, grote groepen mensen die niet weten hoe ze de komende maand nog in hun primaire levensbehoeften kunnen voorzien, de huur/hypotheek kunnen betalen, enzovoort.
De hele horeca is met deze maatregel al praktisch failliet verklaard.
Rammstein gaat ook vast niet doorquote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hier ook, RIP Kreator, Lamb of God en Power Trip alsook Amenra
ZZP en Horeca krijgen steunquote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Thuiskapperkennisgenotquote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Waarom denk je dat het noodpakket er is?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Usenet bro. Usenet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat geeft maar weer eens duidelijk de ernst van de situatie aan, want nog steeds zijn er (te) veel mensen die de ernst niet willen of kunnen zien.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
Minder gejaagd nu allemaal hè?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:25 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben vast niet de enige die het nu ook wel ff fijn vind dat je verder na je werk... niets meer hoeft... gewoon fff een tijdje niet... wat een verademing hoe het leven even versimpelt wordt en de maatschappelijke druk wegvalt van zoveel dingen moeten doen..
Ik vind dat wel ff serieus relaxed al die verplichtingen ff niet![]()
Neemt niet weg dat de hele covid-19 situatie compleet ruk is natuurlijk.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zichzelf zoveel verplichtingen aandoen. Neem wat regie over je leven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:25 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben vast niet de enige die het nu ook wel ff fijn vind dat je verder na je werk... niets meer hoeft... gewoon fff een tijdje niet... wat een verademing hoe het leven even versimpelt wordt en de maatschappelijke druk wegvalt van zoveel dingen moeten doen..
Nee hoor, je bent niet de enige. Eindelijk die docu's kijken en boeken lezen waar ik al maanden niet aan toe komquote:Op maandag 23 maart 2020 20:25 schreef MissHobje het volgende:
Moeten we niet eens gaan realiseren dat de huidige economie gewoon niet werkt en veel te afhankelijk is van dit soort dingen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
Heb jij een ticket kunnen bemachtigen? Zalig!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Rammstein gaat ook vast niet door
Een ander belangrijke ontwikkeling is dat samen met het bedrijfsleven de productie in eigen land opgevoerd wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Ik moet anders gewoon nog mijn belastingaangifte doen. En de gemeentebelastingen betalen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:25 schreef MissHobje het volgende:
Inderdaad, nieuwsgroepenquote:
Wat dan? Daar heb je gewoon programma's voor hoor.quote:
Daar had ik zelf helemaal niet aan gedachtquote:
Sinds mijn oude provider is opgekocht is de gratis nieuwsserver verdwenen. :}quote:
Kan, maar Grapperhaus zei alleen naar buiten voor essentiële zaken als boodschappen of werk. (Iemand vroeg waarom niet gewoon iedereen thuis moest blijven.) Maar misschien was hij niet zo goed op de hoogte, of overdreef hij wat.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:10 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan gewoon fietsen en hardlopen in je eentje hoor.
Heb jij geluisterd?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Mag je nog gewoon met een paar vrienden afspreken één keer in de week of twee weken mits je afstand houdt? Vraag me af wat het effect daarvan is op de som van alle maatregelen. Veel van m'n vrienden zitten toch al de hele week thuis en komen alleen even buiten voor boodschappen. Hoe groot wordt het risico als je met z'n drie of vier afspreekt voor een biertje eens in de 7 - 14 dagen t.o.v. van de maatregelen die al genomen zijn?
Bij Op1 zitten ze ook elke avond met z'n allen aan tafel.
Waarom? Je kunt toch niets uitgevenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef Alaianaya het volgende:
Zou het in Nederland denkbaar kunnen zijn om tot 6 april / 1 juni sociale lasten te bevriezen? Het lijkt me namelijk dat veel mensen hierdoor in de problemen komen..
Het komt op hetzelfde neer ja, alleen wordt het wat meer in stapjes gebracht zodat mensen er aan kunnen 'wennen', in veel landen is het van de ene op de andere dag lockdown en dan weten mensen niet hoe ze moeten reageren.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Oh en wat Ron Fresen zei over de maatregelen: ''... niet zo extreem als de andere landen''
Leuke uitspraak, maar de facto betekenen deze maatregelen juist wél bijv. de Italiaanse situatie. Ook daar zijn er talloze meldingen van mensen die nog steeds in grote mate het ov gebruiken en samenkomen, zonder meteen door een ME'er in elkaar gebeukt te worden.
Wij hanteren gewoon de milde, polderuitleg die ons al zo veel heeft gebracht
Of een basisinkomen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef Alaianaya het volgende:
Zou het in Nederland denkbaar kunnen zijn om tot 6 april / 1 juni sociale lasten te bevriezen? Het lijkt me namelijk dat veel mensen hierdoor in de problemen komen..
Sociale lasten betaalt je werkgever en die heeft uitstel gekregen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef Alaianaya het volgende:
Zo makkelijk werkt dat niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zichzelf zoveel verplichtingen aandoen. Neem wat regie over je leven.
hehe ik heb vanag hemelvaart vakantie tm pinksteren.. nou dikke prima hoor.. vermaak me wel..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Felixa het volgende:
Koningsdag, Hemelvaartdag, Pinksteren. Alles is weg!
The sequel mogelijk gemaakt door het RIVM.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier komt sowieso een film over: The Chinese Virus.
Directed by: Donald J. Trump.
Je kunt beter een goede betaalde usenetprovider nemen (en een indexer):quote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sinds mijn oude provider is opgekocht is de gratis nieuwsserver verdwenen. :}
Ja, waarmee ze het wat langer kunnen uitzingen. Het zijn niet dezelfde inkomsten als wanneer ze in de lente/zomer gewoon open zouden zijn. Dat hadden velen misschien zo tot eind april kunnen volhouden. Nu komt er gewoon een hele maand bij op.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het noodpakket er is?
Dat zeker.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:30 schreef Minimunt het volgende:
D
[..]
Zo makkelijk werkt dat niet.
Ik probeer al jaren de eigen regie over mijn leven te nemen maar dan wordt je vooruitgestreefd door een of andere workaholic die wél die extra stappen zet en zichzelf rot werkt. Het is hollen achter elkaar aan en als je niet meedoet dan val je er buiten vaak.
Dit is dus precies wat er anders moet en wat deze crisis weer mooi blootlegt. Hoe we afhankelijk zijn van een systeem dat we zelf bedenken! Mooi om daar eventueel iets nieuws op te gaan verzinnen.
Exact. De enige werkende manier voor ons koppige en eigenzinnige volkquote:Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer ja, alleen wordt het wat meer in stapjes gebracht zodat mensen er aan kunnen 'wennen', in veel landen is het van de ene op de andere dag lockdown en dan weten mensen niet hoe ze moeten reageren.
Vertel. Geen normaal torrent toch. Ben er een paar jaar geleden maar mee gestopt. Had geen zin in gezeik cq boete of zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat dan? Daar heb je gewoon programma's voor hoor.
Sequels zijn inderdaad vaak slechter dan het origineelquote:Op maandag 23 maart 2020 20:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
The sequel mogelijk gemaakt door het RIVM.
2008 was een tijd van voorspoed als je het met nu vergelijkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:19 schreef Breekfast het volgende:
Niets aan de hand dus.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Felixa het volgende:
Dit is wel een goed moment. Amerikanen roepen het ook al. Daar zijn de problemen zonder basisinkomen nog veel groter.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Daar ben ik ook zonder Corona een grote voorstander van.
Zelfs deze introvert wordt gek bij de gedachtequote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef Revanches het volgende:
Voor extraverte mensen zijn dit waarschijnlijk zeer barre tijden. Hebben introverten toch nog een nuttige functie op deze aardkloot.
Hoge bloeddruk is haast synoniem voor ouderdom.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:24 schreef Automatisch het volgende:
Zeker de helft van het aantal mensen dat de afgelopen weken is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, had onderliggende aandoeningen. Dat blijkt uit gedetailleerde informatie van GGD's en ziekenhuizen die het RIVM openbaar heeft gemaakt.
In totaal zijn er nu 213 doden geteld in Nederland, minstens 111 van hen hadden onderliggend lijden. De aandoeningen zorgden ervoor dat de personen al een kwetsbare gezondheid hadden op het moment van besmetting met het coronavirus.
De meest voorkomende aandoeningen zijn hart- en vaatziekten of een hoge bloeddruk. Dit geldt voor een kwart van de doden, oftewel 52 personen.
Als je een urencontract hebt moet dat toch gewoon? Als je 0 uren hebt wel je wel fucked. Of ZZP.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Worden jullie dan wel doorbetaald tijdens de verplichte absentie van werk?
uTorrent?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vertel. Geen normaal torrent toch. Ben er een paar jaar geleden maar mee gestopt. Had geen zin in gezeik cq boete of zo.
Ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:32 schreef SecretStoryWous het volgende:
Je mag toch wel met je gezin met meer dan 3 personen dicht bij elkaar op straat lopen?
Ik vind het ook wel weer heerlijk, maar inderdaad. De gedachte dat het maanden lang gaat duren is wel deprimerend.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs deze introvert wordt gek bij de gedachte
Mijn werkgever betaalt door. Ik werk vanaf thuis, maar ga soms naar het werk omdat het moet. Er zijn mensen die thuis zijn als back up.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Dat antwoord heb je al 10x gehad en word ook bij iedere persconferentie herhaald. Dat jij weigert daarnaar te luisteren is jouw probleem.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:27 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar waarom.. waarom gewoon niet allemaal besmetten door juist elkaar allemaal op te zoeken en aan te steken. iedereen ziek -> iedereen beter in 2 weken!
Ophokplicht voor 65+ mensen.
Waarom zou dit niet veel beter zijn?
IEMAND?
Frisse neus mag echt wel!!! Maar niet met een groep ....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kan, maar Grapperhaus zei alleen naar buiten voor essentiële zaken als boodschappen of werk. (Iemand vroeg waarom niet gewoon iedereen thuis moest blijven.) Maar misschien was hij niet zo goed op de hoogte, of overdreef hij wat.
Thierry steunt het kabinetsbeleidtwitter:thierrybaudet twitterde op maandag 23-03-2020 om 20:20:39Met deze 'intelligente lockdown' zet het kabinet eindelijk de juiste stap om het virus in te dammen en Nederlanders te beschermen. #FVD steunt de nieuwe maatregelen en roept Nederlanders op zoveel mogelijk thuis te blijven. Blijf gezond. reageer retweet
Heb ook geen moeite, mis mijn vrienden niet. Mis alleen mijn familie.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel weer heerlijk, maar inderdaad. De gedachte dat het maanden lang gaat duren is wel deprimerend.
Ik heb er alleen minder moeite mee om niet onder de mensen te zijn.
Gespeeld door Jaap Vin Diesel.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
The sequel mogelijk gemaakt door het RIVM.
OMG een keer een jaar niet 3 nieuwe modellen van Samsung.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:34 schreef Smack10 het volgende:
-
[..]
OMG een keer een jaar niet 3 nieuwe modellen van Samsung.
Zo ernstig is de situatie dus al ...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Breekfast het volgende:
Thierry steunt het kabinetsbeleidtwitter:thierrybaudet twitterde op maandag 23-03-2020 om 20:20:39Met deze 'intelligente lockdown' zet het kabinet eindelijk de juiste stap om het virus in te dammen en Nederlanders te beschermen. #FVD steunt de nieuwe maatregelen en roept Nederlanders op zoveel mogelijk thuis te blijven. Blijf gezond. reageer retweet
Ik kan ook goed op mezelf zijn, maar ik mis nu vooral dat contact met mijn collega's.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel weer heerlijk, maar inderdaad. De gedachte dat het maanden lang gaat duren is wel deprimerend.
Ja die dus. Maar dan kunnen ze je IP adres toch zo vaststellen en dan heb je een probleem.quote:
Ik werk twee baantjes (allebei ca. één dag) naast mijn studie en in beide gevallen word ik gewoon doorbetaald ja. Gelukkig.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
Waar ik echt van baal zijn de concerten die niet doorgaan, rest kan ik goed hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Skype?... Teams? Webcam bellen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kan ook goed op mezelf zijn, maar ik mis nu vooral dat contact met mijn collega's.
De echte verhalen, discussie's het privé deel, het lachen,... En ik ben nog maar 1 week van thuis aan het werken.
Gay Passion?quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:21 schreef LTVDK het volgende:
Vaak buj te bange.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja die dus. Maar dan kunnen ze je IP adres toch zo vaststellen en dan heb je een probleem.
Dit krijg je als je 17 miljoen verschillende situaties hebt in een land...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Kyran het volgende:
De vragen die users op dit forum stellen laat toch wel zien hoe belangrijk communiceren is. Dit krijg je als je 4 verschillende mensen aan het woord laat en dan journalisten zonder grijze massa vragen laat stellen.
twitter:Jongderik twitterde op maandag 23-03-2020 om 19:12:00Nouja, krijgen de mensen die na vuurwerk, 130 per uur en Zwarte Piet riepen dat ALLES VERBODEN wordt toch nog gelijk. reageer retweet
Huh. Bij alle maatregelen is geen 100% veiligheid. Waarom moet die er bij scholen wel zijn?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is geen reden om het dan maar niet te doen, want dan kan je ook zegge, ach niks is 100% dus YOLO.
Ook bij kinderen zouden zij het zeker voor het onzekere moeten nemen.
Haha inderdaad, vooral die man die een vraag stelt die al gesteld was. Niemand opgevallen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef Harmankardon het volgende:
Het is pijnlijk duidelijk geworden waarom journalisten niet op de lijst met cruciale beroepen horen. Tenenkrommend was het.
Inclusief NS dalvoordeel abonnement dus?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel als je met z'n drieen allemaal een gele ster draagt.
Vuurwerk mag zolang het maar buiten 1,5 meter van anderen terecht komt en niet harder dan 130 km/u gaat.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:37 schreef wokkelfok het volgende:
twitter:Jongderik twitterde op maandag 23-03-2020 om 19:12:00Nouja, krijgen de mensen die na vuurwerk, 130 per uur en Zwarte Piet riepen dat ALLES VERBODEN wordt toch nog gelijk. reageer retweet
Een 'ik heb al Corona gehad' ster is best een idee, voor de groepsimmuniteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel als je met z'n drieen allemaal een gele ster draagt.
2 keer precies dezelfde vragen en dan gaat Grapperhaus het nog twee keer beantwoorden ookquote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef Harmankardon het volgende:
Het is pijnlijk duidelijk geworden waarom journalisten niet op de lijst met cruciale beroepen horen. Tenenkrommend was het.
De hoogte van de boetes, toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha inderdaad, vooral die man die een vraag stelt die al gesteld was. Niemand opgevallen?
Haha ja!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha inderdaad, vooral die man die een vraag stelt die al gesteld was. Niemand opgevallen?
Wat staat hier? of wat betekent dit?quote:
Over de boetes.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Doe het al jaren zo. Ik kijk een paar soaps en shitseries die niet in NL worden uitgezonden. Ik download nagenoeg geen hele series of films, uitzondering daargelaten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja die dus. Maar dan kunnen ze je IP adres toch zo vaststellen en dan heb je een probleem.
Ja, met de echt goede collega's/vrienden skype ik af en toe, of ontvang ik wel eens een whatsapp/instagram berichtje. Maar ik mis vooral het horen van de stemmen en gewoon het babbelen, lachen, etc. Aan de kat hier heb ik ook écht niets, die slaap steeds en zaagt achter etenquote:
Eens. Laat wel zien dat er niet echt een stappenplan is/was.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit krijg je als je 17 miljoen verschillende situaties hebt in een land...
Uiteraard, maar partijen als DutchFilmWorks zijn wel wat agressiever geworden.quote:
Nu je het zegt ja. Ik betaal nu godverdomme 5 euro per maand voor een abonnement waar ik geen fuck aan heb.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Inclusief NS dalvoordeel abonnement dus?
welke van de velen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Eerste keer was het 4000 euro voor een ondernemerquote:
Met die boetes toch? Zat ook echt maar 1 andere vraag tussen ....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik begrijp je hoor , alleen is anders. Het is hier in huis ook wel erg stil soms.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, met de echt goede collega's/vrienden skype ik af en toe, of ontvang ik wel eens een whatsapp/instagram berichtje. Maar ik mis vooral het horen van de stemmen en gewoon het babbelen, lachen, etc. Aan de kat hier heb ik ook écht niets, die slaap steeds en zaagt achter eten
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Ik snap wel dat Grapperhaus ervan uitgaat dat mensen zelf het goede doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nu mogen volwassen niet in groepen samenkomen, kinderen wel, verjaardagfeestjes kunnen wel in een grote huis maar niet in een kleine, je wordt gevraagd om binnen te blijven maar het is niet verplicht ....... aaaargh
Dit was vrij duidelijk, hoor. Als je dit nog niet snapt ben je dom.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Laat wel zien dat er niet echt een stappenplan is/was.
Hadden gewoon zoals sommige andere landen in fases moeten werken.
Ik noem maar wat.
Fase 1 = social distancing (1.5m), geen handen geven, papieren zakdoekjes dit dat
Fase 2 = Fase 1 + scholen dicht + winkels dicht + samenscholingsverbod
Fase 3 = Total lockdown, alleen straat op voor werk/boodschappen
Nu mogen volwassen niet in groepen samenkomen, kinderen wel, verjaardagfeestjes kunnen wel in een grote huis maar niet in een kleine, je wordt gevraagd om binnen te blijven maar het is niet verplicht ....... aaaargh
Wat heb je eraan om geld over te houden wanneer veel mensen hun baan kwijt gaan raken. Geld moet blijven rollen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Newone82 het volgende:
Even omdenken.
Mensen komen er nu achter wat ze uitgeven buiten de deur zoals café’s en dagjes uit. Krijg van vrienden ook te horen, wat hou ik nu veel geld over...hier ook!
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Ik snap wel dat Grapperhaus ervan uitgaat dat mensen zelf het goede doen.
Waarom zou men de rand van de wet op moeten zoeken? Kijken gewoon naar wat verstandig is i.p.v. wat mag..
De kans zit erin... hoewel die klein is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef roos94 het volgende:
De baas van mn zwager is vandaag positief getest op corona ( zwager werkt dagelijks nauw met die man).
Afgelopen week paar keer die zwager over de vloer gehad.
Maar even volledig binnenblijven dus.
In theorie hoeft het een het ander niet te bijten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Caland het volgende:
Tot 1 juni groepsbijeenkomsten verboden maar het horecaverbod gaat vooralsnog gewoon tot 6 april
Dat is ook wel logisch
Neem een Teckelquote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik begrijp je hoor , alleen is anders. Het is hier in huis ook wel erg stil soms.
Voor mensen die hun baan niet kwijt raken heb ik het over.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heb je eraan om geld over te houden wanneer veel mensen hun baan kwijt gaan raken. Geld moet blijven rollen.
Dan vind ik dit dus wel een mooie oplossing. Geen algehele sluiting maar alleen waar nodig isquote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?
Man man, dat is toch prima uitgelegd. In de week daarvoor gaan ze reevalueren, kijken of dat ook verlengd wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Caland het volgende:
Tot 1 juni groepsbijeenkomsten verboden maar het horecaverbod gaat vooralsnog gewoon tot 6 april
Dat is ook wel logisch
Ik merk dat ik nu in die 2 weken al een aardig buffertje heb opgebouwd ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Newone82 het volgende:
Even omdenken.
Mensen komen er nu achter wat ze uitgeven buiten de deur zoals café’s en dagjes uit. Krijg van vrienden ook te horen, wat hou ik nu veel geld over...hier ook!
Collega heeft een teckel, zalig beestjequote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neem een TeckelBlij dat ik haar gezellig om me heen heb
Het overgrote deel van NL snapte het gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?
Ik snap het wel en ik hou zelf strengere regels aan dan nodig, maar je hebt afgelopen weken gezien dat mensen echt een bord voor een kop hebben. Die staan gewoon in een groep van 20 man een selfie te nemen onder een bord met HOUD AFSTANDquote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dit was vrij duidelijk, hoor. Als je dit nog niet snapt ben je dom.
thuis blijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Wel apart dat Grapperhaus het de hele tijd had over mensen die werken of thuis werken.
Een groot deel van Nederland heeft helemaal geen werk. En wat moeten die dan?
Ja aan sommige dingen ontkom je niet.... en regie genoeg hoor.. no worries..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zichzelf zoveel verplichtingen aandoen. Neem wat regie over je leven.
Heerlijk ja.. en die contacten mis ik niet zo eerlijk gezegd..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Minder gejaagd nu allemaal hè?
En toch mis je dat contact wel, zeker de alleenstaanden.
Ja heerlijk is dat zo af en toequote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet de enige. Eindelijk die docu's kijken en boeken lezen waar ik al maanden niet aan toe kom
JA de belasting.... die had ik meteen al ingevuldquote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik moet anders gewoon nog mijn belastingaangifte doen. En de gemeentebelastingen betalen.
Allemaal tijd voor een omscholingscursus dus. Nu even twee maanden cursus programmeren. Na de zomer aan de slag in de IT met een vijfdubbel salaris.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Wel apart dat Grapperhaus het de hele tijd had over mensen die werken of thuis werken.
Op korte termijn hou je misschien geld over.. op lange termijn heeft iedereen er nadeel van denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Voor mensen die hun baan niet kwijt raken heb ik het over.
Afgelopen zomer was ik 6 weken alleen thuis zonder enige vorm van contact. Ging hartstikke prima.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kan ook goed op mezelf zijn, maar ik mis nu vooral dat contact met mijn collega's.
De echte verhalen, discussie's het privé deel, het lachen,... En ik ben nog maar 1 week van thuis aan het werken.
Ja, qua maatregelen is het prima. Zij hadden wat mij betreft de niet essentiële winkels ook moogen sluiten, maar als ze streng op toezien dat het geen "elkaar in de nek hijgen festival" wordt kan het ook prima openblijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan vind ik dit dus wel een mooie oplossing. Geen algehele sluiting maar alleen waar nodig is
Zelfs de handdoekjes!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de overheid met deze maatregelen erop gokt/hoopt dat we vanaf half mei een losser beleid kunnen hanteren zodat gezonde mensen weer naar buiten kunnen. Dit scenario gedurende de zomer volhouden is economische zelfmoord en dat zal uiteindelijk veel meer schade aanrichten dan dat corona nu doet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak me niet druk om corona maar de economie gaat goed naar de kloten. Het kan toch niet anders of er gaan een hoop failissementen komen.
Ja als het zo doorgaat is dat wel gezelligquote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neem een TeckelBlij dat ik haar gezellig om me heen heb
Aan een hond heb je meer als we in lock down gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Collega heeft een teckel, zalig beestje. Wel wat laat nu, kan moeilijk mijn kat van de hand doen. Zou ik zelfs niet over mijn hart krijgen, zie hem te graag
Zelfs dan is t een noodmaatregelquote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid met deze maatregelen erop gokt/hoopt dat we vanaf half mei een losser beleid kunnen hanteren zodat gezonde mensen weer naar buiten kunnen. Dit scenario gedurende de zomer volhouden is economische zelfmoord en dat zal uiteindelijk veel meer schade aanrichten dan dat corona nu doet.
Hier ook, alleen met beleggen in 2 weken -¤1000. Maar dat trekt hopelijk de komende jaren weer bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu in die 2 weken al een aardig buffertje heb opgebouwd ja.
Oh?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
De bibliotheken zijn ook nog open; ook een beetje raar eigenlijk.
Hier in de Noordkop zijn ze allemaal dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
Troost je, ik ben klanten tegengekomen met 6.000 EUR of meer verlies op één week tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier ook, alleen met beleggen in 2 weken -¤1000. Maar dat trekt hopelijk de komende jaren weer bij.
Valt mee toch? Kan je doorgaans wel makkelijk afstand houden. En sommige mensen zijn ervan afhankelijk om te kunnen lezen, wat nu wel een van de weinige bezigheden is waarmee mensen zich kunnen vermaken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
Buiten de particulieren om is het 4000 euro boete in iedere zaak die ze kunnen opleggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:48 schreef Fer het volgende:
Blijft het ook wel bizar dat werkgevers die onnodig mensen laten optrommelen niet aangesproken worden. Vrienden van de VVD zeker?
Ik vind het wel super tof dat je dit hier uitspreekt, respectquote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Grishenko_ het volgende:
Jullie FOK!kers hadden gelijk. Ik had nooit gedacht dat het tot over zou komen.
hier nietquote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
In Utrecht allemaal dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
Dat klopt ook weer.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Op korte termijn hou je misschien geld over.. op lange termijn heeft iedereen er nadeel van denk ik.
Denk dat dat echt afhangt van hoe hard zorg belast wordt de komende weken. Ik zie het niet gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef roos94 het volgende:
Maar de kans zit er dus nog in dat de horeca opengaat 7 aprilBlijkbaar is het geen pertinente NEE anders hadden ze dit ook gewoon bij deze persco betrokken.
Het lijkt me niet haalbaar en onwaarschijnlijk, maar valt onder een andere regeling blijkbaarquote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef roos94 het volgende:
Maar de kans zit er dus nog in dat de horeca opengaat 7 aprilBlijkbaar is het geen pertinente NEE anders hadden ze dit ook gewoon bij deze persco betrokken.
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef roos94 het volgende:
Dat, ja. Zoals ik al aangaf denk ik ook dat 1 juni zo ongeveer de max. is van wat je opgebouwde buffers economisch aankunnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid met deze maatregelen erop gokt/hoopt dat we vanaf half mei een losser beleid kunnen hanteren zodat gezonde mensen weer naar buiten kunnen. Dit scenario gedurende de zomer volhouden is economische zelfmoord en dat zal uiteindelijk veel meer schade aanrichten dan dat corona nu doet.
Of gewoon dumpen en opnieuw (goedkoop) instappen.quote:
En dan gaan ze gewoon elke dag ¤4000 boete betalen omdat ze de 1,5 meter regel niet handhaven?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef roos94 het volgende:
Ik las al ergens dat een en ander te maken heeft met de tijd die benodigd is om events te organiseren en verzekeringen die niet uitkeren als er geen verbod is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het lijkt me niet haalbaar en onwaarschijnlijk, maar valt onder een andere regeling blijkbaar
OBA Amsterdam is dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
Horeca en scholen gaan mogelijk wel open op 7 april want ja in een klaslokaal kun je elkaar niet besmetten natuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden.
Ah, makes sense.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik las al ergens dat een en ander te maken heeft met de tijd die benodigd is om events te organiseren en verzekeringen die niet uitkeren als er geen verbod is.
het is inderdaad een verzekeringskwestie.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik las al ergens dat een en ander te maken heeft met de tijd die benodigd is om events te organiseren en verzekeringen die niet uitkeren als er geen verbod is.
ik had ook gisteravond voorspeld maar de datum van 1 juni klopt dan weer welquote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het wel super tof dat je dit hier uitspreekt, respect
(Zat er zelf wel 24h naast, had zondag 19:00 voorspeld voor de strengere maatregelen)
Doe mij gewoon maar eventjes cash (nee niet onder de matras)quote:Op maandag 23 maart 2020 20:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Troost je, ik ben klanten tegengekomen met 6.000 EUR of meer verlies op één week tijd.
Scholen blijven gewoon dicht. Mijn inschatting is dat ze 6 april aanhouden omdat ze nog overleg moeten voeren over wat er met de examens gaat gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Horeca en scholen gaan mogelijk wel open op 7 april want ja in een klaslokaal kun je elkaar niet besmetten natuurlijk
Tsja, ik zit hier meer met wijkcentra, bewonersbijeenkomsten, informatieavonden en verenigingenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/quote:Verspreiding
Daarnaast stellen de onderzoekers vast dat kinderen waarschijnlijk een grote rol spelen in het verspreiden van het virus. Dat gebeurt in veel gevallen – doordat kinderen geen of slechts milde symptomen vertonen – onder de radar. Wat ook niet helpt, is dat het virus zelfs weken nadat de diagnose is gesteld nog aanwezig blijkt te kunnen zijn in hun ontlasting. Dat maakt met name jonge kinderen die nog niet zindelijk zijn, een mogelijke bron van nieuwe besmettingen binnen het gezin of de opvang. “Aangezien veel kinderen die geïnfecteerd zijn met COVID-19 slechts milde symptomen of helemaal geen symptomen vertonen, is het belangrijk om social distancing, hygiëne- en andere maatregelen te treffen zoals die door overheden worden aanbevolen en zo te voorkomen dat kinderen het virus overdragen op anderen, waaronder familieleden die een grotere kans hebben op ernstige gezondheidsproblemen, zoals grootouders of familieleden met chronische aandoeningen,” aldus onderzoeker Steven Zeichner.
Binnen het OV 1,5 meter afstand houden. Dat gold eigenlijk al. En dat is prima te doen aangezien minder dan 10% van de gebruikelijke mensen in het OV zitten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
en hoe zit het nu met OV en bijvoorbeeld werkbusjes met 2 man erin.
Ik bemoei me ook met een aantal van die dingen. Maar vooralsnog hou ik er rekening mee dat het heel rustig is tot de laatste week van mei.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Tsja, ik zit hier meer met wijkcentra, bewonersbijeenkomsten, informatieavonden en verenigingen
en tot 3 personen (max 2 dan?) lijkt overkoepelend te zijn, dus alleen de barman en 1 persoonquote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gewoon openlaten? Als je dat soort shit op slot gaat gooien kan je net zo goed mensen verbieden naar buiten te gaan, ook niet naar de supermarkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
het is allemaal wat zeg, maar een aantal maatregelen worden dus 6 april nog eens herzien (kappers bijvoorbeeld)
en hoe zit het nu met OV en bijvoorbeeld werkbusjes met 2 man erin.
ik heb net 15k geinvesteerd ivm zzperschap vvan partner, dus ik spaar ook eerst even.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kijken jullie financieel gezien tegen deze situatie aan? Ik ben net verhuisd (nieuwbouw) en ga in deze tijd echt geen geld meer uitgeven aan bijvoorbeeld de tuin. Wat mij betreft geven we alleen nog geld uit aan de vaste lasten, boodschappen en eventueel kleding voor de kinderen, maar verder gaan we nu naar een volledige ‘investeringsstop’.
Eerst maar kijken hoe mijn werkgever (groot bouwbedrijf) het de komende weken/maanden uithoudt.
Maar mogelijk knallen we gewoon de scholen open 7 april, hupsakeequote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef golfo het volgende:
Is dit al geplaatst?
[..]
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/
Dat zei Grapperhaus ook. Ik hoorde laatst ook iemand julij zeggen. Klinkt vreemd, maar is wel makkelijker te onderscheiden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
Haha, presentator op NPO1: '1 juno'
Niet overal. In de grote steden zijn ze zicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
Jij had het over een complete lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik had ook gisteravond voorspeld maar de datum van 1 juni klopt dan weer wel
mocht turkije openblijven in de meivakantie, kan je er niet heen omdat je dan te dicht op elkaar zit in het vliegtuigquote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is inderdaad een verzekeringskwestie.
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Als het alleen afhaal is mogen ze gewoon open zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Newone82 het volgende:
Hier in de buurt is nog een cafetaria open. Politie opbellen zodat ze 4K boete krijgen?
Omdat de gemeente dat nu kan bepalen. Prima, toch.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Afhalen mag nog.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Newone82 het volgende:
Hier in de buurt is nog een cafetaria open. Politie opbellen zodat ze 4K boete krijgen?
Exact, ik ben één van die mensen die druk bezig is om deels vanuit huis de supermarkten te ondersteunen, maar sommige dingen moeten toch ter plekke bekeken worden. Het is wel fijn dat het OV verder nauwelijks gebruikt wordt, want voor mij is het onmisbaar op sommige dagen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Binnen het OV 1,5 meter afstand houden. Dat gold eigenlijk al. En dat is prima te doen aangezien minder dan 10% van de gebruikelijke mensen in het OV zitten.
In Belgie is er sprake van afbetalingsuitstel indien je getroffen wordt (tijdelijke wekloosheid bijvoorbeeld). M.a.w. banken gaan rekening houden met de situatie van de klant alsook de coronacrisis... Misschien in Nederland ook?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kijken jullie financieel gezien tegen deze situatie aan? Ik ben net verhuisd (nieuwbouw) en ga in deze tijd echt geen geld meer uitgeven aan bijvoorbeeld de tuin. Wat mij betreft geven we alleen nog geld uit aan de vaste lasten, boodschappen en eventueel kleding voor de kinderen, maar verder gaan we nu naar een volledige ‘investeringsstop’.
Eerst maar kijken hoe mijn werkgever (groot bouwbedrijf) het de komende weken/maanden uithoudt.
Zeer zeker.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Tengano het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of het aantal zelfmoorden toeneemt. Deze hele situatie en hoe het zich nu ontvouwt is voor sommige mensen bijzonder beanstigend en kan hele heftige gevolgen hebben. Zeker als ook een verplicht isolement nu is ingebouwd.
Denk serieus dat dat is zodat mensen nog iets te doen hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Kennen mensen dat echt niet ik dacht dat het normaal was in NL om dat te gebruiken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zei Grapperhaus ook. Ik hoorde laatst ook iemand julij zeggen. Klinkt vreemd, maar is wel makkelijker te onderscheiden.
Suicide by corona.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Tengano het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of het aantal zelfmoorden toeneemt. Deze hele situatie en hoe het zich nu ontvouwt is voor sommige mensen bijzonder beanstigend en kan hele heftige gevolgen hebben. Zeker als ook een verplicht isolement nu is ingebouwd.
Ja maar horeca is aparte regeling zeiden ze toen straks. Maar mij lijkt het vaag om de horeca open te gooien als je juist wilt dat mensen liever thuis te laten blijven/werken en geen massa mensen op straat. Horeca heb je al gauw grotere groepen en stappen in de avonden/weekenden. Dat gaat toch nooit goed werken sowieso met die 1,5 meter afstand. Of ik zie het het echt helemaal verkeerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zijn ze niet. Je kunt er gewoon zitten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als het alleen afhaal is mogen ze gewoon open zijn.
Solliciteren, anders gekort op uitkering.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
je hebt gelijkt alle niet essentiele meuk dicht en 'huisarrest' komt daar op neerquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Jij had het over een complete lockdown.
Julij is gebruikelijker toch? Ik had juno nooit gehoordquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zei Grapperhaus ook. Ik hoorde laatst ook iemand julij zeggen. Klinkt vreemd, maar is wel makkelijker te onderscheiden.
Omdat we ook nog iets van leven over moeten houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Ik vind dit geen grappenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Suicide by corona.
(sorry voor de meligheid, maar soms moet dat ook even)
Nederland ook hoor, maar hoop daar geen gebruik van hoeven te maken en als het wel zo ver komt, wil ik graag een zo groot mogelijke financiële buffer.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:55 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
In Belgie is er sprake van afbetalingsuitstel indien je getroffen wordt (tijdelijke wekloosheid bijvoorbeeld). M.a.w. banken gaan rekening houden met de situatie van de klant alsook de coronacrisis... Misschien in Nederland ook?
Ik ben ook net verhuist (sinds deze maand), gelukkig alles klaar in huis, gelukkig goede baanzekerheid en gelukkig nog voldoende eigen geld achter de hand. Verder zullen mijn lasten wel behoorlijk gaan dalen, want er valt natuurlijk niet zo extreem veel te doen de komende maandenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
webshop?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.
Winkels moeten een deurbeleid invoeren en andere maatregelen nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Het eerste weekend dat de kroegen opengaan kan je er maar beter om 11 uur ‘s ochtends al zitten. Die zitten dam ram- en ramvolquote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ja maar horeca is aparte regeling zeiden ze toen straks. Maar mij lijkt het vaag om de horeca open te gooien als je juist wilt dat mensen liever thuis te laten blijven/werken en geen massa mensen op straat. Horeca heb je al gauw grotere groepen en stappen in de avonden/weekenden. Dat gaat toch nooit goed werken sowieso met die 1,5 meter afstand. Of ik zie het het echt helemaal verkeerd.
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar hoe langer je dit virus laat aanmodderen, hoe langer dit gezeik duurt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Omdat we ook nog iets van leven over moeten houden.
WAAROM FFS?!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef Newone82 het volgende:
Verwacht trouwens morgen heel veel hamstergedrag. Mensen zijn erg geschrokken in vriendenkring op Whatsapp.
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar mogelijk knallen we gewoon de scholen open 7 april, hupsakee
3 of meer is verboden. Henk en Ingrid kunnen dus wel samen gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.
Dat was een advies toch? Geen regel om niet samen boodschappen te doenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Henk en Ingrid mogen niet samen boodschappen doen, dus voor de bouwmarkt lijkt me dat ook.
Die kans is heel groot.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef golfo het volgende:
[..]
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.
noodverordening van de burgemeester....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Dat was een advies toch? Geen regel om niet samen boodschappen te doen
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef golfo het volgende:
[..]
RIVM schrijft het rapport toch? De kans bestaat zeker dat de scholen dan gewoon open gaan ja. Ik houd me hart vast.
Dan worden het twee lange maanden voor jou.quote:
dat hoop ik ook....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.
Kalmeer ze dan eens even. Er is echt niets anders veranderd in dat opzicht. Ze moeten alleen niet hun kinderen, als ze die al hebben, meenemen...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:57 schreef Newone82 het volgende:
Verwacht trouwens morgen heel veel hamstergedrag. Mensen zijn erg geschrokken in vriendenkring op Whatsapp.
Wel ruimte aan burgemeesters om het zelf in te vullen...quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
van wat?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat dat oerinstinct van overleven nu overuren draait. Ben zelf ook geschrokken.
Als de IC niet overbelast gaat worden en het aantal mensen aan de beademing sneller daalt dan stijgt, dan kan het.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Roep dit al de hele tijd, ze gaan die scholen openknallen 7 april en iedeeeen verklaarde mij voor gek. Maar ze gaan het gewoon echt doen ook.
Of de kraan van je wastafel. Geen handen meer wassen danquote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.
Dit virus zal blijven totdat er een vaccin of medicijn is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar hoe langer je dit virus laat aanmodderen, hoe langer dit gezeik duurt.
Hier niet hoor, gelukkig heb ik heel veel boeken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef roos94 het volgende:
Ik loop btw aardig binnen dan want als scholen opengaan 7 april krijg ik zeker van 15 man hier op fok een tientje
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:00 schreef Tengano het volgende:
Ik weet vanuit eigen ervaring met suicide dat dit vooral met veel doemdenken gepaard gaat. Aleen dat doemdenken wordt nu letterlijk vanuit de overheid geinitieert en de hele media en al het internetgelul gaat daar nog een factor 10 overheen. Je kunt nergens meer een plek vinden waar het niet over al het corona drama gaat.
Die hebben het ook lang genegeerd hoor. Italië probeerde het nog in te dammen met lockdowns in dorpen etc, volgens mij heeft Spanje dat niet eens gedaan. Die gingen vrolijk door, inclusief grote straatfeesten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:59 schreef banaantjeEE het volgende:
20:58
In Spanje stijgt de dodentol sneller dan in Italië
In Spanje zijn er gisteren 462 nieuwe doden gemeld, waardoor de tol van het coronavirus daar op 2.182 komt te staan.
HLN
Hier word je mondjesmaat binnengelaten.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
Was net in de supermarkt, echt onmogelijk om daar constant 1,5 meter afstand te houden
Waarom moet je zo nodig met meerder mensen boodschappen doen als geadviseerd wordt dat niet te doen. Kunnen mensen nou helemaal niet meer nadenken en moet het volk als een stel kleine kinderen met regels en verboden, ondersteund met boetes, tot het verlangde gedrag gedwongen worden?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
waarom ben je daar danquote:Op maandag 23 maart 2020 21:02 schreef SecretStoryWous het volgende:
Was net in de supermarkt, echt onmogelijk om daar constant 1,5 meter afstand te houden
Ja dat gaat toch niet werken. Ook al zijn er nu strengere maatregelen ga er maar gewoon vanuit dat er nog steeds mensen zijn die er massaal op uit trekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Het eerste weekend dat de kroegen opengaan kan je er maar beter om 11 uur ‘s ochtends al zitten. Die zitten dam ram- en ramvol
quote:Op maandag 23 maart 2020 20:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Julij is gebruikelijker toch? Ik had juno nooit gehoord
quote:Juli, julij, juni, juno - Ach kijk toch eens, de mogelijke verwarring tussen juli en juni wordt zelfs twee kanten op opgelost! Leve onze creatieve taalgebruikerts! Julij is, aldus het WNT, sowieso de oudere spelling, en dus, mag men aannemen, ook de oudere uitspraak (vgl ook deze heerlijke zomerhit). Voor juno is geen verklaring voorhanden, behalve dat het echt nieuw is. Wel oppert de neerlandicus Pim de Vroomen in 1969 al dat de uitspraak juno voor juni de herkomst van het woord (de godin Juno) meer op de voorgrond plaatst. Niet implausibel. De Vroomen meldt ook dat in ieder geval op één plaats 'zeuven' al wordt aangeleerd in plaats van zeven. Je kunt je afvragen of dat nodig is. Meestal begrijpen we het immers prima: zeuven, juno en julij zijn hulpvormen voor een specifieke context.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |