Tsja, ik zit hier meer met wijkcentra, bewonersbijeenkomsten, informatieavonden en verenigingenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik las al ergens dat een en ander te maken heeft met de tijd die benodigd is om events te organiseren en verzekeringen die niet uitkeren als er geen verbod is.
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/quote:Verspreiding
Daarnaast stellen de onderzoekers vast dat kinderen waarschijnlijk een grote rol spelen in het verspreiden van het virus. Dat gebeurt in veel gevallen – doordat kinderen geen of slechts milde symptomen vertonen – onder de radar. Wat ook niet helpt, is dat het virus zelfs weken nadat de diagnose is gesteld nog aanwezig blijkt te kunnen zijn in hun ontlasting. Dat maakt met name jonge kinderen die nog niet zindelijk zijn, een mogelijke bron van nieuwe besmettingen binnen het gezin of de opvang. “Aangezien veel kinderen die geïnfecteerd zijn met COVID-19 slechts milde symptomen of helemaal geen symptomen vertonen, is het belangrijk om social distancing, hygiëne- en andere maatregelen te treffen zoals die door overheden worden aanbevolen en zo te voorkomen dat kinderen het virus overdragen op anderen, waaronder familieleden die een grotere kans hebben op ernstige gezondheidsproblemen, zoals grootouders of familieleden met chronische aandoeningen,” aldus onderzoeker Steven Zeichner.
Binnen het OV 1,5 meter afstand houden. Dat gold eigenlijk al. En dat is prima te doen aangezien minder dan 10% van de gebruikelijke mensen in het OV zitten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
en hoe zit het nu met OV en bijvoorbeeld werkbusjes met 2 man erin.
Ik bemoei me ook met een aantal van die dingen. Maar vooralsnog hou ik er rekening mee dat het heel rustig is tot de laatste week van mei.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Tsja, ik zit hier meer met wijkcentra, bewonersbijeenkomsten, informatieavonden en verenigingen
en tot 3 personen (max 2 dan?) lijkt overkoepelend te zijn, dus alleen de barman en 1 persoonquote:Op maandag 23 maart 2020 20:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alle samenkomsten tot 1 juni verboden.
Gewoon openlaten? Als je dat soort shit op slot gaat gooien kan je net zo goed mensen verbieden naar buiten te gaan, ook niet naar de supermarkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
het is allemaal wat zeg, maar een aantal maatregelen worden dus 6 april nog eens herzien (kappers bijvoorbeeld)
en hoe zit het nu met OV en bijvoorbeeld werkbusjes met 2 man erin.
ik heb net 15k geinvesteerd ivm zzperschap vvan partner, dus ik spaar ook eerst even.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kijken jullie financieel gezien tegen deze situatie aan? Ik ben net verhuisd (nieuwbouw) en ga in deze tijd echt geen geld meer uitgeven aan bijvoorbeeld de tuin. Wat mij betreft geven we alleen nog geld uit aan de vaste lasten, boodschappen en eventueel kleding voor de kinderen, maar verder gaan we nu naar een volledige ‘investeringsstop’.
Eerst maar kijken hoe mijn werkgever (groot bouwbedrijf) het de komende weken/maanden uithoudt.
Maar mogelijk knallen we gewoon de scholen open 7 april, hupsakeequote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef golfo het volgende:
Is dit al geplaatst?
[..]
https://www.scientias.nl/(...)lijk-een-sleutelrol/
Dat zei Grapperhaus ook. Ik hoorde laatst ook iemand julij zeggen. Klinkt vreemd, maar is wel makkelijker te onderscheiden.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
Haha, presentator op NPO1: '1 juno'
Niet overal. In de grote steden zijn ze zicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
De bibliotheken zijn ook nog open; ook een beetje raar eigenlijk.
Jij had het over een complete lockdown.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik had ook gisteravond voorspeld maar de datum van 1 juni klopt dan weer wel
mocht turkije openblijven in de meivakantie, kan je er niet heen omdat je dan te dicht op elkaar zit in het vliegtuigquote:Op maandag 23 maart 2020 20:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is inderdaad een verzekeringskwestie.
Omdat wat voor de een non-essentieel is dat voor de ander wel kan zijn. Als jou douche nu kapot gaat is dat bezoekje aan de bouwmarkt essentieel. Ga je verf halen niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Als het alleen afhaal is mogen ze gewoon open zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Newone82 het volgende:
Hier in de buurt is nog een cafetaria open. Politie opbellen zodat ze 4K boete krijgen?
Omdat de gemeente dat nu kan bepalen. Prima, toch.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom nou niet gewoon alle non essentiele zaken dichtgooien. Alsof Henk en Ingrid hun uitje naar de bouwmarkt nu gaan cancelen.
Afhalen mag nog.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Newone82 het volgende:
Hier in de buurt is nog een cafetaria open. Politie opbellen zodat ze 4K boete krijgen?
Exact, ik ben één van die mensen die druk bezig is om deels vanuit huis de supermarkten te ondersteunen, maar sommige dingen moeten toch ter plekke bekeken worden. Het is wel fijn dat het OV verder nauwelijks gebruikt wordt, want voor mij is het onmisbaar op sommige dagen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Binnen het OV 1,5 meter afstand houden. Dat gold eigenlijk al. En dat is prima te doen aangezien minder dan 10% van de gebruikelijke mensen in het OV zitten.
In Belgie is er sprake van afbetalingsuitstel indien je getroffen wordt (tijdelijke wekloosheid bijvoorbeeld). M.a.w. banken gaan rekening houden met de situatie van de klant alsook de coronacrisis... Misschien in Nederland ook?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Hoe kijken jullie financieel gezien tegen deze situatie aan? Ik ben net verhuisd (nieuwbouw) en ga in deze tijd echt geen geld meer uitgeven aan bijvoorbeeld de tuin. Wat mij betreft geven we alleen nog geld uit aan de vaste lasten, boodschappen en eventueel kleding voor de kinderen, maar verder gaan we nu naar een volledige ‘investeringsstop’.
Eerst maar kijken hoe mijn werkgever (groot bouwbedrijf) het de komende weken/maanden uithoudt.
Zeer zeker.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef Tengano het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd of het aantal zelfmoorden toeneemt. Deze hele situatie en hoe het zich nu ontvouwt is voor sommige mensen bijzonder beanstigend en kan hele heftige gevolgen hebben. Zeker als ook een verplicht isolement nu is ingebouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |