Want Nederland staat zo bekend om hun te lage boetesquote:Op maandag 23 maart 2020 19:17 schreef KingRoland het volgende:
Voor Nederlandse begrippen
FORSE BOETES
Zet je kerstmuts op andersquote:Op maandag 23 maart 2020 19:20 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik moet echt dringend naar de kapper.
Ik ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:20 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik moet echt dringend naar de kapper.
Nee.quote:
En zonder je kinderen. Die moet je even in de achtertuin(huisje) parkerenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:21 schreef kilon het volgende:
Vaak applaudisseren. Maar wel met anderhalf meter afstand.
Schijnt aan corona-feestje?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:21 schreef Gehrman het volgende:
Grapperhaus moet weg. Heeft zometeen een feestje.
horeca dicht... scholen volgt een rapport van hoe dit gaat en wat er dan nog gaat gebeuren,... scholen hebben eigen regeling en per 6 april wordt dat weer besproken hoe of wat.. ongeveer ditquote:Op maandag 23 maart 2020 19:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze zeggen niks specifiek over scjolen en opvang. Moet iker vanuit gaan dat dit ook tot 1 juni is minstens?
Ik zie de rijen voor de supermarkt al ...
we gaan eraanquote:Op maandag 23 maart 2020 19:22 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat 1 juni ook zo ongeveer de max. is van wat onze economie trekt.
Maar goed dat we thuis werken. Hoeven mijn collega's niet naar een grijze postduif te kijkenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Vraag me af hoe ik dit ga oplossen.
En een bureau.. Kan ik dit nog ergens declareren...?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:23 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ga maar een bureaustoel bestellen
Nee, Belgie is toch tot 5/4?quote:
Bij je baas natuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 19:24 schreef alors het volgende:
[..]
En een bureau.. Kan ik dit nog ergens declareren...?
Huh?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat toch geen rechter in mee joh.
bij je werkgeverquote:Op maandag 23 maart 2020 19:24 schreef alors het volgende:
[..]
En een bureau.. Kan ik dit nog ergens declareren...?
Oh ik dacht dat je het over die boetebedragen had.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Huh?
Heb het over 2000 apparaten die besteld zijn.
Prima vertoning, goede ingrepen. Toppers!!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:23 schreef Opinionnator het volgende:
Wat een schijnvertoning weer op npo1, ze verbloemen hun falende beleid, en spelen dat op de man, wij dus.
Het is te weinig te laat, punt.
Hun werk
Geld boven levens.
Die zijn allemaal allang gehamsterd.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:23 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ga maar een bureaustoel bestellen
De maatregelen bedoeld ik. Maar, ja, hierin heb je gelijk.quote:
Vergeet RIVMgoden nietquote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Prima vertoning, goede ingrepen. Toppers!!
Wel goed luisterenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef Jojoke het volgende:
400 euro boete als je onnodig buiten staan
IK VAL NU PAS BINNENquote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
400 piek voor particulieren. Niks mis mee.
Helemaal omdat die Tokkies die nog buiten zijn toch weinig geld hebben. Zal ze leren.
Ik begrijp dat die boete is voor de niet 1,5 meter in stand houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef Jojoke het volgende:
400 euro boete als je onnodig buiten staan
alles wat op 6 april al 3 weken thuis zit, zit op 1 juni 9 weken thuis.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef kilon het volgende:
Als scholen 7 april weer open zouden gaan (wat niet gaat gebeuren), verwacht ik dat 80% van de docenten en leerlingen zich toch ziek melden.
Auw. Vreselijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
even tussendoor, maar frankrijk gaat ook hard nu...
[ afbeelding ]
Shownieuws.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef leolinedance het volgende:
Welke muts stelde die verjaardagsfeestjes vraagtering wat een dom hert
En als de ander dichterbij komt ?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat die boete is voor de niet 1,5 meter in stand houden.
Niksquote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
IK VAL NU PAS BINNEN
WAT IS ER AAN DE HAND
Stuur haar een vingerplant.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hahahahaha daar gaat de verjaardag van mijn schoonmoeder![]()
![]()
Hart van Nederlandquote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef leolinedance het volgende:
Welke muts stelde die verjaardagsfeestjes vraagtering wat een dom hert
Iets met een virus, waait wel weer over.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
IK VAL NU PAS BINNEN
WAT IS ER AAN DE HAND
Ja, de maatregelen zijn identiek. De boetes ook tevens. Dacht ook 375-400 EUR en voor bedrijven na ettelijke waarschuwing 4.000 EUR + rechtbank.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De maatregelen bedoeld ik. Maar, ja, hierin heb je gelijk.
groepsimmuniteitquote:Op maandag 23 maart 2020 19:27 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar waarom.. waarom gewoon niet allemaal besmetten door juist elkaar allemaal op te zoeken en aan te steken. iedereen ziek -> iedereen beter in 2 weken!
Ophokplicht voor 65+ mensen.
Waarom zou dit niet veel beter zijn?
IEMAND?
Dank jullie wel, tokkies die massaal naar hrt Amsterdamse bos moeten trekken!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:27 schreef Jojoke het volgende:
Het zijn deze keer geen halve maatregelen.
Das een grote kringverjaardagquote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef tralalala het volgende:
Dat worden grote kringverjaardagen met 1,5 meter tussen elke stoel
Binnen blijven. Als je in groepje buiten komt, 400 aftikken.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
IK VAL NU PAS BINNEN
WAT IS ER AAN DE HAND
Omdat 65+ers mee willen doen en het politieapperaat te ver wegbezuinigd is om daadwerkelijk te handhaven.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:27 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar waarom.. waarom gewoon niet allemaal besmetten door juist elkaar allemaal op te zoeken en aan te steken. iedereen ziek -> iedereen beter in 2 weken!
IEMAND?
Dat ben ik ondertussen ook alquote:Op maandag 23 maart 2020 19:28 schreef ondeugend het volgende:
En we gaan kwa kapsels allemaal in de jaren 70 modus
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vierde dan vooral de omgekomen moffen.
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik maak graag van de gelegenheid gebruik om alle idioten die hier verantwoordelijk voor zijn te bedanken voor hun idiote gedrag
Echt, als die sukkels gewoon binnen waren gebleven afgelopen weekend was er helemaal niks aan de hand geweest.
Thuis is prive. Maar wel in acht nemen, die 1, 5 meterquote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef -Straw- het volgende:
Hoe zit het nu met thuiswerken dan?
Ze noemen georganiseerde bijeenkomsten maar niet specifiek over werk (mits 1.5 meter afstand wordt gehandhaafd).
en behaard....quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Arkai het volgende:
2 juni zien alle vrouwen eruit als Britse vrouwen. Bleek en dik.
ook benieuwd naar...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef -Straw- het volgende:
Ze noemen georganiseerde bijeenkomsten maar niet specifiek over werk (mits 1.5 meter afstand wordt gehandhaafd).
Nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Tyr80 het volgende:
Dus wandelen met vrouw en kinderwagen, allemaal 1.5m afstand, serieus?
Ja dat mag.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Ik kan écht niet zonder mijn hardlooprondje paar keer per week. Dat doe ik alleen. Als ik 1,5 meter afstand bewaar, mag ik nou wel of niet hardlopen?
Ja tuurlijk welquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Ik kan écht niet zonder mijn hardlooprondje paar keer per week. Dat doe ik alleen. Als ik 1,5 meter afstand bewaar, mag ik nou wel of niet hardlopen?
Hart van Nederland he, afspiegeling van hun publiek. Tokkiegenot.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef ToT het volgende:
Sjezus, als je te achterlijk bent om in de plantsoendienst te werken, kun je blijkbaar altijd nog journalist worden!
Volgens de regering blijkbaar niet. Tenzij ze daarna opa en oma bezoeken.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef Rianne84 het volgende:
Kleine kinderen kunnen toch nog steeds besmetten?
JA JE MAG LOPENquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Ja, je mag wel naar buiten, zo lang je maar in je eentje bent en inderdaad de 1.5 meter afstand aanhoudt.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Boetequote:Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef ZwangerPetro het volgende:
Mag zo’n programma dan wel met 4 personen?
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Arkai het volgende:
2 juni zien alle vrouwen eruit als Britse vrouwen. Bleek en dik.
Niks mee met de plantsoenendienst, die proberen tenminste de boel voor je huis nog een beetje ordelijk te houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef ToT het volgende:
Sjezus, als je te achterlijk bent om in de plantsoendienst te werken, kun je blijkbaar altijd nog journalist worden!
Ja dat magquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Gladiolenquote:
Iets met aantal IC-bedden.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:27 schreef -Chakotay- het volgende:
IEMAND?
Heb het over werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Thuis is prive. Maar wel in acht nemen, die 1, 5 meter
tuurlijk welquote:Op maandag 23 maart 2020 19:32 schreef Maver24 het volgende:
Dus alleen naar buiten mag, dus niet met zn 2en??
Ja. In je eentje wel zolang je maar niet samenscholt met anderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Ja, dat magquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Volgens Rutte wel, maar volgens iemand anders die net aan woord was dus weer niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Een ommetje mocht, dus het lijkt me wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Nee, we hebben ze besteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
Maar wij gaan dus duizenden beademingsmachines maken?!!
Nou dan weten we nu zeker dat de overheid ook denkt dat 2.000 bedden veel te weinig is
Komt je antwoordquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Toen ze voor het eerst met dat advies kwamen was het 'werk zoveel mogelijk thuis'.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef -Straw- het volgende:
Oh nu snap ik waarom die journalisten meerdere keren dingen vragen die al uitgebreid uitgelegd zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Tyr80 het volgende:
Dus wandelen met vrouw en kinderwagen, allemaal 1.5m afstand, serieus?
Dit ja. Wees eens duidelijk man.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind het vooral ENORM verwarrend wat ze nu afkondigen..
probleem is dat domme mensen zichzelf vaak intelligent vinden, en slimme mensen juist minder hoog over zichzelf denken.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:33 schreef Janetje het volgende:
Als je niet intelligent bent, gewoon helemaal binnenblijven.
Check.
Komen ze nog op terug voor 6 april.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef Aventura het volgende:
hoe zit het met de scholen? Ik kon niet kijken daarnet.
Tuurlijk mag dat nogquote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
RIVM is bezig met een rapport en rond 6 april komt er een beslissingquote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef Aventura het volgende:
hoe zit het met de scholen? Ik kon niet kijken daarnet.
Ik ook, ik maak me zorgen om de groepsimmuniteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind het vooral ENORM verwarrend wat ze nu afkondigen..
Ja dat mag maar tuurlijk kan je wel zonder.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Kalgoorlie het volgende:
Even een serieuze vraag:
Jij krijgt een persoonlijke uitnodiging omdat het anders te druk wordtquote:Op maandag 23 maart 2020 19:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hahahahaha daar gaat de verjaardag van mijn schoonmoeder![]()
![]()
Nee maar wel x2quote:Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die boete van 400 had wel een 0 achter gemogen
Moeilijk is het niet, maar is het te handhaven? krijgen handhavers een radar om te meten of iemand meer dan 1.5 meter vean me afstaat?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie geldt samenscholingsverbod met meer dan 2 man, tenzij je van hetzelfde gezin bent.
Wandelen, lopen, fietsen,... mogen indien 1,5m afstand.
Moeilijk is dit nu toch niet?
Nee 6 april. Maar het is natuurlijk lastig voorstelbaar dat ze die gaan opheffen als 4 man op straat niet magquote:
Nee tot 6 aprol.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Zijn de sexclubs nu ook tot 1 juno gesloten?
Wat bedoel je?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben gewoon echt goed pissig nu. Niet vanwege de maatregel, maar omdat het zoooooo makkelijk te voorkomen was
Dat zit nu toch ook in deze maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie geldt samenscholingsverbod met meer dan 2 man, tenzij je van hetzelfde gezin bent.
Wandelen, lopen, fietsen,... mogen indien 1,5m afstand.
Moeilijk is dit nu toch niet?
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef miss_sly het volgende:
Het IS duidelijk: blijf zoveel mogelijk thuis, ga alleen naar buiten voor noodzakeiljke zaken of een ommetje in kleine kring zonder anderen en houdt ALTIJD als je anderen ziet 1,5 meter afstand.
Alle evenementen en activiteiten zijn afgelast tot 1 juni.
Ik zie niet wat er niet duidelijk is.
Sowieso hadden ze Rutte het verhaal gewoon in z'n eentje moeten laten doen. Waarom het halve kabinet meenemen?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Kyran het volgende:
Ze hebben altijd een redelijk goed verhaal. Daarna komen de vragen en de antwoorden die ze geven maken het meestal niet duidelijker....
Daarom veroorzaken ze nu onnodig veel verwarring, zeg dan gewoon alles verlengen we naar 1 juni.. dit is zo onduidelijk allemaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee 6 april. Maar het is natuurlijk lastig voorstelbaar dat ze die gaan opheffen als 4 man op straat niet mag
Je bent niet de enige.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben gewoon echt goed pissig nu. Niet vanwege de maatregel, maar omdat het zoooooo makkelijk te voorkomen was
Natuurlijk niet, ze hebben chocoladeletters nodig, zodat men de krant weer gaat lezen...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Kyran het volgende:
Ze hebben altijd een redelijk goed verhaal. Daarna komen de vragen en de antwoorden die ze geven maken het meestal niet duidelijker....
Dan stap je achteruit of spreek je die mensen aan?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef osodevo het volgende:
Wat als anderen geen afstand houden en jij wel?
Dit halve maatregelen noemen en dan vragen of de gym 1 dag op mag. Domboquote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef Plots het volgende:
Wéér halve maatregelen.
Kunnen de bieb en gym dan wel even open voor 1 dag aub.
Ze snappen het zelf ook niet. Ze waren voor de coronocrisis al in de war in die zin dat ze het verschil niet zien tussen de overheid besturen en individuele burgers aansturen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef Confetti het volgende:
Ik ben intelligent dus kan het nog wel volgen, maar de gewone man snapt hier niets meer van.
Thuis metselt het ook zo makkelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Kalgoorlie het volgende:
En wat betreft thuiswerken:
Rutte en Grappa zeggen beiden duidelijk : werk thuis, tenzij je niet anders kan. (Vitaal beroep).
Dus als je dat niet hebt, idd thuiswerken tot 6-6
Ik denk dat de meeste mensen zich al hielden aan deze regels en dat er dan niet echt veel bij komt voor deze groep.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Vallen die onder scholen? Hmm...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Beetje triviaal en spreek een beetje voor eigen parochie, maar sportscholen ook dicht tot 1 juni?
Ok. Ik meldde het even, want niemand lijkt het hier te begrijpen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat zit nu toch ook in deze maatregelen.
Dat gaat alleen over de scholen. Daarover wordt rond 6 april een verdere beslissing genomen.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je kan toch geen horeca openen terwijl die ban op meer dan 3 mensen er staat? Dus ik snap niet waarom er dan weer over 6 april gepraat wordt.
Ik las hier gisteren de ideale oplossing: Geef ze een klap in hun gezicht. Als ze genoeg afstand houden zijn ze veilig.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef osodevo het volgende:
Wat als anderen geen afstand houden en jij wel?
Zeggen ze ook. Maar helpt niet genoeg...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef BE het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom er niet ontmoedigd wordt dat men bij elkaar op bezoek gaat.
Leuk dat er gezegd wordt met niet meer dan 3 personen op bezoek, maar zeg er verdomme bij dat het beter is om dat niet te doen.
Je schiet er toch geen reet mee op als eerst ik, een half uur later mijn zus en een half uur later de buurvrouw etc. etc. bij mijn ouders langs gaan.![]()
En kleine kinderen mogen nog wel? Hoe dan?
twitter:youpvanthek twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:26:01Tip van een ervaringsdeskundige:
BLIJF BINNEN!!!! reageer retweet
Je hebt niet gekeken of wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.
Dit is echt niet gedaan omdat de vorige maatregel niet het gewenste effect had. Dit is gedaan omdat de idiote medelanders lekker gezellig massaal naar het strand/bos/natuurgebied zijn gegaan afgelopen weekend en elke waarschuwing snoeihard genegeerd hebben, tot een NL-Alert aan toe.quote:
Dan hadden we 2 weken geleden in totale lockdown gemoeten.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Nee inderdaad. Ik werk in de techniek, installeren van dingen bij mensen thuis. Mag dit nog of niet? Er is niks over gezegd en op het werk lijkt niemand er nog wat van te snappenquote:Op maandag 23 maart 2020 19:35 schreef Felixa het volgende:
Niet echt duidelijk dit hoor voor iedereen...
Beetje gezond verstand. Daar twijfelen we bij jou niet aan, jijzelf wel?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat is een activiteit, evenement, hoe wordt 1,5m gemeten, wat is noodxakelijk, hoe lang is een ommetje, wat is een klein ekring, etc.
Als er achter je ook mensen lopen ?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan stap je achteruit of spreek je die mensen aan?
Hek van de dam ...quote:Op maandag 23 maart 2020 19:38 schreef Gehrman het volgende:
twitter:youpvanthek twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:26:01Tip van een ervaringsdeskundige:
BLIJF BINNEN!!!! reageer retweet
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je serieus dat mensen dat hadden gepikt? Dit moet geleidelijk gaan in Nederland. Je kunt niet draconische maatregelen nemen als men nog niet de urgentie inziet.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:36 schreef Nattekat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |