quote:Op maandag 23 maart 2020 15:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Over opnames heb ik geen info kunnen vinden.
9 doden minder is toch positief ten noemen. Het stijgt niet wat alarmerend zou zijn.
Er wordt al een hele lange tijd minder getest, niet pas sinds eergister.
bron: NOS.nlquote:Niet eerder belandden er zo veel coronapatiënten in het ziekenhuis. De afgelopen dag kwamen er 242 ziekenhuisopnamen bij. Het recordaantal was tot nu toe 193 mensen binnen een dag.
In totaal zijn nu 1230 patiënten opgenomen of opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Spanje niet toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:
zou dit de ommekeer kunnen zijn mensen?
Elk land laat een daling zien
hoezo 'ook'? Wie zegt dat nog meer dan? En leg mij de grote verschillen tussen de huidige situatie in NL en een volledige lockdown eens uit? En dan de dingen die écht het verschil maken?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:45 schreef Aurelius het volgende:
Ik heb vrienden die in de gezondheidszorg werken, die spreken ook over geruchten over een lockdown vanavond.
We moeten jou ook niet serieus nemen, jij was de eerste die hier paniek ging zaaien, omdat je zogenaamd wist dat er iemand was overleden aan de Corona, maar de bronnen kwamen maar niet op tafel, en op een gegeven moment ging je het negeren. Triest figuur.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. Volgende week zitten wij royaal over de 500 doden. Minimaal. En dan begint het pas echt goed los te gaan. Wij gaan linksom of rechtsom Italië achterna hoor.
ik hoop hetquote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:
Omdat Italië het hardst geraakt is en dus het meeste sensatie oplevert als wij in de buurt komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Iedereen gebruikt steeds Italië als schoolvoorbeeld, maar waarom specifiek dat land en niet de andere landen als voorbeeld gebruiken?
Of zou het gewoon met de zondag te maken hebben?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:
dat is inderdaad wel een groot verschil in opnamesquote:
Deze grafiekjes zijn wel een perfecte illustratie van de situatie ja. Het blijft afwachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:46 schreef kilon het volgende:
Beste mensen, je ziet dat in Italië ook niet elke dag een stijging was en 12-13 maart, 15-16 maart een afname van de groei. Dus onze cijfers zeggen echt nog niks.
Hoopvol? Ja. Waardevol? Nog niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen is gaan bidden?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of zou het gewoon met de zondag te maken hebben?
Je mag ieder ander land van mij kiezen hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Iedereen gebruikt steeds Italië als schoolvoorbeeld, maar waarom specifiek dat land en niet de andere landen als voorbeeld gebruiken?
Dit zijn er dan natuurlijk ook vele malen meer, gezien het gros niet eens in de gaten heeft dattie corona heeft (gehad).quote:Op maandag 23 maart 2020 15:47 schreef MissionPhailed het volgende:
Kaap van 100.000 herstelden wereldwijd bereikt, mensen!
Maar als er nog vrijwel geen mensen ontslagen worden uit het ziekenhuis is het toch logisch dat die opnames steeds gaan stijgen? Dat heeft toch niks te maken met de dalende trend in doden?quote:
Omdat Italië als eerste Europese land grote aantallen besmettingen liet zien en dus informatie kan verschaffen over hoe het elders kan verlopen over een aantal dagen. Ze lopen als het ware op onze data voor en zijn daarom de beste leidraad die we hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
We willen iig één land onder ons houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
als Danny bereid is de stenen tafelen steeds over te kloppenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Misschien toch eerder verwacht dat deze reeks over gaat in #Economische en financiële gevolgen,
waar we nog een paar jaar door kunnen posten.
Nee, op zondag wordt minder getest over het algemeen. Is een trend die je overal terugziet, al sinds dit begon.quote:
Ja, ik houd de cijfers in de gaten maar ik snap niet echt welke conclusies ik eruit kan trekken dus zit met veel vragen, maar dat heeft waarschijnlijk iedereen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef kilon het volgende:
[..]
Je mag ieder ander land van mij kiezen hoor.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Ik wist dat niet, er gingen in het MUMC onder het personeel (verpleegkundigen en artsen en dus NIET onder de koffiejuffrouwen en de schoonmakers!!) geruchten dat ze zeer waarschijnlijk de eerste coronadoden hadden.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef Poepewapper het volgende:
[..]
We moeten jou ook niet serieus nemen, jij was de eerste die hier paniek ging zaaien, omdat je zogenaamd wist dat er iemand was overleden aan de Corona, maar de bronnen kwamen maar niet op tafel, en op een gegeven moment ging je het negeren. Triest figuur.
Gaat over NIEUWE opnames, niet totaal aantal dat is opgenomen of opgenomen is geweest.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:50 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Maar als er nog vrijwel geen mensen ontslagen worden uit het ziekenhuis is het toch logisch dat die opnames steeds gaan stijgen? Dat heeft toch niks te maken met de dalende trend in doden?
er zijn er in ieder geval geen met antwoordenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, ik houd de cijfers in de gaten maar ik snap niet echt welke conclusies ik er aan kan trekken dus zit met veel vragen, maar dat heeft waarschijnlijk iedereen.
Oh, pardon.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Gaat over NIEUWE opnames, niet totaal aantal dat is opgenomen of opgenomen is geweest.
Dit is een trol mag ik hopen?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef kol7680 het volgende:
Iedere dag sterven er in Nederland gemiddeld 410 mensen (per jaar 150.000 mensen). Dat is nu niet anders. Er is echt niet meer sterfte door Sars-cov-2. Of hooguit een klein sterftepiekje, vergelijkbaar met de wintergriep.
Het is ook een nieuw record in het aantal opnamen, dat staat daar los van.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:50 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Maar als er nog vrijwel geen mensen ontslagen worden uit het ziekenhuis is het toch logisch dat die opnames steeds gaan stijgen? Dat heeft toch niks te maken met de dalende trend in doden?
Goed puntquote:Op maandag 23 maart 2020 15:46 schreef kilon het volgende:
Beste mensen, je ziet dat in Italië ook niet elke dag een stijging was en 12-13 maart, 15-16 maart een afname van de groei. Dus onze cijfers zeggen echt nog niks.
Hoopvol? Ja. Waardevol? Nog niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Landen met elkaar vergelijken is sowieso geen slim plan. Ieder land heeft zijn eigen aanpak op eigen momenten, bevolking verschilt etc. etc.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, ik houd de cijfers in de gaten maar ik snap niet echt welke conclusies ik eruit kan trekken dus zit met veel vragen, maar dat heeft waarschijnlijk iedereen.
Nee, een struisvogelquote:
Ja, ik las verkeerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is ook een nieuw record in het aantal opnamen, dat staat daar los van.
Yep, al die getallen zijn inmiddels verworden tot een conservatieve indicatie. Werkelijk aantal besmettingen wereldwijd nu waarschijnlijk een paar miljoen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit zijn er dan natuurlijk ook vele malen meer, gezien het gros niet eens in de gaten heeft dattie corona heeft (gehad).
Nee dit is al vaker geoppert, dat dit wel een een mega extra aantal doden veroorzaakt lijkt me echter geen discussie.quote:
Zullen we Spanje pakken dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Het gaat niet eens primair om de extra sterfte, het gaat om de zorg die op z'n gat dreigt te raken.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef kol7680 het volgende:
Iedere dag sterven er in Nederland gemiddeld 410 mensen (per jaar 150.000 mensen). Dat is nu niet anders. Er is echt niet meer sterfte door Sars-cov-2. Of hooguit een klein sterftepiekje, vergelijkbaar met de wintergriep.
In totaal rond de 30 nieuwe gevallen in Rijnmond gebiedquote:Op maandag 23 maart 2020 15:52 schreef Maver24 het volgende:
Ggd rijnmond zegt op haar site maar +8 in Rotterdam. RiVM zegt +11 maar 3 waren er van gister, GGD Rijnmond update haar website rond 18:00 gisteravond.
Van doden van vandaag zijn er 7 uit Rijnmond
Laten we hopen dat bij een goede aanpak het aantal slachtoffers idd vergelijkbaar met de griep blijft.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dit is al vaker geoppert, dat dit wel een een mega extra aantal doden veroorzaakt lijkt me echter geen discussie.
Spanje nietquote:Op maandag 23 maart 2020 15:48 schreef -Chakotay- het volgende:
https://nvic.nl/sites/nvi(...)ng%20infecties_1.pdfquote:Het merendeel van de met COVID-19 besmette mensen (~80%) heeft slechts milde bovenste
luchtwegklachten (verkoudheid, koorts, hoesten, keelpijn) of zelfs helemaal geen klachten. De overige
~20% krijgt wel ernstige luchtwegklachten en wordt opgenomen in het ziekenhuis. Van deze
opgenomen patiënten heeft 20-30% behandeling op de intensive care (IC) nodig.
De hoeveelheid patiënten met COVID-19 die opgenomen moet worden in ziekenhuizen en op de IC’s
is een uitdaging voor de opname capaciteit. Het aantal COVID-19 patiënten op de Nederlandse IC’s
neemt momenteel exponentieel toe. Per 3 dagen lijkt het aantal op de IC-opgenomen patiënten te
verdubbelen en de piek is nog niet in zicht (bron: www.stichting-nice.nl, datum 22-3-2020). Uiteraard
moeten we voorzichtig zijn met de interpretatie van dit soort getallen, want door de enorme drukte in
de zorg is adequate, real-time registratie een uitdaging.
Werden initieel de Brabantse IC’s belast met de opvang van de COVID-19 patiënten, inmiddels zijn
veel van deze patiënten overgeplaatst naar andere IC’s in heel Nederland waardoor er weer opname
capaciteit is vrijgekomen in de Brabantse IC’s. Op www.stichting-nice.nl is, achter de inlog, te zien
welke IC’s veel en welke IC’s nog weinig patiënten hebben. Coördinatie van deze overplaatsingen is in
handen van de bestaande structuren voor acute zorg: ROAZ/LNAZ. Voor een gecoördineerde
overplaatsing van IC-patiënten is er momenteel een landelijk call center nummer gereed gemaakt:
085-487 98 88 (zie extra nieuwsbericht NVIC van 20 maart 2020). Er is daarnaast een operationeel
coördinatiecentrum opgericht om ook reguliere niet-COVID-19 spoedzorg goed te verdelen over het
land.
In Nederland zijn op 22-3 405 patiënten opgenomen op een IC. Sinds de aanvang van deze epidemie
zijn 19 patiënten met COVID-19 op IC overleden. Ondertussen zijn ook in Nederland 5 patiënten van
de beademing geweaned.
Yep, want dan gaan we morgen weer naar buiten met z'n allen en zijn we over twee weken weer de pineut.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef Tengano het volgende:
Zolang er geen vaccin is blijft dit virus gewoon zijn gang gaan, ongeacht hoe lang je het tegen denkt te houden.
Gaat ook wel gebeuren denk ik, maar Rutte wil denk ik vooral afwachten in hoeverre de maatregelen effectief zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Ik meen ergens gezien te hebben dat Rutte pas op 5 of 6 april gaat overleggen over hoe de maatregelen verder moeten. Maar is dit dan niet veelste laat, mochten ze 7 april de boel openknallen? Dit moet dan toch eerder gecommuniceerd worden aan de mensen.
Gaat natuurlijk ook niet op die manier gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Ik meen ergens gezien te hebben dat Rutte pas op 5 of 6 april gaat overleggen over hoe de maatregelen verder moeten. Maar is dit dan niet veelste laat, mochten ze 7 april de boel openknallen? Dit moet dan toch eerder gecommuniceerd worden aan de mensen.
Ik heb dat woord al vaker gezien. Ik vraag me telkens af hoe je dat uitspreekt en of het überhaupt wel een Nederlands woord is?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:56 schreef Kyran het volgende:
Ondertussen zijn ook in Nederland 5 patiënten van de beademing geweaned.
Stop hier eens mee. Dit is net zo irritant als de mensen die onheil en verdoemenis schreeuwen.quote:
Hoezo? Het sluiten van alle horeca-aangelegenheden sloeg in principe ook nergens op. Om half 6 zeggen dat iedereen rond 6 er uit moet zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Ja Rutte gaat t/m 4 april op vakantie naar Oostenrijk! Ff wintersporten tochquote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Dat is destijds als peildatum vastgezet om te zien of we het openbare leven kunnen normaliseren, bijvoorbeeld door het thuiswerken af te bouwen en of Horeca weer te openen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Maar dan blijft de zorgcapaciteit beperkt als er steeds weer immense besmettingen komen, met als gevolg dat Nederland dicht moet tot het vaccin er is?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Yep, want dan gaan we morgen weer naar buiten met z'n allen en zijn we over twee weken weer de pineut.
Dat wordt echt wel verlengd. Zouden ze inderdaad zsm moeten laten wetenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Gewiendquote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb dat woord al vaker gezien. Ik vraag me telkens af hoe je dat uitspreekt en of het überhaupt wel een Nederlands woord is?
Ah, dus 20% opnames ziekenhuis. Daar alleen nog bij ziekenhuisopnames getest wordt op Covid-19 zou je dus kunnen zeggen: 545 geregistreerde nieuwe besmettingen x 5 = ca. 2500 besmettingen in de afgelopen 24 uur in totaal?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nvic.nl/sites/nvi(...)ng%20infecties_1.pdf
Iedereen snapt hopelijk dat je niet op basis van één hersteld persoon kan stellen dat de ommekeer is ingezet.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Stop hier eens mee. Dit is net zo irritant als de mensen die onheil en verdoemenis schreeuwen.
Je weet het gewoon simpelweg nog niet.
Naja we moeten er vooral voor zorgen dat de zorg capaciteit niet zijn piek gaat bereiken. En komende week gaan we zien of dat gaat gebeuren of niet aangezien er wel meer mensen opgenomen zijn nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Maar dan blijft de zorgcapaciteit beperkt als er steeds weer immense besmettingen komen, met als gevolg dat Nederland dicht moet tot het vaccin er is?
Ja die peildatum kan wel overboord. En smijt de peilstok er maar achteraan. Een ieder die denkt dat op 6 april alles weer open gaat is geen knip voor de neus waard. Er zullen op 6 april meer dingen gesloten zijn dan nu het geval is.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is destijds als peildatum vastgezet om te zien of we het openbare leven kunnen normaliseren, bijvoorbeeld door het thuiswerken af te bouwen en of Horeca weer te openen.
7 april gaat echt de boel niet worden open geknald.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:57 schreef roos94 het volgende:
Zolang men nog massaal naar de bouwmarkt e.d. gaat wel ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Yep, want dan gaan we morgen weer naar buiten met z'n allen en zijn we over twee weken weer de pineut.
Er zitten hier genoeg op dit forum die dat niet snappen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Iedereen snapt hopelijk dat je niet op basis van één hersteld persoon kan stellen dat de ommekeer is ingezet.
Ok dankje, weer wat geleerdquote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gewiend
En het wordt wel zo op de IC gebruikt. Zou er ook geen echt nederlands woord voor weten. Het betekent in ieder geval langzaam van mechanische beademing over naar eigen ademhaling en uiteindelijk de tube eruit.
Ik verwacht zeker wel voor volgende week maandag eigenlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat wordt echt wel verlengd. Zouden ze inderdaad zsm moeten laten weten
En als die niet bereikt wordt, waarvan is dan afhankelijk of alles weer open wordt gegooid?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:00 schreef D_A het volgende:
[..]
Naja we moeten er vooral voor zorgen dat de zorg capaciteit niet zijn piek gaat bereiken. En komende week gaan we zien of dat gaat gebeuren of niet aangezien er wel meer mensen opgenomen zijn nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |