Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in het weekend ook gewoon dingen afgemaakt ja, maar op de weekdagen is er een contingent collega's die eindeloos wil conference callen, en daar vroeg mee begint omdat ze doodleuk om 16:00 stoppen met werken ("dan heb ik mn 8 uren gemaakt") ipv dingen af te maken.
Ik zie er tegenop om morgen in een zinloze telco om 8:30 te zitten, terwijl ik zoveel heb voorbereid vandaag dat ik ook morgen van 9 tot 19:00 lekker kan schrijven, en dan wat kan opleveren voor ik uitlog morgenavond./
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, @:Myraela , als jij 's ochtends, 's middagas of 's avonds een stukje wil wandelen, moet je dat doen. Zorg gewoon voor flinke hoeveelheid afstand met eventuele medemensen, ga niet iedere dag met iemand anders wandelen en meer van dat.
Ik krijg er ook vaak het gevoel bij dat mensen proberen te ontlopen dat ze iets moeten uitdenken, opschrijven en vervolgens bijstellen, door maar te gaan zitten zwetsen om er vervolgens op aan te dringen dat een -ander- het schrijfwerk maar even fijn moet gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'
Huisgenoten kunnen prima dicht bij elkaar wandelen. Want die leven samen. (En als eentje ongemerkt besmet is, kun je er vanuit gaan dat ze dat allemaal zijn).quote:Op zondag 22 maart 2020 19:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.
Lief dat je meedenkt AX, maar ik ga het morgen toch doen met trein.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef AnneX het volgende:
Opperdepop https://www.hellofresh.nl(...)fa39e3f339678b18f1a4
En Blues...ik vind dat jij gewoon in je eigen auto bubble naar het werk dient te gaan.
Anders ben je vóor/na werktijd nog aan het stressen over knopjes, oppervlakten om je heen en kuchende mensen in de trein.
Mn.X heeft in zijn jaszak een flesje handgel voor bij en in de auto.
Doe je het? Voor mij dan maaren voor golfer ook.
Myra...aan de wandel! zoals hierboven. Je hoofd heeft het nodig.
En gelukkig heb je een tuin voor in pauzes overdag.
Godenzijdank is het mooi weer. Blijft dat zo? Nog niet naar gekeken.
En Lot...ergens kreeg ik mee dat de temp van je Kind is gezakt. Fijn zo.
Ik heb dus best veel drank opgemaakt de afgelopen maanden. En weinig bijgekocht.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
Iets in mij zegt dat we qua prioriteiten nog wat te leren hebben van preppers.
Smoothie van maken!quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
..ieuw!quote:
Mijn planning was:quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat moeilijk dit. Maar volgens mij mag je wel om te joggen het huis uit. Maar niet met z’n allen op een kluitje.
Ik verwacht minimaal een volzinquote:Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Uniek; zei de SEH wat meer dan 'niet naar buiten'? Hebben ze een vermoeden?
quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och hemel ja, dat leegsponzenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in de publieke Minecraft omgeving een groot deel van de oceaan vervangen door een groot glazen gebouw, met maar 2 "blokjes water" er boven.
Was euh, flinke klus, om die ruimtes leeg te sponzen.
js en nee......ik vind de duidelijkheid helemaal goed maar ik klaag niet zo maarquote:Op zondag 22 maart 2020 20:06 schreef minilot het volgende:
Een knuffel voor Uniek!![]()
Brr zeg, je zult wel even geschrokken zijn.
Ze vermoeden de griep, ook ivm heftige hoofdpijnquote:Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Uniek; zei de SEH wat meer dan 'niet naar buiten'? Hebben ze een vermoeden?
Dankjequote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel ja, dat leegsponzen![]()
Wat een naar bericht, CandaasjeIk hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt
En ze dan stuk voor stuk ook weer opruimenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel ja, dat leegsponzen![]()
Wat een naar bericht, CandaasjeIk hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt
Jij mag ook wel eens voor jezelf zorgen lieverdquote:Op zondag 22 maart 2020 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Goed dat je thuis blijft uitzieken uniek. Doen hoor, in deze tijd niet naar je werk gaan, al voel je je halfziek en plichtmatig.
Candaasje; wat rot zeg van je oma. Ze heeft nu mensen om haar heen en hoop idd dat na corona een plek vrij is voor haar.
Goh..Na corona.. wat ga ik dan alles waarderen zeg.
Jij woont ook niet bij je vriendquote:Op zondag 22 maart 2020 21:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.
En indien nodig... bij voorkeur op gepaste afstand.
Goed nieuws! Welkom thuis. Is dit op de geplande dag of vervroegd?quote:
Welkom thuis!quote:Op maandag 23 maart 2020 03:07 schreef Vanyel het volgende:
Bijna een week te vroeg.
We kunnen het nergens terugvinden en niemand kon het ons vertellen tot we op een horrordruk vliegveldje kwamen waar mensen al dagen bedelden om een vlucht, maar het schijnt dat alle toeristen per morgen van het eiland af moesten zijn.
Werd natuurlijk ook niet gecommuniceerd door de aardige mensen van wie we tickets gekocht hadden en volgens wie we persoonlijk geïnformeerd zouden worden over wijzigingen
Met een bezem erop in hakken?
Hmm ik weet niet, zo laat nog weggaan is ook wel een beetje eigenwijs in mijn optiek, maar het heeft twee kanten..... ik weet het niet zo goedquote:Op maandag 23 maart 2020 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welkom thuis!
Ik stel botte bijl voor en noooooooit meer daar boeken.
iedereen die nog moet/kan/gaat werken pakt de auto, dus ook niet zo gek.... Ik reed zaterdag naar huis en vond het opvallend rustig op de route die ik nam, normaal is dan hele amsterdam rijnkanaal vergeven van de mensen met toeter op het fietspad voor de roeiers aldaar en hoop mensen die kijken en wandelen, nu leek het wel zondagcohtend een uur of 6 zo rustig, jammer dat de stoplichten dat niet vonden en ik dus 12 keer stilmoest staan op lege kruispuntenquote:Op maandag 23 maart 2020 07:25 schreef Clubsoda het volgende:
Gaat die bezem over de reisorganisatie of het brandalarm?![]()
Ik ben voor het eerst met de auto naar mij werkgeen file, maar echt rustig was het ook niet.
Is ook. Maar je zou van een reisorganisatie toch mogen verwachten dat ze hun klanten op de hoogte houden. Op vakantie zit je toch meer in een bubble en houd je niet alle info bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet, zo laat nog weggaan is ook wel een beetje eigenwijs in mijn optiek, maar het heeft twee kanten..... ik weet het niet zo goed
Ik kon half uur geleden nog bij de AH bestellen voor over 2 weken. Picnic is ook nog mogelijk, die komt dan volgende week.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! AH bezorgmonent te pakken voor over 2 weken. Kwestie van om 0.00 inloggen dus.
Keep it upquote:Op maandag 23 maart 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
Geslapen van 2345 tot 0545 en een kilo afgevallen. Dus wie moppert er hier![]()
Stralend weer ook nog
Vanyel welkom thuis, gelukkig gaat dat lukken.
Candaasje
En we gaan er weer voor
Werk ze! Hopelijk niet meer zo’n crazy drukke week als vorige week, maar dat zal wel vergeefse hoop zijn....quote:Op maandag 23 maart 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
Geslapen van 2345 tot 0545 en een kilo afgevallen. Dus wie moppert er hier![]()
Stralend weer ook nog
Vanyel welkom thuis, gelukkig gaat dat lukken.
Candaasje
En we gaan er weer voor
Popcakequote:Op maandag 23 maart 2020 05:59 schreef minilot het volgende:
Vanyel!Nou ja, welkom thuis
Diepere teruglees later, kon niet slapen dus aan opruimen van tot dusver praktisch ontoegankelijke kelderkast begonnen. Oogst tot dusver stelt nog niet helemáál gerust qua doomsdaysurvival.
[ afbeelding ]
Onwards!
dat heb ik ook idd, ik ga dan wel de winkels op kanaalstraat bekijken mocht het zo ver komen, bezorgen nooit gedaan dus nu niet het moment ookquote:Op maandag 23 maart 2020 07:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ook in lockdown mogen we naar de supermarkt. Zal niet alles van mijn lijstje op voorraad zijn maar ik waag het erop. Houd de bezorgdiensten liever vrij voor mensen die echt de deur niet uitmogen of kunnen.
Volgens mij was alles wat voor de voedselvoorziening moest zorgen essentieel en het spreid juist drukte in de supermarkten. Zoiets.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:58 schreef Lonaa het volgende:
Als alle niet-essentiele winkels dicht moeten, blijft de kaaswinkel dan open? #durftevragen
oh dear. En droge lasagnavellen zijn helemaal niet fijnquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Tot dusver meer dan honderd (!) lasagnevellen, in tot dusver negen (!) aangebroken verpakkingen. Nog twee kelderplanken te gaan!
je weet dat de rij bij de stort nu eindeloos is hequote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Tot dusver meer dan honderd (!) lasagnevellen, in tot dusver negen (!) aangebroken verpakkingen. Nog twee kelderplanken te gaan!
Ik had wel voor- en nafotos willen zienquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Je mag een portie lasagna langsbrengenquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Mijn neefje gisteren: oh, en vrijdag heb ik alle troep bij mama naar de stort gebracht.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:08 schreef liedetector het volgende:
je weet dat de rij bij de stort nu eindeloos is he
het waren alleen de vellen he!quote:Op maandag 23 maart 2020 08:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Je mag een portie lasagna langsbrengen
ik ben wat dat betreft zo blij dat ik nog gewoon werk (ondanks daar lastig afstand te houden etc), nog niet het gevoel dat het leven tot een soort "grinding hold" komtquote:Op maandag 23 maart 2020 08:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn neefje gisteren: oh, en vrijdag heb ik alle troep bij mama naar de stort gebracht.
Ik: goh...jij en half Nederland
Klopt..quote:Op maandag 23 maart 2020 01:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij woont ook niet bij je vriend
Hm same herequote:Op maandag 23 maart 2020 08:34 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik ben wat dat betreft zo blij dat ik nog gewoon werk (ondanks daar lastig afstand te houden etc), nog niet het gevoel dat het leven tot een soort "grinding hold" komt
dat denk ik dus ook, zeker voor mensen die er dan financieel ook ngo eens anders voorstaan, soort extra zorgquote:Op maandag 23 maart 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar denk dat het anders is als je ook geen werk meer hebt denk ik..
Hier ging werk en school “gewoon” door.
in geen 100 jaar dat ik ook ngo eens whatsapp of telegram op laptop wil, dus geen idee!!! als ik telefoon in de hoek gooi wil ik gevrijwaard blijven van die meukquote:Op maandag 23 maart 2020 09:10 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg, hebben meer mensen last van Whatsapp die opeens geen pushmeldingen meer geeft? Sterker nog, de web whatsapp vind dat hij geen verbinding meer kan maken als mijn telefoon in screensaver modus staat.
Ik gebruik die zooi om contact te houden met collega's en vrienden als ik aan het werk ben. Stuk handiger dan elke keer op de telefoon kijken. Zeker in deze tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:14 schreef liedetector het volgende:
[..]
in geen 100 jaar dat ik ook ngo eens whatsapp of telegram op laptop wil, dus geen idee!!! als ik telefoon in de hoek gooi wil ik gevrijwaard blijven van die meuk
ahh ja, dat snap ik wel, maar als ik thuiswerkte ook altijd wel een dedicated workstation voor, tegenwoordig alleen nog een privenummer en gewoon eigen desktop en laptpo, dan heb ik dat liever nietquote:Op maandag 23 maart 2020 09:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik gebruik die zooi om contact te houden met collega's en vrienden als ik aan het werk ben. Stuk handiger dan elke keer op de telefoon kijken. Zeker in deze tijd.
quote:Op maandag 23 maart 2020 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oke, klein beetje paniek gehad. De webshop waar ik altijd het eten voor Dora en poesjes bestel heeft besloten per direct te sluiten omdat corona.
Er is een andere webshop, die is significant duurder en daar heb ik nu een bestelling geplaatst. Ze hebben niet alles dus ik moet og even ergens rundvlees vandaan toveren. En dan hopen dat ze (blijven) leveren.quote:
alternatieven? *te laatquote:Op maandag 23 maart 2020 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oke, klein beetje paniek gehad. De webshop waar ik altijd het eten voor Dora en poesjes bestel heeft besloten per direct te sluiten omdat corona.
Ik hoop echt voor jullie dat dat doorgaatquote:Op maandag 23 maart 2020 09:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is een andere webshop, die is significant duurder en daar heb ik nu een bestelling geplaatst. Ze hebben niet alles dus ik moet og even ergens rundvlees vandaan toveren. En dan hopen dat ze (blijven) leveren.![]()
Levering staat gepland voor 2 april. Als dat doorgaat ben ik voor 2 maanden onder de pannen, so that would be nice.
Ik heb chronisch meer stress om mijn huisdieren dan om mezelf.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:32 schreef liedetector het volgende:
[..]
alternatieven? *te laat
wel fijn ondanks duurder, mis hondjes enorm, maar die stress nu ff niet
jaren gehad en lastig dat dat nu niet meer is.... (okay meteen uitlaat hondje erbij van iemand die hulphond want chronisch niet goed, maar dat is maar 2 tot 3 x per week uitlaten en verwen ik dr ook) ik ben nog aan het afkicken zeg maarquote:Op maandag 23 maart 2020 09:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb chronisch meer stress om mijn huisdieren dan om mezelf.
quote:Op maandag 23 maart 2020 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Lupa is significant goedkoper. Even kijken of ze alles hebben wat ik wil.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lupa levert nog gewoon. Zit te twijfelen of ik ga bestellen, maar ik kan nog anderhalve maand vooruit dus dat is ook weer zoiets.
wit? (wel mode kleur du moment trouwens)quote:Op maandag 23 maart 2020 09:43 schreef Kreator het volgende:
Foto vd dealer. Hij is onderweg.
[ afbeelding ]
geen idee of je er wat aan hebt, maar had allergische hond en bestelde via BARF menuquote:Op maandag 23 maart 2020 09:46 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, het zal wel goedkomen allemaal. I guess.
donker groen offuh? maar klinkt toch al fijner (valt me op dat alle stille tegenwoordig bijna in witte autos rijden, mode kleur ofzo)quote:
Ik ken BARF menuquote:Op maandag 23 maart 2020 09:48 schreef liedetector het volgende:
[..]
geen idee of je er wat aan hebt, maar had allergische hond en bestelde via BARF menu
Ze brachten me wel thuis omdat ze door bleven vliegen voor repatriëring. Dat deden lang niet alle ticketverkopers. En gaven op het vliegveld prio aan mensen met hun tickets.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welkom thuis!
Ik stel botte bijl voor en noooooooit meer daar boeken.
ken het verschil wel! maar wist niet wat je voerde, ging mij vooral om dingen die je niet kon vinden die niet gespecificeerd waren en zij hebben ook de niet kant en klaar meukquote:Op maandag 23 maart 2020 10:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ken BARF menuDat is KVV, ik voer BARF. En ja dat klinkt verwarrend.
Dankjewel ook hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:03 schreef liedetector het volgende:
[..]
ken het verschil wel! maar wist niet wat je voerde, ging mij vooral om dingen die je niet kon vinden die niet gespecificeerd waren en zij hebben ook de niet kant en klaar meuk
Brandalarmquote:Op maandag 23 maart 2020 07:25 schreef Clubsoda het volgende:
Gaat die bezem over de reisorganisatie of het brandalarm?![]()
Ik ben voor het eerst met de auto naar mijn werkgeen file, maar echt rustig was het ook niet.
zit mn hoofd te breken welke site ik onou ooit had waarvan ik dacht ik ga coor mezlef wel eens vlees bestellen daar hahah (ik duim ook dat het binnenkomt, beestjes geen eten is kut)quote:Op maandag 23 maart 2020 10:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dankjewel ook hoor.![]()
Ik duim gewoon voor levering van 2 april. Heb besteld en betaald. Ga eind van de week wel even naar de Turk voor 3 kg rundvlees.
Je ziet de foto toch, Muppet. Hij is wit.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
donker groen offuh? maar klinkt toch al fijner (valt me op dat alle stille tegenwoordig bijna in witte autos rijden, mode kleur ofzo)
sorry ik let nooit op kleur ik kijk meer naar karakterquote:Op maandag 23 maart 2020 10:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je ziet de foto toch, Muppet. Hij is wit.
Is het ookquote:Op maandag 23 maart 2020 07:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet, zo laat nog weggaan is ook wel een beetje eigenwijs in mijn optiek, maar het heeft twee kanten..... ik weet het niet zo goed
Ik zou er ook naar neigen Vanyel, het was dan ook geen aanval, meer een gevoel wat ik niet onder woorden kan brengen (denk juist vanwege kinderen...) ((persoonlijk zou ik best een tijd op een eiland willen zitten hoe het nu is, lekker))quote:Op maandag 23 maart 2020 10:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het ook![]()
Lang overwogen keus geweest, risicoafweging op basis van geen idee wat er precies zou gebeuren, net als waarschijnlijk iedereen die dit nog nooit heeft meegemaakt. Aan de andere kant een batenafweging die wel gaan voor ons gezin praktisch noodzakelijk maakte. En we zijn onwijs blij dat we gegaan zijn.
in mijn hele oschuld ging ik ervanuit dat een spoiler mee wijzigde...wilde aanpassen maar iemand was me voor (3 minuten en al een mod...tsssk)quote:Op maandag 23 maart 2020 10:30 schreef Vanyel het volgende:
Jong, als ik zeg dat ik een spoiler weghaal, is dat een hint dat jij m niet moet quoten
had m aangepast en kreeg foutmelding..... ik dacht wtfquote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef Lonaa het volgende:
Mja, ik was er toch. Ik ben gewoon supersnel. Zeker sinds COR. Omdat iedere seconde die ik daar wacht shit meer uit de klauwen loopt. Nieuwe default blijkbaar.
Hehehe. Sorry.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef liedetector het volgende:
[..]
had m aangepast en kreeg foutmelding..... ik dacht wtf
je bent een goeie mod en dat ben je (vrij naar dik trom)quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:39 schreef liedetector het volgende:
[..]
je bent een goeie mod en dat ben je (vrij naar dik trom)
quote:Op maandag 23 maart 2020 10:34 schreef Lonaa het volgende:
Mja, ik was er toch. Ik ben gewoon supersnel. Zeker sinds COR. Omdat iedere seconde die ik daar wacht shit meer uit de klauwen loopt. Nieuwe default blijkbaar.
Mja in dat kader deze keer maar ruim eerder nieuwe portie voer besteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb chronisch meer stress om mijn huisdieren dan om mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je nooit weer vergeten, deze verjaardagquote:Op maandag 23 maart 2020 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dank voor de felicitaties allen en felies FFT![]()
Dit is by far de meest vreemde verjaardag die ik ooit heb gehad. Ben maar gaan thuiswerken, toch niks anders te doen.
Evt kijken bij de HG afdeling bij AH, daar zag ik ze. Maar ik heb herbruikbare muizenvallen. Meeste succes had ik met kattenvoerquote:Op maandag 23 maart 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! Nog een muis in de val. We zetten straks gelijk weer een nieuwe. En dan zijn ze op. Hmm. Heeft Albert ook muizenvallen? Zo eens kijken.
vroeg ik me ook af...hier profi klapvallen...werkt goedquote:Op maandag 23 maart 2020 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Evt kijken bij de HG afdeling bij AH, daar zag ik ze. Maar ik heb herbruikbare muizenvallen. Meeste succes had ik met kattenvoer
Die van ons zijn technisch gezien ook herbruikbaar. Maar dat gaan we echt niet doen. Met muis en al de kliko in. Albert heeft geen muizenvallen in het assortiment. Dan verzinnen we wel iets anders. We hebben nog 1 verse en 1 die al 2 weken ergens staat zonder muis er in dus die kan nog verplaatst worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Evt kijken bij de HG afdeling bij AH, daar zag ik ze. Maar ik heb herbruikbare muizenvallen. Meeste succes had ik met kattenvoer
Precies! Mijn 40e was persoonlijk ook een speciaaltje, ook niet gevierd in de week zelf maar later ingehaald, maar dit is helemaal een topper.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ga je nooit weer vergeten, deze verjaardagEn ik zou ech tniet meer weten wat ik precies deed toen ik 30, 31, 32, 33 etc werd. Dus! Tofheid
En gefeliciteerd!
FFT ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Juist het bruiken en niet schoonmaken helpt...muizen hebben buikvet en volgen elkaars route... Profi klemmen weinig in dat rondje stoppen.... Gewoon legen en weer terug werkt beste....Just sayingquote:Op maandag 23 maart 2020 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die van ons zijn technisch gezien ook herbruikbaar. Maar dat gaan we echt niet doen. Met muis en al de kliko in. Albert heeft geen muizenvallen in het assortiment. Dan verzinnen we wel iets anders. We hebben nog 1 verse en 1 die al 2 weken ergens staat zonder muis er in dus die kan nog verplaatst worden.
We doen er pindakaas op. Twee keer binnen 12 uur raak. De val staat daar waar Piep er net niet bij kan. Maar als er brokjes op liggen denk ik dat ze er ineens wel bij kan. Voor pindakaas haalt ze haar neus op, dat hebben we nog even getest.
quote:Op maandag 23 maart 2020 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Cat en FFT gefeliciteerd![]()
Oma van mijn man blaast vandaag ook 93 kaarsjes uit.
I know. Maar vies om zo'n beest tussen de klem uit te halen en daarna weer een miljoen keer dat ding te moeten spannen tot hij eindelijk tijdens transport eens niet dichtklapt. De val moet op een lastig bereikbare plaats staan vanwege de kat, dat maakt het niet makkelijker. Maar zoals gezegd, 2/2 dus prima score. Geen idee of er meer zijn, daar komen we vanzelf achter.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:22 schreef liedetector het volgende:
[..]
Juist het bruiken en niet schoonmaken helpt...muizen hebben buikvet en volgen elkaars route... Profi klemmen weinig in dat rondje stoppen.... Gewoon legen en weer terug werkt beste....Just saying
Noh, wat lief!!! Mijn ex en mijn tantezegger brengen wel wat.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:20 schreef Lot_1 het volgende:
Welkom thuis VanyelMooi dat je zo nog even vakantie kon meepakken.
Ik ben ook blij dat ik nog net naar Portugal ben geweest, al lijkt dat nu ook surreëel. Er was op het vliegveld van Lissabon niet bepaald sprake van social distancing.
Gelukkig helpt @:minilot: ons deze periode door met haar liveblogCakepops
Heb je nu ook direct zin om vanalles te gaan maken met wat je vindt?
't kind z'n koorts is gezakt naar verhoging. Hij eet en drinkt goed, slaapt veel, is hangerig, heeft een continue stroom snot uit zijn neus en haalt wat reutelend en moeizaam adem. Bij vlagen sta ik op het punt de huisarts te bellen maar zo lang hij geen koorts heeft houd ik me in. Ik denk dat ze weinig kunnen doen.
@:uniek: beterschap. Heb je mensen die een beetje voor je kunnen zorgen, boodschappen kunnen doen? Ik woon in de buurt dus kan ook wel een tasje voedsel/wcpapier aan je deur hangen.
Je tikt wel alle Corona boxen aan Uniekje. Trek je aan de bel als het echt niet goed gaat?quote:Op maandag 23 maart 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Noh, wat lief!!! Mijn ex en mijn tantezegger brengen wel wat.
Paracetamol.... serieus, wat kan je daar behoefte aan hebben!! Hoesten, pijnlijke longen... prima maar die hoofdpijn is alles overheersend
Jaquote:Op maandag 23 maart 2020 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je tikt wel alle Corona boxen aan Uniekje. Trek je aan de bel als het echt niet goed gaat?
Bedankt iedereen en ook jij van harte Catquote:Op maandag 23 maart 2020 09:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dank voor de felicitaties allen en felies FFT![]()
Dit is by far de meest vreemde verjaardag die ik ooit heb gehad. Ben maar gaan thuiswerken, toch niks anders te doen.
Gefeli!quote:Op maandag 23 maart 2020 09:43 schreef Kreator het volgende:
Foto vd dealer. Hij is onderweg.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. Prachtige leeftijd. Hopelijk blijft ze veilig.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Cat en FFT gefeliciteerd![]()
Oma van mijn man blaast vandaag ook 93 kaarsjes uit.
Dit klinkt niet als een gewoon griepjequote:Op maandag 23 maart 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Noh, wat lief!!! Mijn ex en mijn tantezegger brengen wel wat.
Paracetamol.... serieus, wat kan je daar behoefte aan hebben!! Hoesten, pijnlijke longen... prima maar die hoofdpijn is alles overheersend
Ja gaan er niet naartoe alles voor de veiligheid. Maar anderzijds best rot want op deze leeftijd kan het zomaar de laatste keer zijn natuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Prachtige leeftijd. Hopelijk blijft ze veilig.
heb je trouwens huismuizen of veldmuisjes (ik heb er daar afgelopen 4 maanden al 4 van gevangen, ook niks maar niet van die slopers verder)quote:Op maandag 23 maart 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik hoor weer zo'n fucker tussen het plafond. Beter blijven ze van de draden van de spotjes af
voorzover er uberhaubt duidelijkheid is (ga er maar vanuit dat wij gewoon doorgaan) denk ik dat er gevraagd wordt aan ziekenhuizen en trombosediensten etc om post op een andere manier aan te leveren (zoals met rouwkaarten al gebeurd) en wordt dan alleen dat verwerkt en bezorgd, maar dat is echt een soort laatste noodgreep, dus ik verwacht dat wij doorgaan tot iedereen ziek is (die sorteer/voorbereiders locaties zijn gewoon totaal niet berekend op dit soort scenarios en kan niet zomaar veranderd worden)quote:Op maandag 23 maart 2020 12:01 schreef AnneX het volgende:
Vraagje aan Lie trouwens, indien-evt- mogelijk een lockdown volgt, wordt er dan nog post bezorgd? En pakjes?
Ze kunnen inderdaad niet zoveel doen, toen Jip zo ziek was van de griep moest ie ook gewoon uitzieken. Goed in de gaten houden of hij niet gaat neusvleugelen en borstintrekkingen heeft, dan moet je wel even bellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:20 schreef Lot_1 het volgende:
Welkom thuis VanyelMooi dat je zo nog even vakantie kon meepakken.
Ik ben ook blij dat ik nog net naar Portugal ben geweest, al lijkt dat nu ook surreëel. Er was op het vliegveld van Lissabon niet bepaald sprake van social distancing.
Gelukkig helpt @:minilot: ons deze periode door met haar liveblogCakepops
Heb je nu ook direct zin om vanalles te gaan maken met wat je vindt?
't kind z'n koorts is gezakt naar verhoging. Hij eet en drinkt goed, slaapt veel, is hangerig, heeft een continue stroom snot uit zijn neus en haalt wat reutelend en moeizaam adem. Bij vlagen sta ik op het punt de huisarts te bellen maar zo lang hij geen koorts heeft houd ik me in. Ik denk dat ze weinig kunnen doen.
@:uniek: beterschap. Heb je mensen die een beetje voor je kunnen zorgen, boodschappen kunnen doen? Ik woon in de buurt dus kan ook wel een tasje voedsel/wcpapier aan je deur hangen.
Huismuizen. Eerst in de bijkeuken/schuur. Toen we daar het eten weghaalden verhuisden ze naar de woningquote:Op maandag 23 maart 2020 11:59 schreef liedetector het volgende:
[..]
heb je trouwens huismuizen of veldmuisjes (ik heb er daar afgelopen 4 maanden al 4 van gevangen, ook niks maar niet van die slopers verder)
dan zou ik idd nog veel meer op hoede zijn.... arme julliequote:Op maandag 23 maart 2020 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Huismuizen. Eerst in de bijkeuken/schuur. Toen we daar het eten weghaalden verhuisden ze naar de woning
AnneX, Piep probeert wel te patrouilleren maar ze kan er gewoon niet bij helaas.
Ach, geen drama. Ik ben niet zo paniekerig over een paar muizen. Ze moeten gewoon uit het huis en dat lukt wel vroeg of laat.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
dan zou ik idd nog veel meer op hoede zijn.... arme jullie
ik bedoel meer in stukknaag gedrag, die veldmuizen zijn irritant maar minder knagers, huismuizen zijn klootzakkenquote:Op maandag 23 maart 2020 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, geen drama. Ik ben niet zo paniekerig over een paar muizen. Ze moeten gewoon uit het huis en dat lukt wel vroeg of laat.
Dat gaat je echt niet lukken. Bij ons lopen ze zowel buiten als binnen. Een kat helpt, maar alsnog lopen ze tussen de muren en over loze ruimtes in de plafonds.quote:Op maandag 23 maart 2020 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, geen drama. Ik ben niet zo paniekerig over een paar muizen. Ze moeten gewoon uit het huis en dat lukt wel vroeg of laat.
ik heb in een jaar tijd er 4 gevangen, elke keer als ik er 1 heb is het ook weer stil, denk echt dat ze of bij studentenhuis aan de achterkant verdwalen of gewoon van buiten komen )ik heb trouwens wel een ultrasoon ding in de keuken en uit eigen ervaring zeg ik het helpt (ik verbeeld me nu dat ze allemaal bij de buren op bezoek gaan)quote:Op maandag 23 maart 2020 12:53 schreef fietsie het volgende:
Ik doe tegenwoordig een combi van gifdozen en klemmen. Afgelopen weken bleven de klemmen (eindelijk) leeg.
Ik vrees dat de vele flaneer-wandelaars de kleine zelfstandigen in de bouw e.d. om zeep hebben geholpen daarmee.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond nieuwe persconferentie. Ben benieuwd in hoeverre we nu op slot gaan
Ja, ik ben bang dat de dagjesmensen het afgelopen weekend voor de rest van NL verpest hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond nieuwe persconferentie. Ben benieuwd in hoeverre we nu op slot gaan
Vandaag is het ook weer druk op de stranden.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, ik ben bang dat de dagjesmensen het afgelopen weekend voor de rest van NL verpest hebben.
ik hoop het niet mensen moeten gewoon eens normaal doen..... hoemoeilijk is het nou helemaalquote:Op maandag 23 maart 2020 13:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vandaag is het ook weer druk op de stranden.
Hopelijk volgen er inderdaad strengere maatregelen.
Alleen in de bouw?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vrees dat de vele flaneer-wandelaars de kleine zelfstandigen in de bouw e.d. om zeep hebben geholpen daarmee.
Jamaar... ze deden toch normaal?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:20 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik hoop het niet mensen moeten gewoon eens normaal doen..... hoemoeilijk is het nou helemaal
Koffie is wel een ding als je thuis moet blijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:22 schreef PdeHoog het volgende:
Wat mij betreft mogen ze alle niet werk-gerelateerde bewegingen buiten afschaffen. Behalve de reguliere boodschappen. Sluit alle tuincentra en bouwmarkten maar. En alle niet-essentiele winkels.
Ik hoorde van G dat er ook bij haar in de winkel gewoon hele gezinnen leuk kwamen shoppen. Daar hebben ze nu de boel dichtgedaan met een bordje dat er pas iemand naar binnen mocht als er iemand anders naar buiten kwam EN dat er gericht gewinkeld moest worden.
Er stond zondag blijkbaar een hele rij buiten om koffie-apparaten te bekijken en te kopen
Ja dat zou het beste zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 13:20 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik hoop het niet mensen moeten gewoon eens normaal doen..... hoemoeilijk is het nou helemaal
Die moeten ook echt aan huis komen, en dingen fysiek -doen- waarbij ze over straat moeten.quote:
Die Polen werken nog gewoon hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die moeten ook echt aan huis komen, en dingen fysiek -doen- waarbij ze over straat moeten.
Al die IT-ZZPers zouden op het moment in principe alleen maar een reis-goedkeuring naar de kassen in het Westland hoeven krijgen om de rol van de Polen daar over te nemen
Ik hoorde toch echt van telers in mijn familie dat ze springen om mensen en het liefst geen neerlandici en dichters willen hebben, maar wel mensen die overweg kunnen met instructiesquote:Op maandag 23 maart 2020 13:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die Polen werken nog gewoon hoorDie hebben hier vaak een huis en zo
En ik denk dat de IT ZZP'ers op dit moment nog goeie zaken doen. Die kunnen over het algemeen wel vanuit huis werken
Ja iedereen wordt maar geleerd om zelf te denken en een mening te vormen maar kop dicht en gewoon doen wat gevraagd wordt is blijkbaar te lastig.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik hoorde toch echt van telers in mijn familie dat ze springen om mensen en het liefst geen neerlandici en dichters willen hebben, maar wel mensen die overweg kunnen met instructies
De prei moet zegmaar op een rijtje, niet in een kleurig arrangement
echt he... okay ik zit nog niet een week binnen natuurlijk, maar toch? blij dat ik weekend heb, net vroeg op de dag wat nodige dingen halen en klaar weer, ik wil graag nog de hele week mee ookquote:Op maandag 23 maart 2020 13:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jamaar... ze deden toch normaal?
Met zulk weer moet je toch naar het strand? Kijk, de rest doet het ook, dus het zal allemaal best meevallen!
![]()
bij ons ook een blik uitzendkrachten opengegooid en ik ben echt niet blij (luisteren en instructies begrijpen is echt lastiger ofzoquote:Op maandag 23 maart 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:
Ik hoorde toch echt van telers in mijn familie dat ze springen om mensen en het liefst geen neerlandici en dichters willen hebben, maar wel mensen die overweg kunnen met instructies
quote:Op maandag 23 maart 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja iedereen wordt maar geleerd om zelf te denken en een mening te vormen maar kop dicht en gewoon doen wat gevraagd wordt is blijkbaar te lastig.
Dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:42 schreef liedetector het volgende:
[..]
bij ons ook een blik uitzendkrachten opengegooid en ik ben echt niet blij (luisteren en instructies begrijpen is echt lastiger ofzo
Bij ons lijkt de productie nog op volle toeren te draaienquote:Op maandag 23 maart 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
De prei moet zegmaar op een rijtje, niet in een kleurig arrangement
Oh, dat is wel cool! Werkt dat nu voor het eerst of al pre-Corona?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:04 schreef fietsie het volgende:
De dossiers van de patiënten die "het Noorden" overneemt uit Brabant gaan nu geautomatiseerd digitaal mee; voor de ambu er is, is het dossier al ingeladen in het EPD in het ontvangende ziekenhuis.
Een deel was er al, en een deel hebben we gebouwd los van Corona; we zouden er openbaar live mee gaan met media circus en alles maar toen ging er een minister dwars doen (....)quote:Op maandag 23 maart 2020 14:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh, dat is wel cool! Werkt dat nu voor het eerst of al pre-Corona?
Grappig. Nood breekt wetquote:Op maandag 23 maart 2020 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een deel was er al, en een deel hebben we gebouwd los van Corona; we zouden er openbaar live mee gaan met media circus en alles maar toen ging er een minister dwars doen (....)
Nu is de Corona zorg zodanig belangrijk dat we dat even naast ons neer hebben gelegd en is het breed aangezet, in afwachting van een briefje van de landsadvocaat met de juridische borging.
Wat gaaf dat het werkt. Zoveel makkelijker voor iedereen. Nu kunnen jouw collega’s al bij zijn voordat de mensen er zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 14:04 schreef fietsie het volgende:
De dossiers van de patiënten die "het Noorden" overneemt uit Brabant gaan nu geautomatiseerd digitaal mee; voor de ambu er is, is het dossier al ingeladen in het EPD in het ontvangende ziekenhuis.
Yaaaaay, dat klinkt effectief en goed!quote:Op maandag 23 maart 2020 14:04 schreef fietsie het volgende:
Wat efficiënt, fietsiequote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef fietsie het volgende:
Het toffe is ook gewoon dat het dus bedoeld was voor Brabant --> Noorden en dat je dan ziet dat het zo netjes en universeel is gebouwd dat ook andere systemen, binnen de wettelijke kaders dus met toestemming van de patiënt, informatie ophalen.
kost me serieus soms 2 uur op een dag! en dat levert het niet opquote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef fietsie het volgende:
Het toffe is ook gewoon dat het dus bedoeld was voor Brabant --> Noorden en dat je dan ziet dat het zo netjes en universeel is gebouwd dat ook andere systemen, binnen de wettelijke kaders dus met toestemming van de patiënt, informatie ophalen.
Dit is geen spannende materie, en die mevrouw is vooral in gemeenten en rijksoverheid een dingetje.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
kost me serieus soms 2 uur op een dag! en dat levert het niet op
en verder mooi, maar nog steeds sceptisch aangaande epd en dingen, iets met rian"datahari" rijbroek en overheid ofzo wellicht
De hele uitwisseling van dit soort informatie is gebaseerd op IHE (www.ihe.net)quote:Op maandag 23 maart 2020 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik hou van dit soort technieken
Kun je wat meer vertellen over de gebruikte technieken en zo? Of is dat allemaal zwaar geheim?
[ Bericht 29% gewijzigd door fietsie op 23-03-2020 15:46:18 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Oh joh. Een internationale standaard. Beter.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
De hele uitwisseling van dit soort informatie is gebaseerd op IHE (www.ihe.net)
weet ik, maar noem me een eikel, dat ik denk ...hmzzzquote:Op maandag 23 maart 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit is geen spannende materie, en die mevrouw is vooral in gemeenten en rijksoverheid een dingetje.
Centric is hier op geen enkele manier partij bij. Strukton ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
weet ik, maar noem me een eikel, dat ik denk ...hmzzz
tot je ongesteld bent....quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef PdeHoog het volgende:
Net op de radio: een Duits onderzoek wees uit dat je met 10 rollen pleepapier ongeveer 53 dagen doet
De opluchting!quote:Op maandag 23 maart 2020 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeuh...45 minuten gelopen en de knieën houden zich prima
Goed te horen dat dat ook werkt met oudere koters!quote:Op maandag 23 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
Sinds we zijn XBOX controllers en tablet aan banden hebben gelegd (lees: gewoon weggehaald) is hij een stuk leuker en gezelliger.
Fijn johquote:Op maandag 23 maart 2020 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 15:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Goed te horen dat dat ook werkt met oudere koters!
👍🏼 Het ziet er aantrekkelijk uit.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:24 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Jawel, soms (volkoren) boterhammen met appelstroop, soms in het weekend met pindakaas en hagelslag tegelijk!Maar lunch is vaak ei + vlees(achtig) + groente + fruit + zuivel op een bordje. Brood doet natuurlijk weinig meer dan carbs leveren tegenover verder niet bijzonder veel voedingsstoffen. Kind is ook niet overdreven verzot op brood, eet naar schatting een boterham of vijf in de week en zo nu en dan een krentenbol. Als ik zelf broodjes bak wel meer.
Ik zou het wel kunnen opkrikken hoor, maar 'boterhammen met beleg' zit niet zo als standaard ochtend- en/of middagmaaltijd in m'n systeem, dus Günther hobbelt daarin vanzelf een beetje mee.
Verrassend wat een effect dat heeft he.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ik probeer thuis te werkenVanmorgen een call gehad met de collega's, daarna allerlei meeting-verzoeken de deur uitgedaan en G-DNA met zijn schoolwerk op gang geholpen (mooi trouwens om te zien wat ze hebben aan digitale leermiddelen). Nu lezen en G-DNA zit een Lego Space Shuttle pakket te bouwen
Sinds we zijn XBOX controllers en tablet aan banden hebben gelegd (lees: gewoon weggehaald) is hij een stuk leuker en gezelliger.
I dread the day dat ik thuis kom en de keuken ga doen......quote:Op maandag 23 maart 2020 15:53 schreef minilot het volgende:
Speciaal voor @:Tele6 (kus voor het buikie!), momenteel bezig aan het eerste deel van de bovenste kelderplank en boeiendste vondsten daarop: zoethoutpoeder, waterkastanjezetmeel, venkelpollen, eetbaar donkerblauw glanspoeder en bijna @:Molo
[ afbeelding ]
Verder omwoelde ik een plank eerder een duidelijk Koreaans geïnspireerde aardlaag, met maissiroop, sojabonenpasta, gedroogde plakken rijstcake en opnieuw een potje kimchi
[ afbeelding ]
En weer verder!![]()
Idd! Ik vind het heerlijk eigenlijk. Vooral van die eindeloze discussies af dat er gegamed wordt van 's morgens vroeg tot 's avonds bedtijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Verrassend wat een effect dat heeft he.
Even paar dagen acclimatiseren... en ineens kunnen ze weer zelf dingen doen.
Merk dat hier met de tv ook altijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Idd! Ik vind het heerlijk eigenlijk. Vooral van die eindeloze discussies af dat er gegamed wordt van 's morgens vroeg tot 's avonds bedtijd.
Nicequote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef fietsie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Wat fijnquote:Op maandag 23 maart 2020 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
NiceSucces; gewoon lekker over je heen laten komen. Die knoppendozen kunnen enorm veel; de truuc is om die dingen er mee te doen die nodig zijn en meer nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Laastst keer dat ik in het ziekenhuis werkte ging alles nog met pen en papierquote:Op maandag 23 maart 2020 16:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Succes; gewoon lekker over je heen laten komen. Die knoppendozen kunnen enorm veel; de truuc is om die dingen er mee te doen die nodig zijn en meer niet
Mja als ze groter worden... is het niet altijd zo maar weer wegquote:Op maandag 23 maart 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Rommel![]()
J. Günther maakt minstens twee keer per dag een pestzooitje van de woonkamer en ik vind dat helemaal prima. Zo weer opgeruimd en het is een teken dat -ie lekker op eigen houtje met van alles bezig is
geen moeder die je er blij mee kan makenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:08 schreef minilot het volgende:
Twee identieke ongebruikte roestvrijstalen juskommen, die ik niet herken én we eten nooit jus!
Dat vind ik nou eens een goed punt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef sigme het volgende:
Uniek!
Dagelijks melden in dit topic verplicht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtf! Daar moet ik dan weer over nadenken..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Barreltje het volgende:
En tevens ontwikkelingenMeer uitleg vragen en het salaris bespreken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wtf! Daar moet ik dan weer over nadenken..
Aan de andere kant: als de nieuwe baan je tof lijkt, waarom niet gaan dan? Verandering van omgeving kan ook fijn zijn."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Jeetjequote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
M'n comateuze collega is -nog steeds niet bij kennis geweest- verplaatst naar Tilburg. Z'n vrouw is mee en verblijft in de buurt op een camping. Wat een hel moet dat allemaal zijn.
Een directe collega uit mijn team, vanochtend was hij nog bij de (virtuele) standup, hij zal wat ouder zijn dan ik. Beide ouders corona, nog enkel dagen te leven. Godskolere.
Och Sigme, wat afschuwelijk, wat een nachtmerriequote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
M'n comateuze collega is -nog steeds niet bij kennis geweest- verplaatst naar Tilburg. Z'n vrouw is mee en verblijft in de buurt op een camping. Wat een hel moet dat allemaal zijn.
Een directe collega uit mijn team, vanochtend was hij nog bij de (virtuele) standup, hij zal wat ouder zijn dan ik. Beide ouders corona, nog enkel dagen te leven. Godskolere.
Mèn... dat is erg triest allemaal voor directe omstanders.quote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
jeumig!! dat is weleen dingetje zeg, verbaas me vooral dat ze nu al zeggen enkele dagen, klotequote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
Ik ben geen bakwonder, maar wel chemicus, dus ik weet iig wat zelfrijzend bakmeel en gist zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef Barreltje het volgende:
Zeg bakwonders..
We hebben dus geen gist..![]()
En ook niet te krijgen meer bij Albert..
We hebben wel zelfrijzend bakmeel..
Wat is het verschil en kan ik daar ook broodjes mee maken?
#baknoob
Zoals het cliché:quote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
Wat tele zegt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef Barreltje het volgende:
Zeg bakwonders..
We hebben dus geen gist..![]()
En ook niet te krijgen meer bij Albert..
We hebben wel zelfrijzend bakmeel..
Wat is het verschil en kan ik daar ook broodjes mee maken?
#baknoob
iemand hier al gezegd dat ie van je houdt?quote:Op maandag 23 maart 2020 17:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben geen bakwonder, maar wel chemicus, dus ik weet iig wat zelfrijzend bakmeel en gist zijn
Zelfrijzend bakmeel bevat bakpoeder, wat bestaat uit natriumbicarbonaat (NaHCO3) en een zuur, meestal wijnsteenzuur. De reactie tussen die twee produceert CO2: luchtbelletjes in je deeg. De reactie gaat pas plaatsvinden als de stoffen in oplossing zijn (aka nat) en iets verwarmd (in de oven pas dus). Soms al wat belletjes als je het deeg maakt, maar dat is niet de bedoeling. Ik kan soms proeven dat ergens (veel) bakpoeder in zit, het voelt een beetje raar aan je tanden en het kan bitterachtig zijn. Oh en bakpoeder bevat veel natrium = zout, dus je moet een beetje opletten met toevoegen van zout aan je recept, want het kan al gauw te zout worden.
Gist is een schimmel, genaamd Saccharomyces cerevisiae, ook wel S. cerevisiae want dat scheelt weer een moeilijk woordAls je hem onder de juiste omstandigheden hebt (kamertemperatuur, nat, voedingsstoffen) dan gaat hij zich vermenigvuldigen. Hij eet suikers, en die zet hij om in o.a. CO2. Er zit ook een typisch smaakje en geurtje aan, maar dat zul je wel kennen.
Als je een deeg met gist erin lang laat staan, gaat het rijzen. Als je een deeg met bakpoeder erin lang laat staan, gebeurt er niets of gaat het wanneer je het bakt zelfs minder rijzen (want de chemische reactie is deels al "op"). Bakken met gist duurt langer, omdat je moet wachten tot de gist zich genoeg vermenigvuldigd heeft en je brood gerezen is.
Je kunt wel brood maken dat rijst door bakpoeder, "irish soda bread" is een voorbeeld. Veel cakeachtige broden (bananenbrood etc.) bak je ook met bakpoeder. Google op "soda brood" voor voorbeelden van hartigere broden.
Oh! Liefde in tijden van Coronaquote:Op maandag 23 maart 2020 17:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat tele zegt.
Je kan zelf (wilde) gist maken: zuurdesem. Tenminste, als je wat tijd hebt.
Verder stuur ik je met liefde wat zakjes gedroogde gist op hoor!
Ze heeft al een A en B.. 4 is teveel begreep ik..quote:Op maandag 23 maart 2020 17:39 schreef liedetector het volgende:
[..]
iemand hier al gezegd dat ie van je houdt?
hahahahahah sorry ik moest lachenquote:Op maandag 23 maart 2020 17:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ze heeft al een A en B.. 4 is teveel begreep ik..
K. Kan niet mee naar de nieuwe baan .. dus heen en weer reizen..quote:Op maandag 23 maart 2020 16:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Meer uitleg vragen en het salaris bespreken?
Aan de andere kant: als de nieuwe baan je tof lijkt, waarom niet gaan dan? Verandering van omgeving kan ook fijn zijn.
Stuur me even een adres, per DM/PM/WA, dan doe ik het zometeen in een envelopje en dan post ik het vanavond of morgen.quote:Op maandag 23 maart 2020 17:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh! Liefde in tijden van Corona![]()
Graag!
Och sigme.. wat heftig.. Ik begreep juist dat er allerlei patiënten naar het noorden verplaatst werden, maar blijkbaar ook andersom dus?quote:Op maandag 23 maart 2020 17:01 schreef sigme het volgende:
Tilburg heeft blijkbaar een afdeling die gespecialiseerd is in langdurige coma-patienten. Hij is inmiddels meer dan 2 maanden buiten westen.quote:Op maandag 23 maart 2020 17:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Och sigme.. wat heftig.. Ik begreep juist dat er allerlei patiënten naar het noorden verplaatst werden, maar blijkbaar ook andersom dus?
Zou het kunnen dat daar de voorkeur naar uitgaat omdat die misschien volledig overstappen?quote:Op maandag 23 maart 2020 17:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
K. Kan niet mee naar de nieuwe baan .. dus heen en weer reizen..
En ja kaat.. is bij hetzelfde bedrijf alleen dan ander land..
En echt geeeen idee waar de ommezwaai vandaan komt.. Ik begreep wel van mijn huidige schilder-baas dat er nog 2 andere schilder-bazen op de rol staan om naar het buitenland te gaan..
quote:Op maandag 23 maart 2020 17:39 schreef liedetector het volgende:
[..]
iemand hier al gezegd dat ie van je houdt?
Ik begrijp je hier even niet..quote:Op maandag 23 maart 2020 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat daar de voorkeur naar uitgaat omdat die misschien volledig overstappen?
Oh! Hij is niet-corona gerelateerdquote:Op maandag 23 maart 2020 17:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Tilburg heeft blijkbaar een afdeling die gespecialiseerd is in langdurige coma-patienten. Hij is inmiddels meer dan 2 maanden buiten westen.
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
NiceHiXSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Jij gaat er deels naar toe, die anderen misschien fulltime. Of gaat het niet om dezelfde functie in hetzelfde land?quote:
Ik moest lachenquote:
Wij hadden een mix van restjes: shoarmavlees, roerbakmix van prei, tomaat, paprika, ui, shiitaken en shoarmakruiden, en rode koolquote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier stamppot rauwe andijvie. Inspiratie van Lonaa van de week
👍🏼quote:Op maandag 23 maart 2020 18:24 schreef Blues het volgende:
Het ging top met de treinBijna niemand in de coupés iedereen wacht op elkaar met meer dan anderhalve mtr ertussen knopje aangeraakt met mn wanten en je zit of alleen in een hele lege coupe of er zitten 4 rijen van je af pas weer mensen.
Weird maar goed te doen
Alle bijeenkomsten van meer dan 3 personen... dat is niet alleen evenementen. Ook familiebezoek, kleine groepjes vrienden.quote:
Ja, bijeenkomsten dan. Maar dat is niet alles eruit. Ik vind het raar dat ze niet meteen ook zeggen dat de oude regels ook tot 1 juni zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:25 schreef Tele6 het volgende:
Alle bijeenkomsten van meer dan 3 personen... dat is niet alleen evenementen. Ook familiebezoek, kleine groepjes vrienden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |