abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192211288
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192211381
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in het weekend ook gewoon dingen afgemaakt ja, maar op de weekdagen is er een contingent collega's die eindeloos wil conference callen, en daar vroeg mee begint omdat ze doodleuk om 16:00 stoppen met werken ("dan heb ik mn 8 uren gemaakt") ipv dingen af te maken.

Ik zie er tegenop om morgen in een zinloze telco om 8:30 te zitten, terwijl ik zoveel heb voorbereid vandaag dat ik ook morgen van 9 tot 19:00 lekker kan schrijven, en dan wat kan opleveren voor ik uitlog morgenavond./
Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden. :')
pi_192211398
Zeg, @Myraela , als jij 's ochtends, 's middagas of 's avonds een stukje wil wandelen, moet je dat doen. Zorg gewoon voor flinke hoeveelheid afstand met eventuele medemensen, ga niet iedere dag met iemand anders wandelen en meer van dat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192211434
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, @:Myraela , als jij 's ochtends, 's middagas of 's avonds een stukje wil wandelen, moet je dat doen. Zorg gewoon voor flinke hoeveelheid afstand met eventuele medemensen, ga niet iedere dag met iemand anders wandelen en meer van dat.
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.
  zondag 22 maart 2020 @ 19:26:22 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192211442
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden. :')
Ik krijg er ook vaak het gevoel bij dat mensen proberen te ontlopen dat ze iets moeten uitdenken, opschrijven en vervolgens bijstellen, door maar te gaan zitten zwetsen om er vervolgens op aan te dringen dat een -ander- het schrijfwerk maar even fijn moet gaan doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192211471
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'
Ik vind, dat af en toe wandelen, moet. Anders word je gek. Ik iig wel.

En om half 8 is het inderdaad nog heerlijk rustig buiten. O+
pi_192211638
Key is vooral: keep your distance

Klinkt doable toch.
pi_192211646
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.
pi_192211884
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.
Huisgenoten kunnen prima dicht bij elkaar wandelen. Want die leven samen. (En als eentje ongemerkt besmet is, kun je er vanuit gaan dat ze dat allemaal zijn).
Alleen zie je van de buitenkant niet altijd of het al bij elkaar leeft of elkaar buiten treft en dan niet de afstand houdt, dat maakt het lastig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192211925
Opperdepop https://www.hellofresh.nl(...)fa39e3f339678b18f1a4

En Blues...ik vind dat jij gewoon in je eigen auto bubble naar het werk dient te gaan.
Anders ben je vóor/na werktijd nog aan het stressen over knopjes, oppervlakten om je heen en kuchende mensen in de trein.
Mn.X heeft in zijn jaszak een flesje handgel voor bij en in de auto.
Doe je het? Voor mij dan maar :* en voor golfer ook.

Myra...aan de wandel! zoals hierboven. Je hoofd heeft het nodig.
En gelukkig heb je een tuin voor in pauzes overdag.
Godenzijdank is het mooi weer. Blijft dat zo? Nog niet naar gekeken.

En Lot...ergens kreeg ik mee dat de temp van je Kind is gezakt. Fijn zo.
pi_192212269
Een knuffel voor Uniek! :o :* Brr zeg, je zult wel even geschrokken zijn.
Let me see you stripped down to the bone
pi_192212347
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef AnneX het volgende:
Opperdepop https://www.hellofresh.nl(...)fa39e3f339678b18f1a4

En Blues...ik vind dat jij gewoon in je eigen auto bubble naar het werk dient te gaan.
Anders ben je vóor/na werktijd nog aan het stressen over knopjes, oppervlakten om je heen en kuchende mensen in de trein.
Mn.X heeft in zijn jaszak een flesje handgel voor bij en in de auto.
Doe je het? Voor mij dan maar :* en voor golfer ook.

Myra...aan de wandel! zoals hierboven. Je hoofd heeft het nodig.
En gelukkig heb je een tuin voor in pauzes overdag.
Godenzijdank is het mooi weer. Blijft dat zo? Nog niet naar gekeken.

En Lot...ergens kreeg ik mee dat de temp van je Kind is gezakt. Fijn zo.
Lief dat je meedenkt AX, maar ik ga het morgen toch doen met trein.
Ik fiets en wandel dan meer namelijk en dat vind ik heerlijk!
Als ik het naar vond dan weet ik dat :)
pi_192212378
Ik zit nu met Wolkers op Rottumerplaat jongens en wát een verademing na die vreemde, saaie, zieke Bomans. Dat was ook interessant hoor, die interactie met Ruis ook.
Maar Wolkers en Bomans, ze kunnen niet meer van elkaar verschillen :D
En wat heeft Wolkers een kennis van de natuur :o _O_ Ik had het gevoel of ik naar de godfather van Freek Vonk lag te luisteren _O-
pi_192212421
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.

Iets in mij zegt dat we qua prioriteiten nog wat te leren hebben van preppers. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 22-03-2020 20:28:12 ]
pi_192212460
Shawn James doet acoustische liveset vanuit z'n huis. _O_ O+

Niet hetzelfde als een concert in Keulen of Valencia, zoals we van plan waren volgende maand, maar hey, it's something.
pi_192212471
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.

Iets in mij zegt dat we qua prioriteiten nog wat te leren hebben van preppers. :')
Ik heb dus best veel drank opgemaakt de afgelopen maanden. En weinig bijgekocht. ;( RIP.
pi_192212490
quote:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:

Smoothie van maken! :D
pi_192212610
Op het gevaar af dat jullie me uitlachen (mijn muziek smaak is iets anders) maar hier moest ik wel heel erg om lachen, vooral op 0.55 en 2.00 (betere titel zou zij sweet quarantaine)
https://twitter.com/neildiamond/status/1241584423927074818?s=21
We have far more in common than that which devides us..
pi_192212639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Smoothie van maken! :D
..ieuw! :D

Maar: ik vond vandaag eveneens mijn in 2017 zoekgeraakte profi cocktailshaker en -stamper terug, dus we kunnen in elk geval feestelijk ten onder! *O*
pi_192212652
Niks mis met Neil Diamond hoor. :7

https://www.facebook.com/(...)&ref=watch_permalink

Voor iedereen die met mij mee wil genieten *O*
pi_192212949
quote:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:

Mijn planning was:
jan 2019 zeug laten dekken
apr 2019 biggen
okt 2019 biggen slachten
nov 2019 -> wij naar Spanje

Dat liep anders. Dus kwamen we pas in mrt 2020 in Spanje.
Mede door de uitbraak van een crisis nam ik de Spanje-voorraden mee terug naar NL, waaronder kant en klare stoofpotjes-in-zak (ja, dat bestaat) en houdbare hamburgers en gehakballetjes-in-pindasaus-in-zak (bestaat dus ook). Met houdbaarheidsdata zo rond nov 2019.

En ik heb geen varkens meer..

Als ik een tikje onwel wordt denk ik eerst aan verstreken tht, en pas bij koorts en zere longen ga ik C (je weet wel, c.. ) in overweging nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 22 maart 2020 @ 20:37:50 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192212970
Voor de volledigheid: Turks brood met shoarma van de vleesboerderij en groenterestjes.

Verder niets te melden. Saaie dag. Best fijn.
Spoilers!
pi_192213190
Bohhh. Shawn James _O_

#fangirl
  zondag 22 maart 2020 @ 20:49:36 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192213264
Ik weet wel dat als we ooit weer vrij kunnen reizen, ik uk ga meeslepen naar Canada en Alaska.
(Simon Reeves op BBC nu)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192213301
Wij aten vegakip tandoori.

Ik was bij A en B. Ja, ik was een van die onverantwoordelijke idioten die dit weekend met het OV reisden. Ja, daar heeft de conducteur me op de heenweg nog wat extra op gewezen.

Vrijdag was ik in een "laat ook maar allemaal, laat me maar corona krijgen en stikken, dan ben ik tenminste van alles af" bui. Nu voel ik me in ieder geval weer een beetje alsof het allemaal zin heeft en de moeite waard is. Een beetje.

We hebben een minecraftserver gemaakt voor onze vriendengroep. Ik had het nog nooit gespeeld, maar ik blijk het leuk te vinden. B en ik hebben een megagrote grot gegraven met een tuin met bomen erin. Nu wil ik koeien in onze tuin halen en varkens. Kijken of die onder de grond willen leven. :D

Ik weet niet goed wat ik moet als er een volledige lockdown zou komen. Zonder mijn hardlooprondje om de dag heb ik erg weinig gezonde manieren over om van mijn spanning af te komen. Ik heb geen balkon, en mijn appartement heeft één kamer en kijkt uit op het westen dus ook amper zon. Maar als ik bij A en B zou logeren voor langere tijd, zou dat ook heel veel stress geven... Zij wonen in een driekamerflat (slaapkamer, studeerkamer, woonkamer) dus dan zouden we ook behoorlijk op elkaars lip zitten... En A is psychisch ook niet op z'n best met studie afgelast, zorgen, opgesloten gevoel. :{
De puzzel is, welke van de twee opties is veiliger of marginaal minder niet-leuk. :{
pi_192213471
Wat moeilijk dit. Maar volgens mij mag je wel om te joggen het huis uit. Maar niet met z’n allen op een kluitje.
pi_192213578
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat moeilijk dit. Maar volgens mij mag je wel om te joggen het huis uit. Maar niet met z’n allen op een kluitje.
Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.
En indien nodig... bij voorkeur op gepaste afstand.
pi_192213616
Uniek; zei de SEH wat meer dan 'niet naar buiten'? Hebben ze een vermoeden?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192213677
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik verwacht minimaal een volzin :)
pi_192213687
Ouderen hebben t ook niet door helaas. Ik afstand houden tijdens t wandelen en in de supermarkt. Ga ik eruit, komt een oude man vlak langs me via de uitgang naar binnen..
En bij t wandelen laat ik mensen langs gaan (blijf staan). Gaat er een stel achter me wel gewoon langs.

Hoe vaak wil je toegesproken worden op tv/hoeveel borden wil je lezen?

Wou dat NL meer testen had. Dan hadden we veel minder doden, zoals in Duitsland en Korea waar heel veel getest wordt (vanaf het begin al). Raar, tis een wereldprobleem en toch is het elk land voor zich.
pi_192214123
quote:

:D _O-

Wij hebben in elk geval genoeg wraps. En linzen. En kikkerewten. En bulgur en crackers. En sojamelk. Alleen wat weinig vulling verder. Maar ach, je kunt niet alles hebben.
(Ik had mijn kast/koelkast in Wilrijk leeggetrokken.)

Minecraft is tof!
Pas op voor de creepers en zombies. Dus plaatst hekjes en vooral voldoende licht enzo.
En nodig geen idioten op je server uit die het leuk vinden je vallei te verbinden met een aartslelijke betonnen tunnel (en die niet goed afsluiten, waardoor opeens je huis half ontploft is }:| )

Wat ook een leuk spelletje is, en in deze tijden van overleven en apocalypsen enzo best relevant: Don't starve together.
Dat spel is er op gebrand je af te maken, dus het is belachelijk moeilijk. Maar leuke Tim Burton stijl en lekker duister. Met toffe geluidjes. 8-)

Wij hadden hier 'familie-skype-meeting'. Lange tijd dat ik zo gelachen heb, heerlijk gepruts met techniek. Maar was leuk om iedereen weer even te zien. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 maart 2020 @ 21:30:44 #32
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192214178
Ik heb in de publieke Minecraft omgeving een groot deel van de oceaan vervangen door een groot glazen gebouw, met maar 2 "blokjes water" er boven.

Was euh, flinke klus, om die ruimtes leeg te sponzen.
pi_192214815
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in de publieke Minecraft omgeving een groot deel van de oceaan vervangen door een groot glazen gebouw, met maar 2 "blokjes water" er boven.

Was euh, flinke klus, om die ruimtes leeg te sponzen.
Och hemel ja, dat leegsponzen _O-

Wat een naar bericht, Candaasje :{ Ik hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192214881
Hoi 8-) Hier vanavond twee personen gelukkig gemaakt O+ G-DNA door een fietslamp te monteren op zijn fiets met richting aanwijzer (waar kids al niet gelukkig van kunnen worden :D ) en G door een zuurkoolstamppot met Slowaakse worstjes te maken :9 Niet helemaal mijn idee van het vieren van 6 maanden samen, maar we doen het er maar mee :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 22 maart 2020 @ 22:19:21 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192215040
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:06 schreef minilot het volgende:
Een knuffel voor Uniek! :o :* Brr zeg, je zult wel even geschrokken zijn.
js en nee......ik vind de duidelijkheid helemaal goed maar ik klaag niet zo maar
en ik baal dat ik collega's in de steek laat
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ze vermoeden de griep, ook ivm heftige hoofdpijn
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192215047
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een naar bericht, Candaasje :{ Ik hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt :*
Dankje :*
pi_192215056
Wat een zorg @Candaasje

En zuurkool is is :9 prima om 6 maanden samen te vieren. Lekker doorsparen voor een diner in een sterrenrestaurant 😉
pi_192215284
Sterkte met je oma Candaasje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 maart 2020 @ 22:30:42 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192215304
He bah candaasje.. wat vervelend zo allemaal.. en inderdaad. Klote timing.. sterkte! :*

Ik deed een beetje puzzelen:

Niet teveel anders heb ik morgen niks te doen. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192215352
Dankjulliewel :*

Ik heb gelukkig een moeder en tante die beide uit de zorg/sociaal werk komen, dat scheelt nu wel enorm. (En ze geven beiden aan heel fijn op één lijn te zitten.) O+
  zondag 22 maart 2020 @ 22:39:49 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192215507
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ze dan stuk voor stuk ook weer opruimen :(
pi_192215753
Welke vegetarische “kip” stukjes waren nou ook alweer het lekkerste?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192216373
Naar bericht over oma van Candaasje.
Met name delier is verwarrend. Got t-shirts in de kast.

Prima, Blues, als je met de trein wilt. Leek mij als je de werkdag op scherp staat, dan zeig je zo lekker in je eigen auto ineen. En rijdt op “ruggenmerg” naar huis.

Heb je nog een week vakantie, Isa?

En Uniek, heb je de temp. gemeten en doe je dat voordat je morgen met de huisarts overlegt! Hou je taai.

Je bent al een eind met de rode auto, Barrel. 👍🏼
pi_192216416
En P. w/ feli met 6 maanden al weer.
Het lijkt al wel 6 jaar, zo vanzelfsprekend als het is.
Nou ja, je begrijpt wel. *;
pi_192216730
Goed dat je thuis blijft uitzieken uniek. Doen hoor, in deze tijd niet naar je werk gaan, al voel je je halfziek en plichtmatig.

Candaasje; wat rot zeg van je oma. Ze heeft nu mensen om haar heen en hoop idd dat na corona een plek vrij is voor haar.

Goh..Na corona.. wat ga ik dan alles waarderen zeg.
pi_192216755
6 Maanden alweer P? :o Stop de tijd!
pi_192217129
Ha! AH bezorgmonent te pakken voor over 2 weken. Kwestie van om 0.00 inloggen dus.
Spoilers!
pi_192217259
Voor fietsie https://mobile.twitter.co(...)/1241827807430348802

Gelukje Lucky
Hier kan ik de hele dag de spar bellen w/
  maandag 23 maart 2020 @ 00:48:11 #49
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192217553
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Goed dat je thuis blijft uitzieken uniek. Doen hoor, in deze tijd niet naar je werk gaan, al voel je je halfziek en plichtmatig.

Candaasje; wat rot zeg van je oma. Ze heeft nu mensen om haar heen en hoop idd dat na corona een plek vrij is voor haar.

Goh..Na corona.. wat ga ik dan alles waarderen zeg.
Jij mag ook wel eens voor jezelf zorgen lieverd
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 23 maart 2020 @ 01:38:03 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192217881
Vriend was ook gewoon hier @Tele6 :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 maart 2020 @ 01:39:35 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192217886
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.
En indien nodig... bij voorkeur op gepaste afstand.
Jij woont ook niet bij je vriend :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')