Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in het weekend ook gewoon dingen afgemaakt ja, maar op de weekdagen is er een contingent collega's die eindeloos wil conference callen, en daar vroeg mee begint omdat ze doodleuk om 16:00 stoppen met werken ("dan heb ik mn 8 uren gemaakt") ipv dingen af te maken.
Ik zie er tegenop om morgen in een zinloze telco om 8:30 te zitten, terwijl ik zoveel heb voorbereid vandaag dat ik ook morgen van 9 tot 19:00 lekker kan schrijven, en dan wat kan opleveren voor ik uitlog morgenavond./
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, @:Myraela , als jij 's ochtends, 's middagas of 's avonds een stukje wil wandelen, moet je dat doen. Zorg gewoon voor flinke hoeveelheid afstand met eventuele medemensen, ga niet iedere dag met iemand anders wandelen en meer van dat.
Ik krijg er ook vaak het gevoel bij dat mensen proberen te ontlopen dat ze iets moeten uitdenken, opschrijven en vervolgens bijstellen, door maar te gaan zitten zwetsen om er vervolgens op aan te dringen dat een -ander- het schrijfwerk maar even fijn moet gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'
Huisgenoten kunnen prima dicht bij elkaar wandelen. Want die leven samen. (En als eentje ongemerkt besmet is, kun je er vanuit gaan dat ze dat allemaal zijn).quote:Op zondag 22 maart 2020 19:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.
Lief dat je meedenkt AX, maar ik ga het morgen toch doen met trein.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef AnneX het volgende:
Opperdepop https://www.hellofresh.nl(...)fa39e3f339678b18f1a4
En Blues...ik vind dat jij gewoon in je eigen auto bubble naar het werk dient te gaan.
Anders ben je vóor/na werktijd nog aan het stressen over knopjes, oppervlakten om je heen en kuchende mensen in de trein.
Mn.X heeft in zijn jaszak een flesje handgel voor bij en in de auto.
Doe je het? Voor mij dan maaren voor golfer ook.
Myra...aan de wandel! zoals hierboven. Je hoofd heeft het nodig.
En gelukkig heb je een tuin voor in pauzes overdag.
Godenzijdank is het mooi weer. Blijft dat zo? Nog niet naar gekeken.
En Lot...ergens kreeg ik mee dat de temp van je Kind is gezakt. Fijn zo.
Ik heb dus best veel drank opgemaakt de afgelopen maanden. En weinig bijgekocht.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
Iets in mij zegt dat we qua prioriteiten nog wat te leren hebben van preppers.
Smoothie van maken!quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
..ieuw!quote:
Mijn planning was:quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |