Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in het weekend ook gewoon dingen afgemaakt ja, maar op de weekdagen is er een contingent collega's die eindeloos wil conference callen, en daar vroeg mee begint omdat ze doodleuk om 16:00 stoppen met werken ("dan heb ik mn 8 uren gemaakt") ipv dingen af te maken.
Ik zie er tegenop om morgen in een zinloze telco om 8:30 te zitten, terwijl ik zoveel heb voorbereid vandaag dat ik ook morgen van 9 tot 19:00 lekker kan schrijven, en dan wat kan opleveren voor ik uitlog morgenavond./
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Zeg, @:Myraela , als jij 's ochtends, 's middagas of 's avonds een stukje wil wandelen, moet je dat doen. Zorg gewoon voor flinke hoeveelheid afstand met eventuele medemensen, ga niet iedere dag met iemand anders wandelen en meer van dat.
Ik krijg er ook vaak het gevoel bij dat mensen proberen te ontlopen dat ze iets moeten uitdenken, opschrijven en vervolgens bijstellen, door maar te gaan zitten zwetsen om er vervolgens op aan te dringen dat een -ander- het schrijfwerk maar even fijn moet gaan doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Al die gesprekken zijn inderdaad heel irritant. Mensen hebben echt een soort bewijsdrang, prima, maar doe dat dan zonder anderen van hun werk te houden.
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, jullie hebben misschien wel gelijk. Ik zal morgenochtend wel gewoon nog een keer gaan wandelen. Weg van de routes waar mensen met honden lopen, voor de rest is er rond die tijd nog niemand.
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Het advies is niet 'je mag niet naar buiten' het advies is 'mijdt andere mensen en ga alleen naar buiten als het moet'
Huisgenoten kunnen prima dicht bij elkaar wandelen. Want die leven samen. (En als eentje ongemerkt besmet is, kun je er vanuit gaan dat ze dat allemaal zijn).quote:Op zondag 22 maart 2020 19:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, maar het is zo verwarrend omdat iedereen er zo'n oordeel over lijkt te hebben. Ik zie foto's voorbij komen waarop je echt duidelijk ziet dat mensen zich niet aan de afstand houden. Maar ook foto's waar gewoon een gezin of stelletje een wandeling maakt.
Lief dat je meedenkt AX, maar ik ga het morgen toch doen met trein.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef AnneX het volgende:
Opperdepop https://www.hellofresh.nl(...)fa39e3f339678b18f1a4
En Blues...ik vind dat jij gewoon in je eigen auto bubble naar het werk dient te gaan.
Anders ben je vóor/na werktijd nog aan het stressen over knopjes, oppervlakten om je heen en kuchende mensen in de trein.
Mn.X heeft in zijn jaszak een flesje handgel voor bij en in de auto.
Doe je het? Voor mij dan maaren voor golfer ook.
Myra...aan de wandel! zoals hierboven. Je hoofd heeft het nodig.
En gelukkig heb je een tuin voor in pauzes overdag.
Godenzijdank is het mooi weer. Blijft dat zo? Nog niet naar gekeken.
En Lot...ergens kreeg ik mee dat de temp van je Kind is gezakt. Fijn zo.
Ik heb dus best veel drank opgemaakt de afgelopen maanden. En weinig bijgekocht.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
Iets in mij zegt dat we qua prioriteiten nog wat te leren hebben van preppers.
Smoothie van maken!quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondende twee conclusies trekken:
- we kunnen gedurende een wekenlange lockdown elke avond comazuipen met de meest merkwaardige brouwsels, zoals gemberwijn, Japanse pruimenlikeur en bodempjes goedkope cognac uit vijf (!) verschillende aangebroken flessen.
- We kunnen tijdens voornoemde lockdown heel veel basisingrediënten, die we niet hebben, opleuken met heel veel interessante smaakmakers, zoals gerookt sesamzaad, moutazijn en habanerotabasco.
..ieuw!quote:
Mijn planning was:quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat moeilijk dit. Maar volgens mij mag je wel om te joggen het huis uit. Maar niet met z’n allen op een kluitje.
Ik verwacht minimaal een volzinquote:Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Uniek; zei de SEH wat meer dan 'niet naar buiten'? Hebben ze een vermoeden?
quote:Op zondag 22 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Na het opruimen en schoonmaken van drie planken van één van de voorraadkasten en één grote, werkelijk stampvolle keukenlade waarin recent (lees: twee jaar geleden) een vol flesje sojasaus in openraakte en waar ik sindsdien niks meer in durfde te zoeken kan ik op basis van het gevondene twee conclusies trekken:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och hemel ja, dat leegsponzenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb in de publieke Minecraft omgeving een groot deel van de oceaan vervangen door een groot glazen gebouw, met maar 2 "blokjes water" er boven.
Was euh, flinke klus, om die ruimtes leeg te sponzen.
js en nee......ik vind de duidelijkheid helemaal goed maar ik klaag niet zo maarquote:Op zondag 22 maart 2020 20:06 schreef minilot het volgende:
Een knuffel voor Uniek!![]()
Brr zeg, je zult wel even geschrokken zijn.
Ze vermoeden de griep, ook ivm heftige hoofdpijnquote:Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Uniek; zei de SEH wat meer dan 'niet naar buiten'? Hebben ze een vermoeden?
Dankjequote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel ja, dat leegsponzen![]()
Wat een naar bericht, CandaasjeIk hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt
En ze dan stuk voor stuk ook weer opruimenquote:Op zondag 22 maart 2020 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och hemel ja, dat leegsponzen![]()
Wat een naar bericht, CandaasjeIk hoop dat ze met de extra aandacht wat verder opknapt
Jij mag ook wel eens voor jezelf zorgen lieverdquote:Op zondag 22 maart 2020 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Goed dat je thuis blijft uitzieken uniek. Doen hoor, in deze tijd niet naar je werk gaan, al voel je je halfziek en plichtmatig.
Candaasje; wat rot zeg van je oma. Ze heeft nu mensen om haar heen en hoop idd dat na corona een plek vrij is voor haar.
Goh..Na corona.. wat ga ik dan alles waarderen zeg.
Jij woont ook niet bij je vriendquote:Op zondag 22 maart 2020 21:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel... zorg voor zo min mogelijk contact met andere mensen dan die waar je mee in huis woont.
En indien nodig... bij voorkeur op gepaste afstand.
Goed nieuws! Welkom thuis. Is dit op de geplande dag of vervroegd?quote:
Welkom thuis!quote:Op maandag 23 maart 2020 03:07 schreef Vanyel het volgende:
Bijna een week te vroeg.
We kunnen het nergens terugvinden en niemand kon het ons vertellen tot we op een horrordruk vliegveldje kwamen waar mensen al dagen bedelden om een vlucht, maar het schijnt dat alle toeristen per morgen van het eiland af moesten zijn.
Werd natuurlijk ook niet gecommuniceerd door de aardige mensen van wie we tickets gekocht hadden en volgens wie we persoonlijk geïnformeerd zouden worden over wijzigingen
Met een bezem erop in hakken?
Hmm ik weet niet, zo laat nog weggaan is ook wel een beetje eigenwijs in mijn optiek, maar het heeft twee kanten..... ik weet het niet zo goedquote:Op maandag 23 maart 2020 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Welkom thuis!
Ik stel botte bijl voor en noooooooit meer daar boeken.
iedereen die nog moet/kan/gaat werken pakt de auto, dus ook niet zo gek.... Ik reed zaterdag naar huis en vond het opvallend rustig op de route die ik nam, normaal is dan hele amsterdam rijnkanaal vergeven van de mensen met toeter op het fietspad voor de roeiers aldaar en hoop mensen die kijken en wandelen, nu leek het wel zondagcohtend een uur of 6 zo rustig, jammer dat de stoplichten dat niet vonden en ik dus 12 keer stilmoest staan op lege kruispuntenquote:Op maandag 23 maart 2020 07:25 schreef Clubsoda het volgende:
Gaat die bezem over de reisorganisatie of het brandalarm?![]()
Ik ben voor het eerst met de auto naar mij werkgeen file, maar echt rustig was het ook niet.
Is ook. Maar je zou van een reisorganisatie toch mogen verwachten dat ze hun klanten op de hoogte houden. Op vakantie zit je toch meer in een bubble en houd je niet alle info bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet, zo laat nog weggaan is ook wel een beetje eigenwijs in mijn optiek, maar het heeft twee kanten..... ik weet het niet zo goed
Ik kon half uur geleden nog bij de AH bestellen voor over 2 weken. Picnic is ook nog mogelijk, die komt dan volgende week.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! AH bezorgmonent te pakken voor over 2 weken. Kwestie van om 0.00 inloggen dus.
Keep it upquote:Op maandag 23 maart 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
Geslapen van 2345 tot 0545 en een kilo afgevallen. Dus wie moppert er hier![]()
Stralend weer ook nog
Vanyel welkom thuis, gelukkig gaat dat lukken.
Candaasje
En we gaan er weer voor
Werk ze! Hopelijk niet meer zo’n crazy drukke week als vorige week, maar dat zal wel vergeefse hoop zijn....quote:Op maandag 23 maart 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
Geslapen van 2345 tot 0545 en een kilo afgevallen. Dus wie moppert er hier![]()
Stralend weer ook nog
Vanyel welkom thuis, gelukkig gaat dat lukken.
Candaasje
En we gaan er weer voor
Popcakequote:Op maandag 23 maart 2020 05:59 schreef minilot het volgende:
Vanyel!Nou ja, welkom thuis
Diepere teruglees later, kon niet slapen dus aan opruimen van tot dusver praktisch ontoegankelijke kelderkast begonnen. Oogst tot dusver stelt nog niet helemáál gerust qua doomsdaysurvival.
[ afbeelding ]
Onwards!
dat heb ik ook idd, ik ga dan wel de winkels op kanaalstraat bekijken mocht het zo ver komen, bezorgen nooit gedaan dus nu niet het moment ookquote:Op maandag 23 maart 2020 07:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ook in lockdown mogen we naar de supermarkt. Zal niet alles van mijn lijstje op voorraad zijn maar ik waag het erop. Houd de bezorgdiensten liever vrij voor mensen die echt de deur niet uitmogen of kunnen.
Volgens mij was alles wat voor de voedselvoorziening moest zorgen essentieel en het spreid juist drukte in de supermarkten. Zoiets.quote:Op maandag 23 maart 2020 07:58 schreef Lonaa het volgende:
Als alle niet-essentiele winkels dicht moeten, blijft de kaaswinkel dan open? #durftevragen
oh dear. En droge lasagnavellen zijn helemaal niet fijnquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Tot dusver meer dan honderd (!) lasagnevellen, in tot dusver negen (!) aangebroken verpakkingen. Nog twee kelderplanken te gaan!
je weet dat de rij bij de stort nu eindeloos is hequote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Tot dusver meer dan honderd (!) lasagnevellen, in tot dusver negen (!) aangebroken verpakkingen. Nog twee kelderplanken te gaan!
Ik had wel voor- en nafotos willen zienquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Je mag een portie lasagna langsbrengenquote:Op maandag 23 maart 2020 08:03 schreef minilot het volgende:
Mijn neefje gisteren: oh, en vrijdag heb ik alle troep bij mama naar de stort gebracht.quote:Op maandag 23 maart 2020 08:08 schreef liedetector het volgende:
je weet dat de rij bij de stort nu eindeloos is he
het waren alleen de vellen he!quote:Op maandag 23 maart 2020 08:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Je mag een portie lasagna langsbrengen
ik ben wat dat betreft zo blij dat ik nog gewoon werk (ondanks daar lastig afstand te houden etc), nog niet het gevoel dat het leven tot een soort "grinding hold" komtquote:Op maandag 23 maart 2020 08:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn neefje gisteren: oh, en vrijdag heb ik alle troep bij mama naar de stort gebracht.
Ik: goh...jij en half Nederland
Klopt..quote:Op maandag 23 maart 2020 01:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij woont ook niet bij je vriend
Hm same herequote:Op maandag 23 maart 2020 08:34 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik ben wat dat betreft zo blij dat ik nog gewoon werk (ondanks daar lastig afstand te houden etc), nog niet het gevoel dat het leven tot een soort "grinding hold" komt
dat denk ik dus ook, zeker voor mensen die er dan financieel ook ngo eens anders voorstaan, soort extra zorgquote:Op maandag 23 maart 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar denk dat het anders is als je ook geen werk meer hebt denk ik..
Hier ging werk en school “gewoon” door.
in geen 100 jaar dat ik ook ngo eens whatsapp of telegram op laptop wil, dus geen idee!!! als ik telefoon in de hoek gooi wil ik gevrijwaard blijven van die meukquote:Op maandag 23 maart 2020 09:10 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg, hebben meer mensen last van Whatsapp die opeens geen pushmeldingen meer geeft? Sterker nog, de web whatsapp vind dat hij geen verbinding meer kan maken als mijn telefoon in screensaver modus staat.
Ik gebruik die zooi om contact te houden met collega's en vrienden als ik aan het werk ben. Stuk handiger dan elke keer op de telefoon kijken. Zeker in deze tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 09:14 schreef liedetector het volgende:
[..]
in geen 100 jaar dat ik ook ngo eens whatsapp of telegram op laptop wil, dus geen idee!!! als ik telefoon in de hoek gooi wil ik gevrijwaard blijven van die meuk
ahh ja, dat snap ik wel, maar als ik thuiswerkte ook altijd wel een dedicated workstation voor, tegenwoordig alleen nog een privenummer en gewoon eigen desktop en laptpo, dan heb ik dat liever nietquote:Op maandag 23 maart 2020 09:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik gebruik die zooi om contact te houden met collega's en vrienden als ik aan het werk ben. Stuk handiger dan elke keer op de telefoon kijken. Zeker in deze tijd.
quote:Op maandag 23 maart 2020 09:29 schreef Lonaa het volgende:
Oke, klein beetje paniek gehad. De webshop waar ik altijd het eten voor Dora en poesjes bestel heeft besloten per direct te sluiten omdat corona.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |