SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaarAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ligt er ook aan wat je onder een lockdown verstaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noem ze eens? (Serieus benieuwd naar)
Neh, gaat wel kelderen vanaf overmorgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
Halen we over 5 dagen de 10.000 in Nederland?
[ afbeelding ]
Dat krijg je met het vrijblijvende verzoek van Ruttequote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef bitterbal het volgende:
situatie is wel absurd hoor.
Dat je dan massaal naar zandvoort gaat ofzo
das strategie. kan niet anders. langzaam het besef aansprekenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat krijg je met het vrijblijvende verzoek van Rutte
Net als in Italiëquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Neh, gaat wel kelderen vanaf overmorgen
er verandert zowiezo geen reet want effecten duren 2 weken na de maatregel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef Vasilevski het volgende:
Rutte zou een hoop gezeik uit de wereld kunnen helpen door gewoon nog wat symbolische maatregelen te nemen (alle kappers dicht, geen bijeenkomsten van meer dan 50 of 25 man of zo) en dan zeggen: zo, hier hebben jullie je lockdown. Terwijl er verder geen reet verandert.
Italie is de uitschieter. Vele andere landen hebben het niet zo slecht, en niet ieder land wordt Italie 2.0quote:
En stranden e.d dicht zoals in BEquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef Vasilevski het volgende:
Rutte zou een hoop gezeik uit de wereld kunnen helpen door gewoon nog wat symbolische maatregelen te nemen (alle kappers dicht, geen bijeenkomsten van meer dan 50 of 25 man of zo) en dan zeggen: zo, hier hebben jullie je lockdown. Terwijl er verder geen reet verandert.
Lekker frisse zeelucht snuiven in zandvoort. Goed voor de luchtwegen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat krijg je met het vrijblijvende verzoek van Rutte
op een gegeven moment gaan de aantallen echt wel afnemen , zeker als je straks iedereen in het ziekenhuisbed of thuis ziek heb liggenquote:
Ik hoop dat de maatregelen genoeg effecten hebben en we kunnen zeggen zie je nou wel, dit was prima. Dat iedereen weer een beetje minder paniekerig gaat doen en we niet al onze vrijheden verliezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er verandert zowiezo geen reet want effecten duren 2 weken na de maatregel.
Spanje over een paar dagen en UK/USA over een paar weken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Italie is de uitschieter. Vele andere landen hebben het niet zo slecht, en niet ieder land wordt Italie 2.0
1.- Veel gezinnen kampen nu al met problemen binnenshuis. Vaak ontluchtte die gezinsleden dan even buiten, echter zodra je binnen moet blijven zal zoiets erg lastig gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noem ze eens? (Serieus benieuwd naar)
Ok inderdaad, het mag wel iets substantiëler dan ik zei, anders is het te obvious.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
En stranden e.d dicht zoals in BE
dat weet je oevr een weekquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de maatregelen genoeg effecten hebben en we kunnen zeggen zie je nou wel, dit was prima. Dat iedereen weer een beetje minder paniekerig gaat doen en we niet al onze vrijheden verliezen.
Beter gooien ze de parkeerplaatsen dicht, locals moeten gewoon op het strand kunnen en in bossen kunnen lopenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
En stranden e.d dicht zoals in BE
Kijk anders even naar Spanje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Italie is de uitschieter. Vele andere landen hebben het niet zo slecht, en niet ieder land wordt Italie 2.0
Goed, en Zuid-Korea dan? ik denk dat ze in Azië meer gewend zijn en beter weten te handelen bij dit soort crisissen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:11 schreef BlauweTijger het volgende:
China is vanaf minuut 1 niet eerlijk geweest over de cijfers.
Inderdaad, het regelt zich ondertussen vanzelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef bitterbal het volgende:
dat mensen dit gedrag gaan vertonen is denk ik in de verwachte aantallen al meegenomen.
hij ziet ook dat veel winkels zelf al de beslissing hebben genomen dicht te gaan
Het beleid is daar dat iedereen op kantoor werkt, omdat ze de productiviteit willen monitoren ofzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft de werkgever een dringende reden (hoe motiveert de werkgever dat?) om desondanks toch op kantoor te komen?
En dan is de F1 nog afgelast ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef bitterbal het volgende:
situatie is wel absurd hoor.
Dat je dan massaal naar zandvoort gaat ofzo
Dat sowieso. Then again, wie niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
Die Pence zou een veel betere president zijn iig.
Ja, dus daarom is het te hopen dat we voor die tijd nog niet met nieuwe regels komen. Laat het maar eerst zien wat het effect is.quote:
Wat voor 'regels'?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, dus daarom is het te hopen dat we voor die tijd nog niet met nieuwe regels komen. Laat het maar eerst zien wat het effect is.
Daar timmerden of lassen ze je deur gewoon dicht, of ze sleurden ze je huis uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Goed, en Zuid-Korea dan? ik denk dat ze in Azië meer gewend zijn en beter weten te handelen bij dit soort crisissen.
Lolquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
1.- Veel gezinnen kampen nu al met problemen binnenshuis. Vaak ontluchtte die gezinsleden dan even buiten, echter zodra je binnen moet blijven zal zoiets erg lastig gaan.
2.- Scheidingen op de loer, kan je trouwens ook met 1 vergelijken.
3.- Veel mensen zullen hun baan verliezen, gebleken uit onderzoek is dat bij 1 op de 6 mensen met geldproblemen gedachten voor zelfmoord opkomen.
4.- Binnenblijven verlaagt je weerstand, niemand weet tot hoe lang de lockdown gaat duren. En als je mensen voor een vaccin weer naar buiten haalt zullen er dus meer doden vallen.
Er zijn vast nog wel wat maatregelen, en je kan denken "Ach zelfmoord, zovaak komt dat niet voor..", nou dat zul je dan wel zien zodra er een lockdown is. En op zelfmoord na heb je dan natuurlijk te maken met overstreste vaders die gezinsgenoten gebruiken om hun woede op te uiten.
Is dat wat je wilt?
En nee, dit is niet overtrokken.
dat was altijd al de bedoeling geweest van de overheid...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, dus daarom is het te hopen dat we voor die tijd nog niet met nieuwe regels komen. Laat het maar eerst zien wat het effect is.
Het "keldert" in geen enkel land, waarom zou NL anders zijn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Neh, gaat wel kelderen vanaf overmorgen
En de UK.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Spanje over een paar dagen en UK/USA over een paar weken.
je mag naar buiten voor boodschappen, medische zaken, tankstation, bouwmarktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
1.- Veel gezinnen kampen nu al met problemen binnenshuis. Vaak ontluchtte die gezinsleden dan even buiten, echter zodra je binnen moet blijven zal zoiets erg lastig gaan.
3.- Veel mensen zullen hun baan verliezen, gebleken uit onderzoek is dat bij 1 op de 6 mensen met geldproblemen gedachten voor zelfmoord opkomen.
4.- Binnenblijven verlaagt je weerstand, niemand weet tot hoe lang de lockdown gaat duren. En als je mensen voor een vaccin weer naar buiten haalt zullen er dus meer doden vallen.
Er zijn vast nog wel wat maatregelen, en je kan denken "Ach zelfmoord, zovaak komt dat niet voor..", nou dat zul je dan wel zien zodra er een lockdown is. En op zelfmoord na heb je dan natuurlijk te maken met overstreste vaders die gezinsgenoten gebruiken om hun woede op te uiten.
Is dat wat je wilt?
Dat niet, er zullen ook genoeg landen zijn die het beter kunnen managen maar ook landen waar het mogelijk nog veel kutter zal gaan. Zeker in arme landen met gebrekkige gezondheidszorg zou het nog wel eens extra hard kunnen inslaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ieder land Italie en Spanje achterna gaat?
Sja, er wordt hier over de ruggen van bejaarden en zwakkeren ook gewoon keihard gezegd dat die lekker pech hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Is dat wat je wilt?
China toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het "keldert" in geen enkel land, waarom zou NL anders zijn?
Bizar zeg. Gewoon de horecavergunning afnemen. Onverantwoordheid ten top.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Deze al gepost? Wat een dwazen. https://www.ad.nl/dossier(...)f-celstraf~a16410ed/
Zeker, dit beleid moet ook niet te succesvol zijn ander krijg je het effect in Chinaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef bitterbal het volgende:
dat mensen dit gedrag gaan vertonen is denk ik in de verwachte aantallen al meegenomen.
hij ziet ook dat veel winkels zelf al de beslissing hebben genomen dicht te gaan
Misschien 200.000quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Juli.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Als ik jullie nou vraag : wanneer kan ik weer mijn eerste biertje bestellen en deze in een kroeg aan een bar opdrinken? Wat zouden jullie, gezien de huidige omstandigheden, denken? Qua datum.
6 aprilquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Als ik jullie nou vraag : wanneer kan ik weer mijn eerste biertje bestellen en deze in een kroeg aan een bar opdrinken? Wat zouden jullie, gezien de huidige omstandigheden, denken? Qua datum.
5 meiquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
eind augustusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Wanneer Rutte en Van Dissel zeggen dat de kroegen weer open mogenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
1 en 2 vind ik overtrokken - veel mensen hebben een tuin en een lockdown houd in dat je wel boodschappen mag blijven doen, waardoor je vanzelf buiten komt. Relaties die hierdoor op knappen komen te staan.. tja sorry maar dan ben je samen gewoon niet uit het juiste hout gesneden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Is dat wat je wilt?
Ik hoop dat die werkgevers gewoon diegene zijn die doodgaan aan coronaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:04 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Mijn zwager mag niet thuiswerken als hij zijn baan wilt behouden, letterlijk die woorden
Over 4 maandenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Omg, zulke werkgevers moesten ze echt afvoeren. Op een gegeven moment heb je als werknemer zo weinig te verliezen dat je net zo goed kunt lekken naar de media. Namen en shamen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het beleid is daar dat iedereen op kantoor werkt, omdat ze de productiviteit willen monitoren ofzo.
Motivatie is zoals het in de app staat, thuisblijven = werkweigering.
4 aanwezigen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Arkai het volgende:
[..]
Bizar zeg. Gewoon de horecavergunning afnemen. Onverantwoordheid ten top.
Ik hoop snel! Maar ik denk zelf ná de meivakantiequote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Of je snapt geen kont van wat hij schrijft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Lolomdat je een kut gezin hebt moeten anderen maar besmet gaan worden. Man man man
Dit was de eerste maatregel volgens mij, dus verwacht ook een van de laatste die weer komt te vervallen. Denk nog wel een paar maanden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Bij mij werd er ook echt heel moeilijk over gedaan eerst... bij vele vorige werkgevers is het verboden. Niet komen is ontslagen worden bij deze werkgevers. Het zijn btw gewoon kantoorbanen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik hoop dat die werkgevers gewoon diegene zijn die doodgaan aan corona
Mooi dat dat in de app staat. Dat zal een rechter heel erg leuk vinden bij een eventuele ontslagzaak.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het beleid is daar dat iedereen op kantoor werkt, omdat ze de productiviteit willen monitoren ofzo.
jan 2021quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
probeer in deze tijd maar eens nieuw werk te vinden....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooi dat dat in de app staat. Dat zal een rechter heel erg leuk vinden bij een eventuele ontslagzaak.
Mijn statement staat nog steeds.. echt viezerikken die mensenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij werd er ook echt heel moeilijk over gedaan eerst... bij vele vorige werkgevers is het verboden. Niet komen is ontslagen worden bij deze werkgevers. Het zijn btw gewoon kantoorbanen.
1 juniquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Ook fijn. Zal een mooie bende worden bij de mensen thuisquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:31 schreef ToT het volgende:
Oud papier wordt in sommige gemeentes ook al niet meer opgehaald omdat het virus een tijdje op papier en karton kan overleven.
daar weet een advocaat wel raad mee, met zulke appjesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Die zijn er al lang natuurlijk, alleen niet officieel getest.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
30 aprilquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Kunnen we de post ook maar stoppen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:31 schreef ToT het volgende:
Oud papier wordt in sommige gemeentes ook al niet meer opgehaald omdat het virus een tijdje op papier en karton kan overleven.
Over 6 maanden gaat het wellicht losser worden, als in de horeca mogen terrassen organiseren waar mensen op 1.5 meter van mekaar kunnen zitten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Dat hij eerst die servers maar eens laat fixen dan. Geld genoeg nu.quote:
Ja en echt niet een heel klein bedrijf, staat goed aangeschreven hier in de Drechtsteden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Omg, zulke werkgevers moesten ze echt afvoeren. Op een gegeven moment heb je als werknemer zo weinig te verliezen dat je net zo goed kunt lekken naar de media. Namen en shamen.
1 mei.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
Gewoon even benieuwd,
Laat ik als voorbeeld stellen dat er bijv in 2018 30.729 scheidingen plaats vonden, (Dus per 2 personen, in totaal 61.458 personen. (https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, er wordt hier over de ruggen van bejaarden en zwakkeren ook gewoon keihard gezegd dat die lekker pech hebben.
Waarom zouden de belangen van mensen die blijkbaar geestelijk niet zo sterk zijn (geen flame) zwaarder wegen dan die van de andere groep?
Als ouderen en zwakkeren besmet worden is de kans op sterven behoorlijk groot, de voorbeelden die jij aanhaalt zijn zeker geen onzin, dat beweer ik niet, maar het is iig nog wel een soort "keuze" ipv zonder dat je er iets aan kan doen besmet worden.
Ik heb bij genoeg grote bedrijven >2000 werknemers gewerkt waarbij thuiswerken verboden is voor kantoormensen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja en echt niet een heel klein bedrijf, staat goed aangeschreven hier in de Drechtsteden.
Je zou het bijna willen laten lekken aan de media, maar dat is aan hem
En in Spanje is ook niks aan de hand zeker.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Voor 5 mei lijkt me niet handig, gewoon om te voorkomen dat we grote feesten hebben met Bevrijdingsdag.quote:
Juist want een werkgever mag dit niet doen , de enige die mag bepalen of jij ongeoorloofd thuis zit is de bedrijfsartsquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar weet een advocaat wel raad mee, met zulke appjes
De economie krijgt ook een flinke dreun, dus dat zal ook wel scheidingen in de hand werken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Laat ik als voorbeeld stellen dat er bijv in 2018 30.729 scheidingen plaats vonden, (Dus per 2 personen, in totaal 61.458 personen. (https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb)
Op deze scheidingen na zijn er in Nederland rond de 70.000 probleem gezinnen. (https://www.nji.nl/Multiprobleemgezinnen-Probleemschets-Cijfers)
Tuurlijk zitten een aantal scheidingen ook tussen de probleemgezinnen, maar grof gezegd zijn er dus tussen de 70.000 en 100.000 HUISHOUDENS waarbij je vraagt om problemen als je die op slot gooit.
Lekker ouderwetsquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb bij genoeg grote bedrijven >2000 werknemers gewerkt waarbij thuiswerken verboden is voor kantoormensen.
Inklokken verplicht en alleen die uren betaald.
Tot er een vaccin is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Over 6 maanden gaat het wellicht losser worden, als in de horeca mogen terrassen organiseren waar mensen op 1.5 meter van mekaar kunnen zitten.
De maatregelen zoals we nu zien blijven totdat er een vaccin is.
Zeker lekken aan de mediaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja en echt niet een heel klein bedrijf, staat goed aangeschreven hier in de Drechtsteden.
Je zou het bijna willen laten lekken aan de media, maar dat is aan hem
dan stort de gehele NL economie in als een kaartenhuis....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker ouderwets
Hopelijk verdwijnen dit soort kutbedrijven dankzij de corona.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |