abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192178126
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_192178495
Space Madness van Ren & Stimpy, en stukje 10 jaar grunge. Betekent wel weer ongelukkig zijn maar ben ik wel gewend. Een leuke ongelukkigheid.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_192181877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:24 schreef V1z0R het volgende:
Space Madness van Ren & Stimpy, en stukje 10 jaar grunge. Betekent wel weer ongelukkig zijn maar ben ik wel gewend. Een leuke ongelukkigheid.
Uh... Ik snap je (weer) niet.

In het kader van positieve dingen: vanmorgen 70.0kg op de weegschaal! *O* *O* *O* Een jaar geleden (-2 weken) ben ik begonnen met afvallen toen ik 80 kg woog. Het gaat niet snel, maar wel gestaag omlaag dus ik ben erg blij! Ben ook nog eens sterker en fitter dan destijds, dus feitelijk misschien nog wel meer vet kwijt.
pi_192181988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik dacht dat het aan mij lag...

Zometeen brunchen met pannenkoeken :9
pi_192182069
quote:

[..]

In het kader van positieve dingen: vanmorgen 70.0kg op de weegschaal! *O* *O* *O* Een jaar geleden (-2 weken) ben ik begonnen met afvallen toen ik 80 kg woog. Het gaat niet snel, maar wel gestaag omlaag dus ik ben erg blij! Ben ook nog eens sterker en fitter dan destijds, dus feitelijk misschien nog wel meer vet kwijt.
Wauw. 70.0 is ook echt een mijlpijl! Op naar de 6 ervoor!

Ik ga vandaag een dagje niet sporten, toch nog wat spierpijn van de afgelopen dagen dus neem een dagje extra rust. Verder 'normaal' weekenddagje. Vanmorgen weer 74.3 op de weegschaal, zelfde als vorige week. Beetje teleurstellend, maar ach, stilstand is (geen!) achteruitgang :P. Zolang we niet omhoog gaan gaat het goed.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:33:16 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182306
quote:

[..]

Kijk, dat zijn goede ontwikkelingen ^O^
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192182913
Hoi! Na lang meelurken kom ik ook eens posten.

03-02-2020 woog ik 90,8kg.
21-03-2020 weeg ik 82,9kg

Streefgewicht is 75kg dus ik zit vandaag precies op de helft *O*
(Ik ben 1.80m lang)

Begin februari begonnen met IF (12.00-20.00) en ben ik meer eiwitten en fruit gaan eten. Brood heb ik geschrapt uit m'n menu en als alternatief eet ik wel eens een wrap of hard afbakbroodje. Ik lunch nu met 2 sneden roggebrood met kaas of hummus, met 250ml kwark en diepvries bosvruchtenmix.

Tussendoor regelmatig fruit of snackgroente en 's avonds gewoon normaal avondeten.

Ik fitness 2x per week en wandelen elke dag. Fitness valt nu weg, dus ik wandel en fiets iets vaker.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192190038
Twee dagen iets minder netjes gegeten. Belachelijke chaos op mijn werk door corona, hoofd stond echt even niet naar netjes eten. Maar vandaag, terwijl ik ook gewoon heb gewerkt, juist zonder moeite wel heel netjes gegeten. En toen kwam ik erachter dat ik ongesteld ben geworden. Denk dat het meer willen eten dus daardoor kwam. Misschien een mooi moment om te leren dat ik soms gewoon naar m'n lichaam moet luisteren qua wel of geen honger. Zonder mezelf overal slecht over te voelen. Blijkbaar kan ik daar tegenwoordig een beetje op vertrouwen. Dat is nieuw voor me. :')

Vandaag:
O: Banaan
L: Triangel broodje, helft vega pate andere helft auberginespread en artisjokhart.
T: Nakd reep
D: Halve flespompoen in plakjes geroosterd in de oven met een spinazie/kaas burgerding
T: Frambozen moeten op
pi_192190212
Herkenbaar Myraela, ik moet echt nog leren dat ik tegenwoordig stond wel kan luisteren naar wat mijn lichaam aangeeft.

Lijstje:
O: zuurdesembrood met gatenkaas
L: bananen-roggepannekoekjes met appel
B: in de tuin werken: laatste prei geoogst en nieuwe groente voorgezaaid
D: lasagne met zelfgemaakte :P prei en erwtjes
T: dropje en ik denk een biertje of wijntje
pi_192200986
Lijstje vandaag:
O: magere kwark
B: hardlopen + leg day
T: whey
L: 2 harde broodjes
T: kwark, 2 mandarijnen
D: curry met kip, tiramisu

Typisch weekendlijstje, maar op zich niet super dramatisch. Zie wel een beetje tegenop om te gaan hardlopen want het is koud. Begin van de week nog in korte broek gelopen, maar nu toch maar weer lange broek en vestje...
pi_192201411
In het zonnetje is het best te doen, Pinuts. En als je bezig bent word je vanzelf warm.

Gisteravond zwak moment gehad helaas, ik laat mij soms teveel leiden door de berichtgeving.
O - Meergranen triangelbroodje met zuivelspread, bosui, komkommer en gerookte zalm.
T - Banaan
L - Skyr
T - Blauwe bessen
D - Volkoren pitabroodjes met shoarmavlees en diverse groenten
B - Rondje wandelen, thuisoefeningen van Basic Fit
pi_192201954
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:58 schreef Meridiaan het volgende:
In het zonnetje is het best te doen, Pinuts. En als je bezig bent word je vanzelf warm.
Net terug. Heenweg vol tegen de wind in. Daardoor langzaam en last van de longen (heb ik vaak bij koude wind). Training voelde niet zo lekker, maar ben al lang trots op mezelf dat ik mijn voorgenomen afstand helemaal heb gerend en niet eerder ben gaan lopen :). Dus mentaal wel lekker.
pi_192202818
Ik heb vorige week van die resistance bands met een handvat gekocht, die je ook aan de deur vast kunt maken. En ik vind ze echt heel fijn.

Ik ben voor mezelf nu een workout aan het maken. Voor nu haal ik veel uit dit filmpje (zij gebruikt wel een ander merk band, maar je kunt er hetzelfde mee):
pi_192203648
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:28 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Net terug. Heenweg vol tegen de wind in. Daardoor langzaam en last van de longen (heb ik vaak bij koude wind). Training voelde niet zo lekker, maar ben al lang trots op mezelf dat ik mijn voorgenomen afstand helemaal heb gerend en niet eerder ben gaan lopen :). Dus mentaal wel lekker.
Goed gedaan!
Ik heb net een rondje gewandeld, dus ik ben ook een beetje trots op mijzelf. Ik vond het inderdaad behoorlijk waaien, maar de vitamine D is weer binnen.
pi_192203759
Ik heb vanochtend een dik uur gewandeld. Netjes op afstand. Even gewerkt, nu een dutje in de zon en dan weer verder. Misschien vanmiddag nog een lesje body combat.

L: Klein blikje witte bonen in tomatensaus, twee eieren en twee geroosterde volkoren boterhammen
D: Volkoren wrap, zelfgemaakte hummus, vega kipburger, tomaat, komkommer en sla.
T: Halve ananas
pi_192210225
O: Klein stukje ontbijtkoek + handje druiven
L: 250gr magere kwark met bosvruchtenmix en lijnzaad
B: 10k stappen
T: 2 volkoren wraps met cottage cheese en vega salami
D: Bloemkool, vega vissticks en een kleine portie bistro krieltjes. Klein bakje roomijs als toetje :Y)
pi_192219310
Oe, toch wel lekkere spierpijn van de bodypump van gisteren. Ik heb besloten een van de sportschema's van Les Mils te gaan volgen, want iedere dag die discussie met mezelf wat ik vandaag ga doen word ik niet blij van. En sporten is voor mij echt goed om mijn hoofd even leeg te maken, wat ik nu kan gebruiken. Het schema gaat wel uit van 6 dagen in de week sporten, maar omdat ik nu niet veel meer beweeg dan dat ga ik het toch proberen.

Lijstje:
O: havermout, lijnzaad, melk, bosbessen
B: halfuurtje wandelen
T: appel
L: knackebrod of brood met houmous of cottage cheese
D: zoeteaardappelsoep met bonen en een broodje of wrap
S: 45 min body attack
  maandag 23 maart 2020 @ 08:18:17 #18
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192219349
Zo. Nieuwe week, nieuwe kansen :+. Weekend ging wat minder goed dan gepland.

O: Twee sneëen brood + koffie
T: Banaan + bakje kwark
L: 3 spiegeleieren
T: 2 kiwi's
D: Nasi goreng met kipsaté :9
S: 60/90 minuten wandelen.
pi_192219938
O: smoothie
L: pannenkoeken met kaas
D: zoete aardappelfrietjes met kaasschnitzel
S: 30min crosstrainer
T: 2 kleine appels en 1 peer
pi_192220473
L: Volkoren wrap, hummus, olijven, sla, tomaat en komkommer
T: Halve ananas
D: Couscous (maaltijdpakket) met extra sperziebonen

Ik heb nog wat meer tussendoortjes, maar weet nog niet waar ik trek in ga hebben.
pi_192221134
Myraela, maak je de volkorenwraps zelf of koop je die? Ik zoek nog steeds een goed recept om ze zelf te maken.
pi_192221346
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:14 schreef Tuindier het volgende:
Oe, toch wel lekkere spierpijn van de bodypump van gisteren. Ik heb besloten een van de sportschema's van Les Mils te gaan volgen, want iedere dag die discussie met mezelf wat ik vandaag ga doen word ik niet blij van. En sporten is voor mij echt goed om mijn hoofd even leeg te maken, wat ik nu kan gebruiken. Het schema gaat wel uit van 6 dagen in de week sporten, maar omdat ik nu niet veel meer beweeg dan dat ga ik het toch proberen.

Lijstje:
O: havermout, lijnzaad, melk, bosbessen
B: halfuurtje wandelen
T: appel
L: knackebrod of brood met houmous of cottage cheese
D: zoeteaardappelsoep met bonen en een broodje of wrap
S: 45 min body attack
Same here. Het is voor mij echt even een moment voor mezelf. Althans, dat probeer ik. Want met een vierjarige die op het matje in je ruimte mee staat te 'oefeningen' is dat gevoel wat minder. :')

Afgelopen vrijdag heb ik overdag vrij weinig gegeten, om 's avonds los te gaan met veel friet met mayo en hot chickens wings. Hoewel veel koolhydraten in de friet natuurlijk, zat ik die dag totaal op 1800 calorieen. Best te overzien dus. :)

Zaterdag
Ontbijt:
Proteineshake met amandelmelk
Gekookt ei
Snacktomaatjes
Een avocado met huttenkase

Lunch:
Verse haring met uitjes
Twee glazen volle melk

Diner:
Runderhamburger gebakken in roomboter met cheddar, champignons, sla, komkommer, tomaat en augurk.
Drie Sauvignons blanc :9

In de ochtend een stuk gefietst en gewandeld in het bos (een rustig bos, twee andere mensen tegengekomen.)

Zondag
Ontbijt:

Lunch:
Komkommer met volle brie
Twee glazen volle melk

Tussendoor:
Twee handjes walnoten
Sour cream & Onion proteine chips
Zakje Atkins Chocolate Candies (M&M's)

Diner:
Biefstuk gebakken in roomboter met champignons

Sport:
De workout die ik hierboven postte.

Vandaag
Ontbijt:
Geen

Lunch:
Avocado met eiersalade
Gekookt ei
Lindahls Kvarg Stracciatella met walnoten, chiazaad, gebroken lijnzaad en kokossnippers

Tussendoor:
Halve komkommer
Twee blokjes chocola 85%

Diner:
Spinaziesoep met nog een overgebleven biefstukje van gisteravond. Met champignons.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 23-03-2020 12:30:08 ]
pi_192225049
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:26 schreef Tuindier het volgende:
Myraela, maak je de volkorenwraps zelf of koop je die? Ik zoek nog steeds een goed recept om ze zelf te maken.
Ik heb ze gekocht. Als ik vroeger wraps maakte, bakte ik ze in olie en dan vind ik het zo irritant dat ik de kcal niet meer goed kan tellen. Volgens mij zat ik dan veel hoger, dus dit vind ik veiliger. :')
pi_192229947
L: 2 sneden roggebrood en 1 knäckerbröt met boter en vega salami + kleine banaan
T: Zakje Snack a Jacks paprika
B: 5400 stappen
D: 6 sesamzaad afbakbroodjes met eiersalade en een flinke kom Chinese tomatensoep
pi_192241343
Gewicht wil niet zakken :(. Dadelijk twee weken hetzelfde gebleven. Maar minder eten is niet verstandig, want doe dat al iets minder sinds ik ook minder beweeg. Meer bewegen, tja, doe 4 a 5x per week een home sessie en dan af en toe nog een uurtje met de hond wandelen.
pi_192241943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:37 schreef Pinuts het volgende:
Gewicht wil niet zakken :(. Dadelijk twee weken hetzelfde gebleven. Maar minder eten is niet verstandig, want doe dat al iets minder sinds ik ook minder beweeg. Meer bewegen, tja, doe 4 a 5x per week een home sessie en dan af en toe nog een uurtje met de hond wandelen.
En je (buik)omvang?
pi_192242318
Ik heb ineens in mijn hoofd dat ik wil gaan hardlopen. Ik moet me er alleen nog even overheen zetten dat ik dan eerst even voor lul moet lopen buiten. :') Misschien maar vroeg in de ochtend beginnen, scheelt nu ook lekker mensenmassa's. En eerst maar even in m'n huidige sportkloffie testen of ik het wel leuk vind. Ik heb altijd de neiging meteen allemaal nieuwe dingen te kopen. :')

Lijstje vandaag:
T: Cracker met tomatenspead en komkommer
L: Havermout met rood fruit en pure chocolade
T: Gekookt ei
D:Volkoren spaghetti met courgette en tomatensaus
pi_192244134
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

En je (buik)omvang?
Ik laat eens in de zoveel weken mijn vetpercentage meten. Volgende meting staat half april, als het dan weer veilig is. Haha
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:35:16 #29
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192244258
Gevoelsmatig is gelijk blijven in een rare situatie als deze al winst zat. Ik blijf ook het idee houden dat stress wel degelijk íets van invloed heeft op gewicht (hormonen blijven rare dingen), dus mja.

"Gewoon gezond bezig" vind ik voor nu wel best, in ieder geval. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ineens in mijn hoofd dat ik wil gaan hardlopen. Ik moet me er alleen nog even overheen zetten dat ik dan eerst even voor lul moet lopen buiten. :') Misschien maar vroeg in de ochtend beginnen, scheelt nu ook lekker mensenmassa's. En eerst maar even in m'n huidige sportkloffie testen of ik het wel leuk vind. Ik heb altijd de neiging meteen allemaal nieuwe dingen te kopen. :')

Lijstje vandaag:
T: Cracker met tomatenspead en komkommer
L: Havermout met rood fruit en pure chocolade
T: Gekookt ei
D:Volkoren spaghetti met courgette en tomatensaus
Je hebt het vast al vaak zat gehoord, maar mensen zijn egocentrische wezentjes. Oftewel, 99/100 mensen zijn te druk met zichzelf om al teveel op anderen te letten. :P Gisteren ook, de lui op het bankje bij me in de buurt zullen vast wel éven gekeken hebben (want in je eentje een bootcamptraining doen is gewoon wat mal), maar het interessante is daar ook vrij snel af. De meeste interactie was met een buurtpoes tijdens m'n buikspieroefeningen in ieder geval. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192245915
O: havermout, bosbessen, lijnzaad, melk (the usual)
T: roggebroodje met klein plakje kaas
L: rogge-banaanpannekoekjes, met halve appel en frambozensaus :9
D: Bietenburger op een volkorenbroodje, groente uit de diepvries
S: bodypump #108 of bodybalance #8e (strength)
T: indien kcal over afhankelijk van mijn humeur kwark met walnoten of een portje of allebei.

Qua sporten: ik heb zondag pump gedaan, en gisteren 45 minuten attack. Schema geeft deze opties voor vandaag. Mijn spierpijn zegt balance, maar verder zit ik alleen maar stil de hele dag, dus mijn hoofd zegt dat iets meer inspanning geen kwaad kan. Iemand een idee of opnieuw belasten door spierpijn heen kwaad kan? Mijn rusthartslag is 'gewoon'.

Beetje jammer trouwens dat iedereen meel ed heeft lopen hamsteren, want ik gebruik dat vaak en kan het nu niet meer bestellen want het is steeds op bij Picnic.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:03:56 #31
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192245948
@Tuindier: rondje fietsen een optie? Ik zou nu niet weer een intensieve training pakken iig.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_192250851
Toch maar bodypump gedaan met bij twijfel de lichtere variant van de gewichten. Nu HONGER.
pi_192251438
L: 250gr magere kwark aangevuld met bosbessenmix (en lijnzaad) en 2 volkoren wraps met hummus en kaas
B: 6900 stappen* en flink onkruid geplukt
T: Grote eierwafel, later nog een kleine Kitkat en een Oreo paaseitje
D: Opgebakken volkorenrijst met roerbakgroenten, vega kip en pindasaus

* Mijn stappenteller zit op m'n telefoon, die doet het alleen als ik hem in m'n tas heb en doelbewust ga wandelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door PoesInDoos op 24-03-2020 19:32:06 ]
pi_192260713
Ik tikte net de -30 kilo aan. *O* *O* *O* *O*
pi_192260791
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:07 schreef Myraela het volgende:
Wow!! Super goed gedaan! *O* *O* *O* *O*

Wil je nog meer kwijt eigenlijk of ga je werken aan vasthouden?
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:19:50 #36
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192260871
quote:
_O_ Netjes hoor!
pi_192261334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:13 schreef Tuindier het volgende:
Wow!! Super goed gedaan! *O* *O* *O* *O*

Wil je nog meer kwijt eigenlijk of ga je werken aan vasthouden?
Dat blijf ik een lastige vinden. Ik wil sowieso nog 6 kilo kwijt, maar ik had eigenlijk nooit verwacht om daar ook maar bij in de buurt te komen. En nu dat zo dichtbij is, denk ik eigenlijk al aan nog 16 kilo kwijt willen.

Ik heb wel besloten dat ik, voor welk doel dan ook, niet minder ga eten. Dus als het stagneert straks, dan is dat blijkbaar het gewicht dat bij mij past.
pi_192261854
Keurig Myraela! ^O^
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:19:23 #39
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192262882
quote:
Super! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_192262918
quote:
*O* wat goed
pi_192265369
Lijstje:

L: pastasalade
D: pindasoep met broodje
T: banaan en kiwi
pi_192266246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat blijf ik een lastige vinden. Ik wil sowieso nog 6 kilo kwijt, maar ik had eigenlijk nooit verwacht om daar ook maar bij in de buurt te komen. En nu dat zo dichtbij is, denk ik eigenlijk al aan nog 16 kilo kwijt willen.

Ik heb wel besloten dat ik, voor welk doel dan ook, niet minder ga eten. Dus als het stagneert straks, dan is dat blijkbaar het gewicht dat bij mij past.
Herkenbaar dilemma ja (zij het met minder grote verschillen). Denk dat het 'niet minder eten' een heel goed uitgangspunt is. En dat 30kg verlies aanzienlijk meer doet voor je gezondheid dan nu nog wat finetunen.
pi_192271319
Het voordeel van mijn nieuwe zware studieritme is wel dat ik bijna geen tijd heb/vergeet te eten. Vandaag was het ik het tussendoortje in de ochtend gewoon vergeten, dus kan ik vanavond extra veel eten *O*
En nu heb ik heel veel behoefte aan even sporten want lang geleden dat ik me zo lang moest concentreren...
pi_192271399
L: 250ml magere kwark met bosvruchtenmix (en lijnzaad, vergeet steeds de lijnzaad..) en 2 chocoladebroodjes
T: Niks. Druk aan het Legoën en de tijd vergeten.
D: Verse couscous met paprika, courgette, rode ui, falafel en fetakaas
T: Bakje vers (nou ja, 30% op datum korting :') ) gesneden fruit Geen zin meer in.

B: Geen.

[ Bericht 5% gewijzigd door PoesInDoos op 25-03-2020 21:01:50 ]
pi_192279676
Gisteren een dagje iets meer gegeten, bleef maar trek houden. Misschien had ik het even nodig ofzo. Vandaag wel proberen om er niet mee door te gaan. Stevig maar gezond ontbeten, hopelijk is dat een goed begin van de dag en blijft de trek dan even weg.

O: Roerei van twee eieren, met een hele courgette, tomaat, champignons en een paar overgebleven krieltjes van gisteren.
L: Twee geroosterde volkoren boterhammen, eentje met cottage cheese en jam en eentje met pindakaas.
T: Half bakje frambozen en een mandarijn
D: Groentecurry met 50/50 bloemkoolrijst en normale zilvervliesrijst
pi_192280940
T: mok melk
D: zelfgemaakte sushi :9
pi_192281707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:53 schreef Sarabi het volgende:
T: mok melk
D: zelfgemaakte sushi :9
Merk jij dat je meer moeite hebt met die 10k stappen nu? Of kwamen jouw stappen altijd al van bewust wandelen en minder van je normale bezigheden?

Ik moet echt heel bewust lopen (soms blijf ik gewoon thuis op m'n plaats joggen. :@) omdat al m'n normaal leef-beweging weg is gevallen.
pi_192281739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Merk jij dat je meer moeite hebt met die 10k stappen nu? Of kwamen jouw stappen altijd al van bewust wandelen en minder van je normale bezigheden?

Ik moet echt heel bewust lopen (soms blijf ik gewoon thuis op m'n plaats joggen. :@) omdat al m'n normaal leef-beweging weg is gevallen.
Bij mij is er niets veranderd :) (behalve dat mijn man 5 dagen thuis werkt ipv 2).

Ik liep altijd al een rondje in/om huis of de wijk als het nog even nodig was.

Maak nu alleen wel eerder 2 kleine wandelingen ipv 1 grote, voelt iets veiliger met mensen tegenkomen.
pi_192285812
Hoe zetten jullie rode wijn die in een pastasaus gaat in de calorieenteller? De alcohol-calorien kook je er feitelijk uit natuurlijk.
pi_192285838
Ik tel uitkoken niet mee hoor. Vul het gewoon in zoals het in de pan gaat.
pi_192285850
Kook je er eigenlijk wel echt iets uit? De alcohol zelf misschien wel, maar de suikers blijven toch gewoon in de saus.
pi_192285946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:28 schreef Myraela het volgende:
Ik tel uitkoken niet mee hoor. Vul het gewoon in zoals het in de pan gaat.
Dit :Y
pi_192285959
De alcohol gaat er wel grotendeels uit, en die is zeker verantwoordelijk voor een deel van de calorieen. Alcoholvrij bier heeft toch ook minder kcal dan 'gewoon' bier.

Lijstje:
O: havermout, melk, lijnzaad, frambozen
T: appel, roggebrood met oude 30+ kaas
L: 3 bth, houmous 2x, oude 30+ kaas 1x
T: blikje cola light
D: tortellini met kaas met 'bolognese' van linzen, italiaanse diepvriesgroente, tomatenblokjes en wijn
T: glaasje wijn
pi_192286073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:34 schreef Tuindier het volgende:
De alcohol gaat er wel grotendeels uit, en die is zeker verantwoordelijk voor een deel van de calorieen. Alcoholvrij bier heeft toch ook minder kcal dan 'gewoon' bier.

Lijstje:
O: havermout, melk, lijnzaad, frambozen
T: appel, roggebrood met oude 30+ kaas
L: 3 bth, houmous 2x, oude 30+ kaas 1x
T: blikje cola light
D: tortellini met kaas met 'bolognese' van linzen, italiaanse diepvriesgroente, tomatenblokjes en wijn
T: glaasje wijn
Alcoholvrij bier wordt niet gemaakt door gewoon bier te koken dus weet niet of het zo werkt.
De suikers lijken me toch aanwezig e blijven.
pi_192286252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Alcoholvrij bier wordt niet gemaakt door gewoon bier te koken dus weet niet of het zo werkt.
De suikers lijken me toch aanwezig e blijven.
Ja, de suiker wel. De alcohol niet.

Dus zeg dat de wijn 12vol% alcohol is, met 7kcal/gram zuivere alcohol. Dan zou het door (alle) alcohol eruit te koken 12*7=84 kcal per 100ml schelen (als we voor het gemak rekenen met 1g/ml). Nou geloof ik niet dat allles eruit gaat, maar toch wel een subtiel verschil. Dat ik vervolgens graag inzet om een glas wijn bij mijn eten te drinken :+ .

Edit: en bij 0,8 g/ml alcohol ook nog zon 70kcal.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:24:27 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192286826
Je kookt eigenlijk bijzonder weinig alcohol uit gerechten waar zaken als wijn in gaan

Maar als die paar calorieën zo streng meetellen ben je sowieso wel ernstig op de kleintjes aan het letten denk ik? 😅

Met de teringchaos hier thuis met stressy nieuwe baan :') , inwerken op afstand :') , en een peuter die rond rent en de boel saboteert bij te weinig aandacht :'), valt het eten en gewicht me nog enorm mee

Veel snackvoer in huis maar kom er eigenlijk niet veel aan, ik doe netjes structuur in eten inbouwen en let op gezonde zaken als maaltijden _O_
Alleen sporten is minder dan ik zou willen want de dag heeft 10 uur te kort elke dag momenteel.
Probeer wel elke dag te wandelen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192289574
L: 2 kleine kontjes brood + 2 sneden roggebrood met houmous en het bakje fruit van gisteren
T: 2 kleine bananen
B: Met kind op berenjacht; 7800 stappen
D: Groot bord pastasalade (mini penne, sla, komkommer, tomaatjes, belegen kaas, croutons en cottage cheese)

[ Bericht 16% gewijzigd door PoesInDoos op 26-03-2020 18:38:20 ]
pi_192299810
O: Twee crackers, eentje met cottage cheese en (suikerarme) jam en eentje met pindakaas
L: Restje groentecurry van gisteren
T: Half bakje frambozen en een mandarijn
T: Zakje Pombar
D: Bloemkoolpizza, pastasaus, olijven, artisjokhart en een berg rucola
pi_192304951
Fitbit: Gebruikers zetten veel minder stappen tijdens corona-uitbraak https://www.nu.nl/tech/60(...)corona-uitbraak.html (via @nunl)
pi_192306100
T: Halve galiameloen
L: Sla aangevuld met leftover pastasalade van gisteravond
B: 10km gefietst
T: 5 tuc-koekjes
D: Mijn favoriete diepvriespizza O+ En Buisman oploskoffie, dat drink ik al een tijd niet meer vanwege de vele suikers, maar 't is weekend c_/
pi_192316039
Hele week een beetje gefluctueert tussen 73.9 en 74.3. Vandaag 'officiële weegdag en ineens 73.6. Heb het zelfs 3x nagewogen om te geloven, maar het staat er echt :)
pi_192316338
Nachtdienst, dus lijstje is misschien niet geheel logisch.
O - Volkoren spaghetti met een berg groenten, 30+-kaas en tomatenpuree.
T - Soep met volkoren boterhammen en een kiwi.
L - 450 gram Skyr naturel
D - Eiwitpannenkoek, appel
B - Half uurtje fietsen + krachtoefeningen
pi_192318995
O: Volkoren boterham met een omelet van twee eieren
L: Havermout met warme appel (1,5 appel), rozijnen en kaneel
T: Pombar
D: Kaasschnitel, gebakken courgette, zoete aardappel 'taartje' of poging tot. Zoete aardappel met spinazie, ei en tomaat uit de oven.
pi_192323864
L: 250ml kwark met lijnzaad en diepsvriesfruit
B: 6k stappen
T: Bakje voorgesneden fruit en 5 Oreo koekjes
D: 2 baguettes met eiersalade/kaas en vegetarische worst
pi_192327119
Vandaag weer even gebruik gemaakt van de zogenaamde 20% ongezond regel. Al 2 weken vrij clean gegeten dus vandaag weer even lekkere chipjes.
O: kwark
L: 2 harde broodjes
D: spareribs en groente
T: bakje chips
pi_192342051
Net nog een bakje cruesli op, niet de verstandigste keuze, wel erg lekker. :9 Beetje vreemde dag verder. Ik wilde bescheiden avondeten omdat ik uitgebreid zou lunchen. Maar toen mislukte het brood bij de lunch en was de lunch eigenlijk vooral groente met een klein beetje feta. Kan niet echt inschatten hoeveel kcal het was, maar ik bleef wel trek houden. Vandaar de cruesli.

O: Twee volkoren boterhammen, smeerboter en een plak old Amsterdam
L: Tomatentartaar, gepofte knolselderij, gebakken feta met olijven - klein beetje van de mislukte focaccia
T: Amandelen en paprika rijstwafels
D: Restje knolselderij en zo'n falafel, hummus en couscous lunchsalade.
T: Cruesli met melk
pi_192353845
L: Vega kipnuggets, paprika, spinazie en cottage cheese
T: Amandelen en een mandarijn
D: Vega vissticks, broccoli, tomaat en cottage cheese die ik ga kruiden alsof het ravigotesaus is. :')
T: Misschien een halve ananas
pi_192355462
Ik heb net een paar oefeningen op de grond gedaan, wat mis ik m'n sportschool ;(

L: 2 volkorenwraps met cottage cheese en komkommer + een melkschijfje van de Lidl
B: 5k stappen en een half uurtje buik/been/booty/rug oefeningen
T: een peer
D: Bistrokrieltjes, groenteburger en broccoli (en een bakje roomijs toe)

https://www.ah.nl/producten/product/wi57660/ah-roomijs-beker
95kcal per bekertje ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door PoesInDoos op 30-03-2020 15:46:06 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 16:29:43 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192356193
Wat is een melkschijfje?
  maandag 30 maart 2020 @ 16:34:08 #70
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192356243
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:29 schreef Molo het volgende:
Wat is een melkschijfje?
Een leugen, want geen schijf. :{w

https://www.kinder.com/be/nl/kinder-tranche-au-lait

En vooral suiker.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 maart 2020 @ 16:38:05 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192356288
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:34 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Een leugen, want geen schijf. :{w

https://www.kinder.com/be/nl/kinder-tranche-au-lait

En vooral suiker.
Die naam _O- _O- _O-
Ik dacht aan een vegetarische vleesvervanger ofzo op basis van melk oid _O-

Wel ultiem 'ik voel mezelf dik, ik ga gore prutzut in mijn lijf stouwen' voer aan de ingrediënten te zien :D

Had ik weleens met de Lidl Kinder Bueno :')
  maandag 30 maart 2020 @ 16:39:42 #72
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192356316
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Die naam _O- _O- _O-
Ik dacht aan een vegetarische vleesvervanger ofzo op basis van melk oid _O-

Wel ultiem 'ik voel mezelf dik, ik ga gore prutzut in mijn lijf stouwen' voer aan de ingrediënten te zien :D

Had ik weleens met de Lidl Kinder Bueno :')
Ik kijk momenteel vrij veel cartoons, de melkschijfje-reclame zit daar regelmatig tussen. :+

Maar past prima tussen de Prince chocokoekjes enzo. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_192356705
Hatersss, dat spul is heerlijk _O_
En het moest op, want TGT bijna verlopen.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:16:39 #74
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192356825
Oh, het was niet perse kritiek hoor, rest van het lijstje zie ik niet echt wat mis mee, dus beetje zooivoer kan best. :P

Maar wat mij betreft had het net zo goed iets als M&Ms kunnen zijn qua voedingswaarde. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_192356857
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, het was niet perse kritiek hoor, rest van het lijstje zie ik niet echt wat mis mee, dus beetje zooivoer kan best. :P

Maar wat mij betreft had het net zo goed iets als M&Ms kunnen zijn qua voedingswaarde. :D
Molo's wel ;)

Ik ben allang blij dat ik het tegenwoordig bij één kan houden ipv het hele pak. Insert chips/koekjes/snoep etc.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:23:38 #76
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_192356941
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Molo's wel ;)

Ik ben allang blij dat ik het tegenwoordig bij één kan houden ipv het hele pak. Insert chips/koekjes/snoep etc.
Naja, het ís ook gewoon troep. :D Maar met mate kan dat prima, imo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 30 maart 2020 @ 19:32:58 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192359020
quote:

[..]

Molo's wel ;)

Oh nee joh, zooi op zijn tijd eten is heerlijk toch. Als het past in je voeding en je er even blij van wordt, niks mis mee.
Hier vanmiddag bakje chips op :9
pi_192359247
quote:

[..]

Molo's wel ;)

Dat is ook de grootste verandering die je moet maken :)
Bij mij gaat dat ook steeds beter. Zaterdag heel netjes 1 bakje chips gehad ipv de hele zak. Ik moet zeggen, dan blijft ieder chipje ook gewoon lekker. Je proeft het bewuster ofzo.
pi_192359388
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh nee joh, zooi op zijn tijd eten is heerlijk toch. Als het past in je voeding en je er even blij van wordt, niks mis mee.
Hier vanmiddag bakje chips op :9
Dan is het goed :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 19:43 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dat is ook de grootste verandering die je moet maken :)
Bij mij gaat dat ook steeds beter. Zaterdag heel netjes 1 bakje chips gehad ipv de hele zak. Ik moet zeggen, dan blijft ieder chipje ook gewoon lekker. Je proeft het bewuster ofzo.
Ik KAUW tegenwoordig op m'n eten _O_
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:59:43 #80
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192369446
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Hatersss, dat spul is heerlijk _O_
En het moest op, want TGT bijna verlopen.
Dit ja :7. Mooi dat ze nu ook wat breder in Nederland verkrijgbaar zijn, eerst moesten we hiervoor altijd de grens over naar Duitsland.

Lijstje van vandaag:
O: 2 sneëen brood + koffie
T: Banaan
L: Tuna melt wrap :9
T: Kwark met nootjes
D: Chili

Toch weer een beetje de smaak te pakken deze week met wat beter opletten. Het thuiswerken begint soort van te wennen.
pi_192375469
L: Bak kwark met fruit en lijnzaad + 2 snedes roggebrood met houmous
B: 5500 stappen
T: 2 granenkoekjes (zelfde categorie als het melkschijfje :') )
D: Couscous van vorige week (uit de vriezer)
pi_192378780
Hoe tevreden zijn jullie over fitbit? Ik wil graag een smartwatch/sport horloge aanschaffen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Mijn eisen zijn eigenlijk: gps functie voor hardlopen, slaap meten, hartslag meten en gewoon algemene gezondheid. Budget zo 150 euro.
Nu zag ik vandaag toevallig dat de fitbit chage 4 binnenkort uitkomt. Zou dat wat zijn? Of zou een polar / garmin horloge beter zijn?
pi_192378832
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:25 schreef Pinuts het volgende:
Hoe tevreden zijn jullie over fitbit? Ik wil graag een smartwatch/sport horloge aanschaffen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Mijn eisen zijn eigenlijk: gps functie voor hardlopen, slaap meten, hartslag meten en gewoon algemene gezondheid. Budget zo 150 euro.
Nu zag ik vandaag toevallig dat de fitbit chage 4 binnenkort uitkomt. Zou dat wat zijn? Of zou een polar / garmin horloge beter zijn?
Ik heb een charge 3, voor de basic metingen best prima. Merk wel dat ie veel dingen ook verkeerd registeert, van wandelen maakt ie fietsen, stilstaan op een roltrap vindt ie traplopen ect. :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192379503
Lijstje:

L: tomaten/venkelsoep
D: zoete aardappelfrietjes en pulled pork
T: 2 kiwis
pi_192385571
Terug op het laagste gewicht, eens kijken of het lukt om er deze week onder te duiken *O*

Lijstje is hetzelfde als gisteren alleen ander vlees en een extra broodje bij de soep.
pi_192388176
Gisteren iets teveel gegeten. Mijn vriend heeft blijkbaar weer een periode dat hij graag ontbijt met crueli. Ik vind dat eigenlijk onwijs irritant, want voor mij is dat als snoep in huis hebben. Dus daar gaat het fout. Gisteren mee ontbeten, en dan blijf ik 1. trek houden en 2. voelt de dag toch al als mislukt want dat is gewoon een bak suiker.

Maarja, vandaag een nieuwe dag.

O: Havermout, rood fruit, banaan en havermelk
L: Bloemkool, spinazie, cottage cheese en een boterham met boter en een plak Old Amsterdam
D: Salade met falafel, komkommer, tomaat en hummus

Tussendoortjes zie ik nog wel.
pi_192388188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Terug op het laagste gewicht, eens kijken of het lukt om er deze week onder te duiken *O*

Lekker bezig!
pi_192388331
L: Bak kwark met verse frambozen en lijnzaad + 2 witte bolletjes houmous
T: Bakje aardbeien
D: Wokgroenten met scrambled eggs en vega vissticks (Lekker combi, alles moet vandaag op :+ )
pi_192388355
Mijn B wordt minimaal 5k stappen en ik ga vandaag ook weer wat grondoefeningen doen. Heb nog spierpijn van 2 dagen geleden..
pi_192393140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn B wordt minimaal 5k stappen en ik ga vandaag ook weer wat grondoefeningen doen. Heb nog spierpijn van 2 dagen geleden..
7800 stappen uiteindelijk. Grondoefeningen sla ik toch maar even over, m'n buikspieren zijn stuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192405507
Hier gaat het ok-ish. Ik sport 6/7 dagen per week, en ga iedere dag een half uurtje wandelen. Door het op tijd plannen van boodschappen is mijn lol in koken en experimenteren met het 'plant based, whole food' eetpatroon wel wat minder geworden en al dat thuiszitten maakt het moeilijk om niet te veel te snoepen. Maar al met al, mijn gewicht lijkt stabiel of laaaaangzaam aan het zakken.
pi_192405817
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lekker bezig!
Thanks :D weet niet echt hoe het komt, want voor mij is er heel weinig veranderd. Maar toch een stuk minder behoefte om te snaaien.

Vanmorgen niet zomaar een nieuw lichtste gewicht maar ook meteen een drop van 0.6 (wat voor mij veel is).
Zelfs onder het gewicht nu dat ik had tijdens mijn bruiloft *O*
pi_192405995
Nieuwe dag! Ik heb het wandelen ook opgepakt. Podcast in d’n oren en gaan :)

O - Brinta
T- Appel
L - Twee eieren met doperwten en maïs
T - Skyr 0.0
D - Bestellen bij een restaurant in de buurt, nog even kijken wat ik neem
B - 5 kilometer wandelen
pi_192414430
Lijstje:
L: courgettewafels
T: 2 kiwis
D: oosterse rosti met pastinaak
T: schaaltje kroepoek
pi_192414557
T: halve appel
L: 2 volkorenwraps met houmous en kaas
T: 3 chipjes en een doosje Smarties
B: 14km gefietst (per ongeluk, verkeerde afslag genomen...)
D: Volkorenrijst met vega wokstukjes, wokgroenten en Teriyaki saus.
pi_192415748
Ineens een kilo zwaarder vanochtend. Kan geen echte reden bedenken, dus hopelijk is het er snel weer af.

O: banaan
L: drie volkoren, een Old Amsterdam en twee met sellerijsalade en gegrilde groenten.
D: gebakken courgette in tomatensaus, gebakken champignons en een kaasschnitzel.
pi_192417440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:51 schreef Myraela het volgende:
Ineens een kilo zwaarder vanochtend. Kan geen echte reden bedenken, dus hopelijk is het er snel weer af.

O: banaan
L: drie volkoren, een Old Amsterdam en twee met sellerijsalade en gegrilde groenten.
D: gebakken courgette in tomatensaus, gebakken champignons en een kaasschnitzel.
Nu heb ik zin in Old Amsterdam :@
pi_192418613
O: havermout, melk, lijnzaad, bessen
T: sinaasappel
L: plak volkorenstol, 3 knackebrod met houmous en tomaat
T: snack a jack cheese (2x), blikje cola light, blikje edamame (niet lekker)
D: misosoep met wokgroente, chicken gyoza
T: magere yoghurt met walnoten en beetje agave

Totaal 1800 kcal dus het wordt tijd om op te houden met eten voor vandaag.
pi_192418835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Nu heb ik zin in Old Amsterdam :@
Dat had ik ook. :D Ik vertrouwde mezelf nooit met kaas, echt een zwakke plek. Maar ik koop nu die plakken en heb met m’n vriend de afspraak dat we maximaal 1 plak mogen op een dag.

Zo’n blok verdwijnt hier gewoon.
pi_192418870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat had ik ook. :D Ik vertrouwde mezelf nooit met kaas, echt een zwakke plek. Maar ik koop nu die plakken en heb met m’n vriend de afspraak dat we maximaal 1 plak mogen op een dag.

Zo’n blok verdwijnt hier gewoon.
Kaas is ook de enige reden dat ik geen veganist ben :D Vooral oude kaas is onweerstaanbaar. Gelukkig is Old Amsterdam te duur voor m'n budget, dat scheelt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')