Punt. Niet zeiken, dramaqueens.quote:Sanquin-woordvoerder Merlijn van Hasselt begrijpt heel goed dat homoseksuelen het gevoel hebben gediscrimineerd te worden. ,,We snappen dat zij het gevoel hebben veroordeeld te worden om wie ze zijn, maar het geven van bloed draait niet om mensenrechten, maar om het redden van mensenlevens. Wij kijken als allereerste naar de patiënt, een bloedtransfusie moet zo veilig mogelijk gebeuren.”
Gister een item in het NOS journaal over mensen die mentaal niet helemaal sporen in deze crisis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:13 schreef Twiitch het volgende:
Ah, weer een groepje beroepsgekwetsten die janken over randzaken tijdens een wereldwijde crisis.
Die mogen ook geen bloed gevenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef Cockwhale het volgende:
Alsof hetero's altijd veilige seks hebben, monogaam zijn en geen ziektes dragen. Sjonge jonge jonge. Ik neem aan dat er bij bloedonderzoek sowieso een grondige check gedaan wordt naar de aanwezigheid van virussen in het algemeen.
Is dat zo? En hoe wordt dit gecheckt? Met het dragen van een bruine ster op hun borst? Of staat geaardheid ook al geregistreerd in het systeem?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:54 schreef Eendenkooi het volgende:
Het is helemaal geen discriminatie, het onderscheid is immers geoorloofd. Stelletje zeikerds zijn het toch.
Met een vragenlijst waarop je aan moet geven of jij heden ten dagen nog een homofiel kontje genomen hebt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:57 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Is dat zo? En hoe wordt dit gecheckt? Met het dragen van een bruine ster op hun borst?
https://www.sanquin.nl/do(...)is-jouw-bloed-veiligquote:Risicofactoren voor mannen
Je mag nooit bloed geven als:
• je hiv-positief bent of aids hebt.
• je drager van het hepatitis B- of hepatitis C-virus bent.
• je ooit drugs hebt gespoten.
Je mag vier maanden geen bloed geven als:
• je seks hebt gehad met een man.
• je seks hebt gehad met iemand die hiv-positief is of aids heeft.
• je seks hebt gehad met iemand die afkomstig is uit een streek waar aids veel voorkomt, zoals Afrika ten zuiden van de Sahara en de Kaapverdische Eilanden.
• je seks hebt gehad met iemand die een geslachtsziekte of hepatitis (geelzucht, leverontsteking) heeft.
• je seks hebt gehad met iemand die hemofilie (bloederziekte) heeft en die voor 1986 met stollings-preparaten is behandeld.
• je seks hebt gehad met iemand die ooit drugs heeft gespoten.
• je seks hebt gehad waarvoor je geld of drugs hebt ontvangen.
• je betaald hebt voor seks.
• je cocaïne hebt gesnoven
• je contact hebt gehad met bloed van iemand anders, bijvoorbeeld door verwonding aan een gebruikte naald of een met bloed besmeurd scherp voorwerp.
Lijkt me redelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.sanquin.nl/do(...)is-jouw-bloed-veilig
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:10 schreef Sapstengel het volgende:
Persoonlijk zou ik liever geen homobloed willen. Straks wil ik ineens een piemel in m'n mond.
Als het je leven redt...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:10 schreef Sapstengel het volgende:
Persoonlijk zou ik liever geen homobloed willen. Straks wil ik ineens een piemel in m'n mond.
Ras, geslacht, geloofsovertuiging, politieke of sexuele geaardheid zullen mij een biet zijn als ik er mee gered kan worden. Als het maar veilig is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het ook een verstandig lijstje. Het is gewoon een afweging van risico's lijkt me. Bepaalde groepen met hoog risico uitsluiten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ras, geslacht, geloofsovertuiging, politieke of sexuele geaardheid zullen mij een biet zijn als ik er mee gered kan worden. Als het maar veilig is.
Het lijstje van sanquin lijkt overigens heel verstandig en redelijk.
mijn conclusie : Zeikhomo die aandacht wil
Sterk gebaar inderdaad.quote:De advocaat, zelf ook homoseksueel, heeft zich bewust niet geregistreerd als orgaandonor uit protest tegen de uitsluiting van homoseksuelen bij bloeddonatie.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:10 schreef Sapstengel het volgende:
Mijn vriend kan ook geen donor wordenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef MichaelScott het volgende:
quote:Je kunt helaas geen donor worden.
In 1996 werd bij mensen een variant op de ziekte van Creutzfeldt-Jakob (vCJD) ontdekt. Deze nieuwe hersenziekte wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het eten van besmette rundvleesproducten van runderen die BSE (gekkekoeienziekte) hebben gehad. De meeste vCJD-gevallen deden zich tot nu toe voor in het Verenigd Koninkrijk. Bij de variant-CJD is de overdracht via bloedtransfusie bij de mens wel voorgekomen. Om die reden mogen personen die in de periode van 1 januari 1980 tot en met 31 december 1996 zes maanden of langer in het Verenigd Koninkrijk verbleven geen donor worden. Hartelijk dank voor je interesse in het donorschap!
Je kunt ook niet 4 maanden geen homo zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:12 schreef Isabeau het volgende:
Daarnaast kan je niet 4 maanden geen Engelsman zijn.
Als iemand zich gedraagt als een normaal mens, wordt die toch ook buitengesloten door vele groepen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat het belachelijk wordt gemaakt. Het is een uitsluitsel van een groep en het is goed dat we daar eens over nadenken. Deze uitsluiting is niet alleen nu maar al geruime tijd.
Maar is de uitsluiting daarmee verkeerd?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat het belachelijk wordt gemaakt. Het is een uitsluitsel van een groep en het is goed dat we daar eens over nadenken. Deze uitsluiting is niet alleen nu maar al geruime tijd.
Volgens mij zit hem daar de pijn. Dat er niet wordt gekeken naar levensstijl. Net alsof mannelijke homo's alles neuken wat los en vast zit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:02 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar is de uitsluiting daarmee verkeerd?
Het doel is het leveren van veilig bloed aan patiënten die dat nodig hebben, niet het bevorderen van participatie voor alle groepen.
Verschillende groepen blijken verschillende risico's te hebben waardoor hun bloed niet veilig zou kunnen zijn.
Als bloedbank moet je dan een compromis vinden tussen zo min mogelijk risico en zo hoog mogelijke beschikbaarheid.
Groepen met een te hoog risico accepteer je dan niet als donor.
De bloedbank meent dat mannen die seks hebben met mannen een hoger risico hebben.
Ik ga er van uit dat dit is gebaseerd op data en niet omdat de directeur homo's maar vies vindt.
Het is ook geen zwart-wit zaak maar een kwestie van kans.
Een homostel dat volledig monogaam is zal minder risico opleveren dan een heterostel met een open relatie.
Dat kan nog steeds betekenen dat als groep de homo's meer risico heeft dan hetero's.
We hebben het er wel over. Goed moment om het op de agenda te zetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:59 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me inderdaad geen prio hebben om hier nu over te gaan beginnen
dus niemand mag eigenlijk bloed geven..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er wordt oppervlakkig gekeken naar je levensstijl:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij zit hem daar de pijn. Dat er niet wordt gekeken naar levensstijl. Net alsof mannelijke homo's alles neuken wat los en vast zit.
HiV is bijvoorbeeld niet meteen meetbaar en de kans dat een hetero de afgelopen maanden HIV heeft gekregen is vele malen kleiner dan bij een homo.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef Cockwhale het volgende:
Alsof hetero's altijd veilige seks hebben, monogaam zijn en geen ziektes dragen. Sjonge jonge jonge. Ik neem aan dat er bij bloedonderzoek sowieso een grondige check gedaan wordt naar de aanwezigheid van virussen in het algemeen.
De NOS had laatst nog wat homo's die hetzelfde vonden. Wat een egoïstische paardenlul moet je dan wezen. Om een meneer van de bloedbank te jennen, die het gore lef heeft feiten belangrijker te vinden dan je emoties, vindt je het wel ok als Pietje met 2 kinderen geen ander hart krijgt. Fuck you bloedbank1!!quote:
Dus hun organen zijn wel goed maar hun bloed niet. Ik snap het wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De NOS had laatst nog wat homo's die hetzelfde vonden. Wat een egoïstische paardenlul moet je dan wezen. Om een meneer van de bloedbank te jennen, die het gore lef heeft feiten belangrijker te vinden dan je emoties, vindt je het wel ok als Pietje met 2 kinderen geen ander hart krijgt. Fuck you bloedbank1!!
Ja, als je glashard liegt op je aanname formulier dan is er geen enkel probleem om bloed te geven inderdaad. Het is niet dat ze bij je thuis komen kijken met wie je in bed ligt....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:02 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb al 12 jaar dezelfde partner (een man) en al die jaren monogaam geweest...anale seks doe ik zelden (heel lang geleden). Ik snap de overwegingen van sanquin best, maar er gaat gewoon gezond en bruikbaar bloed aan mij verloren. Maar als ik dit allemaal gewoon niet benoem? Dan kan het wel?
Het gaat om het kinderlijke idee dat dit een soort 'wraak' is. Hartstikke leuk als dat ventje hier emotionele genoegdoening uit krijgt maar de enige die je hiermee pakt zijn de mensen die een donor nodig hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus hun organen zijn wel goed maar hun bloed niet. Ik snap het wel.
Ongeveer een factor 40 keer zo hoog, als je er vanuit gaat dat de verdeling onder bloeddonoren gelijk is aan de algemene populatie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:53 schreef probeer het volgende:
Ok, maar hoe groot is het risico dat een homoseksuele bloeddonor hiv heeft, tov het risico dat een heteroseksuele bloeddonor hiv heeft? Lijkt me nogal relevant.
Jouw bloed is gewoon welkom als t aan mij ligt. Het zijn vooral de homos met veel seksuele contacten waar men het begrijpelijk liever niet van heeft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:02 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb al 12 jaar dezelfde partner (een man) en al die jaren monogaam geweest...anale seks doe ik zelden (heel lang geleden). Ik snap de overwegingen van sanquin best, maar er gaat gewoon gezond en bruikbaar bloed aan mij verloren. Maar als ik dit allemaal gewoon niet benoem? Dan kan het wel?
Eens, echt, dit gaat niet over homoseksualiteit an sich, het gaat over verhoogde risico’s welke wetenschappelijk bewezen zijn het is dus geen willekeur.. het gaat over de patiënten en het SNEL kunnen leveren van bloed. Mensen met bloedgroep A worden ook niet gediscrimineerd als bloedgroep B nodig is...quote:
Tuurlijk hebben ze niet altijd veilige seks. Maar in het geval van onveilige seks is de kans op overdracht van ziektes bij anale seks veel groter dan bij vaginale seks. Dat maakt homo’s dus nog steeds een risicogroep. Eens met de bloedbankquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef Cockwhale het volgende:
Homo's worden ook niet uitgesloten omdat ze homo zijn, gewoon even vier maandjes geen pikken zuigen en je bent van harte welkom.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je kunt ook niet 4 maanden geen homo zijn.
Maar hij is ook niet uitgesloten om wat hij is (Engelsman) maar om wat hij ooit gedaan heeft (tussen 1980 en 1996 in het VK gewoond).
Als je er langer dan 5 seconden over na denkt, is het allemaal niet moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus hun organen zijn wel goed maar hun bloed niet. Ik snap het wel.
Dank voor deze informatieve post.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Ongeveer een factor 40 keer zo hoog, als je er vanuit gaat dat de verdeling onder bloeddonoren gelijk is aan de algemene populatie.
De kans dat een hiv-infectie met de huidige testen niet gedetecteerd wordt is natuurlijk extreem laag en hangt dan vooral af van de tijd tussen infectie en bloedafname. In de UK is in 2017 de tijd dat je geen seks met mannen gehad hebt mogen hebben verlaagd van twaalf naar drie maanden. Dat leverde een incremental risk op van 0,18-0,67 per miljoen gevallen, waarbij het geaccepteerd risico op 1 per miljoen lag.
Op hoeveel gevallen het verder naar 0 verlagen precies zou schelen kan ik niet zo snel vinden, maar zal ongetwijfeld nog wel ver boven die acceptatiegrens liggen en die grens blijft bij iets als bloedafnames logischerwijs extreem laag.
Bron
Gewoon eventjes 4 maanden geen vrouwen naaien en je bent van harte welkomquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Homo's worden ook niet uitgesloten omdat ze homo zijn, gewoon even vier maandjes geen pikken zuigen en je bent van harte welkom.
Moet op fok geen probleem zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gewoon eventjes 4 maanden geen vrouwen naaien en je bent van harte welkom
Ze geven mij een prima indicatie van de grootte van het risico waar ik het moet zoeken. Een domein van 0-1 op 1 miljoen. Maar wel met een significant verschil in risico tussen de twee groepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Cijfers uit de uk waren inderdaad erg informatief.....
Van seks met vrouwen krijg je zelden HIV. Kontenbonken met een vent is helaas een ander verhaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gewoon eventjes 4 maanden geen vrouwen naaien en je bent van harte welkom
Want daar krijg je uiteraard standaard HIV van?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Van seks met vrouwen krijg je zelden HIV. Kontenbonken met een vent is helaas een ander verhaal.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ras, geslacht, geloofsovertuiging, politieke of sexuele geaardheid zullen mij een biet zijn als ik er mee gered kan worden. Als het maar veilig is.
Het lijstje van sanquin lijkt overigens heel verstandig en redelijk.
mijn conclusie : Zeikhomo die aandacht wil
Nee, maar kennelijk wel vaker.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Want daar krijg je uiteraard standaard HIV van?
Voor het eerst meer hetero mannen besmet met hiv-virus dan homo's.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Van seks met vrouwen krijg je zelden HIV. Kontenbonken met een vent is helaas een ander verhaal.
Niet iedere homostel doet aan anale seks.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Saai.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet iedere homostel doet aan anale seks.
Jij houdt wel van niet anale homoseks?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik niet en ik vind het niet saai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |