same here. Er zijn normaal duizenden toeristen en dan ook nog restaurantjes die ook inslaan bij de Aldi. Valt allemaal weg. Daarnaast heb ik het vermoeden dat een deel van mijn buren de stad uit is. Ook de B&B 's zijn leeg nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:18 schreef Aventura het volgende:
Vandaag alles kunnen kopen wat ik nodig heb. In de supermarkt in het centrum van mijn stad. Daar komt nu natuurlijk geen kip meer omdat de andere winkels dicht zijn, terwijl de supermarkten bij bij in de buurt hele woonwijken moeten voorzien van boodschappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Gaan wij ook doen. We hebben nog veel meel (ik haal altijd biologisch meel, veelal spelt uit Duitsland), er is gist voor brood en pizza's, tomatensaus maak ik altijd heel groot en vries ik in in porties voor 2 pizza's, er is heel veel biologische buffelmozzarella in de vriezer want AH deed ze een tijd geleden weg met 35% korting omdat ze tegen de datum liepen en zo hebben we echt nog heel veel dingen liggen. De kippen leggen eieren als gekken. Melk en aardappelen halen we bij de boer. Water uit de kraan (wel door een filter), er ligt nog vlees in de vriezer en als dat op is kan ik altijd bratlinge maken van granen en groenten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:37 schreef quirina het volgende:
Voorlopig ga ik alleen naar de super indien hoognodig.
Mee eens. 7-8 is gewoon de beste optie en een tegemoetkoming naar de oudere medemens. Niet zeiken dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nederlanders zijn het zeikstralen zelfs in deze tijd nog steeds niet verleerd. Hoeveel negatieve reacties we krijgen op het ouderenuurtje, niet normaal. Ze vergeten dat de ouderen heel de dag door welkom zijn en dit uurtje een extraatje is.
Van 7 tot 8 is vroeg ja, maar m.i. kan het niet anders. Je kan moeilijk je klanten die op de gebruikelijke openingstijd komen wegsturen. Want er zullen er altijd bij zijn die het niet wisten. Halverwege de dag zoals ook wordt geopperd is helemaal niet te doen. Dan moet je ook winkelende mensen gaan wegsturen of vertellen dat ze nog 5 minuten hebben om te winkelen.
Jammer dat dit weer een ding is geworden. Supermarkten hoeven dit niet te doen.
Wow 250 euro, dat betekent dat veel bestellingen daar dik boven zaten. Belachelijk, veel mensen hebben geld teveel. Nou ja dat is met deze crisis dan ook gelijk over dat geld overschot..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Van de AH-website:
Tijdelijk tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen
In verband met de aanhoudende vraag en omdat we zoveel mogelijk klanten willen helpen kan je tot nader order tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen. We willen de beschikbare producten zo eerlijk mogelijk verdelen onder al onze klanten. Zo helpen we elkaar een beetje.
jeetje.![]()
Wat een belachelijke bedragen en hoeveelheid eten
Dat is denk ik ook bij het grootste gedeelte het geval.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien zijn mensen niet zozeer bang dat de produkten in de winkel uitverkocht raken maar zijn mensen bang dat ze ziek worden en weken lang niet meer naar de winkel kunnen?
Hoe minder vaak je naar de winkel hoeft, hoe kleiner de kans op besmettingquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien zijn mensen niet zozeer bang dat de produkten in de winkel uitverkocht raken maar zijn mensen bang dat ze ziek worden en weken lang niet meer naar de winkel kunnen?
Ja, het is vreemd dat "hamsteren" wordt gezien als egoïstisch. De enige reden waarom ikzelf een flinke voorraad heb is zodat ik, als ik ziek word, gewoon 2 weken binnen kan blijven en dus geen anderen besmet, en ook geen andere mensen hoef te belasten om dingen voor mij te gaan halen. Er zijn genoeg andere mensen die dat soort hulp veel harder nodig hebben. Want ik ga er vanuit dat ik ziek wordt, maar gezien mijn goede gezondheid waarschijnlijk niet kritisch ziek. Dus ik wil het systeem zo min mogelijk belasten en geen andere mensen besmetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, het is vreemd dat "hamsteren" wordt gezien als egoïstisch. De enige reden waarom ikzelf een flinke voorraad heb is zodat ik, als ik ziek word, gewoon 2 weken binnen kan blijven en dus geen anderen besmet, en ook geen andere mensen hoef te belasten om dingen voor mij te gaan halen. Er zijn genoeg andere mensen die dat soort hulp veel harder nodig hebben. Want ik ga er vanuit dat ik ziek wordt, maar gezien mijn goede gezondheid waarschijnlijk niet kritisch ziek. Dus ik wil het systeem zo min mogelijk belasten en geen andere mensen besmetten.
Nou ik heb dus twee weken ziek thuis gezeten. Mijn man wilde een week of 4 geleden de boodschappen doen. Ik zei okay da's goed. Maar van alles neem je het dubbele mee. Dus waar je er normaal 1 van meeneemt, nu 2 etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopen
Inderdaad apart.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedere week voor 250 euro gaan bestellennet of je een heel weeshuis hebt
Zag ik vanmorgen ook bij de Lidl bij mij in de straat (niet in NL btw), mensen winkelwagentjes buiten in een rij. Ben toen maar doorgereden. Vermoed ivm max aantal klanten tegelijk...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Rijen voor de Jumbo in Drachten. Er staat een wasbak buiten waar mensen hun handen kunnen wassen. Zaterdag moeten er twee wasbakken staan.
Omrop Fryslân
Dit geldt voor mij inderdaad. Ik woon ook alleen, en weinig familie/vrienden hier in de buurt die even langs kunnen wippen voor boodschappen, dus ja...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
En de zoetjes?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:58 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Suiker op bij de Hoogvliet.
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopen
Vega producten gaan vaak langer mee dan vlees enkel in de koelkast. Afbakbrood inplaats van normaal brood. Sommige groenten gaan langer mee dan anderen zoals bijvoorbeeld wortels. Ook blikgroenten. Daar kom je 2 weken wel mee door.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:01 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezer
O blikgroenten idd. Maar als je flink ziek bent kun je niet eens koken dus eigenlijk kun je beter kant een klaar dingen hebben in die periode.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Vega producten gaan vaak langer mee dan vlees enkel in de koelkast. Afbakbrood inplaats van normaal brood. Sommige groenten gaan langer mee dan anderen zoals bijvoorbeeld wortels. Ook blikgroenten. Daar kom je 2 weken wel mee door.
Bonen. Dus wat meer vegetarisch leren koken helpt dan wel. En dan groenten uit blik etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:01 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezer
In Groningen ook bij de Euroborg, gisteravond stond iedereen netjes in de rij om handen te wassenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Rijen voor de Jumbo in Drachten. Er staat een wasbak buiten waar mensen hun handen kunnen wassen. Zaterdag moeten er twee wasbakken staan.
Omrop Fryslân
Juist, daar dacht ik ook al aan. Iedereen gaat de hele dag netflixen met cakes en zakken snoep en chips. Na deze epidemie krijgen we een obesity- en diabetes crisisquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:25 schreef Salina het volgende:
Wat me vooral opviel hier in Breda, was dat - buiten de te verwachten WC-papier en pasta/rijst - één schap bijna compleet leeg was: dat van de pakken koekjes en cakejes.![]()
Van die appelkoeken, amandeldingen, je weet wel.
Iedereen lekker viesdik straks.
Ik kan nergens vinden of dit ook de reden is dat ze limieten op bepaalde producten hebben gezet, maar heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar kon nu bijvoorbeeld maximaal 3 pakken melk en 4 courgettes. Ik eet gewoon graag courgette, laat me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Van de AH-website:
Tijdelijk tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen
In verband met de aanhoudende vraag en omdat we zoveel mogelijk klanten willen helpen kan je tot nader order tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen. We willen de beschikbare producten zo eerlijk mogelijk verdelen onder al onze klanten. Zo helpen we elkaar een beetje.
jeetje.![]()
Wat een belachelijke bedragen en hoeveelheid eten
Jij hebt iig nog een bestelmoment. Ik moet gewoon net als alle plebs maandag naar de supermarktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden of dit ook de reden is dat ze limieten op bepaalde producten hebben gezet, maar heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar kon nu bijvoorbeeld maximaal 3 pakken melk en 4 courgettes. Ik eet gewoon graag courgette, laat me.Dat is toch geen hamster-product.
Ja, het was eerst ook allemaal vol. Maar ben blijven kijken en toen was er ineens weer een momentje vrij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef Lonaa het volgende:
Jij hebt iig nog een bestelmoment. Ik moet gewoon net als alle plebs maandag naar de supermarkt
Je vergeet je 45 kg rijstquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef SeLang het volgende:
Als ik in quarantaine moet en mijn brood op is dan heb ik als alternatief zakken muesli (wat qua voedingswaarde zo'n beetje hetzelfde is). Ook kan ik pasta of rijst eten als ontbijt
Vlees is een probleem (mijn vriesvak is klein) maar ik heb stapels blikjes sardientjes, wat nog gezonder is ook. Kan ook goed door de pasta, samen met (houdbare) olijven. Dat soort dingen maak ik ook altijd als ik met de auto kampeer op plaatsen waar geen winkels zijn en dus houdbaar spul moet hebben. Dan heb ik altijd mijn hele kofferbak vol met pasta, saus, olijven en sardientjes. Heerlijke kost na een dag lang wandelen![]()
Btw: op mijn PCT hike (backpacken door de wildernis) heb ik 5 maanden geleefd op pinda's, krenten, chocola, pastamaaltijden, vitaminepillen en water uit beekjes. 4200km gelopen, berg op, berg af, nooit ziek geweest
Hoeveel jaar zou jij het in quarantaine kunnen uithouden met zulke voorraden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef SeLang het volgende:
Als ik in quarantaine moet en mijn brood op is dan heb ik als alternatief zakken muesli (wat qua voedingswaarde zo'n beetje hetzelfde is). Ook kan ik pasta of rijst eten als ontbijt
Vlees is een probleem (mijn vriesvak is klein) maar ik heb stapels blikjes sardientjes, wat nog gezonder is ook. Kan ook goed door de pasta, samen met (houdbare) olijven. Dat soort dingen maak ik ook altijd als ik met de auto kampeer op plaatsen waar geen winkels zijn en dus houdbaar spul moet hebben. Dan heb ik altijd mijn hele kofferbak vol met pasta, saus, olijven en sardientjes. Heerlijke kost na een dag lang wandelen![]()
Btw: op mijn PCT hike (backpacken door de wildernis) heb ik 5 maanden geleefd op pinda's, krenten, chocola, pastamaaltijden, vitaminepillen en water uit beekjes. 4200km gelopen, berg op, berg af, nooit ziek geweest
25 euro is het minimum bestelbedrag bij Picnic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Helaas ligt het minimale bestelbedrag bij die online supermarkten nogal hoog, waardoor die optie sowieso al afvalt.
BraddieGodquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
De Jumbo hier was én redelijk gevuld nog én vrij rustig. Denk dat de AH drukker was.
Koop eens wat groentequote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
De Jumbo hier was én redelijk gevuld nog én vrij rustig. Denk dat de AH drukker was.
Ik dacht het, jij zegt hetquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Boodschappen voor 2 wekenAlsof die bolle dat niet binnen 2 dagen wegwerkt
Iedereen denkt en zegt hetquote:
Myraela leeft nogquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden of dit ook de reden is dat ze limieten op bepaalde producten hebben gezet, maar heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar kon nu bijvoorbeeld maximaal 3 pakken melk en 4 courgettes. Ik eet gewoon graag courgette, laat me.Dat is toch geen hamster-product.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
Genoeg mensen die tegenwoordig filmen en het online gooien in deze tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zullen ze blij mee zijn dat je hebt lopen filmen in hun supermarkt.
Mijn handen kunnen niet tegen die troep, zit ik meteen onder de uitslag. Dus ik weiger dat, maar doe wel netjes boodschappen met handschoenenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:36 schreef Puntenjager het volgende:
Supermarkt hier was tjokvol.
Wel waren er wachtlijnen aangebracht. En ook moest je je handen desinfecteren bij de ingang.
Vervolgens droeg de cassière dan weer geen handschoentjes(Dat had ik nou wèl gedaan)
De kip is al weer op. Als je heel benieuwd bent hoe je een kipburger aan kan laten branden:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:47 schreef Declan-Harp het volgende:
Boodschappen voor 2 wekenAlsof die bolle dat niet binnen 2 dagen wegwerkt
haha, ken hem verder niet. Mis er ook weinig aan geloof ikquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:49 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Iedereen denkt en zegt hetBraddie
Euh ja. Dat betekend niet dat winkels daarop zitten te wachten. Bij de AH waar ik werk mogen volgens de huisregels niet eens foto's gemaakt worden, laat staan gefilmd worden. Vind het persoonlijk ook een raar gezicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
[..]
Genoeg mensen die tegenwoordig filmen en het online gooien in deze tijd.
Mijn hemelquote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kip is al weer op. Als je heel benieuwd bent hoe je een kipburger aan kan laten branden:
480p genot.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
MJ is alive!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Mijn handen kunnen niet tegen die troep, zit ik meteen onder de uitslag. Dus ik weiger dat, maar doe wel netjes boodschappen met handschoenen
Nou dat is onzin. Ze komen in pakken van 2, ik had 2 pakken, dus nu heb ik nog 3 burgers op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De kip is al weer op. Als je heel benieuwd bent hoe je een kipburger aan kan laten branden:
Gelukkig heb je noodles voor een jaarquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
[..]
Nou dat is onzin. Ze komen in pakken van 2, ik had 2 pakken, dus nu heb ik nog 3 burgers op.
En inderdaad, ik kan niet koken.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig heb je noodles voor een jaar
Laatste keer dat ik een video van je zag was een jaar geleden ofzo. Toen leek het de goede kant op te gaan met je dieet. Wat is er in vredesnaam gebeurd in die tijd?quote:
Je had de video ook ‘man koopt alleen ongezonde meuk’ kunnen noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:33 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
Niets. Ik ben in 1,5 jaar juist wat afgevallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik een video van je zag was een jaar geleden ofzo. Toen leek het de goede kant op te gaan met je dieet. Wat is er in vredesnaam gebeurd in die tijd?
Je kijkt niet eens naar de ingrediënten van wat je koopt, of naar het dierenwelzijn, gewoon alles wat je tegenkomt pleur je in je sleepmandje.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:26 schreef ItsTheBradgeHere het volgende:
[..]
Niets. Ik ben in 1,5 jaar juist wat afgevallen.
Dat is niet waar, producten met teveel vitamines worden ontweken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
gewoon alles wat je tegenkomt pleur je in je sleepmandje.
Het was idd pure alcohol. Niet bepaald goed voor je handen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Mijn handen kunnen niet tegen die troep, zit ik meteen onder de uitslag. Dus ik weiger dat, maar doe wel netjes boodschappen met handschoenen
Exact dat is de toe te passen strategie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:53 schreef -Straw- het volgende:
Ik denk dat ze extra vroeg zijn begonnen met aanvullen vandaag. Ook wel slim, volle schappen zorgen ervoor dat mensen minder bang zijn mis te lopen. Hopelijk komende dagen ook gewoon volle schappen
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Exact dat is de toe te passen strategie.
Als je als AH de grapjas wilt uithangen moet je nu de schappen van een willekeurig product slechts voor kwart vullen. Met zekerheid dat mensen dat product binnen 24 uur als malloten gaan hamsteren. Waarschijnlijk zelfs als het houtskool voor de bbq is (in fokking maart). En waarschijnlijk zelfs als het maar in 10 Albertheijns voor een kwart gevuld is.
Nee, werkt niet en is ongezond.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:38 schreef Xenorium het volgende:
Beter ga je low carb dieet doen of Keto. Veel vet en groente, geen koolhydraten en suiker. Werkt prima.
Niet echt, ik doe het al jaren. Fit als een hoentje op Keto.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, werkt niet en is ongezond.
Maar blijf gewoon zulke onzin van elkaar overnemen op internet. Net zoals met het hamsteren
Bij mij werkt het wel. Laten we niet vergeten dat geen mens hetzelfde is hèquote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:58 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, werkt niet en is ongezond.
Maar blijf gewoon zulke onzin van elkaar overnemen op internet. Net zoals met het hamsteren
Nou, de stofwisseling van mensen is redelijk gelijk. Of ben jij een sulfur based life form ofzo?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij mij werkt het wel. Laten we niet vergeten dat geen mens hetzelfde is hè
Aan de kaartjes te zien is half het brood in de bonusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De broodafdeling van AH ergens in A'dam, vandaag rond 18.00 uur.
[ afbeelding ]
Tja .... ik weet het verder ook niet. Ik ga alleen maar af op wat bij het beste werkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:27 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nou, de stofwisseling van mensen is redelijk gelijk. Of ben jij een sulfur based life form ofzo?
https://www.nu.nl/economi(...)tributiestoring.htmlquote:Door een grote storing bij de distributiecentra van Albert Heijn zullen de supermarktschappen zondag leger zijn dan gepland. Het bedrijf noemt het een 'ernstig procesincident', blijkt uit een interne memo die is ingezien door NU.nl.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)tributiestoring.html
Toevaligquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Slechte timing inderdaad. Bij de AH hier leek het gisteren net weer een beetje op orde te zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:52 schreef Rodgrod het volgende:
[..]En ze zijn al vrij leeg bij de AH. Niet handig
Ik denk eerder gedenatureerde alcohol of IPA, pure alcohol is niet te betalen vanwege de accijns.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:43 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het was idd pure alcohol. Niet bepaald goed voor je handen.
Ai. Lege schappen tot woensdag dus lees ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
kan je zien hoe kwetsbaar alles is. Er is blijkbaar geen noodsysteem waar op teruggevallen kan worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ai. Lege schappen tot woensdag dus lees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |