same here. Er zijn normaal duizenden toeristen en dan ook nog restaurantjes die ook inslaan bij de Aldi. Valt allemaal weg. Daarnaast heb ik het vermoeden dat een deel van mijn buren de stad uit is. Ook de B&B 's zijn leeg nu.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:18 schreef Aventura het volgende:
Vandaag alles kunnen kopen wat ik nodig heb. In de supermarkt in het centrum van mijn stad. Daar komt nu natuurlijk geen kip meer omdat de andere winkels dicht zijn, terwijl de supermarkten bij bij in de buurt hele woonwijken moeten voorzien van boodschappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Gaan wij ook doen. We hebben nog veel meel (ik haal altijd biologisch meel, veelal spelt uit Duitsland), er is gist voor brood en pizza's, tomatensaus maak ik altijd heel groot en vries ik in in porties voor 2 pizza's, er is heel veel biologische buffelmozzarella in de vriezer want AH deed ze een tijd geleden weg met 35% korting omdat ze tegen de datum liepen en zo hebben we echt nog heel veel dingen liggen. De kippen leggen eieren als gekken. Melk en aardappelen halen we bij de boer. Water uit de kraan (wel door een filter), er ligt nog vlees in de vriezer en als dat op is kan ik altijd bratlinge maken van granen en groenten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:37 schreef quirina het volgende:
Voorlopig ga ik alleen naar de super indien hoognodig.
Mee eens. 7-8 is gewoon de beste optie en een tegemoetkoming naar de oudere medemens. Niet zeiken dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nederlanders zijn het zeikstralen zelfs in deze tijd nog steeds niet verleerd. Hoeveel negatieve reacties we krijgen op het ouderenuurtje, niet normaal. Ze vergeten dat de ouderen heel de dag door welkom zijn en dit uurtje een extraatje is.
Van 7 tot 8 is vroeg ja, maar m.i. kan het niet anders. Je kan moeilijk je klanten die op de gebruikelijke openingstijd komen wegsturen. Want er zullen er altijd bij zijn die het niet wisten. Halverwege de dag zoals ook wordt geopperd is helemaal niet te doen. Dan moet je ook winkelende mensen gaan wegsturen of vertellen dat ze nog 5 minuten hebben om te winkelen.
Jammer dat dit weer een ding is geworden. Supermarkten hoeven dit niet te doen.
Wow 250 euro, dat betekent dat veel bestellingen daar dik boven zaten. Belachelijk, veel mensen hebben geld teveel. Nou ja dat is met deze crisis dan ook gelijk over dat geld overschot..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Van de AH-website:
Tijdelijk tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen
In verband met de aanhoudende vraag en omdat we zoveel mogelijk klanten willen helpen kan je tot nader order tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen. We willen de beschikbare producten zo eerlijk mogelijk verdelen onder al onze klanten. Zo helpen we elkaar een beetje.
jeetje.![]()
Wat een belachelijke bedragen en hoeveelheid eten
Dat is denk ik ook bij het grootste gedeelte het geval.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien zijn mensen niet zozeer bang dat de produkten in de winkel uitverkocht raken maar zijn mensen bang dat ze ziek worden en weken lang niet meer naar de winkel kunnen?
Hoe minder vaak je naar de winkel hoeft, hoe kleiner de kans op besmettingquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien zijn mensen niet zozeer bang dat de produkten in de winkel uitverkocht raken maar zijn mensen bang dat ze ziek worden en weken lang niet meer naar de winkel kunnen?
Ja, het is vreemd dat "hamsteren" wordt gezien als egoïstisch. De enige reden waarom ikzelf een flinke voorraad heb is zodat ik, als ik ziek word, gewoon 2 weken binnen kan blijven en dus geen anderen besmet, en ook geen andere mensen hoef te belasten om dingen voor mij te gaan halen. Er zijn genoeg andere mensen die dat soort hulp veel harder nodig hebben. Want ik ga er vanuit dat ik ziek wordt, maar gezien mijn goede gezondheid waarschijnlijk niet kritisch ziek. Dus ik wil het systeem zo min mogelijk belasten en geen andere mensen besmetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, het is vreemd dat "hamsteren" wordt gezien als egoïstisch. De enige reden waarom ikzelf een flinke voorraad heb is zodat ik, als ik ziek word, gewoon 2 weken binnen kan blijven en dus geen anderen besmet, en ook geen andere mensen hoef te belasten om dingen voor mij te gaan halen. Er zijn genoeg andere mensen die dat soort hulp veel harder nodig hebben. Want ik ga er vanuit dat ik ziek wordt, maar gezien mijn goede gezondheid waarschijnlijk niet kritisch ziek. Dus ik wil het systeem zo min mogelijk belasten en geen andere mensen besmetten.
Nou ik heb dus twee weken ziek thuis gezeten. Mijn man wilde een week of 4 geleden de boodschappen doen. Ik zei okay da's goed. Maar van alles neem je het dubbele mee. Dus waar je er normaal 1 van meeneemt, nu 2 etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopen
Inderdaad apart.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedere week voor 250 euro gaan bestellennet of je een heel weeshuis hebt
Zag ik vanmorgen ook bij de Lidl bij mij in de straat (niet in NL btw), mensen winkelwagentjes buiten in een rij. Ben toen maar doorgereden. Vermoed ivm max aantal klanten tegelijk...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Rijen voor de Jumbo in Drachten. Er staat een wasbak buiten waar mensen hun handen kunnen wassen. Zaterdag moeten er twee wasbakken staan.
Omrop Fryslân
Dit geldt voor mij inderdaad. Ik woon ook alleen, en weinig familie/vrienden hier in de buurt die even langs kunnen wippen voor boodschappen, dus ja...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |