En de zoetjes?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:58 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Suiker op bij de Hoogvliet.
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
2 weken voorraad probeer ik ook aan te houden ja. En meestal heb je al wat dingen liggen zodat je vooral verse producten moet aanvullen. Dat is wel wat anders dan 10 pakken WC-papier wat sommige mensen kopen
Vega producten gaan vaak langer mee dan vlees enkel in de koelkast. Afbakbrood inplaats van normaal brood. Sommige groenten gaan langer mee dan anderen zoals bijvoorbeeld wortels. Ook blikgroenten. Daar kom je 2 weken wel mee door.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:01 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezer
O blikgroenten idd. Maar als je flink ziek bent kun je niet eens koken dus eigenlijk kun je beter kant een klaar dingen hebben in die periode.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Vega producten gaan vaak langer mee dan vlees enkel in de koelkast. Afbakbrood inplaats van normaal brood. Sommige groenten gaan langer mee dan anderen zoals bijvoorbeeld wortels. Ook blikgroenten. Daar kom je 2 weken wel mee door.
Bonen. Dus wat meer vegetarisch leren koken helpt dan wel. En dan groenten uit blik etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:01 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Wat voor eten hou je dan op voorraad? Ik kan echt niet zoveel vlees, groente en brood kwijt in de vriezer
In Groningen ook bij de Euroborg, gisteravond stond iedereen netjes in de rij om handen te wassenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Rijen voor de Jumbo in Drachten. Er staat een wasbak buiten waar mensen hun handen kunnen wassen. Zaterdag moeten er twee wasbakken staan.
Omrop Fryslân
Juist, daar dacht ik ook al aan. Iedereen gaat de hele dag netflixen met cakes en zakken snoep en chips. Na deze epidemie krijgen we een obesity- en diabetes crisisquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:25 schreef Salina het volgende:
Wat me vooral opviel hier in Breda, was dat - buiten de te verwachten WC-papier en pasta/rijst - één schap bijna compleet leeg was: dat van de pakken koekjes en cakejes.![]()
Van die appelkoeken, amandeldingen, je weet wel.
Iedereen lekker viesdik straks.
Ik kan nergens vinden of dit ook de reden is dat ze limieten op bepaalde producten hebben gezet, maar heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar kon nu bijvoorbeeld maximaal 3 pakken melk en 4 courgettes. Ik eet gewoon graag courgette, laat me.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Van de AH-website:
Tijdelijk tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen
In verband met de aanhoudende vraag en omdat we zoveel mogelijk klanten willen helpen kan je tot nader order tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen. We willen de beschikbare producten zo eerlijk mogelijk verdelen onder al onze klanten. Zo helpen we elkaar een beetje.
jeetje.![]()
Wat een belachelijke bedragen en hoeveelheid eten
Jij hebt iig nog een bestelmoment. Ik moet gewoon net als alle plebs maandag naar de supermarktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden of dit ook de reden is dat ze limieten op bepaalde producten hebben gezet, maar heb er eerder nooit problemen mee gehad. Maar kon nu bijvoorbeeld maximaal 3 pakken melk en 4 courgettes. Ik eet gewoon graag courgette, laat me.Dat is toch geen hamster-product.
Ja, het was eerst ook allemaal vol. Maar ben blijven kijken en toen was er ineens weer een momentje vrij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef Lonaa het volgende:
Jij hebt iig nog een bestelmoment. Ik moet gewoon net als alle plebs maandag naar de supermarkt
Je vergeet je 45 kg rijstquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef SeLang het volgende:
Als ik in quarantaine moet en mijn brood op is dan heb ik als alternatief zakken muesli (wat qua voedingswaarde zo'n beetje hetzelfde is). Ook kan ik pasta of rijst eten als ontbijt
Vlees is een probleem (mijn vriesvak is klein) maar ik heb stapels blikjes sardientjes, wat nog gezonder is ook. Kan ook goed door de pasta, samen met (houdbare) olijven. Dat soort dingen maak ik ook altijd als ik met de auto kampeer op plaatsen waar geen winkels zijn en dus houdbaar spul moet hebben. Dan heb ik altijd mijn hele kofferbak vol met pasta, saus, olijven en sardientjes. Heerlijke kost na een dag lang wandelen![]()
Btw: op mijn PCT hike (backpacken door de wildernis) heb ik 5 maanden geleefd op pinda's, krenten, chocola, pastamaaltijden, vitaminepillen en water uit beekjes. 4200km gelopen, berg op, berg af, nooit ziek geweest
Hoeveel jaar zou jij het in quarantaine kunnen uithouden met zulke voorraden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef SeLang het volgende:
Als ik in quarantaine moet en mijn brood op is dan heb ik als alternatief zakken muesli (wat qua voedingswaarde zo'n beetje hetzelfde is). Ook kan ik pasta of rijst eten als ontbijt
Vlees is een probleem (mijn vriesvak is klein) maar ik heb stapels blikjes sardientjes, wat nog gezonder is ook. Kan ook goed door de pasta, samen met (houdbare) olijven. Dat soort dingen maak ik ook altijd als ik met de auto kampeer op plaatsen waar geen winkels zijn en dus houdbaar spul moet hebben. Dan heb ik altijd mijn hele kofferbak vol met pasta, saus, olijven en sardientjes. Heerlijke kost na een dag lang wandelen![]()
Btw: op mijn PCT hike (backpacken door de wildernis) heb ik 5 maanden geleefd op pinda's, krenten, chocola, pastamaaltijden, vitaminepillen en water uit beekjes. 4200km gelopen, berg op, berg af, nooit ziek geweest
25 euro is het minimum bestelbedrag bij Picnic.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Helaas ligt het minimale bestelbedrag bij die online supermarkten nogal hoog, waardoor die optie sowieso al afvalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |