Het is vooral interessant hoeveel mensen er 'extra' sterven. Als veel van de mensen die nu door corona overlijden normaal ook al in deze periode het loodje zouden leggen. In hoeverre zijn het dan corona dodenquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
de seizoensgriep 3 jaar terug legde in NL 9000 man om dus ik zou daar wel een ja op durven te zeggen.
zit al te praten tegen m'n gehakt, dat was toch ooit ook een levend wezen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Misschien heb je een vlieg in huis oid. Roeien met de riemen die je hebt.
Maak er een bal van, noem 'm Wilson.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef LVNL_select het volgende:
[..]
zit al te praten tegen m'n gehakt, dat was toch ooit ook een levend wezen.
Bij 4 maanden nog zo'n 80 doden per dag dus een groter land zoals Spanje of Italie zou best de 200 hebben kunnen aangetikt toenquote:
Ben ik met gestopt uit angst voor het virus, lekker is dat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Men zegt Rokers maar dat kan ook fake news zijn
We staan al op 2051 besmettingenquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:14 schreef PinkLow het volgende:
45 minuten tot nieuwe cijfers. We halen de 2000 en er zijn 19 mensen overleden, denk ik.
Ik voorspel 36 doden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:14 schreef PinkLow het volgende:
45 minuten tot nieuwe cijfers. We halen de 2000 en er zijn 19 mensen overleden, denk ik.
Zeg dat nou niet, de apocalyps denkers vinden dat niet leuk. Kunnen hun tere zieltjes niet aan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
de seizoensgriep 3 jaar terug legde in NL 9000 man om dus ik zou daar wel een ja op durven te zeggen.
Klopt. Ik weet niet of je de memo hebt ontvangen, maar dit virus is veel heftiger en er zullen veel meer mensen overlijden. Accepteer dat eens.quote:
Met 9000 doden die dan in een periode van zo'n 3 maanden vallen komen we in nl op 100 griep doden per dag.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hier man en zonen thuis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:09 schreef LVNL_select het volgende:
[..]
Had gewild dat ik iemand had om tegen te kleppen. Zit hier op 14 m2 en m'n huisgenoot is naar dr ouders. jippiejajeej
'Het is niet verpliiiiiiiiiihiiicht'quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:03 schreef polderturk het volgende:
Dit is wel heel slecht.
Om de logistiek te kunnen plannen moet je weten hoe lang iemand gemiddeld op de IC zit.
Het aantal ontslagen mensen is een heel belangrijke statistiek.twitter:rivm twitterde op donderdag 19-03-2020 om 11:15:42We krijgen veel vragen over hoeveel mensen er genezen zijn van het nieuwe #coronavirus. Die cijfers hebben we niet. Het is niet verplicht om te melden dat iemand genezen is. De meeste mensen hebben milde klachten en genezen weer van de infectie. #COVID19 https://t.co/Xrjsu9rHta https://t.co/OSRymp92oT reageer retweet
quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, de apocalyps denkers vinden dat niet leuk. Kunnen hun tere zieltjes niet aan.
Nou, ik ging net in mijn pauze even naar de supermarkt,quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je kan ze wel eten maar zover zijn we gelukkig nog niet in de apocalyps.
Als ik dat zou zijn geweest zou ik me totaal niet schuldig voelen. Het is letterlijk overal in Europa. Het is een heel rare gedachtekronkel om te denken dat als die eerste patiënt het niet had gebracht, het hier niet was geweest.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:16 schreef StephanL het volgende:
Hoe zou die eerste patiënt in Nederland zich voelen? Die man moet er nu wel vanaf zijn. Het idee dat een deel van de maatregelen door jou komt![]()
We weten trouwens alleen het aantal besmettingen, maar je weet nog steeds niet hoeveel er genezen zijn, je weet dus eigenlijk best weinig.
De effecten van stoppen met roken duren wel even voor je dat merkt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:15 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ben ik met gestopt uit angst voor het virus, lekker is dat.
Niet dat ik er wat op tegen zou hebben mensen na te bellen ofzo, maar wat kun je met dat cijfer dan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Het is niet verpliiiiiiiiiihiiicht'
Stelletje ambtenaren daar zeg..
MELDT HET! Heel NL wil het weten, dus doe je taak.
seasonal flu spain 421 deaths between October 2016 and May 2017quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij 4 maanden nog zo'n 80 doden per dag dus een groter land zoals Spanje of Italie zou best de 200 hebben kunnen aangetikt toen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |