SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doden in Nederland
....
17-03 43 (+19)
18-03 58 (+15)
* De debatten zijn te volgen op:
-Ziggo kanaal 502
-KPN kanaal 81
-NOS.nl
-https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
-NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonaa op 19-03-2020 09:42:54 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Was gister even in de stad, maar vrijwel alles was dicht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote ketens als WE, C&A etc sluiten niet voor niets - het is niet meer rendabel (ook al scharen ze het onder 'gezondheidsredenen' voor klant en personeel).
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Wacht maar tot het dodental hier ook rap zal gaan toenemenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Dat plaatje in de OP van de GGD van Nederland is hopeloos achterhaald.
Kan daar een nieuwe in of deze eruit?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja, dat is zeker waar. Het is ook lastig om grote getallen nog 'persoonlijk' te presenteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de informatie wordt sowieso ook steeds algemener; het wordt ook meer als statistieken gepresenteerd.
Via andere media zijn we er achter gekomen dat er hier in de stad toch nog weer een extra corona-geval er bij gekomen was, na een weekje stabiliteit.
Maar die algemene kaart van zoveel besmettingen per 100.000 inwoners; ja dan wordt het idd echt een statistiek.Dat wel inderdaad, maar ik heb nog geen hysterie of paniek meegemaakt, die ik in dit topic en in verschillende media wel voorbij zie komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, je ziet wel degelijk ongekende verschijnselen nu: stille straten, een berustend/vreemd gevoel onder de mensen, argwaan en onzekerheid..Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Dat is nu eigenlijk al bezig, de eerste paar werden helemaal uitgelicht en alles, en nu weet ik niet eens zeker of er gisteren nu 12 of 15 bij zijn gekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wacht maar tot het dodental hier ook rap zal gaan toenemenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
https://www.craftpassion.(...)atsapp&utm_source=im
Kunnen mensen die nu toch thuiszitten dit niet maken voor hun eigen bescherming?
Of meer ook om anderen te beschermen..![]()
Dit blijft het beste nieuws van deze week.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
👌👍![]()
Het tast je longen hart en lever aan. De schade is blijvend of het herstel is onbekend. Men moet eens een onderzoek doen naar SARS overlevenden wat daarbij de schade is geweest en hoe die t doen 17 jaar later.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:55 schreef HiZ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Nederlanders denken te weten over de lange termijn effecten van deze ziekte dat men nu al besluit om mensen niet op de IC te leggen omdat ze nooit meer normaal zullen kunnen leven?
Zie volkskrant.nl
Als jij eenmaal op de IC ligt met invasieve beademing, dus de slang via je neus of via je keel en je saturatie rond de 85% hangt, tja dan kun je daar wel levend uitkomen. Maar of je daar ooit van hersteld is maar zeer groot de vraag.
Mijn partner werkt op een NICU waar voornamelijk vroeggeboortes komen met onderontwikkelde longen en die longen ontwikkelen zich nog en ook daar vele met nooit volledig longcapiciteit maar hun voordeel is dat het lichaam zich nog aanpast. Bij volwassenen niet meer.![]()
Echt, meen je dit serieus?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.![]()
![]()
https://www.omroepbrabant(...)hia-Ziekenhuis-Breda
Een sterfgeval erbij helaas. In het Amphia nu 35 patienten in totaal, waarvan 13 mensen op de IC bij een capaciteit van 30 (geen idee of dat dan puur Coronacapaciteit is of de hele IC-capaciteit). Daarnaast ook iemand ontslagen uit het ziekenhuisOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Welke? En heb je een link voor een nieuwe?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:27 schreef vosss het volgende:
Dat plaatje in de OP van de GGD van Nederland is hopeloos achterhaald.
Kan daar een nieuwe in of deze eruit?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat laatste is erg positief nieuwsquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Een sterfgeval erbij helaas. In het Amphia nu 35 patienten in totaal, waarvan 13 mensen op de IC bij een capaciteit van 30 (geen idee of dat dan puur Coronacapaciteit is of de hele IC-capaciteit). Daarnaast ook iemand ontslagen uit het ziekenhuis. Sowieso iets waar je moeilijk cijfers over kan vinden, hoeveel mensen zijn er inmiddels genezen en ontslagen uit ziekenhuizen? Dat lijkt niet direct ergens te zien te zijn.
![]()
Ja, alle mensen die sterven aan corona hebben een onderliggend ziekte https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysquote:![]()
Ga weg met je aluhoed. Ziekte slaat niemand over hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wel mooi, straks gewoon een sterke mensenbevolking. Precies zoals de NWO en Bill Gates het wil hebben.![]()
Die boven die bewegende grafiek staat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Welke? En heb je een link voor een nieuwe?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
ik ben zelf niet bang om besmet te worden, ben mid 30 en ondanks alle horror verhalen ga ik er vanuit dat ik dan bij de 80% zal behoren die geen of milde symptomen zal krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Inmiddels hoop ik eigenlijk alleen nog maar dat diegene waar ik om geef niet ziek worden en of de pijp uit creperen.
Dat huis en alle mogelijke toestand van schulden of weet ik veel dat zien we straks wel weer.
de mensen die in de risicogroep zitten in mijn naaste familie zien er inmiddels de ernst van in en zitten thuis (heb mijn moeder al 2 wkn niet gezien) als ze dat volhouden zie ik dat nog wel goedkomen
het gaat vooral de nasleep worden dat echt de hele economie de nek is omgedraaid. dit gaat echt
heel lang duren.
the covid great depression.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Hier kun je het zien: https://ncov2019.live/quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat laatste is erg positief nieuws. Sowieso iets waar je moeilijk cijfers over kan vinden, hoeveel mensen zijn er inmiddels genezen en ontslagen uit ziekenhuizen? Dat lijkt niet direct ergens te zien te zijn.
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Denk het, niet gevraagd om eerlijk te zijn, maar zou voor de hand liggen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die datum van piekbelasting is gebaseerd op de dag dat ze semi-lockdown met het sluiten van de horeca en evenementen toepasten? Valt op zich wat voor te zeggen... dan zou je voor Brabant al wel iets eerder een stabilisatie moeten zien, eigenlijk vanaf een dezer dagen al.
Verder zei ze alleen nog dat gisteren 24 patiënten met coronaklachten bij SEH in Uden waren aangemeld.
In UMCU nu 4 patiënten, waarvan 2 op IC.![]()
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.![]()
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, alle mensen die sterven aan corona hebben een onderliggend ziekte https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says![]()
Klop, de massa hysterie is erger dan de ziekte zelf.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik ben zelf niet bang om besmet te worden, ben mid 30 en ondanks alle horror verhalen ga ik er vanuit dat ik dan bij de 80% zal behoren die geen of milde symptomen zal krijgen.
de mensen die in de risicogroep zitten in mijn naaste familie zien er inmiddels de ernst van in en zitten thuis (heb mijn moeder al 2 wkn niet gezien) als ze dat volhouden zie ik dat nog wel goedkomen
het gaat vooral de nasleep worden dat echt de hele economie de nek is omgedraaid. dit gaat echt
heel lang duren.
the covid great depression.
Wat maken we elkaar onnodig bang. Och ja, zit in de mens ingebakken.![]()
Gast we zijn pas 1/2 week achter Italiequote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.
Geen paniek zegt ie![]()
![]()
Jij geloofd wat China publiceert?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.![]()
Exponentiële groei is een bitch. Daar ga je nog wel achter komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Hear hear.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klop, de massa hysterie is erger dan de ziekte zelf.
Wat maken we elkaar onnodig bang. Och ja, zit in de mens ingebakken.![]()
Heb maar even een actuele van de wereldkaart er gezet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Die boven die bewegende grafiek staat.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dit is even anders vriendquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.
En China en exacte cijfers publiceren
Love is in the air!![]()
Hoe heet dat sprookje ook alweer waar iemand iets doet voor de koning en daarvoor een (?) zoutkorrel wil hebben. Elke dag wordt het salaris verdubbeld en uiteindelijk is hij ontzettend rijk.
Dat sprookje kan voor de leek exponentiële groei uitleggen.![]()
Bron? Dit grafiekje zegt toch al wat anders. Dus complete onzin. Alle nederlandse doden zijn 60+. Dat is de waarheid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.![]()
![]()
Dat zijn wel de verhalen inderdaad, overigens niet alleen uit Italië ook uit België bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.
Maar wat me wel op leek te vallen bij filmpjes uit de Italiaanse ziekenhuizen, dat daar toch ook een aantal (jonge) mensen tussen leek te liggen die behoorlijk dik waren. Iets dat voor mij het beeld versterkt dat als je overgewicht hebt en een slechte conditie, je gewoon stukken meer te vrezen hebt van dit virus.![]()
Bron?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Is dit voor veel mensen niet duidelijk dan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoe heet dat sprookje ook alweer waar iemand iets doet voor de koning en daarvoor een (?) zoutkorrel wil hebben. Elke dag wordt het salaris verdubbeld en uiteindelijk is hij ontzettend rijk.
Dat sprookje kan voor de leek exponentiële groei uitleggen.![]()
Ik zie veel mensen die denken dat er nu maar 2 mensen op een bepaalde IC liggen, 'dus het zal wel meevallen'. Dus ik denk dat de impact van de snelle groei nog niet voor iedereen duidelijkis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit voor veel mensen niet duidelijk dan?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Evenstar
![]()
Oh en 178 medewerkers getest hier, 17 positief.
Tot zo ver wat inside info![]()
![]()
https://www.ad.nl/darts/c(...)woonkamers~a58adf5c/quote:Raymond van Barneveld en Phil Taylor gaan binnenkort een partijtje tegen elkaar spelen. De ex-darters zullen echter niet samen aan de oche staan, maar zullen 450 kilometer van elkaar verwijderd zijn. Op deze manier hoopt Target Darts geld op te halen voor het goede doel.
BARNEYGOD
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
95+ categorie ziet er ook goed uit;)quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bron? Dit grafiekje zegt toch al wat anders. Dus complete onzin. Alle nederlandse doden zijn 60+. Dat is de waarheid.
[ afbeelding ]![]()
Welk ziekenhuis zat jij ook al weer?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver wat inside infoPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Nouja er kwam net nog iemand voorbij die denk dat het allemaal meevalt tot nu toe. (Wat ook zo is, maar bij exponentiële groei ontploft het gewoon ineens.)quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Is dit voor veel mensen niet duidelijk dan?![]()
Je kan al pech hebben met een verkoudheidje, bijholteontsteking in combi met Corona .quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat zijn wel de verhalen inderdaad, overigens niet alleen uit Italië ook uit België bijvoorbeeld.
Maar wat me wel op leek te vallen bij filmpjes uit de Italiaanse ziekenhuizen, dat daar toch ook een aantal (jonge) mensen tussen leek te liggen die behoorlijk dik waren. Iets dat voor mij het beeld versterkt dat als je overgewicht hebt en een slechte conditie, je gewoon stukken meer te vrezen hebt van dit virus.![]()
Precies. Obesitas is ongezond en kan levensbedreigend zijn, ook als je jong bent.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat zijn wel de verhalen inderdaad, overigens niet alleen uit Italië ook uit België bijvoorbeeld.
Idd. De cijfers uit Italie moet je nu eens erbij pakken en die van China en dan eens uitrekenen wat dan toch echt het cijfer uit China zou moeten zijn. Dat doden aantal ligt echt wel 10x hoger als je ziet wat er in Italie nu gebeurt.quote:![]()
Kijk, dát is pas afstand houdenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/darts/c(...)woonkamers~a58adf5c/
BARNEYGOD
Als ik zo het wc papier schap in kijk nemen mensen het té serieus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik zie veel mensen die denken dat er nu maar 2 mensen op een bepaalde IC liggen, 'dus het zal wel meevallen'. Dus ik denk dat de impact van de snelle groei nog niet voor iedereen duidelijkis.![]()
Bron?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.![]()
In dit geval wel ja. Het is niet zo dat niemand in Wuhan meer leeft. En dat al het ziekenhuispersoneel dood is. Heb jij redenen om aan te nemen dat ze liegen. Ik kan zelf ook wel een motief verzinnen. Maar het hebben van een motief is geen (voldoende) reden om aan te nemen dat deze cijfers niet kloppen. De cijfers in NL kloppen minder (omdat we niet testen) dan die in China. 5% van de NL bevolking heeft het al onder de leden begreep ik vanochtend. Kijk even naar onze statistieken.quote:![]()
Zijn https://www.extrahandenvoordezorg.nl/ en https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/ nog mooie linkjes voor de OP btw? Voor mensen met of zonder zorgachtergrond die willen/kunnen helpen?
@Lonaa @capriciaOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
24 jarige zuster in Iranquote:
35 jarige arts in Wuhan
En nee je kunt niet een extra dosis van het virus krijgen en stress van wat langere dagen brengt niet heel je immuunsysteem in de war als van een kanker of wat dan ook patient. Dus nee het treft niet alleen de oudjes.![]()
Evenstar
![]()
UMC Utrechtquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welk ziekenhuis zat jij ook al weer?![]()
Wat gebeurt er met die 17 positief? Geisoleerd in het ziekenhuis of thuis?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver wat inside infoGéén kloon van tvlxd!![]()
Dus 17 mensen uit de running.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver wat inside info
Dat is best zorgelijk.![]()
Thuis natuurlijk. Wat moet je met die mensen in het ziekenhuis?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met die 17 positief? Geisoleerd in het ziekenhuis of thuis?![]()
Evenstar
![]()
Thuis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met die 17 positief? Geisoleerd in het ziekenhuis of thuis?
Mogen weer aan het werk na een negatieve test.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ing-bij-gedetineerde
Corona in een Nederlandse gevangenis![]()
Lekker dan zit je daar opgesloten als buurcelgenoot van een besmette gevangene![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:
Zijn https://www.extrahandenvoordezorg.nl/ en https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/ nog mooie linkjes voor de OP btw? Voor mensen met of zonder zorgachtergrond die willen/kunnen helpe
Sterkheidsbaas van alles.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)nsive-care~b9c5660d/quote:Driekwart van de coronapatiënten die overlijden is niet op de intensive care van een ziekenhuis geweest. Dat komt deels doordat verpleeghuisartsen of huisartsen in samenspraak met betreffende patiënt en familie besluiten om de zieke gelet op leeftijd of toestand niet ‘in te sturen’ naar de ic.
Dit is een belangrijke verklaring voor het hoge dodental in Nederland. Ik denk dat de patiënten in andere landen deze keuze niet snel krijgen.![]()
Bedankt aan de gene die dat hondenfilmpje op twitter deelde hier. Was aan het lezen in bed op telefoon, en klikte erop.
Heb overgegeven, en ben bijna een uur bezig geweest met bed verschonen.
Dank!!![]()
ADquote:In Italië worden de lockdown-maatregelen die sinds een week van kracht zijn na 3 april verlengd. Dat heeft de Italiaanse regeringsleider Giuseppe Conte aangekondigd. Italië is het Europese land dat het zwaarst is getroffen door de pandemie.
Er zit niets anders op "dan de genomen maatregelen - zowel die die hebben geleid tot de sluiting van een groot deel van de bedrijven en zelfstandige activiteiten, als die met betrekking tot de scholen - na het verstrijken van de deadline te verlengen", aldus Conte in de krant Il Corriere della Sera.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dit zijn 2 voorbeelden uit de bijna 9.000 doden die nu geteld zijn. dat lijkt mij ruim binnen de 0%-1% regio te zitten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef funnywell het volgende:
[..]
24 jarige zuster in Iran
35 jarige arts in Wuhan
En nee je kunt niet een extra dosis van het virus krijgen en stress van wat langere dagen brengt niet heel je immuunsysteem in de war als van een kanker of wat dan ook patient. Dus nee het treft niet alleen de oudjes.
Tevens kan ik me voorstellen dat extreme vermoeidheid hier ook een factor in speelt![]()
Nee, de verklaring van het hoge dodental komt omdat er alleen bij ziekenhuisopname wordt getest.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nsive-care~b9c5660d/
Dit is een belangrijke verklaring voor het hoge dodental in Nederland. Ik denk dat de patiënten in andere landen deze keuze niet snel krijgen.![]()
Lockdown!quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:41 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ing-bij-gedetineerde
Corona in een Nederlandse gevangenis![]()
Lekker dan zit je daar opgesloten als buurcelgenoot van een besmette gevangene
Oh wacht
alleen de KLM zegt al dat er 250 duizend nederlanders nog in het buitenland zitten die met klm zijn gevlogen![]()
![]()
Ligt er aan hoe je goed definieert.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:28 schreef Newone82 het volgende:
Dit blijft het beste nieuws van deze week.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
👌👍
>50% van Nederland heeft een ziekte/lichamelijke kwaal.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik denk niet dat je zo moet redeneren. Je kunt niet op basis van de cijfers in Italië constateren dat het dodental in China hoger zou moeten liggen. Ik denk dat hier heel veel factoren in meespelen, zo heeft Italië volgens mij veel meer ouderen, en nemen mensen het daar ook wat minder met de opgelegde regels. Voorbeeldje: Dit was de metro in Milan eergisterenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:37 schreef funnywell het volgende:
[..]
Idd. De cijfers uit Italie moet je nu eens erbij pakken en die van China en dan eens uitrekenen wat dan toch echt het cijfer uit China zou moeten zijn. Dat doden aantal ligt echt wel 10x hoger als je ziet wat er in Italie nu gebeurt.. 1.5 meter afstand houden? Ah joh, fuck dat.
![]()
Nu nog? Dat zou wel echt bizar veel zijn nog.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef bitterbal het volgende:
alleen de KLM zegt al dat er 250 duizend nederlanders nog in het buitenland zitten die met klm zijn gevlogen
Misschien is het een combinatie. Meer mensen die niet op het IC belanden en minder mensen worden getest.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee, de verklaring van het hoge dodental komt omdat er alleen bij ziekenhuisopname wordt getest.![]()
Krijgt die ook werktijdverkorting?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Een sterfgeval erbij helaas. In het Amphia nu 35 patienten in totaal, waarvan 13 mensen op de IC bij een capaciteit van 30 (geen idee of dat dan puur Coronacapaciteit is of de hele IC-capaciteit). Daarnaast ook iemand ontslagen uit het ziekenhuis![]()
![]()
Kan ook nog inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien is het een combinatie. Meer mensen die niet op het IC belanden en minder mensen worden getest.![]()
de ceo zei dat gister bij op1.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nu nog? Dat zou wel echt bizar veel zijn nog.
Ik dacht 250 duizend was totaal maar dat zijn alleen klm klanten geweest dus![]()
Sowieso het hele vergelijken van landen is totaal niet relevant. Ieder land neemt eigen maatregelen en ieder miniem verschil daarin levert, zeker in gigantische landen als China, volstrekt andere resultaten/output op dan in andere landen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zo moet redeneren. Je kunt niet op basis van de cijfers in Italië constateren dat het dodental in China hoger zou moeten liggen. Ik denk dat hier heel veel factoren in meespelen, zo heeft Italië volgens mij veel meer ouderen, en nemen mensen het daar ook wat minder met de opgelegde regels. Voorbeeldje: Dit was de metro in Milan eergisteren. 1.5 meter afstand houden? Ah joh, fuck dat.
Toch zou ik er niet vanuit gaanquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit zijn 2 voorbeelden uit de bijna 9.000 doden die nu geteld zijn. dat lijkt mij ruim binnen de 0%-1% regio te zitten.
Tevens kan ik me voorstellen dat extreme vermoeidheid hier ook een factor in speeltEn IC is nooit goed, daar lig je nooit voor de grap en de nasleep is ook nooit makkelijk na een IC verblijf. Medicijnen tegen het doorliggen, kunstmatig in slaap gehouden worden, pijnstillers tegen invasieve beademing. En ga zo maar door. Heeft lang impact op je.quote:Het idee dat alleen kwetsbare senioren risico lopen door het coronavirus klopt niet. Van de 96 corona-patiënten die maandagavond in Nederland op de intensive care liggen, is ongeveer de helft jonger dan 50 jaar, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.![]()
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.![]()
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef bitterbal het volgende:
alleen de KLM zegt al dat er 250 duizend nederlanders nog in het buitenland zitten die met klm zijn gevlogen![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)leven-moest-doorgaan
Even openen in incognitovenster.
TL;DR
Het zijn daar een stel ongekende prutsers die het virus totaal hebben onderschat.blablablabla![]()
Gisteren trouwens even met de hont een stukje gewandeld door het park hier, maar dit is dus hoe het er hier ‘s middags uitziet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.
MarkGOD
10% is flink denk ikquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver wat inside infoEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Nee, was een schatting beraamd op het aantal mensen dat niet terug heeft kunnen vliegen met KLMquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
de ceo van klm zei gister bij nop1 dat alleen al aan klm klanten 250 duizend mensen in het buitenland zitten en dat ze kijken hoe ze hen kunnen terug halen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.![]()
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
Gisteren trouwens even met de hont een stukje gewandeld door het park hier, maar dit is dus hoe het er hier ‘s middags uitziet
[ afbeelding ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Flink groen ook al daar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Lekker.. wetende dat het virus en de deeltjes daarvan goed kunnen overleven voor langere tijd op metaal/staal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Percentage onder zorgpersoneel is sowieso flink hoger dan onder de rest van de bevolking.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ken je hem al van buiten?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:48 schreef Sfancta het volgende:
Ik slaap sinds gisteren met katechismus onder kussen. Had ik twee weken geleden nooit gedacht...![]()
Ja als je dat zo ziet verwacht ik niet op korte termijn een "flatten the curve". En dan is het te laat. Want de exponentiele groei knalt door.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.![]()
En die vlag van bedrijfsuitjes hadden ze ook zelf geplaatstquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]?
Met die naam vraag je er ook om. Bekijk verkeersknooppunt Ranst eens, taluten zijn in 1973 aangelegd voor de zuid as van Antwerpen die er nooit is gekomen, je hebt daar viaducten die over niks heen gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.![]()
Dacht ik ook meteen... Echt...quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.![]()
![]()
In België is de berichtgeving wat opmerkelijk inderdaad. Ze gingen ook tijdens Terzake (Belgische variant van Nieuwsuur) allemaal longfoto's laten zien van jonge patiënten op de Belgische IC's. Daarna kwam er blijkbaar een toestroom van patiënten naar de eerste hulp met klachten (logisch na dergelijke beelden) en toen was het zoiets van, oh nee hoeft niet, enkel bij hele ernstige klachten, wellicht niet handig om allemaal te komen, blijf maar thuis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.
![]()
![]()
Woon jij in Tunesie?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Wat is precies bangmakerij?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:50 schreef quirina het volgende:
https://m.facebook.com/ap(...)ge_internal&mt_nav=0
Bangmakerij of niet ? Is bestaande apotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |