Sowieso het hele vergelijken van landen is totaal niet relevant. Ieder land neemt eigen maatregelen en ieder miniem verschil daarin levert, zeker in gigantische landen als China, volstrekt andere resultaten/output op dan in andere landen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je zo moet redeneren. Je kunt niet op basis van de cijfers in Italië constateren dat het dodental in China hoger zou moeten liggen. Ik denk dat hier heel veel factoren in meespelen, zo heeft Italië volgens mij veel meer ouderen, en nemen mensen het daar ook wat minder met de opgelegde regels. Voorbeeldje: Dit was de metro in Milan eergisteren. 1.5 meter afstand houden? Ah joh, fuck dat.
Toch zou ik er niet vanuit gaanquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit zijn 2 voorbeelden uit de bijna 9.000 doden die nu geteld zijn. dat lijkt mij ruim binnen de 0%-1% regio te zitten.
Tevens kan ik me voorstellen dat extreme vermoeidheid hier ook een factor in speelt
En IC is nooit goed, daar lig je nooit voor de grap en de nasleep is ook nooit makkelijk na een IC verblijf. Medicijnen tegen het doorliggen, kunstmatig in slaap gehouden worden, pijnstillers tegen invasieve beademing. En ga zo maar door. Heeft lang impact op je.quote:Het idee dat alleen kwetsbare senioren risico lopen door het coronavirus klopt niet. Van de 96 corona-patiënten die maandagavond in Nederland op de intensive care liggen, is ongeveer de helft jonger dan 50 jaar, zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:43 schreef bitterbal het volgende:
alleen de KLM zegt al dat er 250 duizend nederlanders nog in het buitenland zitten die met klm zijn gevlogen
quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.
10% is flink denk ikquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:36 schreef Kyran het volgende:
Oh en 178 medewerkers getest hier, 17 positief.
Tot zo ver wat inside info
Nee, was een schatting beraamd op het aantal mensen dat niet terug heeft kunnen vliegen met KLMquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.
de ceo van klm zei gister bij nop1 dat alleen al aan klm klanten 250 duizend mensen in het buitenland zitten en dat ze kijken hoe ze hen kunnen terug halen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weten ze ook zeker dat een deel niet met een andere maatschappij teruggekomen is? Of is dit specifiek geinventariseerd door ze? Gisteren begreep ik van Rutte dat het in totaal om 200.000 ging.
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
Gisteren trouwens even met de hont een stukje gewandeld door het park hier, maar dit is dus hoe het er hier ‘s middags uitziet
[ afbeelding ]
Flink groen ook al daar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
Gisteren trouwens even met de hont een stukje gewandeld door het park hier, maar dit is dus hoe het er hier ‘s middags uitziet
[ afbeelding ]
Lekker.. wetende dat het virus en de deeltjes daarvan goed kunnen overleven voor langere tijd op metaal/staal.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
Percentage onder zorgpersoneel is sowieso flink hoger dan onder de rest van de bevolking.quote:
Ken je hem al van buiten?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:48 schreef Sfancta het volgende:
Ik slaap sinds gisteren met katechismus onder kussen. Had ik twee weken geleden nooit gedacht...
Ja als je dat zo ziet verwacht ik niet op korte termijn een "flatten the curve". En dan is het te laat. Want de exponentiele groei knalt door.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.
En die vlag van bedrijfsuitjes hadden ze ook zelf geplaatstquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
Met die naam vraag je er ook om. Bekijk verkeersknooppunt Ranst eens, taluten zijn in 1973 aangelegd voor de zuid as van Antwerpen die er nooit is gekomen, je hebt daar viaducten die over niks heen gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Die Belgische viroloog, van Ranst, is wel lekker stabiel in zijn uitspraken. Eerst moesten er zeer strenge maatregelen komen, en was Nederland slecht bezig. Nu hadden volgens hem de scholen nooit dicht gemogen ivm groepsimmuniteit.
Dacht ik ook meteen... Echt...quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Virus blijft 3 dagen intact op RVS, waar die stangen volgens mij van gemaakt zijn. Einde mededeling.
In België is de berichtgeving wat opmerkelijk inderdaad. Ze gingen ook tijdens Terzake (Belgische variant van Nieuwsuur) allemaal longfoto's laten zien van jonge patiënten op de Belgische IC's. Daarna kwam er blijkbaar een toestroom van patiënten naar de eerste hulp met klachten (logisch na dergelijke beelden) en toen was het zoiets van, oh nee hoeft niet, enkel bij hele ernstige klachten, wellicht niet handig om allemaal te komen, blijf maar thuis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:46 schreef -0- het volgende:
Woon jij in Tunesie?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:47 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is precies bangmakerij?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:50 schreef quirina het volgende:
https://m.facebook.com/ap(...)ge_internal&mt_nav=0
Bangmakerij of niet ? Is bestaande apotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |