SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.a.v. de TT: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandoline_(instrument)Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zo te zien heeft deze 2 snijvlakken en een mandoline 1, toch?
Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef AnneX het volgende:
Ja excuus Lein.
En als straf miste ik de foto, blijkbaar.
Doe je dan nog aan een linkje in dm, please![]()
Goh, JT, vreemde start van je nieuwe baan!
Is er een proefperiode?
Sjonge sigme...een driepootree.
Wow wat een timing om je baan te beginnen idd!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...
Die arme ree, sigme...
Ik verheug me weer op die serie. / opgenomenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:13 schreef AnneX het volgende:
Wat is Jeroen Krabbé een heerlijke verteller, nu over Chagall.
Feli Leinquote:
Van dittum.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:22 schreef Kreator het volgende:
We moeten het ook niet overdrijven met dat klappen enzo. Je kiest ook wel voor de zorg natuurlijk.
Ik heb ook wel eens een kerst en oud en nieuw doorgewerkt en toen was er ook geen noodfonds. Soms heb je van die periodes.
Sowieso storen al die facebookberichten van groepen die zichzelf het zieligst vinden me wel.
Las er vandaag één over winkelpersoneel. Dat we ze moesten steunen want ze waren zo goed bezig. Heel verhaal. Ze was ook trots op zichzelf want ze werkte tijdens deze crisis in een winkel.
Sommige mensen zijn echt wel goed bezig hoor, daar niet van. Maar wellicht moeten we de komende tijd dan elke avond voor een ander klappen. Die Amerikaanse trots-toestanden passen hier niet echt.
Tsssk. Ondankbaar!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hier ook. Ik werk in de zorg, maar FLIKKER OP MET JE GEKLAP, MIJN BABY vanaf morgen een dreumes LIGT TE SLAPEN
Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten makenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef minilot het volgende:
Oh neeeee, jarige jongeman A. gemist! DMmetje, toe? En uiteraad van harte! Hoe beviel dat nou, Lein, een jaar lang een baby in huis?![]()
A is mijn kind en kaasplankje is de babydaddyquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Kreator het volgende:
Wie zijn a en kaas?
Gefeliciteerd, Lein.
Och! Awesome!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten maken
Dat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Uhmmpie het volgende:
@:kreator: ik vind je vaak een beetje een knorrie qua mening.. maar deze keer wel eens.
Iedereen doet een beetje alsof heel nederland lekker vrij is en lui in de zon hangt terwijl maar een paar mensen de wereld draaide houden.
En dat is volgens mij... niet het geval.
Deze luie thuiswerker... gaat zo maar weer eens aan de slag.
Zorgen dat andere mensen ook kunnen werken enzo.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik smokkel trouwens met social distancing. Inclusief huispak![]()
[ afbeelding ]
Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.
Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.
Ach, we doen allemaal ons best om er wat van te maken, maar voor sommigen is het veel ingrijpender dan anderen. Ook voor diegenen met zorgintensieve kinderen of partners of voor kinderen in een onveilige thuissituatie, voor wie alle zorg en structuur wegvalt.
Gefeliciteerd met dreumes A!
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:36 schreef Blues het volgende:
Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is AAAAAAAAAaaaaaaaaaa![]()
Wat naar, sterktequote:Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb het 20u klappen gemist.
Zit ook nog steeds op kantoor...
Heb vannacht weer 2 uur geslapen terwijl ik het zo nodig had. Te veel stress om het stomme virus. Moet niet maar kan het niet helpen. Ik hoop me er weer doorheen te slaan en dat het vannacht een keer beter gaat.
Ook op de korte termijn hoorquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.
Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
Ik wil ook applausquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook op de korte termijn hoor
Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wil ook applaus.
Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
quote:
Die zou ik ook niet distancen neequote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Haha tja.. het is tenslotte altijd onze schuld als het niet werkt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wil ook applaus.
Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
Hm. Welke heb je besteld?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef PdeHoog het volgende:
Net maar een headset besteld voor het conference callen. Werkt toch beter dan oordopjes denk ikWas nog wel ff zoeken want overal alles op maar De Koele Blauwe brengt er vanavond eentje hopelijk!
Over 1,5 week wel voor het eerst een virtuele training meemakenMet zijn allen inbellen met webcam en zo.
https://www.coolblue.nl/p(...)ampaign=notspecifiedquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hm. Welke heb je besteld?
Krijg net de vraag van oma welke ze moet kopen want ze wordt nu al gek van alle chattende leerlingen
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wil ook applaus.
True, thatquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook op de korte termijn hoor
Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
Aha! Capito.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
3 zelfs. Niet erg scherp, maar ruim scherp genoeg voor een kool.
Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed johquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Oh feest. Gisterenochtend kwam ik tijdens het wandelen iemand tegen met een Dora-vriendje. Samen gewandeld ditdat. Krijg ik net een appje dat ze ziek is. Koorts...keelpijn...
Wat is een Zoom-meeting?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef borisz het volgende:
Lein en Kaas gefeliciteerd met A.
We hebben nu om 9u de dagelijkse Zoom-meeting om even de belangrijkste dingen van de dag door te nemen.
Verder mag ik aan de slag het aanpassen van procesbeschrijvingen. Dus heb genoeg te doen.
Dat hoop ik maar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed joh
Dat dacht ik ook jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijeenkomst van een fotografie tijdschrift?
Ah precies degene die ik net doorstuur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
https://www.coolblue.nl/p(...)ampaign=notspecified
Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat hoop ik maar.![]()
Ik ben niet in paniek en ook niet echt bang, maar er komen wel steeds meer echt nare berichten naar buiten van mensen die ziek zijn.
Zoom.us.quote:
Je kunt nu ook gratis personal webex accounts aanmaken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Zoom.us.
Het zelfde als Skype, Teams enz.
Met een aansluiting achter op het beeldscherm.. want usb is op.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ah precies degene die ik net doorstuur.
Logitec is op zich prima denk ik.
Oma appt net dat de lokale pc winkel ze heeft voor 10¤
Ben benieuwd hoe dat kwaliteitstechnisch zit.
En ook of het een beetje idiotproof is want anders word het alsnog een drama vrees ik
Ik heb (nog) geen taart gemaakt, ga zo eerst evn boodschappen doen. Tegen verwachting in gaan we t toch een beetje vieren vanavond, mijn ouders komen mee-eten en we doen een kleine (cupcake) taartsmash dus toch maar even wat bakken. LLMP lust die kleine druif vast wel maar met dat niet-helemaal-gare eiwit zie ik t niet zitten...quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Yippie...een nieuwe dreumes in de culchat.
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.
Nu sporten thuis moet gebeuren, is mn.X op zoek naar een goede yogamat.
Hebben jullie een advies?
Vandaag eens de schoenendoos sorteren en aan IB2019 beginnen.
Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...
Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.
Zullen al die radiologen het nu ook al zo druk hebben met corona?
Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
Ik heb deze. A heeft 'm ook. Ik heb de mat nu een kleine 5 jaar, hij begint slijtage te vertonen, maar ik denk dat hij het nog wel een paar jaar houdt. Goede antislip, niet superdun maar ook niet eng verend. Hij rekt niet heel erg, waardoor je je goed schrap kunt zetten als je oefeningen doet. Wel regelmatig even afnemen met een sopje, anders glijd je wel eerder uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Yippie...een nieuwe dreumes in de culchat.
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.
Nu sporten thuis moet gebeuren, is mn.X op zoek naar een goede yogamat.
Hebben jullie een advies?
Vandaag eens de schoenendoos sorteren en aan IB2019 beginnen.
Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...
Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.
Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.
Ik denk dat er andere redenen zijn dat het bezoek van je oom uitgesteld is:
- Zo min mogelijk mensen die in het ziekenhuis zijn terwijl ze er niet per se moeten zijn --> minder kans dat ze daar besmet raken. Eigenlijk beschermen ze je oom dus daarmee.
- Er is een kans/risico dat we álle artsen, ook de radiologen en zo, heel hard nodig gaan hebben straks wanneer de intensive-careartsen en anesthesisten en huisartsen en spoedeisende-hulpartsen en ... zelf besmet geraakt zijn. Dan kun je je radioloog beter niet nu blootstellen aan ook een risico om besmet te raken (via je oom). Dus hiermee beschermen ze de radioloog zodat hij niet ook corona krijgt van zijn patiënten.
Yep. Hij heeft de ZZP'ers verzocht niet meer te komen en doet al het werk nu alleen. Heeft t er redelijk druk mee, gelukkig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lein...wordt de business van Kaas ook minder?
Er zijn volgens mij wel artsen die omgeschoold worden. Verplegers van andere afdelingen die even bijgespijkerd worden in het bedienen van beademingsapparatuur en zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.
*waaronder paracetamol die de huisarts maar via de apotheek heeft besteld
Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?
Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
Niet alle zorg voor Corona-patiënten vindt plaats op de IC, deels kan het ook op de geīsoleerde afdelingen. Alleen als je niet zonder beademing kan of medicatie nodig hebt om je bloeddruk op normale waarden te houden, moet je naar de IC.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:
Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.
*waaronder paracetamol die de huisarts maar via de apotheek heeft besteld
Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?
Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
Weet ik, dit is de derde keer ofzo. De voorgaande keren waren de klachten voor de scan ook over, maar deze keer voelt het heftiger zeg maar. Ach ja, zal ooit wel goedkomen, maar ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.
En verder wat Tele6 zegt over radiologen.
Tja, dan moet hij het ook maar zelf weten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:
@:Tele... mn.X is eigenwijs, een beetje![]()
Hij vindt de mat té dun, misschien ook zo...want jij bent lichter dan hij.
En hij wil het materiaal voelen, met andere woorden hij wil eruit, niet de polder in...een winkel in.![]()
Thx anyway.
quote:
Dat is ook van voor mijn tijd, denk ikquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Leintjeuh's Lemon Merengue Pie. Staat in het Fok kookboek
Bloeddrukdaling is een van de kenmerkten van een sepsis, en sepsis is eigenlijk een uit de hand gelopen infectie. Niet-beademde patiënten hebben soms nog wel zuurstof nodig en medische monitoring, die kunnen niet naar huis. Er zijn nog geen virusremmers voor Corona, niemand kan die innemen....quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef derLudolf het volgende:
@:Leintjuh
Bloeddrukdaling kan ook komen door het Coronavirus? Nederland is normaal gesproken van het zsm naar huis sturen, kunnen de niet beademde en patiënten met bloeddruk problemen niet naar huis? Of kunnen ze virusremmers thuis niet innemen?
Ik dacht trouwens dat ontstekingen door bacteriën kwamen, maar door een virus kan dus ookDan heeft AB minder zin. Mijn ma slikt standaard prednison dus we vroegen ons al af of ze minder vatbaar zou zijn voor het longontstekingsgedeelte van het Corona. Niet dus.
Ook van voor mijn tijd, al ben ik er wel mee bekend. Ik heb hem helaas nooit mogen proevenquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook van voor mijn tijd, denk ik
Alles wat niet levensbedreigend is wordt opgeschort. Dat betekent zelfs dat ingrepen voor mensen met een hersentumor met een levensverwachting van meer dan ongeveer 2 jaar, voorlopig niet doorgaan. Het heeft alles te maken met het terugdringen van besmettingsmogelijkheden en het sparen van mensen en middelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gek eigenlijk want ik krijg prednison ook als ik een longontsteking heb die niet weg wil.quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Bloeddrukdaling is een van de kenmerkten van een sepsis, en sepsis is eigenlijk een uit de hand gelopen infectie. Niet-beademde patiënten hebben soms nog wel zuurstof nodig en medische monitoring, die kunnen niet naar huis. Er zijn nog geen virusremmers voor Corona, niemand kan die innemen....
Met prednison-gebruik ben je juist vatbaarder voor allerlei infecties, omdat prednison je afweer onderdrukt.
Ah, het is dus niet zo dat je de uitslag drive-tru krijgtquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:37 schreef Tele6 het volgende:
Was het hier dat gisteren iemand zich afvroeg hoe die drive-through testing centers in de VS werken? Ik las er zonet een artikel over -- ze werken gewoon met langzame PCR tests, het is een kwestie van langsrijden, wattenstaaf in je neus/keel, en je hoort pas veel later of je corona hebt of niet.
Het testen in Zuid-Korea gaat zoveel harder, omdat ze daar simpelweg kneiterhard werken om duizenden tests te doen, en omdat er geen vertraging op de ontwikkeling van de tests en goedkeuring van de labs zat.
bron
Ah, thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Leintjeuh's Lemon Merengue Pie. Staat in het Fok kookboek
@whiskersquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:37 schreef Tele6 het volgende:
Was het hier dat gisteren iemand zich afvroeg hoe die drive-through testing centers in de VS werken? Ik las er zonet een artikel over -- ze werken gewoon met langzame PCR tests, het is een kwestie van langsrijden, wattenstaaf in je neus/keel, en je hoort pas veel later of je corona hebt of niet.
Het testen in Zuid-Korea gaat zoveel harder, omdat ze daar simpelweg kneiterhard werken om duizenden tests te doen, en omdat er geen vertraging op de ontwikkeling van de tests en goedkeuring van de labs zat.
bron
Da's Noord-Korea toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
fire squad als ik het zo goed begrijp?
Kunnen ze wel niemand meer besmetten op zich...
Je kan toch handwasje biotex proberen, of wilde je ze meteen de wasmachine in keilen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Onze Loebes is gek op van die pluche beesten net van die squeekies erin. Nu is hij geen sloper dus er gaat weinig weg en komt veel bij. En sommige zien er uit alsof ze al 20 keer door een mudrun heen zijn getrokken dus ik wil die eigenlijk eens gaan wassen.
Kan dat met van die speeltjes met die squeekers/piepers/herrie dingen erin?
Of gaat daar water in zitten en schimmelen enzo?
Gewoon in de wasmachine. Of het nou door en door nat wordt bij een handwas of met de machine dat maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kan toch handwasje biotex proberen, of wilde je ze meteen de wasmachine in keilen?
Ja doe het sowieso niet met wasmiddel natuurlijk:) maar gig mij vooral om die plastic dingen die er in zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gewone knuffels wel eens simpelweg op een 30 graden fijnwas gedaan. Scheut azijn in het wasverzachterbakje om luchtjes/bacteriën eruit te krijgen.
Stel je vraag in SOPquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Onze Loebes is gek op van die pluche beesten net van die squeekies erin. Nu is hij geen sloper dus er gaat weinig weg en komt veel bij. En sommige zien er uit alsof ze al 20 keer door een mudrun heen zijn getrokken dus ik wil die eigenlijk eens gaan wassen.
Kan dat met van die speeltjes met die squeekers/piepers/herrie dingen erin?
Of gaat daar water in zitten en schimmelen enzo?
Ga ik doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stel je vraag in SOPVolgens mij is daar nog geen huisdierwastopic.
Kapot zal het niet gaan nee. Maar ben meer bang voor schimmel vorming ofzo. Hij heeft die dingen wel in zijn bek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb even gezocht naar hoe zo'n piepding in een knuffel er eigenlijk uitziet.
[ afbeelding ]
Ik denk eigenlijk dat dat wel goed komt, dat daar niet zoveel aan stukgaat.
Anders probeer je het eerst met eentje en als die er goed uitkomt doe je de rest?
Ik denk dat als je een paar keer in zo'n ding knijpt terwijl de knuffel nog aan het opdrogen is, het water eruit komt en opdroogt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ga ik doen.
[..]
Kapot zal het niet gaan nee. Maar ben meer bang voor schimmel vorming ofzo. Hij heeft die dingen wel in zijn bek.
Heerlijk. Ik zit nog niet in de fase dat ik tijd over heb. Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die spelletjes doen en de badkamer schoonmaken enzo. Ik heb nog wel een groot aantal projecten hier die aangepakt moeten worden. Maar als ik die tijd heb, betekent dat dat er minder werk is dus ik moet dat helemaal niet willen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
Over SOP gesproken, mijn huishouden gedijt enorm bij alle TLC die het krijgt door het thuiszitten. De slaapkamers eindeloos gelucht, ik heb in etappes de koelkast gevaatwasserd, ik poets iedere ochtend de gootsteen. De tijd die je overhoudt als je niet 2,5 uur per dag in treinen zit en altijd moet hollen als je thuis bent
Da's bij schoonouders net zo; huis is leeggesloopt, deel vloer is er weer in, en nu beginnen 1 voor 1 toeleveranciers af te zeggenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Was net aan het chatten met een collega. Daar is vorige week de keuken eruit gehaald, en alle leidingen zijn verlegd. Keuken zou deze week komen, maar uit België dus dat gaat 'm niet worden. En niet te zeggen natuurlijk wanneer die wel komt.
Goed googelen is een kunstquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:16 schreef AnneX het volgende:
@:Televoor de antwoorden op de vragen, die leven.
De googlemachine
Ik gun jullie genoeg drukte, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Het is denk ik ook het verschil tussen altijd thuiswerken en op afstand werken met veel reistijd en gebonden zijn aan werk- en schooltijden. We hebben meer dan genoeg te doen, zoals een 8-jarige door zijn schoolwerk loodsenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik zit nog niet in de fase dat ik tijd over heb. Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die spelletjes doen en de badkamer schoonmaken enzo. Ik heb nog wel een groot aantal projecten hier die aangepakt moeten worden. Maar als ik die tijd heb, betekent dat dat er minder werk is dus ik moet dat helemaal niet willen.
Ach, ik heb natuurlijk ook geen hectisch leven. Ik heb het van pakweg oktober tot en met februari veel drukker dan normaal gehad maar dat is gelukkig weer genormaliseerd. Die drang om bepaalde projecten op te pakken schuif ik al jaren opzijquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik gun jullie genoeg drukte, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Het is denk ik ook het verschil tussen altijd thuiswerken en op afstand werken met veel reistijd en gebonden zijn aan werk- en schooltijden. We hebben meer dan genoeg te doen, zoals een 8-jarige door zijn schoolwerk loodsen, maar er zit allemaal wat minder (tijds)druk achter.
Ik ben zo gelukkig met mijn ouwe bedrade koptelefoon...quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb Airpods. Die zijn helaas niet bestand tegen meer dan een uur bellenNet ook maar bedrade telefoonheadset besteld. Echt, die electronicazaken doen big business
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:49 schreef Candaasje het volgende:
Ik had speciaal nieuwe oordopjes besteld met microfoon, maar in het 'Black Board Collaborate' programma, interfereren al die mic's met elkaar. Dus dat werkt zeer matig.
Zo, net 2 uur 'webinar' achter de rug. Heel fijn dat het redelijk interactief kan, maar je merkt toch dat de 'live interactie' normaal wel helpt; het tempo lag best hoog, en om nu elke 2 minuten via de chat in te breken is lastiger dan gewoon in de zaal moeilijk kijken(Ik word nog wel eens als referentie gebruikt, heb ik al vaker gehoord. )
Coronaquote:
Kut, vergeten headsets te pushen in onze thuiswerkmailing van gisteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb Airpods. Die zijn helaas niet bestand tegen meer dan een uur bellenNet ook maar bedrade telefoonheadset besteld. Echt, die electronicazaken doen big business
quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kut, vergeten headsets te pushen in onze thuiswerkmailing van gisteren.
Helemaal geen hardware eigenlijk. Het is ook maar de vraag of wij er wel fatsoenlijk aan kunnen komen. We hebben ons gefocust op VPN, doorschakelen van onze VoIP-oplossing en het ontwerpen van nieuwsbrieven. Maar onze klanten weten wel bij wie ze terecht kunnen voor headsets e.d.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou er nog een mail achteraan sturenWel dockingstations genoemd? Heb er net eentje besteld voor mezelf. Ik bespeur namelijk een gebrek aan USB poorten op de nieuwe laptops
Hehe herkenbaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou er nog een mail achteraan sturenWel dockingstations genoemd? Heb er net eentje besteld voor mezelf. Ik bespeur namelijk een gebrek aan USB poorten op de nieuwe laptops
Ook herkenbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:29 schreef Myraela het volgende:
Ik merk het verschil in reistijd wel, maar door de chaos op werk maak ik dan weer meer uren. Dat schiet ook niet op. En normaal vind ik m'n thuiswerkdagje echt heerlijk, als een dagje 'vrij'. Maar nu voelt juist mijn huis als m'n werkplek aan en wil ik vooral naar buiten.
ben sinds vrijdag een kilo kwijt, doordat ik geen lekkere warme broodjes in voorraad heb. Blij meequote:Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Grote voordeel van thuiswerken is wel: ik kan zo lekker lunchen met warme broodjes
Idemquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Grote voordeel van thuiswerken is wel: ik kan zo lekker lunchen met warme broodjes
Mja hier ook..quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:21 schreef AnneX het volgende:
Wat een organisatie komt erbij kijken voor de thuiswerkers.
Bij scholen dicht, moest ik ook wel denken aan scholen voor bijzonder onderwijs en voor kinderen met beperkingen. Regel het maar als ouder...8)7
Zojuist een mailtje naar de verhuurder van het natuurhuisje in de Ardennen, dat wij afzien van reservering 8 mei en met beroep op coulance om voorschot terug te storten.
Van de parkeer valetservice het bedrag teruggestort gekregen.
Eliza heeft de reis omgeboekt naar begin oktober.
(Als transavia dan nog vliegt...)
Rollen Zwart gewapend ducktape. Klaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:21 schreef AnneX het volgende:
Wat een organisatie komt erbij kijken voor de thuiswerkers.
Bij scholen dicht, moest ik ook wel denken aan scholen voor bijzonder onderwijs en voor kinderen met beperkingen. Regel het maar als ouder...8)7
Wij zitten echt "het hele huis" uit elkaar, om dat te voorkomen; 1 werkplek voor in huis boven, 1 werkplek boven de garage.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik word alleen wel een tikje gestoord van mijn vriend inmiddels.Die is dus echt continuuuuu in overleg voor zijn werk. (Ik kan niet echt ergens anders werken dan aan de keukentafel, het bureau met PC waar Chris aan werkt staat in dezelfde ruimte. Op bed schrijft ruk dus dat is het ook niet.) Gelukkig klinkt het merendeel als Chinees, dus ik kan het redelijk wegfilteren.... maar toch.
Ach, er zijn ergere dingen. *Smeert snel een broodje tussen de lessen door*
Eh ja, maar ik woon in een appartementje van nog geen 60m2quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij zitten echt "het hele huis" uit elkaar, om dat te voorkomen; 1 werkplek voor in huis boven, 1 werkplek boven de garage.
Vriend bij de buren parkeren?quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eh ja, maar ik woon in een appartementje van nog geen 60m2Dus ik zit in de 'eetkamer', en vriend in de 'studeerkamer', maar eigenlijk is het gewoon onze woonkamer, weliswaar in een L-vorm
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:29 schreef Myraela het volgende:
Ik merk het verschil in reistijd wel, maar door de chaos op werk maak ik dan weer meer uren. Dat schiet ook niet op. En normaal vind ik m'n thuiswerkdagje echt heerlijk, als een dagje 'vrij'. Maar nu voelt juist mijn huis als m'n werkplek aan en wil ik vooral naar buiten.
Ik zet em wel voor, kop em maar in:quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Eh ja, maar ik woon in een appartementje van nog geen 60m2Dus ik zit in de 'eetkamer', en vriend in de 'studeerkamer', maar eigenlijk is het gewoon onze woonkamer, weliswaar in een L-vorm
Ik ga zo een stuk fietsen, je hoort t straksquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:34 schreef fietsie het volgende:
Overigens, waar is dat lente weer waar de kranten over schrijven?
Hier grijs en steenkoud/
Vanochtend was het hier echt mooi. Ik heb voor het eerst dit jaar in korte mouwen hardgelopen. Inmiddels is het hier ook dichtgetrokken. Maar vanochtend om 8:30 was het prachtig weer en niemand te bekennen in het bosquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:34 schreef fietsie het volgende:
Overigens, waar is dat lente weer waar de kranten over schrijven?
Hier grijs en steenkoud/
Als je 100 gaat rijden in de hoogste versnelling zit je roetfilter zo weer dichtquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:
Ik moet eigenlijk 100km met mn auto rijden om chemische zut goed in de roetfilterdinges te krijgen.
Lekker nutteloos nu.
Ja sowieso, dan loopt ie net 1600 toeren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je 100 gaat rijden in de hoogste versnelling zit je roetfilter zo weer dicht
Ik beperk me tot het printen van Haaien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:59 schreef AnneX het volgende:
@:fiets..” Medical company threatens to sue volunteers that 3D-printed valves for life-saving coronavirus treatments
The valve typically costs about $11,000 — the volunteers made them for about $1
This is in Italy.
Good for these guys, do what you need to do.”
https://mobile.twitter.com/redtraccoon/status/1240112582725427201
Ik kreeg gisteren al commentaar dat ik mijn huisgenoten had begroet, als ik zo tegen 'Sociaal contact' was (ik liep te mopperen over NL's beleidquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zet em wel voor, kop em maar in:
Ik heb hier nog wel 2 lege verdiepingen over. En een werkkamer..
En alle andere gezellige Brabantse hobbies: ik ken geen volk wat vaker op een kluitje zit dan daarquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:30 schreef Sarabi het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Vraag me af wat er in onze gemeente (donkerste kleur) is gebeurd, of komt het nog allemaal door carnaval.
Hopelijk leren we daar iets vanquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
En alle andere gezellige Brabantse hobbies: ik ken geen volk wat vaker op een kluitje zit dan daar
Nou jaaa, als er geen woeste pandemie rondwaart is er toch niks mis met met een boel mensen op een kluitje willen zitten?!quote:
Het was ook een grapjequote:Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou jaaass, als er geen woeste pandemie rondwaart is er toch niks mis met met een boel mensen op een kluitje willen zitten?!
Sjah ik denk dat een heel erg groot deel van de bevolking hier helemaal niets aan mist.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Songfestival dit jaar afgelast. Hebben wij weer
Yep. Rond het middaguur was er bij de AH hier geen pleepapier, geen aardappels behalve krieltjes (:9) geen griekse yoghurt en geen afbakbrood. Oh en geen roomboterquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging even ingredienten halen voor stamppot andijvie. En wat losse rommel. Maar de supermarkten zijn nog steeds half leeg joh. wtf. Blijven mensen maar dingen kopen ofzo?
Debiel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Rollen Zwart gewapend ducktape. Klaar.
Dafack. Ik was bij de Dirk en daar hadden ze wel wat ik wilde, op zich, ondanks veel dingen wel leeg/op. Weinig vlees bijv. Dus even naar de AH voor koffie (want bonus) daar was ook eigenlijk alles geplunderd. Vooral verse groente. En vlees.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:47 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Yep. Rond het middaguur was er bij de AH hier geen pleepapier, geen aardappels behalve krieltjes (:9) geen griekse yoghurt en geen afbakbrood. Oh en geen roomboter
quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Songfestival dit jaar afgelast. Hebben wij weer
Nooit want er komt een maandenlange crisis aanquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Wanneer gaat iedereen weer normaal boodschappen doen dan?
Je bent toch een keer uitgehamsterd?quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nooit want er komt een maandenlange crisis aan
Over anderhalf jaar of zoquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Wanneer gaat iedereen weer normaal boodschappen doen dan?
Tuurlijk niet. Je kunt nooit genoeg pleepapier hebbenquote:
Hier ligt als er al brood is in de winkels allen zaagsel, veelgranen, donkerbruin bonken-en-klonten-gezondheidsbrood; gewoon normaal brood is op zodra het het schap raakt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Je kunt nooit genoeg pleepapier hebbenEn broden ook niet
![]()
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van vriezers bij de grote witgoedleveranciers trouwens
Die kasten en vriezers zitten een keer vol toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nooit want er komt een maandenlange crisis aan
Ik had gekeken vandeweek.. die zijn niet uitverkochfquote:Op woensdag 18 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Je kunt nooit genoeg pleepapier hebbenEn broden ook niet
![]()
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van vriezers bij de grote witgoedleveranciers trouwens
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef fietsie het volgende:
Hmmm misschien wel een idee, nog een vriezer -erbij-
Voor elke keer dat je het meldt... mag je 1 brood maken en uitdelen aan een oudere in de buurt die wel een lekker vers broodje kan gebruiken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef AnneX het volgende:
Yippie..er staat nog een broodbakmachine in de schuur, schiet mij te binnen.
Ofschoon de lokale Spar iedere dag geleverd krijgt.
En anders verse groenten bij de lokale Landwinkel. Nog biologisch geteeld ook.
Ofschoon...ik heb een vermoeden, dat ik dat al heb gemeld.
Nu zou het wel anders zijn, maar ik had mijn extra vriezer lang in de schuur staan en gebruikte m nauwelijks, maar nu hij boven in mn huis staat veel meer. Ding zit nu lekker volquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik overwoog het al een tijdje... maar mog niet gedaan.
Boven weinig ruimte maar in de berging gewoon stroom dus moet kunnen.
Vooral voor de houdbare voorraad...
en dan wat ik redelijk direct ga eten... gewoon boven in de mini vriezer.
Same issue hier hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
N
[..]
Nu zou het wel anders zijn, maar ik had mijn extra vriezer lang in de schuur staan en gebruikte m nauwelijks, maar nu hij boven in mn huis staat veel meer. Ding zit nu lekker vol
Ik heb het ook even overwogen. Maar 3 stuks is echt genoeg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef fietsie het volgende:
Hmmm misschien wel een idee, nog een vriezer -erbij-
TP shamequote:Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik liep net van de schuur door de flat naar mijn huis met een pak wc papier, toch een beetje awkward 😉
Wat doe je met 3 vriezers.quote:
Maar de AH zit ook bij jou om de hoek. En er zal daar ook niet heel veel gehamsterd worden, denk ik?quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat doe je met 3 vriezers..
Ik heb er 1 en al moeite om die te vullen. Er ligt al 3 jaar een kerstpakket in om maar gevuld te houden.
vd week in elk geval niet. Ben nog niet bij de XL geweest, dat zal wel drama zijn met duitsers en glanerbruggers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar de AH zit ook bij jou om de hoek. En er zal daar ook niet heel veel gehamsterd worden, denk ik?
Ik ben werkelijk een enorme hamster. Niet alleen nu, nu valt het juist wel mee wat ik heb gekocht. Omdat ik dus al een flinke voorraad had. We hebben er normaal twee en hebben de derde voor de gelegenheid aan gezet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wat doe je met 3 vriezers..
Ik heb er 1 en al moeite om die te vullen. Er ligt al 3 jaar een kerstpakket in om maar gevuld te houden.
De AH hier om de hoek is dus LEEG-EEG-eeg-eequote:Op woensdag 18 maart 2020 15:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar de AH zit ook bij jou om de hoek. En er zal daar ook niet heel veel gehamsterd worden, denk ik?
Maar die is ook ieniemieniequote:Op woensdag 18 maart 2020 15:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De AH hier om de hoek is dus LEEG-EEG-eeg-ee
Ik ga ook pompoen eten. In de risotto. Goede herinnering om die op tijd in de oven te stoppenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het ook even overwogen. Maar 3 stuks is echt genoeg.
Mensen, ik heb toch trek in mijn avondeten.. Er ligt nu een pompoen in de oven voor door de cannelloni, samen met spek, rozemarijn, ricotta en spinazie. Al weken trek in
Lief!quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga ook pompoen eten. In de risotto. Goede herinnering om die op tijd in de oven te stoppen
Eerst nog even langs de brievenbus met een kaartje voor mijn oma (die zich kapot verveelt nu haar bridge, haar hobbyclub en haar fysiofitness niet doorgaan).
Maar jullie zijn maar met twee. Heb je dan niet heel vaak dat je dingen moet weggooien die al 2 jaar in de vriezer liggen? Ik heb nauwekijks voorraad en dat gebeurt me soms al bijna.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben werkelijk een enorme hamster. Niet alleen nu, nu valt het juist wel mee wat ik heb gekocht. Omdat ik dus al een flinke voorraad had. We hebben er normaal twee en hebben de derde voor de gelegenheid aan gezet.
We hebben altijd meerdere grote stukken vlees in de vriezer, zakken groente, broden, een arsenaal aan koolhydraten als rotivellen e.d. Baksels. Kruiden, pepers, kilo's diepvriesfruit, aardappelkroketjes, citroengras.
Edit: en kliekjes uiteraard. We koken regelmatig om ook in te vriezen.
Hello Fresh had ooit een zeer goed recept. DIe heb ik nog wel. Ik vond het goddelijke risotto. Wil je die? Met kaaaaaaaaaaaaaaaas.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nooit op en dat is best een schande.
Hier zit alles ook drie weken vol. Of nouja, Picnic maar 1 week, want die gaan niet verder. Maar als ik om vier uur 's nachts eens kijk of de nieuwe dag erop staat, is die ook al helemaal vol.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan nergens online m'n boodschappen laten bezorgen. Picnic vol, AH vol. Waarom kunnen we niet gewoon normaal doen?!
Nee, vrijwel nooit. Ik kook altijd voor een deel uit de vriezer en voor een deel vers. Als ik boodschappen doe is dat voor een deel in de vriezer en een deel voor de komende week. Er is hier niet zo veel te krijgen in de winkel, ik zit toch al snel 40 minuten heen en terug in de auto als ik naar een beetje fatsoenlijke winkel wil. Dat doe ik eens in de twee of drie weken en dan neem ik gelijk veel mee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar jullie zijn maar met twee. Heb je dan niet heel vaak dat je dingen moet weggooien die al 2 jaar in de vriezer liggen? Ik heb nauwekijks voorraad en dat gebeurt me soms al bijna.
Ik wil dat wel jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hello Fresh had ooit een zeer goed recept. DIe heb ik nog wel. Ik vond het goddelijke risotto. Wil je die? Met kaaaaaaaaaaaaaaaas.
Ik ben alleen, maar ik weet vrij exact wat ik in de vriezers heb, als ik een lasagne maak, maak ik vaak meer saus wat ik invries zodat ik later een makkelijke maaltijd heb. Ook bami maak ik in het groot. En als ik op de markt vlees haal doe ik dat ook ik grotere hoeveelhedenquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar jullie zijn maar met twee. Heb je dan niet heel vaak dat je dingen moet weggooien die al 2 jaar in de vriezer liggen? Ik heb nauwekijks voorraad en dat gebeurt me soms al bijna.
Altijd. Al jaren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
bestellen jullie altijd al boodschappen of zijn jullie ziek? Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?
Het was Marley spoon. En zo kwam ik ook nog een goddelijk gerecht tegen met orzo en gehaktballetjes.quote:
Dat was toch ook niet het punt. Ik weet ook wat erin zit. Maar ik heb geen drie vriezers. Dat krijg ik in geen maanden op.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben alleen, maar ik weet vrij exact wat ik in de vriezers heb, als ik een lasagne maak, maak ik vaak meer saus wat ik invries zodat ik later een makkelijke maaltijd heb. Ook bami maak ik in het groot. En als ik op de markt vlees haal doe ik dat ook ik grotere hoeveelheden
Taleggioquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het was Marley spoon. En zo kwam ik ook nog een goddelijk gerecht tegen met orzo en gehaktballetjes.
[ afbeelding ]
Wij krijgen dit ook niet in een paar weken op hoor. Dat hoeft ook niet gelukkig, daarom is het dus ingevroren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat was toch ook niet het punt. Ik weet ook wat erin zit. Maar ik heb geen drie vriezers. Dat krijg ik in geen maanden op.
Eigenlijk altijd wel. Echt heerlijk om rustig mijn boodschappen bij elkaar te zoeken, veel beter te plannen allemaal. Anders loop ik met een lijstje, blijkt iets er te niet te zijn en dan ben ik zo slecht in on-the-spot weer iets anders te bedenken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
bestellen jullie altijd al boodschappen of zijn jullie ziek? Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?
Marokkaanse gehaktballen met orzo en wortel mandarijnsalade.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Taleggio![]()
Vertel me meer over die orzo dan.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Marokkaanse gehaktballen met orzo en wortel mandarijnsalade.
Marokko. https://imgur.com/a/nVuplbD
Dat ziet er echt heerlijk uit, boh.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Marokkaanse gehaktballen met orzo en wortel mandarijnsalade.
Marokko. https://imgur.com/a/nVuplbD
Ik vind het niet raar hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik begrijp trouwens heel goed dat mijn hamsterheid weird is. Het is moeilijk uit te zetten alleen. En ik heb daar ook geen reden voor.
Heb je ook een lijstje van wat er in de vriezer zit?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat ziet er echt heerlijk uit, boh.
En ik begrijp trouwens heel goed dat mijn hamsterheid weird is. Het is moeilijk uit te zetten alleen. En ik heb daar ook geen reden voor.
Hoe beviel dat aan de andere kant van de lijn? Ik ga vrijdag een poging wagen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Lot_1 het volgende:
vijf gesprekken via videobellen gedaan. Nu kapot moe en hoofdpijnig. Uurtje pauze en dan nog een laatste gesprek. Een behoorlijk productieve thuiswerkdag zo. Met dank aan de man die veel met het jonkje de deur uit is zodat ik ongestoord kan werken
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Kreator het volgende:
Ik heb besloten dat ik in de tuin 2 koeien, een paar varkens en wat kippen ga houden. Als een soort levende hamster-mogelijkheid.
Dat je in slechte tijden gewoon even een spijkerpistool pakt en weer 600 kilo vlees hebt.
In rustige tijden heb je dan melk, eieren en varkens.
Win win.
Wat eet hij dan? Gewoon erwtjes of met iets?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Het enige in onze vriezer dat niet vergeten raakt en na vier jaar een onherkenbare bonk ijs is geworden, zijn diepvrieserwtjes omdat Günther die meermaals per week tussen de middag eet.
Ik neem me vaak voor om eens wat zinniger gebruik te maken van de vriezerruimte, maar het lukt nooit.
Labeltjes vallen er nog wel eens af, eet je opeens ook iets anders dan gewenstquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:
Ik vergeet wel dingen in de vriezer hoor. Sowieso moet ik eigenlijk labelen, want de gerechten hou ik soms niet uit elkaar. En dan valt het best tegen als je ontdooide pastasaus toch chili blijkt te zijn.
Of dat je denkt 'handig, ik maak barbecuepakketjes voor in de vriezer' en dan is het geen barbecueweer meer en denk je er pas een jaar later weer aan.
Ik heb nog 2 koeien in de aanbieding, mogelijk. Geven niet bijster veel melk, want zijn niet drachtig. Maar ze houden het gras wel kortquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Kreator het volgende:
Ik heb besloten dat ik in de tuin 2 koeien, een paar varkens en wat kippen ga houden. Als een soort levende hamster-mogelijkheid.
Dat je in slechte tijden gewoon even een spijkerpistool pakt en weer 600 kilo vlees hebt.
In rustige tijden heb je dan melk, eieren en varkens.
Win win.
Ik zal zo wel even een foto van mijn weideveld maken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 koeien in de aanbieding, mogelijk. Geven niet bijster veel melk, want zijn niet drachtig. Maar ze houden het gras wel kort
Dat is toch dat landgoed met die bijgebouwen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zal zo wel even een foto van mijn weideveld maken.
Hij vindt ze ontdooid (theezeefje vol bevroren erwt paar tellen onder de hete kraan, dan een paar tellen in koud water) fantastisch lekker. Peuzelt ze op alsof het snoepjes zijn. Dus makkelijke manier om er wat groenten in te krijgen!quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat eet hij dan? Gewoon erwtjes of met iets?
Nu ik het zo bekijk... Vier koeien is ook nog wel een optie. Varkens in de schuur, kippen los. Vrije uitloop koeien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is toch dat landgoed met die bijgebouwen?
Ik dacht precies dit!quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Surprise chili lijkt me eigenlijk nooit een tegenvaller.
Het combineert misschien een beetje gek als je de pasta voor erbij al gekookt hebt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik pasta in m'n hoofd had, wil ik ook gewoon pasta.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoorde van de week in de supermarkt dat mensen extra voorzichtig zijn (was een mevrouw met latex handschoenen aanquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Overigens kun je zelf zo CUL als wat wezen en alles lusten: nul komma nul garantie op een alleseter als nageslacht. Dude eet wat groenten betreft momenteel louter kerstomaatjes, diepvrieserwt, rauwe ui & bosui en geroosterde broccoli. Dat is het, verder wordt alles resoluut geweigerdNaja. Altijd nog beter dan alleen tomatenketchup.
Dat vind ik nog best gevarieerd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Overigens kun je zelf zo CUL als wat wezen en alles lusten: nul komma nul garantie op een allesetende peuter als nageslacht. Dude eet wat groenten betreft momenteel louter kerstomaatjes, diepvrieserwt, rauwe ui & bosui en geroosterde broccoli. Dat is het, verder wordt alles resoluut geweigerdNaja. Altijd nog beter dan alleen tomatenketchup.
Als het me al iets maakt, dan vooral relaxter. Aangezien Günther nog steeds verzot is op mijn melk kan ik in tijden van opperste nood de boobs gewoon weer acht keer per etmaal inschakelen in plaats van anderhalf keer!quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoorde van de week in de supermarkt dat mensen extra voorzichtig zijn (was een mevrouw met latex handschoenen aan) en extra boodschappen doen 'want ik heb toch kinderen he? Dat maakt alles anders'.
Nu weet ik dat je vrij nuchter bent enzo, maar heb jij dingen anders gedaan dan anders? Meer boodschappen want 'je hebt nu toch kinderen'.?
Ik vergeef het hem omdat hij zo gek opquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Oh, en Günther lust ook graag witte bonen in tomatensaus. Bijna vergeten. Vijf soorten groente dus. Trekt vast ooit wel bij
ik zie sinds begin deze week de meest schattige kaartjes voorbij komen, al mijn voor bereiders slaken soms een AHHHHH en al zat er geen postzegel op stop ik m toch in de bestelling!quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga ook pompoen eten. In de risotto. Goede herinnering om die op tijd in de oven te stoppen
Eerst nog even langs de brievenbus met een kaartje voor mijn oma (die zich kapot verveelt nu haar bridge, haar hobbyclub en haar fysiofitness niet doorgaan).
soort hamsteeren 2.0quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik zie sinds begin deze week de meest schattige kaartjes voorbij komen, al mijn voor bereiders slaken soms een AHHHHH en al zat er geen postzegel op stop ik m toch in de bestelling!
Dank! Ik heb nog een paar dagen om te voorpretteren voor mijn minifeestje (ouders op de koffie en vriendin voor diner en TOET)quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef minilot het volgende:
Alvast gefeliciteerd, Cat! Wat voor ijs?
Liefquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik zie sinds begin deze week de meest schattige kaartjes voorbij komen, al mijn voor bereiders slaken soms een AHHHHH en al zat er geen postzegel op stop ik m toch in de bestelling!
Nu heb ik ook zin in ijstaart en in ijs.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dank! Ik heb nog een paar dagen om te voorpretteren voor mijn minifeestje (ouders op de koffie en vriendin voor diner en TOET)
Huge ijstaart met hazelnoot en merengue![]()
En een liter sinaasappelijs en een liter malaga.
Vriendin vroeg of we tot na 6 april moesten uitstellen. Zo lang redt die taart het heul niet![]()
Dat is inderdaad niet fijn. Kan nog steeds niet flink tillen (ivm schouder), ik woon op de 1e verdieping (een hoge 1e verdieping) en ik kan dus niet meer online bestellen omdat iederéén dat ineens doetquote:Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
Hier is de man net wc papier gaan halen (één pak, het was op) bij de AH nadat het schap bij de buurtsuper leeg was. Verder was alles er nog.
Heb je iemand die je kan helpen? Ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet fijn. Kan nog steeds niet flink tillen (ivm schouder), ik woon op de 1e verdieping (een hoge 1e verdieping) en ik kan dus niet meer online bestellen omdat iederéén dat ineens doet
Dat is lief van jequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je iemand die je kan helpen? Ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
En de lokale ijsboer gesteund door twee liter ijs en een ijstaart af te nemenVriendin en ik gaan zo onze verjaardagen vieren, hadden we bedacht.
Ik at vroeger sperziebonen en bloemkool. V heeft zelfs nog eens sperzieboontjes voor me gekookt toen ik daar voort eerst wasquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Oh, en Günther lust ook graag witte bonen in tomatensaus. Bijna vergeten. Vijf soorten groente dus. Trekt vast ooit wel bij
Wat je kunt proberen is hier kijken: heldnodig.nlquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is lief van je![]()
Nee, niet echt. Woont wel een vriendin redelijk in de buurt maar die heeft haar handen vol momenteel.
En vriend woont niet in de buurt.
Dus dan maar gewoon tig x lopen. Is niet leuk, maar het is niet anders
Ik voel me nu de held van de buurt, dat begrijp jequote:Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik had afgesproken met G om geen toetjes meer te doen maar dan zie ik dit en denk ik....hmmmmm
Dank voor de tip!quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat je kunt proberen is hier kijken: heldnodig.nl
Een site waar mensen zich in kunnen schrijven als ze iemand in de buurt willen helpen. Op dit moment bijna 5000 helpers en amper 300 verzoeken, dus het is niet alsof ze overlopen met vragen.
Je geeft je postcode mee aan een verzoek en dan krijgen helpers in je buurt een oproep.
Ik at eerst een Turks broodje dat in de vriezer zat, daar paste daarna het ijs precies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
zonder vriezerruimte waardoor het nu op moet?
Ik zie ook nog wel plek voor wat lama's. Alleen die klimop moet je er even uithalen, das giftig. Ook voor varkentjes.quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ik het zo bekijk... Vier koeien is ook nog wel een optie. Varkens in de schuur, kippen los. Vrije uitloop koeien.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vriendin vroeg of we tot na 6 april moesten uitstellen. Zo lang redt die taart het heul niet![]()
En binnenkort past er weer een Turks broodje inquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik at eerst een Turks broodje dat in de vriezer zat, daar paste daarna het ijs precies.
puik plan zo op de bank met dekbedjequote:Op woensdag 18 maart 2020 17:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit ingepakt in een fleeceplaid en dikke huissokken. Wat moeten jullie met ijs?
Denk het niet. Volgens mij telt het als horeca. Tenzij ze een apart afhaalloket hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nu zin in ijseigenlijk nog niets gehoord van de plaatselijke ijssalon of ze nog open zijn.
Bedoel ook afhalen/bezorgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Denk het niet. Volgens mij telt het als horeca. Tenzij ze een apart afhaalloket hebben.
Bij mijn ijsboer kwam ook twee klanten binnen voor een hoorntje. Verbazing dat hij dicht was
Opzich wel goed, best goede gesprekken vandaag. En alle cliënten zaten er keurig op tijd klaar voorquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe beviel dat aan de andere kant van de lijn? Ik ga vrijdag een poging wagen.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik at vroeger sperziebonen en bloemkool. V heeft zelfs nog eens sperzieboontjes voor me gekookt toen ik daar voort eerst wasdat was al ruim volwassen... (vond ikzelf vooral) nu eet ik alleen geen taugé, haat ik ijsbersla en hoe heet die zeut die vaak in een bloody mary zit, waar AH zo graag zn maaltijdsalades mee voldempt is naar mijn mening niet eetbaar.
Fuck knows. Maak spek plz.quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Best wonderlijk hoe absoluut je toen weigerde iets anders te eten eigenlijk. What changed?
Gemeenquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik voel me nu de held van de buurt, dat begrijp je![]()
Gun jezelf ook dat gevoel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |