abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 20:33:41 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192104700

SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.a.v. de TT: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandoline_(instrument)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192104858
Net op tijd de blije A gezien, die z’n eigen verjaardagsliedje zingt. Wat een heerlijk koppie
We have far more in common than that which devides us..
pi_192104873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:32 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Zo te zien heeft deze 2 snijvlakken en een mandoline 1, toch?

3 zelfs. Niet erg scherp, maar ruim scherp genoeg voor een kool.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192104986
Zo, wij gaan naar lockdown....
pi_192105004
Gisteravond liep ik in de schemering een rondje met de honden, en toen liepen we vlak langs een ree. De honden zagen het niet, gelukkig. Ik wel, en er was iets raars aan. Beter kijken, het dier was vlakbij en rende niet weg. Het hinkelde weg. Z'n voorpoot raar bungelend, gebroken.

Dus ik de pliesie gebeld, gevraagd of ze de jachtopziener wilden bellen. Die heeft me later teruggebeld om nog wat details te vragen. Ze hebben de ree nog niet gevonden (ze kunnen nog best een end komen op drie poten, zei de meneer van faunabeheer, en dat leek mij ook wel ja). Nu kijk ik bij elk rondje uit naar de driepootree.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192105145
Ja excuus Lein.
En als straf miste ik de foto, blijkbaar.
Doe je dan nog aan een linkje in dm, please B-)

Goh, JT, vreemde start van je nieuwe baan!
Is er een proefperiode?

Sjonge sigme...een driepootree.
pi_192105301
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:50 schreef AnneX het volgende:
Ja excuus Lein.
En als straf miste ik de foto, blijkbaar.
Doe je dan nog aan een linkje in dm, please B-)

Goh, JT, vreemde start van je nieuwe baan!
Is er een proefperiode?

Sjonge sigme...een driepootree.
Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...

Die arme ree, sigme...
pi_192105480
Ach wat zielig, gewonde ree.

En je valt echt met de neus in de werkboter Jagär. Rustige opstart en inwerkperiode is dit niet echt
pi_192105572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, geen proefperiode. En als er wel eentje was dan was het ook geen probleem, ik zit tegenwoordig elke dag met de rector van de uni om tafel, ben in korte tijd vrij essentieel geworden. Ben de spil tussen de uni en de ongeveer 500 mensen die nog in het buitenland zitten, waarvan we hopen dat er toch nog een boel terug komen...

Die arme ree, sigme...
Wow wat een timing om je baan te beginnen idd!
pi_192105630
Ohhhhhwaterrug, dat hele klapmoment is me ontgaan :@

Ook wel weer reden om nog meer van roffa te houden.

Wel mijn eigen zorgmedewerker blij gemaakt door hem de guitaarhoek in te sturen zodat ik rustig kan scrollen, das ook wat waard.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192105657
Ik dacht dus heel lang dat het hierboven over tingeltangelmandolines gang en was apocalyptisch verward.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_192105665
Wat is Jeroen Krabbé een heerlijke verteller, nu over Chagall.

JT...dus eigenlijk val je met de neus in de boter. w/
pi_192106358
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:13 schreef AnneX het volgende:
Wat is Jeroen Krabbé een heerlijke verteller, nu over Chagall.

Ik verheug me weer op die serie. / opgenomen
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 maart 2020 @ 22:22:03 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192107111
We moeten het ook niet overdrijven met dat klappen enzo. Je kiest ook wel voor de zorg natuurlijk.
Ik heb ook wel eens een kerst en oud en nieuw doorgewerkt en toen was er ook geen noodfonds. Soms heb je van die periodes.

Sowieso storen al die facebookberichten van groepen die zichzelf het zieligst vinden me wel.
Las er vandaag één over winkelpersoneel. Dat we ze moesten steunen want ze waren zo goed bezig. Heel verhaal. Ze was ook trots op zichzelf want ze werkte tijdens deze crisis in een winkel.

Sommige mensen zijn echt wel goed bezig hoor, daar niet van. Maar wellicht moeten we de komende tijd dan elke avond voor een ander klappen. Die Amerikaanse trots-toestanden passen hier niet echt.
pi_192107157
Dat Krea. Tof enzo maar er veranderd geen reet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192107726
Zeg Lucky...als jullie bedrijf slechter gaat door Corona, kom je dan niét in aanmerking voor de beloofde compensatie maatregelen? als klein bedrijf?
Zoiets postte je toch eerder vandaag?
pi_192108059
hm

[ Bericht 35% gewijzigd door Uhmmpie op 17-03-2020 23:12:42 ]
pi_192108731
ahum :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 23:42:57 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192108746
---

[ Bericht 100% gewijzigd door golfer op 18-03-2020 01:02:08 (verkeerde topic.) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_192111172
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192111216
Mogguh 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192111321
Moggeh :s)
pi_192111340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:31 schreef Leintjeuh het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* Gefeliciteeeeeerd O+ O+ O+
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 07:34:20 #24
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192111348
Gefeliciteerd Lein 8-) *O*
pi_192111358
Gefeliciteerd A, Lein en Kaas *O* *O*
pi_192111370
Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is AAAAAAAAAaaaaaaaaaa O+ *G*
pi_192111462
quote:
Feli Lein *O* En de kleine A en Kaas ook *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192111487
Oh neeeee, jarige jongeman A. gemist! DMmetje, toe? En uiteraad van harte! Hoe beviel dat nou, Lein, een jaar lang een baby in huis? :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_192111492
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:22 schreef Kreator het volgende:
We moeten het ook niet overdrijven met dat klappen enzo. Je kiest ook wel voor de zorg natuurlijk.
Ik heb ook wel eens een kerst en oud en nieuw doorgewerkt en toen was er ook geen noodfonds. Soms heb je van die periodes.

Sowieso storen al die facebookberichten van groepen die zichzelf het zieligst vinden me wel.
Las er vandaag één over winkelpersoneel. Dat we ze moesten steunen want ze waren zo goed bezig. Heel verhaal. Ze was ook trots op zichzelf want ze werkte tijdens deze crisis in een winkel.

Sommige mensen zijn echt wel goed bezig hoor, daar niet van. Maar wellicht moeten we de komende tijd dan elke avond voor een ander klappen. Die Amerikaanse trots-toestanden passen hier niet echt.
Van dittum. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Hier ook. Ik werk in de zorg, maar FLIKKER OP MET JE GEKLAP, MIJN BABY vanaf morgen een dreumes LIGT TE SLAPEN
Tsssk. Ondankbaar! ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 07:57:06 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192111548
Wie zijn a en kaas?

Gefeliciteerd, Lein.
pi_192111551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef minilot het volgende:
Oh neeeee, jarige jongeman A. gemist! DMmetje, toe? En uiteraad van harte! Hoe beviel dat nou, Lein, een jaar lang een baby in huis? :D O+
Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten maken O+
pi_192111566
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Kreator het volgende:
Wie zijn a en kaas?

Gefeliciteerd, Lein.
A is mijn kind en kaasplankje is de babydaddy
pi_192111641
Ik wil gewoon slapen :'(

Hallo. ;(
pi_192111643
@Kreator: ik vind je vaak een beetje een knorrie qua mening.. maar deze keer wel eens.

Iedereen doet een beetje alsof heel nederland lekker vrij is en lui in de zon hangt terwijl maar een paar mensen de wereld draaide houden.
En dat is volgens mij... niet het geval.

Deze luie thuiswerker... gaat zo maar weer eens aan de slag.
Zorgen dat andere mensen ook kunnen werken enzo.
pi_192111704
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Het was bijna elke dag genieten en tis veeeeel sneller voorbij gegaan dan ik ooit had gedacht. Ik wou dat we t nog een keer mee mochten maken O+
Och! Awesome! O+ Heel benieuwd naar hoe je het aankomende jaar gaat vinden! *O*
pi_192111812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:04 schreef Uhmmpie het volgende:
@:kreator: ik vind je vaak een beetje een knorrie qua mening.. maar deze keer wel eens.

Iedereen doet een beetje alsof heel nederland lekker vrij is en lui in de zon hangt terwijl maar een paar mensen de wereld draaide houden.
En dat is volgens mij... niet het geval.

Deze luie thuiswerker... gaat zo maar weer eens aan de slag.
Zorgen dat andere mensen ook kunnen werken enzo.
Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.

Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192111827
Ik smokkel trouwens met social distancing. Inclusief huispak :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192111857
Mogguh :O

Ik voel me echt alsof door 3 treinen overreden. Hoofd deed moeilijk vannacht en nog steeds wel. Gelukkig wel 3x 2 uur (best intensieve) hoorcolleges op de pc kijken op de planning staan. :')

Ach ja.... zolang het de 'vertrouwde' hoofdpijn is en geen corona waardoor je met een tube in je luchtpijp eindigt, is het ook wel ergens geruststellend :P

Gefeliciteerd Lein!

Vandaag 14 jaar samen met vriend (C, voor het lijstje met letters). :o
Ik word oud.
pi_192111865
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Foei Cat!
pi_192111886
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat.
Waarbij er voor mij wel een verschil is tussen thuiswerken en je moeten begeven tussen mensen die besmet kunnen zijn of die de diagnose al hebben. Soms zelfs terwijl ze zelf niet helemaal fit zijn, maar nog geen koorts hebben.

Allebei zijn ze belangrijk, de laatste groep is nu meer in beeld maar op de lange termijn hebben we ook de thuiswerkers in ‘niet vitale’ beroepen hard nodig.
Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.

Ach, we doen allemaal ons best om er wat van te maken, maar voor sommigen is het veel ingrijpender dan anderen. Ook voor diegenen met zorgintensieve kinderen of partners of voor kinderen in een onveilige thuissituatie, voor wie alle zorg en structuur wegvalt.

Gefeliciteerd met dreumes A!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:34:18 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192112008
Gefeliciteerd voor Aatje!

En fijne sociale distancing voor cat O+

Hier zo ook maar eens uit bed.. heb beroerd geslapen omdat ik lag te malen over het feit dat mn verlovingsring nog op het eiland ligt.. 8)7

Verder vind ik het lastig om thuis te werken er is ons gevraagd zo min mogelijk de VPN te gebruiken.. ( alleen voor essentiele processen) maar van het eiland vragen ze me wel om ze te helpen.. en dat kan dan alleen via de vpn.. en ik wil ze best helpen, maar vraag me dan steeds af of ik dan geen bandbreedte inneem van ( meer) essentiële processen.. lastig hoor!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:42:54 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112154
quote:
Gefeliciteerd! *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:44:16 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112172
quote:
[ afbeelding ]
O+
pi_192112191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij ons wordt er nu bij 'niet fit' ook getest, tot de uitslag mag er niet gewerkt worden.

Ach, we doen allemaal ons best om er wat van te maken, maar voor sommigen is het veel ingrijpender dan anderen. Ook voor diegenen met zorgintensieve kinderen of partners of voor kinderen in een onveilige thuissituatie, voor wie alle zorg en structuur wegvalt.

Gefeliciteerd met dreumes A!
O+ Ik voel me helemaal gezien O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192112305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:36 schreef Blues het volgende:
Er is er één jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is AAAAAAAAAaaaaaaaaaa O+ *G*
_O-

Van harte gefeliciteerd met A. *O*
Jammer dat een groot feest nu niet kan, maar jullie kunnen ook een feestje maken :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192112342
Ik heb het 20u klappen gemist.
Zit ook nog steeds op kantoor...

Heb vannacht weer 2 uur geslapen terwijl ik het zo nodig had. Te veel stress om het stomme virus. Moet niet maar kan het niet helpen. Ik hoop me er weer doorheen te slaan en dat het vannacht een keer beter gaat.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:20:29 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192112645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb het 20u klappen gemist.
Zit ook nog steeds op kantoor...

Heb vannacht weer 2 uur geslapen terwijl ik het zo nodig had. Te veel stress om het stomme virus. Moet niet maar kan het niet helpen. Ik hoop me er weer doorheen te slaan en dat het vannacht een keer beter gaat.
Wat naar, sterkte :*
pi_192112654
Ohh @sigme are ree. Hopelijk vinden ze het dier wel snel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192112704
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+ Ik voel me helemaal gezien O+
Goed zo :*
pi_192112957
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat.

Ook op de korte termijn hoor :)

Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
pi_192112987
Net maar een headset besteld voor het conference callen. Werkt toch beter dan oordopjes denk ik :P Was nog wel ff zoeken want overal alles op maar De Koele Blauwe brengt er vanavond eentje hopelijk!

Over 1,5 week wel voor het eerst een virtuele training meemaken :D Met zijn allen inbellen met webcam en zo.
  woensdag 18 maart 2020 @ 09:41:44 #52
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192113050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Want die thuiswerkers zorgen dat die vitale beroepen door kunnen blijven gaan namelijk.
Ook nu al.
Ik wil ook applaus ;(.

Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 09:46:41 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192113137
quote:
8s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

Maar waarschijnlijk vind iedereen het tof als wij plat gaan en krijgt de eerste persoon die ons besmet een lintje.
pi_192113144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+

Foei Cat!
quote:
[ afbeelding ]
Die zou ik ook niet distancen nee :)

De mannen vinden het heerlijk dat ik thuis werk.
Ze zijn helemaal zen.
pi_192113170
quote:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

Haha tja.. het is tenslotte altijd onze schuld als het niet werkt.

Verhipte ict-ers... _O-
pi_192113184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:38 schreef PdeHoog het volgende:
Net maar een headset besteld voor het conference callen. Werkt toch beter dan oordopjes denk ik :P Was nog wel ff zoeken want overal alles op maar De Koele Blauwe brengt er vanavond eentje hopelijk!

Over 1,5 week wel voor het eerst een virtuele training meemaken :D Met zijn allen inbellen met webcam en zo.
Hm. Welke heb je besteld?
Krijg net de vraag van oma welke ze moet kopen want ze wordt nu al gek van alle chattende leerlingen :)
pi_192113232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm. Welke heb je besteld?
Krijg net de vraag van oma welke ze moet kopen want ze wordt nu al gek van alle chattende leerlingen :)
https://www.coolblue.nl/p(...)ampaign=notspecified
pi_192113244
quote:

[..]

Ik wil ook applaus ;(.

_O-
pi_192113293
Oh feest. Gisterenochtend kwam ik tijdens het wandelen iemand tegen met een Dora-vriendje. Samen gewandeld ditdat. Krijg ik net een appje dat ze ziek is. Koorts...keelpijn...

:{
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 09:54:58 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192113310
Lein en Kaas gefeliciteerd met A. *O*

We hebben nu om 9u de dagelijkse Zoom-meeting om even de belangrijkste dingen van de dag door te nemen.
Verder mag ik aan de slag het aanpassen van procesbeschrijvingen. Dus heb genoeg te doen :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192113328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ook nu al.
True, that ^O^
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:04:29 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113426
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:39 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
3 zelfs. Niet erg scherp, maar ruim scherp genoeg voor een kool.
Aha! Capito.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192113521
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Oh feest. Gisterenochtend kwam ik tijdens het wandelen iemand tegen met een Dora-vriendje. Samen gewandeld ditdat. Krijg ik net een appje dat ze ziek is. Koorts...keelpijn...

:{
Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed joh :)
pi_192113527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef borisz het volgende:
Lein en Kaas gefeliciteerd met A. *O*

We hebben nu om 9u de dagelijkse Zoom-meeting om even de belangrijkste dingen van de dag door te nemen.
Verder mag ik aan de slag het aanpassen van procesbeschrijvingen. Dus heb genoeg te doen :P.
Wat is een Zoom-meeting?
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:12:34 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat is een Zoom-meeting?
Bijeenkomst van een fotografie tijdschrift? :D
pi_192113553
quote:

[..]

Hmmmmm...minder fijn. Komt vast goed joh :)
Dat hoop ik maar. :Y

Ik ben niet in paniek en ook niet echt bang, maar er komen wel steeds meer echt nare berichten naar buiten van mensen die ziek zijn.
pi_192113558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bijeenkomst van een fotografie tijdschrift? :D
Dat dacht ik ook ja :D
pi_192113561
Zoom is een soort facetime voor meerdere mensen tegelijk. :7
pi_192113699
quote:
Ah precies degene die ik net doorstuur.

Logitec is op zich prima denk ik.

Oma appt net dat de lokale pc winkel ze heeft voor 10¤
Ben benieuwd hoe dat kwaliteitstechnisch zit.
En ook of het een beetje idiotproof is want anders word het alsnog een drama vrees ik
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:24:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192113738
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat hoop ik maar. :Y

Ik ben niet in paniek en ook niet echt bang, maar er komen wel steeds meer echt nare berichten naar buiten van mensen die ziek zijn.
Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...

Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.
Zullen al die radiologen het nu ook al zo druk hebben met corona?

Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 10:24:16 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192113744
quote:

[..]

Wat is een Zoom-meeting?
Zoom.us.
Het zelfde als Skype, Teams enz. :+
Onze directeur heeft in haar vorige functie altijd Zoom gebruikt. Dus nu hebben we ook Zoom. :P
pi_192113830
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef borisz het volgende:

[..]

Zoom.us.
Het zelfde als Skype, Teams enz. :+
Je kunt nu ook gratis personal webex accounts aanmaken.

Fijntjes.
pi_192113852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah precies degene die ik net doorstuur.

Logitec is op zich prima denk ik.

Oma appt net dat de lokale pc winkel ze heeft voor 10¤
Ben benieuwd hoe dat kwaliteitstechnisch zit.
En ook of het een beetje idiotproof is want anders word het alsnog een drama vrees ik
Met een aansluiting achter op het beeldscherm.. want usb is op.

Benieuwd war dat dan is.
Geadviseerd dat ze even moet bedingen dat hij terug kan als het niet werkt.
pi_192114016
Yippie...een nieuwe dreumes in de culchat.
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.

Nu sporten thuis moet gebeuren, is mn.X op zoek naar een goede yogamat.
Hebben jullie een advies?

Vandaag eens de schoenendoos sorteren en aan IB2019 beginnen.
pi_192114090
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Van Harte A, 🎉
Heeft Lein ook een LLMP gemaakt? die is prima geschikt voor - hoe heet dat ook al weer - zo’n hippe smash taart.

Ik heb (nog) geen taart gemaakt, ga zo eerst evn boodschappen doen. Tegen verwachting in gaan we t toch een beetje vieren vanavond, mijn ouders komen mee-eten en we doen een kleine (cupcake) taartsmash dus toch maar even wat bakken. LLMP lust die kleine druif vast wel maar met dat niet-helemaal-gare eiwit zie ik t niet zitten...
pi_192114116
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Van de mensen die milde klachten hebben, dat zouden de meeste moeten zijn, hoor je ook niet zoveel natuurlijk...

Mijn oom loopt al een paar weken helemaal krom dit rugklachten/hernia uitstraling naar een been, maar een scan zit er voorlopig niet in. Ik vind dingen met het zenuwstelsel best wel eng, straks gaat er iets kapot. Misschien ongefundeerd angst maar toch.

Dat een planbaar routine bezoek aan cardioloog of reumatoloog niet door gaat snap ik. Maar iets met acute en hevige pijnklachten?
Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.

Ik denk dat er andere redenen zijn dat het bezoek van je oom uitgesteld is:
- Zo min mogelijk mensen die in het ziekenhuis zijn terwijl ze er niet per se moeten zijn --> minder kans dat ze daar besmet raken. Eigenlijk beschermen ze je oom dus daarmee.
- Er is een kans/risico dat we álle artsen, ook de radiologen en zo, heel hard nodig gaan hebben straks wanneer de intensive-careartsen en anesthesisten en huisartsen en spoedeisende-hulpartsen en ... zelf besmet geraakt zijn. Dan kun je je radioloog beter niet nu blootstellen aan ook een risico om besmet te raken (via je oom). Dus hiermee beschermen ze de radioloog zodat hij niet ook corona krijgt van zijn patiënten.
pi_192114151
@Tele6: ze kunnen het ook horen...
maar met radiologie een veel beter beeld natuurlijk.
Lijkt me in geval van corona niet onhandig.
pi_192114181
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:36 schreef AnneX het volgende:
Van Harte A, 🎉

Ik heb deze. A heeft 'm ook. Ik heb de mat nu een kleine 5 jaar, hij begint slijtage te vertonen, maar ik denk dat hij het nog wel een paar jaar houdt. Goede antislip, niet superdun maar ook niet eng verend. Hij rekt niet heel erg, waardoor je je goed schrap kunt zetten als je oefeningen doet. Wel regelmatig even afnemen met een sopje, anders glijd je wel eerder uit.
pi_192114278
quote:

Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.
En verder wat Tele6 zegt over radiologen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:43 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192114279
Kaatje, Kaatje!!!! O+ O+ O+ :* :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192114348
@Tele... mn.X is eigenwijs, een beetje (8>
Hij vindt de mat té dun, misschien ook zo...want jij bent lichter dan hij.
En hij wil het materiaal voelen, met andere woorden hij wil eruit, niet de polder in...een winkel in. 8)7
Thx anyway.
pi_192114368
@Lein...wordt de business van Kaas ook minder? -O-
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 10:54:26 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je radiologen nodig om longontstekingen te diagnosticeren, maar ik weet niet of dat voor door corona veroorzaakte longontstekingen ook zo is.

Ik denk dat er andere redenen zijn dat het bezoek van je oom uitgesteld is:
- Zo min mogelijk mensen die in het ziekenhuis zijn terwijl ze er niet per se moeten zijn --> minder kans dat ze daar besmet raken. Eigenlijk beschermen ze je oom dus daarmee.
- Er is een kans/risico dat we álle artsen, ook de radiologen en zo, heel hard nodig gaan hebben straks wanneer de intensive-careartsen en anesthesisten en huisartsen en spoedeisende-hulpartsen en ... zelf besmet geraakt zijn. Dan kun je je radioloog beter niet nu blootstellen aan ook een risico om besmet te raken (via je oom). Dus hiermee beschermen ze de radioloog zodat hij niet ook corona krijgt van zijn patiënten.
Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.

*waaronder paracetamol die de huisarts maar via de apotheek heeft besteld :o

Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?

Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
pi_192114408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaatje, Kaatje!!!! O+ O+ O+ :* :*
;)
pi_192114486
Mijn zusje is al een tijdje Functioneel Beheerder bij een zorginstelling voor 1 dag per week maar is nu zo ongeveer fulltime bezig als supportmedewerker, hardware-uitgever en laptop-inrichter _O- Ik lig dubbel _O-

Ik ben zo blij dat ik nu geen support-functie meer heb :P
pi_192114491
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:53 schreef AnneX het volgende:
@:Lein...wordt de business van Kaas ook minder? -O-
Yep. Hij heeft de ZZP'ers verzocht niet meer te komen en doet al het werk nu alleen. Heeft t er redelijk druk mee, gelukkig.
pi_192114520
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Opzich is het wel logisch, maar ja, iemand die eigenlijk altijd loopt en nu zonder rollator en pijnstillers* nog geen 20m kan lopen is wel vreemd.

Zullen alle urologen, geriaters en zo al een Teleac cursus Corona verpleging en werken op IC voor beginners aan het volgen zijn?

Is de longaandoening die je krijgt van Corona een longontsteking? Dat wordt door bacteriën veroorzaakt toch? Dan werkt antibiotica?
Er zijn volgens mij wel artsen die omgeschoold worden. Verplegers van andere afdelingen die even bijgespijkerd worden in het bedienen van beademingsapparatuur en zo.

Longontsteking kan ook door een virus veroorzaakt worden (bron). Je loopt wel het risico dat er bacteriën nog bijkomen omdat de long verzwakt is en dan zien ze hun kans schoon. Dus mensen krijgen waarschijnlijk preventief antibiotica als ze met een corona-longontsteking in het ziekenhuis komen. De corona kun je niet met medicatie wegkrijgen, maar de bacteriën die erbij komen wel.
pi_192114592
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef derLudolf het volgende:

Niet alle zorg voor Corona-patiënten vindt plaats op de IC, deels kan het ook op de geīsoleerde afdelingen. Alleen als je niet zonder beademing kan of medicatie nodig hebt om je bloeddruk op normale waarden te houden, moet je naar de IC.

De andere specialisten hebben natuurlijk gewoon hun eigen werk, er zijn nog steeds patiënten met delier, gecompliceerde urineweginfecties, hepatische encefalopathie etc etc etc die ook behandeld moeten worden. Niet iedereen hoeft omgeschoold te worden om op de IC te werken ;)

De longontsteking die je van Corona krijgt, kan niet met antibiotica behandeld worden omdat antibiotica bacteriën doodt, en Corona is een virus, daar werkt antibiotica niet voor. Wel kan er een secundaire bacteriële infectie onstaan die we dan wel kunnen behandelen met antibiotica. Er zijn wel virusremmers, maar die zijn nog niet specifiek voor Corona-virus.

Edit:
Wat Tele6 zegt dus :')
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 11:07:18 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114631
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:48 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Doorgaans worden hernia's, indien die diagnose gesteld wordt, conservatief behandeld. Dat wil zeggen dat er meestal geen operatie aan te pas komt, en dat met pijnstilling, spierverslappers en fysio/bewegingstherapie gewerkt wordt aan klachtenvermindering.
En verder wat Tele6 zegt over radiologen.
Weet ik, dit is de derde keer ofzo. De voorgaande keren waren de klachten voor de scan ook over, maar deze keer voelt het heftiger zeg maar. Ach ja, zal ooit wel goedkomen, maar ja.
pi_192114670
Ik had net de Nakd reep pecan, maar die viel wat tegen. ;( Ik had een uitgesproken pecan smaak gehoopt, maar hij smaakt gewoon heel basic en vooral naar de gedroogde dadels.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 11:11:36 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192114713
Ik ga zo pitabroodjes met kaas in de oven gooien.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:12:56 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192114734
Wat is LLMP?
pi_192114798
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:51 schreef AnneX het volgende:
@:Tele... mn.X is eigenwijs, een beetje (8>
Hij vindt de mat té dun, misschien ook zo...want jij bent lichter dan hij.
En hij wil het materiaal voelen, met andere woorden hij wil eruit, niet de polder in...een winkel in. 8)7
Thx anyway.
Tja, dan moet hij het ook maar zelf weten.
Hij zou er in ieder geval op moeten letten dat de mat grip heeft en niet te veel uitrekt. Grip: als je de mat op de grond legt en je plaatst er je platte hand op, dan moet die hand niet wegglijden over de mat wanneer je duwt. Uitrekken: vooral in de lengterichting wil je niet dat de mat uitrekt.
Goedkope matten, zoals die van de Aldi die B gekocht had voor ik stop kon roepen, hebben vaak weinig grip en rekken uit. Dat is niet veilig. Je wilt niet uitglijden tijdens het sporten.
pi_192114830
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Edit:
Wat Tele6 zegt dus :')
Haha, goede samenwerking zo :) O+
pi_192114846
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is LLMP?
Leintjeuh's Lemon Merengue Pie. Staat in het Fok kookboek
pi_192114871
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is LLMP?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Dat is ook van voor mijn tijd, denk ik oO<
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:43 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192114893
@Leintjuh
Bloeddrukdaling kan ook komen door het Coronavirus? Nederland is normaal gesproken van het zsm naar huis sturen, kunnen de niet beademde en patiënten met bloeddruk problemen niet naar huis? Of kunnen ze virusremmers thuis niet innemen?

Ik dacht trouwens dat ontstekingen door bacteriën kwamen, maar door een virus kan dus ook :o Dan heeft AB minder zin. Mijn ma slikt standaard prednison dus we vroegen ons al af of ze minder vatbaar zou zijn voor het longontstekingsgedeelte van het Corona. Niet dus.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:47 #98
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192114895
Voor iedereen die wil bewegen. Sporten met Zsa Zsa
pi_192115073
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:20 schreef derLudolf het volgende:
@:Leintjuh
Bloeddrukdaling kan ook komen door het Coronavirus? Nederland is normaal gesproken van het zsm naar huis sturen, kunnen de niet beademde en patiënten met bloeddruk problemen niet naar huis? Of kunnen ze virusremmers thuis niet innemen?

Ik dacht trouwens dat ontstekingen door bacteriën kwamen, maar door een virus kan dus ook :o Dan heeft AB minder zin. Mijn ma slikt standaard prednison dus we vroegen ons al af of ze minder vatbaar zou zijn voor het longontstekingsgedeelte van het Corona. Niet dus.
Bloeddrukdaling is een van de kenmerkten van een sepsis, en sepsis is eigenlijk een uit de hand gelopen infectie. Niet-beademde patiënten hebben soms nog wel zuurstof nodig en medische monitoring, die kunnen niet naar huis. Er zijn nog geen virusremmers voor Corona, niemand kan die innemen....

Met prednison-gebruik ben je juist vatbaarder voor allerlei infecties, omdat prednison je afweer onderdrukt.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:28:38 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192115087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook van voor mijn tijd, denk ik oO<
Ook van voor mijn tijd, al ben ik er wel mee bekend. Ik heb hem helaas nooit mogen proeven :'(
Spoilers!
pi_192115271
quote:

[..]

Alles wat niet levensbedreigend is wordt opgeschort. Dat betekent zelfs dat ingrepen voor mensen met een hersentumor met een levensverwachting van meer dan ongeveer 2 jaar, voorlopig niet doorgaan. Het heeft alles te maken met het terugdringen van besmettingsmogelijkheden en het sparen van mensen en middelen.

Met een hernia kan je niet zoveel kapot maken. Sterker nog, de behandeling is eigenlijk altijd conservatief, dus niet opereren, maar door rustig bewegen en rust afwisselen en fysiotherapie de klachten doen verminderen. In het overgrote deel van de gevallen is een operatie niet noodzakelijk (beeldvorming overigens ook niet). Als het conservatieve beleid gedurende een week of 6 geen effect heeft, wordt pas een operatie overwogen. Als ik je oom was, zou ik een fysiotherapeut bellen, eventueel voor huisbezoek en anders telefonisch een plan van aanpak. Dan kan je deze periode direct gebruiken om meer informatie te krijgen of conservatief behandelen werkt.
pi_192115291
Was het hier dat gisteren iemand zich afvroeg hoe die drive-through testing centers in de VS werken? Ik las er zonet een artikel over -- ze werken gewoon met langzame PCR tests, het is een kwestie van langsrijden, wattenstaaf in je neus/keel, en je hoort pas veel later of je corona hebt of niet.
Het testen in Zuid-Korea gaat zoveel harder, omdat ze daar simpelweg kneiterhard werken om duizenden tests te doen, en omdat er geen vertraging op de ontwikkeling van de tests en goedkeuring van de labs zat.

bron
pi_192115300
T
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Bloeddrukdaling is een van de kenmerkten van een sepsis, en sepsis is eigenlijk een uit de hand gelopen infectie. Niet-beademde patiënten hebben soms nog wel zuurstof nodig en medische monitoring, die kunnen niet naar huis. Er zijn nog geen virusremmers voor Corona, niemand kan die innemen....

Met prednison-gebruik ben je juist vatbaarder voor allerlei infecties, omdat prednison je afweer onderdrukt.
Gek eigenlijk want ik krijg prednison ook als ik een longontsteking heb die niet weg wil.
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:39:39 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192115346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:37 schreef Tele6 het volgende:
Was het hier dat gisteren iemand zich afvroeg hoe die drive-through testing centers in de VS werken? Ik las er zonet een artikel over -- ze werken gewoon met langzame PCR tests, het is een kwestie van langsrijden, wattenstaaf in je neus/keel, en je hoort pas veel later of je corona hebt of niet.
Het testen in Zuid-Korea gaat zoveel harder, omdat ze daar simpelweg kneiterhard werken om duizenden tests te doen, en omdat er geen vertraging op de ontwikkeling van de tests en goedkeuring van de labs zat.

bron
Ah, het is dus niet zo dat je de uitslag drive-tru krijgt :P

En dat men in Azië korter door de bocht kan is natuurlijk al langer bekend.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192115375
Oh, ik ben weer spuit 11 :')
pi_192115391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik ben weer spuit 11 :')
Wel goede toevoeging met je advies om een fysiotherapeut te bellen :Y
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:42:03 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192115395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ah, thanks! ^O^
pi_192115424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:37 schreef Tele6 het volgende:

bron
@whiskers

Maar ik stiekem ook wel :)

Maar goed.. drive thru testen en bij positieve test.. fire squad als ik het zo goed begrijp?

Kunnen ze wel niemand meer besmetten op zich...
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:45:42 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192115489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
fire squad als ik het zo goed begrijp?

Kunnen ze wel niemand meer besmetten op zich...
Da's Noord-Korea toch?
pi_192115534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's Noord-Korea toch?
Hm zou kunnen.
Haal ze, slecht ik weet het, weleens door de war
pi_192115746
@Tele...dank voor je tips. Ik heb ze voorgedragen... (8>

@Drive through tests...vermoedelijk is de basisadministratie in ZK beter georganiseerd dan in US.
Alhoewel...als je Parasite hebt gezien.
pi_192115819
Ik heb een stomme vraag. Onze Loebes is gek op van die pluche beesten net van die squeekies erin. Nu is hij geen sloper dus er gaat weinig weg en komt veel bij. En sommige zien er uit alsof ze al 20 keer door een mudrun heen zijn getrokken dus ik wil die eigenlijk eens gaan wassen.

Kan dat met van die speeltjes met die squeekers/piepers/herrie dingen erin?

Of gaat daar water in zitten en schimmelen enzo?
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:01:17 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192115840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een stomme vraag. Onze Loebes is gek op van die pluche beesten net van die squeekies erin. Nu is hij geen sloper dus er gaat weinig weg en komt veel bij. En sommige zien er uit alsof ze al 20 keer door een mudrun heen zijn getrokken dus ik wil die eigenlijk eens gaan wassen.

Je kan toch handwasje biotex proberen, of wilde je ze meteen de wasmachine in keilen?
pi_192115866
Ik heb gewone knuffels wel eens simpelweg op een 30 graden fijnwas gedaan. Scheut azijn in het wasverzachterbakje om luchtjes/bacteriën eruit te krijgen.
pi_192115891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

Je kan toch handwasje biotex proberen, of wilde je ze meteen de wasmachine in keilen?
Gewoon in de wasmachine. Of het nou door en door nat wordt bij een handwas of met de machine dat maakt niet zoveel uit.
pi_192115920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gewone knuffels wel eens simpelweg op een 30 graden fijnwas gedaan. Scheut azijn in het wasverzachterbakje om luchtjes/bacteriën eruit te krijgen.
Ja doe het sowieso niet met wasmiddel natuurlijk:) maar gig mij vooral om die plastic dingen die er in zitten.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:05:54 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192115936
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Stel je vraag in SOP w/ Volgens mij is daar nog geen huisdierwastopic.
Spoilers!
pi_192115940
Ik heb even gezocht naar hoe zo'n piepding in een knuffel er eigenlijk uitziet.

Ik denk eigenlijk dat dat wel goed komt, dat daar niet zoveel aan stukgaat.

Anders probeer je het eerst met eentje en als die er goed uitkomt doe je de rest?
pi_192115975
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Stel je vraag in SOP w/ Volgens mij is daar nog geen huisdierwastopic.
Ga ik doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb even gezocht naar hoe zo'n piepding in een knuffel er eigenlijk uitziet.

[ afbeelding ]

Ik denk eigenlijk dat dat wel goed komt, dat daar niet zoveel aan stukgaat.

Anders probeer je het eerst met eentje en als die er goed uitkomt doe je de rest?
Kapot zal het niet gaan nee. Maar ben meer bang voor schimmel vorming ofzo. Hij heeft die dingen wel in zijn bek.
pi_192116012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ga ik doen.
[..]

Kapot zal het niet gaan nee. Maar ben meer bang voor schimmel vorming ofzo. Hij heeft die dingen wel in zijn bek.
Ik denk dat als je een paar keer in zo'n ding knijpt terwijl de knuffel nog aan het opdrogen is, het water eruit komt en opdroogt.
En ik denk dat het sowieso schoner wordt dan de hondenspeeksel-en-modder-doordrenkte knuffels nu zijn :P
pi_192116025
Over SOP gesproken, mijn huishouden gedijt enorm bij alle TLC die het krijgt door het thuiszitten. De slaapkamers eindeloos gelucht, ik heb in etappes de koelkast gevaatwasserd, ik poets iedere ochtend de gootsteen. De tijd die je overhoudt als je niet 2,5 uur per dag in treinen zit en altijd moet hollen als je thuis bent O+
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:25 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192116095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
Over SOP gesproken, mijn huishouden gedijt enorm bij alle TLC die het krijgt door het thuiszitten. De slaapkamers eindeloos gelucht, ik heb in etappes de koelkast gevaatwasserd, ik poets iedere ochtend de gootsteen. De tijd die je overhoudt als je niet 2,5 uur per dag in treinen zit en altijd moet hollen als je thuis bent O+
Heerlijk. Ik zit nog niet in de fase dat ik tijd over heb. Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die spelletjes doen en de badkamer schoonmaken enzo. Ik heb nog wel een groot aantal projecten hier die aangepakt moeten worden. Maar als ik die tijd heb, betekent dat dat er minder werk is dus ik moet dat helemaal niet willen.
Spoilers!
pi_192116142
@Tele *O* voor de antwoorden op de vragen, die leven.
De googlemachine _O_
pi_192116163
Was net aan het chatten met een collega. Daar is vorige week de keuken eruit gehaald, en alle leidingen zijn verlegd. Keuken zou deze week komen, maar uit België dus dat gaat 'm niet worden. En niet te zeggen natuurlijk wanneer die wel komt.
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:17:44 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192116177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Was net aan het chatten met een collega. Daar is vorige week de keuken eruit gehaald, en alle leidingen zijn verlegd. Keuken zou deze week komen, maar uit België dus dat gaat 'm niet worden. En niet te zeggen natuurlijk wanneer die wel komt.
Da's bij schoonouders net zo; huis is leeggesloopt, deel vloer is er weer in, en nu beginnen 1 voor 1 toeleveranciers af te zeggen
pi_192116192
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:16 schreef AnneX het volgende:
@:Tele *O* voor de antwoorden op de vragen, die leven.
De googlemachine _O_
Goed googelen is een kunst :7
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:19:02 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192116201
K. moet thuis blijven en kan niet thuis werken.. dus is ie van alles aan het doen ( vooral mij van het werk af aan het houden) Ik doe nog het een en ander voor werk wat lastig is vanwege de klote verbinding..

het liefst pak ik ook even het een en ander in huis aan.. nu is alles een beetje half bakken..
wel net nog een AH bestelling kunnen plaatsen *O* er was morgen ochtend nog een plekje.. dus toch maar het een en ander ingeslagen..
pi_192116207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heerlijk. Ik zit nog niet in de fase dat ik tijd over heb. Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die spelletjes doen en de badkamer schoonmaken enzo. Ik heb nog wel een groot aantal projecten hier die aangepakt moeten worden. Maar als ik die tijd heb, betekent dat dat er minder werk is dus ik moet dat helemaal niet willen.
Ik gun jullie genoeg drukte, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Het is denk ik ook het verschil tussen altijd thuiswerken en op afstand werken met veel reistijd en gebonden zijn aan werk- en schooltijden. We hebben meer dan genoeg te doen, zoals een 8-jarige door zijn schoolwerk loodsen :X, maar er zit allemaal wat minder (tijds)druk achter.
pi_192116390
Ik merk het verschil in reistijd wel, maar door de chaos op werk maak ik dan weer meer uren. Dat schiet ook niet op. En normaal vind ik m'n thuiswerkdagje echt heerlijk, als een dagje 'vrij'. Maar nu voelt juist mijn huis als m'n werkplek aan en wil ik vooral naar buiten. :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:34:28 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192116487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik gun jullie genoeg drukte, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Het is denk ik ook het verschil tussen altijd thuiswerken en op afstand werken met veel reistijd en gebonden zijn aan werk- en schooltijden. We hebben meer dan genoeg te doen, zoals een 8-jarige door zijn schoolwerk loodsen :X, maar er zit allemaal wat minder (tijds)druk achter.
Ach, ik heb natuurlijk ook geen hectisch leven. Ik heb het van pakweg oktober tot en met februari veel drukker dan normaal gehad maar dat is gelukkig weer genormaliseerd. Die drang om bepaalde projecten op te pakken schuif ik al jaren opzij ;)

Het lijkt me echt een enorme omslag voor mensen zoals jij qua werk, reistijd en kind. Er lijkt dan volgens mij nauwelijks nog iets normaal.
Spoilers!
pi_192116493
Het verschil in fietstijd merk ik echt wel. En (fout natuurlijk) ik ga gewoon door tijdens lunch. Maar ik sluit zo wel de tent, ben vanmiddag vrij en daar hou ik me wel aan.

Verder moet ik iedere woensdag een verslag over iets maken, zijn ze gisteren gestart met een nieuw systeem. Hebben ze vergeten mij overal aan te melden, da's nu wel gedaan maar nu loopt alles steeds vast....oh ja, vergat jou te zeggen dat we er mee bezig zijn |:(
Morgen is er weer een dag!
pi_192116550
Ik heb Airpods. Die zijn helaas niet bestand tegen meer dan een uur bellen -O- Net ook maar bedrade telefoonheadset besteld. Echt, die electronicazaken doen big business :o
pi_192116561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb Airpods. Die zijn helaas niet bestand tegen meer dan een uur bellen -O- Net ook maar bedrade telefoonheadset besteld. Echt, die electronicazaken doen big business :o
Ik ben zo gelukkig met mijn ouwe bedrade koptelefoon...
al is het maar om mijn telefoon / mp3-speler mee op te hengelen als ik die weer eens heb laten vallen :')
pi_192116765
Ik had speciaal nieuwe oordopjes besteld met microfoon, maar in het 'Black Board Collaborate' programma, interfereren al die mic's met elkaar. Dus dat werkt zeer matig.

Zo, net 2 uur 'webinar' achter de rug. Heel fijn dat het redelijk interactief kan, maar je merkt toch dat de 'live interactie' normaal wel helpt; het tempo lag best hoog, en om nu elke 2 minuten via de chat in te breken is lastiger dan gewoon in de zaal moeilijk kijken :P (Ik word nog wel eens als referentie gebruikt, heb ik al vaker gehoord. )
pi_192117015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:49 schreef Candaasje het volgende:
Ik had speciaal nieuwe oordopjes besteld met microfoon, maar in het 'Black Board Collaborate' programma, interfereren al die mic's met elkaar. Dus dat werkt zeer matig.

Zo, net 2 uur 'webinar' achter de rug. Heel fijn dat het redelijk interactief kan, maar je merkt toch dat de 'live interactie' normaal wel helpt; het tempo lag best hoog, en om nu elke 2 minuten via de chat in te breken is lastiger dan gewoon in de zaal moeilijk kijken :P (Ik word nog wel eens als referentie gebruikt, heb ik al vaker gehoord. )
:D

Ik ben wel benieuwd hoe mijn Microsoft-training gaat over 1,5 week :P Dat is met camera en microfoon.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:05:27 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192117035
Ik nieste twee keer :o
Spoilers!
pi_192117081
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Corona :o RIP!
pi_192117091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat doe ik een paar keer per dag
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:07:56 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192117093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef PdeHoog het volgende:
Kut, vergeten headsets te pushen in onze thuiswerkmailing van gisteren.
Spoilers!
pi_192117108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Kut, vergeten headsets te pushen in onze thuiswerkmailing van gisteren.
_O-

Ik zou er nog een mail achteraan sturen 8-) Wel dockingstations genoemd? Heb er net eentje besteld voor mezelf. Ik bespeur namelijk een gebrek aan USB poorten op de nieuwe laptops :P
pi_192117131
Grote voordeel van thuiswerken is wel: ik kan zo lekker lunchen met warme broodjes :9
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:11:44 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192117168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O-

Ik zou er nog een mail achteraan sturen 8-) Wel dockingstations genoemd? Heb er net eentje besteld voor mezelf. Ik bespeur namelijk een gebrek aan USB poorten op de nieuwe laptops :P
Helemaal geen hardware eigenlijk. Het is ook maar de vraag of wij er wel fatsoenlijk aan kunnen komen. We hebben ons gefocust op VPN, doorschakelen van onze VoIP-oplossing en het ontwerpen van nieuwsbrieven. Maar onze klanten weten wel bij wie ze terecht kunnen voor headsets e.d.
Spoilers!
pi_192117264
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O-

Hehe herkenbaar.
Maar dat had ik al eerder ontdekt.
Werk wel vaker thuis.
pi_192117285
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:29 schreef Myraela het volgende:
Ik merk het verschil in reistijd wel, maar door de chaos op werk maak ik dan weer meer uren. Dat schiet ook niet op. En normaal vind ik m'n thuiswerkdagje echt heerlijk, als een dagje 'vrij'. Maar nu voelt juist mijn huis als m'n werkplek aan en wil ik vooral naar buiten. :')
Ook herkenbaar :)

Na werk maar even een loopje doen toch.
En nu raam open voor frisse lucht en vogelgeluiden.
pi_192117287
Ik
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Grote voordeel van thuiswerken is wel: ik kan zo lekker lunchen met warme broodjes :9
ben sinds vrijdag een kilo kwijt, doordat ik geen lekkere warme broodjes in voorraad heb. Blij mee
pi_192117384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Idem :9 #viesdik#weerstandopbouwen#beschermlaagkweken
pi_192117395
Wat een organisatie komt erbij kijken voor de thuiswerkers.
Bij scholen dicht, moest ik ook wel denken aan scholen voor bijzonder onderwijs en voor kinderen met beperkingen. Regel het maar als ouder...8)7

Zojuist een mailtje naar de verhuurder van het natuurhuisje in de Ardennen, dat wij afzien van reservering 8 mei en met beroep op coulance om voorschot terug te storten.
Van de parkeer valetservice het bedrag teruggestort gekregen.
Eliza heeft de reis omgeboekt naar begin oktober.
(Als transavia dan nog vliegt...)
pi_192117491
Ik word alleen wel een tikje gestoord van mijn vriend inmiddels. :P Die is dus echt continuuuuu in overleg voor zijn werk. (Ik kan niet echt ergens anders werken dan aan de keukentafel, het bureau met PC waar Chris aan werkt staat in dezelfde ruimte. Op bed schrijft ruk dus dat is het ook niet.) Gelukkig klinkt het merendeel als Chinees, dus ik kan het redelijk wegfilteren.... maar toch.

Ach, er zijn ergere dingen. *Smeert snel een broodje tussen de lessen door*
pi_192117534
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:21 schreef AnneX het volgende:
Bij scholen dicht, moest ik ook wel denken aan scholen voor bijzonder onderwijs en voor kinderen met beperkingen. Regel het maar als ouder...8)7

Zojuist een mailtje naar de verhuurder van het natuurhuisje in de Ardennen, dat wij afzien van reservering 8 mei en met beroep op coulance om voorschot terug te storten.
Van de parkeer valetservice het bedrag teruggestort gekregen.
Eliza heeft de reis omgeboekt naar begin oktober.
(Als transavia dan nog vliegt...)
Mja hier ook..
Iets grotere gup dus zelf dr schoolwerk gepland voor vandaag in een soort van schoolroosterachtig model.
Ze had les tot 13.00 vandaag en daarna lunchpauze.
En kwam meteen mij ook voorzien van lunch.

Maar toch wel gedoe vooral met huiswerk inleveren.
En dan ben ik nog redelijk handig met computers dus kwam het via een omweg wel goed.
Maar begreep dat de hele klas niet zo snapt hoe ze hun huiswerk moeten uploaden.
Er zou ook instructie vanuit school zijn... maar die heb ik nog niet gezien.
Gelukkig gebruiken ze hetzelfde systeem als waar je normaal je huiswerk in krijgt dus dat werkt redelijk soepel.
Maar dat uploaden.. uiteindelijk maar de mailadressen van de bijpassende leraren te voorschijn getoverd.. dan mailt ze het maar gewoon. Beetje creativiteit... hebben we allemaal last van op het moment.

En eh... geen applaus maar toch zeker petje af.
Voor al die leraren die in 2-3 dagen tijd.. een compleet alternatief digitaal lesprogramma in elkaar schroeven.
Het is niet flawless... verre van. Maar we kunnen zo wel weer door.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:27:43 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192117538
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:21 schreef AnneX het volgende:

Rollen Zwart gewapend ducktape. Klaar.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:28:21 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192117550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik word alleen wel een tikje gestoord van mijn vriend inmiddels. :P Die is dus echt continuuuuu in overleg voor zijn werk. (Ik kan niet echt ergens anders werken dan aan de keukentafel, het bureau met PC waar Chris aan werkt staat in dezelfde ruimte. Op bed schrijft ruk dus dat is het ook niet.) Gelukkig klinkt het merendeel als Chinees, dus ik kan het redelijk wegfilteren.... maar toch.

Ach, er zijn ergere dingen. *Smeert snel een broodje tussen de lessen door*
Wij zitten echt "het hele huis" uit elkaar, om dat te voorkomen; 1 werkplek voor in huis boven, 1 werkplek boven de garage.
pi_192117596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wij zitten echt "het hele huis" uit elkaar, om dat te voorkomen; 1 werkplek voor in huis boven, 1 werkplek boven de garage.
Eh ja, maar ik woon in een appartementje van nog geen 60m2 :P Dus ik zit in de 'eetkamer', en vriend in de 'studeerkamer', maar eigenlijk is het gewoon onze woonkamer, weliswaar in een L-vorm :D
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:32:36 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192117647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Eh ja, maar ik woon in een appartementje van nog geen 60m2 :P Dus ik zit in de 'eetkamer', en vriend in de 'studeerkamer', maar eigenlijk is het gewoon onze woonkamer, weliswaar in een L-vorm :D
Vriend bij de buren parkeren? :P
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 13:33:32 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192117674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:29 schreef Myraela het volgende:
Dit.
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:34:07 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192117692
Overigens, waar is dat lente weer waar de kranten over schrijven?

Hier grijs en steenkoud/
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 13:35:50 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192117734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zet em wel voor, kop em maar in:

Ik heb hier nog wel 2 lege verdiepingen over. En een werkkamer. 8-).
pi_192117745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:34 schreef fietsie het volgende:

Hier grijs en steenkoud/
Ik ga zo een stuk fietsen, je hoort t straks
pi_192117817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:34 schreef fietsie het volgende:

Hier grijs en steenkoud/
Vanochtend was het hier echt mooi. Ik heb voor het eerst dit jaar in korte mouwen hardgelopen. Inmiddels is het hier ook dichtgetrokken. Maar vanochtend om 8:30 was het prachtig weer en niemand te bekennen in het bos O+ ^O^
pi_192117927
Hier nog steeds prachtig weer hoor. Wasje buiten hangen en in zomer jas naar de supermarkt geweest. Heb weer crackers jeej. Die waren de laatste dagen steeds op.
pi_192118088
Ik zou de keuken gaan doen, maar geeeeeen ziiii-hin. Hmpf.

Ik ga de keuken doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192118105
Ik was liever naar Rotterdam gegaan. Dat is echt 1000x zo leuk dan je keuken schoonmaken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:52:22 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192118167
Ik moet eigenlijk 100km met mn auto rijden om chemische zut goed in de roetfilterdinges te krijgen.

Lekker nutteloos nu.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 13:55:10 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192118243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:
Ik moet eigenlijk 100km met mn auto rijden om chemische zut goed in de roetfilterdinges te krijgen.

Lekker nutteloos nu.
Als je 100 gaat rijden in de hoogste versnelling zit je roetfilter zo weer dicht :X
  woensdag 18 maart 2020 @ 13:55:46 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192118253
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je 100 gaat rijden in de hoogste versnelling zit je roetfilter zo weer dicht :X
Ja sowieso, dan loopt ie net 1600 toeren.
pi_192118368
@fiets..” Medical company threatens to sue volunteers that 3D-printed valves for life-saving coronavirus treatments

The valve typically costs about $11,000 — the volunteers made them for about $1

This is in Italy.

Good for these guys, do what you need to do.”
https://mobile.twitter.com/redtraccoon/status/1240112582725427201
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:01:52 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192118409
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:59 schreef AnneX het volgende:
@:fiets..” Medical company threatens to sue volunteers that 3D-printed valves for life-saving coronavirus treatments

The valve typically costs about $11,000 — the volunteers made them for about $1

This is in Italy.

Good for these guys, do what you need to do.”
https://mobile.twitter.com/redtraccoon/status/1240112582725427201
Ik beperk me tot het printen van Haaien.

Medische spullenboel hebben we hier op het moment nog genoeg, er is zelfs sprake van de levering van nieuwe beademingsapparatuur in een aantal ziekenhuizen.
pi_192118418
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zet em wel voor, kop em maar in:

Ik heb hier nog wel 2 lege verdiepingen over. En een werkkamer. 8-).
Ik kreeg gisteren al commentaar dat ik mijn huisgenoten had begroet, als ik zo tegen 'Sociaal contact' was (ik liep te mopperen over NL's beleid :P )

Dus een Fok!-meeting zal wel niet echt aangemoedigd worden ;)

Maar ik onthoud het! :)
pi_192119040
Wat zijn die Wilders en Baudet toch eigenlijk misselijk makende figuren door continue met vingertjes te wijzigen en alleen maar te zeiken over hetgeen politici in het verleden heeft gedaan :{ Beetje medewerking en samenwerking is ver te zoeken :{

Ik ga denk ik dat debat maar weer afzetten want ik word hier toch licht gefrusteerd van.
pi_192119164
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente

Vraag me af wat er in onze gemeente (donkerste kleur) is gebeurd, of komt het nog allemaal door carnaval.
pi_192119180
Grrrmbl. Ik verveel me de pestpokke. Jarige job ligt de tweede dut van de dag te doen, en omdat zijn kamer aan de keuken grenst, wil ik nu geen cakejes maken. Ik heb al boodschappen gedaan, de slowcooker staat aan, het huis is geswifferd. Om dat debat met Baudet en Wilders te bekijken is me net een stap te ver :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:32:38 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192119212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:30 schreef Sarabi het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente

Vraag me af wat er in onze gemeente (donkerste kleur) is gebeurd, of komt het nog allemaal door carnaval.
En alle andere gezellige Brabantse hobbies: ik ken geen volk wat vaker op een kluitje zit dan daar :P
pi_192119283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

En alle andere gezellige Brabantse hobbies: ik ken geen volk wat vaker op een kluitje zit dan daar :P
Hopelijk leren we daar iets van :+
pi_192119429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hopelijk leren we daar iets van :+
Nou jaaa, als er geen woeste pandemie rondwaart is er toch niks mis met met een boel mensen op een kluitje willen zitten?!
pi_192119430
Songfestival dit jaar afgelast. Hebben wij weer :')
pi_192119440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou jaaass, als er geen woeste pandemie rondwaart is er toch niks mis met met een boel mensen op een kluitje willen zitten?!
Het was ook een grapje ;)
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:25 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192119497
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sjah ik denk dat een heel erg groot deel van de bevolking hier helemaal niets aan mist.
pi_192119549
Ik ging even ingredienten halen voor stamppot andijvie. En wat losse rommel. Maar de supermarkten zijn nog steeds half leeg joh. wtf. Blijven mensen maar dingen kopen ofzo?
pi_192119579
Zo, 16 km gefietst, er bleek best wel wat tegenwind op de terugweg. T is zeker niet koud, maar niet zo lekker als ik had verwacht.
Onderweg veel jongeren die knusjes bij elkaar staan, arm in arm lopen. En een vader en dochter (neem ik aan) die begroet werden door iemand die begon te omhelzen waarbij de dochter (denk 10 jaar of zo) achteruit stapte met handen op de rug, en de begroeter haar hand pakte 😡
pi_192119585
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging even ingredienten halen voor stamppot andijvie. En wat losse rommel. Maar de supermarkten zijn nog steeds half leeg joh. wtf. Blijven mensen maar dingen kopen ofzo?
Yep. Rond het middaguur was er bij de AH hier geen pleepapier, geen aardappels behalve krieltjes (:9) geen griekse yoghurt en geen afbakbrood. Oh en geen roomboter :')
pi_192119618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Rollen Zwart gewapend ducktape. Klaar.
Debiel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192119623
Ik ben benieuwd of de Olympische Spelen door zullen gaan. Het doorgaan van het evenement dat ik mee organiseer in juni hangt deels daarvan af, al hopen we een kleinere versie te kunnen doen als het internationale gedeelte (dat dus alleen doorgaat als de Spelen doorgaan) afgelast wordt. En het is ook nog maar hopen dat de middelbare scholieren die zouden moeten meedoen niet dan ineens middenin uitgestelde examens zitten. We zien wel :s)
pi_192119687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:47 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Yep. Rond het middaguur was er bij de AH hier geen pleepapier, geen aardappels behalve krieltjes (:9) geen griekse yoghurt en geen afbakbrood. Oh en geen roomboter :')
Dafack. Ik was bij de Dirk en daar hadden ze wel wat ik wilde, op zich, ondanks veel dingen wel leeg/op. Weinig vlees bijv. Dus even naar de AH voor koffie (want bonus) daar was ook eigenlijk alles geplunderd. Vooral verse groente. En vlees.

Toen vergat ik rauwe ham ( ;( ) dus ik dacht, wip even de aldi binnen. Wat een rijen. En wat een karren. Dus ben maar weggegaan. Geen tosti rauwe ham/geitenkaas dus. ;(
pi_192119704
Wanneer gaat iedereen weer normaal boodschappen doen dan?
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:52:06 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192119714
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
;(
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:52:43 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192119728
Denk dat mensen er naar aanleiding van de online krantenkoppen van vanmorgen van uitgaan dat een lockdown er toch gaat komen, en ze dan opzien tegen eventuele procedures om wel inkopen te mogen gaan doen.
pi_192119739
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Nooit want er komt een maandenlange crisis aan :o
pi_192119800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je bent toch een keer uitgehamsterd?
pi_192119806
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:51 schreef Lonaa het volgende:
Over anderhalf jaar of zo
pi_192119844
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je bent toch een keer uitgehamsterd?
Tuurlijk niet. Je kunt nooit genoeg pleepapier hebben :o En broden ook niet :o

Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van vriezers bij de grote witgoedleveranciers trouwens :P
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:58:06 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192119881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers van vriezers bij de grote witgoedleveranciers trouwens :P
Hier ligt als er al brood is in de winkels allen zaagsel, veelgranen, donkerbruin bonken-en-klonten-gezondheidsbrood; gewoon normaal brood is op zodra het het schap raakt.
pi_192119906
Ik ga dadelijk naar de supermarkt *huiver*
pi_192119931
Niet meer aan het hamsteren maar wel voor het eerst boodschappen online bij Jumbo besteld.
Nu 2 weken wachten :D
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:45 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192119968
Ik hoef in theorie pas over een paar weken naar de supermarkt. Of ik dat ook daadwerkelijk dan pas doe is een ander verhaal.
Spoilers!
pi_192120111
Ik liep net van de schuur door de flat naar mijn huis met een pak wc papier, toch een beetje awkward 😉

Heb me in huis rotgezocht naar een webcam (voor meetings hoor) want ik zit niet zo handig bij de laptop, en wilde zo’n ding op het grote scherm, maar in leuke prijs uitverkocht, en ruim 150 of meer, krijg ik vast niet gedeclareerd
pi_192120115
Ik kan nergens online m'n boodschappen laten bezorgen. Picnic vol, AH vol. Waarom kunnen we niet gewoon normaal doen?!
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:07:41 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192120119
Wij hebben steeds van die dingetjes. Nu zijn de pita broodjes bv op.
pi_192120162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die kasten en vriezers zitten een keer vol toch?
pi_192120186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik had gekeken vandeweek.. die zijn niet uitverkochf :)
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:14:44 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192120270
Hmmm misschien wel een idee, nog een vriezer -erbij-
pi_192120289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef fietsie het volgende:
_O-
pi_192120355
Yippie..er staat nog een broodbakmachine in de schuur, schiet mij te binnen.
Ofschoon de lokale Spar iedere dag geleverd krijgt.
En anders verse groenten bij de lokale Landwinkel. Nog biologisch geteeld ook.

Ofschoon...ik heb een vermoeden, dat ik dat al heb gemeld. 8)7
pi_192120413
Ik overwoog het al een tijdje... maar mog niet gedaan.
Boven weinig ruimte maar in de berging gewoon stroom dus moet kunnen.
Vooral voor de houdbare voorraad...
en dan wat ik redelijk direct ga eten... gewoon boven in de mini vriezer.
pi_192120443
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:18 schreef AnneX het volgende:
Yippie..er staat nog een broodbakmachine in de schuur, schiet mij te binnen.
Ofschoon de lokale Spar iedere dag geleverd krijgt.
En anders verse groenten bij de lokale Landwinkel. Nog biologisch geteeld ook.

Ofschoon...ik heb een vermoeden, dat ik dat al heb gemeld. 8)7
Voor elke keer dat je het meldt... mag je 1 brood maken en uitdelen aan een oudere in de buurt die wel een lekker vers broodje kan gebruiken.

Altijd binnen proporties straffen :)
pi_192120487
N
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik overwoog het al een tijdje... maar mog niet gedaan.
Boven weinig ruimte maar in de berging gewoon stroom dus moet kunnen.
Vooral voor de houdbare voorraad...
en dan wat ik redelijk direct ga eten... gewoon boven in de mini vriezer.
Nu zou het wel anders zijn, maar ik had mijn extra vriezer lang in de schuur staan en gebruikte m nauwelijks, maar nu hij boven in mn huis staat veel meer. Ding zit nu lekker vol
pi_192120533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het was ook een grapje ;)
Oeps! :D
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:26:41 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192120569
Zo thuiswerkend kan ik wel leuke grote dingen printen; prints die ik onbeheerd en onbewaakt als ik weg ben niet zou aandurven
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:27:02 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192120574
Ik krijg honger van al die praat over boodschappen. Ik heb weinig in huis.

PicNic was onmogelijk te bestellen momenteel. Wel kut dat die zo weinig karretjes hebben, die moeten het toch hebben van bezorging zou je denken.

Totale waanzin dit.
pi_192120578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
N
[..]

Nu zou het wel anders zijn, maar ik had mijn extra vriezer lang in de schuur staan en gebruikte m nauwelijks, maar nu hij boven in mn huis staat veel meer. Ding zit nu lekker vol
Same issue hier hoor.
Toch 2 verdiepingen lager.
Maar heb er boven gewoon geen plek voor.
Maar ik zou bijv wel weer makkelijker kattenvoer kunnen laten bezorgen.
Of eens vlees van sigme.
En een reservebrood in de vriezer

Dat soort dingen.
Denk dat het meeste toch in de mini boven zal wordem gepropt want die staat tenslotte gewoon in de keuken.
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:27:15 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192120581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:14 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het ook even overwogen. Maar 3 stuks is echt genoeg.

Mensen, ik heb toch trek in mijn avondeten.. Er ligt nu een pompoen in de oven voor door de cannelloni, samen met spek, rozemarijn, ricotta en spinazie. Al weken trek in :9
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:27:38 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192120592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik liep net van de schuur door de flat naar mijn huis met een pak wc papier, toch een beetje awkward 😉
TP shame _O-
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:28:12 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192120606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar 3 stuks is echt genoeg.
Wat doe je met 3 vriezers. :D.

Ik heb er 1 en al moeite om die te vullen. Er ligt al 3 jaar een kerstpakket in om maar gevuld te houden.
pi_192120621
quote:

[..]

TP shame _O-
:@
pi_192120630
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er 1 en al moeite om die te vullen. Er ligt al 3 jaar een kerstpakket in om maar gevuld te houden.
Maar de AH zit ook bij jou om de hoek. En er zal daar ook niet heel veel gehamsterd worden, denk ik?
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:31:15 #214
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192120685
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar de AH zit ook bij jou om de hoek. En er zal daar ook niet heel veel gehamsterd worden, denk ik?
vd week in elk geval niet. Ben nog niet bij de XL geweest, dat zal wel drama zijn met duitsers en glanerbruggers.
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:32:32 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192120710
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben werkelijk een enorme hamster. Niet alleen nu, nu valt het juist wel mee wat ik heb gekocht. Omdat ik dus al een flinke voorraad had. We hebben er normaal twee en hebben de derde voor de gelegenheid aan gezet.

We hebben altijd meerdere grote stukken vlees in de vriezer, zakken groente, broden, een arsenaal aan koolhydraten als rotivellen e.d. Baksels. Kruiden, pepers, kilo's diepvriesfruit, aardappelkroketjes, citroengras.

Edit: en kliekjes uiteraard. We koken regelmatig om ook in te vriezen.
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:32:34 #216
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192120712
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De AH hier om de hoek is dus LEEG-EEG-eeg-ee
pi_192120823
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De AH hier om de hoek is dus LEEG-EEG-eeg-ee
Maar die is ook ieniemienie :D
pi_192120945
quote:

[..]

Ik heb het ook even overwogen. Maar 3 stuks is echt genoeg.

Mensen, ik heb toch trek in mijn avondeten.. Er ligt nu een pompoen in de oven voor door de cannelloni, samen met spek, rozemarijn, ricotta en spinazie. Al weken trek in :9
Ik ga ook pompoen eten. In de risotto. Goede herinnering om die op tijd in de oven te stoppen :Y

Eerst nog even langs de brievenbus met een kaartje voor mijn oma (die zich kapot verveelt nu haar bridge, haar hobbyclub en haar fysiofitness niet doorgaan).
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:47:26 #219
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ga ook pompoen eten. In de risotto. Goede herinnering om die op tijd in de oven te stoppen :Y

Eerst nog even langs de brievenbus met een kaartje voor mijn oma (die zich kapot verveelt nu haar bridge, haar hobbyclub en haar fysiofitness niet doorgaan).
Lief!

Ik heb ook trek in risotto door de opmerking over aranchini deze week hier. Nooit op en dat is best een schande.
Spoilers!
pi_192121118
bestellen jullie altijd al boodschappen of zijn jullie ziek? Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?

Hier is de man net wc papier gaan halen (één pak, het was op) bij de AH nadat het schap bij de buurtsuper leeg was. Verder was alles er nog.
freedom is just another word for nothing left to lose
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:43 #221
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121138
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben werkelijk een enorme hamster. Niet alleen nu, nu valt het juist wel mee wat ik heb gekocht. Omdat ik dus al een flinke voorraad had. We hebben er normaal twee en hebben de derde voor de gelegenheid aan gezet.

We hebben altijd meerdere grote stukken vlees in de vriezer, zakken groente, broden, een arsenaal aan koolhydraten als rotivellen e.d. Baksels. Kruiden, pepers, kilo's diepvriesfruit, aardappelkroketjes, citroengras.

Edit: en kliekjes uiteraard. We koken regelmatig om ook in te vriezen.
Maar jullie zijn maar met twee. Heb je dan niet heel vaak dat je dingen moet weggooien die al 2 jaar in de vriezer liggen? Ik heb nauwekijks voorraad en dat gebeurt me soms al bijna.
pi_192121160
vijf gesprekken via videobellen gedaan. Nu kapot moe en hoofdpijnig. Uurtje pauze en dan nog een laatste gesprek. Een behoorlijk productieve thuiswerkdag zo. Met dank aan de man die veel met het jonkje de deur uit is zodat ik ongestoord kan werken O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:50:48 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nooit op en dat is best een schande.
Hello Fresh had ooit een zeer goed recept. DIe heb ik nog wel. Ik vond het goddelijke risotto. Wil je die? Met kaaaaaaaaaaaaaaaas.
pi_192121222
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan nergens online m'n boodschappen laten bezorgen. Picnic vol, AH vol. Waarom kunnen we niet gewoon normaal doen?!
Hier zit alles ook drie weken vol. Of nouja, Picnic maar 1 week, want die gaan niet verder. Maar als ik om vier uur 's nachts eens kijk of de nieuwe dag erop staat, is die ook al helemaal vol. :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:53:28 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121235
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar jullie zijn maar met twee. Heb je dan niet heel vaak dat je dingen moet weggooien die al 2 jaar in de vriezer liggen? Ik heb nauwekijks voorraad en dat gebeurt me soms al bijna.
Nee, vrijwel nooit. Ik kook altijd voor een deel uit de vriezer en voor een deel vers. Als ik boodschappen doe is dat voor een deel in de vriezer en een deel voor de komende week. Er is hier niet zo veel te krijgen in de winkel, ik zit toch al snel 40 minuten heen en terug in de auto als ik naar een beetje fatsoenlijke winkel wil. Dat doe ik eens in de twee of drie weken en dan neem ik gelijk veel mee.
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:53:56 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121250
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hello Fresh had ooit een zeer goed recept. DIe heb ik nog wel. Ik vond het goddelijke risotto. Wil je die? Met kaaaaaaaaaaaaaaaas.
Ik wil dat wel ja :Y
Spoilers!
pi_192121253
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben alleen, maar ik weet vrij exact wat ik in de vriezers heb, als ik een lasagne maak, maak ik vaak meer saus wat ik invries zodat ik later een makkelijke maaltijd heb. Ook bami maak ik in het groot. En als ik op de markt vlees haal doe ik dat ook ik grotere hoeveelheden
pi_192121332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:48 schreef Lot_1 het volgende:
bestellen jullie altijd al boodschappen of zijn jullie ziek? Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?
Altijd. Al jaren.

Begonnen toen AH nog kattenvoer en -grit in 10 kilo verpakkingen bezorgde. Tot in de keuken, destijds op de eerste verdieping O+
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:57:01 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil dat wel ja :Y
Het was Marley spoon. En zo kwam ik ook nog een goddelijk gerecht tegen met orzo en gehaktballetjes.

Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 15:58:15 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121380
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben alleen, maar ik weet vrij exact wat ik in de vriezers heb, als ik een lasagne maak, maak ik vaak meer saus wat ik invries zodat ik later een makkelijke maaltijd heb. Ook bami maak ik in het groot. En als ik op de markt vlees haal doe ik dat ook ik grotere hoeveelheden
Dat was toch ook niet het punt. Ik weet ook wat erin zit. Maar ik heb geen drie vriezers. Dat krijg ik in geen maanden op.
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:58:18 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121382
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het was Marley spoon. En zo kwam ik ook nog een goddelijk gerecht tegen met orzo en gehaktballetjes.

[ afbeelding ]
Taleggio :9

Vertel me meer over die orzo dan.
Spoilers!
  woensdag 18 maart 2020 @ 15:59:22 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121413
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat was toch ook niet het punt. Ik weet ook wat erin zit. Maar ik heb geen drie vriezers. Dat krijg ik in geen maanden op.
Wij krijgen dit ook niet in een paar weken op hoor. Dat hoeft ook niet gelukkig, daarom is het dus ingevroren.
Spoilers!
pi_192121444
quote:
Eigenlijk altijd wel. Echt heerlijk om rustig mijn boodschappen bij elkaar te zoeken, veel beter te plannen allemaal. Anders loop ik met een lijstje, blijkt iets er te niet te zijn en dan ben ik zo slecht in on-the-spot weer iets anders te bedenken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 16:02:26 #234
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Taleggio :9

Vertel me meer over die orzo dan.
Marokkaanse gehaktballen met orzo en wortel mandarijnsalade.

Marokko. https://imgur.com/a/nVuplbD
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 16:04:41 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121548
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

:r rozijnen. :r
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:05:26 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192121563
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat ziet er echt heerlijk uit, boh.

En ik begrijp trouwens heel goed dat mijn hamsterheid weird is. Het is moeilijk uit te zetten alleen. En ik heb daar ook geen reden voor.
Spoilers!
pi_192121579
Ik vergeet wel dingen in de vriezer hoor. Sowieso moet ik eigenlijk labelen, want de gerechten hou ik soms niet uit elkaar. En dan valt het best tegen als je ontdooide pastasaus toch chili blijkt te zijn.

Of dat je denkt 'handig, ik maak barbecuepakketjes voor in de vriezer' en dan is het geen barbecueweer meer en denk je er pas een jaar later weer aan.
pi_192121594
Zo, goed, klaaaaaar met webcolleges vandaag. Gaar. (Was ik al)
Pluim voor de docenten, ik vind het knap hoe ze het doen ^O^ (Jezelf gewoon 2 uur lang niet verspreken, geen ge-'eh', duidelijke uitleg. En de techniek werkte ook gewoon mee. )

Oh en voordeel: de colleges worden nu wel opgenomen. De UA verzet zich er normaal behoorlijk tegen, (laatste jaar begint dat wat te veranderen) maar opeens storten ze zich nu vol overgave in de digitale wereld. Zelfs de online- open dag was een groot succes waar ze erg trots op zijn.

Mijn vriezer hier in NL ligt vooral vol met brood en een verdwaalde zak zoete-aardappelfrietjes.
In BE heb ik zo'n klein vriezertje dat ik er net een doosje cornetto's in gepropt krijg.

Dus ach... ik doe gewoon vaak boodschappen.
pi_192121610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik begrijp trouwens heel goed dat mijn hamsterheid weird is. Het is moeilijk uit te zetten alleen. En ik heb daar ook geen reden voor.
Ik vind het niet raar hoor. :D Vriendin maakt opmerkingen over mijn groentela, want dat is ze van huis uit al niet gewend. Maar daar liggen gewoon groenten/ui/aardappel whatever. Meeste gaat dezelfde week op. Dat lijkt me best normaal.

Als ik een grotere vriezer zou hebben, zou ik bergen met maaltijden invriezen. Heerlijk makkelijk als je eens geen zin/tijd hebt om te koken.
pi_192121613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat ziet er echt heerlijk uit, boh.

Heb je ook een lijstje van wat er in de vriezer zit?

Edit: net verder teruggelezen :D

Ik stel dat steeds uit. Weet van de meeste dingen wel dat het er in ligt maar niet alles.
pi_192121645
Ja, ik laat ook altijd thuis bezorgen. Maar de komende twee weken dus niet :')

Toen de schooldag om was heb ik het kind en mezelf over de hei gejaagd, even uitwaaien. Mijn lief heeft nog even kunnen werken en nu ga ik boven sporten en zij buiten. En dan avondeten en daarna de film afkijken waaraan we gisteren begonnen. School, kantoor, sportstudio en bioscoop, reuzefunctioneel die 90 m2 :+
pi_192121684
Het enige in onze vriezer dat niet vergeten raakt en na vier jaar een onherkenbare bonk ijs is geworden, zijn diepvrieserwtjes omdat Günther die meermaals per week tussen de middag eet.

Ik neem me vaak voor om eens wat zinniger gebruik te maken van de vriezerruimte, maar het lukt nooit. :')
pi_192121698
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:50 schreef Lot_1 het volgende:
vijf gesprekken via videobellen gedaan. Nu kapot moe en hoofdpijnig. Uurtje pauze en dan nog een laatste gesprek. Een behoorlijk productieve thuiswerkdag zo. Met dank aan de man die veel met het jonkje de deur uit is zodat ik ongestoord kan werken O+
Hoe beviel dat aan de andere kant van de lijn? Ik ga vrijdag een poging wagen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 16:11:03 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121700
Ik heb besloten dat ik in de tuin 2 koeien, een paar varkens en wat kippen ga houden. Als een soort levende hamster-mogelijkheid.
Dat je in slechte tijden gewoon even een spijkerpistool pakt en weer 600 kilo vlees hebt.

In rustige tijden heb je dan melk, eieren en varkens.

Win win.
pi_192121720
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Kreator het volgende:
Ik heb besloten dat ik in de tuin 2 koeien, een paar varkens en wat kippen ga houden. Als een soort levende hamster-mogelijkheid.
Dat je in slechte tijden gewoon even een spijkerpistool pakt en weer 600 kilo vlees hebt.

Win win.
_O-
pi_192121742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Het enige in onze vriezer dat niet vergeten raakt en na vier jaar een onherkenbare bonk ijs is geworden, zijn diepvrieserwtjes omdat Günther die meermaals per week tussen de middag eet.

Ik neem me vaak voor om eens wat zinniger gebruik te maken van de vriezerruimte, maar het lukt nooit. :')
Wat eet hij dan? Gewoon erwtjes of met iets?
pi_192121749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:
Ik vergeet wel dingen in de vriezer hoor. Sowieso moet ik eigenlijk labelen, want de gerechten hou ik soms niet uit elkaar. En dan valt het best tegen als je ontdooide pastasaus toch chili blijkt te zijn.

Of dat je denkt 'handig, ik maak barbecuepakketjes voor in de vriezer' en dan is het geen barbecueweer meer en denk je er pas een jaar later weer aan.
Labeltjes vallen er nog wel eens af, eet je opeens ook iets anders dan gewenst
pi_192121758
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:11 schreef Kreator het volgende:

Win win.
Ik heb nog 2 koeien in de aanbieding, mogelijk. Geven niet bijster veel melk, want zijn niet drachtig. Maar ze houden het gras wel kort :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 16:14:00 #249
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb nog 2 koeien in de aanbieding, mogelijk. Geven niet bijster veel melk, want zijn niet drachtig. Maar ze houden het gras wel kort :Y
Ik zal zo wel even een foto van mijn weideveld maken.
pi_192121800
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zal zo wel even een foto van mijn weideveld maken.
Dat is toch dat landgoed met die bijgebouwen?
pi_192121801
Surprise chili lijkt me eigenlijk nooit een tegenvaller.
pi_192121843
AH _O_

Nu Nederlanders daadwerkelijk aan het hamsteren zijn geslagen, zet Albert Heijn zijn welbekende 'hamsterweken' voorlopig in de kast. De supermarktketen vindt het niet gepast om in deze crisistijd klanten te stimuleren extra boodschappen in te slaan en zet z'n beroemde knaagdieren buitenspel. ,,We hebben oog voor wat er gebeurt.’’
pi_192121852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat eet hij dan? Gewoon erwtjes of met iets?
Hij vindt ze ontdooid (theezeefje vol bevroren erwt paar tellen onder de hete kraan, dan een paar tellen in koud water) fantastisch lekker. Peuzelt ze op alsof het snoepjes zijn. Dus makkelijke manier om er wat groenten in te krijgen! ^O^

Gewoon als lunch op een bordje samen met ander lekkers: omeletje, stukjes kaas, fruit, vlees - net wat er voorhanden is. :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2020 @ 16:17:25 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192121858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat is toch dat landgoed met die bijgebouwen?
Nu ik het zo bekijk... Vier koeien is ook nog wel een optie. Varkens in de schuur, kippen los. Vrije uitloop koeien.

pi_192121865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik dacht precies dit! :D
pi_192121886
Ik heb een vriesvakje in een tafelmodel koelkast. Ik vind dat behoorlijk ruim, want in mijn vorige huis deelde ik zo'n zelfde vakje met een huisgenoot en dan kon ik niet eens een maaltijd en een brood kwijt ;(
Zeer gestructureerd:
- ongeveer een half brood
- diepvrieserwtjes, -boontjes en/of -spinazie
- een maaltijd
- een paar bakjes zelfgekookte peulvruchten

8-)
pi_192121909
quote:
Het combineert misschien een beetje gek als je de pasta voor erbij al gekookt hebt.
Maar ook pasta met chili lijkt me best heel prima. :D
pi_192121911
quote:
Als ik pasta in m'n hoofd had, wil ik ook gewoon pasta. :D Sowieso hou ik van pasta. :9 Chili is wel lekker, maar dan wil ik er wel avocado, zure room en koriander bij. En dat heb ik dan over het algemeen niet liggen.
pi_192121973
Overigens kun je zelf zo CUL als wat wezen en alles lusten: nul komma nul garantie op een allesetende peuter als nageslacht. Dude eet wat groenten betreft momenteel louter kerstomaatjes, diepvrieserwt, rauwe ui & bosui en geroosterde broccoli. Dat is het, verder wordt alles resoluut geweigerd :') Naja. Altijd nog beter dan alleen tomatenketchup.
pi_192122006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Overigens kun je zelf zo CUL als wat wezen en alles lusten: nul komma nul garantie op een alleseter als nageslacht. Dude eet wat groenten betreft momenteel louter kerstomaatjes, diepvrieserwt, rauwe ui & bosui en geroosterde broccoli. Dat is het, verder wordt alles resoluut geweigerd :') Naja. Altijd nog beter dan alleen tomatenketchup.
Ik hoorde van de week in de supermarkt dat mensen extra voorzichtig zijn (was een mevrouw met latex handschoenen aan :') ) en extra boodschappen doen 'want ik heb toch kinderen he? Dat maakt alles anders'.

Nu weet ik dat je vrij nuchter bent enzo, maar heb jij dingen anders gedaan dan anders? Meer boodschappen want 'je hebt nu toch kinderen'.?
pi_192122024
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Overigens kun je zelf zo CUL als wat wezen en alles lusten: nul komma nul garantie op een allesetende peuter als nageslacht. Dude eet wat groenten betreft momenteel louter kerstomaatjes, diepvrieserwt, rauwe ui & bosui en geroosterde broccoli. Dat is het, verder wordt alles resoluut geweigerd :') Naja. Altijd nog beter dan alleen tomatenketchup.
Dat vind ik nog best gevarieerd. :D
pi_192122139
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik hoorde van de week in de supermarkt dat mensen extra voorzichtig zijn (was een mevrouw met latex handschoenen aan :') ) en extra boodschappen doen 'want ik heb toch kinderen he? Dat maakt alles anders'.

Nu weet ik dat je vrij nuchter bent enzo, maar heb jij dingen anders gedaan dan anders? Meer boodschappen want 'je hebt nu toch kinderen'.?
Als het me al iets maakt, dan vooral relaxter. Aangezien Günther nog steeds verzot is op mijn melk kan ik in tijden van opperste nood de boobs gewoon weer acht keer per etmaal inschakelen in plaats van anderhalf keer! :D
Als ik in plaats van één peuter drie pubers onder mijn hoede had scheelde dat ongetwijfeld wél wat qua bezorgdheid, denk ik :)

Nee, de enige wijziging in mijn boodschappenregime tot dusver is dat ik af en toe lege schappen tegenkom waar ik ze niet verwacht en dan moet ik even een alternatief verzinnen. Ik heb nog helemaal niks extra's gekocht en zie dat ook niet gebeuren. Ik voel een grote weerstand tegen zelf mede de oorzaak zijn van de stupiditeit van lege schappen :7
pi_192122174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat vind ik nog best gevarieerd. :D
Hangt van je perspectief af! 8-)
pi_192122346
Oh, en Günther lust ook graag witte bonen in tomatensaus. Bijna vergeten. Vijf soorten groente dus. Trekt vast ooit wel bij :)
pi_192122386
Eerste lege schappen gespot. The usual: pleepapier, potjesgroente, rijst, pasta en het blijkt een slechte tijd te zijn voor mijn keukenpapier om bijna* op te zijn

*als in: ik greep de een na laatste rol dus over twee weken is het echt op :D

Verder rustig gewinkeld, iedereen liep zorgvuldig met een boogje om elkaar heen.
En de lokale ijsboer gesteund door twee liter ijs en een ijstaart af te nemen :9 Vriendin en ik gaan zo onze verjaardagen vieren, hadden we bedacht.
pi_192122396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Oh, en Günther lust ook graag witte bonen in tomatensaus. Bijna vergeten. Vijf soorten groente dus. Trekt vast ooit wel bij :)
Ik vergeef het hem omdat hij zo gek op O+ erwtjes O+ is.
pi_192122425
Alvast gefeliciteerd, Cat! Wat voor ijs? :9
pi_192122437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]

ik zie sinds begin deze week de meest schattige kaartjes voorbij komen, al mijn voor bereiders slaken soms een AHHHHH en al zat er geen postzegel op stop ik m toch in de bestelling!
pi_192122459
quote:
Het is toch niet handig als iedereen dat nu gaat doen waardoor het moeilijker wordt voor mensen die het nodig hebben?
soort hamsteeren 2.0
pi_192122481
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik zie sinds begin deze week de meest schattige kaartjes voorbij komen, al mijn voor bereiders slaken soms een AHHHHH en al zat er geen postzegel op stop ik m toch in de bestelling!
O+
Ik heb er netjes een postzegel op gedaan hoor. Mijn moeder spaart postzegels, dus die komen dan via mijn oma uiteindelijk in haar verzameling terecht :D
pi_192122483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:43 schreef minilot het volgende:
Alvast gefeliciteerd, Cat! Wat voor ijs? :9
Dank! Ik heb nog een paar dagen om te voorpretteren voor mijn minifeestje (ouders op de koffie en vriendin voor diner en TOET)

Huge ijstaart met hazelnoot en merengue O+
En een liter sinaasappelijs en een liter malaga.

Vriendin vroeg of we tot na 6 april moesten uitstellen. Zo lang redt die taart het heul niet :{w _O-
pi_192122496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

Lief O+
pi_192122519
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dank! Ik heb nog een paar dagen om te voorpretteren voor mijn minifeestje (ouders op de koffie en vriendin voor diner en TOET)

Huge ijstaart met hazelnoot en merengue O+
En een liter sinaasappelijs en een liter malaga.

Vriendin vroeg of we tot na 6 april moesten uitstellen. Zo lang redt die taart het heul niet :{w _O-
Nu heb ik ook zin in ijstaart en in ijs. :9
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:49:05 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192122556
quote:

Hier is de man net wc papier gaan halen (één pak, het was op) bij de AH nadat het schap bij de buurtsuper leeg was. Verder was alles er nog.
Dat is inderdaad niet fijn. Kan nog steeds niet flink tillen (ivm schouder), ik woon op de 1e verdieping (een hoge 1e verdieping) en ik kan dus niet meer online bestellen omdat iederéén dat ineens doet -O-
pi_192122585
Ik kocht ijs. :7
pi_192122589
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet fijn. Kan nog steeds niet flink tillen (ivm schouder), ik woon op de 1e verdieping (een hoge 1e verdieping) en ik kan dus niet meer online bestellen omdat iederéén dat ineens doet -O-
Heb je iemand die je kan helpen? Ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan. :*
  woensdag 18 maart 2020 @ 16:53:29 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192122643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je iemand die je kan helpen? Ik woon niet in de buurt, anders had ik het graag gedaan. :*
Dat is lief van je :*
Nee, niet echt. Woont wel een vriendin redelijk in de buurt maar die heeft haar handen vol momenteel.
En vriend woont niet in de buurt.

Dus dan maar gewoon tig x lopen. Is niet leuk, maar het is niet anders :)
pi_192122650
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
En de lokale ijsboer gesteund door twee liter ijs en een ijstaart af te nemen :9 Vriendin en ik gaan zo onze verjaardagen vieren, hadden we bedacht.
:9 Ik had afgesproken met G om geen toetjes meer te doen maar dan zie ik dit en denk ik....hmmmmm :9~
pi_192122686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:40 schreef minilot het volgende:
Ik at vroeger sperziebonen en bloemkool. V heeft zelfs nog eens sperzieboontjes voor me gekookt toen ik daar voort eerst was :D dat was al ruim volwassen... (vond ikzelf vooral) nu eet ik alleen geen taugé, haat ik ijsbersla en hoe heet die zeut die vaak in een bloody mary zit, waar AH zo graag zn maaltijdsalades mee voldempt is naar mijn mening niet eetbaar.
pi_192122691
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is lief van je :*
Nee, niet echt. Woont wel een vriendin redelijk in de buurt maar die heeft haar handen vol momenteel.
En vriend woont niet in de buurt.

Dus dan maar gewoon tig x lopen. Is niet leuk, maar het is niet anders :)
Wat je kunt proberen is hier kijken: heldnodig.nl
Een site waar mensen zich in kunnen schrijven als ze iemand in de buurt willen helpen. Op dit moment bijna 5000 helpers en amper 300 verzoeken, dus het is niet alsof ze overlopen met vragen.
Je geeft je postcode mee aan een verzoek en dan krijgen helpers in je buurt een oproep. :)
pi_192122723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:9 Ik had afgesproken met G om geen toetjes meer te doen maar dan zie ik dit en denk ik....hmmmmm :9~
Ik voel me nu de held van de buurt, dat begrijp je 8-)
Gun jezelf ook dat gevoel!
pi_192122734
Het was echt wel heel sneu. Ze hebben een mooi terras, het is prachtig weer en dan al die lege stoelen ;(
En de deur van de zaak dicht, beetje donker en maar een paar potten in die anders overheerlijk gevulde vitrine -O-
pi_192122843
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht ijs. :7
zonder vriezerruimte waardoor het nu op moet?
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:03:59 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192122872
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat je kunt proberen is hier kijken: heldnodig.nl
Een site waar mensen zich in kunnen schrijven als ze iemand in de buurt willen helpen. Op dit moment bijna 5000 helpers en amper 300 verzoeken, dus het is niet alsof ze overlopen met vragen.
Je geeft je postcode mee aan een verzoek en dan krijgen helpers in je buurt een oproep. :)
Dank voor de tip!
Zo ernstig is het gelukkig nog niet. Ik heb wel wat voorraad. Maar het is gewoon irritant dat je ineens niet meer gewoob online kunt bestellen omdat ineens iederéén zo nodig online moet bestellen.
pi_192122963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

zonder vriezerruimte waardoor het nu op moet?
Ik at eerst een Turks broodje dat in de vriezer zat, daar paste daarna het ijs precies. :7
pi_192123111
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ik het zo bekijk... Vier koeien is ook nog wel een optie. Varkens in de schuur, kippen los. Vrije uitloop koeien.

[ afbeelding ]
Ik zie ook nog wel plek voor wat lama's. Alleen die klimop moet je er even uithalen, das giftig. Ook voor varkentjes.
pi_192123113
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nu zin in ijs :9 eigenlijk nog niets gehoord van de plaatselijke ijssalon of ze nog open zijn.
pi_192123203
Ik zit ingepakt in een fleeceplaid en dikke huissokken. Wat moeten jullie met ijs? :{
pi_192123235
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik at eerst een Turks broodje dat in de vriezer zat, daar paste daarna het ijs precies. :7
En binnenkort past er weer een Turks broodje in :+ :9
pi_192123249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit ingepakt in een fleeceplaid en dikke huissokken. Wat moeten jullie met ijs? :{
puik plan zo op de bank met dekbedje
pi_192123283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nu zin in ijs :9 eigenlijk nog niets gehoord van de plaatselijke ijssalon of ze nog open zijn.
Denk het niet. Volgens mij telt het als horeca. Tenzij ze een apart afhaalloket hebben.

Bij mijn ijsboer kwam ook twee klanten binnen voor een hoorntje. Verbazing dat hij dicht was :D
pi_192123297
Hier net de deur dichtgedaan, raam staat nog open. Frisse lucht, meer dan tijdens werken op kantoor
pi_192123328
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Denk het niet. Volgens mij telt het als horeca. Tenzij ze een apart afhaalloket hebben.

Bij mijn ijsboer kwam ook twee klanten binnen voor een hoorntje. Verbazing dat hij dicht was :D
Bedoel ook afhalen/bezorgen :Y

De plaatselijke kroeg/brasserie heeft wel leuke aanbiedingen om te zorgen dat meer mensen eten en drinken laten bezorgen
pi_192123356
Ik heb gisteren ijs besteld *O*

Het blijft een fascinerend fenomeen dat ik weet dat ik me beter voel als ik gesport heb maar dat het desondanks dagen duurt voordat ik dat gegeven in actie omzet :') :')

Goed, tijd voor pasta-pesto.
pi_192123478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe beviel dat aan de andere kant van de lijn? Ik ga vrijdag een poging wagen.
Opzich wel goed, best goede gesprekken vandaag. En alle cliënten zaten er keurig op tijd klaar voor ^O^ Maar ik vind het wel harder werken, met zo weinig non-verbale input. Had ook wat ingewikkelde dingen: een gesprek meteen nieuwe cliënt, en één complexe cliënt die me al een tijdje vermeed.
En nu aan het einde van de dag realiseer ik me dat ik het echt niet prettig vind dat de gesprekken plaatsvinden in mijn eigen huis (voor mij dan) waardoor 'mijn werk niet mee naar huis nemen' niet mogelijk is en ik er lastiger los van kom.
Hopelijk duurt dit niet zo lang.
pi_192123495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik at vroeger sperziebonen en bloemkool. V heeft zelfs nog eens sperzieboontjes voor me gekookt toen ik daar voort eerst was :D dat was al ruim volwassen... (vond ikzelf vooral) nu eet ik alleen geen taugé, haat ik ijsbersla en hoe heet die zeut die vaak in een bloody mary zit, waar AH zo graag zn maaltijdsalades mee voldempt is naar mijn mening niet eetbaar.
Best wonderlijk hoe absoluut je toen weigerde iets anders te eten eigenlijk. What changed?
pi_192123624
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Best wonderlijk hoe absoluut je toen weigerde iets anders te eten eigenlijk. What changed?
Fuck knows. Maak spek plz.
pi_192123747
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik voel me nu de held van de buurt, dat begrijp je 8-)
Gun jezelf ook dat gevoel!
Gemeen -O- Ik moet afvallen en dat lukt zo niet -O-
pi_192124252
Rondje door de wijk gewandeld, zo rond etenstijd zie je helemaal niemand op straat.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:30 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192124292
Wij eten zometeen spaghetti met pompoen/tomatensaus en venkel worstjes
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:40 #301
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192124298
Vol